02-01-2024 09:24:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ICM op de A2-corridor: 4058 + 4069 als 3935 onderweg. |
02-01-2024 09:36:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij de treinen serie 4800 staat in de reisinfo consequent dat ze "ook stoppen in Haarlem Spaarnwoude". Fijn zo! Maar een beetje overbodig. Zou dat een struktureel foutje in de jaardienstregeling kunnen zijn dat in dagplan is gladgestreken? |
02-01-2024 10:00:43 | ||
---|---|---|
stijngeluk
![]() |
Wel een beter bericht als: stopt niet te Hlms, maar dat terzeide. Kijkend naar treinposities, denk eerder een foutje in de vakantiedienstregeling. De vandaag, woensdag en donderdag staat Hlms er vrij sporadisch in richting Asd zoals hier te zien. Op vrijdag en ook volgende week staat het wel weer goed. Laatst bewerkt door stijngeluk op 02-01-2024 10:01 |
02-01-2024 12:40:18 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
DDZ 7522 in de 3100 vandaag: nu onderweg in 3143. Tussen Zl en Ed tot halverwege de middag zo'n 10 treinen die uitvallen. Tussen Zl en Kpn is vanmorgen niks uitgevallen. Op het Nederlandse deel rijdt 143/148 niet. |
![]() |
advertentie |
02-01-2024 13:19:29 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Zl-Es misschien? Ed is ander lijntje ... |
02-01-2024 15:28:19 | ||
---|---|---|
r91
![]() |
ICD 940 (treinstel 3133) staat al ruim een uur gestrand op de HSL ter hoogte van de A44. Evacuatie in volle gang Bron: zit er zelf in. |
02-01-2024 16:37:22 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Quote Waar heb je dit gezien? Ergens op/langs de baan of digitaal? |
02-01-2024 18:59:11 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Vanwege storm "Henk" wordt de 3000 vanaf ongeveer 21.00 geknipt in Hwd. Op Hwd - Hdr wordt tevens met een aangepaste snelheid gereden. |
02-01-2024 19:52:22 | ||
---|---|---|
roeter
![]() |
Quote [...] Klopt als je Hannover-Bad Bentheim ook tot Nederland rekent. Deze reden alleen Berlijn-Hannover v.v. |
02-01-2024 19:54:35 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
ICE 122 komt met +10 in Ah aan. Op het bord op het perron staat +20. Dus blijven we lekker 8 minuten staan om achter de IC naar Shl aan te boemelen, die nog 2x moet stoppen tot Ut. Waarom? (heft zijn handen ten hemel) |
02-01-2024 20:56:09 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Vermoed zomaar dat @broek53 dat vanuit het woon- of keukenkamerraam bij het beginpunt zag 😉 |
02-01-2024 20:58:37 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Toch ook leuk om te zien vanochtend bij de overweg Maarsbergen plm 9.04: twee elkaar kruisende Flow- VIRMm-s, de een een 4tje en de andere een 6je. Geen nummers. |
02-01-2024 21:48:18 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
ns.nl meld Harde wind HSL Tussen Breda en Rotterdam Centraal rijden er op de hogesnelheidslijn minder treinen door harde wind op de Hogesnelheidslijn. Dus het waait harder dan waar de schermen bij het Hollandsdiep voor ontworpen zijn? Neem aan dat alle treinen dan via de klassieke lijn gaan? |
02-01-2024 23:18:38 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
FLIRT 2209 kwam vanavond aan te Zaanstraat bij de RNO. Dit na een aanrijding van meer dan een week geleden en het stel heeft al die tijd aan de kant gestaan te Ht. |
02-01-2024 23:21:06 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote In elk geval is er ook een melding dat er minder Sprinters Ddr-Rsd rijden vanwege de harde wind op de HSL. Reizigers moeten dan zelf de link dan maar leggen dat deze Sprinter sneuvelt t.b.v. om te leiden HSL treinen, vermoed ik. ;) |
03-01-2024 00:05:40 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Quote Maar die bruggen staan toch echt naast elkaar, hoezo zou je dan wel over de oude maar niet over de HSL-brug mogen, is die zo veel hoger? Of is het niet mogelijk om de HSL slechts voor een aantal uur een snelheidsbeperking op te leggen daar? |
03-01-2024 00:29:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja die HSL brug is veel hoger ja, en volgens mij is het nog steeds zo dat alleen de volledige Zuid sectie geschakeld kan worden naar 80km/h ipv een klein gedeelte ervan ter hoogte van de brug bijvoorbeeld. |
03-01-2024 06:21:27 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Volgens mij is de hoeveelheid meldingen en aanpassingen als gevolg van wind ook significant minder dan voordat de schermen zijn geplaatst en de systemen zijn aangepast. |
03-01-2024 12:02:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Voor de deur 🙂, bij vertrek uit Enkhuizen. |
03-01-2024 13:32:27 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Quote Oke, ik had niet verwacht dat dat hoogte verschil zon groot verschil zou maken in de hoeveelheid wind, maar blijkbaar wel. Dank voor de reactie. |
03-01-2024 16:33:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Bovendien,afhankelijk van waar de wind komt thv de bruggen,schermt de hsl brug deels de normale (|oude) moerdijk brug af van de wind. |
03-01-2024 17:57:26 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Wat meer van belang is: de HSL-brug ligt een stuk hoger boven het water van het Hollands Diep en de brug van het gewone spoor heeft een windverband (de stalen bovenbouw) die de wind behoorlijk breekt, zoals een boomsingel dat ook doet. |
04-01-2024 22:13:28 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar er zijn nu toch windschermen? Zijn die dan niet hoog genoeg, niet sterk genoeg of niet lang genoeg? Of is er wat anders aan de hand? |
04-01-2024 23:00:21 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Die windschermen hebben limieten. Ze zijn ontworpen voor windsnelheden van x (weet het exacte nummer niet) km/h, en zodra het daarboven komt, gelden er alsnog beperkingen. Dat is ook al meermaals besproken in het HSL-topic. Bij sommige stormen komt de windsnelheid inderdaad over dat maximum heen, en dan gelden die beperkingen weer. |
04-01-2024 23:41:41 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Kijk eens naar dit filmpje www.youtube.com |