20-10-2023 11:53:50 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Eerder deze maand verleid door het intro-aanbod van € 2,50 per maand om een NS Flex Basis aan te schaffen. In de veronderstelling dat ik dan een Dagkaart tegen gereduceerd tarief zou kunnen kopen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn ('De NS Dagkaart is een op zichzelf staand product en niet te combineren met abonnementen'). Nu vraag ik me af wat er gebeurt, op het moment dat ik met een NS Flex Basis (netjes binnen de daluren) eerst van Groningen naar Maastricht reis, en vervolgens van daar naar Den Helder. Wordt dan twee keer het traject in rekening gebracht, of is er een maximum bedrag per dag, zoals met de dagkaart (dus 60% van € 58,--)? Of wat er gebeurt als ik van Den Haag naar Groningen reis, daar op het station blijf om te proberen een eierbal te scoren en direct (dus zonder langs een incheckpaal te gaan) weer terug de trein in stap naar Den Haag? Laatst bewerkt door bacr op 20-10-2023 11:56 |
20-10-2023 11:58:39 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het is niet toegestaan om te reizen in een trein richting je incheckpunt. Als je in Groningen omkeert richting de Randstad, ben je dus verplicht om uit te checken en weer in te checken. Zie de algemene reisvoorwaarden van NS (ik heb geen linkje bij de hand) |
20-10-2023 12:42:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Dat is al goed om te weten, wist ik niet. Benieuwd naar de vraag over het maximale Flex Basis-tarief per dag, als iemand daarop het antwoord weet... Laatst bewerkt door bacr op 20-10-2023 12:42 |
20-10-2023 12:53:07 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Helaas herkent het systeem dat maximumbedrag niet en doet daar dus niks mee. Je zal dan ook voor al die losse reizen op één dag uiteindelijk meer kunnen betalen dan een losse dagkaart. |
![]() |
advertentie |
20-10-2023 14:35:28 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote Dat is niet helemaal zo, de definitie is sinds een aantal jaren veranderd. Je mag nu alles doen wat je uit de NS reisplanner krijgt, behalve als je plant met een via-station. Bij trajecten met uursdiensten betekent dat nogal eens dat je eerst de IC naar de "andere kant" mag nemen, en daarna de sprinter terug naar een station waar de IC al doorheen kwam. Hier heb je trouwens een linkje naar de AVR-NS. (Let op: gaat meteen naar de pdf) Laatst bewerkt door Dionysusnu op 20-10-2023 14:41 |