12-09-2021 09:08:51 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Om naar Gare du Nord te komen, evt. met stops in Noord-Frankrijk, is DC niet relevant, alleen AC. Wel is er uiteraard TVM en KVB nodig, maar ik neem aan dat die tegenwoordig als STM geleverd kunnen worden. |
12-09-2021 10:59:24 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Als we dan gaan komma neuken,dan zal de beste keus qua tektst moeten zijn: De originele bestelling van 20 NL stellen is verminderd naar 18 NL stellen en 2 stellen voor andere inzet,multicourante stellen dus. Zo beter dan ?
Laatst bewerkt door phantom op 12-09-2021 11:00 |
12-09-2021 11:31:16 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Wat anders dan 18 - 20 stellen ICNG. Heeft NS een raamwerk met Alstom afgesloten voor levering van meer ICNG? Dit om ICM-M gefaseerd te vervangen in combinatie met DD - ICNG. Laatst bewerkt door icened200 op 12-09-2021 11:32 |
12-09-2021 12:04:36 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Alle ICNG die zijn dan wel worden besteld vallen binnen een raamovereenkomst (ROK) die NS met Alstom heeft. |
![]() |
advertentie |
12-09-2021 12:13:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Heeft niks te maken met komma neuken, maar gewoon begrijpend lezen.. En zoals jij de zin nu anders zegt te schrijven, maak je er een heel ander verhaal van. |
12-09-2021 13:09:38 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Als ik het goed onthouden heb TVM wel en KVB niet. Maar wellicht is daar inmiddels verandering in gekomen. DC wordt inderdaad pas relevant onder Parijs, maar ik weet niet waf de plannen zijn. |
20-09-2021 11:13:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Vandaag zal de 3203 weer teruggaan naar Alstom. Dat verklaart het remwagentransport van gisteren. Schijnt dat er verder geen testtreinen meer komen en dat alles wat nu komt definitief is. Laatst bewerkt door aarclay op 20-09-2021 11:13 |
20-09-2021 13:02:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bij spoormaterieel is nog nooit wat definitief geweest, da's pas definitief uitontwikkeld als het gesloopt word ;) |
20-09-2021 18:02:22 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote En dan in 2022 de toelating door IL & T & ERA? |
20-09-2021 18:09:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Grapjas. Je snapt me wel ๐ |
20-09-2021 18:23:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
;) |
22-09-2021 16:33:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Morgenochtend zou ICNG 3110 ons land binnengracht moeten worden, dan zijn er weer evenveel stellen als eerder deze week. |
24-09-2021 00:55:47 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Is deze avond laat het land binnen gekomen bij Oldenzaal, met de RXP 9902, naar de Randstad. |
08-10-2021 14:59:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Interessant stukje in Op de Rails. Kort samengevat: In Chorsów (Polen) wordt voornamelijk gewerkt aan de ruwbouw van de bakken, en staat het afbouwen en inrichten op een laag pitje omdat het definitieve ontwerp nog niet is afgerond, en veel bakken in meer of mindere mate nog aangepast moeten worden. Ook staan er in Salzgitter 15 treinstellen buiten, en in Polen worden bakken zelfs opgebokt naast het spoor omdat er weinig ruimte meer is. Daarnaast heeft Alstom twee retro-fit straten ingericht; Een voor grote wijzigingen en een een voor kleinere wijzigingen. Het ziet er naar uit dat de 3116 na de inmiddels aangekomen 3110 de volgende is die afgeleverd kan worden voor testen en instructie. Toelating is nog niet rond. Ik ben wel benieuwd wanneer het personeel instructie gaat krijgen. Ik verwacht minimaal in november of zelfs later? Laatst bewerkt door aarclay op 08-10-2021 15:00 |
08-10-2021 15:17:21 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Opleiding van personeel (en dan heb ik het specifiek over de groep machinisten en conducteurs die in het proefbedrijf zonder reizigers gaan rijden) gaat pas van start als het proefbedrijf werkelijk van gang kan gaan, zodat de tijd tussen de opleiding en het daadwerkelijke rijden zo kort mogelijk is. |
08-10-2021 15:30:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Proefritten zijn toch al meer dan twee jaar gaande? Of is 'proefbedrijf' iets anders dan 'proefritten'? |
08-10-2021 15:33:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Lees Proefbedrijf = NS-proefbedrijf. De huidige proefritten zijn met treinstellen van Alstom en onder regie van Alstom (in NL wel met NS machinisten overigens). |
