Opvallende dingen 17 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
16-01-2024 12:42:00
noof
noof

I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet:

3900 Ut - Std v.v.

7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr.

*toevoeging: stopts 7317 t/m 7321 en 7373 t/m 7389 worden als het goed is nog hersteld, op deze tijden rijdt de 3900 immers überhaupt niet.



Laatst bewerkt door noof op 16-01-2024 12:54
 

16-01-2024 18:37:58
rob_ehv
rob_ehv

800/2900 word ook geknipt in Eindhoven is de planning.

 

16-01-2024 19:31:22
tieske05
tieske05
Quote
rob_ehv (16-01-2024 18:37:58):

800/2900 word ook geknipt in Eindhoven is de planning.


"Mijn" 818 rijdt wel het hele stuk van Mt tot Amr, maar dat is voor zover ik kan zien ook de enige die niet geknipt is.

 

16-01-2024 19:35:49
cuneo56
cuneo56
Quote
noof (16-01-2024 12:42:00):

I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet:

7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr.


Jammer dat men het niet aandurft op de uren dat de serie 7400 niet rijdt de 7300 in beide richtingen over spoor 14 in Utrecht af te handelen.

Kost maximaal in de richting Bkl 1 a 2 minuten, maar bespaart reizigers een veelvoud.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-01-2024 20:02:18
tieske05
tieske05

Ik weet trouwens nog wel dat vorig jaar of 2 jaar geleden de 6400 werd doorgetrokken naar Roermond, dat gaf ook leuke foto's

 

16-01-2024 20:18:11
noof
noof
Quote
cuneo56 (16-01-2024 19:35:49):
Quote
noof (16-01-2024 12:42:00):

I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet:

7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr.


Jammer dat men het niet aandurft op de uren dat de serie 7400 niet rijdt de 7300 in beide richtingen over spoor 14 in Utrecht af te handelen.

Kost maximaal in de richting Bkl 1 a 2 minuten, maar bespaart reizigers een veelvoud.


Tsja, in plannen vooraf moet alles nu eenmaal conflictvrij zijn. Dat in de praktijk een sein nog wel eens rood wil tonen is een ander verhaal..



Laatst bewerkt door noof op 16-01-2024 20:19
 

16-01-2024 20:34:33
cuneo56
cuneo56

Da's simpel op te lossen door de stop in Vaartse Rijn te verlengen, maar dat is zeker ook te zeer oplossings gericht gedacht zeker.

 

16-01-2024 20:48:04
Dionysusnu
Dionysusnu

Misschien mis ik iets, maar waarom kan de 7300 niet zoals normaal rijden? Ik neem aan dat 'ie over de IC-sporen gaat en dus geen perrons heeft, maar waarom doet die dat?

 

16-01-2024 20:53:42 1
sander14
sander14

Omdat de 3900 uit Ekz staat te keren langs spoor 14 of 15.

 

16-01-2024 21:13:41 1
DDZ7504
DDZ7504

Aldus melding in een Whatsapp groep:
Alle 9 Keolis Lints worden morgen (17 jan) van Zwolle naar Utrecht gesleept door TCS, eerste sleep staat om 10:00 gepland, tweede om 13:45 en de laatste om 18:30 uur in setjes van drie. Waar ze in Utrecht precies heen gaan is mij niet duidelijk.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 16-01-2024 21:18
 

16-01-2024 21:15:03
mambo
mambo

Als Ut daadwerkelijk de eindbestemming is kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze naar de CTW gaan; elders is er niet echt plek doorgaans. :)

 

16-01-2024 21:25:49
geert
geert

Dan zal de route wel zijn of via Amf-Dmnz-Ac-Ut of via Dv-Ah-Ut, anders moet je wel heel veel rangeren rond Ut. Iemand een idee van de route?

 

16-01-2024 21:30:36
treinfan
treinfan

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.

 

16-01-2024 21:37:33
seinhuis
seinhuis
Quote
rob_ehv (16-01-2024 18:37:58):

800/2900 word ook geknipt in Eindhoven is de planning.


800/2900 Mt Ehv opgeheven. Ehv Mt rijdt 300800 of 302900.

3900 Hrl Ut opgeheven, tussen Std en Hrl 303900.

 

16-01-2024 22:05:23
Sanderbin
Sanderbin
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen

 

16-01-2024 22:25:54
Henk1619
Henk1619
Quote
geert (16-01-2024 21:25:49):

Dan zal de route wel zijn of via Amf-Dmnz-Ac-Ut of via Dv-Ah-Ut, anders moet je wel heel veel rangeren rond Ut. Iemand een idee van de route?


Geen van beide. Ze gaan gewoon via Bhv.

Wat is de toegevoegde waarde van de omweg via de zuidtak? Je komt in beide gevallen in Ut uit.

 

16-01-2024 22:29:00
Henk1619
Henk1619
Quote
Sanderbin (16-01-2024 22:05:23):
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen


Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde.

 

16-01-2024 22:41:17
geert
geert
Quote
Henk1619 (16-01-2024 22:25:54):
Quote
geert (16-01-2024 21:25:49):

Dan zal de route wel zijn of via Amf-Dmnz-Ac-Ut of via Dv-Ah-Ut, anders moet je wel heel veel rangeren rond Ut. Iemand een idee van de route?


Geen van beide. Ze gaan gewoon via Bhv.

Wat is de toegevoegde waarde van de omweg via de zuidtak? Je komt in beide gevallen in Ut uit.


Maar wel op andere sporen en vanuit Bhv kun je niet in een beweging naar Utctw en vanuit Mas wel

 

16-01-2024 22:49:13
Henk1619
Henk1619

Ook vanuit Bnv kun je via OZ in 1 beweging naar Utctw.

 

16-01-2024 23:06:36
tieske05
tieske05

Verder vallen er morgenochtend 2 slagen RS18 van Arriva uit. Gaat om de ritnummers 32005, 32010, 32013, 32018 en 32021 (laatste tussen Kerkrade Centrum en Heerlen opgeheven)

 

17-01-2024 07:27:22
seinhuis
seinhuis

7100 valt ook uit (uitzondering laatste ritten), maar dat vanwege een defect spoor.

 

17-01-2024 07:30:18
treinhobby
treinhobby
Quote
Henk1619 (16-01-2024 22:29:00):
Quote
Sanderbin (16-01-2024 22:05:23):
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen


Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde.


Mag je dan geduwd vanaf Ut naar Utctw? Als er iets met veiligheid is, zou dat het wel zijn...

 

17-01-2024 07:30:47
mambo
mambo
Quote
Henk1619 (16-01-2024 22:29:00):
Quote
Sanderbin (16-01-2024 22:05:23):
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen


Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde.


Zat hierom vooral te denken aan spoor 95/96, kan je iig getrokken binnen komen en je staat niets in de weg qua regulier rangeerwerk. We gaan 't zien. 😊

 

17-01-2024 07:33:21
Sanderbin
Sanderbin
Quote
treinhobby (17-01-2024 07:30:18):
Quote
Henk1619 (16-01-2024 22:29:00):
Quote
Sanderbin (16-01-2024 22:05:23):
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen


Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde.


Mag je dan geduwd vanaf Ut naar Utctw? Als er iets met veiligheid is, zou dat het wel zijn...


Bij Utctw zijn voor de kopsporen wissels zat om te kunnen omlopen en het aansluitende spoor die op S18 en S20 aansluit in Ut, weet het spoornummer zelf eventjes niet, moet ook die mogelijkheid hebben

 

17-01-2024 07:47:38
treinfan
treinfan
Quote
treinhobby (17-01-2024 07:30:18):
Quote
Henk1619 (16-01-2024 22:29:00):
Quote
Sanderbin (16-01-2024 22:05:23):
Quote
treinfan (16-01-2024 21:30:36):

Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter.


Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen


Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde.


Mag je dan geduwd vanaf Ut naar Utctw? Als er iets met veiligheid is, zou dat het wel zijn...


Uiteraard mag dat gewoon conform de procedures voor achteruit rangeren. Zonder achteruit rangeren wordt het erg lastig om driemaal met dezelfde loc treinstellen naar een kopspoor te brengen...

 

17-01-2024 07:53:15 1
Marco
Marco

Er zaten 3 locs in de sleep Linten op Zlr trouwens: een 1700/1800 voorop, en een 1700/1800+G1206 (denk ik) middenin de trein.

 

17-01-2024 08:02:49
diesels
diesels

Geen G1206 natuurlijk, maar de ex NS 709 alias 111001

 

17-01-2024 08:07:08 1
Marco
Marco
Quote
diesels (17-01-2024 08:02:49):

Geen G1206 natuurlijk, maar de ex NS 709 alias 111001


Oei, dat had ik in de gauwigheid niet goed gezien dan. Bedankt!

 

17-01-2024 08:39:53
Sanderbin
Sanderbin

Wat ik denk wat er gaat gebeuren is dat ze de 111001 met het eerste transport achterop meesturen. Als de trein Ctw is binnengerold, dat de 1700 voor eraf gaat en dan terug naar Zlr terwijl de 111001 hem naar het kopspoortje duwt. Als het volgende transport er bijna is, kunnen ze die 111001 naar het keerspoortje aan de Ut kant rijden en dan als het transport er is, hem er weer achter haken

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-01-2024 09:11:34
erwin_6610
erwin_6610

DBC 189077 met staal/kalktrein door Ut ri Gdm om 09.06

 

17-01-2024 09:43:50
Duitje
Duitje

Trein 822 met de 4093+4211 te Cas.




Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

17-01-2024 10:02:53
Terebo
Terebo

trein 4420 is na 3 uur eindelijk weer onderweg, gewoon in de dienstregeling.
De stranding van de 2522 en 2208 anderhalve kilometer voor Hmbh had voor flink wat verstoring gezorgd tussen Ehv en Br. Tussen Hm en Dn werd/wordt er enkel-/linkerspoor gereden, dat in combindatie met de internationale treinen en extra goederetreinen zorgen voor veel uitval; waaronder de 4400, hierdoor stopt de 3500, wanneer deze uberhaupt rijdt, extra op de helmondse sprinterstations.

 

17-01-2024 10:32:24
Mat'54
Mat'54

Tr.3130 heeft haltering te Klp overgeslagen.

Helaas toch heel wat reizigers in de koude achterlatend, waaronder ikzelf (bron).

 

17-01-2024 10:45:25
geert
geert
Quote
Marco (17-01-2024 07:53:15):

Er zaten 3 locs in de sleep Linten op Zlr trouwens: een 1700/1800 voorop, en een 1700/1800+G1206 (denk ik) middenin de trein.


Om 10.43 uur door Pt ri Utctw

 

17-01-2024 10:54:45
NS1252
NS1252

Zojuist een flow ICNG door Gdm

ging richting Ht



Laatst bewerkt door NS1252 op 17-01-2024 10:58
 

17-01-2024 11:01:19
mdj
mdj
Quote
Duitje (17-01-2024 09:43:50):

Trein 822 met de 4093+4211 te Cas.


Naar Ehv als 837 te Ut.

 

17-01-2024 11:09:55
RX7567
RX7567
Quote
geert (17-01-2024 10:45:25):
Quote
Marco (17-01-2024 07:53:15):

Er zaten 3 locs in de sleep Linten op Zlr trouwens: een 1700/1800 voorop, en een 1700/1800+G1206 (denk ik) middenin de trein.


Om 10.43 uur door Pt ri Utctw


En om 10:58 door Amf direct ri Ut. Om 11:11 op het wachtspoor te Dld gezet ri Ut.



Laatst bewerkt door RX7567 op 17-01-2024 11:11
 

17-01-2024 11:18:46 1
DDZ7504
DDZ7504
Quote
NS1252 (17-01-2024 10:54:45):

Zojuist een flow ICNG door Gdm

ging richting Ht


Zojuist is geen tijdstip. Nfl meldt de 3311 om 10.43 langs Schalkwijk en een andere Nfl zegt 10:58 Ozbm ri Ht. Gaat naar Bd.

 

17-01-2024 11:27:09
stefanvw14
stefanvw14

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 17-01-2024 11:28, reden: correctheid informatie
 

17-01-2024 11:31:40
RX7567
RX7567

Compositie reed na een stop&go op spoor 9 door ri Utoz. Om 11:42 via spoor 15 ri Utc in grotendeels dezelfde compositie. De 101001 is achtergebleven te Utoz. Aannemelijk als LLT terug ri Zl?



Laatst bewerkt door RX7567 op 17-01-2024 11:44
 

17-01-2024 11:34:52
snowie
snowie
Quote
Marco (17-01-2024 08:07:08):
Quote
diesels (17-01-2024 08:02:49):

Geen G1206 natuurlijk, maar de ex NS 709 alias 111001


Oei, dat had ik in de gauwigheid niet goed gezien dan. Bedankt!


Nou je zat er niet erg ver naast hoor - de NS 709 is een Vossloh G400B - zeg maar het kleine zusje van de G1206 😉



Laatst bewerkt door snowie op 17-01-2024 11:35
 

17-01-2024 11:44:14
stefanvw14
stefanvw14
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.

 

17-01-2024 11:49:27
geert
geert
Quote
noof (16-01-2024 20:18:11):
Quote
cuneo56 (16-01-2024 19:35:49):
Quote
noof (16-01-2024 12:42:00):

I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet:

7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr.


Jammer dat men het niet aandurft op de uren dat de serie 7400 niet rijdt de 7300 in beide richtingen over spoor 14 in Utrecht af te handelen.

Kost maximaal in de richting Bkl 1 a 2 minuten, maar bespaart reizigers een veelvoud.


Tsja, in plannen vooraf moet alles nu eenmaal conflictvrij zijn. Dat in de praktijk een sein nog wel eens rood wil tonen is een ander verhaal..


En in de praktijk is de 7300 toch gewoon gewijzigd naar spoor 14 ri Rhn en wacht de 7300 ri Bkl een paar minuten voor de inrijder. Jammer alleen dat de stop van de 7300 ri Rhn op Utvr niet teruggekeerd is in de dienstregeling

 

17-01-2024 11:56:03
geert
geert
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:44:14):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.


De TCS 101001 om 11.55 uur LLT door Ut ri Amf

 

17-01-2024 11:56:18
BramTrein
BramTrein

Ah 11:47 Strukton 1736 met 2 ICM stellen op sleep (voorste stel is de 4032, andere nummer niet gezien) vertrokken achter de 3138 aan ri Ut als trein 51770

Edit: andere stel zou de 4035 moeten zijn



Laatst bewerkt door BramTrein op 17-01-2024 12:03
 

17-01-2024 12:15:15
diesels
diesels

En waar gaat trein 51770 heen?

 

17-01-2024 12:23:55
DingeZ
DingeZ

Check om 12:23 door Db ri Ut, inderdaad de 4032 en 4035.

 

17-01-2024 12:44:06
geert
geert
Quote
diesels (17-01-2024 12:15:15):

En waar gaat trein 51770 heen?


Naar Amf, 12.34 uur door Ut

 

17-01-2024 12:49:17
MasterE
MasterE

En door naar Dv. En verder?

 

17-01-2024 12:54:35
rolandrail
rolandrail
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:44:14):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.


MetG400 + 101002 voorop naar Utctw sp 95. Andere twee slepen gaan geduwd naar sp 96.

 

17-01-2024 13:30:43
stefanvw14
stefanvw14
Quote
rolandrail (17-01-2024 12:54:35):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:44:14):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.


MetG400 + 101002 voorop naar Utctw sp 95. Andere twee slepen gaan geduwd naar sp 96.


Zojuist om 13:28 is de G400 met 101002 van Utctw naar Utoz gekomen. Gaan deze ook nog terug naar Zl of blijven deze wachten tot de volgende tranche komt?

 

17-01-2024 13:32:04
Apda
Apda
Quote
geert (17-01-2024 12:44:06):
Quote
diesels (17-01-2024 12:15:15):

En waar gaat trein 51770 heen?


Naar Amf, 12.34 uur door Ut


om 13:25 door Apd richting Dv.

 

17-01-2024 14:16:04
DDZ7504
DDZ7504
Quote
MasterE (17-01-2024 12:49:17):

En door naar Dv. En verder?


De wandelgangen zeggen naar Hgl.

 

17-01-2024 14:17:28
rolandrail
rolandrail
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 13:30:43):
Quote
rolandrail (17-01-2024 12:54:35):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:44:14):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.


MetG400 + 101002 voorop naar Utctw sp 95. Andere twee slepen gaan geduwd naar sp 96.


Zojuist om 13:28 is de G400 met 101002 van Utctw naar Utoz gekomen. Gaan deze ook nog terug naar Zl of blijven deze wachten tot de volgende tranche komt?


Die blijven wachten op het 2e en 3e transport en gaan pas daarna weg met de pendelende 1700.



Laatst bewerkt door rolandrail op 17-01-2024 14:18
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-01-2024 14:17:45
MasterE
MasterE

Geplande aankomst Hgl 14:26 uur

 

17-01-2024 16:06:58
Sander
Sander

Om 16.05 uur weer drie lintjes door Utrecht Centraal richting Cartesiusweg, geduwd. Met achterop 2 maal 1700 en daar dus weer achter de G400.



Laatst bewerkt door Sander op 17-01-2024 16:07
 

17-01-2024 16:08:06
gvttreinen
gvttreinen
Quote
rolandrail (17-01-2024 14:17:28):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 13:30:43):
Quote
rolandrail (17-01-2024 12:54:35):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:44:14):
Quote
stefanvw14 (17-01-2024 11:27:09):

TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc.


Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd.


MetG400 + 101002 voorop naar Utctw sp 95. Andere twee slepen gaan geduwd naar sp 96.


Zojuist om 13:28 is de G400 met 101002 van Utctw naar Utoz gekomen. Gaan deze ook nog terug naar Zl of blijven deze wachten tot de volgende tranche komt?


Die blijven wachten op het 2e en 3e transport en gaan pas daarna weg met de pendelende 1700.


Spul van 2e transport stond 15.55 nog op Utoz met de 111001 en beide 101's aan de zuidzijde



Laatst bewerkt door gvttreinen op 17-01-2024 16:08
 

17-01-2024 16:12:43
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
noof (16-01-2024 12:42:00):

I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet:

(...)

7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr.

*toevoeging: stopts 7317 t/m 7321 en 7373 t/m 7389 worden als het goed is nog hersteld, op deze tijden rijdt de 3900 immers überhaupt niet.


Wel erg stom dat deze doorrijden. Ik zit nu in de 7357. Deze is langs het perron van Zuilen gereden om vervolgens voor Ut te moeten wachten voor een rood sein. Als we nou over spoor 18/19 moesten of snel uit de weg moeten voor een andere trein snap ik nog dat je Zuilen en Vaartsche Rijn overslaat maar dit
Klant staat weer op 1. Dat is te merkenangry


Ander onderwerp: Een Blauwe (ex NS)700 lokje heeft om 16:10 enkele blauwe 1600/1700den met een stuk of 3 LINT treintjes geduwd van Utoz naar Utctw

 

17-01-2024 16:24:32
gvttreinen
gvttreinen

Hetzelfde met Utvr, 7300 ri Rhn stopt er niet terwijl ie vanaf Ut spoor 14 langs perron van Utvr rijdt!

 

17-01-2024 17:21:28
erwin_6610
erwin_6610

Van trein 9247 (stam 16475) is te Rtd het voorste rijtuig afgesloten.

 

17-01-2024 18:32:09
ToH
ToH

Strukton 1800 + g400 loc te Apd om 18.30. frontseinen ri amf

 

17-01-2024 19:29:42
rob_ehv
rob_ehv

NJ 403 opgeheven ivm weersomstandigheden in het buitenland. NJ 421 heeft +45 op de borden in asd.

in Nederland door de sneeuw , zowel geen trein verkeer tussen Roermond en Sittard als tussen Sittard en Maastricht. Bus vervoerders die willen rijden zijn er ook amper.

 

17-01-2024 19:40:51
train85
train85
Quote
gvttreinen (17-01-2024 16:24:32):

Hetzelfde met Utvr, 7300 ri Rhn stopt er niet terwijl ie vanaf Ut spoor 14 langs perron van Utvr rijdt!


Ik begreep die keuze ook niet. Want we hadden daar makkelijk kunnen stoppen.

 

17-01-2024 19:42:28
AJT
AJT

Loc met drie linten door Avat->Amf 19.42

 

17-01-2024 21:25:18 1
noof
noof
Quote
train85 (17-01-2024 19:40:51):
Quote
gvttreinen (17-01-2024 16:24:32):

Hetzelfde met Utvr, 7300 ri Rhn stopt er niet terwijl ie vanaf Ut spoor 14 langs perron van Utvr rijdt!


Ik begreep die keuze ook niet. Want we hadden daar makkelijk kunnen stoppen.


In principe hadden die treinen te Ut over sp. 19 gemoeten. Iets met conflictvrij, overkruisen, blabla. Zie ook begin van deze discussie.

Dat een treindienstleider er voor kiest om het anders te doen, prima, maar inderdaad, dan hadden die stops terug gemogen.

 

17-01-2024 22:29:25 1
train85
train85

Dank Noof dan weet ik de reden.

 

18-01-2024 03:07:50
b2py
b2py
Quote
noof (17-01-2024 21:25:18):
Quote
train85 (17-01-2024 19:40:51):
Quote
gvttreinen (17-01-2024 16:24:32):

Hetzelfde met Utvr, 7300 ri Rhn stopt er niet terwijl ie vanaf Ut spoor 14 langs perron van Utvr rijdt!


Ik begreep die keuze ook niet. Want we hadden daar makkelijk kunnen stoppen.


In principe hadden die treinen te Ut over sp. 19 gemoeten. Iets met conflictvrij, overkruisen, blabla. Zie ook begin van deze discussie.

Dat een treindienstleider er voor kiest om het anders te doen, prima, maar inderdaad, dan hadden die stops terug gemogen.


Is het niet vreemd dat als een planner vooraf zich aan bepaalde regels moet houden dat die vervolgens niet gelden voor een treindienstleider? Hoe kan daar verschil in zitten?

 

18-01-2024 06:28:59
noof
noof

Ja. Dat vind ik zelf ook niet netjes.

 

18-01-2024 07:26:12
geert
geert

Probleem is dat er op spoor 18/19 ook een conflict zou zijn geweest met de 3100 (spoor 19) en de 3500 (spoor 18). Dit scenario is dus niet conflict vrij te plannen, daarom worden er bij werkzaamheden ook bussen ingezet.

 

18-01-2024 07:51:11
stefanvw14
stefanvw14

Conflict met de 3100 was er niet geweest te Ut. Op de vertrektijd van de 3100 zou de 7300 dan binnen zijn gekomen om vervolgens. Tav de 3500 is al helemaal geen conflict te zien, want de 7300 is dan al even vetrokken uit Ut richting Utvr.
Het conflict zou hem er wel kunnen zitten is de 7300 om 01/31 vetrekt te Mas en de doorkomst van de 3100 te Mas om 03/33 is. Dat zou wel een conflict kunnen opleveren.

 

18-01-2024 09:32:08
b2py
b2py
Quote
geert (18-01-2024 07:26:12):

Probleem is dat er op spoor 18/19 ook een conflict zou zijn geweest met de 3100 (spoor 19) en de 3500 (spoor 18). Dit scenario is dus niet conflict vrij te plannen, daarom worden er bij werkzaamheden ook bussen ingezet.


Daar zal de betreffende planner, lees de voorgaande poster, ook vast iets op gevonden. Het pastte op papier immers wel gewoon.

 

18-01-2024 13:02:40
henri1972
henri1972

Conflict mbt ic/spr zou er alleen zijn als de 7300 naar spoor 18/19 zou moeten.want dan moet ie net voorbij Maarssen al naar de IC sporen , ongeveer op de tijd dat 3900 daar ook rijdt. Als de 7300 na Zuilen ri spoor 14 gaat dan kan de 3900 conflict vrij naar spoor 15. Moet alleen de 7300 ri Bkl een minuutje langer op Utvr wachten.