Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
20-06-2007 13:09:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Zo te zien is dat nog niet bekend, dus ga niet lopen springen daarom. |
20-06-2007 17:33:38 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de 4013 komt over een week of twee...... |
20-06-2007 17:54:08 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
en dan gaat de 4018 naar binnen die zag ik trouwens vandaag nog in trein 760 en de 4027 met de gele cainedeur gaat dan ook weg jammer. groeten micky |
21-06-2007 00:05:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
niet eerst de 4017![]() Of is die al aanwezig in rb Haarlem? |
![]() |
advertentie |
21-06-2007 00:11:09 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die is er al he.![]() Ik heb de 4018 vandaag ook nog gespot. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 21-06-2007 00:11 |
23-06-2007 23:11:03 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dubbele post, maar anders leest niemand het. Een vraagje, heeft de ICMm ook nummers onder de deuren zitten zoals dat het geval is bij de oude ICM's? (aan de buitenkant dus) Of is dit alleen nog maar aan de voorkant? |
23-06-2007 23:12:31 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
je bedoeld met bijv. mBk 4011 etc? Ja, die zitten er nog op. |
23-06-2007 23:17:45 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteHelemaal juist, gisteren meldde het systeem nog defecte airco. Groet, Spiketrain |
23-06-2007 23:19:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ja, dat bedoelde ik inderdaad. ![]() |
23-06-2007 23:21:35 | ||
---|---|---|
manuelspot
![]() |
De 4012 is nu aan bijde kopkanten van een grijse rand over de deur voorzien. Toen de 4012 in diest kwam was er aan één zijde nog geen grijse rand boven aan één van de "deuren" gemaakt. Hij ziet er nu netjes uit. Manuel |
24-06-2007 00:06:26 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Vandaag reed de 4011 wel weer, deze kwam binnen met de 541, en ging weer met de 756 weg. Vorige week zagen Sander en ik op de terugreis de 4011 in Onnen staan. |
24-06-2007 00:23:00 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
ik hoorde afgelopen week van NS dat de 4013 en 4014 rijden maar dat dacht ik niet maar hij wist het zeker |
24-06-2007 00:39:40 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Wat een lastig te ontcijferen zin ... bedoel je dat ze al ergens gespot zijn? Tekst aangepast ~Mikos grt, Michiel |
24-06-2007 01:52:05 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hij probeert te zeggen dat een ns medewerker hem heeft verteld dat de 4013 en 4014 al rijden. Maar dit is dus onjuist deze rijden nog niet. |
25-06-2007 12:23:41 | ||
---|---|---|
edwin1974
![]() |
Hoi allemaal Toen ik gisteren op het station Enschede was om foto,s te maken kwam er een verbouwde ICMm stel binnen op het moment toen ik terug liep naar de auto die verder op stond. Ik heb helaas het treinstel nummer niet kunnen zien rijd de verbouwde ICMm nu zijn diensten richting het oosten van het land? groetjes edwin Laatst bewerkt door edwin1974 op 25-06-2007 12:24 |
25-06-2007 12:25:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De 4012 deed gisteren zijn best in de 1014x serie tussen Hengelo en Enschede. ![]() Dick van den Hoven |
25-06-2007 18:17:29 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Jammer alleen dat ze bij de 4011 wel de draaistellen een likje verf hebben gegeven, en bij de 4012 gewoon niet gedaan hebben. Jammer. |
25-06-2007 18:56:28 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de mBk 4013 staat op zijn wielen. |
25-06-2007 20:25:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
de mBFk 4013 bedoel je? Shqiperise-lopers? |
25-06-2007 21:32:12 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Lijkt me wel, ik denk niet dat men na 2 treinstellen het fietsengedeelte er alweer uitgehaald heeft. |
27-06-2007 10:25:04 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
