Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
20-03-2020 12:01:14 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteCorrect. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
20-03-2020 13:14:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote De dagwaarde zou uit 6 cijfers bestaan en de schade uit 7 cijfers (per treinstel). ![]() Groot verschil natuurlijk is dat het een schade is die is veroorzaakt door NS zelf. Als er een vrachtwagen op een overweg stil komt te staan en zodoende een treinstel flink beschadigd raakt dan kan NS nog een beroep doen op de verzekering van de vrachtwagen. Daarom is bijvoorbeeld de 954 in 2014 nog hersteld van een forse schade terwijl er aan alle kanten Mat64's aan de kant werden gezet. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 20-03-2020 13:17 |
20-03-2020 15:53:54 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Misschien is het wel goedkoper (en leuker voor hen die een hobby met treinen hebben) om de 4001 technisch te strippen van alle onderdelen en de metalen bakken, misschien na wat roestherstel, met de technisch goede onderdelen van de 4021 en 4087 te herstellen. Zou mooi zijn als dan het originele interieur en boegdeuren behouden zouden worden. Zou gelijk een visueel uniek treinstel zijn welke dan technische bijna gelijk is aan de productieserie. En voor de pessimisten, het is maar een idee met 0.1% kans dat het zou gebeuren, ik weet/zie ook dat de economische waarde tot herstel van icm er niet is. |
20-03-2020 16:42:34 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ik heb wel eens gelezen ergens dat die bakken in een dusdanige slechte staat zijn dat je daar geen trein meer van kan maken. Daarnaast kun je met de onderdelen van een ICMm geen ICM-0 meer opbouwen, er zijn maar weinig onderdelen die passen. Het idee is wel leuk inderdaad, met het oogpunt op historisch besef. %08% Laatst bewerkt door VIRMm1 op 20-03-2020 16:43 |
![]() |
advertentie |
20-03-2020 17:16:53 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Alles zit er nog op en aan, zelfs alle ramen en het interieur zit er nog in. %02% https://www.martijnvanvulpen.nl/spoorzoeken/952-icm-4001-op-industriepark-kleefse-waard |
20-03-2020 18:07:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die proto's waren zo afwijkend van de vervolgserie, dat ze niet mee gingen in het renovatie project en voortijds afgeschreven werden. Het was namelijk niet mogelijk om dat binnen de bestaande engineering te behandelen en zou dus een compleet nieuwe engineering nodig zijn voor maar een paar treinstellen. Iets wat veels te duur zou worden. NS zal die aanrijdings stellen ongetwijfeld zelf kaaltrekken en de daarbij vrijkomende onderdelen zullen welkom zijn om de magazijn voorraad aan te vullen voor de stelen die nogwel een paar jaar mee zullen moeten. Wat VIRMm1 al zegt, aan die proto stellen is werkelijk alles nét even anders, pas daarmee nét niet, werkt anders of heeft zelf nieteens gelijkenissen met de seriestellen. Je zou daarmee een hoop moeite moeten doen om een soort Frankenstein compromis te creëren wat het uiteindelijk altijd nét niet zal zijn. Ik weet niet wat je denkt dat daar de toegevoegde waarde nog van zal zijn? Het Spoorwegmuseum zal tzt gewoon een technisch in goede staat zijnd stel uit de dienst overnemen die met eveneens over te nemen reserve onderdelen veel makkelijker op de baan te houden zal zijn en véél minder inspanning kost. Laatst bewerkt door thom op 20-03-2020 18:09 |
20-03-2020 23:33:43 | ||
---|---|---|
279
![]() |
van nfl gehoord dat de serie 4011 - 4050 vanaf maandag a.s. aan de kant wordt gezet ivm problemen met de software. solo rijden levert blijkbaar problemen op, gecombineerd niet... |
20-03-2020 23:58:22 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Software in een ICM? Heb ik iets gemist? Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
21-03-2020 00:38:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Tractie en klimaat hebben software. Gezien het om solo/gecombineerd rijden gaat gok ik op de tractie. |
21-03-2020 09:06:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Denk dat in verband met de vele sprinterdiensten, ze liever niet hebben dat de 4011 tot 4050 daar in komen te rijden. Dit ivm de rijweerstanden. |
21-03-2020 13:17:08 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote de omroep ![]() |
21-03-2020 13:22:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Heeft ICM niet gewoon analoge elektronica cassettes voor de tractie besturing? Het bouwjaar van die dingen is nou niet echt de tijd van software voor dat soort zaken ![]() |
21-03-2020 13:25:35 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Moderniseringsjaren wel |
21-03-2020 14:05:07 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDe omroep bij ICM is zo analoog (en haperend) als het maar kan, daar zit zeker weten geen software in. ![]() |
21-03-2020 16:44:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Pfoe, daar vraag je me wat %08% Iig geen wals zoals bij de MAT64, er zitten wel elektronica cassettes in die de weerstanden afschakelen. In hoeverre je dat software kan noemen? Tja. De omroep in ICM is zeker niet analoog. |
21-03-2020 22:39:56 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik ga voor de uitleg van Edje, de eerste 40 stellen zijn niet geschikt voor de hele dag stoptreindienst. |
21-03-2020 23:06:43 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het is inmiddels 20 jaar terug dat ik met de dagelijkse inzet van o.a. ICM te maken had. Voor een eventuele inzet in de stoptreindiensten gold voor ons enkel dat de gemiddelde halteafstand daarbij niet onder de (ik meen) 10 km mocht komen. Van verschillen in inzet(mogelijkheden) tussen weerstands- en chopperstellen was geen enkele sprake. Maar goed; er is denk ik in de tussentijd meer veranderd over beheer en zeggenschap dan aan de techniek. |
21-03-2020 23:12:34 1 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Logisch doordenkend (hoewel dat gevaarlijk is in de spoorwereld ![]() ![]() |
22-03-2020 01:39:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Duidelijk. Maar wat gebeurt er dan? Wat voor defecten treden er anders op? Verbrandde rijweerstanden? Choo choo..... |
22-03-2020 01:43:45 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Kans op oververhitting e.d. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-03-2020 09:52:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Bij optrekken zijn alle weerstanden in gebruik. Een weerstand is eigenlijk een soort van kachel. Je zet er spanning op, de weerstand wordt flink warm en aan de achterkant krijg je minder spanning terug. Zodoende kun je rustig optrekken met je trein. Hoe hoger de snelheid wordt hoe meer weerstanden er (stapsgewijs) afgeschakeld worden. Op hoge snelheid zijn ze allemaal buiten gebruik. Op dat moment kunnen ze dus mooi afkoelen. In een Sprinter dienst hebben ze onvoldoende tijd om af te koelen. Dus wanneer ze nog best warm zijn zet je er weer spanning op, worden ze nog warmer, etc. Doe je dat te vaak achter elkaar (iets wat op sommige trajecten kan gebeuren) dan kunnen ze doorbranden/smelten. In het ergste geval wordt zo'n gloeiend hete weerstand het spoor uit geslingerd tegen iets/iemand aan langs de baan. Aan de zijkanten zit een afschermend rooster maar aan de onderkant zit niks. |
22-03-2020 10:27:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik mij goed herinner, was er een aantal jaren geleden een regel dat deze stellen niet langere tijd in treinseries ingezet mochten worden die stations aandoen die gemiddeld minder dan x kilometer uit elkaar liggen. En waarschijnlijk bestaat zo'n soort regel dus nog steeds. |
22-03-2020 12:23:35 | ||
---|---|---|
279
![]() |
het wordt steeds duidelijker wat de verschillen tussen de weerstand- en de chopperstellen zijn. maar om dan voorzichtigheidshalve de serie 4011 - 4050 aan de kant te zetten om te voorkomen dat ze misschien in de stoptreindienst terechtkomen ?? |
22-03-2020 12:45:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja dat dus. NS zwemt nu natuurlijk in het materieel, sterker nog ik denk dat ze moeite moeten doen om alles kwijt te raken op de opstelterreinen én de dagelijkse processen nog door te laten gaan... |
22-03-2020 12:51:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Klopt. Divers materieel, voornamelijk IC materieel, gaat langdurig geparkeerd worden. Op dit moment kunnen ze zich 't wel veroorloven om een hele serie aan de kant te zetten. |
22-03-2020 13:12:47 | ||
---|---|---|
marotrans
![]() |
Is ondertussen bijgewerkt: total loss verklaard en definitief terzijde... https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4087/opmerkingen Quote |
22-03-2020 14:28:54 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Zullen we treinposities updates niet al te serieus nemen op dit forum? Dat kan jan en alleman aanpassen. |
22-03-2020 14:46:11 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Als jij onjuistheden constateert, waarom meld je dat dan niet even bij de beheerder? Zeg er dan meteen even bij wat het wel moet zijn, kan de beheerder het even voor je aanpassen. |
22-03-2020 16:16:17 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Quote Ik kan hier ook van alles roepen... Daarnaast werd op 19 maart hier hetzelfde geroepen: Quote Dus is het maar de vraag welk van de twee berichten eerder was. Laatst bewerkt door Korte_Naam op 22-03-2020 16:20 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-03-2020 17:22:29 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat ruik je aan de "buitenkant" niet,en bovendien niet iedereen kan weten hoe serieus je iets moet nemen van een forum/site/wat dan ook %03% (een persoonlijke mening van een individu,maakt zo'n stelling overigens nog niet de waarheid ![]() Wat je hiermee wel kan bereiken dat niemand meer de moeite neemt om iets te melden wat "nieuws" kan zijn,ongeacht de bron. Zijn er straks vast weer anderen die gaan lopen klagen dat niemand meer nieuws of info deelt,al word dat op deze manier wel in de hand gewerkt %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-04-2020 11:07:17 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
Quote Vandaag komen de eerste 3 stellen weer in dienst in de 1600, warmdraaien voor volgende week zonder risico. |
01-09-2020 17:35:19 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ook voor de 4051 is het over. Bij een aanrijding op 11 mei was de schade groot en blijkt het zinvoller om de onderdelen te gebruiken voor de soortgenoten dan te herstellen. |
01-09-2020 19:28:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Bij welk incident was deze eigenlijk betrokken? |
01-09-2020 19:32:09 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Een aanrijding contra klein voertuig nabij Putten. |
01-09-2020 20:42:44 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Zouden hiermee de 4021 en/of 4087 weer hersteld gaan worden? Want anders staan er 3 ICM's aan de kant met botsschade, maar verder geen hele heftige mankementen. |
01-09-2020 20:46:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Daar zou ik niet op rekenen gezien dit bericht eerder hier, de schade van die stellen zal zellfs nog veel groter zijn dan van de nu aan de kant gezette 4051.
Bedoeld zal de algemene onderdelen voorraad wel zijn. Laatst bewerkt door thom op 01-09-2020 20:48 |
01-09-2020 22:03:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Een trein terzijde na aanrijding met een klein voertuig? Zeker een zwaar voertuig? |
01-09-2020 22:57:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Die treinstellen zijn echt total loss. Vooral de 4087 heeft echt enorme schade. Financieel gezien ook helemaal niet aantrekkelijk gezien het feit dat deze treinen binnen een aantal jaar van het spoor gaan verdwijnen. |
02-09-2020 08:36:48 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Na opgezocht waar de laatste bekende inzet van de 4051 was kwam ik dit nieuwsbericht tegen: nijkerk.nieuws.nl Betreft dus een personenauto, maar zo te zien is de auto wel meegesleurd door de trein wat de schade aan de kop verergerd kan hebben. |
02-09-2020 16:17:51 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Hoezo wordt de 4051 terzijde gesteld? Hij stond gisteren gewoon bij de werkplaats in Haarlem |
02-09-2020 17:06:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote ^
Toch redelijk duidelijk dacht ik :)
Lijkt mij een prima plek om de schade te inventariseren en daar een besluit te maken. Laatst bewerkt door thom op 02-09-2020 17:07 |
02-09-2020 17:53:24 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er gaat een hele studie vooraf aan zo'n beslissing. Het kan nog zijn dat herstel stap 1 technisch en stap 2 financieel nog wel gaat, maar als er bij stap 3 goed is uitgedokterd dat het treinstel écht niet meer nodig is, waarom zou je dan nog. De afdeling meer-jaren-vooruit is daar niet in een dagje over uit.
Bij de 4021 en 4087 zal het bij stap 1 al duidelijk zijn geweest... 🤨 Laatst bewerkt door gose91 op 02-09-2020 17:57 |
02-09-2020 18:04:21 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Maar is het besluit bij stap drie dan al genomen? |
02-09-2020 18:10:22 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ik weet niet hoe lang een stap duurt hoor, maar het wordt allemaal niet in één vergadering besloten. Ik weet de uiteindelijke reden van het niet herstellen van de 4051 niet, maar ik wilde even illustreren dat over het afschrijven van een trein niet luchtig wordt nagedacht en dat er meerdere partijen over nadenken. |
02-09-2020 18:21:26 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het kan de gebruikswaarde van de nog rijdende vloot juist verhogen als je enkele exemplaren opoffert voor de onderdelen. Dat is wel met elk materieeltype gebeurd, behalve met eenlingen of kleine series, die er in één keer uit gingen. De Koplopers zijn al even in dienst, en zijn in feite geen koplopers meer: je kunt al lang niet meer door hun kop lopen en we hebben intussen de eerste snellere opvolgers binnen de grenzen. |
02-09-2020 18:31:57 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Goeie, sjoerd. De onderdelenvoorzieners zullen ook wel gevraagd zijn of ze behoefte zien in de onderdelen. Daar zullen heel wat rekensommen gemaakt zijn om de waarde voor NS te bepalen. |
03-09-2020 20:27:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En vergeet niet dat de hoeveelheid reizigers laag is en NS flink moet bezuinigen. Dan is dit een relatief eenvoudige besparing. |
03-09-2020 21:11:35 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Hij kan altijd nog hersteld worden mocht hij nodig zijn |
03-09-2020 22:40:27 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Als dit besluit genomen is, is het uithollen wel begonnen hoor. Onderdelen die wel handig zijn voor andere treinen, maar nog een revisie of check nodig hebben gaan er rap uit |
14-01-2021 10:30:52 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Volgens treinposities staat ICMm 4062 al sinds 15 December "stil". Iemand wellicht bekend met de reden hiervan? Een kleine schade of grote storing? |
14-01-2021 10:55:28 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Staat sinds 15-12 defect met als melding 'onrustige loop'.
|
14-01-2021 12:23:55 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Sorry, een late quote, maar zou de verzekering hier geen rol in spelen? Feitelijk krijg je dit treinstel obv verzekeringsgeld toch weer op de baan? Ik weet bijvoorbeeld dat de 1766 die tussen Zp en Dv op een boom is gebotst en terzijde naar Amf is gegaan, niet hersteld is, maar dat de kosten wel op de verzekering van PR zijn verhaald. |
14-01-2021 14:54:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Volgens mij kan er bij schade agv een aanrijding tussen 2 eigen treinen niet veel verhaald worden op een verzekering. Daarnaast heeft ook NS een eigen risico dat betaald wordt bij schade. Zodoende kan het zijn dat het financieel gezien aantrekkelijker is een treinstel als plukstel te gaan gebruiken ipv opknappen en weer de dienst in. |
14-01-2021 15:32:45 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Sorry, ik refereerde (maar niet duidelijk zie ik nu) aan de 4051. Voor de 4021 & 4087 inderdaad geen optie. |
![]() |
advertentie |
22-01-2021 12:14:51 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
ICMm 4062 is vandaag weer in dienst gekomen (trein 524). |
22-01-2021 14:28:34 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Quote Onrustige loop, doet me denken aan de DDZ ;) |
23-01-2021 12:02:53 | ||
---|---|---|
Wilson91
![]() |
Iemand enig idee wat er met de 4027 en 4028 aan de hand is ? |
23-01-2021 13:19:39 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Beiden staan met hoogspanningsdoorslag bij schadeherstel |
23-01-2021 15:36:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Spanningsdoorslag? Door een zwieberende geknapte bovenleiding aangetikt? |
23-01-2021 20:32:18 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Nee, een hoogspanningskabel die ergens door de trein loopt en sluiting maakt met het casco. Door vocht, veroudering, falende gebruiker, een stukgeschuurde isolatie. Kan van alles zijn. Het gebeurt ook wel eens materieelbreed, maar kan door alle beveiligingen en aarding nooit bij personen geraken. |
23-01-2021 22:59:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En als je pech hebt is de doorslag niet naar aarde, maar naar de laagspannings systemen, dan kun je her en der vanzelf rook aantreffen 😉 |
18-05-2021 14:50:27 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Op Facebook wordt gemeld dat ICMm 4011 op de nominatie staat om in november van dit jaar buiten dienst te gaan. Iemand wellicht meer achtergrondinformatie over de juistheid van dit bericht? Als leek denk ik dat NS voorlopig nog geen intercitymaterieel kan missen zolang ICNG niet in dienst is, nog even afgezien van het feit dat ICNG vooralsnog eerst het ICRm materieel aan de kant moet gaan zetten. |
18-05-2021 14:59:10 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Waar wordt dat geroepen op het o zo grote Facebook? |
18-05-2021 15:26:49 1 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Gevalletje "dat hep gestaan op Facebook". Het lijkt me handig om officiële berichtgeving af te wachten. |
18-05-2021 19:07:50 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
En dat DDZ dan toch weer terug in dienst moet zijn. |
18-05-2021 19:15:45 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Deze melding kwam zeker niet van het eerste de beste spoorbinkkie dat zo maar wat roept. En tot officiële berichtgeving heb ik geen toegang, dat was de reden dat ik deze vraag hier aanzwengelde. |
18-05-2021 21:17:59 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Opzich niet een hele gekke gedachten aangezien we inmiddels al 15 jaar verder zijn na de eerste revisie van de 4011. |
18-05-2021 21:36:06 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
En de 4011 dan precies 38 jaar oud is. |
19-05-2021 12:07:01 | ||
---|---|---|
Klaas88
![]() |
Ik zie de DDZ zelf eerder uitdienst gaan dan de ICMm |
19-05-2021 12:51:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die zijn later dan ICM gemoderniseerd, dus die kans is klein. Zeker nu er nog weer een schep geld ingestoken word om de huidige problemen van DDZ op te lossen ;) |
19-05-2021 13:03:24 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
DDZ gaat er op z'n vroegst uit in 2027, omdat dan pas DDNG komt. |
30-05-2021 10:00:39 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Link. Wie weet wat er aan de hand is met deze ICM? |
30-05-2021 11:29:46 | ||
---|---|---|
T-Twente
![]() |
Quote Ziet er naar uit dat er graffiti op zit, maar ik twijfel daar nog wel over... |
30-05-2021 12:02:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, geen graffiti, dat zijn de voor gespoten stroken waar de naden van de stickers later komen. |
30-05-2021 12:03:28 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Aan de andere zijde is 'ie geheel geel zonder blauw edoch met twee groene stroken. |
30-05-2021 13:09:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is gewoon een ICMm zonder zijn wrap. (Edit: Nu met grote foto) Laatst bewerkt door aarclay op 30-05-2021 17:39 |
30-05-2021 13:10:03 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Lijkt mij een van de reeds afgevoerde stellen waarop schilderproeven zijn uitgevoerd. Edit: blijkbaar een foto uit 2010 dus niet meer relevant Laatst bewerkt door zaza op 30-05-2021 13:11 |
30-05-2021 17:41:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De foto waar Daan naar linkt lijkt wel recent, maar mijn foto (die nu in groot formaat is) is komt uit 2010. Het heeft dus niks met schildersproeven te maken. Laatst bewerkt door aarclay op 30-05-2021 17:42 |
30-05-2021 17:47:00 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Op de foto lijkt links een Virmm te staan gezien het kleine nummer naast de koppeling en de witte ''verboden voor onbevoegde'' sticker op de cab deur. |
30-05-2021 18:02:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
We kunnen dus concluderen dan Daan's foto recent is. 😜 |
30-05-2021 19:40:10 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Vanzelfsprekend, dat bevestigde Frontier reeds indirect. |
31-05-2021 16:07:28 | ||
---|---|---|
Wilson91
![]() |
Is volgens mij pluk stel 4051 |
31-05-2021 18:24:47 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote De betreffende bak stond gister nog in de zelfde toestand buiten toen ik er rond 16.00u langs reed. Groetjes Michiel |
06-08-2021 17:36:59 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het ziet er naar uit dat de ICM-0 4004 op het terrein van de politieacademie in Ossendrecht stilletjes is afgevoerd om plaats te maken voor de DD-AR bakken. Ik ken me indenken dat na 17 jaar onaangeroerde stilstand de bakken behoorlijk rot kunnen zijn. Als voorbeeld was de vloer van de 4005 (bij Falck in Utrecht) in 2011 al behoorlijk doorgerot. Dus dat zal niet anders zijn bij de 4004. Iemand enig idee wanneer ze afgevoerd zijn? Of zijn ze verhuisd naar elders? Update: Geen paniek. De ICM-0 is een stukje verhuisd naar het einde van het spoor. Laatst bewerkt door aarclay op 06-08-2021 19:09 |
08-08-2021 09:47:16 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Gister oa de 4082 bij de werkplaats van Hlm zien staan. Betreffende stel stond inmiddels in 3 delen op het terrein. Bij een kleine onderzoek schijnt de 4082 vorige week zondag voor het laatst gereden te hebben. Is er bekend wat er mee is? Aangezien ik er nog niks over heb kunnen vinden. |
11-11-2021 15:49:20 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Vandaag is het er een einde gekomen van het verblijf van de rijtuigbakken van het oudste stel/ laagste nummer van ICM2: stel 4051 bij en in de Wph Hlm. Deze gingen naar Beelen (HKS) per dieplader in volgorde: mBDk; AB; sBk. Er werden 2 diepladers ingezet. Laatst bewerkt door vrijgezel op 13-11-2021 17:08 |
11-11-2021 16:15:45 1 | ||
---|---|---|
Courgette
![]() |
Daar hoort ook beeld bij. Deze heb ik van Twitter geplukt. Laatst bewerkt door Courgette op 11-11-2021 16:16, reden: zal er ook een linkje van maken |
11-11-2021 16:55:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ook de 4024 is al sinds half mei niet meer gespot. Ik heb vernomen dat deze betrokken was bij een botsing Glimmen. Geen idee over de schade, maar het feit dat hij nog niet rijdt zou mogelijk de vierde terzijdestelling kunnen worden? Laatst bewerkt door aarclay op 11-11-2021 16:56 |
11-11-2021 17:18:46 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het is mij vandaag toevallig verteld dat de 4024 inderdaad niet meer op de baan gaat komen, en dat de motorbak van dat stel zelfs al in de 4034 zit omdat diens motorbak technisch "naar de klote" zou zijn. |
11-11-2021 17:51:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Stiekeme bakwisseling dus? |
11-11-2021 18:53:23 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Voor de fijnproevers: dan krijgen we een ICMm met een kopbak witte lampenkappen (ex mBDk bak 4024) en een kopbak zwarte lampenkappen (sBk 4034). |
11-11-2021 23:27:37 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Was ik toevallig afgelopen 20 Juli getuige van die wisseling? iCloud filmpje |
12-11-2021 07:39:18 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
De beeldkwaliteit van jouw filmpje is zo goed, dat je kunt zien dat het om de kopbakken van de 4067 gaat. (Dus het antwoord op je vraag is "nee" 😉) Laatst bewerkt door hellfire op 12-11-2021 07:42 |
13-11-2021 13:22:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Ja, dat is in ieder geval de bedoeling en zal ook wel doorgaan. De 4024 staat met overwegbotsschade aan de sBk sinds 19 mei in Haarlem, de 4034 heeft op 18 september voor het laatst gereden en staat nu in Haarlem met een zwaar defecte mBFk. Bakwisseling lag dus wel voor de hand. |
15-11-2021 01:35:34 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Waarom zijn de kleuren van de trein aangepast? Mogen we de trein niet herkennen? |
15-11-2021 01:45:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, dat zal de reden vast zijn want je kunt hem echt niet herkennen zo 😉
Nee, die bak is gebruikt voor beproevingen voor schilderen en stickeren. |
15-11-2021 06:46:59 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Van een afstand heeft die bak wel wat weg van het oude cto meetrijtuig. |
15-11-2021 11:35:01 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote ha wat een goed idee om stickeraars eerst ff te laten oefenen op een afgevoerde bak ipv op een spiksplinternieuwe vectron 😃😜 |
15-11-2021 16:44:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het zal geen oefenen voor het plakken zijn (dat kunnen die mensen meestal al als een razende), meer het onderzoeken van verschillende typen folies, hoe die hechten op misschien wel meerdere soorten verf etc. Laatst bewerkt door thom op 15-11-2021 16:45 |
19-11-2021 08:53:31 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Volgens treinposities.nl start treinstel 4034 (sBk 4034+AB 4034+mBDk 4024) vandaag als trein 524 Gn-Rtd |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |