17-09-2024 23:02:47 1 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Vorige week is er voor het eerst meer dan 100.000 km in een week gereden met ICNG in reizigersdienst. |
19-09-2024 14:27:06 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Zlr is leeg qua ICNG, dat wil zeggen dat de 3148 eindelijk is begonnen aan zijn testritten. |
22-09-2024 12:34:39 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
En inmiddels mag de 3317 zich ook in het rijtje voegen met treinstellen die de acceptatietests doorlopen hebben. |
05-10-2024 21:11:21 2 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Stel 3128 kwam 3 oktober jl. via Basel gesleep naar Lausanne Triage en dat transport ging 4 oktober door naar Alstom in Villeneuve. |
![]() |
advertentie |
06-10-2024 14:01:32 1 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
Volgens Drehscheibe komt vandaag de 3132 naar NL: RADVE 111 210 und NS-Triebwagen 3132 Ri. Braunschweig (13.53 nabij Maagdenburg). Laatst bewerkt door Leo op 06-10-2024 14:04 |
07-10-2024 07:50:23 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
ICNG-V (dus de vijfwagenstellen) mogen in de herfst op een aantal trajecten (bv Tb-Btl) niet meer solo rijden ivm detectieproblematiek. Zelfde geldt overigens voor Flirt en SNG. |
07-10-2024 22:57:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
De 3316 is in de 9563 met +83 uit Brussel vertrokken, is er misschien een defect aan het stel? Voor morgen wordt die niet ingezet en komt 3315 in actie. Ik weet niet of dat gepland was. |
08-10-2024 01:27:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De inzet van de 3315 was gisteren (lees: de 6e) al gepland, maar is nu juist omgepland naar de 3314. |
08-10-2024 12:01:18 2 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
ICNG 3132 is gisteren aangekomen in NL en is nu al bezig met zijn eerste testrondes. Volgens een machinist op FB onderweg van Utrecht naar Zwolle - Lelystad - Steenwijk - Lelystad - Utrecht |
08-10-2024 14:34:07 | ||
---|---|---|
Dhany78
![]() |
Weet iemand of de 3312, 3315, 3318 al door de NS zijn geaccepteerd? Indien wel kan degene die de Somda railwiki pagina beheert, dat aanpassen? De 3320 is pas 15 september Nederland binnengereden dus die zal binnenkort ook in dies t worden genomen. Laatst bewerkt door Dhany78 op 08-10-2024 14:35 |
08-10-2024 15:10:43 | ||
---|---|---|
DaanICNG
![]() |
3312 en 3315 zijn allebei al afgenomen door NS en hebben zelfs al tijdens het CTV voor personeel al gereden. 3318 is nog niet geaccepteerd. |
08-10-2024 19:59:44 3 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Stel 3116 heeft NL vandaag verlaten om de gebleken gebreken op te lossen. |
09-10-2024 19:40:34 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En daarbij toch even gezegd hebbende dat het een stel is dat al sinds 6 november 2021 in Nederland is, dat het een teststel was, en nog de verplichte retrofit moet ondergaan. De enige overgebleven ICNG die nog terug moet is de 3303. Laatst bewerkt door aarclay op 09-10-2024 19:43 |
09-10-2024 22:55:44 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Die staat nog steeds op Utctw? |
10-10-2024 09:39:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik dacht aan de Zaanstraat? Of zou hij alvast klaar staan voor een volgend transport? |
10-10-2024 11:25:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Die staat idd in Zaanstraat |
12-10-2024 22:13:27 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Stel 3212 is vandaag aangekomen in NL. |
13-10-2024 10:32:06 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De 3320 mag zich inmiddels ook in het rijtje voegen van treinstellen die de acceptatietests doorlopen hebben. |
15-10-2024 07:07:41 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Gisteren stond de 3303 op de Awhvo ingeklemd tussen Railadventure-wagens te wachten op transport naar Polen voor de retrofit. Als ik het goed heb zijn hierna alle 'slechte' stellen daarmee uit Nederland. Laatst bewerkt door ToH op 15-10-2024 07:08 |
15-10-2024 19:52:57 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Is vandaag, 15 oktober, ook daadwerkelijk het land uit getransporteerd door Railadventure/RXP. |
16-10-2024 06:36:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Foto: www.flickr.com Laatst bewerkt door BVisser op 16-10-2024 06:36 |
26-10-2024 14:04:40 4 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Aangezien de leveringen tegenwoordig betrouwbaarder zijn durf ik het wel (weer) aan: Morgen kan de 3211 in NL verwacht worden. |
28-10-2024 09:08:30 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Yup, 3211+3149 |
28-10-2024 17:42:30 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
De 3149 is de laatste vijfje die direct uit de fabriek is geleverd, rest alleen nog stellen met nawerk. Heeft Alstom op dit moment nog ICNGs op de productielijn? Gaan ze direct door met het bouwen van ICNG-D of zit daar nog een pauze tussen voordat ze daarmee verder gaan? |
28-10-2024 20:23:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik weet wel dat momenteel de in Dreileben gecrashte 3105 wordt hersteld. Naar verluidt zijn twee bakken rijp voor de sloop, en voor de rest is het nieuwbouw en natuurlijk retrofit. Sluit prima aan op de productielijn. Of er momenteel nog ICNG-D op de productielijn zitten, weet ik niet. Maar het voelt wel als een logische zet om de casco's te maken en na de ICNG-D de productlijn gefaseerd af te bouwen, tenzij NS nog een vervolgorder wilt plaatsen. Er zijn nog zat andere vervoerders die Coradia's nodig hebben. Laatst bewerkt door aarclay op 28-10-2024 20:25 |
28-10-2024 23:19:16 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Enerzijds de vraag: gaat NS nog een vervolgbestelling ICNG plaatsen, gezien de behoefte aan snel nieuw IC materieel. Anderzijds, zo niet, dan moet er weer een hele oriëntatie op nieuw materieel komen, met alle vertragingen
|
29-10-2024 07:06:10 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Die oriëntatie is toch al geweest voordat ze die 60 DDNG-treinstellen bestelden? |
29-10-2024 10:36:52 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Vanochtend 10.30 uur (di.29.10) een ICNG op Rbf Wustermark. Nummer niet kunnen ontcijferen |
29-10-2024 16:29:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-10-2024 16:35:58 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Daar moet ik toch een beetje wrang over lachen. In de ogen van NS is elke trein geschikt voor de IC dienst en volgens mij is ook wel zo'n beetje elk materieel wel eens in de IC dienst terecht gekomen, al dan niet ongepland, al dan niet voor langere tijd. Plan T/V heeft bijvoorbeeld genoeg ICs gereden en als ik kijk naar wat de NMBS met hun MS08 doet of als ik weer eens in Duitsland 3 uur in een BR425 of een Dosto zit. De grap is nog niet eens "elk materieel is IC materieel ALS JE MAAR MOEDIG GENOEG BENT", nee, elk materieel is IC materieel PUNT. |
29-10-2024 17:25:58 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Een sprinter als IC laten rijden kan bijna altijd, nog niet zo lang geleden reed er een paar maanden lang planmatig SNG mee in de 3600, bijvoorbeeld. Het omgekeerde wordt lastiger, VIRM en DDZ-6 doen het niet zo goed op sommige sprinters omdat ze de rijtijden niet halen. Het verschil van S5G t.o.v. FLIRT en SNG zal 'm waarschijnlijk meer in de inrichting zitten, met bijvoorbeeld net iets betere stoelen of wat binnendeuren. Dan kan dat spul in bijvoorbeeld de 8100 en 9000 gaan rijden. |
29-10-2024 17:42:37 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Terug naar ICNG ontwikkelingen? |
29-10-2024 20:50:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Om kort te zeggen: Dat plan is voorlopig even uitgesteld door NS, wat ergens in het Jaarverslag van 2023 is te lezen. Laatst bewerkt door aarclay op 29-10-2024 21:53 |
29-10-2024 21:45:46 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Nou ja, die ijskast zijn jouw woorden Als NS in 2029/ 2030 iets rijdends op de baan willen hebben mogen ze toch zo langzamerhand serieus vaart gaan maken.... Maar dat hoort inderdaad in een ander topic Laatst bewerkt door Muizeneus op 29-10-2024 21:46 |
31-10-2024 11:42:32 3 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De 3147 heeft ook de acceptatietests doorlopen. |
01-11-2024 16:28:55 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Wie weet welke ICNG uit de 3100-serie op 1 november een testrit heeft gemaakt over de Hanzelijn ? |
01-11-2024 16:49:06 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
Ik denk de 3149, deze kwam om 12:16 door Hd ri Zl, etc |
03-11-2024 09:38:41 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
👍 Laatst bewerkt door moderator op 02-12-2024 07:37, reden: Onnodige quote verwijderd |
06-11-2024 09:25:18 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Inmiddels mag ook de 3148 zich in het rijtje voegen met treinstellen die de acceptatietests doorlopen hebben. |
08-11-2024 12:17:30 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Nieuwe ICNG onderweg naar NL:
11.14 Drehscheibe: Radve 111 082 mit NS-Triebwagen und Schutzwagen HMI > HWAM |
08-11-2024 12:25:33 1 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat moet als ik mij niet vergis de 3321 ICNG-B zijn, de laatste productieset. De rest is allemaal retrofit (behalve de ICNG-D). Heeft iemand al zicht op of de ICNG-B momenteel al geretrofit worden? Laatst bewerkt door aarclay op 08-11-2024 12:27 |
10-11-2024 11:05:26 2 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De 3321 is inderdaad geland in Nederland. Vandaag komt stel 3304 deze kant op volgens een melding op Drehscheibe Laatst bewerkt door ToH op 10-11-2024 11:05 |
10-11-2024 11:28:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan is mijn vorige vraag meteen beantwoord! ;-) |
04-12-2024 16:57:33 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanavond arriveert 3128 in Bh ri Zlge. Vanuit Dresden Neustadt vertrokken vandaag de retrofit 3122+3××× naar Alstom. |
05-12-2024 08:17:29 1 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
De 3148 heeft gisteren zijn eerste reizigersritten gemaakt. |
05-12-2024 14:21:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 3128 is toch echt naar Whz gebracht. |
05-12-2024 14:29:31 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Daar stond / staat ook een achtje. Weet iemand wat ze daar doen? |
14-12-2024 14:03:09 3 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Beetje verlate melding, maar de 3132 heeft op 9 december alweer de acceptatietests doorlopen. |
15-12-2024 13:03:58 2 | ||
---|---|---|
ChielB.
![]() |
Zag op een insta story dat de 3315 kleine NS en NMBS logo’s heeft gekregen thv de eerste deur. Gaan alle ICNG-B stellen dit krijgen? Of hebben ze het al? |
01-01-2025 09:34:17 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Een wat verlate melding opnieuw, maar de 3211 heeft op 25 december de acceptatieritten afgesloten. |
02-01-2025 12:15:46 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Bijzonder dat zelfs dat soort zaken op 1e Kerstdag gebeuren, zo'n dag waarop bijna iedereen vrij wil zijn? |
02-01-2025 12:35:50 2 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
En als NS dit soort zaken laat liggen op deze dagen roept iedereen dat dit incapabel gedrag is, want er is al vertraging met aflevering blablablabla... Wees blij dat NS er werk van maakt om z.s.m. alle ICNG's op de baan te hebben. |
02-01-2025 12:45:18 6 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Laatst bewerkt door anton_ op 02-01-2025 13:40 |
04-01-2025 09:03:43 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
En gisteren voor het eerst in dienst geweest. |
![]() |
advertentie |
04-01-2025 21:34:06 1 | ||
---|---|---|
Basher
![]() |
|
05-01-2025 14:16:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Momenteel is niet echt heel duidelijk of en wat er momenteel in Zwitserland gebeurd, als daar weer een nieuw stel naar vertrokken is na de 3128. |
05-01-2025 14:34:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Retrofit klinkt veel onschuldiger dan het in dit geval is. Meestal gaat het immers om een onderdeeltje hier en een nieuwe softwareversie daar, maar hier moet om bij de eventuele slecht gelaste naden te komen, zo'n beetje het hele interieur er weer uit. Niet voor niets duurt het allemaal zo lang. |
05-01-2025 15:49:39 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Je moet eerst je werkplek vrij maken. Ik neem aan dat je de oude las er uit moet slijpen, geen fijne klus. Daarna waarschijnlijk handmatig een nieuwe las leggen i.p.v. machinaal. Las zal gekeurd moeten worden, aannemelijk een derde partij. Daarna kan je pas opnieuw gaan opbouwen en ik vergeet vast wel nog een paar stappen. |
05-01-2025 15:53:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Er zouden nu twee stellen in Villeneuve moeten zijn. De 3128 was twee maanden in Villeneuve. |
05-01-2025 15:54:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En je zit met garanties van alle apparatuur die na deze paar jaar stilstand verlopen is, waar je de klant (NS) geen plezier mee doet. Dus dat moet ook vervangen worden. Een hoop werk. Maar Zwitserland houdt zich meer bezig met het testen van een aantal treinstellen, en niet zozeer met retrofitten in het algemeen. Ik heb geen idee of er in die richting nog wat staat. Laatst bewerkt door aarclay op 05-01-2025 15:56 |
11-01-2025 20:32:04 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Op 18-12 is de 3128 opgehaald door NS 193.956 vanuit de Waalhaven. Volgens deze foto is het geheel richting Rtng gebracht. Wat er daarna mee gebeurde is mij niet bekend.
https://www.instagram.com/share/p/BAD1o7pPAY Laatst bewerkt door ToH op 11-01-2025 20:32 |
11-01-2025 20:46:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Op 27-12 is de 3128 op Utctw gezien. |
13-01-2025 11:08:18 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De 3149 heeft inmiddels ook de acceptatietests doorlopen. |
16-01-2025 18:24:22 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Stel 3132 wordt nu gebruikt voor opleiding in Zl en testritten tussen Zwolle en het noorden. |
16-01-2025 19:08:15 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Geen testritten, zijn opleidingsritten. |
16-01-2025 21:30:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag de eerste (?) ICNG naar het RB Haarlem: de 3136 met lichte aanrijdingsschade. |
17-01-2025 09:34:26 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Zag het stel idd gisteren staan. Zover ik weet idd de eerste bij het RB. Eerste stel met kleine schade in NL was de 3116, maar die ging toch terug naar de fabriek. Tevens een ander stel in de tuin bij Hlm. Iemand die weet waar/wat er gebeurd is? Zover ik weet zou stel 3136 vanaf maandag vanuit Zl opleidingsritten doen namelijk. |
17-01-2025 10:17:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij het station Hlm staat de 3115, waar volgens zegsman in ieder geval een raam is vervangen door een houten plaat. |
17-01-2025 13:29:22 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De 3136 is op 1 jan. als trein 1167 gestrand in de buurt van Rijswijk, met opheffingsreden "een object op het spoor". |
17-01-2025 15:13:04 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Volgens interne systemen aan de kant wegens 'schade na aanrijding persoon'. Laatst bewerkt door ToH op 17-01-2025 15:13 |
17-01-2025 15:33:21 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
stel heeft een ree aangereden. deze heeft de BTM module geraakt en deze is onder de trein door geschoten. deze heeft div. remleidingen, assen en onderzijde beschadigd. was te veel om in het OBWGM te herstellen. Laatst bewerkt door koploper1 op 17-01-2025 15:33 |
17-01-2025 16:00:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
En wat is een BTM-module? :-) |
17-01-2025 16:07:13 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Balise Transmission Module, om ERTMS-balises uit te lezen. |
17-01-2025 17:30:52 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
In makkelijkere taal ook wel de 'antenne' genoemd (groot grijs blok onder de trein, ICNG heeft er 2 per koprijtuig) 3115 heeft een gebarsten ruit als gevolg van (of juist met tot gevolg?) een beschadiging aan de carrosserie Laatst bewerkt door VIRMm1 op 17-01-2025 17:31 |
25-01-2025 15:58:30 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ook de 3321 mag zich voegen in het rijtje met treinstellen dat de acceptatietests heeft doorlopen. |
26-01-2025 10:03:19 2 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Vandaag is er weer een nieuwe overbrenging in aantocht. Het is mij nog niet bekend welk stel het is. |
26-01-2025 11:18:08 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Mag hopen dat men dat stel dan uit dienst heeft gehaald. |
26-01-2025 11:21:37 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dat stel gaat echt niet de dienst in hoor. |
26-01-2025 13:15:23 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, en waar ergens zou er toch een werkplaats zijn waar ze misschien zo'n ruit kunnen vervangen... 🤐 |
26-01-2025 15:42:32 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Volgens de ICNG Facebookpagina is stel 3305 vandaag aangekomen in NL. |
27-01-2025 12:07:20 1 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
|
27-01-2025 13:29:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik ken wel een recentelijke situatie bij een busvervoerder die een bus in de reizigersdienst gebruikte met een dichtgetimmerd raam, waar de schroeven in het hout nog uitstaken. Maar opeens was die bus heel snel van de openbare weg. Het is duidelijk dat een trein al helemaal niet met dichtgetimmerd raam in de dienst zal rijden. Dat hout is er gewoon voor om het interieur tegen weersinvloeden te beschermen tijdens de buitendienststelling. Laatst bewerkt door aarclay op 27-01-2025 13:31 |
28-01-2025 12:36:43 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ook de 3304 heeft inmiddels de acceptatietests doorlopen. Laatst bewerkt door mtlx op 28-01-2025 12:36 |
04-02-2025 18:25:29 3 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Volgende is de 3212, die nu ook de acceptatietests heeft afgerond. |
05-02-2025 07:27:04 1 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
|
08-02-2025 12:59:52 3 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
3351 en 3352 zijn op 6 februari in Wittenberg (Duitsland) gespot: www.drehscheibe-online.de Laatst bewerkt door brun op 08-02-2025 13:00 |
13-02-2025 07:51:43 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
En gisteren in de reizigersdienst gezien.
|
28-02-2025 07:19:36 5 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Treinstel 3105, die in Dreileben Duitsland ontspoord is geweest, wordt komend weekend in Nederland verwacht. |
01-03-2025 12:47:15 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik weet niet hoelang ICNG moet mee gaan maar heb zo mijn twijfels over de kwaliteit. Ik zit in stel 3138 tussen Shl en Amf en de trein piept en kraakt aan alle kanten en schud behoorlijk, lijkt mat 46 wel. Het is zo erg dat de toiletdeur spontaan open vloog. Tussendeur naar het volgende rijtuig is dan vanaf één kant weer niet open te krijgen. Een soort één richting verkeer dus. |
01-03-2025 14:45:24 | ||
---|---|---|
JOver
![]() |
Ik meen gelezen te hebben dat hij zo'n 30 jaar mee zou moeten gaan, tien jaar korter dan voorheen normaal was. Als het moet zoals je schetst, lijkt het mij ook inderdaad maar de vraag of dat stel (zo niet de gehele vloot) überhaupt tien jaar kan halen. |
01-03-2025 15:39:14 2 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik lees zo geen hele spannende dingen. De geluiden en het rijgedrag van ICNG zijn inderdaad anders (en mijns inziens veel te goed hoorbaar in de trein zelf, lees: te weinig geluidsdemping), maar kunnen verder geen kwaad. Dat de sloten van de kleine toiletten niet lekker werken is een bekend issue, staat op de lijst, maar er zijn hogere prioriteiten. Beide dingen zeggen verder niks over de verwachte levensduur. Die is ook gewoon 40 jaar, met een grote midliferevisie. Die 30 jaar is de reguliere afschrijftijd van een treinstel (niet ICNG-specifiek, maar dat geldt eigenlijk voor alle treinen) en dat is meestal ook de tijd dat er ondersteuning is vanuit de fabrikant in de vorm van onderdelen of vervangingen. Meestal krijgt de materieeleigenaar dan de mogelijkheid om aan het einde nog één grote restorder te doen om nog de verwachte resterende levensduur voldoende reserveonderdelen te hebben. Laatst bewerkt door mtlx op 01-03-2025 15:40 |
01-03-2025 17:11:35 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Piepen, kraken en schudden heb ik net zo goed in een ICE ervaren, dat zegt niet zo heel veel over de verwachte levensduur van een treinstel. Hoogstens dat er een beetje aandacht nodig is om wat losgetrilde schroefjes weer vast te draaien.
Schudden kan ook aan de baan liggen, in mijn ervaring reed de ICNG-B in België op het klassieke spoor bijvoorbeeld beter dan op het klassieke spoor in Nederland. |
01-03-2025 17:42:02 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Piepen en kraken klinkt eigenlijk wel goed. Dat betekend dat alles nog nieuw is en er nog slijtpuntjes moeten ontstaan. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
01-03-2025 19:42:56 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
|
01-03-2025 20:15:29 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vroeger kreeg materieel elke 7,5 jaar een kleine revisie, na 15 jaar een grote revisie die het materieel weer 15 jaar mee moest laten gaan, mits ook weer gevolgt door een kleine revisie bij 7,5 jaar.
De meeste Hondekoppen zijn ook niet veel ouder geworden dan 30-35 jaar met wat extra keine oprekbeurten om dat te halen, en bij plan V was dat ook niet veel langer voor de meeste stellen. |
02-03-2025 10:57:40 3 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
ICNG 3105 staat gepland vandaag aan te komen in NL met trein 49558. 14.27 uit Bh, 15:42 d Dv, 16:31 aankomst Zl.
Alles onder voorbehoud |
02-03-2025 11:08:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik neem aan dat de juiste volgorde van de NVR-nummers hierin worden gevolgd omdat er na de crash twee (?) nieuwe bakken zijn gebouwd? Laatst bewerkt door aarclay op 02-03-2025 11:35 |
02-03-2025 12:01:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die twee nieuw gebouwde bakken, zullen dus ook een nieuw NVR nummer hebben. |
04-03-2025 09:57:12 | ||
---|---|---|
JornGroen
![]() |
Beetje een willekeurige vraag maar wat is de maximale inzet waar ICNG mee gaat rijden? Ik zie af en toe weleens 16 bakken gepland staan op de 1800serie, maar dat blijft eigenlijk nooit. 1 keer zou ik meerijden met 16 bakken ICNG maar op Amf had het voorste stel daar geen zin in. Is het wel de bedoeling om (regelmatig) met 15/16 bakken te gaan rijden? |
04-03-2025 10:14:37 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
16 bakken ICNG mogen gewoon, maar een beperking in de TEV (stroomvoorziening) zorgt op dit moment voor een maximum samenstelling van 13 bakken (15 mag volgens mij ook) rondom Amsterdam Zuid/Rai. |