Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
08-07-2011 09:57:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wordt er eigenlijk binnen NedTrain nog geborreld op het feit dat de laatste Koploper nu van de baan is, en dat er nu alleen nog maar gemoderniseerd spul rondrijdt. Laatst bewerkt door aarclay op 08-07-2011 09:58 Choo choo..... |
08-07-2011 11:17:30 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
neem aan dat dat na afronding project gebeurd, dus als de 4240 klaar is![]() |
08-07-2011 14:43:43 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Heeft iemand een idee hoe het ervoor staat wat betreft inbouw van OBIS in de III'tjes? Al sinds eind maart![]() ![]() |
08-07-2011 14:48:03 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
OBIS zit vrijwel al in alle stellen. @train85 'pas' om half 8, waarom dat 'pas'? Bij NedTrain Hlm word er zeker niet 24/7 gewerkt. Dat NS om 4 uur een Mcn beschikbaar heeft om naar Hlm te rijden, betekent niet dat NedTrain gelijk het stel binnen zal nemen... |
![]() |
advertentie |
08-07-2011 14:51:59 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik zag in het overzicht in TT dat die om half 8 in de ochtend naar de werkplaats is gereden, daarvoor heeft die een driehoekrit gereden en in de nacht is die overgebracht. Dat bedoelde ik er mee en niks anders. |
08-07-2011 15:07:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuotePsst, het wordt hier bijgehouden aan de hand van de berichten uit Op de Rails: http://www.railwiki.nl/index.php/ICM(m)_(InterCity_Materieel) Het haakje moet je nog wel achter de link zetten. Laatst bewerkt door taigagaai op 08-07-2011 15:08 |
08-07-2011 16:28:22 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Een oranje tijdperk ten einde, wel. |
08-07-2011 17:21:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er zijn nog 7 non-OBIS stellen over volgens: http://tweakers.net/nieuws/75485/ns-een-op-de-drie-intercitys-heeft-wifi.html Choo choo..... |
08-07-2011 18:11:33 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Bedankt voor de link![]() ![]() ![]() @aarclay: in dat bericht staat: Quote NS heeft vooraf dus goed onderzoek verricht%03% Quote Wat een bedrijf hè NS, weet niet eens hoeveel dubbeldekkers ze hebben%08% O wacht die 7 non-OBIS stellen zíjn dus de ICM-IV's in revisie. Ik weet genoeg ![]() Laatst bewerkt door guuglurg op 08-07-2011 18:25 |
08-07-2011 18:59:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik zag de trein passeren in de 1682 op station RAI, de eerste klas-afdeling had NS versierd met slingers. |
08-07-2011 19:01:12 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Echt waar, Maccerr, of maak je nu een (ironisch) grapje?![]() Laatst bewerkt door treintim op 08-07-2011 19:01 |
08-07-2011 19:04:47 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Zeker niet, ik zag slingers hangen. Heb niet kunnen waarnemen of er ook gekoelde halve liters op de tafels gezet waren, maar dat zal wel niet ![]() |
08-07-2011 19:17:56 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Mmh, apart, en wie zegt dan dat NS die slingers ophing en niet een paar hobbyïsten die toevallig (zie OD-topic) een afscheidsrit in de 1682 aan het maken waren?![]() Laatst bewerkt door treintim op 08-07-2011 19:18 |
08-07-2011 19:39:10 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteOp de Rails heeft geen datum gegeven wanneer het stel afgeleverd is. Dus mochten mensen aanvullingen hebben daarop, ze zijn welkom. |
08-07-2011 21:37:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Vergeet die halve liters maar bij NS/Nedtrain hoor, als personeel dat doet, wordt het hun afscheidsritje ![]() |
08-07-2011 23:09:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Eind van de dag, tijd om naar huis te gaan onder het genot van een drankje?![]() |
09-07-2011 00:03:36 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteDat is ook mogelijk, maar zag als het goed is alleen een jongen en een meid zitten (oranjebank en chopper?), gezien het stel al voor Rai in de remming was gegaan voor station Zuid. @thom; dat geloof ik graag, ze zouden best eens wat meer humor mogen hebben bij de Spoorwegen ![]() |
09-07-2011 02:31:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik weet niet of je dat humor moet noemen, NS/Nedtrain heeft een zero-tolerance beleid en ik denk dat dat wel terecht is. Samen zijn het bedrijven die verantwoordelijk zijn en staan voor het veilig vervoeren van vele mensen, daarin hoort zo'n bedrijf niet met alcohol geassocieerd te worden. Gr, Thom [Houdt ookwel va een pilsje ![]() |
09-07-2011 12:53:56 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Quote Wij waren het helaas niet. ![]() |
09-07-2011 18:00:28 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Ik moet overigens zeggen dat in vrijwel alle stellen de Wifi uitstekend werkt, alleen zodra ik verbind met de hotspot werken enkele app's op mijn telefoon niet meer, zoals Youtube en nog een paar anderen. Als ik vervolgens weer via UMTS verbinding maak heb ik nergens last van. Meer mensen met dit probleem? |
09-07-2011 18:06:50 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
nope, als ik verbind met WiFi en dan netjes via de browser (in mijn geval Opera Mobile) verbinding maak met de hotspot werken apps prima (o.a. mail en spotify). Youtube werkt inderdaad niet met de hotspot, om het dataverkeer te beperken is die geblokkkeerd![]() |
09-07-2011 18:39:29 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Weet niet of het hier in dit topic mag, maar het lijkt me wel een toepasselijke vraag sinds de recente binnenname van de 4240... Wie heeft er eigenlijk nog foto's (of weet of ze er zijn) van ICM 4240 op de Hofpleinlijn op 25-05-2006 te Rotterdam Bergweg (echt op dat boogviaduct)? De foto's die ik heb gevonden op Internet zijn allemaal op andere (niet zó typerende plaatsen voor de Hofpleinlijn) gemaakt. Een foto op die reeds gesloopte spoorbrug over het water (weet de naam even niet) die ook zo typerend was voor de Hofpleinlijn, zou natuurlijk ook mooi zijn. Punt is dat de foto's die ik op Internet aantref ervan allemaal niet zo typisch Hofpleinlijn zijn. Laatst bewerkt door treintim op 09-07-2011 18:49 |
09-07-2011 20:06:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Tja, het was ook zo'n lekkere chaos op die dag he... heb 'm bij mijn weten zelf alleen op Voorburg 't Loo Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-07-2011 20:18:51 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
De hofbogen zijn er weliswaar niet duidelijk op te zien, maar het is wel op Rotterdam Bergweg: http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa54879_474.jpg http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa54880_733.jpg |
09-07-2011 23:22:43 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Echofon en Flickr werken op mijn iPod in die situatie ook niet. Waarschijnlijk is alleen poort 80 via het WLAN in de trein geopend, en werken die apps via andere poorten. Youtube is inderdaad geblokkeerd vanwege het verkeer. |
12-07-2011 20:49:42 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Nu had ik opeens een hele andere vraag: SGM(m) kreeg na zijn revisie de "m" niet meer terug, zodat het nu weer SGM is, gaat dit ook met ICM(m) gebeuren? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-07-2011 20:54:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
voor zover je van terugkrijgen kan spreken. De kleine letter m achter het materieeltype is in elk geval slechts tijdelijk en dient om het niet-gereviseerde materieel van het gereviseerde materieel te onderscheiden. Dat er nog over ICRm gesproken wordt is dan ook alleen omdat de Bs'en nooit gereviseerd zijn. |
12-07-2011 20:55:45 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Maar die zijn allemaal al gesloopt, dus ook daar kunnen we het weer over ICR hebben. Mvg. Bart |
12-07-2011 21:08:02 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Nouhjah, een enkeling is van de sloop ontsnapt hoor, die is voor het NSM ![]() Dus ik vroeg mij af in hoe verre ICMm nog belangrijk is straks (omdat ICM-0 ook nogsteeds bestaat). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 12-07-2011 21:08 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-07-2011 21:10:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Museum- en sloopmaterieel "bestaat" niet meer voor NS. |
13-07-2011 14:12:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Leuk OBIS-filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ihalqPoqfd0&feature=related Dat serverrack wat we bijna aan het einde zien, is dit nou de apparatuur welke in de 'kelder' (onder de cabine) van de ICM is geplaatst? Of is dit gewoon in een datacenter waarvandaan OBIS nou aangestuurd wordt naar de actieve OBIS treinen? Laatst bewerkt door aarclay op 13-07-2011 14:12 Choo choo..... |
13-07-2011 20:05:47 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
QuoteInderdaad, dat waren een stel Somda'ers: maurits en BDk766 (die wel lang haar heeft, maar geen meid is). Was nog een fotograaf bezig ook, die rende iedere stop van Hvs tot Shl naar buiten, ook Somda? De 4240 is met slingers en al van Shl naar Hfdo gegaan, of ze er daar uitgehaald zijn, weet ik niet. Iemand ze nog gezien voordat de 4240 naar de werkplaats verdween? Groeten uit Floradorp |
14-07-2011 14:02:56 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Ik vraag me het volgende af: Een tijdje geleden ging ik met mijn laptop tussen Amf en Gn reizen. Toen ik de adapter instak, sprong de zekering eruit. Als ik dit in een VIRM-4 deed, was er niets aan de hand. Foutje in de ICMm? |
14-07-2011 14:16:35 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Zoiets vergelijkbaars had ik ook. Zowat na 30 seconden stroom te hebben, weer een minuut niks, 30 sec stroom, enz. de zekering lijkt hier zichzelf in en uit te schakelen. |
14-07-2011 15:48:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zoals eerder genoemd: de lader van de laptop heeft een te hoge piekstroom, op je lader staat dan ook uitdrukkelijk gemeld dat deze NIET in treinen en vliegtuigen e.d. gebruikt mag worden vanwege dit probleem. Het probleem is op te lossen met een speciale reislader, deze is minder efficiënt maar heeft een minder grote piekstroom. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-07-2011 16:12:06 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Helaas heb ik dit er niet opstaan.![]() |
14-07-2011 17:17:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Maar dat wil nog niet zeggen dat at niet zo is, of in je handleiding staat ![]() Laatst bewerkt door thom op 14-07-2011 17:17 |
14-07-2011 17:54:43 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
En wie moet dat weten dan? Mensen die er verstand van hebben zien bij een ICMm meteen al wat het is en mensen die er geen verstand van hebben hoeven het ook niet te weten ... of ben ik nu erg kort door de bocht![]() Laatst bewerkt door daniel81 op 14-07-2011 17:55 |
14-07-2011 21:39:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wie moet wat weten, hoe bedoel je dat? Lijkt me dat je van de producten die jij koopt en gebruikt tochook de handleiding leest. Doe je dat niet, is dat je eigen schuld natuurlijk... |
14-07-2011 22:11:40 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
ik ben een man, ik lees geen handleidingen of bouwinstructies. %08% |
14-07-2011 22:32:50 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
En dan nog, waarom promoot NS dan het gemak van een stopcontact in de eerste klasse voor laptops, smartphones et cetera... Dan kan je er toch als klant vanuit gaan dat het gewoon kan zonder verstand te hebben van piek en dalspanningen en technische details van de laptop. |
14-07-2011 22:36:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Kan ook wel, maar je moet wel een lader nemen die niet te krachtig is (dus geen normale wandcontact lader, dat is namelijk een snellader welke (te) veel stroom trekt ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-07-2011 22:38:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Natuurlijk promoot NS dat, anders hadden ze die hele stopcontacten niet ingebouwd. NS kan niet met alles en iedereen rekening houden en als de fabrikant van jou lader al vermeld dat die niet geschikt is voor gebruik in treinen en vliegtuigen, waarom ga je NS daar dan de schuld van geven en mopper je niet dat jou fabrikant geen betere lader erbij verkocht heeft? |
14-07-2011 22:44:14 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Ik geef niemand de schuld, het verbaast me alleen dat een stopcontact in de trein niet geschikt is voor de standaardladers van een laptop, terwijl je er als klant vanuit gaat dat het zou moeten werken. Want de beperkingen staan noch op de lader/ laptop noch stopcontacten zelf. |
14-07-2011 22:47:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Staan er wel degelijk: 1A max. bovendien staat het ook op de lader en/of in de gebruiksaanwijzing (ja, dat boekje wat met folie en al in de prullenbak verdwijnt). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-07-2011 22:55:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En als je dat laatste doet, kun je dat NS dus niet kwalijk nemen ![]() Daarnaast staat het verbruik van je lader altijd erop... Laatst bewerkt door thom op 14-07-2011 22:55 |
14-07-2011 23:00:11 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
en anders het wattage wel, en die som is heeeeel makkelijk 230 volt maal 1 Ampere = 230 watt (maximaal, op de lader staat het Nominale wattage overigens!), en dat is niet veel, maar ruim voldoende voor een reislader (die trekken tussen de 70 en 150 watt). Een snellader trekt echter veel meer, zo'n 200 tot 350 watt, of soms zelfs meer afhankelijk van het apparaat. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-07-2011 10:55:37 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
nou ik weet niet hoor maar op mijn standaardlader staat input: 0.15A lijkt me sterk dat andere laptops meer dan 6 of 7x zoveel slikken... |
15-07-2011 11:08:33 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Toch wel. Een gewone lader is 70 of 90 Watt, mijn 90 Watt lader pakt 1,5 Ampère aan stroom![]() |
15-07-2011 11:21:01 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
In plaats van deze overwegingen aan de reiziger over te laten (een alfa als ik snapt nu al niet meer waar jullie het over hebben), is wellicht een extra waarschuwing in de trein toch op zijn plaats. En ja, dat laten we graag aan NS over. |
15-07-2011 12:53:37 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Wel grappig dat in het filmpje Loesje van de sprinters ook in een ICMm te horen is ![]() |
15-07-2011 16:35:06 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote P = U x I Als je lader 90 Wat verbruikt, en je verbruikt 1,5 Ampere bij een 230 volt stopcontact, dan klopt er dus niet. I = P / U oftewel 90 Watt gedeeld door 230 Volt = 0.3913043 Ampere. |
15-07-2011 16:55:10 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
ja als dat ding ook maar enigszins efficiënt werkte ja, zie ook foto: http://imageshack.us/photo/my-images/833/pic0498f.jpg/ Die formule was ik even vergeten%08% Tip: vergelijk eens hoeveel watt een oplader van bijv. mobiel of laptop opneemt, en hoeveel watt die afgeeft. Kun je lachen%08% Edit: Hij verbruikt dus meer ja, maar er staat 90 Watt op (uitgangswattage) Laatst bewerkt door guuglurg op 15-07-2011 17:03 |
15-07-2011 17:06:27 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Energieverlies bestaat niet. Dus neemt zo'n ding 100W op, geeft ie ook 100W af. |
![]() |
advertentie |
15-07-2011 17:07:27 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Want warm worden kost geen energie![]() |
15-07-2011 18:00:57 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Moet ik nog uitrekenen hoeweel Joule er aan warmte verloren gaat, of geloof je het nu? |
15-07-2011 19:47:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je hebt gelijk, maar energie verlies bestaat wel degelijk. Dat is de stroom die verloren gaat in het warm worden van je adapter en die verbruikte stroom meet jij echt niet meer aan de uitgang ervan ![]() |
15-07-2011 20:17:46 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Precies wat Thom zegt, daarom plaatsen wij op het werk altijd de stroomtransformatoren altijd voor alle gebruikers. Zodat je al het verbruik meet. En als warmte geen energie kost, waarom vreten electrische kachels dan stroom. Laatst bewerkt door edje op 15-07-2011 20:20 |
15-07-2011 20:18:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Gezien je fotootje pak je gegevens van de primaire kant én de secundaire kant, en daarmee rekenen gaat natuurlijk niet werken hé.. ![]() Alles wat ie verbruikt zit aan de primaire kant... |
15-07-2011 20:24:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ik heb gelijk, maar toch bestaat energieverlies? Nee, ik heb gelijk en energieverlies bestaat niet. Warmte is ook energie immers. En 100W in = 100 uit, ook al is dat in de vorm van 45W aan warmte. |
15-07-2011 21:57:57 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
En aangezien je die 45W niet kan gebruiken om je telefoon of laptop op te laden is dat dus verlies, zodat we het weer over ICM kunnen hebben? |
15-07-2011 23:10:26 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Helaas was die 45 Watt aan energie de warmte die vrijkwam, maar goed, ik ben het met je eens![]() @thom: dat snap ik, maar goed ik wou dus laten zien dat een laptoplader niet 100% efficiënt werkt door waardes te vergelijken. |
16-07-2011 15:35:48 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Maar even serieus, dat kan toch iedereen wel bedenken? Een apparaat wat warm wordt, dus ook een trafo, dus het rendement (natuurkundig: η) is minder dan 100%. |
16-07-2011 16:24:23 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste leden, ik denk dat jullie het waarschijnlijk ook niet weten maar, is er al duidelijk wanneer de ICMm's daadwerkelijk gaan rijden/vertrekken met de actie sluitfluit. mvg |
16-07-2011 18:13:57 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Quote Oftewel: als iemand het weet, vertelt hij/zij het wel, niet iedere keer naar vragen. (Hoe graag ik het ook zou willen weten) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-07-2011 00:36:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat ik nu in OdR lees is het volgende: 4207 is 15 juni binnengekomen voor de activatie van de sluitfluit, en op de 17e weer afgeleverd. Verder afwachten wat de insiders zeggen. Choo choo..... |
19-07-2011 08:49:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In juni is een aantal IC4-en in Haarlem geweest voor werkzaamheden aan de sluitfluit - dat is in dit topic ook gemeld. Dat ging om het inbouwen zelf, niet om het activeren (en dat staat ook niet in OdR). |
19-07-2011 09:57:34 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ahum, hier was iets misgegaan met quoten. Mijn vraag ging niet over de stopcontacten, maar over de UIC-nummer; ik vraag me nog altijd af wat dáár het nut van is. Quote Laatst bewerkt door daniel81 op 19-07-2011 09:58 |
19-07-2011 10:00:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Een nfl meldt dat hij in de 4046 zit waarvan de sluitfluit werkt! Zal wel een vergissinkje van Haarlem RB zijn; daar is het stel vorige week afgeleverd na schadeherstel... Fluit is overigens niet die van ICR, lijkt het, maar meer de reutel van het SGM. |
19-07-2011 11:16:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Zouden het niet dezelfde piepjes als bij SLT zijn? De daarbij gebruikte tonen zijn geoptimaliseerd voor slechthorenden. |
19-07-2011 22:11:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat lijkt me niet als Michiel zegt dat het alle SGM klinkt ![]() |
19-07-2011 22:58:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, dat zeg ik niet, maar een nfl die ermee reisde. Ik weet dus niet of hij gelijk heeft. Zelf dacht ik begrepen te hebben dat het een sluitFLUIT a la het ICR zou worden; kortom: we zullen het moeten afwachten. Laatst bewerkt door broek53 op 19-07-2011 22:58 |
19-07-2011 23:06:20 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Als ICR? En dit keer wel goed afgesteld in het begin graag ![]() |
19-07-2011 23:51:34 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
na al jullie debat hetvolgende: https://picasaweb.google.com/108514370202031500776/19Jul2011?authkey=Gv1sRgCMiIutH4wvPMpAE#5631183793275253570 zijn laatste uren. |
20-07-2011 00:30:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Neem aan dat hij hier in vieren werd gespleten? Choo choo..... |
21-07-2011 11:03:07 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
volgende dag na het reinigen, kreeg deze foto van collega omdat ik zelf nog thuis zit van die TIA. Laatst bewerkt door spiketrain op 21-07-2011 14:30, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
21-07-2011 19:27:48 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Onze [ van Chopper en mij ] oranje bank is eindelijk binnen!! %02%%08% Ik vermoed dat ie uit 1 van de laatste koplopers komt zoals bijv. de 4242 , 4236 of 4239 . Laatst bewerkt door oranjebank op 21-07-2011 19:28 |
26-07-2011 08:42:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Heeft iemand de 4247 al eens zien bewegen - in de buurt van Haarlem of zo? Anders gezegd: ik had 'm eigenlijk al in dienst verwacht (in revisie op 4 mei). |
26-07-2011 08:50:36 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
22 Juli jl. heeft die wel een proefrit gereden naar Ledn, maar daarna niks gereden. |
26-07-2011 11:57:38 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
De proefrit van de 4247 liep vier dagen achter op oorspronkelijke planning voor de proefrit. Tevens zou het stel 20 juli moeten zijn afgeleverd volgens de oorspronkelijke planning. Dat betekent dat het een aardige vertraging heeft.. Laatst bewerkt door treintim op 26-07-2011 11:58 |
26-07-2011 12:04:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Geen punt verder (proefritten houd je niet voor niets), maar ik was even benieuwd of ik dit stel misschien gemist had. |
27-07-2011 17:32:47 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste mensen, Ik hoor van veel kanten dat er al enkel ICMm's zijn uitgevoerd met de actie "sluitfluit", weet iemand welke treinstellen hiermee al zijn uitgevoerd? mvg |
27-07-2011 22:02:24 | ||
---|---|---|
al2202
![]() |
In ieder geval de 4046. Vr.gr. Al2202 |
28-07-2011 08:54:34 | ||
---|---|---|
279
![]() |
4247 is gistermiddag in Hlm buiten gezet. moet eerst nog naar een kuilwielenbank . 4228 stond al sinds dinsdag buiten en is woensdagavond naar Asd overgebracht om in 1401 te verwijnen. |
28-07-2011 14:22:50 | ||
---|---|---|
Arjan37
![]() |
Quote En heeft na zijn nachtdienst zijn 'dag' rentree gemaakt in 21723 (V) om 07:05 uur |
28-07-2011 14:28:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe 4247 is rond 11.10 uur uit Hlm vertrokken richting Ehv. |
29-07-2011 08:39:22 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
En is het stel daarmee afgeleverd of dient het nog terug te keren naar Haarlem of gaat het nog naar Onnen? |
29-07-2011 15:08:10 | ||
---|---|---|
279
![]() |
het stel zal wel eerst op de kuilwielenbank Ehv behandeld worden. |
30-07-2011 11:36:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 4247 heeft net geen 24 uur in Ehv gestaan: de eerste inzet in zijn nieuwe jasje was in trein 1944 en werd daarbij voorop bijgeplaatst bij de 4208. |
15-08-2011 11:03:18 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik zag vanochten op de mBK (is dat juist zo) van de 4234 het UIC nummer 94 84 439 4 424-7 staan. Klopt dat wel, in mijn beleving moet het 94 84 439 4 434 zijn. |
15-08-2011 16:25:28 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Had ik vorige week ook al gezien. Op de andere kant van de bak staat wel de goede nummer. Aan een kant staat de 94 84 439 4 434-7 en andere kant van de zelfde bak staat nummer 94 84 439 4 424-7. |
15-08-2011 16:59:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ook stickers plakken is en blijft mensenwerk!![]() |
15-08-2011 17:15:49 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Is het de regel, dat de 2 cijfers voor het laatste streepje, de 2 laatste cijfers van het treinstelnr. zijn ? Als dat zo is, dan kunnen we voortaan het treinstelnr weer op enige afstand lezen %02% |
15-08-2011 19:12:56 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
In HOV van 1971 wordt al melding gemaakt van verkeerde bakcode nummers op het materieel na een revisie met schilderbeurt. Dus wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon![]() |
24-08-2011 00:57:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4245 is gisterenavond van Haarlem onderweg gegaan naar Onnen (en zal dus wel via On in dienst moeten worden gesteld). |
25-08-2011 12:55:28 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Hoe staat het eigenlijk met het inschakelen van de sluitfluit en de automatische omroep? Is er al een termijn bekend wanneer dat gaat functioneren, of neemt men ad-hoc een besluit? Laatst bewerkt door maurits op 25-08-2011 12:58 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
25-08-2011 12:57:51 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Volgens mij begint operatie sluitfluit zodra alle ICMm stellen klaar en afgeleverd zijn. |
25-08-2011 13:31:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDat is al vrij snel gebeurd: gistermiddag ging het stel met de 4056 van On naar Bkd, verbleef daar ruim een uur en zette rond 16.35 uur koers naar Es. Vanmorgen de eerste inzet in 1732. Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-08-2011 13:31 |
25-08-2011 22:14:10 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Ik zag gisteren de 4041 en de 4085 in de 1900 rijden. De 4041 toonde Den Haag Centraal De 4085 toonde Den Haag C op het display onder de cabine. Waarom word er bij het ene stel het wel voluit geschreven en bij het andere stel niet? |
26-08-2011 12:41:49 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
Dat soort dingen komen veel vaker voor: Schiphol - Schiphol Airport Den Haag - Den Haag C - Den Haag Centraal Zelfde voor Rotterdam Zelfde voor Leiden etc., misschien kleine software-dingetjes die anders zijn per stel? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |