03-01-2024 13:29:25 8 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Geweldig hoe jullie hier alles proberen te vergoeilijken wat vanuit het klantenperspectief niet te vergoeilijken valt. Je kunt tegenover de buitenwereld niet voldhouden dat een (HSL-)lijn die al 14 jaar in dienst is nu al een jaar geteisterd wordt door stilvallend of helemaal niet rijdend nieuw materieel - en de gebruikers moeten dat dan ook nog doodnormaal vinden. Die denkt hooguit opgelucht dat men deze werkwijze kennelijk niet bij vliegtuigen toepast. En nu rijden we dan preventief een tijdje maar niet omdat het personeel opgeleid moet worden, liefst midden op de dag. Waarbij de suggestie wordt gewekt dat we maar blij en dankbaar mogen zijn dat het zo lekker eenduidig klote is geregeld en dat zo duidelijk wordt gecommuniceerd. Nogmaals: ik begrijp best hoe NS zich in deze positie heeft (laten) manoevreren, maar dat is het begrip van een belangstellende liefhebber en niet van een potentiële klant. |
03-01-2024 14:48:25 1 | ||
---|---|---|
rogierdegr
![]() |
Quote Ware het niet dat men al bijna 10 jaar bezig met dit project. In juli 2014 werd de aanbesteding voor de ICNG opgestart en destijds werd gezegd dat het grofweg 7 jaar zou duren om de treinstellen geleverd te krijgen. Destijds spraak de politiek er schande van, waarom het zolang moest gaan duren, maar uiteindelijk accepteerde men het maar.
Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en zijn de treinstellen nog steeds niet uitgeleverd. Natuurlijk heeft de pandemie een impact gehad, maar de pandemie duurde 2 jaar. Dan zou je een vertraging van maximaal 2 jaar verwachten (9 ipv 7 jaar) en dat de laatste treinstellen zouden dan rond 2022 - 2023 geleverd zouden zijn (including de 2 jaar vertraging).
Inmiddels is het 2024 en is de levering nog steeds niet goed op gang gekomen. Tja, vind je het dan vreemd dat ik dit redelijk incompetent vind.
PS Het extra gevolg is dat er geen backup materiaal meer aanwezig is, mocht om bepaalde redenen noodzakelijk zijn om de gehele ICNG materieel tijdelijk buiten gebruik te moeten nemen. Iets wat ook duidelijk uit de parlementaire enquite naar voren kwam en de NS beloofde om dat ook te doen.
Het aantal reizigers op het spoor is zeer sterk gedaald t.o.t. voor de pandemie. Bij het wegverkeer is de drukte inmiddels weer volledig terug, maar het aantal reizigers bij het spoor (en de rest van het OV) is sterk achter gebleven. Ik denk dat de terugkomende problemen van het spoor en de rest van het OV, voor veel reizigers de spreekwoordelijke druppels zijn en dat deze reizigers denken: NS en andere OV bedrijven stik maar in jullie OV, wij gaan in het vervolg maar met de auto.
Laatst bewerkt door rogierdegr op 03-01-2024 14:51 |
03-01-2024 15:09:56 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Reizigers die na de pandemie niet of nauwelijks meer gebruik maken van ov hebben via hun werkgever geld gekregen om een thuiswerkplek (bureau en stoel) in te richten. Noodzakelijkerwijs is het dus niet om op pad te gaan. Maar goed. Schermen met dat "stik maar in jullie ov wij gaan wel met de auto" berust deels op gebakken lucht. |
03-01-2024 16:20:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nou het eeuwige thuiswerken is wel weer voorbij. Tijd dat NS het aantal treinen en de lengte van treinen weer opschroeft, staan en proppen hier rond Ut is momenteel heel normaal. |
![]() |
advertentie |
03-01-2024 16:26:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Compleet andere discussie dan de Ontwikkelingen ICNG, maar bij mijn werkgever (8.500 werknemers) is thuiswerken gewoon de norm gebleven hoor. En ik gok zomaar dat mijn werkgever daar niet de enige is, mede gezien de kostenbesparing die het oplevert. De 3600 die ik nodig heb om af en toe naar de zaak te gaan, is trouwens nog steeds stukken rustiger dan voor maart 2020. |
03-01-2024 16:51:28 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Zelfs aan reizigers ? |
03-01-2024 17:00:42 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Er is een groot verschil tussen kunnen uitleggen en of vervolgens iemand er begrip voor heeft en/of accepteert. Voor alle opgenooemde zaken is een verklaring. Ik vraag ook niet om begrip of acceptatie. Het enioge wat ik wil aangeven is dat het uit te leggen is, waarom bepaalde keuze gemaakt worden. Je kan je altijd afvragen of die keuzes de juiste zijn.
|
03-01-2024 17:21:52 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik zat onlangs voor het eerst in zo'n nieuwe trein. Bij het raam, ben een stoel opgeschoven naar het gangpad, vanwege de koude tocht die langs het raam naar beneden kwam. De omroep was nauwelijks te verstaan, zat wel net achter de cabine, kennelijk net boven een draaistel. |
03-01-2024 17:57:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Weet iemand de status van de 3111, 3141 en 3138? Zeker die eerste twee staan al behoorlijk lang op Utctw zonder veel gereden te hebben. Worden die ook voor instructie gebruikt komende weken? Edit: Ik zie net op Instagram dat de 3141 vandaag naar Wgm gereden is. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 03-01-2024 20:14 |
03-01-2024 19:25:52 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Quote Je vergeet nog de vertraagde levering van de V250 waardoor er niet al medio 2009 kon worden gereden en natuurlijk de vertraagde oplevering zelf omdat de lijn in 2007 al klaar was. |
03-01-2024 20:57:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote De 3141 is al geaccepteerd. De 3111 is een retrofit trein en heeft daarom wat meer tijd nodig maar volgens mij komt ook de nieuwe software binnenkort en dient dit treintje ook als testtrein |
03-01-2024 21:27:22 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Sterker nog, de 3141 reed vandaag zijn eerste ritten in de dienstregeling als 1053. |
04-01-2024 17:13:49 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote De lijst met problemen is ook zo lang,sorry dat ik iets ben vergeten ;-) Laatst bewerkt door phantom op 04-01-2024 17:14 |
04-01-2024 20:17:23 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Ja het was een hele lijst ๐ |
04-01-2024 23:52:17 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Als je gedwongen wordt iets uit te leggen heb je het waarschijnlijk niet zo best gedaan. |
05-01-2024 16:53:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik hoor diverse verhalen over wateroverlast in en rond Braunschweig, en dat is juist de basis van RailAdventure die dan niet tot lastig te bereiken is. En dat is ook tevens de stopplek waar ICNG op het transport naar Nederland staat te wachten. Kan iemand mij er meer over vertellen? |
05-01-2024 17:25:40 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ook dat is waar,als dingen gaan zoals gepland dan zal je er geen "kamervragen" over krijgen :-) |
05-01-2024 17:27:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Wellicht heb je iets aan een linkje in dit artikel ? Laatst bewerkt door phantom op 05-01-2024 17:30 |
05-01-2024 19:24:41 2 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Ik zou de elkaar napraat circuits zoals facebook maar gewoon negeren voortaan. Dat is van het type, iemand zuigt aan zijn dikke duim en voor je het weet zou dat dan ineens de waarheid moeten zijn. Braunschweig Hbf is gewoon bereikbaar, slechts de lijn Fallersleben - Weddel (Abzw) is buiten dienst vanwege werkzaamheden en dat duurt ook nog een paar maanden. De ICNG overbrengingen rijden via Helmstedt dus die kwamen daar toch al niet. En anders overnachten ze gewoon elders. Aanvulling: er zijn dit weekend wel werkzaamheden tussen Frankfurt (Oder) en Berlin waardoor het transport via Cottbus en Halle naar Magdeburg moet. Laatst bewerkt door Henk1619 op 05-01-2024 23:03 |
06-01-2024 13:15:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
En onder voorbehoud staat de 3313 gepland voor transport dit weekend |
06-01-2024 17:31:24 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote In verhouding worden meer ICNG België geleverd dan de nationale ICNG geleverd. Ben benieuwd of ICNG België vanaf december 2024 zal rijden. |
06-01-2024 18:08:46 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
In verhouding? Dat is dan alleen van de afgelopen paar transporten, da's wel relevant om erbij te zeggen. |
07-01-2024 10:31:10 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Een vraag uit nieuwsgierigheid. |
07-01-2024 11:02:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Simpel gezegd ja, er zit extra treinbeveiliging op, een extra toilet en een extra chopper (3kV naar 1,5kV) maar daarmee zijn de grootste verschillen wel genoemd. Alles wat er extra op zit kan kapot natuurlijk. Maar het is niet dat daarom die trein 2x zo vaak stuk zal gaan. |
07-01-2024 11:44:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De overgang van de GSM-R van Nederland/België v.v. vereist ook wat technische communicatiehandshakes. Gaat hier iets mis, dan komt de trein ook tot stilstand, wat bij de Fyra bleek. Maar Alstom heeft dit zeker wel op orde, maar het kán een keer voorkomen dat er ook hier een keer een bitje omvalt met een noodremming als gevolg. Laatst bewerkt door aarclay op 07-01-2024 11:45 |
07-01-2024 14:56:15 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Ook de 3143 komt mee. Transport is rond 14.30 door Dedensen-Gümmer gezien. |
07-01-2024 20:25:30 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote En een stroomafnemer waarvan de maximale hoogte schakelbaar is. De 1e ICNG-B heeft al z'n stroomafnemer verloren ๐ |
07-01-2024 20:47:50 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Ik kreeg deze week te horen dat er in april 4 ritten zijn vanaf Amsterdam naar Brussel met ICNG-B |
07-01-2024 21:06:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote En weer ontvangen..... ๐ |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2024 21:22:26 1 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Eerst zien dan geloven. |
07-01-2024 22:24:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Als de stellen toegelaten zijn en het personeel opgeleid is, zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen. |
07-01-2024 23:02:20 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Daar heb je een punt. Maar gezien het verleden met tegenslagen lijkt het alsof er een kink in de kabel kan komen. Maar het zou mooi zijn als het waar is. |
07-01-2024 23:14:15 9 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik zou er gewoon vanuit gaan dat ICNG helemaal nooit meer gaat rijden, kan het alleen maar mee vallen ipv het giswerk wat hier allemaal weer plaats vind ;) |
08-01-2024 10:19:35 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Zag vanuit rit 9032 4 ICNG op Zlo. Vandaag al treinritten met één van de 4 ICNG? Kon de nr. niet tijdig zien omdat SNG snel reed. Maar als de informatie klopt zal het 3134, 3136, 3313 en 3143 zijn. Edwin is me al voor. Laatst bewerkt door icened200 op 08-01-2024 10:32 |
08-01-2024 10:22:28 2 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Dat zijn waarschijnlijk de 2 nieuwe stellen die gisteren binnen zijn gekomen en de 2 stellen die voor opleiding daar zijn neergezet. |
08-01-2024 11:06:24 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote De opleidingsritten zijn alvast een opmaat voor de toekomstige ICNG Breda - Groningen/Leeuwarden. Met of zonder ETCS op Hanzelijn. |
08-01-2024 12:33:27 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Quote Vanochtend stonden ze nog op Zlr (Rangeerterrein, tussen de Hanzebook en station) Neem aan dat je dat bedoelt? |
08-01-2024 12:43:59 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Tegenover Hogeschool Windesheim. Gebruikte de afkorting voor opstelterrein.. |
08-01-2024 20:33:57 | ||
---|---|---|
Velo
![]() |
iemand enig idee wat er met 3133 aan de hand is? |
09-01-2024 00:21:43 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
3133 hebben ze afgesleept naar de Wgm met een draaistel op een asbreukwagen, stel was afgesleept vanaf de HSL met een parkeerrem nog vast van een draaistel. |
09-01-2024 00:42:05 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Wordt dergelijke ervaringen meegenomen in de bouw van nieuwe ICNG? Ze hebben nu nog de tijd om de andere ICNG te verbeteren. |
09-01-2024 03:07:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat moet je aan zoiets verbeteren met de bouw ?
Praktisch alle treinen hebben tegenwoordig veergestuurde parkeerremmen, en ja, daar gaat weleens wat bij mis maar nee dat heeft in de basis niets te maken met ICNG.
En zoveel zal men voorlopig niet gaan veranderen meer aan ICNG, want men blijft niet bezig met een toelatings circus natuurlijk. Laatst bewerkt door thom op 09-01-2024 03:09 |
09-01-2024 08:50:51 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Dit kunnen ze beter meenemen in het verbeteren van de opleiding/instructie aan personeel want parkeerremmen worden sinds SLT al op elk materieel toegepast en het niet afsluiten ervan is gewoon een fout van het personeel dat de trein sleepgereed heeft gemaakt. |
09-01-2024 10:38:42 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Het afsluiten is nooit het probleem, het (goed) lossen lukt niet altijd bij iedereen. |
09-01-2024 17:02:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Kan kou/vorst daarbij nog een rol spelen dat dat lossen niet altijd goed gaat ? |
09-01-2024 17:28:34 2 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Je moet er hard aan trekken totdat je een 'klik' hoort en dan kan je niet meer verder trekken. Sommigen trekken er hard aan totdat ze (voor hun gevoel) niet verder kunnen, maar de 'klik' (waarmee ie dus echt los gaat) is dan niet geweest. Dat in een 'stressvolle' situatie ("snel, die trein moet hier weg") kan er dan voor zorgen dat er een as niet los is. In het minst erge geval trek je 'm door z'n rem heen en moeten er nieuwe blokken gezet worden, in het ergste geval (zoals nu) blokkeert de as, wordt ie daar doorheen getrokken en eindig je met een enorme platte kant op het wiel. |
10-01-2024 17:18:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Duidelijk verhaal,dank voor de uitleg. |
11-01-2024 17:17:31 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Ze zijn al druk bezig met opleiden van ICNG treinmachinisten: In ICNG is veel geautomatiseerd. Weet niet of dat voor de treinmachinisten makkelijker maakt. |
12-01-2024 10:56:22 6 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lees nou eens wat anderen hier schrijven, er word duidelijk gesproken over handelingen die fysiek gedaan moeten worden om een trein sleep gereed te maken.
Dat er veel geautomatiseerd is, heeft daar natuurlijk niks mee te maken. En dat er machinisten opgeleid worden, dat was al een tijdje duidelijk hier hè... Laatst bewerkt door thom op 12-01-2024 10:56 |
12-01-2024 20:59:44 8 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Begint een beetje op obsessief gedrag te lijken, bij icened200, als het om de ICNG gaat. ๐คจ Laatst bewerkt door Oldskool op 12-01-2024 21:00 |
12-01-2024 21:47:04 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Wil vooral elk detail weten. Pure belangstelling. Maar zal wel beter opletten hoe ik reageer. |
12-01-2024 23:02:56 7 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Je komt elk detail te weten als je de berichten in het forum leest. Vele van je vragen zijn hier al beantwoord vóór je ze stelt. Of je stelt een vraag meerdere keren. |
12-01-2024 23:27:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En vergeet de RailWiki niet: www.railwiki.nl |
21-01-2024 21:44:29 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Vandaag is de 3115 aangekomen in Zwolle. |
![]() |
advertentie |
31-01-2024 15:19:01 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Heb je ooit eens willen weten wat er gebeurt als je aan de noodrem trekt? Mooi uitgewerkt. Ik heb geen idee of de ICNG de eerste trein bij NS is waarbij er een automatisch een omroepstem klinkt die zegt dat de trein tot stilstand komt. Anyway: Ik krijg wel een beetje pretparkfeelings hierbij... ๐
Laatst bewerkt door aarclay op 31-01-2024 15:20 |
31-01-2024 18:09:33 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote Volgens dit bericht heeft ICR iets soortgelijks.
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 31-01-2024 18:09 |
31-01-2024 21:25:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Interessant dat ook ICR (of de TRAXX?) dit heeft. Is het een van de eisen om op de HSL te rijden? Of zouden meer treinen deze mogelijkheid hebben? Laatst bewerkt door aarclay op 31-01-2024 21:26 |
31-01-2024 23:37:16 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is een verplichting op de HSL idd. |
01-02-2024 16:51:49 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Wel apart dat ie na het Nederlands eerst aan het Frans en Duits begint voordat de Engelstalige omroep volgt. Ik zou Engels toch direct na Nederlands doen. |
01-02-2024 17:41:45 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Quote Allez, Belgische taalwetgeving |
01-02-2024 18:11:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Misschien omdat alle ICR stammen dezelfde omroep zullen hebben, en een deel ervan in België wordt ingezet waar Frans wél de meest logische taal naast Nederlands is? |
01-02-2024 18:13:12 | ||
---|---|---|
JustinK
![]() |
Volgens een machinist in de ICNG Facebook groep gaat de ICNG eind deze zomer in de dienstregeling rijden richting Leeuwarden/Groningen. |
01-02-2024 18:19:46 | ||
---|---|---|
DenTheo
![]() |
misschien omdat Duits de derde officiele taal is in België ? |
01-02-2024 21:47:31 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En dat moet je natuurlijk wel even weten ๐ Laatst bewerkt door bacr op 01-02-2024 21:47 |
02-02-2024 11:21:26 | ||
---|---|---|
jordibont
![]() |
Quote Even een beerput in een zijstraat open maken: Moet de NS zich ook aan die taalwetgeving houden, als die voor eigen rekening rijdt in België? Als de trein op de grens magisch veranderd in een NMBS trein moet dat natuurlijk wel. Taalprioritering NL-FR-DE-EN mag van Groningnen tot Brussel. Als de Benelux echt lux wordt of NMBS doorkoppelt, dan moet FR-NL-DE-EN ingbouwd worden, en dan kan je net zo goed NL-EN-FR-DE voor Nederland bij inbouwen.
|
02-02-2024 12:16:45 | ||
---|---|---|
DenTheo
![]() |
In België wisselt een trein tussen Oostende -Eupen zelfs enkele malen van taal ๐ |
02-02-2024 12:40:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mij lijkt de boodschap belangrijker dan de volgorde eigenlijk, maar wie ben ik ;) |
02-02-2024 13:23:59 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
inderdaad, maar toch even: als het wetgeving is, gaat het van de Belgische overheid uit, dat is dus een hogere macht dan de NMBS/SNCB/.... in de link stond een tekst die in ICR gehoord is. Dat lijkt er op dat dit gebruikt wordt bij noodremoverbrugging [of hoe heet dat]. Klopt dat? |
02-02-2024 14:05:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat ligt erg gevoelig in België. Zodra de trein over de taalgrens is, doet de conducteur ineens alles in het Frans. Terwijl er aan trein noch personeel iets is veranderd. |
02-02-2024 15:41:10 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is dan dus belgische koppigheid en vast houden aan dingen die je in je werk feitelijk niet mag/moet willen toepassen. |
02-02-2024 16:19:03 3 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Verdiep je hier even in en dan snap je wellicht meer. Vlak onder Maastricht eind vorige eeuw bijna een burgeroorlog in Voeren (Fouron). Voor Belgen is dit echt een ding |
02-02-2024 22:09:25 | ||
---|---|---|
Vloktech
![]() |
De taalstrijd in België gaat heel erg ver. Het is een wonder dat dat land niet in een burgeroorlog geraakt is. Ik kwam eind jaren 80 bij een hele grote drukkerij in Wallonië (stripboeken en Gouden Gidsen) waar het personeel van de bedrijfsleiding verplicht frans moest spreken op straffe van ontslag op staande voet! |
02-02-2024 23:16:38 1 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Dat klopt in principe ook. Gesteld dat de NMBS een overheidsinstelling is en daarnaar handelt dan zijn de taalwetten hierop van toepassing. En wel: Wet van 2 augustus 1963 houdende regelen met betrekking tot het hanteren van talen in bestuurszaken. Dat betekent dat men zich uitsluitend moet bedienen van de officiele taal die in de betreffende gemeente van toepassing is. Dus bij overschrijden van de taalgrens verandert het taalregime. Een uitzondering wordt gemaakt voor de 32 gemeenten van het Brusselse conglomeraat. Daar kunnen beide talen gehanteerd worden. De facliteitengemeenten rondom Brussel spelen hierin verder geen rol. Het blijven daar nederlandsetalige gemeenten met faciltiteiten voor franstaligen. |
03-02-2024 11:13:26 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het is dus nogal een (apart) "dingetje" zo blijkt. Laatst bewerkt door phantom op 03-02-2024 11:14 |
03-02-2024 12:50:30 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En maar weer terug On topic. |
03-02-2024 22:05:19 3 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er werd nog geen halve dag geleden gevraagd om on-topic te gaan, en nu gaat het weer over de I11 i.p.v. ICNG? Wel over ICNG, hier wordt gesproken over dat de NS nu 16 van de 99 stellen binnen heeft. Volgens de railwiki zijn er 22 stellen afgeleverd waarvan er 15 in dienst zouden zijn. Is er eentje aan ons ontglipt, of is er een stel (de 3138 is de meest logische kandidaat hiervoor) dat wel geaccepteerd is maar vervolgens direct ingezet is voor opleidingen en daarom niet in dienst gesignaleerd is? |
03-02-2024 22:13:17 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik tel er 16 die geaccepteerd zijn. De 3133-3137, 3139-3142, 3222-3227 en de 3312. De rest is nog niet geaccepteerd. |
03-02-2024 22:37:25 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dank, ik had niet door dat de NS een ICNG-B meetelde aangezien die nog niet ingezet worden voor reizigersdienst. |
05-02-2024 07:56:03 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Het personeel met een publieksfunctie zal zeker niet weigeren om je in het Nederlands te woord te staan. Tenminste, dat is mij nog nooit overkomen. Treinbegeleiders en loketbediendes moeten ook tweetalig zijn. Dat de omroep in eerste instantie alleen in het frans is doet daar niets aan af. Als je in Wallonië bent zul je een beetje frans moeten kennen, net zoals je dat moet als je naar Frankrijk gaat, want als je in de horeca komt dan zal het Nederlands vaak ver te zoeken zijn. Maar uitwassen zul je altijd hebben. Onlangs was ik bij een frietkot in Jette (in het noorden van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) en daar werd Nederlands niet begrepen (uit onwil of niet, dat weet ik niet, het aanbod werd tweetalig gepresenteerd). Van de andere kant in Brussel-Zuid in een winkeltje gewoon correct uit eigen beweging tweetalig aangesproken. |
05-02-2024 09:46:51 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Zal i.v.m. personeelstekort nog niet zo snel gaan met instroom van ICNG. En ICNG België zijn er ook nog héél weinig van. Op GBTF bij de zuiderburen lees je dat ze verwachten dat de ICNG België eerst in de huidige Beneluxtrein zullen meedraaien. Dat wil zeggen dat het overslaan van Breda voorlopig geen sprake zal zijn. En de Traxx 28/17 + I - 11 rijtuigen is ook nog niet gereed. |
05-02-2024 10:44:05 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Men is anders flink bezig met opleiden van machinisten voor deze trein. ๐ Er zijn helaas iets te weinig stellen beschikbaar om een grote inhaalslag te maken. Aan personeelstekorten ligt het in ieder geval niet. |
05-02-2024 10:46:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat in dit geval gesproken wordt over personeelstekort bij Alstom. |
05-02-2024 10:52:59 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Dat is in ieder geval goed nieuws. |
05-02-2024 10:55:03 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Geen idee. Maar het is wel erg opvallend dat Alstom véél problemen heeft om de (Coradia Stream/Avelia) treinen tijdig te leveren. Coronacrisis is niet de enigste reden. |
05-02-2024 11:05:09 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Dat was me niet geheel duidelijk ๐ |
05-02-2024 11:28:09 2 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Je begint zelf over personeelstekort... |
05-02-2024 12:39:24 2 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En dan nog maar een keer. Dit topic gaat over ICNG, dus niet over de Belgische taalstrijd of inzet van I-11.
Laatst bewerkt door moderator op 05-02-2024 12:40 |
05-02-2024 15:03:12 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Het zal zoals bekend verlengd worden. Meer HSL/ICNG treinmachinisten dan ICNG. Deze weekeinde zijn ook geen nieuwe ICNG overgebracht. Bepaald niet 1 keer per week dat een ICNG wordt overgebracht. Alles moet integraal geregeld worden i.v m. (voldoende) personeel en ICNG |
07-02-2024 13:22:11 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
3134 en 3136 zijn terug in de reizigersdienst. Op Facebook (ICNG Groep) is een filmpje verschenen van de 3137 en 3140 die tussen Zl en Gn rijden, aannemelijk zijn ze dus afgelost. 3143 is vandaag van Utctw naar Amsterdam gereden, mogelijk geaccepteerd? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 07-02-2024 13:23 |
07-02-2024 14:10:45 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Klopt. Zag ICNG 3137 & 3140 twee dagen geleden op Zwolle opstelterrein. |
07-02-2024 15:16:09 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Quote Even nog hierop reagerend: weten we zeker dat de B-geschikte 3312 al is geaccepteerd door NS? Wanneer zou dat gebeurd moeten zijn? In ieder geval wordt dit achtwagenstel nog niet ingezet in de normale dienst, blijkt uit spots en treinposities.nl |
07-02-2024 16:02:33 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Er zit ook een verschil tussen een geaccepteerd stel,en een stel wat werkelijk word ingezet. |
07-02-2024 16:18:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als er personeelsinstructie op gereden wordt, dan lijkt mij dat het treinstel geaccepteerd is door NS. |
07-02-2024 16:31:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Ja dat weten we zeker, meerdere mensen binnen NS hebben dat (onder andere hier) al bevestigd. |
07-02-2024 17:27:11 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Kan een Belgisch stel dan ook per direct meedraaien in de binnenlandse ICD diensten, of willen ze deze "nieuw" houden voor Belgische ritten? |
07-02-2024 18:14:14 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
NS kán de 3312 gewoon inzetten in de binnenlandse reizigersdienst, als ze dat willen. Maar zolang er nog maar 1 stel geaccepteerd is, zal die gebruikt moeten worden voor instructie. Wat ze gaan doen zodra er meer geaccepteerd zijn, zien we dan wel weer zou ik zeggen. |
08-02-2024 12:00:15 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De introductie van de ICNG op het HRN is uitgesteld en zal ook niet meer dit jaar plaatsvinden. Ook in 2025 zal de ICNG nog niet naar Groningen en Leeuwarden gaan doorrijden vanuit Rotterdam. Reden is de trage levering. Zie ook het NS nieuws. Helaas werkt die link weer eens niet vanwege het jaartal in de URL: https://nieuws.ns.nl/dienstregeling-2025-grootste-wijziging-in-jaren/ Dus in drgl 2026 zien we waarschijnlijk pas de ICNG in het noorden terug. Laatst bewerkt door mtlx op 08-02-2024 19:46 |
08-02-2024 12:24:04 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
08-02-2024 12:56:11 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Uitstel voor de geplande inzet HRN-inzet verbaast mij niets als ik de leveringslijst erbij pak, samen met het audit-rapport van Railistics. Daarin spreken ze over de laatste levering in feb 2025, en dat die doelstelling erg onzeker is. En dat is duidelijk met deze cijfers. Wat er eigenlijk nog geleverd moet worden naast de retrofitted stellen zijn: En de rest is zoals bekend allemaal retrofitwaardig (op de 3111 en 3115 na en mogelijk nog twee stellen op termijn) waarvan bekend is dat de ombouw (en lasnaden herstel) een poosje kan duren, want dat is maatwerk. Dan kom je op ongeveer retrofit 30 vijfjes uit (2 mogelijk in de pijplijn) en 21 achtjes. En mogelijk vallen de stellen lager dan de 3311 voor de IC Brussel er ook onder. Laatst bewerkt door aarclay op 08-02-2024 22:55 |
08-02-2024 18:57:52 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Maar ze gaan blijkbaar wel naar het HRN alleen lang niet zo ver als eerder was gepland |