Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
08-08-2007 22:47:37 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Tuurlijk wel beetje viezigheid wegspuiten kan in elke wasstraat. En wat klagen die werkplaats gasten nu. Beetje Storingsmonteur gaat gewoon op een emplacement aan het werk onder de trein en maakt zich niet druk om vieze handen of vieze kleren. |
08-08-2007 23:15:59 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Okee, wie regelt de 4019 even naar Hengelo voor een schoonmaakbeurt? ![]() Shqiperise-lopers? |
08-08-2007 23:19:13 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Uhmmm doe dan maar morgen of overmorgen, dan heb ik vrij. %08% Beste kunnen ze dat ding door een moderne wasstraat heen drukken. |
09-08-2007 00:16:15 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteDaar heb je weinig aan, de Twentse wasstraat is in Es ![]() |
![]() |
advertentie |
09-08-2007 12:49:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Eh, hoe krijgen ze stront onder de onderkant van de trein? Zijn er dan nog plekken in NL waar koeien dan nog op het hoofdspoor lopen dan .... Beetje apart trouwens Edit Taigagaai: Vraag over 4014 en 4015 verwijderd. Mark heeft al aangegeven GEEN vragen te herhalen. Laatst bewerkt door aarclay op 09-08-2007 12:50 |
09-08-2007 12:52:05 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Voor de liefhebbers: de 4019 is een uurtje geleden in Hlm aangekomen. |
09-08-2007 12:57:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDe WC's hebben open pijpen; ze lozen op het spoor en tijdens de rit ontstaan er allerlei luchtwervelingen. Bedenk de rest zelf maar... ![]() Dick van den Hoven |
09-08-2007 13:15:30 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Kan ze in Haarlem eigenlijk groot gelijk geven. Als je een grote revisie gaat uitvoeren dan wil je toch een beetje knap kunnen werken. Een grondige wasbeurt voor binnenkomst hoort daar wat mij betreft bij. Overigens gister de 4013 van buiten bekeken en het valt me toch op dat de detail afwerking niet overal even netjes is. Krasjes op de zijkant enzo. De 4011 leek mij netter gedaan. |
09-08-2007 13:36:21 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Deze is te lang... Hier kan men verder: https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=3257#nieuw |
09-08-2007 13:38:44 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Vervolg op https://somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2890 Laatste quote: Quote |
09-08-2007 23:12:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze bij het reviseringsproces, eerst de boel gaan spuiten, en dan nog de boel binnen gaan reviseren erbinnen? Was andersom niet beter geweest, of heeft dit een reden? |
09-08-2007 23:20:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is bv wel handig als je nieuwe ramen plaatst dat de randen onder het rubber al gespoten zijn tegen roest, dus daar kan best wel een logica inzitten. |
10-08-2007 11:12:52 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Nou in een post hiervoor zat ik nog een beetje af te doen aan het werk aan de buitenkant. Ik heb gister een ritje met de 4013 van Amersfoort naar Duivendrecht gemaakt en hij ziet er top uit! Gewoon subliem! Enkel positieve reacties om me heen: "mooie trein he" "ja wat een mooie trein he" %08%leuk om te horen%08% en ik sluit me er uiteraard bij aan. Hulde! Vraag me alleen af of alle ramen worden vervangen? Want zie er geen krassen meer inzitten. Of worden zij gepolijst ofzo? |
10-08-2007 11:16:05 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik dacht dat alle ramen vervangen worden net als bij ICR. Laatst bewerkt door fabrierban op 10-08-2007 11:16 |
10-08-2007 11:25:40 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Wat gebeurt er eigenlijk met de stoelen? Ik bedoel, die zouden best nog een jaartje of wat mee kunnen in stoptrein mat. Of als reserve voor de ICM IV tjes bij beschadiging. |
10-08-2007 11:29:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Heeeele grote grofvuilcontainer, zover ik weet. |
10-08-2007 11:32:28 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
![]() zet ze dan te koop, want ze zaten veel te lekker ![]() ![]() |
