17-09-2023 20:14:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Werkzaamheden Vlakebrug lopen uit, aldus ProRail. NS gaat trachten busvervoer in te richten tussen Goes en Bergen op Zoom. Laatst bewerkt door mren op 17-09-2023 20:55 |
17-09-2023 20:32:54 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
6100 zal ieder half uur rijden op Gs-Vs, met +5 richting Vs om niet lang in Gs te hoeven keren. |
18-09-2023 07:45:36 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
9212 valt te Bd uit wegens beperkingen in de materieelinzet. Dat lijkt inmiddels dagelijkse kost met deze treindienst. |
18-09-2023 08:43:32 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
2218 en 2420 te Gv allebei met een solo VIRM IV, dat zag er erg snoezig uit. 2420 heeft reizigers laten staan. |
18-09-2023 09:10:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Te Apd in spoor 94 een TOBS, treinverkeer op Oost-West verbinding via spoor 1! |
18-09-2023 09:12:22 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Best lastig nu spoor 2 en 3 doodlopen... |
18-09-2023 09:15:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tussen Aml en Almelo de Riet staat trein 1621 (7617) defect. |
18-09-2023 09:20:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Klopt, omdat de IC`s zo ongeveer in Apd met elkaar kruisen krijg je dus vertragingen omdat nu de een op de ander moet wachten. |
18-09-2023 09:26:23 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
1131 stond te Gvc klaar met de 3135 en 3226. Borden gingen naar +10 en daarna trein opgeheven. |
18-09-2023 09:51:04 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Aldus Treinposities heeft trein 1827 met maarliefst 13 bakken ICMm gereden tussen Gvc en Zl. Treinstellen waren de 4064, 4060, 4219 en 4075. |
18-09-2023 12:15:22 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Dat komt neer op een lengte van 348 meter. Dat is 8 meter langer dan de meeste perrons (Max. 12 bakken/340 meter). Hoe is dit gedaan op Almere en Lelystad? De rest is wel geschikt voor langere treinen. Laatst bewerkt door ToH op 18-09-2023 12:15 |
18-09-2023 12:21:33 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Zoals je zelf aangeeft kunnen alle deuren van de ICM-treinstellen aan het perron komen. Dit heet vakmanschap. |
18-09-2023 12:49:55 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
De 3135 + 3226 na de mislukte poging om 1131 te rijden, nu wel vertrokken als 1147 uit Gvc. |
18-09-2023 13:46:20 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Waarbij het helpt dat op Lelystad spoor 1 en 4 de seinen op ruimte afstand van de perrons staan. Daar pas je zelfs met 16 bakken makkelijk tussen de seinen. Op Almere is dat zo te zien iets minder het geval, maar daar staan ze nog steeds voorbij de perrons. |
18-09-2023 16:05:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Perron van Alm is 329 meter, dus daar zal echt een deur buiten het perron moeten vallen. |
18-09-2023 16:29:33 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
.Iemand enig idee waarom de 7000-serie gesplitst is in Deventer? Laatst bewerkt door garco01 op 18-09-2023 16:30 https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/ |
18-09-2023 16:32:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Omdat dat in Apd niet kan! |
18-09-2023 16:54:39 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
Ah nog steeds. En dat moet ik maar afleiden uit een TOBS van spoor 94, jaja. Wel lekker ICM in de 7000 nu dus. Laatst bewerkt door garco01 op 18-09-2023 16:56 |
18-09-2023 17:47:57 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik snap hem ook nog niet. Spoor 94 heeft toch niets met spoor 2 te maken voor de 7000? Of mis ik iets anders? Daarnaast lijkt het gros ook gewoon gereden te hebben vanaf spoor 2 in Apd. |
18-09-2023 18:36:12 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Alleen op spoor 2 kan & mag er niet gecombineerd of gesplitst worden. |
18-09-2023 19:58:48 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Na 1159 hield er een ICR-stam mee op in Ehv. Vervolgens wordt zelfs de rest van de omloop opgeheven, dus 1162, 1175 en 1178. |
18-09-2023 21:20:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Waarom niet is mijn vraag, Ligt toch mooi aan een perron |
19-09-2023 09:13:59 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
En in het verlengde zelfs spoortje 92 waar dan eventueel een deel neergezet kan worden. |
19-09-2023 11:05:58 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Quote Ik kijk naar de vraag en lee de antwoorden die gegeven worden, maar ik begrijp het niet helemaal. Is de vraag waarom de 7000 gecombineerd/ gesplitst wordt in Dv? of is de vraag waarom er een 7000 en een 307000 rijdt? Combineren/ splitsen in Dv is logischer in Dv dan in Apd, in Dv heb je RET rond lopen en opstelsporen. In Apd niet. |
20-09-2023 08:19:34 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
Quote In principe komt het op hetzelfde neer toch :) Daarbij, in Deventer Colmschate wordt omgeroepen, 'de sprinter naar Apeldoorn rijdt maar tot Deventer'. Dus al je naar Twello moet, heb je op basis van dit omroepbericht een probleem. Er wordt niet bij gezegd dat je daar kunt overstappen op een andere sprinter (10 minuten later ofzo). Laatst bewerkt door garco01 op 20-09-2023 08:19 |