Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
26-08-2011 13:44:59
klaass16
klaass16
Dat geld ook voor Arriva,, de 37300 toond Sneltrein Groningen-Leeuwarden, en de 37400 toond alleen Groningen/Leeuwarden

Weet iemand misschien wanneer de 4240 uit de revisie komt?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

26-08-2011 14:30:46
salieri
salieri
Dat van Arriva is iets heel anders en heeft dus niks met dit topic te maken...  

26-08-2011 14:34:03
himym
himym
Quote
klaass16 (vr 26 aug 2011 13:44:59 https://somda.nl/forum/2045/p352236/): Weet iemand misschien wanneer de 4240 uit de revisie komt?
Rustig afwachten, wordt vanzelf wel gemeld als het hele revisieprogramma erop zit. Ga er vanuit dat het ergens eind september/begin oktober is.
 

26-08-2011 21:52:39
klaass16
klaass16
Bedankt voor de informatie.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-09-2011 15:21:28
aarclay
aarclay
Ik bekeek even de data's van de OBIS-inbouw, en mij viel dit op:
Nummer - Inbouw - Aflevering
4021 4 mei 2011 7 juni 2011

Een inbouw die een ruime maand duurt? Klopt dit wel? Waren de onderdelen op of...?
iemand die wat meer kan vertellen of dit wel klopt?

Best opvallend als de rest binnen een halve week weer afgeleverd wordt. ...


Choo choo.....
 

02-09-2011 15:29:34
klaass16
klaass16
Deze discussie zit gekoppeld aan: http://www.railwiki.nl/index.php/ICM(m)

Even een aanvulling op de pagina,,

Stukje tekst over de 4215 en 4216

De voorste bak is de mBDk-bak van de 4215. Dit treinstel belandde in Revisiebedrijf Haarlem vanwege schade aan deze zelfde bak na een aanrijding met een kolentrein in Utrecht met de kopbak aan mBDk-zijde. Een grote postzegel van schadeherstel is duidelijk zichtbaar op de foto. Doordat de 4216 rond dezelfde tijd in Haarlem stond na door het stootjuk te hebben gereden in Enschede kon één treinstel in dienst blijven door een bakwisseling uit te voeren. Deze bakwisseling is niet meer terug gevoerd naar de oorspronkelijke samenstelling van de 4215 en de 4216.

Bron: Spionkop.nl


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

05-09-2011 12:04:52
HansBeeker
HansBeeker
Quote
aarclay (vr 02 sep 2011 15:21:28 https://somda.nl/forum/2045/p353136/): Ik bekeek even de data's van de OBIS-inbouw, en mij viel dit op:
Nummer - Inbouw - Aflevering
4021 4 mei 2011 7 juni 2011

Een inbouw die een ruime maand duurt? Klopt dit wel? Waren de onderdelen op of...?
iemand die wat meer kan vertellen of dit wel klopt?

Best opvallend als de rest binnen een halve week weer afgeleverd wordt. ...
Data kloppen. Stel heeft langer in de wpl gestaan om diverse redenen.
 

05-09-2011 21:15:56
AgentX
AgentX
Heb je toevallig ook enig idee wat die "diverse redenen" inhouden?  

09-09-2011 10:45:32
R1-2010
R1-2010
ICMm gaat in de 2e klas nieuwe (kunstleren) stoelbekleding krijgen omdat de oude stoelbekleding niet schoon te houden was... Medio 2012 moet de operatie gereed zijn.  

09-09-2011 10:48:28
abcde
abcde
is dit serieus ?
Uit mijn hoofd gaat het om ongeveer 25.000 kortgelede nieuw beklede stoelen ...
 

09-09-2011 11:09:05
nielske90
nielske90
En waarom kan dat bij ICRm dan wel behoorlijk?  

09-09-2011 11:58:45
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
abcde (vr 09 sep 2011 10:48:28 https://somda.nl/forum/2045/p354337/): is dit serieus ?
Uit mijn hoofd gaat het om ongeveer 25.000 kortgelede nieuw beklede stoelen ...

Een simpel rekensommetje op basis van Wikipedia:
87 × ICM III à 152 = 13224
50 × ICM IV à 194 = 9700
Totaal = 22924 zitplaatsen
Dat is toch wel een gevalletje 'foutje bedankt'.

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 09-09-2011 12:22, reden: Rekenfoutje


Met vriendelijke groet, Robin
 

09-09-2011 12:07:42
MDDM
MDDM
Is een fors aantal, maar niet zo heel erg schokkend hoor, als je bedenkt dat het gewoon stoel hoezen zijn. Het is jammer, verkeerde stof, maar geen man overboord.


Gr Joop mcn Lls
 

09-09-2011 12:17:56
abcde
abcde
Quote
RSK-Mat92 (vr 09 sep 2011 11:58:45 https://somda.nl/forum/2045/p354343/): Een simpel rekensommetje op basis van Wikipedia:
87 × ICM III à 152 = 13224
50 × ICM IV à 194 = 22924
Totaal = 36148 zitplaatsen
Dat is toch wel een gevalletje 'foutje bedankt'.


ICM IV : 50 x 194 = 9700 !! plus die 13.224 = 22.924 stoelen 2e klas voor geheel ICMm
 

09-09-2011 12:21:54
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Rekenfoutje gemaakt, maar toch zijn het er aardig wat.


Met vriendelijke groet, Robin
 

09-09-2011 13:22:51
ZJ37
ZJ37
De 4242 heeft op 8/9 een slag Hlm-Gv gemaakt.  

09-09-2011 14:27:35
treintim
treintim
En zou als het goed is a.s. maandag afgeleverd moeten worden.  

09-09-2011 16:09:44
aarclay
aarclay
.. waarbij de 4239 en de 4240 erop zullen gaan volgen, waarna vervolgens een heel ICM ->ICMm moderniseringstraject tot einde is gekomen.

Well done NedTrain...


Choo choo.....
 

09-09-2011 16:10:47
treintim
treintim
Waarbij de 4240 als laatste op 12 oktober afgeleverd moet worden.

Laatst bewerkt door treintim op 09-09-2011 16:13
 

09-09-2011 16:41:53
b2py
b2py
Quote
aarclay (vr 09 sep 2011 16:09:44 https://somda.nl/forum/2045/p354391/): .. waarbij de 4239 en de 4240 erop zullen gaan volgen, waarna vervolgens een heel ICM ->ICMm moderniseringstraject tot einde is gekomen.

Well done NedTrain...


Nouja bijna, de stoelen moeten weer opnieuw
 

09-09-2011 17:29:52
Erikvd12
Erikvd12
Lekker handig. Er ze moeten ook nog steeds allemaal een automatische sluitfluit en een automatische boordomroep krijgen.  

09-09-2011 17:34:18
broek53
broek53
Die hebben ze al, die moet alleen nog geactiveerd worden.  

09-09-2011 17:55:47
treintim
treintim
Het zal me trouwens benieuwen of de nieuwe stoelbekleding ook gewoon donkerblauw van kleur is.  

09-09-2011 18:00:49
train85
train85
Officieel bericht over sluitfluit:

Tijdens de modernisering van ICM is een elektronisch vertreksignaal (sluitfluit) aangebracht. In het weekend van 17/18 september wordt de sluitfluit op vrijwel alle ICMm treinstellen in dienst gesteld. De enkele stellen die na dit weekend over blijven worden binnen 5 dagen geactiveerd. Van zaterdag 17 september tot uiterlijk vrijdag 23 september kan het dus voorkomen dat ICMm treinstellen met en zonder sluitfluit (gecombineerd) rondrijden. De deuren van gecombineerde treinstellen zullen onder alle omstandigheden tegelijk sluiten.

Officieel bericht over bekleding 2e klas:

De 2e klas stoelbekleding van ICMm wordt vervangen door kunstleer. De 2e klas stoelbekleding van ICMm blijkt moeilijk te reinigen, waardoor de zittingen erg vervuilen. Dit heeft tot veel klachten van rijdend personeel en reizigers geleid. Om de uitstraling op acceptabel niveau te houden, worden de vuile zittingen elke drie maanden verwisseld en grondig gereinigd. Daarnaast zijn diverse alternatieven onderzocht. Inmiddels heeft de directie het voorstel goedgekeurd om de stoffen bekleding van ICMm te vervangen door kunstleer (de 2e klas stoelbekleding van DDZ wordt ook voorzien van kunstleer). Er wordt nu een plan opgesteld om de nieuwe bekleding te bestellen en de huidige 2e klas stoelbekleding van ICMm zo snel mogelijk te vervangen. De vervanging zal naar verwachting medio 2012 gereed zijn.
 

09-09-2011 20:20:54
woepje
woepje
Kunstleer!?

Ik ga me dan maar alvast gereed maken voor de klaagzangen over te harde stoelen
 

09-09-2011 20:27:31
daniel_ddr
daniel_ddr
Mwoh, in de nieuwste serie IRM-IV krijgt men zelfs stoelen met stoffen bekleding hard Met andere woorden: het belangrijkste is wat er onder dat kunstleer zit en dat blijft gewoon dezelfde zitting.

Maar zoals al eerder genoemd... waarom lukt het schoonhouden van de bekleding dan wel in ICRm en VIRM. De lichtroze bekleding in laatstgenoemde lijkt me zelfs nog stukken besmettelijker dan donkerblauw.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-09-2011 20:29:06
broek53
broek53
Ik denk dat je je niet blind moet staren op de (lichte) kleur, maar eerder moet kijken naar de stof zelf.  

09-09-2011 20:30:14
daniel81
daniel81
Maar VIRM 2 en 3 hebben toch al jaren stoffen bekleding?  

09-09-2011 20:31:17
daniel_ddr
daniel_ddr
En Prio-ICRm heeft toch ook al tijden dezelfde bekleding?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-09-2011 20:32:07
woepje
woepje
Quote
daniël_ddr (vr 09 sep 2011 20:27:31 https://somda.nl/forum/2045/p354446/): Mwoh, in de nieuwste serie IRM-IV krijgt men zelfs stoelen met stoffen bekleding hard Met andere woorden: het belangrijkste is wat er onder dat kunstleer zit en dat blijft gewoon dezelfde zitting.
De stoelen in ICM zijn natuurlijk compleet anders dan in IRM, dus dat kan wel kloppen inderdaad. Maar toch denk ik dat kunstleer harder gaat zitten dan de huidige stoelen. Maar hopelijk heb ik het mis hoor, we zullen het wel merken straks.
 

09-09-2011 20:35:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik denk eerder gladder en zweteriger in de zomer en killer in de winter... stof voelt nu eenmaal warmer aan dan kunstleer en heeft ook als voordeel dat het vocht absorbeert. (wat ook weer nadelig is qua vervuiling)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-09-2011 20:44:31
timtrein
timtrein
De stoelen van ICRm waren ook binnen no-time goor. De vloeren idem trouwens. Ik heb dat spul al een paar jaar niet meer van binnen gezien geloof ik, maar kan me niet voorstellen dat dat nog een beetje toonbaar is.
En de Koplopers worden natuurlijk ontzettend intensief gebruikt!

Overigens is het gebruikelijk dat men niet leert van de eigen fouten, maar dat terzijde

Laatst bewerkt door timtrein op 09-09-2011 20:45
 

09-09-2011 20:56:27
robm
robm
En dan ook nog graag die irritant geplaatste prullenbakjes in de drietjes er uit.... %08%  

09-09-2011 20:56:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Stoelen van ICRm vindt ik wel meevallen momenteel qua goorheid. Probleem met de vloer heeft men daar opgelost door een strookje donkergrijs in het gangpad. Zo blijft de boel er toch fatsoenlijk uitzien.

In het ICMm lijkt vooral de stof wat erg absorberend te zijn...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-09-2011 21:56:02
j.stanner
j.stanner
Quote
robm (vr 09 sep 2011 20:56:27 https://somda.nl/forum/2045/p354466/): En dan ook nog graag die irritant geplaatste prullenbakjes in de drietjes er uit.... %08%
Eens.
 

09-09-2011 22:26:11
thom
thom
Quote
woepje (vr 09 sep 2011 20:20:54 https://somda.nl/forum/2045/p354440/): Kunstleer!?

Ik ga me dan maar alvast gereed maken voor de klaagzangen over te harde stoelen

Kunstleer > Skai

En dat zit al jáááren in materieel dus zo bijzonder is dat niet...
 

09-09-2011 22:43:21
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, 'tis op zich bijzonder dat NS al jaren bezig is steeds meer over te gaan op stoffen bekleding en daar nu ineens weer op terugkomt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-09-2011 22:50:54
timtrein
timtrein
Cyclisch beleid... eens in de X jaar komt er iemand "we gaan iets nieuws doen!"  

10-09-2011 01:38:41
oranjebank
oranjebank
Quote
daniel81 (vr 09 sep 2011 20:30:14 https://somda.nl/forum/2045/p354449/): Maar VIRM 2 en 3 hebben toch al jaren stoffen bekleding?


