16-01-2024 07:27:53 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
We starten de dag met een laagje sneeuw gevolgd door een uitval van knoop Amf, Hvs en Rsd. Ook storingen tussen Ahp-Zv en Shl-Asb. Goedemorgen! |
16-01-2024 07:30:30 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Er ligt een flinterdun laagje sneeuw en ja - de grote rode 'hef alles maar op' knop is voor een groot deel van de Randstad alweer snel ingedrukt.Alleen Sprinters rijden, maar als je dat in Zwolle pas vertelt als de 5600 net weg is en je dus al start met een uur plus, en dan moet je nog maar hopen dat de volgende niet ook voor je neus opgeheven wordt. Wederom onverrichterzake retour huis, ik had ook beter moeten weten Ik had eigenlijk zaterdag in het opvallende dingen topic moeten melden dat ik die dag een incidentloze treinreis heb gemaakt, want dat is de enige geweest sinds oktober |
16-01-2024 07:45:17 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Door de wisselstoring tussen Asb en Shl ligt gelijk de gehele 3100 er uit. Al wordt dat voor Ut - Ah - Nm nergens gecommuniceerd :( Laatst bewerkt door MaxBB op 16-01-2024 07:45 |
16-01-2024 07:47:13 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Kan die 3100 niet keren op Dmnz dan? |
![]() |
advertentie |
16-01-2024 07:50:53 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Vast wel. En ook handig met (bijvoorbeeld) de aansluitende metrodiensten op Asb. Maar zulke creatieve ad hoc oplossingen zijn niet meer van deze tijd he. ๐ |
16-01-2024 07:53:17 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ook fijn dat de 3020 bijna nutteloos extra op Klp stopt. Als je die namelijk met 8 bakken laat rijden dan raakt ie vol, heel erg vol. Ruim 30 reizigers blijven ongeveer achter... Laatst bewerkt door henri1972 op 16-01-2024 08:01 |
16-01-2024 07:57:22 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote Neem aan dat dit de 3020 moet zijn, de 3030 is voorlopig nog niet vertrokken. |
16-01-2024 08:01:34 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Excuses, inderdaad de 3020. Bericht aangepast. |
16-01-2024 08:13:17 2 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Tsja, ik heb zodra ik binnen was alle 3000'en extra stops gegeven maar aan de materieelinzet van 's lands grootste vervoerder kan deze DVL weinig doen. |
16-01-2024 08:34:55 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Dan toch wel weer een goede actie van die DVL๐ |
16-01-2024 08:40:12 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dat weet ik, en ik weet ook dat jij en vele anderen jullie best doen maar hoe groter en logger het bedrijf hoe moeilijker het wordt om besluiten te nemen. 3118 en 3020 starten bij mijn weten beide in Nm op. Dan moet iemand denken dat er 2 viertjes van de 3118 over blijven, dan kan er dus één extra naar de 3020. Dat stel is dan ruim voor de avondspits terug. Op de 3020 zaten 4 hc's dus dat is het probleem niet. En nogmaals: het overnemen van de stop is prima geregeld maar als NS dan niet mee werkt ..... |
16-01-2024 08:40:40 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Hmh (webcam) 8:40 NS 193 xxx met een Weense Nightjet richting Vl??? Laatst bewerkt door BVisser op 16-01-2024 08:41 |
16-01-2024 08:47:15 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
Inderdaad vreemd, die zouden toch via Emmerich moeten gaan? |
16-01-2024 08:55:02 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ah-Oberhausen is nog steeds dicht, gaat dacht zaterdag weer open. De NightJet 420 via Vl is dus geheel volgens verwachting. |
16-01-2024 08:58:12 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Maar niet náár Venlo zoals gemeld. Dan zou het de Nightjet van gisterenavond zijn..... |
16-01-2024 09:05:04 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Was het niet de Zwitserse NJ? Die schijnt gisteravond onderweg ergens opgeheven te zijn, precies gegevens heb ik ver ook niet. |
16-01-2024 09:06:43 1 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Ik zag om 8:16 keurig op tijd NJ 402 uit Zwitserland passeren in Best richting Amsterdam. |
16-01-2024 09:11:05 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Trein 5031 lijkt rond 9:05 defect te Sdm te staan. Het achterste stel heeft bijna alle deuren gesloten, voorste deuren geopend Laatst bewerkt door erwin_6610 op 16-01-2024 09:11 |
16-01-2024 09:12:43 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Helaas noteren we een aanrijding tussen Mp en Bl, bij Hgv staat DDZ 7530 stil
Prognose is 11.15 |
16-01-2024 09:34:06 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Ik bedoel de 403 van gisteravond uit Asd. |
16-01-2024 10:16:10 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote Volgens diverse digitale bronnen, oa treinposities en DB Navigator is de 403 gisteren uiteindelijk wel gaan rijden vanuit Asd, maar al in Köln opgeheven met al ruim 90 minuten vertraging volgens de informatie in de DB Navigator App.... |
16-01-2024 10:29:44 1 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
10:26 Railcam Helmond: Arriva GTW + FLIRT + GTW richting Blerick Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
16-01-2024 10:55:34 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Nee, die was het niet. |
16-01-2024 11:01:32 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote E-GTWs met 3 passagiersbakken, en met de Limburgse kleurstelling. Volgens treinposities moeten dat dus de 530, 531 en/of 532 geweest zijn? De Flirt was een Flirt-III van Zuid-Limburg. (Dus niet een van de nieuwe voor de Maaslijn) |
16-01-2024 11:02:26 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Die dus allesbehalve op tijd was. |
16-01-2024 11:27:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Dat was inderdaad helaas niet mogelijk doordat er op Asdz diverse wissels in de storing lagen. |
16-01-2024 11:34:13 3 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Een ezel stoot zich in het algemeen geen twee keer aan dezelfde steen, maar spooraannemers en ProRail wel: op de radio gaf een voorlichter van Prorail toe dat vanmorgen een aantal wisselverwarmingen niet werkte. Nu was de sneeuwval natuurlijk ook helemaal niet verwacht en voorspeld natuurlijk. |
16-01-2024 11:40:08 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Probeer te zien wat het geweest kon zijn, maar ruim rond 08:40 geen enkele trein met een NSI Vectron te ziern op die webcam. |
16-01-2024 12:14:35 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Wat hebben wissels op Asdz met Dmnz te maken? (Behalve dan dat ie niet naar Asdz kon) Als de 3100 vanaf Ut na Asb rechtsaf gaat kom je niet op Asdz. Laatst bewerkt door henri1972 op 16-01-2024 12:15 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-01-2024 12:26:12 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Het was niet alleen Asdz maar Asdz-Dvd/Asb-Dmnz waar wissels gestoord waren. |
16-01-2024 12:27:57 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Op de Kijfhoek staat een Euro9000 van RTB Cargo met een containertrein gereed richting Barendrecht en verder. Is dit de eerste reguliere inzet van dit loktype in Nederland? Laatst bewerkt door Kopspoor op 16-01-2024 13:07 |
16-01-2024 12:49:50 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Je hebt de spoorkaart goed bestudeerd, maar de verstoringspagina niet. Geeft niet, maar die route kon ook niet. ๐ |
16-01-2024 13:05:35 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote In elk geval de eerste inzet van een Euro9000 in NL met een reguliere goederentrein. De loc kwam gisteren losse loc NL in. Laatst bewerkt door rolandrail op 16-01-2024 13:08 |
16-01-2024 13:13:34 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Gisteren is er ook een RFO Euro9000 als LLT tussen Dr en Zp gespot. |
16-01-2024 13:25:14 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Dan was het waarschijnlijk ongemerkt een oude opname. Gebeuert regelmatig op die webcam dat je ineens naar iets ouds zit te kijken. Ik zal wel weer ergens een instelling verkeerd hebben staan als 100% digibeet. |
16-01-2024 13:49:30 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Ik lees hier op Somda dat t Asdz betrof dus dan ga ik er van uit dat dat klopt. Vandaar mijn opmerking van Dmnz. Op de verstoringspagina stonden alleen beperkt trajecten vermeld en niet een daadwerkelijke locatie. Laatst bewerkt door henri1972 op 16-01-2024 13:50 |
16-01-2024 14:34:58 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Trein 37343 kwam erg langzaam door Dwe.. Ik lees nergens iets over een storing. Misschien een ATB ingreep? |
16-01-2024 15:39:05 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Quote Die ging van Stadler Blerick naar Stadler Hengelo |
16-01-2024 15:39:21 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Opvallend dat vandaag 5 van 6 ICNG-VIII worden ingezet (allen op de 900, alleen de 3225 wordt niet ingezet), maar geen enkele van de ICNG-V. |
16-01-2024 15:41:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Allereerst is het natuurlijk van belang dat je de live-video aanklikt, te vinden op deze link, er staat in een rood blokje "LIVE" op de juiste stream. Zodra je de live-video open hebt staan, kun je linksboven het tijdstip en de datum zien (loopt live ongeveer 40 seconden achter op de tijd die je pc/telefoon aan zal geven). Als die tijd in de hoek meer dan een minuut achter loopt, zit je de stream waarschijnlijk verlaat terug te kijken. Om dan weer naar live-beeld te gaan, klik je linksonder in de stream op "live". Als het witte bolletje dat daarnaast staat rood wordt, ben je weer live aan het kijken. Terugspoelen kan normaal gesproken tot max 12 uur eerder, als de stream opnieuw opgestart is alleen tot het moment van de start terug te zien in dezelfde video. Als je een trein vanaf de webcam wil melden, is het verstandig om het tijdstip te gebruiken wat linksboven in de video staat, en niet het tijdstip wat het op je pc/telefoon op dat moment is. Dat is het tijdstip dat de trein daadwerkelijk langs de locatie kwam (als de tijd goed staat ingesteld door de beheerder van de cam natuurlijk. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 16-01-2024 15:45 |
16-01-2024 16:54:05 | ||
---|---|---|
BartDakar
![]() |
Quote Pfoe, als het zo makkelijk was had ik er graag nog een VIRM tegenaan gezet.... |
16-01-2024 17:04:03 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Quote Deze 2019-306 ging van Bh via Dv en Brmet naar Kfh. Voorlopig alleen test- en opleidingsritten, het trekken van deze containertrein valt daar ook onder, aldus zegsman. |
16-01-2024 18:05:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Nouja frequenter testen van wisselverwarming in de winter periode zou wel handig zijn,als men daar tenminste nog personeel voor (over) heeft. |
16-01-2024 22:42:13 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Er is wel degelijk iets geleerd van de vorige keer want toen werd met veel bombarie aangekondigd dat alles was gecontroleerd terwijl bij de eerste drie sneeuwvlokken een behoorlijke hoeveelheid wisselverwarmingen niet bleek te werken.
|
17-01-2024 00:34:55 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Om 2155 stond in Boxtel een ICE langs perron 6,met de frontseinen aan richting Ehv. |
17-01-2024 00:53:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Heb je eigenlijk ook een idee hoe vaak men dat nu concreet doet dan ? |
17-01-2024 07:25:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Dan is het enige dat ze geleerd hebben om vooraf niet in de media te vertellen dat alles gecontroleerd is en werkt. ๐ |
17-01-2024 09:33:08 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote "Kijk, een konijntje. Daar, bij die verwarmde wissel." |
17-01-2024 16:28:26 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ik heb geen onderhouds schema's voor m'n neus liggen van de verantwoordelijke bedrijven die die dingen onderhoud geven en problemen herstellen. |
17-01-2024 17:36:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, of simpelweg is die wissel verwarming gewoon gecontroleerd, en was toen werkend en is er nu toch wat defect geraakt.
Het blijft techniek waar er altijd een keer iets stuk kan gaan, en ook een aannemer heeft geen glazen bol natuurlijk. |
17-01-2024 17:58:30 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Op alle genoemde plaatsen is de infrastructuur toevallig die ochtend defect gegaan terwijl het eerder nog gecontroleeerd was? Dat geloof je toch niet werkelijk? We spreken hier niet over hoeveelheden sneeuw waar alle wisselverwarmingen en dergelijke spontaan op stuk lopen.. |
18-01-2024 00:23:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je CV ketel thuis gaat ook niet defect in de hoogzomer natuurlijk, en het is ook wat onrealistisch om te denken dat er elke dag wel even iemand bij alle wissels langsgaat. Sterker nog, ik denk dat zoiets zelfs wekelijk nog niet eens haalbaar zou zijn. |
18-01-2024 08:00:24 1 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Geen goed voorbeeld, Thom. Veel CV ketels zorgen ook voor warn water en moeten dus ook in de hoogzomer aan de bak. En een onderdeel wat nog weleens kapot kan gaan is de ontsteking van de CV en dat doet ie ook in de hoogzomer Dick van den Hoven |
18-01-2024 09:28:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik heb er nog maar eens een oude luchtfoto van Utrecht CS noordwestzijde bij gehaald. Overal lange gastanks naast de wisseltongen en een dikke laag sneeuw behalve in de wijde omgeving van alle wisseltongen. Erg eco was het niet maar of we er nu qua beschikbaarheid van de infra zoveel op vooruitgegaan zijn weet ik niet. Nou ja, er zijn nu minder persoonlijke incidenten omdat we het spoor niet meer in gaan. Misschien nog maar weer eens in Zwitserland of Zweden op excursie gaan.๐ Laatst bewerkt door sjoerd op 18-01-2024 09:29 |
![]() |
advertentie |
18-01-2024 09:49:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Vaak genoeg gehad dat in de winter bleek dat de omschakelklep warm water/CV half vast blijkt te staan anders ;) Het was maar een voorbeeld ook, dat hoeft geen exacte kopie te zijn natuurlijk. |
18-01-2024 09:53:45 2 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Men gaat gewoon maar weer zitten wachten tot er iets stuk gaat. Wintermaatregelen horen per definitie preventief en pro-actief te zijn. Toen de wereld nog in orde was, werden er bijvoorbeeld permanent inspectierondes gelopen door "sneeuwploegen" van Weg en Werken. |
18-01-2024 10:08:38 2 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Tegenwoordig heb je tele monitoring op de wisselverwarming. Zowel de aannemer als ProRail kan op afstand proefbranden en zien of de verwarming het doet. Indien die het niet doet, kan je vaak al zien wáár het probleem zit, bijvoorbeeld een vonkontsteker bij gas als het hele wissel koud is, of een paar bakjes van een branderpijp die het niet doen. Bij electrische verwarming zijn het vaak hele linten die het niet doen bij een half warm wissel. Dan heb je ook nog de thermische wisselverwarming, die en de electrische zijn qua verwarming het minst functioneel. Met veel stuifsneeuw/sneeuwduinen gaan die onderuit (blijven het wel doen, maar kunnen het niet aan). Helaas spelen er ook nog projecten in het stookseizoen die kranen/afsluiters gewoon dichtdraaien of verwarming demonteren. Die worden vervolgens weleens vergeten. Met dagelijks proefbranden kom je daar achter. Vaak is er dan een 'steekspel' tussen aannemer en PR wie dat gaat oplossen. Van oudere wisselverwarming is de communicatie op een aantal locaties in het land defect. Dus moet je fysiek gaan controleren. Ik meen dat in Hilversum de gasleiding van energieleverancier naar een groep wissels defect was en dat was door de aannemer gemeld en ProRail zou aan zet geweest zijn....
|
18-01-2024 12:56:00 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
En de energieleverancier zal moeten bellen naar de netwerkbeheerder van het gasnet. Enzovoorts. |