07-01-2024 10:39:10 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
https://treinposities.nl/ritinfo/20240108/3928 |
07-01-2024 10:58:38 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Zat er gisteren ook naar te kijken; klinkt als een creatieve manier om FLIRT vanuit Mt naar Ehv te krijgen. |
07-01-2024 11:01:33 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Er is een tekort aan beschikbare VIRM stellen, dus moest er iets anders gevonden worden. |
07-01-2024 11:37:21 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Tuurlijk kan dit op het laatste moment afgeblazen worden. Slechts een beperkt aantal machinisten hebben materieel bekendheid op FLIRT.
Treinposities is altijd actueel. |
![]() |
advertentie |
07-01-2024 11:46:16 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Als het in het dagplan gepland is (zoals nu) dan kan het eigenlijk alleen veranderen door defect materieel of een storing. Materieelbekendheid is geen probleem, hier is namelijk al rekening mee gehouden. Daarnaast heeft inmiddels een groot deel van de NSR machinisten bekendheid op de Flirt. |
07-01-2024 17:45:22 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
En voor nu staan gepland de 2209+2514 ipv 3+3+3. |
07-01-2024 17:46:36 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Quote Dat gaat lekker knus worden vanaf Eindhoven, kijk er nu al naar uit want heb hem morgen toevallig mee van Rm tot Ut.😃 |
07-01-2024 19:42:22 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Dan is Treinposities toch niet zo actueel als Seinhuis beweert... Daar staat nog steeds 3x 3 op. |
07-01-2024 19:50:44 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Treinposities krijgt de data in 3 stappen. Eerste stap is alleen de dienstregeling, tweede stap is 3 dagen van te voren het in het dagplan geplande materieel, derde stap is 4 uur van te voren met het definitieve materieel inclusief nummers, dan is ook te zien of er bijgestuurd is. Als er tussen stap 2 en 3 iets verandert in de planning, wordt dat pas meegenomen in stap 3. |
07-01-2024 20:50:35 1 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Genoeg FLIRT is er dus ook niet als er (waarschijnlijk) met 2 ipv 3 stellen gereden gaat worden. ;) |
07-01-2024 21:14:18 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Flirt is er genoeg. |
08-01-2024 00:13:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Van stpl Ut nog steeds maar 1 op de 5 mcn (huidige formatie plm. 380 mcn) omdat het locale managment graag bezuinigd op opleiding. |
08-01-2024 05:32:04 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De FLIRTs zijn inmiddels bekend, het gaan de 2209 en 2514 worden. Alleen is er een "defect spoor" tussen ehv en ik denk ht(correct me if i'm wrong). De hele dag geen 3500 ehv-ht en geen 3900 asd-ehv. Dan hoop ik maar dat de 800 versterkt gereden wordt ipv de vele losse stellen die het normaal herbergt. Bronnen treinposities, rijdendetrein.nl Update van ProRail op X(Twitter) Laatst bewerkt door stefanvw14 op 08-01-2024 08:40, reden: aanvulling |
08-01-2024 07:26:51 | ||
---|---|---|
PlanV450
![]() |
Gepland zou het idd 3x Flirt-3 zijn, ivm gepland onderhoud aan VIRM. Echter heeft de storing het veranderd. Maar nu worden ze in Eindhoven toch uitgewisseld voor een toevallig aanwezige reserve-VIRM ;) Laatst bewerkt door PlanV450 op 08-01-2024 07:32 |
08-01-2024 08:05:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Morgen een nieuwe kans. Met volgens Treinposities Flirt in de 3932. |
08-01-2024 08:23:37 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Bovenop de al uitgeklede dienstregeling, valt er aanzienlijk meer uit. Sowieso tamelijk rommelig in west Randstad. Te Bd reed 905 niet en intussen is ook te zien dat 1122 en 915 uitvallen. Te Rtd grote drukte in 1009, ondanks de inzet van een 9-baks ICR stam. 9211 reed met een vertraging van ruim +35. 2418 zag ik vertrekken met een gezellig losse VIRM IV. Ook de nodige Sprinters tussen Ddr en Gvc rijden niet. 2829 te Rtd met de leuke combi SLT4+4+6 (!) Laatst bewerkt door Karel1969 op 08-01-2024 08:24 |
08-01-2024 08:35:19 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote De 2800 (gecombineerd met 2000) rijdt sinds begin deze dienstregeling al met een setje SLT en vaak op de drukke momenten 14 bakken idd. :) |
08-01-2024 09:20:05 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Laat me raden, heb je met 3 flirts een extra HC nodig (ivm tunnel Best) en was die niet beschikbaar? |
08-01-2024 09:20:50 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik weet niet wat er met EN 452 aan de hand is maar een uur geleden had ie in Am +230. Nu in Dv + 285 ....... |
08-01-2024 09:23:32 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
9:15 Zlr
Rxp 9902 met remwagens 2x nieuwe ICNG 2x ICNG tbv opleidingen 2454CREW knalrode wagen 2454CREW Plan U 2454CREW sik |
08-01-2024 09:42:10 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Welke Plan U, de gele of de rode? |
08-01-2024 10:04:44 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote De 115 is uit On opgehaald |
08-01-2024 10:16:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote In spoor BE (Vga - Btl) bij km 52.1 en 52.6! |
08-01-2024 10:44:01 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Wat bedoel je met Am? Dat is America tussen Eindhoven en Blerick. |
08-01-2024 10:45:12 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Enigzins merkwaardige treinafhandeling op Hgl rond 10.15 uur vandaag. IC240 van 10.09 uur heeft +10. Zoals verwacht komt de stopper Odz - Zp als eerste uit het oosten. Deze loopt voor de rooie op spoor 301b. Daarna komt de 240 met exact +10 op spoor 2 binnen. Nadat deze om 10.19 uur is vertrokken mag t stoppertje naar spoor 2a, de stopper Es - Zl komt tegelijkertijd binnen op spoor 2b, Aansluitingen ri Zp/Zl worden overgenomen. |
08-01-2024 10:49:15 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Sorry, moet Amf zijn. Toets niet goed geraakt denk ik ;) |
08-01-2024 10:54:19 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Inmiddels heeft hij in Dv al +380 op de borden en rijdt ie maar tot Amsterdam. |
08-01-2024 11:02:36 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Eurobahn van 10.34 uur uit Hgl heeft tussen Hgl en Odz zijn stroomafnemer verloren. Gek genoeg onderweg niks gemerkt. Ri Hgl vertrekt er wel een goederentrein, bovenleiding schijnt dus nog in orde te zijn. Er rijdt echter voorlopig tot 12 uur niets .. Laatst bewerkt door henri1972 op 08-01-2024 11:20 |
08-01-2024 11:37:00 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Misschien gaat zo'n treinstel automatisch lichtjes remmen om de hoogspanning onder spanning te houden. Dat doen sommige treinen ook bij bruggen, zodat de ventilatie niet uitvalt. Als je dan geen tractie heeft en er geen snelschakelaar uitvalt, en je de bovenleiding niet ziet zwiepen, kan het zomaar gebeuren dat je het niet merkt. Hoewel moderne treinen wel een "automatic dropping device" (ADD) hebben, die de stroomafnemer automatisch neerlaat als er schade is aan het sleepstuk. Waarbij je dan ook vaak een melding krijgt op het diagnosescherm. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-01-2024 11:41:13 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Aldus nfl om 11:36 in Bh met RFO 1837 gereedstaand. Traxx Loc defect? |
08-01-2024 11:44:49 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Het bovenste deel vd stroomafnemer is gewoon helemaal foetsie. Staan nog 1 stang omhoog. Pro Rail aanwezig. Voor de reizigers geen info. |
08-01-2024 11:54:57 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Bovenleiding boven spoor HO moet tussen km 20.9 en 25.9 geinspecteerd worden. EDIT: Tussen Hgl en Odz wordt nu links gereden. Laatst bewerkt door gvttreinen op 08-01-2024 12:07 |
08-01-2024 12:33:30 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Defect spoor Vught - Boxtel , opgeheven : 3500 Ht-Ehv / 3900 Asd-Ehv / 4400 Ht-Btl incidenteel ivm cargo .
|
08-01-2024 12:56:34 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Om 12.55 uur vertrokken uit Hgl. Achter de 148 aan. |
08-01-2024 13:03:21 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Ook de terugweg is opgeheven tussen Brussel en Amsterdam. |
08-01-2024 13:05:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 452 is met een vertraging van 483 minuten bij Odzg het land binnengekomen.. inmiddels met +499 bij Aml. |
08-01-2024 13:19:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Er later morgen staat die in Amersfoort. Laatst bewerkt door moderator op 08-01-2024 14:58, reden: bericht verwijderd v. oorspronkelijke quote |
08-01-2024 13:40:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote En om 13:39u met 8 uur en 26 minuten vertraging de IJssel bij Deventer overgestoken richting Amsterdam. Laatst bewerkt door martijn op 08-01-2024 14:11 |
08-01-2024 13:45:39 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
De 115 stond om 13:37 tussen twee Railadventure koppelwagens in met de Sik ri Amf. Wordt vannacht (?) flink doorkarren met die Sik dus. 😃 Laatst bewerkt door RX7567 op 08-01-2024 13:56 |
08-01-2024 14:42:14 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
65 km/u van Zwolle naar Amersfoort met een paar keer stoppen wellicht. |
08-01-2024 14:59:25 1 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Enkele offtopic berichten verwijderd. |
08-01-2024 14:59:46 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
De 750 (ICM-7, 4220 V, 4073 A) kwam daarnet met een ATB-remming (althans, daarop leek het) tot stilstand in de Drotermeertunnel. Zit er zelf in. En nu ergens voor Dronten weer een ATB-remming. De machinist wil 'm even resetten, maar dat gebeurt best snel, we rijden weer. Overigens ook een aanrijding boven Mp, waardoor uitvallende treinen. Laatst bewerkt door bacr op 08-01-2024 15:07 |
08-01-2024 15:12:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Inmiddels beide sporen buiten dienst zo te zien |
08-01-2024 15:15:50 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
2x Arriva Limburg Flirt 3 door Hdl richting Gdm om 15:15 |
08-01-2024 15:47:46 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Te Rtd staat op de elektronische borden dat de treindienst tussen Rtd en Gvc tot 12-1 is aangepast wegens een verstoring elders. Wat is die verstoring elders dan? |
08-01-2024 15:53:17 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Stel 2340 was als trein 9050 kort na vertrek uit Hr gestrand vanwege een aanrijding. |
08-01-2024 15:55:57 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Vanavond rijdt de helft van de stoptreinen Hrl-Std niet vanwege tekort aan personeel en/of materieel. |
08-01-2024 16:16:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Tekort aan materieel/personeel vanwege grootschalige (landelijke?) opleiding ICNG. |
08-01-2024 16:33:21 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Zie je ook op Treinpositie.nl met aantal ICNG. Even lastig. Maar beter op termijn een grotere pool aan ICNG treinmachinisten dan even wat minder ICNG. We zitten nu in een relatief rustigere periode. En de ICNG zullen gefaseerd instromen. |
08-01-2024 16:57:57 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Quote Het transport is of al onderweg of het is nu naar een ander spoor achter de andere treinen gerangeerd want vanaf de 300658 kon ik de samenstelling niet meer zien. Dat kon eerder op de dag wel. |
08-01-2024 17:02:51 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Rond 16u vertrokken volgens de crew op facebook |
08-01-2024 17:04:54 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Aha, dat verklaart het dan. Dankje! |
08-01-2024 17:12:34 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Herstelwerkzaamheden bij Vga gepland tot 13u00 dinsdag dus die gaat ook niet ver komen. |
08-01-2024 17:16:04 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Dat remmen doet een trein niet automatisch maar is de (verstandige/handige) keuze van de machinist. |
![]() |
advertentie |
08-01-2024 17:22:46 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
NJ 403 valt vanavond uit (in NL). |
08-01-2024 17:40:48 1 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Quote 17:39 aangekomen te Amf vanuit Zl. Samenstelling is RXP 9902 + Crew2454 Sik + Railadventure koppelwagen + Plan U 115 + Railadventure koppelwagen + Crew2454 begeleidingswagen. Om 17:53 ben ik weggegaan, toen stond de trein er nog. Het leek alsof ze de Sik gingen starten. Laatst bewerkt door RX7567 op 08-01-2024 17:58 |
08-01-2024 18:27:31 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Crew 2454 Sik - 276 Crew 2454 Begeleidingswagen - type Us |
08-01-2024 18:55:17 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Klinkt vrij logisch. De 402 is afgelopen nacht in Frankfurt opgeheven. Reden mij onbekend. |
08-01-2024 20:02:26 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Dat remmen doet een trein niet automatisch maar is de (verstandige/handige) keuze van de machinist. Bij een VIRM wel, maar bij een Flirt ook? Ik weet vrij zeker dat er treinen zijn die automatisch remmen, maar ik weet het niet precies per materieelserie. Maar 't leek me gek als het niet automatisch zou gaan, want dan zou je toch wel merken dat de hoogspanning wegvalt als de stroomafnemer van het dak valt. Of hij moest toevallig al geremd hebben. |
08-01-2024 20:56:49 1 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Dat kunnen Flirts dus wel automatisch. :) |
08-01-2024 21:05:17 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Een VIRM kan dat toch ook automatisch, of haal ik nu wat door de war? |
08-01-2024 21:08:41 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat is afhankelijk van het type stroomafnemer op een VIRM |
08-01-2024 23:27:48 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Was er niet een staking in Duitsland? |
09-01-2024 00:15:27 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Ook niet, een VIRM doet dat niet automatisch maar de machinist doet dat. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 09-01-2024 00:15 |
09-01-2024 03:12:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij word er iets door elkaar gehaald, de ene bedoeldde auto drop down van een stroomafnemer, waarbij bij een versleten schuitje de stroomafnemer automatisch neer gaat en afgeschakeld word. De ander heeft het over een trucje van ED remmen wanneer er geen bovenleiding spanning aanwezig is zodat de genererende tractie motoren de HS tijdelijk verzorgen voor de rest van de trein. Laatst bewerkt door thom op 09-01-2024 03:13 |
09-01-2024 07:21:36 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote die is voor reizigersvervoer pas vanaf woensdagochtend 02.00. Daarmee zal na vandaag de 402 nog wel binnenkomen, maar de 403 zal vanavond en de aankomende 2 nachten niet rijden. Dit geldt ook voor 420/421. |
09-01-2024 08:46:51 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Voor de statistieken, de 453 heeft het land verlaten met Lineas huistijlloc 186 292, trein kwam om 23.56 langs Railcam Twl ri Bh. |
09-01-2024 10:13:42 1 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Quote Een FLIRT remt inderdaad automatisch bij een stroomlozebrug, maar ook bij bovenleidingbreuk, of als je zelf tijdens het rijden de snelschakelaar uitzet en zelfs als je daarna de stroomafnemer neer laat. Overigens is dit laatste ook nog wel eens per stel verschillend. Een VIRM remt al een tijdje na aanpassingen ook heel licht bij een stroomlozebrug, waardoor de hoogspanning er op blijft, overigens verschilt dat ook weer per stel en gebeurd dat dus de ene keer wel en dan ineens weer niet. |