08-10-2021 15:34:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is te verdelen in proefritten tbv Alstom (oa toelating), en proefritten tbv NS (oa kwaliteit). |
08-10-2021 15:37:30 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
De huidige ritten zijn dus ook bedoeld om het materieel toegelaten te krijgen en te laten voldoen aan de eisen/ wensen van NS. Als dat is afgerond volgt een proefbedrijf waarbij het rijdend personeel ervaring opdoet met het materieel. |
08-10-2021 15:39:16 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Het proefbedrijf is inderdaad iets anders dan de testritten die tot nu toe werden gereden (en de ritten die zo af en toe nog steeds worden gereden). Je kan het proefbedrijf het beste zien als de 'generale repetitie'. Daarin rijden de treinen gewoon in een vaste dienst volgens dienstregeling en worden ze net als de normale andere diensten opgenomen in de roosters bij machinisten, conducteurs en onderhoudspersoneel en wordt er eigenlijk gekeken of het complete plaatje klopt. Ook wordt daarmee de betrouwbaarheid van de treinen getest en kan het personeel zelf ook aan de treinen wennen. In het begin wordt het proefbedrijf zonder reizigers gereden, zodat de treinen zonder gevolgen uit de dienst kunnen worden gehaald als er bijvoorbeeld toch nog iets vreemds gebeurt tijdens de ritten. Later volgt dan het proefbedrijf met reizigers, waarbij de ICNGs invallen voor een bestaande rit, dus bijvoorbeeld dat één van de ICD stammen op de dag wordt uitgewisseld met een ICNG-compositie.
Edit: spuit 11 zo te zien. Anderen waren een stuk sneller :-) Laatst bewerkt door mtlx op 08-10-2021 16:55 |
08-10-2021 16:17:10 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
In elk geval is het helder zo, dank allen ๐ |
08-10-2021 16:44:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ook erg helder. Het komt er dus op neer dat de meeste test-ritten samen met een werknemer van Alstom en iemand van het NS TTC (Trein Test Centrum) worden uitgevoerd? |
08-10-2021 16:58:19 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Bij de testritten van Alstom zal er (uiteraard) ook personeel van Alstom aanwezig zijn, maar vaak ook van ondersteunende bedrijven die helpen bij het test- en toelatingsproces, of bij het testen van specifieke componenten. Laatst bewerkt door mtlx op 08-10-2021 17:00 |
08-10-2021 20:51:04 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Dekra is zo'n bedrijf: |
14-10-2021 13:27:38 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het onderzoek naar de ontsporing in Duitsland bij de overbrenging op 16 oktober vorig jaar is nog in volle gang. Een quote uit het tussenbericht:
|
04-11-2021 08:38:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er vandaag in NS Weekly op YouTube bijzonder nieuws over de ICNG zal zijn. Ook las ik dat de datums zaterdag 20 en zondag 21 november belangrijk zijn. We zullen het zien. Ik ben net zo benieuwd als de anderen. |
04-11-2021 10:00:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Toegankelijk voor publiek op zaterdag 20/11 tussen 12-17u, op zondag 21/11 tussen 10-16u. Dit alles op Rtd. |
04-11-2021 11:22:09 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Aanmelden verplicht en kan via www.presentatieicng.nl. Mondkapje en coronapas zijn eveneens verplicht. |
04-11-2021 21:00:39 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Van Europese aanbesteding tot heden: Het wordt steeds concreter. Hopelijk kan Alstom vanaf 2022 ongehinderd leveren nadat het is toegelaten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-11-2021 21:54:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Wat is nu precies de strekking van je mededeling of anders gezegd wat wil je nu eigenlijk hier vertellen of toevoegen? |
05-11-2021 12:56:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Stond dit bericht nog na 7 jaar onder je CTRL+ (plakken) sneltoets? ๐ De tender voor de aanbesteding is al op 22-09-2014 beëindigd. Alles wat er in het contract staat over de levering is definitief. Laatst bewerkt door aarclay op 05-11-2021 12:57 |
05-11-2021 20:36:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 3116 is vandaag uit D aangekomen, verrassenderwijs in Zwolle. |
06-11-2021 01:04:57 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dan gaat die morgen zeer waarschijnlijk testritten rijden in het noorden van het land.
|
06-11-2021 11:15:29 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Nee, aannemelijk maar Zl omdat Utctw al volledig vol stond afgelopen nacht. |
06-11-2021 11:22:44 | ||
---|---|---|
blauwe-spr
![]() |
Voor de meest up-to-date informatie over de 3116, staat op het rangeerterrein ter hoogte van Windesheim, goed zichtbaar vanuit doorgaande treinen, niet zichtbaar vanaf de weg.
|
06-11-2021 17:01:54 1 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Een foto van ICNG 3116 tegenover park Engelse Werk:
|
06-11-2021 22:27:36 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Dat er niet meer vertraging in de levering van de ICNG ontstaat. Die publicatie van Tenderned vond ik leuk om te laten zien hoe dat destijds gespecificeerd werd. |
07-11-2021 00:55:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Toch ben ik even benieuwd. Ik zie tijdens testritten dat er soms een vrije (scrollende) tekst ingesteld lijkt te zijn voor het koersdisplay, met bijv.: Testrit ICNG Niet instappen. Blijft dit erin, of is OBIS nog niet ingebouwd/aangezet dat dit kan? |
07-11-2021 09:06:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
OBIS zit erin maar zelf een tekst invullen kan ook |
08-11-2021 07:07:05 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ik heb de songtekst van een zeker refrein van een zekere Guus Meeuwis er ook al eens in zien staan :D |
08-11-2021 14:10:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En nu maar uitrollen in de OBIS-instalalties van andere treinen. |
08-11-2021 19:57:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De handmatige tekstinvoer gaat niet via OBIS, dus er valt niets uit te rollen naar ander materieel. |
11-11-2021 22:43:28 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
3 orders binnen korte tijd. Coradia Stream voor Duitsland, Italië, Roemenië. Coradia Stream rijdt al in Italië. 8 vervoerders zullen Coradia Stream aanschaffen. In 10 landen zal het rijden. De NS en DSB Coradia Stream rijden 200 km p/u. De Coradia Stream is bepaald geen Fyra. ๐
|
11-11-2021 23:55:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat hopen we dan maar. |
12-11-2021 12:27:24 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wel apart dat alle 3 de overige kopers van dit type treinstel hebben gevraagd voor een andere neus op de treinstellen. |
12-11-2021 13:49:21 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Coradia Stream wordt ontwikkeld op basis van een beproefde platform. En ontwikkelt voor het rijden op de HSL + hoofdrailnet. Alstom heeft een goede reputatie met ETCS. Tevens is omschakelen met beveiligingssystemen en spanningen voor Alstom geen probleem. De Traxx locomotieven werden achteraf aangepast voor het rijden op de HSL. Wel is afwachten hoe de NS Coradia Stream omgaat met de spanningssluizen en fasescheidingen. En andere factoren op de HSL. |
12-11-2021 14:27:15 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote De Coradia Stream HC die onlangs is besteld door DB is een deels-dubbeldekker, de kopbakken hebben twee lagen. Een groter opvallend verschil tussen de HC en de enkeldeksvariant vind ik dat bij de HC elk rijtuig z'n eigen draaistellen heeft, terwijl bij de gewone Stream de draaistellen gedeeld worden. Het verschil in neus tussen de 160 km/h-versies (Italië, Roemenië) en de 200 km/h-versies (Nederland, Denemarken) zal wellicht met botsnormen en aerodynamica te maken hebben. En wellicht wilden de Denen het ding een eigen smoel geven. |
12-11-2021 14:49:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Het automatisch omschakelen is één van de features van de nieuwe Baseline 3, heb ik vernomen. Dus ik denk dat Alstom dat ook wel onder controle zal hebben. Het omschakelen resulteert uiteindelijk in minder operationele handelingen voor de machinist. Dus de kans dat het fout gaat, zal ook minder zijn. |
12-11-2021 14:55:49 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Het is vaak bewezen dat mensen de zwakke schakel is. En in de Traxx locomotieven moeten al die handelingen in een bepaalde tijd gedaan worden. En in beginfase was er onwennigheid. Laatst bewerkt door icened200 op 12-11-2021 15:38 |
12-11-2021 15:45:24 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Helaas voldoet de HSL aan geen enkele standaard, laat staan zoiets, dus Alstom heeft speciaal voor de HSL iets moeten ontwerpen in de software waardoor de trein automatisch om kan schakelen. Het omschakelen is overigens altijd aan de trein. Wel zit in ETCS een mogelijkheid om aan te geven dat de bovenleidingsspanning wijzigt. Wat de trein daarmee doet is aan de trein zelf. Laatst bewerkt door mtlx op 12-11-2021 15:46 |
12-11-2021 17:30:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Van horen zeggen zou de 3121 inmiddels onderweg zijn vanaf Alstom richting de Wgm. Ik ben benieuwd wanneer de proto-stellen (met de lage nummers) definitief terugkomen. Laatst bewerkt door aarclay op 12-11-2021 17:35 |
12-11-2021 20:39:38 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Zie op Facebook nieuwste ICNG. Kan Alstom nu de ICNG snel leveren? Een aantal toeleveranciers konden niet leveren. |
13-11-2021 18:20:23 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Dan zal Alstom eerst nog wel een ICNG met Baseline 3 moeten afleveren, vooralsnog zijn ze nog niet zover... |
13-11-2021 20:23:17 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ik heb die fout ook al eens gemaakt, maar Baseline 3 MR1 zit op de huidige ICNG's. baseline 3 R2 nog niet. Laatst bewerkt door treinfan op 13-11-2021 20:23 |
![]() |
advertentie |
13-11-2021 23:15:05 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Het automatisch omschakelen heeft niets met ETCS te maken dat is afhankelijk van je treinsysteem. ETCS levert slechts het pakketje aan de trein met daarin de gegevens van de desbetreffende VCO, het is aan de trein om dit op de juiste manier te verwerken. Ook op de HSL wordt gewoon netjes zo'n pakket aan de trein aangeboden. |
13-11-2021 23:18:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote VCO? |
13-11-2021 23:24:50 | ||
---|---|---|
joeri
![]() |
Voltage Change Over = spanningssluis |
14-11-2021 06:30:58 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Was het maar zo'n feest dat de juiste pakketjes verstuurd worden, dan had Alstom geen speciale oplossing hoeven te verzinnen voor de HSL. |
14-11-2021 13:52:40 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Het juiste pakketje wordt gewoon gestuurd, het probleem zit/zat echt in de trein. |
15-11-2021 15:56:06 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
De presentatie die in Rtd gehouden zou worden dit weekend, 20/21 november is gecanceld wegens de hoge corona cijfers. Mensen die een plek hebben behouden deze uiteraard voor een latere datum. |
15-11-2021 17:15:40 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Jammer. Latere datum? Lente 2022? Het wordt voorlopig alleen maar erger. |
15-11-2021 17:19:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Een nieuwe datum is nog niet bekend gemaakt, wat ook wel te begrijpen is gezien de onvoorspelbare situatie. |
20-11-2021 12:14:00 1 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
NS Weekly extra over interieur ICNG: |
22-11-2021 12:04:57 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
NS heeft vandaag een nieuwsbericht op hun website geplaatst: Korte samenvatting: De toelangsritten van Alstom zijn afgerond, NS wil straks met de proef- en opleidingsritten beginnen. De start van de geplande inzet zal nog steeds ooit in 2022 plaatsvinden. |
22-11-2021 13:48:13 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Zal IL&T de inzet van ICNG ook goedkeuren? Of is dat later na de NS proefritten? |
22-11-2021 14:08:18 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote Betekent "Toelatingsritten afgerond" dan niet dat de goedkeuring van IL&T er is? Volgens mij is Alstom daarvoor verantwoordelijk en niet NS. |
22-11-2021 14:12:35 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
In het gelinkte artikel staat dat NS nu IL&T om toestemming heeft gevraagd om proef- en opleidingsritten te mogen gaan rijden. Dat lijkt mij niet nodig voor toegelaten materieel, dus kennelijk is het papierwerk nog niet allemaal rond |
22-11-2021 14:19:44 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Het toelatingsdossier is dus nu ter beoordeling aan ILT. Dat gaat nog wel even duren. In de tussentijd zal NS een ontheffing krijgen om zelf te gaan testen zonder reizigers. |
22-11-2021 14:31:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens mij komt het samengevat hier op neer: Testritten zitten erop (nov. 2021). Alstom heeft alle technische specificaties gebundeld in een flink rapport. Overhandigd dit aan NS. Waarna NS dit aan IL&T doorgeeft die vervolgens de boel gaan doorspitten met de uiteindelijke bedoeling dat er goedkeur verleend kan worden. Terwijl er in de tussentijd ook voor NS een ontheffing wordt gemaakt t.b.v. test- en opleidingsritten. Zo kan je toch in grote lijnen zien? Laatst bewerkt door aarclay op 22-11-2021 14:33 |
22-11-2021 14:51:13 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Gaat ERA het daarna doorspitten? Of dat is meer een formaliteit? |
22-11-2021 14:51:37 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Lijkt mij toch handiger als Alstom dit rechtstreeks aan IL&T geeft, dan hoeft NS niet steeds postduif te spelen. Bovendien is er in dit geval toevallig maar één belanghebbende vervoerder, maar dat kunnen er ook meerdere zijn (vgl toen de Flirt toegelasten moest worden). Welke vervoerder is dan verantwoordelijk? Kortom lijkt me dat Alstom dit rechtstreeks zelf doet |
22-11-2021 14:57:51 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
NS heeft (kort door de bocht) niks met de hele toelating te maken. Ja, in de praktijk natuurlijk wel, maar de fabrikant is verantwoordelijk voor de toelating. Als vervoerder koop je in principe een toegelaten trein. Alstom (of de firma die namens hen de toelating regelt) zal het dossier dus rechtstreeks bij ILT/ERA indienen. |
22-11-2021 17:04:49 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De testmachinist vertelt dat ICNG snel optrekt. Maar ja, dat deed veel materieel wel eerder. En daarna vaak niet meer, om allerlei redenen. We gaan het meemaken. ๐ |
22-11-2021 17:09:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Heeft iemand al de verlichting van de trein gezien op de foto's die NS naar buiten gebracht heeft? Ik denk dat de indienststelling niet het enige is wat feestelijk zal zijn. ๐ |
22-11-2021 18:55:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat is inderdaad de normale verlichting. Paars, rood, blauw, volgens mij zit er ergens nog een stukje groen. ๐ |
22-11-2021 20:04:16 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Heeft vast en zeker met de zones te maken? |
24-11-2021 10:10:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens het Duitse Drehscheibe is er een RADVE 111 xxx onderweg met een NS treinstel, waarbij het zeer aannemelijk een ICNG is. Treinstelnummer is er niet bij vermeld. Laatst bewerkt door aarclay op 24-11-2021 10:11 |
24-11-2021 11:32:44 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Maar stond er wel bij hoe laat hij waar is gezien? Dat is op dit moment veel belangrijker dan het treinstelnummer. Laatst bewerkt door BVisser op 24-11-2021 11:35 |
24-11-2021 11:45:40 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
De spot was om 9:10. Hier is trouwens ook geljk een link naar de spots op Drehscheibe voor als iemand dat wilt. |
24-11-2021 11:47:18 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Er staan ook berichten op FB dat het een Belgische variant betreft die onderweg is retour naar Alstom. |
24-11-2021 12:33:20 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Quote Dat klingt logisch. Volgens de spot is het geheel ook onderweg richting het oosten. |
24-11-2021 12:53:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan is dit ook weer duidelijk. |
24-11-2021 13:17:31 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
ICNG zal geen dienstsnelheid van 200 km p/u rijden vanwege de Traxx + ICR. Maar dat wil toch niet zeggen dat de ICNG in 2022 slechts 160 km p/u rijdt? Het kan toch gewoon 160 - 200 km p/u rijden? Tenzij ICNG treinmachinisten via ERTMS (balises) ziet dat het met 160 km p/u mag rijden vanwege een tragere Traxx + ICR. |
24-11-2021 13:24:35 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Ik kan er niet zo snel op komen waar het stond maar er was al gezegd in een artikel dat ICNG totdat ICR uitgefaseerd is ingepland gaat worden als directe vervanging zonder aanpassing in de dienstregeling. Met normale tijden zal ICNG dan nog niet harder dan 160 hoeven te rijden, maar bij vertragingen wordt er dan wel harder gereden. |
24-11-2021 13:36:16 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Quote Totdat ICNG alle TRAXX+ICR in een treinserie vervangen heeft, kan nog geen pad voor 200km/h voor die serie ingelegd worden. Naar verwachting is er pas vanaf december 2022 genoeg ICNG om de hele serie Asd-Rtd-Bd te rijden dus op dat moment kun je een 200km/h pad gaan gebruiken. Het heeft niks te maken met dat een tragere TRAXX+ICR mogelijk een ICNG in de weg zit. |
24-11-2021 15:31:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Dit klopt. Overigens kan er sowieso 200km/h gereden worden alleen wordt de dienstregeling er niet op aangepast. Dus de trein zal eerder op het station aankomen (als daar ruimte voor is uiteraard) maar zal dan dus langer stilstaan. |
24-11-2021 15:50:29 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Toen de Fyra V250 ging rijden in 'voorloopbedrijf' was deze ook ingelegd voor 160 km/u. Ook de allereerste rit met reizigers, in de zomer van 2012. De meester trok 'm echter vol open en tijdens de rit werd 250 km/u aangetikt. We stonden vervolgens voor Rotterdam wel een paar minuten voor rood. ๐ lk denk dat het met de ICNG niet anders zal gaan, er zullen echt wel machinisten zijn die wel zin hebben om 'even lekker te scheuren' en al helemaal als de trein wat vertraging heeft. Laatst bewerkt door AlexNL op 24-11-2021 15:51 |
24-11-2021 16:21:28 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Datzelfde zie je op de hsl tussen Frankfury en Köln, is de ICE op tijd dan rijdt ie rond de 260 - 270 km/u, heeft ie vertraging dan tikt ie tot boven de 300 km/u aan. |
24-11-2021 16:25:40 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Juist op die lijn wordt er ook gemengd gereden met trager materieel, namelijk ICE4-treinstellen die max. 250 of 265 km/h rijden. |
24-11-2021 17:02:11 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Bij 200 km p/u zal de marge wel iets minder zijn. Minder kans dat je dan bij Rotterdam C moet wachten. Hoeveel treinseries zullen dan op de sporen staan waar de ICNG ook moet arriveren bij Rotterdam C? |
24-11-2021 19:20:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Het zal denk ik ook even een officieel momentje zijn geweest met een paar top-mensen, of uit het kabinet die even over de schouder wouden meekijken naar de eigenschappen van de Fyra. En anders zal de mcn het zelf hebben gewild. Ikzelf heb als reiziger ook wel eens de 250 km/u meegemaakt. Als je veilig kan en mag racen, doe dat dan gewoon. |
24-11-2021 20:15:49 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Nouja, ik denk dat mensen het negatiever ervaren als ze een paar minuten stilstaan dan wanneer ze 160 km/h rijden in plaats van 200. Daarkaast kost 200 km/h rijden een beste bult extra energie, als het geen rijtijdwinst oplevert is dat gewoon verspild. |
24-11-2021 23:09:37 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dit lijkt mij gewoon onder de noemer "inhaalsnelheid" vallen? Trein is met 160 ingelegd, en in TimTim zal dan ook precies staan tot waar je het best kunt opschakelen en waar je kunt gaan uitrollen, en mocht je onverhoopt te laat vertrokken zijn, kun je met een hogere inhaalsnelheid terug in je eigen pad proberen te komen. |
24-11-2021 23:41:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Knap dat de machinist verloren tijd kan inhalen en dat ook nog probeert. Ten slotte weet hij/zij ook niet dat hij voor de rooie zal lopen omdat de Post hem/haar nog niet had verwacht. Je kunt als machinist ook berusten, en denken, als ze me vertraging bezorgen, dan zullen ze het weten. Dan kom ik ook lekker te laat aan. Dat zal toch zeker niet waar zijn? |
25-11-2021 08:20:23 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Wat ook te zien is in verschil in rijtijden. Treinen met ICE3 worden zeker niet algemeen met 250 of 265 km/h ingelegd. |
25-11-2021 08:59:18 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Inhaalsnelheid en dienstregelingssnelheid bestaan niet meer bij NS in de uitvoering. Wel wordt er een adviessnelheid getoond in TimTim als de trein met minder dan 130 km/u is ingelegd. Dat een trein met 160 is ingelegd in plaats van 200 zal de gemiddelde machinist dus niet eens weten omdat het voor hen nergens zichtbaar is. Dat betekent dat de treinen die met ICNG rijden in de 160 km/u dienstregeling gewoon 200 gaan rijden, en dan langer kunnen uitrollen of gewoon eerder aan gaan komen als de machinist geen TimTim gebruikt voor de rit (voor zover mogelijk uiteraard en de treindienstleider de trein niet voor een rood sein laat lopen). |
03-12-2021 22:35:39 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Voortgangsrapportage ICNG: |
11-12-2021 17:47:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
ICNG 3122 is ook onderweg naar Nederland. |
12-12-2021 10:27:20 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sterker nog: de 3122 is op 11 december aangekomen in Amersfoort. |
12-12-2021 12:55:48 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Filmpje ICNG 3122: Wordt ook een ICNG teruggestuurd/retrofit?
|