10-08-2007 11:43:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Zeker, want het worden immers vaste ramen zonder zwengelgedeelte. |
10-08-2007 11:56:45 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteIk zou zeggen, bel het Rb Hlm op en vraag of je zo'n bankje in je thuisbioscoop mag zetten %08% |
10-08-2007 12:32:49 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Net als bij ICR zal het ook wel om de ruimte (lees: inkomsten) gaan. De nieuwe stoelen ICR zitten slechter, maar er passen er net een paar meer in dezelfde ruimte omdat ze iets "dunner" zijn. Laatst bewerkt door fabrierban op 10-08-2007 12:33 |
10-08-2007 12:44:44 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Vergeet ook niet dat de oude stoelen en banken nu echt slecht worden. Sommige zitkussen vallen al niet eens meer in de vergrendeling, en van weer andere voel je gelijk de veren, als je er op gaat zitten. Edit door edegroot: Tekst aangepast |
10-08-2007 16:15:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik had ooit gelezen dat Nedtrain niet aan verkopen van oud NS materiaal doet. Dus ik geef weinig kans dat je stoelen daar kan krijgen. Misschien dat je op Marktplaats nog wat vind... Ben zelf benieuwd hoe de ICMm zal zitten. Naja, binnenkort opendag bij Hengelo, en de ICMm is ook van de partij... Edit door edegroot: Tekst aangepast Laatst bewerkt door aarclay op 10-08-2007 16:17 |
10-08-2007 22:01:57 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Edit door edegroot: Hier gaan we het niet over hebben op somda |
11-08-2007 00:46:40 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik ben wel geen mod en zal hier wel een opmerking over krijgen... Maar het lijkt mij het niet de bedoeling om het over vandalisme te gaan hebben.. Laten we terug naar ICMm gaan. Ik heb daarom ook een vraag, misschien dat iemand een uitleg heeft. de 4011 + 4012 rijden nu continu gekoppeld, en er rijdt een "oude" icm aan vast.. waarom koppelen ze daar ook niet de 4013 aan vast? |
11-08-2007 08:20:28 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Omdat deze in Onnen staat![]() |
11-08-2007 08:28:21 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Juist..![]() Groet, Spiketrain |
11-08-2007 09:21:23 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteHet is inderdaad niet jouw taak daar wat van te zeggen, maar in dit geval heb je wel gelijk. Wij als beheer zitten niet op dit soort dicussies te wachten. Vriendelijk verzoek aan allen om dit ook niet meer te doen. De posts zijn aangepast. |
11-08-2007 12:15:52 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ik zou opzich wel zo een bank willen, maar heb nu nog geen eigen studentenwoning. Als dat binnenkort wijzigd wil ik er nog wel een telefoontje/bezoekje aan wagen om een stel banken te krijgen. Lijkt mij echt vet leuk%08%. Je merkt idd wel dat sommige banken al aardig doorgezeten zijn maar als ik het vergelijk met SGMm dan kunnen ze nog wel een paar jaar mee. Daarom vroeg ik me af waarom ze ze niet allemaal bewaarde om ze eventueel later in te bouwen in een ander treintype dat nog een paar jaartjes moet. |
11-08-2007 19:50:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarschijnlijk omdat opslag ook geld kost, en enig idee over hoeveel ruimte je dan praat ? Daarnaast is het nogal nutteloos van materieel wat nog maar een tijdje mee moet de banken allemaal te vervangen. Dan heb ik het nog nieteens over het passen ervan. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-08-2007 20:20:36 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
En ik neem ook aan dat er in het Rb nog wel een paar rekken met nieuwe zitkussens enzo liggen voor het 'oude' ICM ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
11-08-2007 21:17:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, ik snap dat deze in on staat, maar dat doet er even niet toe. Voor zover ik kan zien is het niet de bedoeling om de 3 ICMm's gekoppeld te laten rijden, maar slechts 2. Is hier een specifieke reden voor? |
13-08-2007 01:28:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik meen iets gelezen te hebben over de stoorstroom die gekeurd moet worden, en voorlopig maar met 8 bakken kan rijden. Als het ochtend/middag is zal ik dit even bevestigen als ik het stukje nog kan vinden waar ik dit las. Daarom rijden ze ook op routes waar ook makkelijk met twee treinstellen gekoppeld gereden kan worden, omdat die lijnen minder druk zijn. |
13-08-2007 07:54:20 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Volgens mij mocht men niet rijden met meer dan 3 stellen gekoppeld. Óf zouden ze niet met meer dan 2 ICMm stellen gekoppeld mogen rijden? De combi 4011+4012+4097 heeft namelijk een tijdje gereden en dat is meer dan 8 bakken! |
13-08-2007 09:08:14 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Mogen met niet meer dan 9 bakken rijden, waar ze behoorlijk moeite mee hebben om dat voormekaar te krijgen |
13-08-2007 11:20:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik citeer van http://www.hov-rn.nl/pdf/0705HOV1k.pdf : ICMm mag voorlopig niet in treinen lopen langer dan negen bakken ICM, vanwege een nieuwe wijze van stoorstroomdemping die door IVW nog moet worden goedgekeurd. De 4011 wordt daarom tot nader order alleen in de serie 1500 ingezet Laatst bewerkt door aarclay op 13-08-2007 11:20 |
13-08-2007 12:12:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Alleen zie je hem wel gewoon soms in de 500/700 etc![]() |
15-08-2007 19:29:13 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
morgen krijgt de 4014 de stoorstroom demper eronder in de vorm v.e. spoel. |
15-08-2007 20:23:59 | ||
---|---|---|
1309_ban
![]() |
Quote Bij het Icrm project zijn een deel van de zit en rug kussens samen met een deel hoofdsteunen en onderdelen van statische omzetters in een goederen wagen naar Mt gestuurd om ze te kunnen gebruiken in de rijtuigen die nog in dienst waren. Dat zoiets nu met Icmm ook gebeurt naar Onnen lijkt me daarom niet ondenkbaar. |
16-08-2007 09:38:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er zijn ook nog zeker een aantal jaren de kussens nodig. Want zolang duurt het nog wel voordat alle stellen omgebouwd zijn. |
16-08-2007 11:02:18 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Gertjan en ik hebben dinsdagavond in ieder geval ontdekt dat er twee ICR-vierzitters inclusief teafeltjes en prullenbakjes in het Stayokay hotel in Den Haag zijn neergezet %08% |
17-08-2007 15:27:37 | ||
---|---|---|
daan-ns
![]() |
de 4011 gister in Ah gezien rond 11:55. Hij was gecombineerd met 2 oude stellen. Op één stel stond 'Amsterdam CS' en op de andere 'extra trein'. Wat er op de 4011 stond kon ik niet zien. Heeft iemand enig idee waar de trein naartoe ging? Of was het gewoon ingepland? De trein vertrok richting Dr of Zevenaar. Laatst bewerkt door daan-ns op 17-08-2007 15:28 Groetjes Daan |
17-08-2007 15:28:31 | ||
---|---|---|
riktrain
![]() |
Denk Dieren-Zutphen-Zwolle |
17-08-2007 15:36:18 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Denk het niet (tenminste niet in de dienst), want volgens de spots reed het stel zowel 's ochtends als 's middags in de 1500, dus wellicht ritje wasstraat ofzo? Al zijn daar handiger plaatsen voor dan Ah. Klein detailtje nog (maar dat maakt niet zo veel uit): Dv-Zl ligt al een paar dagen plat wegens werkzaamheden. Laatst bewerkt door mren op 17-08-2007 15:37 |
17-08-2007 15:40:21 | ||
---|---|---|
riktrain
![]() |
maar wat moet de 4011 in Ah??? Als ie in de 1500 zit kan ie moeilijk snel naar Ah |
17-08-2007 15:41:55 | ||
---|---|---|
daan-ns
![]() |
Quote Er zaten wel gewoon reizigers in.. Quote Dv-Zl lag er inderdaad uit.. Er zat wel een setje ICM in die omloop.. een daarvan was de 5042, voorderest gewoon mat'64 Groetjes Daan |
17-08-2007 15:41:56 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
@daan-ns, mren en riktrain: Dit was de ICE-vervanging tussen Amsterdam en Emmerich. Laatst bewerkt door bloober op 17-08-2007 15:42 Groetjes, Bloober |
17-08-2007 15:42:58 | ||
---|---|---|
daan-ns
![]() |
Quote Dat zou heel goed kunnen! Er stond namelijk 'extra trein' op. En 'Amsterdam CS' Dus dat zal 'm zijn geweest Groetjes Daan |
17-08-2007 15:43:21 | ||
---|---|---|
riktrain
![]() |
oke |
18-08-2007 02:10:22 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Laat waarschijnlijk maar weg: die set was inderdaad de vervanger van de 105 (met ook nog de reizigers van de 223). |
22-08-2007 21:08:58 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Volgens plan wordt de 4014 a.s. vrijdag door Hlmwph afgeleverd. De 4013 staat nog steeds met een defecte omzetter in On. Laatst bewerkt door spiketrain op 23-08-2007 07:39 Groet, Spiketrain |
28-08-2007 18:06:49 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
vandaag in Haarlem de 4013 geupdate, zal morgen geruild worden met de 4012 die dan donderdag naar haarlem komt, de 4013 gaat gelijk de dienst in. Als je hem wil bewonderen, hij staat op de helling naast het hoofdspoor bij de wph. Laatst bewerkt door john563 op 28-08-2007 19:29 |
28-08-2007 18:15:24 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Ik weet niet hoor, maar die dingen staan haast constant defect aan de kant. Het aantal defecten is wel hoog iig. Was dit ook zo bij de revisie/renovatie van ICRm of SGMm, de laatste twee grote projecten voor ICMm? Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
28-08-2007 18:21:25 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De bron waaruit spiketrain zijn voorspellingen krijgt geeft vaker defect als de trein niet defect is. In dit geval kan je een onderdeel dat mist als een defect zien, hoewel het dat eigenlijk niet is ![]() |
28-08-2007 18:24:17 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
De omzetter van de 4013 was 'defect' gemeld, omdat hij niet aan de eisen van het IVW voldeed. Ik kan me best voorstellen dat het 't handigst is om dat zo te melden, want dan weet iedereen meteen dat ie naar een werkplaats moet en niet inzetbaar is... |
![]() |
advertentie |
30-08-2007 19:35:50 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
heb vandaag de spoel ook onder de 4012 gehangen. Was toch ook niet defect. |
30-08-2007 20:00:51 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Het valt me wel op dat er veel problemen zijn met die statische omzetters. Heb toch het idee, dat de oude vertrouwde Motorgenerator veel beter is. Het enigste wat daar aan kapot ging waren de Koolborstels. |
30-08-2007 20:20:09 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Even een vraagje over dat chopper gebeuren en dus dat optrekgeluid van de ICM's 4050 en hoger. Ik dacht dat ICMm ook zo'n choppersysteem aan boord zou krijgen, met dus dat mooie optrekgeluid bij de 4011, 4012 enz. Als ik me goed herinner, hoor ik maar weinig van dat optrekgeluid als er een ICMm rijdt. Is er nu wel of geen chopper systeem aangebracht tijdens de revisie? Of ligt dat aan het feit dat de ICMm's een andere type/soort van chopper gekregen? En heeft men ook enig idee of de boel dus ook wordt aangepast bij de huidige ICM treinen met chopper aan boord (de 4050 en hoger dus) wanneer ze aan revisie toe zijn? Of blijft men daar met zijn poten van af en blijft men dit mooie geluid erin houden ![]() |
30-08-2007 21:26:51 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Nee, de choppers zijn niet aangebracht bij de gereviseerde stellen. Dit komt om dat de choppers in de later gebouwde stellen ook al verouderd was en het te veel zou gaan kosten om alles om te bouwen. Als ik het nog goed heb onthouden. Anderen zullen er wel een beter antwoord op kunnen geven denk ik. |
31-08-2007 15:10:12 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Er zijn relatief juist minder problemen met de omzetter als met de MG, alleen vergeet niet het is nieuw en heb je altijd aanloop problemen. |
02-09-2007 11:42:37 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Quote Nee, met SGMm waren vrijwel geen problemen. Wellicht komt dat omdat ICMm vele nieuwe apparaten aan boord gekregen heeft. Denk aan de Airco (wat ik nog steeds raar vind dat ze die niet bij SGMm hebben aangebracht)Die airco in ICMm levert ook wat problemen op. bij ICRm waren er ook wat problemen, maar die zijn grotendeels verholpen. Iemand trouwens al nieuws over de 4015 en 4016? En is de 4014 intussen al in dienst? Alvast bedankt! Laatst bewerkt door dutchtrain op 02-09-2007 11:43 |
02-09-2007 11:59:47 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Afgelopen vrijdagavond is de 4014 door de 4012 naar Zl gebracht, waarna de 4012 naar Zp is gereden (daar staat hij nu nog) en de 4014 vervolgens door de 8703 (!) verder is getransporteerd naar On. Groet, Roelof. |
05-09-2007 19:58:50 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De stand van zaken in haarlem, de 4015 gaat aankomende week het uit proces in, de 4020 gaat binnenkomen. De 4011 gaat morgen weer de baan op. |
05-09-2007 20:31:26 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
En is het niet mogelijk dat de 4026 voorkruipt? Nu deze toch hersteld moet worden...? |
05-09-2007 20:36:54 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Nee, want dat is de 4206 en de viertjes zijn nog niet aan de beurt.![]() |
05-09-2007 20:42:47 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Oh ja, helemaal vergeten. Dan gaat het niet door denk ik nee. |
06-09-2007 08:30:26 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De vraag is alleen wat voor neus de 4206 krijgt. 1 met halve deuren, of een kopdeur a la ICMm. |
06-09-2007 08:32:12 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Nou, ik weet niet wat ze met de deuren van de nu-ICMm's gedaan hebben, maar je zou zomaar een grote reserve aan "halve" deuren kunnen hebben![]() |
06-09-2007 12:36:25 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En anders komt er snel genoeg weer een deur vrij van de volgende ICM die een verbouwing ondergaat. |
07-09-2007 16:21:47 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Vandaag stond de 4011 bij het station van Hlm met de 711 er vlak voor, een paar meter naar achteren stond de 4020 al te wachten om naar de werkplaats te gaan |
08-09-2007 14:06:07 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Zojuist viel me bij het bekijken van foto's toevallig op dat de 1e klas streep van de 4012 korter is dan die van de 4011 of de traditionele ICM-stellen. Bij de 4012 (in ieder geval aan één zijde) beslaat de 1e klas streep 5 raampjes, terwijl dit er volgens mij 6 behoren te zijn. Foutje van RB Haarlem? Groet, Roelof. |
11-09-2007 21:09:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Heeft iemand enig idee waar de 4014 uithangt? Was dat ding niet in On de afgelopen tijd omdat hij defect is/was? Zag vanmiddag namelijk een ICMm te Gn staan, helemaal achter op het emplacement en kon dus het nummer niet lezen. De 4011 tot 4013 rijden nu toch gewoon rond in de 1500 ofzo? |
11-09-2007 21:55:57 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Vorige week vernam ik dat ICMm uit de vaste omloop wordt gehaald en waar ze morgen rijden, valt rond 7.30 weer bij Opvallende dingen te lezen.![]() Groet, Spiketrain |
11-09-2007 21:59:42 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Volgens mij is het ook nog steeds de bedoeling om ze in de pendel Hgl - Es in te zetten. |
11-09-2007 22:06:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Daar heb je toch geen vier stellen voor nodig neem ik aan? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2007 22:10:51 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
nee 2 zijn er meer dan genoeg of 2x 2 stellen is natuurlijk beter het 4-tje wat nu wordt gebruikt zit soms behoorlijk vol. |
15-09-2007 17:25:05 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4015 gaat dinsdag proefritten. |
21-09-2007 13:47:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Netjes, hopen op spoedige aflevering. Ik gok op Zondag.. geen idee waarom :+ Trouwens, hoe staat het met het Entertainment systeem? Op het laatste moment in April dat de ICMm officieel werd ingezet werd dit eruit gehaald en werd een nieuw/beter systeem gezocht die ze na de zomer zouden inbouwen, samen met draadloos KPN Hotspot Internet. Meer bekend erover? Laatst bewerkt door aarclay op 21-09-2007 13:50 |
21-09-2007 15:49:07 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
het zal zeker te maken hebben met het smart-connection, die ICRm-BAB 5604 en een IRM nu ingebouwd hebben gekregen om te testrijden![]() |
25-09-2007 09:10:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De testen van Smart Connexion duren dus wat langer. En welke IRM rijdt er mee rond? |
25-09-2007 09:54:50 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De 9427. |
25-09-2007 15:28:35 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteDeze stond vanmiddag naast station Hlm, een weekje later dan gepland? ![]() |
25-09-2007 15:57:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, hij heeft vorige week geproefrit, vrijdag een feestrit gereden en is vandaag afgeleverd. |
25-09-2007 16:50:11 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
vandaag 3 ICMm´s gezien tussen Zl en Mp de 4013 en onderweg de 401? en de 401? micky |
25-09-2007 21:09:16 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De standaardomloop van ICMm in de 1500 is nu verleden tijd??? |
25-09-2007 21:14:49 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ja |
02-10-2007 12:12:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 4015 is al afgeleverd, maar ik lees nog niks over dat hij in de drgl is verschenen? Wat is er mee aan de hand? Instructietreinstel op dit moment ergens? Toch nog problemen en terug bij NedTrain of... |
02-10-2007 12:33:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Alle stellen die uit Haarlem komen, staan vervolgens een weekje of zo in Onnen voor een aantal wijzigingen onder de noemer "nawerk". De 4015 is daar geen uitzondering op. |
02-10-2007 12:44:03 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
4015 staat nu dus in On als ik het goed begrijp?? |
02-10-2007 12:50:03 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
volgens mij was het nu een instructiestel..... |
02-10-2007 12:54:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hij staat in Onnen, vlak voor of in de loods, zo te zien in de kristallen bol![]() |
02-10-2007 18:17:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Aha, ik dacht dat dat 'afgeleverd' betekende dat hij gereed voor gebruik is. Maar wat valt er onder het na-werk precies? |
02-10-2007 19:41:13 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Afmaken voor reizigersdienst, in On is men nog altijd gespecialiseerd in ICM![]() |
02-10-2007 23:23:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Tja, de stoelen worden al in Hlm gemonteerd etc.. maar wat voor dingen voor de reizigersdienst moet ik denken? De binnenbestickering boven de deuren etc.? of..? Laatst bewerkt door aarclay op 02-10-2007 23:24 |
03-10-2007 12:02:55 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Extra technische nacontrole misschien? |
03-10-2007 17:56:26 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Vullen van het toilet met wc-rollen, zeep en handdoekpapier en mogelijk het verwijderen van beschermplastic lijkt mij. Misschien kan John563 hier antwoord op geven? |
03-10-2007 18:43:05 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Of andere kleine zaken die Onnen net zo goed kan doen, zodat in Haarlem weer ruimte is voor het volgende te revisieren stel? Shqiperise-lopers? |
03-10-2007 19:15:58 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Of misschien zijn nadat het contract met NedTrain getekend is er nog enkele dingetjes toegevoegd die moesten worden nagekeken of veranderd: het kan dat het goedkoper is om door NedTrain in Onnen te doen dan 't contract te veranderen... Daarnaast heeft Haarlem waarschijnlijk minder tijd, en moet Onnen ook aan de stellen gewend raken... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
03-10-2007 19:17:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik denk dat dh3201 wel deels gelijk heeft. Omdat de 4015 nu ook weg is, zou er eventueel alweer een volgend stel de revisie in kunnen gaan. Even een ander vraagje: De 4023 wordt dus gereviseerd na de herfstbioscoop. Alleen rijden de 4021 en 4022 toch nog rond? Gaat de 4023 dan vóór die stellen in revisie? |
03-10-2007 19:28:50 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
De 4023 staat gepland voor 15 oktober. De andere stellen weet ik niet... |
03-10-2007 20:15:10 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Ja salieri, de 4023 gaat na dat de bioscoop eruit is naar Hlm en dat is volgens de planning Zondag of Maandag al. de 4021 en de 4022 gaan denk ik daarna al naar Hlm, anders wordt die hal zo vol met 24 bakken dan kan je er bijna niet meer renoveren. %08% micky p.s dumpy_dump was me net iets voor. ![]() Laatst bewerkt door micky op 03-10-2007 20:16 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |