25-04-2025 12:39:17 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Prima als dat de redenering is, maar dan moet je die ook consequent doorzetten en in elk volgend jaar de kaartjes steeds wat goedkoper maken aangezien de stoelen steeds wat verder slijten.... |
25-04-2025 15:42:25 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
25-04-2025 16:15:29 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als je het nieuwsbericht zou hebben gelezen weet je het antwoord:
Misschien in Nederland wel wat stukjes waar een Vectron maar 100 mag. Of heeft de ICE3neo dezelfde beperkingen? |
25-04-2025 19:41:30 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
|
![]() |
advertentie |
25-04-2025 20:12:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Meningen verschillen, ik vind het rottreinen waar ik liever niet in zit als het niet hoeft. Maar ik hoor bij een minderheid. :-)
|
25-04-2025 20:20:12 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Niet dat het wat toevoegt, maar ik vind IC1 ook fijner dan ICE 3neo. Volgens mij heeft de gemiddelde reiziger sowieso meer aan een zitplek -lees voldoende capaciteit- dan aan romantiek en glans. |
11-05-2025 08:33:51 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
De inhoud van de gelinkte pagina van NS International is inmiddels gewijzigd. Er wordt nu gesproken dat er naar verwachting medio december nieuwe treinen zullen worden ingezet tussen Amsterdam en Berlijn zonder verdere specificatie welk type trein dat zal zijn. In theorie komen er dan 3 type treinen in aanmerking, namelijk een ICE 3Neo, een ICE L en een ICNG-D, in volgorde van waarschijnlijkheid. Inzet vanaf september van de ICE 3Neo in treinpaar 143/142 lijkt hiermee weer van de baan. |
11-05-2025 12:04:32 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
ICNG-D daar is als ik online info zoals railwiki moet geloven,pas 1 v/d 12 exemplaren gebouwd en die is aanwezig op een testring in het buitenland. Laatst bewerkt door phantom op 11-05-2025 12:07 |
11-05-2025 13:10:07 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
www.bahnbilder.de Er zijn er zeker 2 gebouwd, maar dat neemt niet weg dat voor NS er andere prioriteiten zijn vwb de ICNG dan de ICNG-D variant (bijvoorbeeld eerst genoeg stellen zien te krijgen voor de binnenlandse en Belgische diensten volledig te rijden met het spul)... |
11-05-2025 13:27:16 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Later dit jaar moet de eerste ICNG-D naar Nederland komen voor testen/toelating. Er zijn er momenteel 2 stellen voor de tests. Toelating wordt in 2026 verwacht. |
11-05-2025 17:24:02 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
De 10 ICNG-D die nog gebouwd moeten worden zijn pas vorig jaar besteld door de NS met 2026 als het jaar waarin ze geleverd moeten worden. Toen deze order werd aangekondigd waren alle problemen met de productie al een lang en breed bekend. We mogen hopen dat ze toen dus een redelijk realistische leverdatum konden communiceren. De productie van de treinstellen zelf is nu ook niet het grootste probleem, buiten de 10 ICNG-D zijn alle stellen voor de NS al gebouwd. De leveringsvertraging zit nu nog in al het nawerk dat nodig is voor de vroege productie. We zagen vorig jaar al dat de treinstellen die toen nog gebouwd werden zonder een al te grote vertraging gewoon geleverd konden worden. Toen alle treinstellen klaar waren zagen de leveringsfrequentie ook direct weer sterk afnemen. Als Alstom gewoon productiecapaciteit voor de overige ICNG D dan zie ik geen reden waarom het ineens nog een jaar langer moet gaat duren. Niet dat het iets uitmaakt voor de IC Berlijn, ik zie ze niet op deze verbinding ingezet worden. De ICE L moet immers ook volgend jaar toegelaten worden en dat is nog steeds de trein die hier moet gaan rijden.
|
12-05-2025 08:15:57 2 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
De 3351 en 3352 zijn gebouwd en worden regelmatig gespot in Duitsland op het openbare spoor. 2 weken geleden nog in Wolfsburg, komende van Fallersleben. |
12-05-2025 11:26:03 1 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ook weer interessant: DB zet alvast 73 meerspanningsrijtuigen te koop. Deels gaat het om rijtuigtypes die ook in de ICB dienst doen: ... misschien iets voor GoVolta? Laatst bewerkt door brun op 12-05-2025 11:29 |
12-05-2025 12:01:35 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Die 3351 en 3352: die waren toch al gebouwd als 3228 en 3229? Later teruggenomen en aangepast als 3351 en 3352. Of was het anders. |
12-05-2025 13:57:39 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Nog even afgezien van beschikbaarheid en toelating, de IC Berlijn moest sneller gaan worden, vandaar de ICE L (230 km/h). Een ICNG-D zou net zo snel zijn als de huidige IC1 (200 km/h). En 6 uur in een ICNG-D? En de ICNG en ICNG-B hebben geen voorzieningen voor zitplaatsreservering. ICNG-D wel? |
12-05-2025 14:08:20 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Nee, die waren niet al gebouwd. |
12-05-2025 18:08:32 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Even een vraag tussendoor bij deze ideen voor inzet van de ICNG-D : worden deze naast ATB, ETCS en PZB ook voorzien van LZB? |
12-05-2025 18:23:03 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
LZB is ook voorzien. |
12-05-2025 19:53:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dankje, dat maakt inzet over langere trajecten wat reëler. |
13-05-2025 00:44:00 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
ICNG-B heeft wel zitplaatsnummers,wat de gewone ICNG weer niet heeft.Er zijn alleen geen digitale aanwijzingen |
13-05-2025 11:55:34 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Daarmee lijkt de inzet van de IC1 vanaf december 2025 steeds onwaarschijnlijker en deze inzet van een andere trein zeer waarschijnlijk is. De inzet van de ICNG-D is reeds afgeschoten, de ICE L lijkt ook zeer onwaarschijnlijk (een toelichting daarvan voor die tijd in Nederland lijkt wel erg kortdag te worden), zodat er behalve de ICE 3Neo vrij weinig inzetbare treinen overblijven voor deze verbinding. |
13-05-2025 12:08:33 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Het is ook al lang en breed aangekondigd dat ICE3 Neo op deze route gaat rijden. Het is voor nu alleen nog even de vraag wanneer de inzet begint, omdat hier wat wisselende berichten over zijn. |
13-05-2025 15:27:59 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
EDIT: hierboven ook al genoemd Laatst bewerkt door brun op 13-05-2025 15:29 |
14-05-2025 08:15:53 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
ICNB-D moet natuurlijk toelating krijgen en moet dan ook met LZB getest worden. Maar ik zie inzet in de IC-Berlijn ook niet erg waarschijnlijk. Zoals ik eerder al gezegd heb, ik hoop wel dat NS er iets mee gaat doen, bijvoorbeeld naar Rheine of Osnabrück rijden waar je in het andere uur aansluiting op de andere IC naar Berlijn kan geven. |
14-05-2025 09:40:10 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik denk alleen dat een IC die slechts tot Rheine, Osnabrück of Münster rijdt zwaar onrendabel is, omdat de meerwaarde ten opzichte van de RB61 veel te beperkt is en doorrijden naar Hannover niet past tussen Löhne en Hannover. Het beste is denk ik gewoon dat ook de ICNG-D gewoon enkel in Nederland gaan rijden. Misschien 1x/2 uur Amsterdam-Düsseldorf met stops in Utrecht, Arnhem, Zevenaar, Emmerich, Wesel, Dinslaken, Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf Flughafen, maar de vraag is of deze verbinding wel winstgevend is. |
14-05-2025 13:52:35 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Alleen is het betreffende artikel waarin de inzet van de ICE 3Neo is aangekondigd verwijderd en vervangen door een tekst waarin mogelijk nieuwe treinen gaan rijden tussen Amsterdam en Berlijn zonder verdere specificatie welk type trein dat zal zijn. |
14-05-2025 18:17:25 2 | ||
---|---|---|
Draaistel
![]() |
Mogelijke inzet ICNG naar Berlijn? Ik reisde een paar dagen geleden met Belgische I11 (eerste klas) naar Breda. Daar overstap in ICNG naar Eindhoven: ik zeg het wellicht wat overdreven- wàt een rammelkast, die ICNG! Dààrmee naar Berlijn? |
14-05-2025 18:39:24 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Op treinen waar veel reizigers minstens 4 uur inzitten is het wenselijk dat toch ook een eet- en drinkgelegenheid aanwezig zijn? Dan valt ICNG ook af. ICNG is net als die IC Dosto's van DB Fernverkehr. Leuk voor de middellange afstand, maar voor de echt lange afstanden (zoals Amsterdam-Berlin en in het geval van de IC Dosto's Köln-Dresden totaal ongeschikt). Laatst bewerkt door Berk24 op 15-05-2025 13:08 |
14-05-2025 20:56:26 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
In Stuttgart-Dresden via Keulen zitten de meeste mensen ook niet de hele afstand, die treindiensten zijn gekoppeld omdat het praktisch is qua materieelinzet, personeel en perroncapaciteit. Een groot deel van de reizigers stapt in Hannover om. Naar Berlijn is dat wel zo, dus de ICNG is eerder geschikt om bijv. naar Düsseldorf, Keulen of Aken te rijden. Laatst bewerkt door AlbertP op 14-05-2025 20:57 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-05-2025 22:19:10 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Gedrag van een trein is een samenspel tussen infrastructuur en baan, en de Nederlandse infrastructuur is anders dan bij onze buren. In mijn ervaring rijdt een ICE in Nederland (Utrecht - Arnhem) luidruchtiger en onrustiger dan in Duitsland, ook op het klassieke spoor (Emmerich - Oberhausen).
Een tijd geleden ben ik met de ECD naar Brussel gegaan, en het viel me in België op dat de ICNG daar op klassiek spoor beter rijgedrag vertoont dan in Nederland. Laatst bewerkt door AlexNL op 14-05-2025 22:19 |
14-05-2025 23:30:21 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Mag ik trouwens vragen waarom mensen altijd zo graag willen dat een extra internationale trein via Emmerich in Dinslaken zou stoppen. Alle treinen die daar stoppen stoppen ook in Wesel en Oberhausen namelijk. |
15-05-2025 00:39:44 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
In Dinslaken begint wel een heel lange tramlijn. Daarmee kom je nog eens ergens. |
15-05-2025 06:24:51 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
|
15-05-2025 08:37:45 4 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat is ook alweer de samenhang tussen de RE19 en de IC Berlijn? |
15-05-2025 11:59:21 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Van wie zou dat 'moeten'? |
15-05-2025 12:08:16 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Als je op lange verbindingen (bijvoorbeeld naar Berlin) treinen gaat inzetten die eigenlijk geschikt zijn voor hooguit de middellange afstand, dan gaan er op een gegeven moment reizigers afhaken. Daarom wil Deutsche Bahn dan ook vanaf eind september op de IC143/IC142 de ICE3Neo inzetten, om zo de weggejaagde reizigers terug te winnen. Het staat nog steeds in de reisplanner dat de IC143/IC142 met afwijkend materieel rijdt en dat er daarom geen zitplaatsen gereserveerd kunnen worden, dus ik neem aan dat Deutsche Bahn dan ook vanaf eind september de ICE3Neo gaat inzetten op de IC143/IC142. Zijn al best wat treintickets voor specifiek deze treinen door diverse reizigers besteld, dus ook de reizigers verwachten vanaf eind september de ICE3Neo op de IC143/IC142. |
15-05-2025 12:20:20 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Maar dat is nog geen antwoord op de vraag van Muizenneus. |
15-05-2025 12:46:26 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
|
15-05-2025 13:22:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daarnaast geloof ik er niet zoveel van dat reizigers nú ineens al boeken omdat over 4 maanden mogelijk een ICE als materieel gebruikt word. |
15-05-2025 13:27:15 7 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha wat een onzin inderdaad. Ik spreek/ken veel 'normale' treinreizigers, dus geen hobbyisten, maar forensen tot interrailers, maar heb echt nog nooit gehoord dat iemand op de materieelinzet let. De doorsnee reiziger merkt het verschil niet eens. Niet aan de buitenkant noch aan de binnenkant. Als ze maar zittend en op tijd van A naar B gebracht worden. Laatst bewerkt door martijn op 15-05-2025 13:29 |
15-05-2025 14:00:52 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
In de huidige IC Berlijn is momenteel ook geen catering aanwezig. De eventuele inzet van een ICNG is tijdelijk totdat de ICE L is toegelaten en ingezet kan worden, het ontbreken van een eet- en drinkgelegenheid wordt blijkbaar als acceptabel gezien.
Dat was de planning, echter NS International heeft de planning weer van de website gehaald en vervangen door een niets zeggende tekst dat er waarschijnlijk nieuw materieel ingezet zal worden vanaf december 2025. Blijkbaar is de inzet van de ICE 3Neo niet zo zeker als het eerst leek. Afwachten dus. Laatst bewerkt door TtC op 15-05-2025 14:01 |
15-05-2025 14:19:36 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Van de huidige IC Stammen naar ICNG is gewoon van de regen in de drup in mijn ogen. De ICNG heeft niet eens een koffie-, thee- en snackautomaat aanwezig aan boord. Dan kan Deutsche Bahn nog beter enkel Bad Bentheim-Berlin rijden, waardoor de inzet van een ICE1LDV of ICE2 mogelijk wordt.
In de reisplanner van Deutsche Bahn staat nog steeds dat je geen stoelen kan reserveren voor de IC143/IC142 vanaf eind september door mogelijke wijziging in materieelinzet. Grote kans is dat er vanaf eind september ICE3Neo gaat rijden op de IC143/IC142. Ook zijn de ticketprijzen voor de IC143/IC142 hoger dan voor de andere treinen. Laatst bewerkt door Berk24 op 15-05-2025 14:22 |
15-05-2025 15:10:19 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Als ik zie hoe vol de ICB-BordBistro in het hoogseizoen was... De rij stond soms tot in het volgende rijtuig. Volgens mij was er geen andere Duitse trein die in de zomer zo'n horecaomzet draaide. En zelfs in de rustige maanden draaide het altijd vrij aardig, ook dan zat er wel een paar duizend euro omzet per ICB in (uit betrouwbare bron). En vergeet niet dat de kosten al grotendeels in de prijzen van de drankjes en etenswaren zijn verwerkt. Dus ongeacht of een catering aan boord nou echt nodig is - het is een gemiste kans als je 'm niet hebt.
|
15-05-2025 15:40:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als de prijzen voor eten of drinken standaard ingebouwd zitten in de prijs voor een treinkaartje bij DB,voor een trein die van NL naar D rijd,dan zou ik toch verwachten dat treinkaartjes al een flinke tijd goedkoper gemaakt hadden moeten zijn,aangezien er (volgens mij)geen treinen meer op die verbinding rijden die eten of drinken hebben/aanbieden onderweg. Laatst bewerkt door phantom op 15-05-2025 15:44 |
15-05-2025 15:56:38 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Waar je die conclusie op baseert is mij onduidelijk maar als je bij DB in een bistro iets haalt moet je dat gewoon betalen, zit niet verwerkt in de ritprijs. In het VK in de eerste klas overigens wel. Daar kun je elke rit wat nemen. Laatst bewerkt door BVisser op 15-05-2025 15:57 |
15-05-2025 17:09:34 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
|
15-05-2025 17:22:43 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
ICNG-D gaat echt niet naar Berlijn rijden. ICNG-D krijgt wel een cateringvoorziening in de vorm van een catering-kast waar bv een koffieautomaat in komt. |
15-05-2025 18:00:37 1 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ik vrees dat je het verkeerd hebt gelezen. :-) De kosten van alle logistiek rond Bordrestaurants enzo zitten grotendeels verwerkt in de prijzen van het eten en drinken. Daarom zijn koffie, water enzovoort zo duur aan boord. Daarom is het ook zo'n gemiste kans dat er geen catering meer is in de ICB. Veel verlies werd er namelijk niet op gemaakt, integendeel. De prijs van het treinkaartje zélf staat daar uiteraard volledig los van. Laatst bewerkt door brun op 15-05-2025 18:02 |
15-05-2025 18:22:26 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat doet me vermoeden dat het wel de bedoeling is om dat ding in te zetten voor bestemmingen verder dan Aken en Düsseldorf. |
15-05-2025 18:31:27 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Nu eindelijk weer on topic? |
16-05-2025 00:14:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
16-05-2025 07:59:06 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
ICE3Neo heeft natuurlijk minder zitplaatsen en hogere exploitatiekosten, dus alleen daarom is het logisch dat de ticketprijzen voor de treinen die met ICE3Neo rijden hoger zijn ten opzichte van treinen die met reguliere IC-stammen rijden. |
16-05-2025 10:54:10 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Er liggen ook nog drie 'klassieke' routes tussen Keulen en Frankfurt. Prima geschikt voor low-budget-reizen (al dan niet zonder cateringvoorziening....) |
16-05-2025 11:11:31 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is verleidelijk om naar alternatieven te kijken, maar dit draadje gaat over de ICB. |
![]() |
advertentie |
16-05-2025 12:39:10 2 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Er is door een aantal personen (terecht) al aangegeven terug naar het onderwerp ICB te gaan, maar toch blijven er off topic onderwerpen besproken worden. Dus, terug on topic. |
16-05-2025 15:43:16 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 17-05-2025 10:22 |
16-05-2025 15:56:08 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De Neo heeft een volwaardig BordRestaurant. Dit is ook een kenmerk van het merk ICE, dat in alle types aanwezig is terwijl het bij Duitse IC's steeds meer verwaterd is (en in Nederlandse treinen tot nu toe helemaal niet aanwezig). Laatst bewerkt door AlbertP op 16-05-2025 15:59 |
16-05-2025 23:22:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Sowieso was het in de IC's een Bordbistro die al beperkter was dan een Bordrestaurant. |
17-05-2025 14:01:54 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Deutsche Bahn had ook volwaardige BordRestaurants in haar IC-park, de WRmz-rijtuigen. Deze hebben ook nog een tijdje meegelopen in de IC Berlijn. |
17-05-2025 14:22:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, dat was tot 2014, dus dat dat was al een tijd niet meer van toepassing. |
17-05-2025 15:38:08 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Die Wrmz-rijtuigen waren geweldig, maar kwamen iets te vroeg. In die tijd was de trein buiten het hoogseizoen nogal rustig. Dus de restauratie was meestal leeg, terwijl er wel twee medewerkers meereden. Maar net toen ze weg waren, raakte de ICB ineens 'in'. Al helemaal toen het begrip vliegschaamte opkwam. Toen zat het BordBistro eigenlijk meestal vol en had zo'n Wrmz goede kansen gehad. |
17-05-2025 16:14:55 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Als ik het me allemaal goed herinner was het eigenlijk niet de bedoeling dat er WRmz's in de IC Berlijn zouden gaan rijden, maar kwam het toevallig zo uit. Er waren destijds in korte tijd een paar ontsporingen met WRmz's in de buurt van Stuttgart (?) en men wilde de BordRestaurants niet meer in die regio zien totdat duidelijk was wat er nou aan de hand was. Maar omdat er nog wél een wens was voor het aanbieden van een vorm van bordgastronomie, werden de WRmz's omgewisseld voor BordBistro-rijtuigen uit de IC Berlijn. Nadat de oorzaak van de ontsporingen was achterhaald en een oplossing was bedacht, werden ze weer omgewisseld. |
17-05-2025 16:18:49 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Men mocht de WRmz'en na de ontsporingen niet meer inzetten in samenstellingen die geduwd werden door de lok, vandaar dat ze naar de IC Berlijn gingen omdat die altijd getrokken reed. Laatst bewerkt door thom op 17-05-2025 16:19 |
17-05-2025 16:24:07 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Dat was min of meer gedwongen doordat de betreffende rijtuigen, gezien hun lengte, niet meer mochten worden ingezet in geduwde treinen. De IC Berlijn was een van de weinige IC treinen met catering (Bordbistro) die niet op een gedeelte van de reis geduwd werden ingezet. Daarom werden de Restauratierijtuigen in de IC treinen via Stuttgart geruild met de Bistrorijtuigen in de IC Berlijn, zodat er op beide lijnen catering aangeboden kon worden. |
17-05-2025 20:55:05 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Had dat niet meer te maken met de renovatie van de IC vloot naar IC Mod? Ook de bistro rijtuigen waren ergens in die tijd aan een renovatie toe. Er liep van alles mee tijdens die periode. Oa. Berlin Warschau rijtuigen en ook Großraumwagen ongemoderniseert. Ik kan me vergissen maar dat was de zelfde periode geloof ik.
Laatst bewerkt door Xander140 op 17-05-2025 20:55 |
18-05-2025 14:22:11 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ja, maar een 7/8-delige ICE heeft ook een iets kleiner restaurant dan de langere ICE-treinstellen, dus het komt redelijk op hetzelfde neer qua aantal zitplaatsen. Misschien was het aanbod in de Bistro kleiner, dat weet ik niet. |
18-05-2025 15:02:23 1 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ja, ik herinner me dat de DB jarenlang twee menukaarten aanhield - eentje voor alle ICE's en eentje voor alle IC-BordBistros. Maar daar zijn ze ongeveer tien jaar geleden vanaf gestapt (ik weet niet meer precies wanneer). De medewerkersinzet was ook gescheiden. Er waren mensen die alleen in de BordBistro's werkten, maar nooit in een ICE. En omgekeerd. Ook dat is intussen afgeschaft. |
10-06-2025 16:28:44 | ||
---|---|---|
TiemenS
![]() |
Vanwege brückenarbeiten tussen Wunstorf en Haste worden van 6 juni tot 8 augustus alle Berlijners omgeleid via Rheine - Münster - Hamm - Paderborn - Hameln - Hannover, wat 70 minuten extra reistijd oplevert (link). |
10-06-2025 17:59:45 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Waarbij er non-non-stop gereden wordt tussen Rheine en Hannover. Erg fijn op de route naar Hamburg. Laatst bewerkt door evangoor op 10-06-2025 18:00 |
10-06-2025 18:09:03 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
|
10-06-2025 18:12:21 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
In Hannover overstappen naar Hamburg ipv in Osnabrück? Of RB 61 tot Osnabrück? Anders wordt t de auto of KLM 😉 Laatst bewerkt door henri1972 op 10-06-2025 18:14 |
10-06-2025 18:29:15 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
In jouw geval, met altijd maar ellende als je met de trein reist, zou ik lekker met de auto gaan! Tijd aan je zelf, stopje maken wanneer het jou uit komt en geen gezeur met natransport. 😉 |
10-06-2025 18:33:15 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
|
10-06-2025 19:11:02 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En je moet met de standaard overbezette RE 60 mee. |
12-06-2025 17:04:36 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Tussen Rheine en Osnabrück is de RE60 doorgaans niet zo druk hoor… |