17-10-2024 08:43:44 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dank! |
14-11-2024 13:19:48 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Op hgbtf.net wordt gemeld dat het afscheidsfeest niet door zal gaan.
Ik weet niet precies wat er bedoelt wordt met "omdat het nieuwe vervoersplan kritiek heeft" maar ik vindt het wel doodzonde voor een trein die zo enorm lang in dienst is gebleven. |
14-11-2024 13:39:25 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik denk dat de schrijver bedoelt dat er vanuit NMBS geen mensen kunnen worden vrijgemaakt voor het inplannen van zo'n evenement, omdat er nog veel werk te verzetten is voor het "nieuwe vervoersplan" (nieuwe dienstregeling). |
26-11-2024 16:12:50 1 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Wegens de grote kritiek op het afschaffen wegens kritiek (volgt u nog?) is er dan TOCH een evenement georganiseerd: De Franstalige pagina: https://www.trainworld.be/fr/voyage-d-adieu-aux-automotrices-classiques Laatst bewerkt door Natje049 op 26-11-2024 21:19, reden: Nederlandse link toegevoegd Operator Shunting Yards bij NMBS |
![]() |
advertentie |
26-11-2024 17:41:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
En hier de Nederlandstalig pagina:
Update: inmiddels uitverkocht. Laatst bewerkt door AlexNL op 26-11-2024 20:47 |
26-11-2024 21:20:42 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Nog 200 tickets beschikbaar. Wanneer je ze in het winkelmandje plaatst worden ze een tijd gereserveerd. En komen pas later weer beschikbaar |
26-11-2024 21:35:03 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Meer bepaald, om 21:34 uur nog 202 plaatsen beschikbaar. Maar, let wel, vertrek Schaarbeek om 9:00 uur. |
26-11-2024 22:51:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Om 20:47 zei de website me "sorry, geen plaatsen meer beschikbaar" maar dat lijkt dus mee te vallen. :-) |
27-11-2024 07:55:58 | ||
---|---|---|
DovaModaal
![]() |
Nee, er wordt bedoeld dat er vanuit de samenleving kritiek is. Enerzijds omdat de NMBS de voorbije maanden eenzijdig beslist heeft de uitbreidingen voorzien in het openbaredienstcontract uit te stellen, wegens gebrek aan personeel EN MATERIEEL. Er zijn sowieso regelmatig problemen/overbezetting op individuele treinen wegens de krapte aan materieel. (En daarnaast was er ook veel kritiek wegens de verschuivingen / afschaffingen in treinseries / bediening, omdat de extra treinserie van de Eurocity Direct in een verzadigde as gepropt moest worden.) Dan was het natuurlijk niet zo handig voor de NMBS om met een afscheidsrit in de kijker te lopen omdat ze materieel afvoeren. En dat daar personeel aan meedoet.
Maar omdat er daarna kritiek kwam op de afschaffing van de afscheidsrit, gaat die dus toch door. Laatst bewerkt door DovaModaal op 27-11-2024 08:27 |
12-12-2024 09:47:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Bij de zuiderburen schreef Davy:
'JH-stelletjes' slaat op het type aandrijving: klassiekjes die zijn gebouwd tot 1970 gebruiken rijweerstanden (met een Jeumont-Heidmann-schakelwals), latere reeksen gebruiken choppers. Klassiekjes met choppers zijn niet toegelaten in Duitsland. Laatst bewerkt door AlexNL op 12-12-2024 09:47 |
23-12-2024 23:49:19 1 | ||
---|---|---|
Natje049
![]() |
Bij deze zijn alle klassiekjes officieel uit dienst of in park. De 660 wordt bewaard door Train World. De koude reserves voor Liège - Aachen gaan niet door. Wanneer er te veel uitval is doen we het dus zoals Arriva doet; gewoon afschaffen tussen Welkenraedt en Aachen een een break gebruiken op binnenlandse pendel. Operator Shunting Yards bij NMBS |