08-02-2024 19:01:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Ik neem aan dat met 'dit jaar' het huidige dienstregelingjaar bedoelt wordt en niet het kalenderjaar? |
08-02-2024 19:10:40 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Zoals ik het heb begrepen tot ruim in 2025. |
08-02-2024 19:12:14 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Daar [hanzelijn] rijden onder ATB mag niet als de trein daar succesvol kan inbellen en de machinist ETCS-bevoegd is. Op dit moment kan de trein daar netjes onder ETCS rijden en staat de trein ATB niet toe, maar er zijn meerdere oplossingen om daar alsnog onder ATB te kunnen rijden. Laatst bewerkt door treinfan op 08-02-2024 19:12 |
08-02-2024 20:01:59 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dank voor de info. Kan en mag dus wel, mits aan diverse voorwaarden is voldaan. |
![]() |
advertentie |
08-02-2024 21:27:15 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee er moet een uitzondering komen van ILT en de kans daarop zou klein zijn. |
09-02-2024 11:03:03 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Zouden ze(NS) nu dan hun plannen hebben aangepast voor HSL en wat men daarmee wil,aan de hand van een alternatief leveringschema voor ICNG ?? |
18-02-2024 10:45:52 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Nieuwe ICNG komt eraan. Bron: Facebook ICNG. Vanwege werkzaamheden Zwolle - Deventer v.v. zal het een andere route hebben.
Ze moeten onderhand een inhaalslag maken om de achterstand in te lopen. |
18-02-2024 11:05:32 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Zoals ik al eerder schreef, het heeft helemaal geen zin om meer treinen naar Nederland te sturen zolang de treinen die al in Nederland zijn nog niet geaccepteerd zijn.
Die inhaalslag zal vooral in Nederland plaats moeten vinden (of de afgeleverde kwaliteit van Polen moet even flink verbeterd worden) Laatst bewerkt door VIRMm1 op 18-02-2024 11:06 |
18-02-2024 11:29:01 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En gezien de bijgestelde verwachting voor het inzetgebied, verwacht ik dat er ook geen inhaalslag komt, maar dat de planning opnieuw naar achteren verschoven wordt. |
18-02-2024 11:41:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er werd al langere tijd rekening gehouden met een knip in de treindienst, alleen zou die knip eerst in Alm komen i.p.v. Amf. De knip in Amf kost zelfs een extra compositie ten opzichte van een knip in Alm, al is dat nog wel te overzien. Maar men zal toch 4 treinstellen per maand moeten gaan accepteren als men de nieuwe dienstregeling in december met acceptabele treinlengtes wil starten. Of men moet TRAXX+ICR langer in dienst weten te houden voor de 1100, maar ook dan zul je toch minstens 2 treinstellen per maand accepteren voor de in de 1800/2400/9500. |
18-02-2024 12:27:32 | ||
---|---|---|
steven
![]() |
Wordt voor de nieuwe dienstregeling voorzien dat alle treinen met ICNG rijden of zal TRAXX + ICR nog in dienst blijven? |
18-02-2024 12:31:20 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Op Drehscheibe wordt gemeldt dat Railadventure onderweg is met de 3314 naar de Nederlandse grens. Lijkt er op dat er voor het eerst in weken weer een levering komt van Alstom. |
18-02-2024 13:33:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In een interview met het AD wordt gesteld dat men eind van het jaar 50 ICNG zou moeten hebben: www.ad.nl Voor dienstregeling 2025 zijn er volgens mij 27 composities nodig als de 1100/1800/2400/9500 volledig met ICNG rijden, dus dat is voldoende uitgaande dat grofweg de helft van de treinen gekoppeld rijdt in de spits. Laatst bewerkt door michaben op 18-02-2024 13:35 |
18-02-2024 14:00:53 | ||
---|---|---|
Dhany78
![]() |
Weet iemand of de site drehscheibe ook in het Engels beschikbaar is; kon t zo gauw niet vinden en ik wil ook graag de transporten in de gaten houden maar mijn Duits is niet al te best 🤭☺️ |
18-02-2024 14:12:42 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
www-drehscheibe--online-de.translate.goog Bij google kan je ook een complete website laten vertalen. Dus Drenscheibe kan ook in het Nederlands. 😉 |
18-02-2024 14:34:29 | ||
---|---|---|
Dhany78
![]() |
Dank je wel :) |
18-02-2024 14:55:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Menig browser heeft ook de mogelijkheid om een website te vertalen. |
18-02-2024 17:17:43 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Gemiddeld iedere week een geaccepteerde ICNG lijkt onrealistisch. |
18-02-2024 18:02:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Volgens dat artikel in het AD zouden er ook nog maar 8 rijvaardig zijn. Dat zijn er inmiddels toch wel meer? |
18-02-2024 18:11:49 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Klopt, er zijn er echter een aantal defect / niet geaccepteerd / uitgeleend aan NS Leercentrum. |
18-02-2024 18:22:43 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Volgens mij doelt men op dat er nu in het dagplan dagelijks (maandag t/m donderdag althans) 8 ingepland zijn voor de reizigersdienst. |
18-02-2024 22:38:03 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
En is vanavond ook daadwerkelijk het land in gebracht naar Zlr door Railadventure. |
19-02-2024 11:24:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zojuist kwam ik een klein opvallend dingetje tegen op foto's. En ik was benieuwd of iemand er wat meer over kan vertellen? |
19-02-2024 11:37:14 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Op deze foto twitter.com meen ik een icoon van sluitende deuren te herkennen. Hier ook te herkennen: www.onlineinbeeld.nl en dan ICNG kiezen. Laatst bewerkt door mdeen op 19-02-2024 11:39 |
19-02-2024 11:47:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die mogelijkheid om deuren centraal te sluiten uit de cabine is dus verwijderd? |
19-02-2024 11:51:21 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De knop voor het sluiten is inderdaad verwijderd bij de serieproductie. Fysiek is dacht ik het systeem wel nog aanwezig, dus dit gaat enkel om wat nettere afwerking van de stuurtafel. De knop naast de DMI is voor de DMI zelf. Als één van de schermen niet goed functioneert, kan handmatig het andere scherm gekozen worden, zodat je nog steeds alles kan doen, ook al mis je een scherm. |
19-02-2024 11:51:37 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Deuren centraal sluiten vanuit de cabine kan nog steeds (naast de cabinedeur zit een sleutel mogelijkheid voor de nok-sleutel om de deuren centraal te sluiten) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 19-02-2024 11:52 |
19-02-2024 12:19:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Deuren kunnen sluiten vanaf de stuurtafel is nodig bij éénmensbediening, wat bij NS niet van toepassing is. |
19-02-2024 15:52:51 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
De eerste SNG treinstellen, welke de toelatingseisen gereden hebben, hadden deze knoppen ook op de stuurtafel. Deze zijn er later ook uitgehaald en op die plek zijn afdek doppen geplaatst. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-02-2024 16:34:29 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 19-02-2024 16:34 |
19-02-2024 17:41:09 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Of als je het bericht van michaben leest, kan je ook best aannemen dat die 50 al inclusief een buffer is. |
19-02-2024 19:17:20 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
50 stellen aan het eind van het jaar: we hebben er intussen al ongeveer 20. Dat betekent 3 stellen per maand voor de nog resterende maanden van dit jaar. Het aantal dat ik eerder in de pers langs heb zien komen. |
19-02-2024 20:20:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nieuwsgierig dat ik ben pak ik pak even de cijfers erbij. |
20-02-2024 00:29:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik weet even niet hoe je die rekensom nu bedoeld, maar 23+13+16 maakt bij mij 52 stellen, en dat zijn er geen 97? |
20-02-2024 05:16:36 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Er wordt gedoeld op het statement dat er eind 2024 50 in dienst moeten zijn. En de berekening klopt; 16 stellen al geaccepteerd, 7 stellen in test/acceptatie, en komende 9 maanden 3 per maand (27 dus) is exact 50. |
20-02-2024 09:00:02 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
50 ICNG van de 99. Afhankelijk hoeveel bakken en zitplaatsen je hebt.
|
20-02-2024 09:10:43 2 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Lees het onderwerp 'Dienstregeling 2025, wat is waar' door.. |
20-02-2024 09:47:57 2 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
|
20-02-2024 09:58:18 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Ken niet alle topics. Daar zijn gigantisch véél van.
Laatst bewerkt door icened200 op 20-02-2024 10:02 |
20-02-2024 16:49:58 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
20-02-2024 17:06:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Aantal composities is een simpel optelsommetje als je de rijtijden weet, enige speelruimte daarin zal een eventuele korte kering te Gvc zijn. Treinlengte is iets waar de NS nog mee aan het puzzelen zal zijn, daar valt nog weinig over te zeggen in dit stadium, net zo min over de verdeling van vijfjes en achtjes. |
20-02-2024 17:47:40 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ja, die 50 is inclusief ICNG-B |
20-02-2024 20:31:55 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
2x 8 zal naar Asd niet worden dus dan zal het 5+8 of 2x5 worden qua samenstelling. |
20-02-2024 20:55:56 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Het wordt Asdz en geen Asd. |
23-02-2024 20:05:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De Duitse krant Bild.de heeft bij Dresden-Neustadt ook een hele meute aan ICNG's ontdekt....
Laatst bewerkt door aarclay op 23-02-2024 20:15 |
23-02-2024 20:57:17 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
|
23-02-2024 23:11:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dat zijn als het goed is zo'n beetje alle stellen die in NL geweest zijn en terug gestuurd zijn voor retrofit. |
23-02-2024 23:52:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Check! Met de 3119 die op 10-10-2023 vanuit Nederland is vertrokken, lijkt dit inderdaad de wachtkamer voor de retrofits te zijn. |
24-02-2024 09:53:19 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zijn die locatie's nog veranderd ten opzichte van een poos terug ? |
24-02-2024 11:03:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als je met de trein in Duitsland langs een 'meeting' van ICNG's rijdt, is het speuren naar nummertjes wel lastig, is mijn ervaring. Niet elk stel is al voorzien van de nummertjes op de kop. Laatst bewerkt door aarclay op 24-02-2024 11:05 |
24-02-2024 14:21:57 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Stel 3144 is onderweg naar NL. Gespot in Polen volgens de ICNG Facebookgroep |
25-02-2024 19:36:49 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Tegen de avond het land binnengebracht door Railadventure. Is bijna aangekomen te Zlr, vanwaar er weer begonnen kan worden met rijden. Laatst bewerkt door wouterder op 25-02-2024 19:37 |
25-02-2024 20:31:03 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Er rijden vele (10) ICNG op serie 1000 vandaag. Rit 1033 werd al enigste gekoppeld gereden met ICNG 3139 & 3136. Maar daar bleef het bij. Was dit gepland? Of zijn er echt problemen met gekoppeld rijden vanwege oude/nieuwe software? Weet niet of dat bericht klopt. |
25-02-2024 20:36:23 4 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er kunnen onmogelijk 10 ICNG's in de 1000 gereden hebben aangezien die serie maar 4 composities kent. En in het weekend zijn de meeste ritten sowieso solo gepland. |
![]() |
advertentie |
25-02-2024 20:42:28 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Technisch gezien was het door meerdere uitwisselingen wel 6 vandaag: 3133, 3135, 3136, 3139, 3222, en 3226 hebben allemaal een of meerdere ritten in de 1000 gereden. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 25-02-2024 20:42 |
25-02-2024 20:51:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Daar zag ik een berichtje van van de Maatschappij Voor Beter OV. "Grote schande" natuurlijk, volgens hun. In werkelijkheid mag materieel met verschillende softwareversies vaak niet gecombineerd rijden, zelfs al is er geen technische belemmering. Het is dan gewoon niet getest, dus mag het niet. Wat ook logisch is: testen kost geld en voor een situatie die hoogstens een paar weken bestaat ga je geen geld uitgeven als het niet hoeft. |
25-02-2024 21:02:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Alle ICNG's mogen weer gekoppeld rijden, software update is afgerond. |
25-02-2024 21:03:07 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
|
26-02-2024 01:39:04 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Rikus beweert Inside information te hebben van klokkenluiders. Kan best zo zijn hoor. Sommige halen er hun genoegen uit als iets mis gaat., en zullen het zeker niet laten dat door te spelen naar gasten zoals Rikus van actiegroep maatschappij voor beter ov 🤨 |
26-02-2024 04:08:39 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Er komen tien stellen bij die ook geschikt zijn voor Duitsland:
Laatst bewerkt door BusNL op 26-02-2024 04:24 |
26-02-2024 08:07:01 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Ben benieuwd welke trajecten de ICNG - D (ooit) zal worden ingezet. Mits de informatie in AD correct is. Die hebben zich al eens vergist met berichten over ICNG. |
26-02-2024 08:22:30 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De info klopt kan ik je vertellen. |
26-02-2024 08:22:39 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat zou er niet correct zijn aan deze informatie die al 2,5 maand oud is en ook hier al uitvoerig is besproken? Dan ligt het in ieder geval niet aan het AD. |
26-02-2024 12:20:55 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het enige wat er niet klopt aan het artikel van het AD is dat het een 'hoofdpijntrein' is. Nou, ik kan je verzekeren: Ik heb er al+/- 15 keer mee gereisd, en ik heb geen hoofdpijn. 😅 Laatst bewerkt door aarclay op 26-02-2024 12:21 |
26-02-2024 12:59:59 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Nou, de bagagerekken in de coupés achter de cabines.. maar dat zal wel niet het type hoofdpijn zijn wat het AD bedoelde. |
26-02-2024 13:05:18 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Die ervaring deel ik helaas niet, ik heb al meerdere malen hoofdpijn gehad na een rit in de ICNG. Dat heeft te maken met de locatie van de airco-uitlaten (boven de ramen). |
26-02-2024 13:52:12 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Inderdaad, voelt niet prettig aan wanneer je net van het koude perron af komt. |
26-02-2024 16:49:46 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
26-02-2024 22:11:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Goed nieuws, de eerste 2 ICNGs van 2024 zijn geaccepteerd. De 3311 welke binnekort gaat beginnen aan opleidings ritten voor oa personeel in België en de 3115 welke vanaf volgende week in de reguliere reizigersdienst verwacht mag worden. |
26-02-2024 22:29:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Geen idee of iemand het interessant vindt, maar in Dresden zou ook de 3125 staan. |
27-02-2024 08:28:26 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Dat lijkt me toch op zijn minst het vermelden waard. |
27-02-2024 16:22:29 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is dat er dan 1 waarbij bij naderonderzoek constructieve problemen zijn gevonden ? |
27-02-2024 18:14:43 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
wat ik er van begrijp, is dat bij een bepaald nummer is vastgesteld dat een deel van het laswerk niet aan de eisen voldeed. De hogere nummers zijn op die punten tijdens de bouw gecontroleerd en goed bevonden. Maar bij de lagere nummers moet worden vastgesteld wat er moet worden gedaan (dat kan per trein verschillen) en aansluitend (omdat zowel voor het onderzoek als herstel zaken moeten worde gedemonteerd of verwijderd) uitgevoerd. Of Alstom al een plan heeft hoe ze dat allemaal gaat doen, weet ik niet |
27-02-2024 21:17:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De treinen hebben erg lang stil gestaan, waarvan de eerste al weer vijf jaar (!) oud is. Laatst bewerkt door aarclay op 27-02-2024 21:42 |
28-02-2024 13:19:15 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Als de stellen met dit probleem niet zijn geaccepteerd neem ik aan dat garanties etcetera pas gaan lopen vanaf hernieuwde? |
28-02-2024 13:27:02 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Voor NS gaat dan de garantie pas lopen ja. Voor Alstom ligt het dan wat moeilijker. |
28-02-2024 15:21:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wat ik nu ga zeggen klinkt voor sommige wellicht hard. |
28-02-2024 16:09:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt, dit is inderdaad het probleem voor Alstom. Laatst bewerkt door aarclay op 28-02-2024 16:12 |
28-02-2024 16:37:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Welke retrofit-stellen zijn er dan weer terug? Misschien moet ik het woordje 'weer' niet letterlijk nemen, want de 3111 en 3115 zijn waarschijnlijkt retrofit, maar nooit eerder in NL geweest. |
28-02-2024 17:04:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt, 'de fabriek weer uitgerold' klonk eignlijk beter. |
29-02-2024 10:21:56 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
3115 afnametesten (Alstom) 3138 afnametesten (Alstom)? 3143 afnametesten (Alstom) 3144 afnametesten (Alstom)
3313 afnametesten (Alstom)? 3314 afnametesten (Alstom)
Tevens:
Wachtend in NL (op afroep Polen?) 3116 (Ahgons) 3303 (?)
Actueel in D/PL die in NL geweest zijn (wachten op retrofit): 3103 3106 3108 3110 3112 3113 3117 3119 3203 3204 3207 3208 3301 3302
In D/PL gezien die niet in NL geweest zijn: 3101 (eerst nog als 6001 gevoerd) 3102 3104 3105 (ontsporing Duitsland tijdens overbrenging naar Blankenburg/Harz) 3109 (ontsporing Duitsland tijdens overbrenging naar Blankenburg/Harz) 3114 3118 3201 3202 3205 3206
|
29-02-2024 14:21:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
3125 staat ook bij Dresden, maar deels onbestickerd. Laatst bewerkt door aarclay op 29-02-2024 14:21 |
29-02-2024 14:29:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
3116 (Ahgons) en 3303 (Zaanstraat) zijn beide validatie treinen voor nieuwe software. |
29-02-2024 16:22:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
In D/PL gezien die niet in NL geweest zijn: 3101 (eerst nog als 6001 gevoerd) 3102 3104 3105 (ontsporing Duitsland tijdens overbrenging naar Blankenburg/Harz) 3109 (ontsporing Duitsland tijdens overbrenging naar Blankenburg/Harz) 3114 3118 3201 3202 3205 3206 -----------------------------------------------------------------------------------------------------
Komen al deze stellen nog voor tests,bekijken of er casco problemen zijn,en toelating naar NL,of worden deze allemaal t.z.t. terug gestuurd naar de fabriek voor aanpassingen ? |
02-03-2024 05:46:41 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Hangt ervan af wat in het contract tussen NS en Alstom staat. In de basis lijkt het mij logisch dat garantie ingaat zodra aan het afnamecontract is voldaan, ergo als alle stellen in dat betreffende contract zijn geaccepteerd door NS. Echter kan ik mij voorstellen dat de branch afspraken maakt met afnemers dat garanties per trein(stel) ingaat op het moment dat afnemer stel X heeft geaccepteerd. |
02-03-2024 09:59:05 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Herkenbaar op de foto's in het nieuwsbericht www.treinenweb.nl zijn de 3121, 3122 en (onbestickerde) 3125. |
02-03-2024 12:15:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inmiddels is in de Facebook ICNG groep een foto verschenen van deze ICNG 3125 die (inmiddels?) voor de helft bestickerd lijkt te zijn, en in Alstom Henningsdorf lijkt te staan. Opvallend is de neus die bijna helemaal geel is zoals bij de seriebouw-stellen. Er werd bij vermeld dat het om een teststel ging voor softwaredoeleinden, maar ik verwacht ook dat deze binnenkort behandeld wordt voor retrofitting. Laatst bewerkt door aarclay op 04-03-2024 10:16, reden: kleine misvatting gefixt |
03-03-2024 11:50:05 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Vandaag (03-03) is de 3315 het land binnen gekomen. |
04-03-2024 10:14:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Opvallend detail: De ICNG's lijken vanaf nu geremd te worden vervoerd. Laatst bewerkt door aarclay op 04-03-2024 10:15 |
04-03-2024 13:12:52 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Dat er geen luchtslang is, hoeft niet per se te betekenen dat er vertrouwd mag worden op het remvermogen van de ICNG. Wel mogen ze blijkbaar vertrouwen dat de remleiding niet verstopt/afgesloten raakt tijdens de rit, want dat zou natuurlijk nooit mogen gebeuren. |
04-03-2024 17:48:54 2 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
3111 ook geaccepteerd, in of na het weekend mag deze in de dienst verwacht worden. |
04-03-2024 19:45:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En hoe zit het met de 3138? Die heeft ook nog geen meter gereden in commerciële dienst. Laatst bewerkt door aarclay op 04-03-2024 19:46 |
04-03-2024 20:28:07 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 3115 heeft zojuist z'n eerste rit gereden als trein 1065. |
04-03-2024 20:51:53 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat komt omdat die nog niet geaccepteerd is. |
04-03-2024 21:11:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat idee had ik al. 😛 |
05-03-2024 09:12:36 | ||
---|---|---|
Dhany78
![]() |
Zou de moderator van Somda Railwiki de exacte data in willen vullen wanneer de verschillende ICNG's in februari en nu in maart in dienst zijn gekomen? Het gaat om de 3111, 3115 en 3311. Alvast bedankt ☺️ |
05-03-2024 10:00:18 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Wat is de reden dat sommige stellen wel in dienst zijn en ook al treinen gereden hebben, maar al een tijdje niet meer gebruikt worden? Bijvoorbeeld de 3137 sinds begin dit jaar, 3140 heeft 14 februari nog even gereden en daarna niet meer en 3225 sinds half januari. Zijn er dan defecten die opgelost moeten worden? |
05-03-2024 10:29:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zouden dat niet stellen zijn die voor die veelbesproken instructie van machinisten worden gebruikt? |
05-03-2024 10:45:15 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Beide redenen zijn voor de genoemde stellen correct: deels ten behoeve van opleidingsdoeleinden, deels defecten. |
05-03-2024 10:46:20 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Dat zou kunnen. Ik kijk op treinposities.nl, als die alleen kilometers in reizigersdienst telt dan zie je dat daar niet. |