De 4013 zal binnenkort inderdaad wel het Haarlemse verlaten: de 4018 heeft zich gisteren namelijk aangemeld, terwijl alle 5 de plekken bezet zijn door 4013 t/m 4017. Groet, Roelof. |
27-06-2007 10:27:14 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
en de 4019 rijdt al een paar weken in de 1500 (keert iig vaak terug, vandaag nog gezien), zo kan deze ook sneller naar Haarlem wanneer de 4014 eruit komt![]() |
27-06-2007 19:06:41 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Vandaag zat hij er in ieder geval ook in met aan de Amersfoortse zijde de 4221. Nog een paar weken genieten van een stukje geschiedenis van mij... Toch een bijzonder stel en dat zal de 4019 altijd voor mij blijven! ![]() Gelukkig mocht ik er vandaag nog een keer in plaats nemen%02% |
27-06-2007 19:28:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik vind het echt leuk dat je aan een treinstelnummer goede herinneringen kan hebben%02% Dat heb ik met de 3111 en 3206%02% |
27-06-2007 19:33:39 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
En ik dan weer aan de 4088 en 3431... sinds gisteren.![]() Genoeg sentimenteel gedoe... Het valt me op dat de 4011 en 4012 hun reguliere inzetgebied (1500 serie) al een tijdje niet meer gereden hebben, wordt de vaste omloop daar losgelaten? Laatst bewerkt door Dre op 27-06-2007 19:35 |
27-06-2007 19:47:26 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
zag de 4011 vandaag in Lw opstel staan, later gekoppeld met 4044. Weet niet wanneer vertrokken helaas.. |
27-06-2007 22:39:16 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Het zou de bedoeling zijn om de stellen 1 dezer dagen weer in de 1500 te krijgen. Wanneer weet ik niet, maar als het zo ver is, zal Spiketrain de nummertjes doorgeven![]() |
27-06-2007 23:26:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Zie mijn spots. ![]() |
28-06-2007 06:01:48 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
de 4012 zag ik gisteren in Groningen staan. Hij vertrok met trein 522 6.42uur uit Groningen als middelste trein bestaande uit, 4225 V, 4012 M en 4060 A. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-06-2007 09:19:40 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
Quotedie zag ik in rotterdam centraal gister middag, Allen de 4011 en de 4044 ging volgens mij terug naar amesfoort schothorst. |
28-06-2007 13:07:45 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteJa, maar ik laat de 4011 en 4012 niet eeuwig op het vaste lijstje staan. ![]() Groet, Spiketrain |
30-06-2007 16:50:19 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 4012 was vanmiddag in Groningen Hielkeb |
04-07-2007 20:53:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Weer gemist... Was ik net in prov. Groningen dat weekend... |
05-07-2007 07:12:21 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Kans is 't grootst dat je hem in de 1500 aantreft.. Amsterdam Centraal - Amersfoort - (Deventer) Laatst bewerkt door woepje op 05-07-2007 07:12 |
05-07-2007 07:38:28 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Houd de topics met OpvallendeDingen in de gaten, daar wordt vaak een planning geplaatst. Zo ook https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=3032#nieuw|vandaag Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
05-07-2007 07:39:04 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteZo te zien ben je nieuw, dus eerst welkom hier. ![]() Groet, Spiketrain |
10-07-2007 18:06:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Het is nu de tweede week van juli, wordt het zo langzamerhand geen tijd voor 1 of in ieder geval 2 stellen ICMm om afgeleverd te worden?![]() Het duurt naar mijn idee al aardig lang met de 4013, is er al een datum geprikt? ![]() |
10-07-2007 19:21:20 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat het zo lang duurt komt door kinderziektes die in het reviseringsproces van de 4011 en de 4012 zijn gevonden. En de 4013 zou wat foutlozer moeten zijn... Naja... maar ik denk dat binnen een paar weken, dat het eindelijk op de baan komt. Denk over een week al ![]() En de 4014 zal denk ik zelf ook niet lang op zich laten wachten... |
16-07-2007 23:09:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En klopt mjn verwachting?![]() Is er vanuit een treinspotter die lang RB Haarlem rijdt, of een NedTrain medewerker al wat bekend over de 4013 en de 4014 hun status? Laatst bewerkt door aarclay op 16-07-2007 23:11 |
16-07-2007 23:11:45 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Twee weken terug stond er een ICMm mBFk buiten, dat zal die van de 4013 zijn, denk ik. De andere twee bakken stonden niet zichtbaar buiten. Laatst bewerkt door rick op 17-07-2007 15:39 |
17-07-2007 00:42:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Twee dagen, weken of maanden?![]() |
17-07-2007 15:38:48 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Weken, aangepast![]() Laatst bewerkt door rick op 17-07-2007 15:39 |
18-07-2007 11:39:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
naja, spoedig zal de 4013 er wel uitrollen, en de 4014 zal dat dan ook wel zijn denk ik zo... Maar voorlopig zullen de ICMm op trajecten rijden waar met weinig bakken gereden wordt. In ieder geval A'dam - Deventer. Dit vanwege de stoorstroom die goedgekeurd moet worden... Laatst bewerkt door aarclay op 18-07-2007 11:41 |
18-07-2007 13:02:26 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
En ze zullen in de 1014X gaan rijden, ook een serie waar maar 3 bakken nodig zijn![]() |
18-07-2007 13:29:53 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Zo... de 4012 af en toe in de 1014x was dus al een voorsprong op wat gaat komen. Dan wordt het na de vakantie maar eens de 1014x in de gaten houden. Voor de 1014x is 4 bakken overigens ook geen overbodige luxe. Bij 3 bakken wil het in de drukkere perioden (september - mei/juni) ook nog wel eens iets tè vol raken. Laatst bewerkt door Dre op 18-07-2007 13:30 |
18-07-2007 14:21:37 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
3 bakken is makkelijker in de uitvoering, 4 bakken passen namelijk nog maar net tussen de seintjes op spoor 3b In Hengelo. En met ICM wordt het al helemaal moeilijk om het dwergseintje te zien. Uiteraard heb je met 3 bakken hier geen last van. |
18-07-2007 15:26:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Ben geen van beide ![]() |
18-07-2007 22:22:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
![]() |
19-07-2007 15:35:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus de 4014 is nu op 1/3? Naja, we zien zie ook wel verschijnen. ![]() |
24-07-2007 12:20:42 | ||
---|---|---|
stijnhoofd
![]() |
Ik zat gisteren in de 4011 (gekoppeld aan de 4012) Volgens mij was het nog een beetje wennen, De machinist en de HC die in de cabine zaten waren vergeten de omroep uit te zetten, De hele trein kon meeluisteren naar de gesprekken die zij voerden ![]() mvg, Stijn |
24-07-2007 13:47:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Whehe, dat zal wel lachen zijn geweest%08% |
24-07-2007 14:02:33 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Bij mij was er niks opgevallen, toen ik in de 4011 en 4012 zat. Wel dat hij goed bevolkt was, maar ik had nog een plekje gelukkig![]() De 4013 is dus onderweg begrijp ik als ik dit hier zo doorlees? Mooi, komt u maar met die dingen! |
24-07-2007 18:48:57 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Werd ook weleens tijd met die 4013%03% |
26-07-2007 20:01:46 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
neem maar aan dat de 4013 aankomende week de dienst ingaat, proefrit was geweldig en nu wat nawerk en controle... De AB 4014 gaat deze week op zijn wieltjes(2de bak dus) |
![]() |
advertentie |
28-07-2007 16:29:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wanneer de 4013 in dienst gaat hangt erg af van wat Onnen er nog aan moet of wil doen (daar is de 4013 sinds gisteren) en of hij nog ergens voor opleidingsdoeleinden moet dienen. Kortom: een omslachtige manier om te zeggen dat ik het ook niet weet ![]() Edit door admin: bericht enigszins aangepast ivm verwijderde reacties erboven |
29-07-2007 23:47:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nawerk, en controle of alles na de proefrit nog functioneert? |
29-07-2007 23:58:08 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Denk het wel![]() Overigens is de mBDk 4018 binnengenomen in het Rb Hlm, de AB en sBk stonden nog buiten en vormden een mooie combi met de mBFk 4014 ![]() |
01-08-2007 18:00:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En is er wat bekend over de 4013? Al in dienst? |
01-08-2007 18:01:35 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De laatste 2 dagen stond er bovenaan, bij de posts van spiketrain iets van: 4013, defect.![]() |
01-08-2007 18:02:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zag het toevallig. Enig idee wat voor defect. Gewoon even benieuwd![]() En zou de 4044 ook worden gereviseerd? De opbouw van die bak is na een revisering (ICM0 -> ICM1) alsnog erg anders (lijkt me)..? Laatst bewerkt door aarclay op 01-08-2007 18:21 |
01-08-2007 18:38:58 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Ja, Deze word gewoon gereviseerd. De tussenbak is inderdaad anders. Niet veel, maar daarom kan het met de 4044 iets langer duren dan normaal. Maar ze gaan niet 1 stel niet reviseren omdat de tussenbak een beetje anders is. Iets zegt me dat die tussenbak toendertijd al aangepast is, andere draaistellen, dat koersbord eruit etc. etc. Laatst bewerkt door dutchtrain op 01-08-2007 18:40 |
01-08-2007 19:49:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik meen dat de koersborden al goed waren geplaatst in de AB van de 4044? |
01-08-2007 19:57:18 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Uiterlijk is er geen verschil te zien met de normale AB's (tenminste, mij viel niets op). Hoe het innerlijk in elkaar zit weet ik niet, maar volgens mij hebben ze dat ding zo grondig verbouwd dat er weinig verschil meer is met een normale AB... Bas |
01-08-2007 20:02:16 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4044 gaat gewoon op zijn tijd, maandag komt de 4019 binnen, en gaat de 4014 in het uitproces, morgen worden de AB en een kop gekoppeld. |
01-08-2007 20:49:18 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
De middenbak van de 4044 is van de voormalige 4007, welke draaistellen uit de serie-productie had. Nieuwe draaistellen is dus niet nodig, en de koersrollen zitten al op de nieuwe plek, maar dat maakt weinig uit want die worden toch vervangen straks. |
01-08-2007 21:21:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De kopwanden zijn hergebruikt van de AB4044, dus die zijn ook al gelijk aan de rest. Shqiperise-lopers? |
01-08-2007 23:19:33 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Alleen het interieur komt uit een ICR rijtuig. Maar voor het offtopic gaat raken, wil ik een ieder verzoeken bij het gereviseerde ICM te houden. Voor de oude stellen mag een nieuw topic geopend worden. |
01-08-2007 23:28:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat gaat vlot, dan krijgen we 2 stammen ICMm![]() En wat houdt het uit-proces in, wat doen ze er dus dan allemaal nog aan? Puur alleen aanelkaar koppellen, proefrit, fine-tunen en that's it? En ja, een ICMm-stel komt ook op een Materieeldag in Hengelo binnenkort. Laatst bewerkt door aarclay op 01-08-2007 23:30 |
03-08-2007 21:12:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Melding vanuit het materieelgebeuren: de 4013 komt morgen (zaterdag) beschikbaar voor de dient. Als er een trein is die om 7.39 uur uit Onnen vertrekt, da'n zit-ie daarin ![]() |
03-08-2007 21:17:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
dat wordt dan de 728 uit Gn, neem ik aan? |
04-08-2007 23:08:38 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Beschikbaar is de 4013 al wel voor de dienst, maar vanochtend stond er nog steeds een ICMm buiten bij On. De 728 had al overcapaciteit om vanochtend ook de 4013 mee te nemen, deze reed met 11 bakken ICM ![]() |
04-08-2007 23:44:05 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Dat klopt, ik zag ook een ICMm staan. en ga ervanuit dat het de 4013 was. |
05-08-2007 23:47:27 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik heb zo het gevoel dat ze bij de AB 4044 nog weleens tegen wat vervelende details kunnen aanlopen. Constructietechnisch kon die bak weleens aardig afwijken van de seriestellen, en dan praat ik over kleine verschillen, misschien maar een paar milimeter hier en daar, die ertoe leiden dat allerlei dingen niet meer passen. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Allicht zullen ze er wel uitkomen, maar het lijkt me wel een interessant verschil. Groetjes, Tim (houdt zich hobbymatig bezig met het reviseren van rijtuigen die stammen uit de tijd dat "maatvoering" inhield dat er twee strepen op de vloer van de fabriek werden geplaatst waar het rijtuig dan tussen moest worden gebouwd %02%) |
06-08-2007 00:04:31 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Zijn die Halberstädters nog zo gebouwd? ![]() Shqiperise-lopers? |
06-08-2007 11:25:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Ja, helaas wel. Het in dienst stellen op zaterdag is niet gelukt, nieuwe prognose van Onnen voor de 4013 is dinsdagavond. |
06-08-2007 11:58:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ben ik ook benieuwd naar. Maar infeite strippen ze de bakken toch aan de binnenkant, tot op het isolatiemateriaal die deels wordt vervangen. Ik had enkele dagen geleden nog een artikel gelezen over de Koploper revisering. Maar toch zal het wat meer moeite kunnen kosten dan een gewone AB-bak... NedTrain kan er in iedergeval nog over nadenken, want zover zijn ze nog niet met reviseren. Maar over de 4013, is er bekend wat er mis is? Laatst bewerkt door aarclay op 06-08-2007 11:59 |
06-08-2007 12:40:49 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik denk dat het mogelijk 'gevaar' voor de AB4044 vooral schuilt in het feit dat het nieuwe interieur voornamelijk (in de coupé's) bestaat uit systeempanelen á la IRM. Als die maten iets afwijken heb je denk ik wel een uitdaging, maar dat lukt Haarlem vast en zeker. |
06-08-2007 17:07:15 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Volgens mij is er niets echt mis, maar is het handiger om zo'n stel voor nawerk naar Onnen te sturen zodat men in Haarlem de vrijgekomen capaciteit kan aanwenden voor revisie van de volgende stellen. |
06-08-2007 18:45:29 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Enkele berichten verwijderd... het heeft geen zin overbodige vragen te stellen. |
06-08-2007 20:56:09 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
het nawerk schijnt al plaatsgevonden te hebben, daar een ICMm buiten onnen al door J.Jager was gezien en dit niet de 4011 of 4012 kon zijn![]() |
06-08-2007 22:17:23 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@treinfan. Er stond inderdaad een ICMm te On, deze zag ik staan, toen ik er met de trein langs kwam. Aleen de nummers van de ICMm's kan je niet meer zien van een afstand, maar ik ga ervanuit dat het de 4013 was. Dit hangt er even vanaf, of de 4011/4012 ook gespot zijn die dag. M.V.G Jeroen Jager. |
06-08-2007 22:35:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Hmm, ben twee keer langs On gekomen vandaag maar geen ICMm gezien, wel een "oude" ICM![]() ![]() Laatst bewerkt door daniel_ddr op 06-08-2007 22:36 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-08-2007 17:06:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Maandag stond de 4013 ongetwijfeld binnen. Vandaag niet, want vanmiddag was hij kortstondig in Zwolle, om meteen weer naar Onnen te gaan. Oogt dus als een proefrit. 4011 en 4012 staan nog op de Bokkeduinen. Hebben gisteren inderdaad met vaste remmen gereden (de 4011 in ieder geval). Dit overigens door een bedieningsfout; het heeft op zichzelf dus niets te maken met het feit dat het om ICMm ging. |
07-08-2007 17:10:23 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Het was wel het soort bedieningsfout waarbij ik me even achter de oren krapte..... |
07-08-2007 17:55:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteDe tr. 89015 On-Zl en 89016 Zl-On. Groet, Spiketrain |
07-08-2007 18:32:16 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Nogmaals, we gaan hier niet de hele tijd vragen herhalen en om tijden lopen vragen. Dat wordt vanzelf wel gemeld. |
07-08-2007 18:58:14 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Heb vandaag nog even nagevraagd, als een ICmm Haarlem uitgaat gaat hij inderdaad voor diverse dinegn naar onnen, daar dit de "moeder"werkplaats is, dit betekent niet dat de trein niet goed is, nog even een planning, morgen gaat de 4014 aan elkaar en vanaf donderdag testen, en ik denk dat in de loop van volgende week hij dan wel zal proefritten. De 4019 is weer weggestuurd naar wgm. Laatst bewerkt door john563 op 07-08-2007 18:59 |
08-08-2007 00:44:05 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Bedoel je dat de 4019 al in Haarlem was en om een bepaalde reden weggestuurd is naar de Watergraafsmeer? |
08-08-2007 00:47:54 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 4019 zag ik gister in de 574-A te Gn.. hij reed ri. Gvc. Blijkbaar geraakt hij al zowat uit de reizigersdienst of mag hij nog een paar rondjes op en neer maken in de NoordOost? |
08-08-2007 09:17:04 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Wgm wordt doorgaans ook gebruikt als wachtkamer voor Hlmwph, ik denk dat stel 4019 om die reden daar neer gezet is, immers alle 5 plaatsen zijn bezet door de 4014-4018. |
08-08-2007 10:49:17 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Dijksgracht wordt ook gebruikt als wachtkamer voor Haarlem. Haarlem heeft me nog een fans%08% De ombouw van ICM naar ICMm gaat mij een beetje traag. De 4011 is geloof ik al vanaf December klaar. Heeft dit ook te maken met de ombouw van ICR Benelux rijtuigen of zijn er andere problemen? Of is dit het normale tempo? |
08-08-2007 10:51:43 | ||
---|---|---|
nsr1855
![]() |
Quote Staan al die stelletjes (4014 tot 4018) nu op de Wgm?? ![]() |
08-08-2007 10:54:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, in Haarlem, maar daar daarom kan de 4019 er niet meer bij. De 4019 staat overigens bij het OB Zaanstraat. |
08-08-2007 11:01:59 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Ik denk dat het nu nog langzaam gaat omdat er pas bijna 4 stellen klaar zijn. Ik kan me voorstellen dat het personeel zelfs nu nog moet wennen aan het ombouwen en manier van werken. wellicht gaat het rond stel 4080 veel sneller. Daaris maar op 1 manier achter te komen, en dat is gewoon afwachten. Ook loopt het denk ik vertraging op omdat de 4011, en ook de 4012 redelijk vaak kampen met allerlei defecten. Dit moet onderzocht worden en verholpen, zodat het bij de overige te reviseren stellen niet meer voorkomt. |
08-08-2007 14:48:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er stond toch 90 dagen voor het ombouwen van 1 stel? Dus het duurt ook even voor een stel klaar is. |
08-08-2007 17:20:18 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
4013 is vandaag vertrokken in trein 562 16.44uur vooraan in Groningen. Treinstel 4013 kwam tegen 16.00uur van het rangeerterrein om met de gereedstaande trein te koppelen om de trein 562 te gaan rijden. Volgorde is 4013 V, 4097 M, en de 4030 achteraan. Laatst bewerkt door martijn24 op 08-08-2007 17:29 |
08-08-2007 17:26:56 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 4013 kwam vanmorgen binnen met de 80114, samen met 2 andere stellen. De 4013 is na binnenkomst afgekoppeld, en de andere 2 stellen werden gereed gemaakt voor de 530. |
08-08-2007 19:49:26 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4019 werd gewoon niet geaccepteerd omdat deze te smerig was aan de onderkant"lees" stront onder een bepaalt gedeelte. |
08-08-2007 20:47:21 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Serieus? Maar dan kan je toch naar een putspoortje gaan om dat ding schoon te spuiten? De elektra is beschermd als het goed is |
08-08-2007 20:49:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat kan niet zomaar lukraak op elke put ivm mileueisen ed. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |