Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
26-08-2011 13:44:59 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Dat geld ook voor Arriva,, de 37300 toond Sneltrein Groningen-Leeuwarden, en de 37400 toond alleen Groningen/Leeuwarden Weet iemand misschien wanneer de 4240 uit de revisie komt? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
26-08-2011 14:30:46 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat van Arriva is iets heel anders en heeft dus niks met dit topic te maken... |
26-08-2011 14:34:03 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
QuoteRustig afwachten, wordt vanzelf wel gemeld als het hele revisieprogramma erop zit. Ga er vanuit dat het ergens eind september/begin oktober is. |
26-08-2011 21:52:39 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Bedankt voor de informatie. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
![]() |
advertentie |
02-09-2011 15:21:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik bekeek even de data's van de OBIS-inbouw, en mij viel dit op: Nummer - Inbouw - Aflevering 4021 4 mei 2011 7 juni 2011 Een inbouw die een ruime maand duurt? Klopt dit wel? Waren de onderdelen op of...? iemand die wat meer kan vertellen of dit wel klopt? Best opvallend als de rest binnen een halve week weer afgeleverd wordt. ... ![]() Choo choo..... |
02-09-2011 15:29:34 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Deze discussie zit gekoppeld aan: http://www.railwiki.nl/index.php/ICM(m) Even een aanvulling op de pagina,, Stukje tekst over de 4215 en 4216 De voorste bak is de mBDk-bak van de 4215. Dit treinstel belandde in Revisiebedrijf Haarlem vanwege schade aan deze zelfde bak na een aanrijding met een kolentrein in Utrecht met de kopbak aan mBDk-zijde. Een grote postzegel van schadeherstel is duidelijk zichtbaar op de foto. Doordat de 4216 rond dezelfde tijd in Haarlem stond na door het stootjuk te hebben gereden in Enschede kon één treinstel in dienst blijven door een bakwisseling uit te voeren. Deze bakwisseling is niet meer terug gevoerd naar de oorspronkelijke samenstelling van de 4215 en de 4216. Bron: Spionkop.nl http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
05-09-2011 12:04:52 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
QuoteData kloppen. Stel heeft langer in de wpl gestaan om diverse redenen. |
05-09-2011 21:15:56 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Heb je toevallig ook enig idee wat die "diverse redenen" inhouden? |
09-09-2011 10:45:32 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
ICMm gaat in de 2e klas nieuwe (kunstleren) stoelbekleding krijgen omdat de oude stoelbekleding niet schoon te houden was... Medio 2012 moet de operatie gereed zijn. |
09-09-2011 10:48:28 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
is dit serieus ? Uit mijn hoofd gaat het om ongeveer 25.000 kortgelede nieuw beklede stoelen ... |
09-09-2011 11:09:05 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
En waarom kan dat bij ICRm dan wel behoorlijk? |
09-09-2011 11:58:45 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Een simpel rekensommetje op basis van Wikipedia: 87 × ICM III à 152 = 13224 50 × ICM IV à 194 = 9700 Totaal = 22924 zitplaatsen Dat is toch wel een gevalletje 'foutje bedankt'. Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 09-09-2011 12:22, reden: Rekenfoutje Met vriendelijke groet, Robin |
09-09-2011 12:07:42 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Is een fors aantal, maar niet zo heel erg schokkend hoor, als je bedenkt dat het gewoon stoel hoezen zijn. Het is jammer, verkeerde stof, maar geen man overboord. Gr Joop mcn Lls |
09-09-2011 12:17:56 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote ICM IV : 50 x 194 = 9700 !! plus die 13.224 = 22.924 stoelen 2e klas voor geheel ICMm |
09-09-2011 12:21:54 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Rekenfoutje gemaakt, maar toch zijn het er aardig wat. Met vriendelijke groet, Robin |
09-09-2011 13:22:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 4242 heeft op 8/9 een slag Hlm-Gv gemaakt. |
09-09-2011 14:27:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
En zou als het goed is a.s. maandag afgeleverd moeten worden. |
09-09-2011 16:09:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
.. waarbij de 4239 en de 4240 erop zullen gaan volgen, waarna vervolgens een heel ICM ->ICMm moderniseringstraject tot einde is gekomen![]() Well done NedTrain... Choo choo..... |
09-09-2011 16:10:47 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Waarbij de 4240 als laatste op 12 oktober afgeleverd moet worden. Laatst bewerkt door treintim op 09-09-2011 16:13 |
09-09-2011 16:41:53 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Nouja bijna, de stoelen moeten weer opnieuw ![]() |
09-09-2011 17:29:52 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Lekker handig. Er ze moeten ook nog steeds allemaal een automatische sluitfluit en een automatische boordomroep krijgen. |
09-09-2011 17:34:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Die hebben ze al, die moet alleen nog geactiveerd worden. |
09-09-2011 17:55:47 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Het zal me trouwens benieuwen of de nieuwe stoelbekleding ook gewoon donkerblauw van kleur is. |
09-09-2011 18:00:49 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Officieel bericht over sluitfluit: Tijdens de modernisering van ICM is een elektronisch vertreksignaal (sluitfluit) aangebracht. In het weekend van 17/18 september wordt de sluitfluit op vrijwel alle ICMm treinstellen in dienst gesteld. De enkele stellen die na dit weekend over blijven worden binnen 5 dagen geactiveerd. Van zaterdag 17 september tot uiterlijk vrijdag 23 september kan het dus voorkomen dat ICMm treinstellen met en zonder sluitfluit (gecombineerd) rondrijden. De deuren van gecombineerde treinstellen zullen onder alle omstandigheden tegelijk sluiten. Officieel bericht over bekleding 2e klas: De 2e klas stoelbekleding van ICMm wordt vervangen door kunstleer. De 2e klas stoelbekleding van ICMm blijkt moeilijk te reinigen, waardoor de zittingen erg vervuilen. Dit heeft tot veel klachten van rijdend personeel en reizigers geleid. Om de uitstraling op acceptabel niveau te houden, worden de vuile zittingen elke drie maanden verwisseld en grondig gereinigd. Daarnaast zijn diverse alternatieven onderzocht. Inmiddels heeft de directie het voorstel goedgekeurd om de stoffen bekleding van ICMm te vervangen door kunstleer (de 2e klas stoelbekleding van DDZ wordt ook voorzien van kunstleer). Er wordt nu een plan opgesteld om de nieuwe bekleding te bestellen en de huidige 2e klas stoelbekleding van ICMm zo snel mogelijk te vervangen. De vervanging zal naar verwachting medio 2012 gereed zijn. |
09-09-2011 20:20:54 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Kunstleer!?![]() Ik ga me dan maar alvast gereed maken voor de klaagzangen over te harde stoelen ![]() |
09-09-2011 20:27:31 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Mwoh, in de nieuwste serie IRM-IV krijgt men zelfs stoelen met stoffen bekleding hard![]() Maar zoals al eerder genoemd... waarom lukt het schoonhouden van de bekleding dan wel in ICRm en VIRM. De lichtroze bekleding in laatstgenoemde lijkt me zelfs nog stukken besmettelijker dan donkerblauw. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-09-2011 20:29:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat je je niet blind moet staren op de (lichte) kleur, maar eerder moet kijken naar de stof zelf. |
09-09-2011 20:30:14 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Maar VIRM 2 en 3 hebben toch al jaren stoffen bekleding? |
09-09-2011 20:31:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
En Prio-ICRm heeft toch ook al tijden dezelfde bekleding? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-09-2011 20:32:07 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteDe stoelen in ICM zijn natuurlijk compleet anders dan in IRM, dus dat kan wel kloppen inderdaad. Maar toch denk ik dat kunstleer harder gaat zitten dan de huidige stoelen. Maar hopelijk heb ik het mis hoor, we zullen het wel merken straks. |
09-09-2011 20:35:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ik denk eerder gladder en zweteriger in de zomer en killer in de winter... stof voelt nu eenmaal warmer aan dan kunstleer en heeft ook als voordeel dat het vocht absorbeert. (wat ook weer nadelig is qua vervuiling) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-09-2011 20:44:31 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De stoelen van ICRm waren ook binnen no-time goor. De vloeren idem trouwens. Ik heb dat spul al een paar jaar niet meer van binnen gezien geloof ik, maar kan me niet voorstellen dat dat nog een beetje toonbaar is. En de Koplopers worden natuurlijk ontzettend intensief gebruikt! Overigens is het gebruikelijk dat men niet leert van de eigen fouten, maar dat terzijde ![]() Laatst bewerkt door timtrein op 09-09-2011 20:45 |
09-09-2011 20:56:27 | ||
---|---|---|
robm
![]() |
En dan ook nog graag die irritant geplaatste prullenbakjes in de drietjes er uit.... %08% |
09-09-2011 20:56:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Stoelen van ICRm vindt ik wel meevallen momenteel qua goorheid. Probleem met de vloer heeft men daar opgelost door een strookje donkergrijs in het gangpad. Zo blijft de boel er toch fatsoenlijk uitzien. In het ICMm lijkt vooral de stof wat erg absorberend te zijn... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-09-2011 21:56:02 | ||
---|---|---|
j.stanner
![]() |
QuoteEens. |
09-09-2011 22:26:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Kunstleer > Skai En dat zit al jáááren in materieel dus zo bijzonder is dat niet... |
09-09-2011 22:43:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nouja, 'tis op zich bijzonder dat NS al jaren bezig is steeds meer over te gaan op stoffen bekleding en daar nu ineens weer op terugkomt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-09-2011 22:50:54 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Cyclisch beleid... eens in de X jaar komt er iemand "we gaan iets nieuws doen!" |
10-09-2011 01:38:41 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Er rijden nog teveel VIRMs rond met die lichtpaarse kunst ''reptielen'' leer. T doet mij erg denken aan een reptielenhuid. %08% . En de stoffe paarse stoelen zijn ook ronduit SMERIG. Ik maak ze vaak zelf nog schoon met een sopje en dan wat drogen voor ik kan zitten als ik met virm moet reizen. De blauwe virm stoelen lijken nog enigzins schoon. De ICRm stoelen zien er stuk beter uit. Soms zie je ook dat ze weer opnieuw bekleed zijn en zijn ze bijna net zo oranje als de oude oranje banken. Wat mij betreft hadden de Koplopers t zelfde interieur kunnen krijgen als ICRm [ T liefst t oude interieur erin laten maar dat was helaas niet mogelijk ]. Die blauwe stoelen vind ik helemaal niks in ICMm. De stoelen van ICRm hebben tenminste een veel betere kleur en doen nog qua kleur een beetje denken aan de oranje banken. En zijn beter te reinigen blijkt . En YAY Ik heb nog een treinraam uit 1 van de laatste Koplopers kunnen bemachtigen!! %08% Ik heb m al een tijdje maar nu kon ik t pas hier zeggen omdat m'n vrouw vandaag de verrassing te zien kreeg. |
10-09-2011 12:23:30 | ||
---|---|---|
Stefanovic
![]() |
jij neemt een emmertje sop mee de trein in? %03% |
10-09-2011 12:26:28 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Er zitten soms behoorlijk vieze vlekken op de stoel in de 2de klas ICMm.. Maar een emmertje sop mee in de trein te nemen?%08% http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
10-09-2011 16:04:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote In dat geval mogen ze meteen de hele stoel vervangen ![]() Nog steeds blijft het spannend wanneer de automagische stationsomroep geactiveerd wordt. Afwachten dus... ![]() Choo choo..... |
10-09-2011 18:25:50 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
zie 18 posts boven je![]() Quote Zoomzoomzoom |
10-09-2011 19:43:51 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Wat is het verband tussen de automatische stations-omroep en de sluitfluit? |
10-09-2011 19:47:05 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
in een eerder bericht (geloof van broek53) werd gezegd dat dit tegelijkertijd zou gebeuren. maar moet toegeven dat ik las sluitfuit en automatische stations-omroep edit: was een bericht van john563 Quote Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 10-09-2011 19:52 Zoomzoomzoom |
11-09-2011 10:58:52 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Jaren geleden was ik met vakantie op de terug weg met de trein. Op Köln HBF over gestapt. De conducteur sleutelde vlak voor vertrek aan een kastje. Meteen gevolgd met een mededeling door de stationsomroep dat de betreffende trein op gleis X meteen zou vertrekken en dat de mensen op het betreffende gleis X moesten opletten dat de trein vertrok. Of dit ook op de andere Duits station gebeurde staat me niet bij. En of het nu nog gebeurd is mij ook niet bekend. Laatst bewerkt door john2 op 11-09-2011 10:59 |
11-09-2011 11:51:09 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Je kon dat hele 'vieze stoelen verhaal' zien aankomen. Die weinige keren dat ik met een ICMm reis krijg ik altijd al de indruk dat die stoelen, hoe erg mensen ook hun best doen om het schoon te houden, simpelweg niet schoon te houden zijn. Koffievlekken, schoenzolen en kruimels, alles blijft er in achter door die jutezak-structuur... ICRm is dan misschien iets minder erg door de 'vollere' stof, maar ook dat ziet er erg slonzig uit, hoewel dat trouwens voor het gehele uiterlijk van ICRm geld... Ze doen er wat mij betreft goed aan om met de komende mini-revisie van ICRm dezelfde kunstlederen hoezen te gebruiken. |
11-09-2011 12:35:46 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ik neem aan dat de NS mensen in dienst heeft die hierop moeten letten, welke bekleding op de stoelen komen en hoe de rest van het interieur er uit ziet. Laatst bewerkt door john2 op 11-09-2011 12:37, reden: Meer tekst er bij gezet |
11-09-2011 14:17:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote In Train85's bericht werd er niks meer over gerept, dus misschien dat die automatische-omroep-activatie alsnog op een ander moment plaats zal vinden. Laten we anders maar eerst even op volgend weekend wachten... Choo choo..... |
11-09-2011 16:43:27 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
In de Belgische I11 en MS96 zit een mooie donkerblauwe stof... en ook in SLT en SGMm. Om nu weer terug te keren naar dat plakkerige skai, ik dacht dat we die tijd wel gehad hadden. Was al niet erg gelukkig met het imiddels veelvuldig aanwezige leder in de eerste klasse: alleen maar luxe voor het oog, terwijl de stoelen gemiddeld genomen slechter zijn geworden. Kijk maar naar de ICE. Wat was er mis met dat mooie gestreepte trijp op een comfortabele zetel? http://www.flickr.com/photos/37340827@N06/4217988907/ |
12-09-2011 20:19:53 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Tja, niks mis mee. Hoewel ik nooit bewust in de 54'ers heb gezeten, zou het mij niet misstaan als dit soort stoelen terug komen. Ik kan me de eerste klas ICM-stoel nog wel herinneren. Wat zat dat goddelijk zeg... |
12-09-2011 21:16:08 | ||
---|---|---|
drentheicm
![]() |
Ja naja ziet er niet heel modern uit, eerste (maar zeker ook tweede) klas verbouwd ICM is heel wat moderner qua uitstraling. |
12-09-2011 21:37:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Tja, het zit alleen voor geen meter meer. Net als die houten planken met piepschuim in het SGMm/SLT... Kom op NS, beetje comfort mag toch wel? Laatst bewerkt door AgentX op 12-09-2011 21:37 |
12-09-2011 21:41:27 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Welke stellen staan er nu nog in Hlm,, van de 4240 weet ik het. Laatst bewerkt door klaass16 op 12-09-2011 21:46 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
![]() |
advertentie |
12-09-2011 21:42:27 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
Klaas, als je niet kán lezen, post dan niks.......... Klaas, nog maar een opmerking. Je bericht zomaar aanpassen... Geef je fouten gewoon toe. Laatst bewerkt door HansBeeker op 12-09-2011 21:54 |
12-09-2011 21:45:44 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Nou inderdaad. Iets meer nadenken mag ook wel vind ik. Het is natuurlijk knetter onlogisch dat de laatste 3 ICM viertjes, die uit revisie komen, wel met kunstleer gaan rijden en de rest houden we lekker bij het oude %08% Ah je hebt je bericht aangepast, maar de 4242, 4239, 4240 staan er nu nog. 4242 zou vandaag afgeleverd moeten worden zie ik hierboven, maar hoe staat het ermee? Laatst bewerkt door woepje op 12-09-2011 21:53 |
12-09-2011 21:52:28 | ||
---|---|---|
drentheicm
![]() |
Quote Valt toch wel mee joh? Ik vind verbouwd ICM prima, net zoals SLT als sprinterdienst. SGM is niet geweldig inderdaad, maar voor die korte stukjes die je er meestal in zit vind ik het geen ramp hoor. Laatst bewerkt door drentheicm op 12-09-2011 21:55 |
12-09-2011 22:41:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Niet alleen knetter onlogisch, maar ook knetter-onmogelijk. De nieuwe stoelbekleding moet nog besteld en geleverd worden. Choo choo..... |
15-09-2011 00:58:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4242 heeft Haarlem verlaten en is vannacht onderweg gegaan richting Onnen. |
15-09-2011 07:59:44 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Hoewel ik mijn eerder genoemde data uit betrouwbare bron heb, kloppen deze mogelijk niet meer. We zullen het zien met de 4240. Laatst bewerkt door treintim op 15-09-2011 08:38 |
15-09-2011 08:17:54 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
QuoteBron? Je weet niet wat NS uitspookt ![]() Misschien is deze nieuwe bekleding er al, misschien al besteld, dat kan je niet zomaar weten natuurlijk. |
15-09-2011 08:48:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteVannacht niet verder gekomen dan Amf. |
15-09-2011 09:07:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
.... en staat daar nu op de Bokkeduinen, plat, met de 9524 als sleepstel ervoor. @ edit: 4242 is vannacht niet verder gekomen dan Diemen en hield er toen mee op. teruggesleept naar Amsterdam door de 9524, die 'm daarna naar Amersfoort gesleept heeft. Laatst bewerkt door broek53 op 15-09-2011 09:22 |
15-09-2011 13:23:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ter aanvulling: vanmorgen alsnog de 9524+4242 naar On gegaan. |
17-09-2011 13:03:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
4246 zojuist in Dordrecht met werkende sluitfluit. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-09-2011 07:17:55 | ||
---|---|---|
HansBeeker
![]() |
En niet alleen de 4246. Bijna alle ICMm's hebben een werkende sluitfluit ![]() |
19-09-2011 16:18:17 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Geen emmertje maar kleiners. En maak ik sop aan van palmolive . En zo kan ik m'n tijdelijke reisstoel schoonmaken. %08% Anyway wat mij betreft mochten ze de 2e klas kleur weer terugdraaiën zodat ze nu op tijd nog oranje kunstleer kunnen bestellen of de mosterd/honing kleur van de huidige ICRm stoelen . |
19-09-2011 17:32:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ik heb nog nooit een stoel zo vuil gezien dat ik hem moest schoonmaken. Denk zelfs dat je met het insmeren van dat spul nog meer ellende veroorzaakt dan verhelpt. |
19-09-2011 19:20:24 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Tsjah, ik vind het zelf eerlijk gezegd ook zwaar overdreven, zo ranzig zijn die stoelbekledingen nou ook weer niet. Ik ben nog nooit ergens niet gaan zitten in ICMm omdat de stoel (te) vies was. Om dan meteen alle stoelbekledingen te gaan vervangen voor het - in mijn ogen - veel minder luxe kunstleer... Bas |
19-09-2011 23:55:57 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Het is mij al wel een paar keer overkomen dat ik ergens niet ben gaan zitten. Dan zal ik vast zeer kritisch zijn, maar deze bekleding is wel degelijk in staat om (in ieder geval optisch) vrij smerig te worden. Met vriendelijke groet, Robin |
20-09-2011 06:34:48 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
dat van die bekleding is mij ook nog nooit overkomen, ik zit op dit moment in de 4057 welke er zeer netjes uitziet! btw. nog geen sluitfluit en truus in dit stel. |
20-09-2011 15:41:15 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
ik heb de sluitfluit vandaag wel paar keer gehord op Gd maar niet in een ICM gezeten, dus weet niet of Truus al werkt in de stellen met sluitfluit Zoomzoomzoom |
20-09-2011 17:58:35 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ik hoor al wel sluitfluiten bij ICM (die overigens verschrikkelijk lelijk is.. lijkt op een opgenomen fluitje van een HC, maar dan 6 bakken verder), maar heb nog geen automatische omroep gehoord. Bij twijfel: gebruik beton. |
20-09-2011 18:05:37 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Ik heb nog geen fluit gehoord, alleen een hoog pulserend pieptoontje á la machinist-sluit-deuren-in-SGM-vanuit-cabine-via-de-spiegel. Ik had het geluid als ICRm verwacht, dus eerst fluit en dan pieptoon. Het huidige pieptoontje klinkt mega-schel, daar gaan ongetwijfeld klachten van stationsomwonenden van komen. Laatst bewerkt door stefanvdw op 20-09-2011 18:06 |
20-09-2011 18:14:35 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze zo'n slecht geluid hebben genomen, was het zo moeilijk om de dezelfde te nemen als ICRm? |
20-09-2011 18:16:32 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Ik vind het een prima geluid. Het doet wat het moet doen: reizigers waarschuwen dat de deuren dicht gaan. |
20-09-2011 22:42:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Inderdaad. Zo nu en dan kom ik zelfs stoelen tegen met een soort kauwgom-achtige zwarte prut die er met geen mogelijkheid (zonder het direct met de vingers aan te raken) af is te krijgen. En rond etenstijd zie ik vaak genoeg de nodige rode, witte en gele sauzen die uit etenswaren van diverse locaties van Servex druipen. |
20-09-2011 22:47:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kan iemand me uitleggen wat dit allemaal nog te maken hebben met "ontwikkelingen ICMm" ? Volgens mij allang niks meer, en gaan we hier alleen de persoonlijke ervaringen met goorigheid in treinen bespreken, denk niet dat er ook maar iemand op zit te wachten.... Punt is duidelijk lijkt me, dingen worden goor, en sneller dan men denkt, dus er komt wat anders voor. Lijkt me verder niet zo'n enorme discussie waard.... |
20-09-2011 22:58:10 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Enorme discussie... Overdrijven is ook een vak... Vooruit, terug naar de ontwikkelingen dan maar? |
26-09-2011 17:12:39 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Heb een filmpje gevonden met werkende sluitfluit. http://www.youtube.com/watch?v=6iYYh8teTq0 (hsl)-mcn Ehv |
30-09-2011 17:37:47 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De 4239 is vandaag als 80156 uit On gekomen en daarna GDST gegaan te Gn. |
30-09-2011 17:48:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het aantal 'stations' binnen de werkplaats in Haarlem waar ICM werd behandeld voor modernisering zijn op enkel na nu inmiddels bezet voor DDZ, lijkt me? De 4240 is nog de ICM die overgebleven is in de wpl, als ik het goed heb. Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2011 17:56 Choo choo..... |
30-09-2011 19:50:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWeet iemand wanneer de 4239 uit Haarlem gekomen is? |
30-09-2011 20:44:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Wat betreft de 4239 zie ik nog spots staan op 3/9 en 14/9, klopt dat wel? Anyway: recent was de 4239 op 28/9 in Amf en ging die dag naar Hlm en kwam in de nacht van wo 28/9 op 29/9 van Hlm weer retour naar Amf. Vanmiddag ging het stel door van Amf naar Gn (niet On). |
30-09-2011 20:51:38 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan zal ie wel onder een andere treinnummer gereden hebben. Ik zal de spot aanpassen met bestemming Amf. |
30-09-2011 21:09:16 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
De sluifluiten hebben wel negatieve gevolgen voor de punctualiteit: de vertrekprocedure wordt weer een paar seconden langer. Nog even wachten op de maatregel om niet 20, maar 25 seconden voor vertrektijd al de procedure in gang te zetten ![]() |
01-10-2011 00:35:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
De starttijd van de vertrekprocedure is al vervroegd, ik MEEN van 25 sec. voor vertrek anar 35 sec. voor vertrek. |
05-10-2011 19:40:44 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Zo leuk al dat mooie Icm op de 1500/4500 deze week. Laat maar blijven ze zitten super! West Friese Spoorwegen |
05-10-2011 19:56:31 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dit is gewoon gepland sinds maandag. |
05-10-2011 23:23:44 | ||
---|---|---|
Railtender
![]() |
Aha iets gemist dus, ben ook maar weinig op de hoogte. Wat is hier de reden van of staat dat in een ander forum? West Friese Spoorwegen |
05-10-2011 23:27:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
https://somda.nl/forum/10801/Wijzigingsblad+3+oktober/ |
06-10-2011 16:27:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kennelijk is vandaag de 4240 afgeleverd: Van: "NSG.Persvoorlichting (NSG)" Onderwerp: Nieuwsbericht NS: Laatste gemoderniseerde intercity rijdt werkplaats uit Datum: 6 oktober 2011 16:21:20 GMT+02:00 Vandaag rijdt de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM de vestiging van NedTrain in Haarlem uit. Al deze treinen zijn de afgelopen zes jaar zuiniger en duurzamer gemaakt, technisch gereviseerd en geheel gemoderniseerd. Ze zijn daarnaast voor een comfortabele reis allemaal standaard voorzien van airco, draadloos internet en actuele reisinformatie over aankomsttijden en overstapmogelijkheden. Opvallend is verder het gebruik van kunst in de trein. De eerste ICM treinstellen reden sinds 1983. Alle 137 treinstellen (461 rijtuigen) zijn nu gemoderniseerd. Een operatie van in totaal 350 mln. euro die van design tot en met productie door NedTrain is gerealiseerd in samenwerking met NS Reizigers. |
06-10-2011 16:51:00 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Tijd om de automatische omroep in te schakelen? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-10-2011 17:21:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? Laatst bewerkt door broek53 op 06-10-2011 17:21 |
07-10-2011 08:44:17 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Hier een link voor ICMm 4240 die feestelijk de werkplaats uitrijdt. http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/reizigersaantallen/nieuwsberichten/laatste_gerenoveerde_koploper_icmm_rijdt_werkplaats_uit-143878 Laatst bewerkt door SGMm2137 op 07-10-2011 08:47 (hsl)-mcn Ehv |
07-10-2011 11:28:02 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote De automatische omroep zou toch ingeschakeld worden zodra alle stellen gereviseerd waren? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-10-2011 11:47:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zou kunnen (weet ik niet), maar dan had men niet hoeven wachten op de aflevering van de laatste, maar op het moment dat de laatste IN revisie ging.... |
07-10-2011 11:54:29 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Als ik de foto's van de 4240 zo eens bekijk, dan zie ik stickers. Blijven deze er op zitten straks in de reizigersdienst? Met vriendelijke groet, Robin |
07-10-2011 12:27:41 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Je bedoeld deze toch? (http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/600/ICMmx1.jpg) Misschien wel omdat het de laatste van het stel is (leuke woordspeling)? Dan blijft ie toch nog bijzonder. ![]() Laatst bewerkt door Hoera63 op 07-10-2011 12:28 |
07-10-2011 12:30:34 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Dat is nu exact waar ik op doel. Met vriendelijke groet, Robin |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |