11-01-2024 05:44:05 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Door een staking in Duitsland rijdt in Nederland geen treinen van DB Fernverkehr en ÖBB (voor cuneo56, de treinen van NS international naar Duitsland en Oostenrijk)
20000 RE 13 rijdt minder vaak. Edit: 18900 RE 18 opgeheven Laatst bewerkt door seinhuis op 11-01-2024 06:35 |
11-01-2024 06:13:55 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Door een sectiestoring tussen Ehv en Hm worden de Sprinters uit de 4400 serie verlengd tot Vl. De 3500 is opgeheven tussen Ehv en Vl. Huidige prognose is 08:15 Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
11-01-2024 06:22:05 1 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Digitale bronnen melden ICM ipv SNG in treinen: 9020 met 4071 9021 met 4072 8117 met 4225
Laatst bewerkt door klaass16 op 11-01-2024 06:25 |
11-01-2024 08:35:18 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Prognose is inmiddels 20:30, en door een defect spoor rijdt de 3500 ook niet tussen Ut en Ehv tot zeker 13:45... |
![]() |
advertentie |
11-01-2024 10:21:12 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Trein 8025 en trein 3844 rijd met 5 stellen gtw inplaats van 3, dit heeft te maken met een gesprongen waterleiding te Zwolle bij rangeerterrein waar blauwnet arriva 9/10 opgesteld staat. Hierdoor mochten er tijdelijk geen treinen heen en is de omloop verstoord. |
11-01-2024 11:23:00 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
ICM 4011 als Sprinter 7031 onderweg. |
11-01-2024 11:33:11 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Trein 539 (vanaf Ut naar Gn) staat nu op de rol met SLT 2444+2460. |
11-01-2024 11:34:35 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Om 11:33 door Db ri Har: twee witte Vectrons met Siemens-bestickering in dubbeltractie. |
11-01-2024 11:39:56 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote 5 stellen? Kunnen die allemaal in MU rijden? Dat past ook niet langs de perrons denk ik, hebben ze dan stellen afgesloten? |
11-01-2024 11:47:23 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik denk dat hij 5 bakken bedoelt 💡 |
11-01-2024 12:02:28 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Gewoon vijf bakken inderdaad |
11-01-2024 12:36:17 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Het gaat vandaag niet echt lekker op de 5500.. |
11-01-2024 12:56:09 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Trein 300836 met de 3017+3015+2358 te Cas. Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
11-01-2024 14:11:21 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
De SLT's 2460+2444 te Gn gereed voor de terugreis als IC 552, maar wel tot Ut. Deze trein wordt gevolgd door Sprinter 8154 die dan weer gereden wordt door ICM. |
11-01-2024 14:14:43 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote De 9200 is ook niet best vandaag. Te Bd vielen uit: 9227, 9231, 9232, 9235, 9236, 9239, 9240... De eerste die na 9228 weer naar Brussel vertrekt is 9244, dus 4 uur later. |
11-01-2024 14:26:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
En dat kwam door een wisselstoring Bd-Ndkp |
11-01-2024 14:30:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Nee SLT is er genoeg alleen is er wel een VIRM tekort en momenteel wordt er van alles aan SLT en SNG gebruikt om de VIRM diensten op te vangen. |
11-01-2024 14:31:07 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Welk wissel was er dan defect dat je daar hele treindiensten voor moet opheffen? |
11-01-2024 14:32:26 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Inmiddels is de 4011 via leegmaterieelritten in Gn aanbeland en vanaf daar naar On of De vork vertrokken. |
11-01-2024 14:35:05 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
2358+3015+3017 onderweg als 851 naar Mt! Laatst bewerkt door jg64 op 11-01-2024 14:36 |
11-01-2024 14:56:16 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Zeker? Volgens digitale bronnen gaat deze achterop in de 556 (Gn-Rtd) en is als 741 in Gn gekomen (vanaf Zl). |
11-01-2024 15:09:07 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Karel1969 zal het omrijden van spoor 7 naar spoor 3 te Groningen Hoofdstation op Track And Trace hebben gezien. Inderdaad verzekerde stel 4011 treinen 7031 Apeldoorn - Almelo, 89426 Almelo - Deventer - Zwolle, 741 Zwolle - Groningen en achterop trein 556 Groningen - Rotterdam Centraal. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 11-01-2024 15:18 |
11-01-2024 15:12:53 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote En omrijden via Rsd ? |
11-01-2024 15:20:04 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote En om 15:19 weer terug ri Ut. |
11-01-2024 15:42:34 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Dank voor de correctie, ook aan @Sik214 ;) |
11-01-2024 15:46:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Bij Hsbda. Omleiden via Rsd ging ook niet door een wisselstoring bij Zlw. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 11-01-2024 16:28 |
11-01-2024 16:14:44 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Nfl meld: 8151 uit Mp naar Gn met ICM 4226 ipv SNG
Is er ergens SNG te weinig? Ik zie steeds vaker ICM in SNG omlopen in de 8100 en 9000 |
11-01-2024 17:25:50 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Vanaf Breda via Etten=Leur naar Roosendaal moet dan toch kunnen? |
11-01-2024 17:28:04 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Er staat een extra trein met nummer 29609 in de planner om 17:59 uit Asd tot Amf, in het pad van de door staking niet rijdende 243. Complimenten dat er toch (deels) een vervangende trein wordt ingelegd. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-01-2024 17:33:43 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Door een defecte trein is er een verstoring tussen Gn en Bp
37355 lijkt op Zh defect te staan, als ik de av van Zh bekijk. 37355 heeft inmiddels +20 |
11-01-2024 17:50:12 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Iemand die weet wat er aan de hand is op station Zwolle? NFL meld iets over inzet politie. 300761 is de 1ste die naar Gn gaat 661 rijd niet, net zoals vele ritten Laatst bewerkt door klaass16 op 11-01-2024 18:00 |
11-01-2024 17:57:30 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Rond 17.15u op Mrg een setje van 2 VIRM IV (althans, leek me te lang voor een zesje), vol verlicht maar zonder passagiers, met sluitseinen aan de Ah-se kant. Gespot vanaf de A12. |
11-01-2024 18:05:58 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Vaak, als er een verstoring ergens tussen Zwolle en Groningen is, keren intercities en sprinters op elkaar waardoor het materieel verwisseld raakt. Ook bij werkzaamheden rijdt er vaak SNG als IC en ICM als SPR. |
11-01-2024 18:18:34 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
een verward man loopt rond met doorgeladen pistool, aangehouden inmiddels. (ik zie dat het de quote niet gepakt heeft)
Laatst bewerkt door GerritJan op 11-01-2024 18:24 |
11-01-2024 18:19:06 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Mogelijk gewapende persoon. |
11-01-2024 18:23:46 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Nog maar een keer. De reiziger stond niet op 1, 2 en 3 vandaag tussen Geldermalsen en 's-Hertogegenbosch. Na in de ochtend al met flinke vertraging te hebben gereden (gelukkig lagen de wissels en zijspoor in Ozbm er nog) in de middag helemaal een puinhoop. Tssen ca 15 en 18u werd de 6000 om onbekende reden uitgegooid tussen Gdm en Ht. De omroep zweeg in alle talen en gelukkig zag ik het op tijd en kon zodoende met de IC naar Ut om daar met bus 387 mijn huis met +15 te bereiken. Gelukkig stopte er een keer per half uur een IC in Zbm maar dan weer niet in Gdm, dus de arme reizigers uit Zbm mochten via Ut naar Gdm en zo 60 minuten van de trein genieten (met overstap, fijn voor mensen met een beperking die geen andere optie hebben) ipv in 8 minuten reizen.
Laatst bewerkt door slifor2 op 11-01-2024 18:58 |
11-01-2024 21:48:13 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 6000 ging eruit wegens een overwegstoring. Dat i.c.m. de af te geven instructies voor het defecte spoor was de reden om nog een extra serie te snijden. |
11-01-2024 21:50:47 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Quote gooi er dan een intercity uit, beter dan helemaal geen trein, of anders de IC ook in Gdm laten stoppen. |
11-01-2024 21:55:05 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Te Den Bosch stonden rond 19u twee Dinner Train rijtuigen (201001 + 201002) opgesteld op voormalig autoslaaptrein spoor 830. Lang geleden dat hier een trein heb zien staan! :-) |
12-01-2024 00:32:44 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
De 6648 met vertrektijd 15.46 in Nm zou niet stoppen tussen Nm en Ah vanwege een opgelopen vertraging. Met 140km/h langs Nml volgens het scherm in de trein. Totale rijtijd tuseen Nm en Ah net iets meer dan 10 minuten als ik de tijden op het scherm mag geloven! De IC doet er normaal 13 minuten over. |
12-01-2024 00:37:40 2 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Vind je dat een compliment? Ik eerlijk gezegd niet. NS had naar mijn idee gewoon de ICB moeten rijden tot minimaal Hengelo en met een beetje geluk had waarschijnlijk Bad Bentheim of Rheine gekund. ICB is toch geïntegreerd met het binnenlandse IC net? Laatst bewerkt door henri1972 op 12-01-2024 00:44 |
12-01-2024 00:43:57 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Ik denk dat je met een rijdende IC in de spits veel meer mensen een plezier doet dan die "paar" reizigers die van/naar Zaltbommel naar/van een stopstation tussen daar en Ut gaan/komen. De grootste stromen zijn nu bediend: Ut - Ht (4 ipv 6 x per uur), Ut -Zbm met 800 en Ht - Zbm met 800. |
12-01-2024 01:38:29 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Ze hadden inderdaad gewoon tot Rheine kunnen rijden: daar zit volgens mij volledig Nederlands personeel op, en de Fdl's van Bentheim, Salzbergen en Rheine hebben ook niet gestaakt. In Rheine is er een prima aansluiting op de RE60 naar Hannover en Braunschweig, en je hebt dik een uur om de loc om te laten lopen. Laatst bewerkt door dennistd op 12-01-2024 01:42 |
12-01-2024 10:32:17 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Is er dan personeel in Rheine om de loc te kunnen laten omlopen? |
12-01-2024 10:47:37 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Quote Dat had zeker gekund, gebeurde gisteren (10 januari) met trein 9239 ook toen dezelfde wissel groep bij Hsbda in de storing lag. Helaas besloot Prorail dat ze vandaag (11 januari) helemaal geen IC Brussel treinen uit België wilden hebben vanwege de wisselstoring bij Hsbda en tussen Rsd en Zlw. Eurostar reed wel, maar liep telkens flinke vertraging op tussen Rtd en Atw v.v. |
12-01-2024 11:42:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Er zit toch een machinist op? Dacht dat die bij NSI ook wel mochten koppelen toch? |
12-01-2024 16:08:00 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als ik in het verleden goed heb opgelet op dit forum mag een mcn steeds minder ten opzichte van vroegah "ivm veiligheid of wat ook" ,dus het zou me niks verbazen als ze ook koppelen niet meer zelf mogen. |
12-01-2024 16:25:50 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
NSI machinisten en zelfs conducteurs mogen dat gewoon |
12-01-2024 18:35:01 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Quote ze staat aan een (deel vh) perron, dat moet dan 831 zijn |
12-01-2024 19:47:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat geldt voor NSR machinisten. NSI mag het wel gewoon. |
13-01-2024 13:19:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Beetje off topic,maar waarom word daarin dan onderscheid gemaakt ? |
13-01-2024 13:29:10 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Het kost geld om machinsten herinstructie te geven voor koppelen van buffer materieel en wegens het nog weinig gebruik maken ervan bij NSR omdat daar op de ICR+Traxx alleen nog treinstellen rijden. |
13-01-2024 14:24:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Doordat het personeel op de Intercity Berlijn ook de duitse bevoegdheden heeft mag/moet men dus ook kunnen koppelen en wat daar bij hoort. |
13-01-2024 18:00:51 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
Quote Die verplichte kennis en benodigde instructie van het rijdend personeel verschilt wel degelijk. Zo mag een gemiddelde NSI-machinist geen SLT rijden en een NSR-machinist geen Vectron. Of het in de praktijk altijd handig is, is vraag 2... |
![]() |
advertentie |
14-01-2024 10:40:39 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dit maakt e.e.a. duidelijker,dank voor de antwoorden.
|