Er rijden nog teveel VIRMs rond met die lichtpaarse kunst ''reptielen'' leer. T doet mij erg denken aan een reptielenhuid. %08% .
En de stoffe paarse stoelen zijn ook ronduit SMERIG. Ik maak ze vaak zelf nog schoon met een sopje en dan wat drogen voor ik kan zitten als ik met virm moet reizen.
De blauwe virm stoelen lijken nog enigzins schoon.
De ICRm stoelen zien er stuk beter uit. Soms zie je ook dat ze weer opnieuw bekleed zijn en zijn ze bijna net zo oranje als de oude oranje banken.
Wat mij betreft hadden de Koplopers t zelfde interieur kunnen krijgen als ICRm [ T liefst t oude interieur erin laten maar dat was helaas niet mogelijk ]. Die blauwe stoelen vind ik helemaal niks in ICMm.
De stoelen van ICRm hebben tenminste een veel betere kleur en doen nog qua kleur een beetje denken aan de oranje banken. En zijn beter te reinigen blijkt .

En YAY Ik heb nog een treinraam uit 1 van de laatste Koplopers kunnen bemachtigen!! %08% Ik heb m al een tijdje maar nu kon ik t pas hier zeggen omdat m'n vrouw vandaag de verrassing te zien kreeg.
 

10-09-2011 12:23:30
Stefanovic
Stefanovic
jij neemt een emmertje sop mee de trein in? %03%  

10-09-2011 12:26:28
klaass16
klaass16
Er zitten soms behoorlijk vieze vlekken op de stoel in de 2de klas ICMm..

Maar een emmertje sop mee in de trein te nemen?%08%


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

10-09-2011 16:04:30
aarclay
aarclay
Quote
j.stanner (vr 09 sep 2011 21:56:02 https://somda.nl/forum/2045/p354478/):
Quote
robm (vr 09 sep 2011 20:56:27 https://somda.nl/forum/2045/p354466/): En dan ook nog graag die irritant geplaatste prullenbakjes in de drietjes er uit.... %08%
Eens.

In dat geval mogen ze meteen de hele stoel vervangen.

Nog steeds blijft het spannend wanneer de automagische stationsomroep geactiveerd wordt. Afwachten dus...


Choo choo.....
 

10-09-2011 18:25:50
Dr_Thodt
Dr_Thodt
zie 18 posts boven je

Quote
train85 (vr 09 sep 2011 18:00:49 https://somda.nl/forum/2045/p354415/): Officieel bericht over sluitfluit:

Tijdens de modernisering van ICM is een elektronisch vertreksignaal (sluitfluit) aangebracht. In het weekend van 17/18 september wordt de sluitfluit op vrijwel alle ICMm treinstellen in dienst gesteld. De enkele stellen die na dit weekend over blijven worden binnen 5 dagen geactiveerd. Van zaterdag 17 september tot uiterlijk vrijdag 23 september kan het dus voorkomen dat ICMm treinstellen met en zonder sluitfluit (gecombineerd) rondrijden. De deuren van gecombineerde treinstellen zullen onder alle omstandigheden tegelijk sluiten.



Zoomzoomzoom
 

10-09-2011 19:43:51
daniel81
daniel81
Wat is het verband tussen de automatische stations-omroep en de sluitfluit?  

10-09-2011 19:47:05
Dr_Thodt
Dr_Thodt
in een eerder bericht (geloof van broek53) werd gezegd dat dit tegelijkertijd zou gebeuren.
maar moet toegeven dat ik las sluitfuit en automatische stations-omroep

edit: was een bericht van john563
Quote
john563 (ma 20 jun 2011 12:51:01 https://somda.nl/forum/2045/p340928/): oke officieel, als de 4239 binenkomt gaan de sluitfluiten allen in bedrijf, en zal de omroep truus ook geactiveerd worden, de 4240 zal dan steeds meer solo gaan rijden of meer toezicht.


Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 10-09-2011 19:52


Zoomzoomzoom
 

11-09-2011 10:58:52
john2
john2
Jaren geleden was ik met vakantie op de terug weg met de trein. Op Köln HBF over
gestapt. De conducteur sleutelde vlak voor vertrek aan een kastje. Meteen gevolgd met een mededeling door de stationsomroep dat de betreffende trein op gleis X meteen zou vertrekken en dat de mensen op het betreffende gleis X moesten opletten dat de trein vertrok. Of dit ook op de andere Duits station gebeurde staat me niet bij. En of het nu nog gebeurd is mij ook niet bekend.

Laatst bewerkt door john2 op 11-09-2011 10:59
 

11-09-2011 11:51:09
110573
110573
Je kon dat hele 'vieze stoelen verhaal' zien aankomen. Die weinige keren dat ik met een ICMm reis krijg ik altijd al de indruk dat die stoelen, hoe erg mensen ook hun best doen om het schoon te houden, simpelweg niet schoon te houden zijn. Koffievlekken, schoenzolen en kruimels, alles blijft er in achter door die jutezak-structuur...

ICRm is dan misschien iets minder erg door de 'vollere' stof, maar ook dat ziet er erg slonzig uit, hoewel dat trouwens voor het gehele uiterlijk van ICRm geld... Ze doen er wat mij betreft goed aan om met de komende mini-revisie van ICRm dezelfde kunstlederen hoezen te gebruiken.
 

11-09-2011 12:35:46
john2
john2
Ik neem aan dat de NS mensen in dienst heeft die hierop moeten letten, welke bekleding op de stoelen komen en hoe de rest van het interieur er uit ziet.

Laatst bewerkt door john2 op 11-09-2011 12:37, reden: Meer tekst er bij gezet
 

11-09-2011 14:17:46
aarclay
aarclay
Quote
Dr_Thodt (za 10 sep 2011 19:47:05 https://somda.nl/forum/2045/p354562/): in een eerder bericht (geloof van broek53) werd gezegd dat dit tegelijkertijd zou gebeuren.

In Train85's bericht werd er niks meer over gerept, dus misschien dat die automatische-omroep-activatie alsnog op een ander moment plaats zal vinden.

Laten we anders maar eerst even op volgend weekend wachten...


Choo choo.....
 

11-09-2011 16:43:27
jorgo
jorgo
In de Belgische I11 en MS96 zit een mooie donkerblauwe stof... en ook in SLT en SGMm. Om nu weer terug te keren naar dat plakkerige skai, ik dacht dat we die tijd wel gehad hadden.

Was al niet erg gelukkig met het imiddels veelvuldig aanwezige leder in de eerste klasse: alleen maar luxe voor het oog, terwijl de stoelen gemiddeld genomen slechter zijn geworden. Kijk maar naar de ICE. Wat was er mis met dat mooie gestreepte trijp op een comfortabele zetel? http://www.flickr.com/photos/37340827@N06/4217988907/
 

12-09-2011 20:19:53
AgentX
AgentX
Tja, niks mis mee. Hoewel ik nooit bewust in de 54'ers heb gezeten, zou het mij niet misstaan als dit soort stoelen terug komen. Ik kan me de eerste klas ICM-stoel nog wel herinneren. Wat zat dat goddelijk zeg...  

12-09-2011 21:16:08
drentheicm
drentheicm
Ja naja ziet er niet heel modern uit, eerste (maar zeker ook tweede) klas verbouwd ICM is heel wat moderner qua uitstraling.  

12-09-2011 21:37:04
AgentX
AgentX
Tja, het zit alleen voor geen meter meer. Net als die houten planken met piepschuim in het SGMm/SLT...

Kom op NS, beetje comfort mag toch wel?

Laatst bewerkt door AgentX op 12-09-2011 21:37
 

12-09-2011 21:41:27
klaass16
klaass16
Welke stellen staan er nu nog in Hlm,, van de 4240 weet ik het.

Laatst bewerkt door klaass16 op 12-09-2011 21:46


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-09-2011 21:42:27
HansBeeker
HansBeeker
Klaas, als je niet kán lezen, post dan niks..........

Klaas, nog maar een opmerking. Je bericht zomaar aanpassen... Geef je fouten gewoon toe.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 12-09-2011 21:54
 

12-09-2011 21:45:44
woepje
woepje
Nou inderdaad. Iets meer nadenken mag ook wel vind ik. Het is natuurlijk knetter onlogisch dat de laatste 3 ICM viertjes, die uit revisie komen, wel met kunstleer gaan rijden en de rest houden we lekker bij het oude %08%

Ah je hebt je bericht aangepast, maar de 4242, 4239, 4240 staan er nu nog. 4242 zou vandaag afgeleverd moeten worden zie ik hierboven, maar hoe staat het ermee?

Laatst bewerkt door woepje op 12-09-2011 21:53
 

12-09-2011 21:52:28
drentheicm
drentheicm
Quote
AgentX (ma 12 sep 2011 21:37:04 https://somda.nl/forum/2045/p354920/): Tja, het zit alleen voor geen meter meer. Net als die houten planken met piepschuim in het SGMm/SLT...

Kom op NS, beetje comfort mag toch wel?

Valt toch wel mee joh? Ik vind verbouwd ICM prima, net zoals SLT als sprinterdienst. SGM is niet geweldig inderdaad, maar voor die korte stukjes die je er meestal in zit vind ik het geen ramp hoor.

Laatst bewerkt door drentheicm op 12-09-2011 21:55
 

12-09-2011 22:41:56
aarclay
aarclay
Quote
woepje (ma 12 sep 2011 21:45:44 https://somda.nl/forum/2045/p354925/): Nou inderdaad. Iets meer nadenken mag ook wel vind ik. Het is natuurlijk knetter onlogisch dat de laatste 3 ICM viertjes, die uit revisie komen, wel met kunstleer gaan rijden en de rest houden we lekker bij het oude %08%

Niet alleen knetter onlogisch, maar ook knetter-onmogelijk. De nieuwe stoelbekleding moet nog besteld en geleverd worden.


Choo choo.....
 

15-09-2011 00:58:10
broek53
broek53
4242 heeft Haarlem verlaten en is vannacht onderweg gegaan richting Onnen.  

15-09-2011 07:59:44
treintim
treintim
Hoewel ik mijn eerder genoemde data uit betrouwbare bron heb, kloppen deze mogelijk niet meer. We zullen het zien met de 4240.

Laatst bewerkt door treintim op 15-09-2011 08:38
 

15-09-2011 08:17:54
HansBeeker
HansBeeker
Quote
aarclay (ma 12 sep 2011 22:41:56 https://somda.nl/forum/2045/p354946/):
Quote
woepje (ma 12 sep 2011 21:45:44 https://somda.nl/forum/2045/p354925/): Nou inderdaad. Iets meer nadenken mag ook wel vind ik. Het is natuurlijk knetter onlogisch dat de laatste 3 ICM viertjes, die uit revisie komen, wel met kunstleer gaan rijden en de rest houden we lekker bij het oude %08%

Niet alleen knetter onlogisch, maar ook knetter-onmogelijk. De nieuwe stoelbekleding moet nog besteld en geleverd worden.
Bron? Je weet niet wat NS uitspookt
Misschien is deze nieuwe bekleding er al, misschien al besteld, dat kan je niet zomaar weten natuurlijk.
 

15-09-2011 08:48:55
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (do 15 sep 2011 00:58:10 https://somda.nl/forum/2045/p355316/): 4242 heeft Haarlem verlaten en is vannacht onderweg gegaan richting Onnen.
Vannacht niet verder gekomen dan Amf.
 

15-09-2011 09:07:15
broek53
broek53
.... en staat daar nu op de Bokkeduinen, plat, met de 9524 als sleepstel ervoor.

@ edit: 4242 is vannacht niet verder gekomen dan Diemen en hield er toen mee op. teruggesleept naar Amsterdam door de 9524, die 'm daarna naar Amersfoort gesleept heeft.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-09-2011 09:22
 

15-09-2011 13:23:56
ZJ37
ZJ37
Ter aanvulling: vanmorgen alsnog de 9524+4242 naar On gegaan.  

17-09-2011 13:03:51
daniel_ddr
daniel_ddr
4246 zojuist in Dordrecht met werkende sluitfluit.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-09-2011 07:17:55
HansBeeker
HansBeeker
En niet alleen de 4246. Bijna alle ICMm's hebben een werkende sluitfluit  

19-09-2011 16:18:17
oranjebank
oranjebank
Quote
Stefanovic (za 10 sep 2011 12:23:30 https://somda.nl/forum/2045/p354527/): jij neemt een emmertje sop mee de trein in? %03%


Geen emmertje maar kleiners. En maak ik sop aan van palmolive . En zo kan ik m'n tijdelijke reisstoel schoonmaken. %08%

Anyway wat mij betreft mochten ze de 2e klas kleur weer terugdraaiën zodat ze nu op tijd nog oranje kunstleer kunnen bestellen of de mosterd/honing kleur van de huidige ICRm stoelen .
 

19-09-2011 17:32:57
edje
edje
Ik heb nog nooit een stoel zo vuil gezien dat ik hem moest schoonmaken.
Denk zelfs dat je met het insmeren van dat spul nog meer ellende veroorzaakt dan verhelpt.
 

19-09-2011 19:20:24
rh_ii
rh_ii
Tsjah, ik vind het zelf eerlijk gezegd ook zwaar overdreven, zo ranzig zijn die stoelbekledingen nou ook weer niet. Ik ben nog nooit ergens niet gaan zitten in ICMm omdat de stoel (te) vies was. Om dan meteen alle stoelbekledingen te gaan vervangen voor het - in mijn ogen - veel minder luxe kunstleer...

Bas
 

19-09-2011 23:55:57
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Het is mij al wel een paar keer overkomen dat ik ergens niet ben gaan zitten. Dan zal ik vast zeer kritisch zijn, maar deze bekleding is wel degelijk in staat om (in ieder geval optisch) vrij smerig te worden.


Met vriendelijke groet, Robin
 

20-09-2011 06:34:48
lw-o
lw-o
dat van die bekleding is mij ook nog nooit overkomen, ik zit op dit moment in de 4057 welke er zeer netjes uitziet!

btw. nog geen sluitfluit en truus in dit stel.
 

20-09-2011 15:41:15
Dr_Thodt
Dr_Thodt
ik heb de sluitfluit vandaag wel paar keer gehord op Gd maar niet in een ICM gezeten, dus weet niet of Truus al werkt in de stellen met sluitfluit


Zoomzoomzoom
 

20-09-2011 17:58:35
mdj
mdj
Ik hoor al wel sluitfluiten bij ICM (die overigens verschrikkelijk lelijk is.. lijkt op een opgenomen fluitje van een HC, maar dan 6 bakken verder), maar heb nog geen automatische omroep gehoord.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

20-09-2011 18:05:37
stefanvdw
stefanvdw
Ik heb nog geen fluit gehoord, alleen een hoog pulserend pieptoontje á la machinist-sluit-deuren-in-SGM-vanuit-cabine-via-de-spiegel. Ik had het geluid als ICRm verwacht, dus eerst fluit en dan pieptoon. Het huidige pieptoontje klinkt mega-schel, daar gaan ongetwijfeld klachten van stationsomwonenden van komen.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 20-09-2011 18:06
 

20-09-2011 18:14:35
jwalk1
jwalk1
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze zo'n slecht geluid hebben genomen, was het zo moeilijk om de dezelfde te nemen als ICRm?  

20-09-2011 18:16:32
luytjes
luytjes
Ik vind het een prima geluid. Het doet wat het moet doen: reizigers waarschuwen dat de deuren dicht gaan.  

20-09-2011 22:42:58
AgentX
AgentX
Quote
RSK-Mat92 (ma 19 sep 2011 23:55:57 https://somda.nl/forum/2045/p356093/): Het is mij al wel een paar keer overkomen dat ik ergens niet ben gaan zitten. Dan zal ik vast zeer kritisch zijn, maar deze bekleding is wel degelijk in staat om (in ieder geval optisch) vrij smerig te worden.


Inderdaad. Zo nu en dan kom ik zelfs stoelen tegen met een soort kauwgom-achtige zwarte prut die er met geen mogelijkheid (zonder het direct met de vingers aan te raken) af is te krijgen. En rond etenstijd zie ik vaak genoeg de nodige rode, witte en gele sauzen die uit etenswaren van diverse locaties van Servex druipen.
 

20-09-2011 22:47:55
thom
thom
Kan iemand me uitleggen wat dit allemaal nog te maken hebben met "ontwikkelingen ICMm" ?

Volgens mij allang niks meer, en gaan we hier alleen de persoonlijke ervaringen met goorigheid in treinen bespreken, denk niet dat er ook maar iemand op zit te wachten....

Punt is duidelijk lijkt me, dingen worden goor, en sneller dan men denkt, dus er komt wat anders voor. Lijkt me verder niet zo'n enorme discussie waard....
 

20-09-2011 22:58:10
AgentX
AgentX
Enorme discussie... Overdrijven is ook een vak...

Vooruit, terug naar de ontwikkelingen dan maar?
 

26-09-2011 17:12:39
SGMm2137
SGMm2137
Heb een filmpje gevonden met werkende sluitfluit.
http://www.youtube.com/watch?v=6iYYh8teTq0


(hsl)-mcn Ehv
 

30-09-2011 17:37:47
salieri
salieri
De 4239 is vandaag als 80156 uit On gekomen en daarna GDST gegaan te Gn.  

30-09-2011 17:48:39
aarclay
aarclay
Het aantal 'stations' binnen de werkplaats in Haarlem waar ICM werd behandeld voor modernisering zijn op enkel na nu inmiddels bezet voor DDZ, lijkt me?

De 4240 is nog de ICM die overgebleven is in de wpl, als ik het goed heb.

Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2011 17:56


Choo choo.....
 

30-09-2011 19:50:00
broek53
broek53
Quote
salieri (vr 30 sep 2011 17:37:47 https://somda.nl/forum/2045/p357709/): De 4239 is vandaag als 80156 uit On gekomen en daarna GDST gegaan te Gn.
Weet iemand wanneer de 4239 uit Haarlem gekomen is?
 

30-09-2011 20:44:14
ZJ37
ZJ37
Wat betreft de 4239 zie ik nog spots staan op 3/9 en 14/9, klopt dat wel?

Anyway: recent was de 4239 op 28/9 in Amf en ging die dag naar Hlm en kwam in de nacht van wo 28/9 op 29/9 van Hlm weer retour naar Amf. Vanmiddag ging het stel door van Amf naar Gn (niet On).
 

30-09-2011 20:51:38
salieri
salieri
Dan zal ie wel onder een andere treinnummer gereden hebben. Ik zal de spot aanpassen met bestemming Amf.  

30-09-2011 21:09:16
daniel81
daniel81
De sluifluiten hebben wel negatieve gevolgen voor de punctualiteit: de vertrekprocedure wordt weer een paar seconden langer. Nog even wachten op de maatregel om niet 20, maar 25 seconden voor vertrektijd al de procedure in gang te zetten  

01-10-2011 00:35:17
Pim530
Pim530
De starttijd van de vertrekprocedure is al vervroegd, ik MEEN van 25 sec. voor vertrek anar 35 sec. voor vertrek.  

05-10-2011 19:40:44
Railtender
Railtender
Zo leuk al dat mooie Icm op de 1500/4500 deze week. Laat maar blijven ze zitten super!


West Friese Spoorwegen
 

05-10-2011 19:56:31
MasterE
MasterE
Dit is gewoon gepland sinds maandag.  

05-10-2011 23:23:44
Railtender
Railtender
Aha iets gemist dus, ben ook maar weinig op de hoogte. Wat is hier de reden van of staat dat in een ander forum?


West Friese Spoorwegen
 

05-10-2011 23:27:41
broek53
broek53
https://somda.nl/forum/10801/Wijzigingsblad+3+oktober/  

06-10-2011 16:27:39
broek53
broek53
Kennelijk is vandaag de 4240 afgeleverd:

Van: "NSG.Persvoorlichting (NSG)"

Onderwerp: Nieuwsbericht NS: Laatste gemoderniseerde intercity rijdt werkplaats uit

Datum: 6 oktober 2011 16:21:20 GMT+02:00

Vandaag rijdt de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM de vestiging van NedTrain in Haarlem uit. Al deze treinen zijn de afgelopen zes jaar zuiniger en duurzamer gemaakt, technisch gereviseerd en geheel gemoderniseerd. Ze zijn daarnaast voor een comfortabele reis allemaal standaard voorzien van airco, draadloos internet en actuele reisinformatie over aankomsttijden en overstapmogelijkheden. Opvallend is verder het gebruik van kunst in de trein. De eerste ICM treinstellen reden sinds 1983. Alle 137 treinstellen (461 rijtuigen) zijn nu gemoderniseerd. Een operatie van in totaal 350 mln. euro die van design tot en met productie door NedTrain is gerealiseerd in samenwerking met NS Reizigers.
 

06-10-2011 16:51:00
maurits
maurits
Tijd om de automatische omroep in te schakelen?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

06-10-2011 17:21:13
broek53
broek53
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?

Laatst bewerkt door broek53 op 06-10-2011 17:21
 

07-10-2011 08:44:17
SGMm2137
SGMm2137
Hier een link voor ICMm 4240 die feestelijk de werkplaats uitrijdt.
http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/reizigersaantallen/nieuwsberichten/laatste_gerenoveerde_koploper_icmm_rijdt_werkplaats_uit-143878

Laatst bewerkt door SGMm2137 op 07-10-2011 08:47


(hsl)-mcn Ehv
 

07-10-2011 11:28:02
maurits
maurits
Quote
broek53 (do 06 okt 2011 17:21:13 https://somda.nl/forum/2045/p358712/): Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken?


De automatische omroep zou toch ingeschakeld worden zodra alle stellen gereviseerd waren? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

07-10-2011 11:47:42
broek53
broek53
Zou kunnen (weet ik niet), maar dan had men niet hoeven wachten op de aflevering van de laatste, maar op het moment dat de laatste IN revisie ging....  

07-10-2011 11:54:29
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Als ik de foto's van de 4240 zo eens bekijk, dan zie ik stickers. Blijven deze er op zitten straks in de reizigersdienst?


Met vriendelijke groet, Robin
 

07-10-2011 12:27:41
Hoera63
Hoera63
Je bedoeld deze toch? (http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/600/ICMmx1.jpg) Misschien wel omdat het de laatste van het stel is (leuke woordspeling)? Dan blijft ie toch nog bijzonder.

Laatst bewerkt door Hoera63 op 07-10-2011 12:28
 

07-10-2011 12:30:34
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Dat is nu exact waar ik op doel.


Met vriendelijke groet, Robin
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl