Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
17-02-2024 23:54:44 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
De NS ICMm 4023 had op 10 februari 2024 een aanrijding met een dier. Het stel staat nu in Onnen om aldaar terzijde gesteld te worden. Alleen de 4011 en 4045 zijn nog over wat betreft ICM-1 stellen. |
18-02-2024 21:32:21 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Ah, weer een nieuwe pagina, dus een nieuwe plek voor het lijstje.
Hier stond het materieeloverzicht dat inmiddels op pagina 49 is te vinden.
Laatst bewerkt door plant op 10-06-2024 14:15, reden: lijstje naar pagina 49 Youri |
18-02-2024 22:25:25 1 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Dat de 4045 onderhoud heeft gehad aan het interieur klopt, dat heb ik zelf gezien, maar of hierbij de zittingen ook vervangen zijn weet ik niet, het toilet was niet gedaan namelijk (of inmiddels alweer van een nieuwe laag graffiti voorzien?). Misschien hebben ze alleen de wanden opgeknapt? |
18-02-2024 22:35:50 | ||
---|---|---|
MickS
![]() |
De zittingen van de 4045 zijn ook gedaan zag ik gisteren middag. nog in het stel gezeten en uitgebreid doorheen gelopen, en geen enkele stoel die helemaal uitgescheurd was. Laatst bewerkt door MickS op 18-02-2024 22:36 |
![]() |
advertentie |
19-02-2024 10:11:07 1 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Als ik naar het overzicht kijk zijn de meeste ICM 2 (ICM-III CH) treinenstellen nog in dienst en bijna alle ICM 1 treinstellen uit dienst. Is dit een bewuste keuze, of zijn de ICM 2 treinstellen van veel betere kwaliteit ? |
19-02-2024 10:20:49 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Later afgeleverd en beter |
19-02-2024 10:29:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou is het wel zo, het vervangen van gescheurde zittingen is gewoon een regulier onderdeel van het service onderhoud door de storingsmonteurs door het land heen, dat is niet per definitie een speciale actie. |
19-02-2024 10:36:58 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
|
19-02-2024 10:53:55 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Deze staan sinds 16 februari in Amf. Laatst bewerkt door NS1637 op 19-02-2024 10:54 |
19-02-2024 16:57:00 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Zo te horen is het nu dan vergelijkbaar met de SM 90 een aantal jaar geleden: een hele kleine serie (want geen choppers), dus onhandig in het onderhoud. |
19-02-2024 17:34:06 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Scheelt natuurlijk ook in de opleiding van nieuw personeel (monteurs). Die moet je anders ook met beide types bekend maken. Verder scheelt het ook onderdelen in het magazijn. Daarom is het logisch dat als je toch een deel van de vloot gaat afvoeren, je dan de kleinste deelserie als eerste doet. En laten dat nou tevens de oudste exemplaren zijn… |
19-02-2024 17:43:59 | ||
---|---|---|
MickS
![]() |
Nou de 4045 die nog in dienst is. die is in het zelfde jaar afgeleverd als de eerste icm 2 serie dus inverhouding kunnen ze nog wel 3 a 4 jaar mee maar ja als er monteurs te kort voor komen is het iets anders. |
19-02-2024 18:46:49 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Bijzondere redenering. Dan konden de stellen die in 1986 in dienst zijn gekomen nog 2-3 jaar mee, maar die zijn allemaal terzijde. Etc. Het gaat in dit geval natuurlijk om de afwijkende deelserie. Niet om het jaar van in dienst komen/modernisering. |
20-02-2024 00:18:22 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is een heel ander verhaal dan een seriebouw treinstellen waar er 40 van gebouwd zijn die inmiddels allemaal de leeftijd van 40 jaar bereikt hebben waarbij ze economisch en technisch gewoon aan het eind van hun levensduur zijn. Laatst bewerkt door thom op 20-02-2024 00:19 |
20-02-2024 12:23:12 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
zo kun je het ook bekijken. Ik zie toch overeenkomsten tussen de afvoer van SM90 en ICM 1 Laatst bewerkt door anton_ op 20-02-2024 12:23 |
20-02-2024 13:31:58 1 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Niet met de afvoer van ICM-0? 😉
Laatst bewerkt door rick op 20-02-2024 13:33 |
20-02-2024 20:27:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daar zou het iig veel beter mee kloppen ;) |
20-02-2024 23:51:39 2 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
De 4023 en 4049 stonden gepland om afgelopen avond (20-2) naar Ahgons te gaan, maar door problemen met de bovenleiding te Ahgons is dat afgeblazen. Vooralsnog blijven ze dus te On, wanneer ze nu wel zullen gaan is nog niet duidelijk. |
21-02-2024 18:31:46 4 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Positiever nieuws: "Haarlem" is in het filiaal Zaanstraat begonnen aan levensduurverlengende opknapbeurten van ICM-2. Bij de 4069 die als eerste is binnengekomen, bleek meteen al dat het ook en vooral om het casco gaat: er moeten enkele tientallen ramen uit om het casco onder de rubbers te behandelen en meer in het algemeen is er wel meer aan het doorroesten. |
21-02-2024 19:36:47 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik lees een bericht op Facebook net, dat ICM mogelijk nog eens gereviseerd word.
Weten de experts hier meer? Onder deze foto staat de betreffende reactie Laatst bewerkt door klaass16 op 21-02-2024 19:38 |
21-02-2024 19:44:39 | ||
---|---|---|
1655
![]() |
M.a.w: 'Haarlem' kan z'n eigen gepruts (zelfde als eerder ook bij ICRm overigens) van jaren geleden opknappen. |
21-02-2024 19:54:01 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Oh? "Gepruts"? |
21-02-2024 20:24:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Boven jouw bericht staat wat er gaat gebeuren: opknapbeurten. Dat is wat anders dan reviseren. |
21-02-2024 20:41:29 4 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dit is nu een mooi voorbeeld hoe geruchten en misverstanden ontstaan. Broek 53 meldt dat er gestart wordt met opknap-beurten en ongeveer een uur later komt het bericht terug of iemand iets weet van een revisie! 😅 |
22-02-2024 07:38:31 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Stomme vraag misschien, maar die opknapbeurt is afgelopen zomer toch al in Onnen van start gegaan? Mijn beeld was dat ze op de Zaanstraat nu bijspringen, of gebeuren hier weer andere dingen? |
22-02-2024 09:02:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat ging voor zover ik weet enkel om graffitiverwijdering en vervanging van meubilair. En dat gebeurde op een aangepast schoonmaakperron. |
22-02-2024 09:12:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Onnen doet sowieso al geen casco werkzaamheden, dus dat zou men daar al niet gedaan kunnen hebben. |
22-02-2024 12:39:56 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
|
22-02-2024 12:43:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Schades of grote defecten, slechte toestand van de bakken kunnnen daar een reden voor geweest zijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-02-2024 13:20:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat had gekund, maar dat was het niet. Wel zijn de kwalitatief slechtste stellen uitgezocht qua technische toestand, maar nadat was bepaald dat er 7 stuks uit moesten omdat de materieelbehoefte op dat moment zo was. Soort van spreadsheetmanagement eigenlijk. |
22-02-2024 14:19:12 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Misschien een beetje vooruitlopend op de feiten? "ICNG komt binnenkort, we hebben dit materieel niet meer nodig"? |
22-02-2024 19:09:51 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En vergeet de kosten van instandhouding (en dus herstel) van de vloot niet. Zo dik zit NS volgens mij niet in het geld. En ook niet in het onderhoudspersoneel trouwens. |
22-02-2024 20:48:29 1 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Laten we het dan maar meteen over een vernieuwbouw hebben 🤣 |
23-02-2024 13:37:44 | ||
---|---|---|
1655
![]() |
Ik weet hoe het werkt, je hoeft mij niets uit te leggen. Feit is dat er tijdens de modernisering van ICM op constructief gebied beslissingen zijn genomen die ervoor gezorgd hebben dat het onder die raamranden nu lekker aan het rotten is. Dat was bij ICR ook al zo, waardoor er een hoop cascowerk aan de bakken nodig was toen het spul gereed werd gemaakt voor inzet op de HSL. Laatst bewerkt door 1655 op 23-02-2024 13:40 |
28-02-2024 19:12:17 | ||
---|---|---|
MickS
![]() |
De 4023 en 4049 zijn vandaag van uit Onnen op eigen kracht naar Ahgons gegaan. Ze waren om 17:20 op Arnhem Centraal gezien. Laatst bewerkt door MickS op 28-02-2024 19:12 |
28-02-2024 21:02:35 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Bijgewerkt! Voor de zekerheid: is er iemand die kan bevestigen of ontkennen dat de 4014 en 4015 inmiddels in Hgl staan? Ik kan me herinneren dat de eerste poging tot overbrenging strandde in Amf, maar dat ze daar vrij snel weer weg zouden gaan... Youri |
01-03-2024 15:51:25 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
Ze staan nog in Amf. |
05-03-2024 22:46:00 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Ik zag op Facebook het bericht voorbij komen dat de 4045 zeer binnenkort definitief terzijde wordt gesteld. Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen? |
07-03-2024 00:52:36 1 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
De 4045 is dinsdagavond jl. in On binnengelopen, volgens On voor terzijdestelling. De systemen hier laten dat nog niet zien. Zou dan betekenen dat alleen de 4011 nog over zou zijn. |
07-03-2024 00:57:02 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Lijkt me een veilige (al dan niet voorlopige) conclusie. Ik werk het overzicht bij! Youri |
07-03-2024 08:33:48 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
De 4045 heeft recentelijk toch nog een hele opfrisbeurt gehad? Men doet er echt alles aan om de 4011 als laatste terzijde te zetten heb ik het idee. |
07-03-2024 22:53:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Nee, geen opfrisbeurt. Scroll maar eens naar boven maar samengevat: de 4045 heeft bij z'n laatste reguliere onderhoud een aantal vernieuwde zittingen gekregen wat standaard onderdeel is van regulier onderhoud. |
08-03-2024 06:34:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 08-03-2024 06:35 |
14-03-2024 21:45:59 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Vanuit het OD van vandaag maak ik op dat 4014 + 4015 van Amf naar Hgl zijn gegaan, waar de 4014 met de inmiddels ontmantelde 4032 weer retour Amf zijn gegaan. Locaties in het lijstje bijgewerkt. Dank aan de melders! Youri |
15-03-2024 12:08:52 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4032 is heden van Amersfoort verder gesleept en wel naar de Houtrakpolder. Daar is het stel er op de TMA-terminal vrij letterlijk bij gepropt. |
17-03-2024 12:26:16 | ||
---|---|---|
hw1969
![]() |
Op een FB-post bedacht ik dat de 4011 misschien wel het treinstel was dat de meeste verschijningsvormen heeft gehad: - aflevering in NS-kleur - KLM met blauwe neus - KLM met witte letters op neus - KLM met zwarte stip op neus - Aegon (en ik weet niet of dat al gelijk met schaduwletters was en dat ook daar dus 2 varianten van zijn) - NS-kleur (ik weet niet wanneer de baanschuiver is aangebracht) - NS-kleur met Koploper-opschrift Wie verbetert of vult aan? Laatst bewerkt door hw1969 op 17-03-2024 12:29 |
17-03-2024 12:59:22 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
De ICMm-NS kleur (met ronde blauwe baan ipv rechthoekig) |
17-03-2024 14:23:06 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Met als kanttekening dat de 4012 ook al die uitvoeringen heeft gehad (alleen dan met Martinair ipv KLM en een rode ipv zwarte stip). Alleen de huidige verschijningsvorm met rondlopende baan en 'Koploper' is uniek voor de 4011. |
17-03-2024 20:40:08 | ||
---|---|---|
hw1969
![]() |
Ik weet niet beter of de 4012 had twee Martinair-uitvoeringen en dat maakt het één minder dan de 4011. |
17-03-2024 21:49:21 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
In 1995 werd de 4011 (samen met de 4012-4015) voorzien van stickers met het logo van luchthaven Schiphol. De bedoeling was deze vijf stellen in een aparte omloop in te zetten. |
18-03-2024 04:52:56 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
|
18-03-2024 07:42:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Inderdaad. En ik was inderdaad even vergeten dat de 4011 ook met een kale neus heeft rondgereden voordat er KLM op stond. |
18-03-2024 22:10:36 | ||
---|---|---|
MickS
![]() |
Is het al bekend waneer de 4069 terugkeerd in reizigersdienst? Want hij is al meer als een maand niet meer ingezet. |
18-03-2024 23:50:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hij staat dan ook al ruim een maand in de hulpwerkplaats Zaanstraat voor cascowerk.Zie het gesprek daarover in dit topic. Dat viel qua omvang op voorhand niet mee en zal dus nog wel niet klaar zijn. |
![]() |
advertentie |
19-03-2024 07:55:49 | ||
---|---|---|
rogierdegr
![]() |
|
19-03-2024 10:04:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Uit materieeloogpunt wellicht wel. Maar als de Europese Commissie de zaak wegens de onderhandse gunning aan NS van het hoofdrailnet hard maakt, is er straks misschien geen behoefte meer aan, of de boete maakt het onmogelijk. De tijden zijn veranderlijk. |
19-03-2024 16:07:23 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Rest nog de vraag in hoeverre moet je als NS investeren in ICM rijdend houden, omdat onbekend is hoelang je het nog nodig hebt. |
19-03-2024 16:18:10 4 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wat denk je nou zelf? Dat er alleen maar incompetent volk werkt bij NS? |
19-03-2024 16:39:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Die schrikken nu waarschijnlijk wakker na het lezen van phantom's bericht ;) |
19-03-2024 20:57:50 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik lig als NS-medewerker nergens wakker van. Ook niet na het lezen van alles hier. |
19-03-2024 21:39:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat moet haast wel, ik snap niet dat ze nu nog niet kunnen aan zien komen dat DD-NG te laat geleverd zal worden straks ... |
19-03-2024 23:25:29 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Inmiddels is de 4045 ook onderweg naar haar laatste rustplaats, en zal dus vanavond rond 00.00 Ahgons bereiken en daar terzijde worden gezet. Laatst bewerkt door marciekemp op 20-03-2024 09:05 Machinist NSR |
20-03-2024 07:09:07 2 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ahgons is de op een na laatste rustplaats, sloop zal elders plaatsvinden |
20-03-2024 08:03:49 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Hebben ze geleerd van Fyra en ICNG? 😁 |
20-03-2024 09:02:53 1 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Je snapt vast wat ik bedoel 😉 Laatst bewerkt door marciekemp op 20-03-2024 09:03 |
20-03-2024 09:36:23 2 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
|
20-03-2024 15:12:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
20-03-2024 15:44:45 2 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
|
20-03-2024 15:48:16 1 | ||
---|---|---|
robert1966
![]() |
Laatst bewerkt door robert1966 op 20-03-2024 15:54 |
22-03-2024 15:25:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
23-03-2024 21:46:35 | ||
---|---|---|
TurinNL
![]() |
De 4011 staat defect op Zutphen en zal later naar Hengelo worden gesleept om daar geplukt te worden. Hiermee komt een einde aan de ICM-1 serie |
23-03-2024 22:12:39 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Mag ik vragen wat je bron is? Iedereen is weer wat anders aan het roepen :) |
23-03-2024 22:21:57 2 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En over wat voor soort defect hebben we het? Vorige keer werd al emotioneel gereageerd op de socials toen het toilet defect was. Maar misschien valt het dus wel mee? Ik lees op Treinposities wel wat over wekelijks onderhoud, maar het label is weer Defect terzijde. Laatst bewerkt door aarclay op 23-03-2024 22:25 |
23-03-2024 22:36:51 | ||
---|---|---|
TurinNL
![]() |
Blijkbaar is de 4011 toch niet defect. Ik had het op treinposities.nl gezien. |
23-03-2024 22:57:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
4011 mankeert niets en zou (mits geen defecten of schades ontstaan) nog een maandje in de dienst moeten rijden |
24-03-2024 00:59:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Alleen de A- en B-controles worden vaker uit gevoerd, maar de stellen krijgen echt geen wekelijke onderhouds beurt, die intervallen voor onderhoud zijn veel groter. |
25-03-2024 05:23:48 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Om de geruchten over het terzijde zijn van de 4011 maar gelijk helemaal te ontkrachten, deze ochtend gaat het stel als de 71522 samen met de 4075 en 4061 vanaf Zpge naar Dv, om vanaf daar de 1522 te gaan rijden. Machinist NSR |
25-03-2024 08:13:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Check om 7:55 uur uit Amf ri Asd. |
25-03-2024 08:16:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
30-03-2024 16:32:01 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Elders (op FB) las ik dat op Goede Vrijdag de 4208 van Amf naar Hgl is gebracht voor het betere plukwerk en de 4015 geplukt en wel van Hgl naar Amf. In beide gevallen met de 4014 als 'remtreinstel". Laatst bewerkt door broek53 op 30-03-2024 16:32 |
31-03-2024 10:41:08 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
dat klopt, de 4015 heb ik gezien te Amf. Mist sowieso alle buitendeuren, en ongetwijfeld ook andere onderdelen. |
02-04-2024 15:14:25 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmiddag SR 1736 met NSR 4204 van Ahgons naar Amf a. 14.54. |
10-04-2024 23:04:34 | ||
---|---|---|
MickS
![]() |
De 4069 is vandaag weer teruggekeerd in reizigersdienst. Alleen op Tp is de GPS nog niet helemaal hersteld. |
10-04-2024 23:10:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op Tp? |
10-04-2024 23:11:33 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Treinposities |
10-04-2024 23:47:23 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
TP doet helemaal niets met herstellen van GPS signalen. Dat ligt puur aan het treinstel zelf, als de GPS niet werkt. |
11-04-2024 00:12:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
TP kan wel voor bepaalde treinstellen die geen GPS-signalen in de datastroom meegeven (IC Berlijn, de IC Brussel, de Intercity Direct met Traxx-sandwich-stammen, ICE International, Nightjet en Eurostar) de locatie via interpolatie proberen te bepalen. Laatst bewerkt door aarclay op 11-04-2024 00:14 |
11-04-2024 18:50:22 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Een klein doodlopend zijtakje: de 4 te slopen treinstellen DM'90 zijn ook door Riwald behandeld. Laatst bewerkt door vrijgezel op 11-04-2024 18:57 |
11-04-2024 20:08:31 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Dat de 4016 bij Riwald als proefsloop is gesloopt heb ik al in april 2022 gemeld. Niets nieuws dus. |
12-04-2024 08:58:30 6 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Niet in dit topic in ieder geval. Dus dank voor de melding Vrijgezel. |
18-04-2024 14:04:10 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
SR 1736 sleepte vanmiddag de 4045 en 4232 van Ahgons naar Amf. |
21-04-2024 20:30:17 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik hoor sinds gisteren 2 verhalen over stel 4011. Paar zeggen, terzijde in On Een paar zeggen: onderhoudsbeurt in On, zodat de 4011 nog even mee kan doen.
Wie weet hier hoe het staat met de 4011? Ik hoor liever een antwoord van de experts, dan van hobbyisten. |
22-04-2024 06:39:47 1 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Tot ergens in begin mei. Dan moet het klaar zijn. |
22-04-2024 15:05:16 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
De 4045 is vandaag (samen met de 4232) naar Hengelo overgebracht, en de 4045 is volgens een foto op facebook als eerste aan de beurt om naar binnen gereden te worden voor ontmanteling. (EDIT: volgens een bericht hieronder was de 4045 slechts mee als remstel, en wordt de 4232 vermoedelijk dus ontmandeld!)
NB: Dank voor alle updates over locaties van stellen die hier tussendoor plaatsvinden. Ik werk het lijstje telkens als ik wat voorbij zie komen bij, maar wil(de) het topic verder niet vol laten lopen met berichten van mijn kant als 'bedankt, ik werk het bij'. Wordt hoe dan ook wél gewaardeerd dus! :)
Laatst bewerkt door plant op 22-04-2024 19:56 Youri |
22-04-2024 16:16:30 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Er zijn overigens geen "vaste" remstellen. Ze functioneren alleen met de onttakelde stellen tussen Hgl-Amf en (nu de wkz bij Mrg weer klaar zijn) ook weer tussen Amf-Ahgons. TMA-terminal spoor 2 en platform is vol. Tot op heden reden 4014 (2x) en 4035 als remmer. |
22-04-2024 18:28:21 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vandaag gaat SR met de onttakelde 4208 en remmer 4045 van Hgl naar Amf. |
24-04-2024 13:10:21 1 | ||
---|---|---|
jochem
![]() |
De 4011 ging zondag met een ander stel van Gn naar On, om dat andere stel daar te droppen voor het OB om vervolgens zelf op reserve te gaan op Gnvoz. Maandag is de 4011 weer gewoon ingezet. |
25-04-2024 12:20:16 1 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
De 4011 maakt volgende week een échte afscheidsrit door NL, die (zolang er plek is) voor iedereen toegankelijk is: ingelegd als extra IC. https://www.youtube.com/watch?v=_FcaIDFQYpE&t=341s Dienstregeling afscheidsrit Koploper 4011 Vrijdag 3 mei: Utrecht Centraal V 09:33 spoor 9 |
25-04-2024 13:40:43 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Ook de ritnummers zijn vermeld: Als IC28511 'Afscheidsrit oudste Koploper 4011' Utrecht Centraal - Enkhuizen, verder als IC28512 naar Haarlem enz. Laatst bewerkt door Gydo op 25-04-2024 13:41 |
25-04-2024 16:08:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |