16-01-2024 12:42:00 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
I.v.m. de verwachte sneeuwval rijdt morgen niet: 3900 Ut - Std v.v. 7300 stopt in de rijrichting Mas - Db niet te Utzl en Utvr. *toevoeging: stopts 7317 t/m 7321 en 7373 t/m 7389 worden als het goed is nog hersteld, op deze tijden rijdt de 3900 immers überhaupt niet. Laatst bewerkt door noof op 16-01-2024 12:54 |
16-01-2024 18:37:58 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
800/2900 word ook geknipt in Eindhoven is de planning. |
16-01-2024 19:31:22 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Quote "Mijn" 818 rijdt wel het hele stuk van Mt tot Amr, maar dat is voor zover ik kan zien ook de enige die niet geknipt is. |
16-01-2024 19:35:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Jammer dat men het niet aandurft op de uren dat de serie 7400 niet rijdt de 7300 in beide richtingen over spoor 14 in Utrecht af te handelen. Kost maximaal in de richting Bkl 1 a 2 minuten, maar bespaart reizigers een veelvoud. |
![]() |
advertentie |
16-01-2024 20:02:18 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Ik weet trouwens nog wel dat vorig jaar of 2 jaar geleden de 6400 werd doorgetrokken naar Roermond, dat gaf ook leuke foto's |
16-01-2024 20:18:11 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Tsja, in plannen vooraf moet alles nu eenmaal conflictvrij zijn. Dat in de praktijk een sein nog wel eens rood wil tonen is een ander verhaal.. Laatst bewerkt door noof op 16-01-2024 20:19 |
16-01-2024 20:34:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Da's simpel op te lossen door de stop in Vaartse Rijn te verlengen, maar dat is zeker ook te zeer oplossings gericht gedacht zeker. |
16-01-2024 20:48:04 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Misschien mis ik iets, maar waarom kan de 7300 niet zoals normaal rijden? Ik neem aan dat 'ie over de IC-sporen gaat en dus geen perrons heeft, maar waarom doet die dat? |
16-01-2024 20:53:42 1 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Omdat de 3900 uit Ekz staat te keren langs spoor 14 of 15. |
16-01-2024 21:13:41 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Aldus melding in een Whatsapp groep: Laatst bewerkt door DDZ7504 op 16-01-2024 21:18 |
16-01-2024 21:15:03 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
Als Ut daadwerkelijk de eindbestemming is kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze naar de CTW gaan; elders is er niet echt plek doorgaans. :) |
16-01-2024 21:25:49 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dan zal de route wel zijn of via Amf-Dmnz-Ac-Ut of via Dv-Ah-Ut, anders moet je wel heel veel rangeren rond Ut. Iemand een idee van de route? |
16-01-2024 21:30:36 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Eén rangeeractie van Utoz naar Utctw is toch niet zoveel? Ik weet niet welke route het is, maar via Bhv of via Alm lijkt me korter. |
16-01-2024 21:37:33 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote 800/2900 Mt Ehv opgeheven. Ehv Mt rijdt 300800 of 302900. 3900 Hrl Ut opgeheven, tussen Std en Hrl 303900. |
16-01-2024 22:05:23 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Quote Ga maar van Zlr - Zl - Dv - Ah - Ut - Utctw uit. Hoeven ze niet 2 keer om te lopen |
16-01-2024 22:25:54 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Geen van beide. Ze gaan gewoon via Bhv. Wat is de toegevoegde waarde van de omweg via de zuidtak? Je komt in beide gevallen in Ut uit. |
16-01-2024 22:29:00 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Als je er een loc voor gaat zetten wil je juist niet gesleept Utctw binnen komen want dan moet je omlopen aangezien het voor het grootste deel bestaat uit kopsporen met het stootjuk aan de westzijde. |
16-01-2024 22:41:17 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Maar wel op andere sporen en vanuit Bhv kun je niet in een beweging naar Utctw en vanuit Mas wel |
16-01-2024 22:49:13 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Ook vanuit Bnv kun je via OZ in 1 beweging naar Utctw. |
16-01-2024 23:06:36 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Verder vallen er morgenochtend 2 slagen RS18 van Arriva uit. Gaat om de ritnummers 32005, 32010, 32013, 32018 en 32021 (laatste tussen Kerkrade Centrum en Heerlen opgeheven) |
17-01-2024 07:27:22 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
7100 valt ook uit (uitzondering laatste ritten), maar dat vanwege een defect spoor. |
17-01-2024 07:30:18 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Mag je dan geduwd vanaf Ut naar Utctw? Als er iets met veiligheid is, zou dat het wel zijn... |
17-01-2024 07:30:47 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
Quote Zat hierom vooral te denken aan spoor 95/96, kan je iig getrokken binnen komen en je staat niets in de weg qua regulier rangeerwerk. We gaan 't zien. 😊 |
17-01-2024 07:33:21 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Quote Bij Utctw zijn voor de kopsporen wissels zat om te kunnen omlopen en het aansluitende spoor die op S18 en S20 aansluit in Ut, weet het spoornummer zelf eventjes niet, moet ook die mogelijkheid hebben |
17-01-2024 07:47:38 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Uiteraard mag dat gewoon conform de procedures voor achteruit rangeren. Zonder achteruit rangeren wordt het erg lastig om driemaal met dezelfde loc treinstellen naar een kopspoor te brengen... |
17-01-2024 07:53:15 1 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Er zaten 3 locs in de sleep Linten op Zlr trouwens: een 1700/1800 voorop, en een 1700/1800+G1206 (denk ik) middenin de trein. |
17-01-2024 08:02:49 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Geen G1206 natuurlijk, maar de ex NS 709 alias 111001 |
17-01-2024 08:07:08 1 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Oei, dat had ik in de gauwigheid niet goed gezien dan. Bedankt! |
17-01-2024 08:39:53 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Wat ik denk wat er gaat gebeuren is dat ze de 111001 met het eerste transport achterop meesturen. Als de trein Ctw is binnengerold, dat de 1700 voor eraf gaat en dan terug naar Zlr terwijl de 111001 hem naar het kopspoortje duwt. Als het volgende transport er bijna is, kunnen ze die 111001 naar het keerspoortje aan de Ut kant rijden en dan als het transport er is, hem er weer achter haken |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-01-2024 09:11:34 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
DBC 189077 met staal/kalktrein door Ut ri Gdm om 09.06 |
17-01-2024 09:43:50 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Trein 822 met de 4093+4211 te Cas. Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
17-01-2024 10:02:53 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
trein 4420 is na 3 uur eindelijk weer onderweg, gewoon in de dienstregeling. |
17-01-2024 10:32:24 | ||
---|---|---|
Mat'54
![]() |
Tr.3130 heeft haltering te Klp overgeslagen. Helaas toch heel wat reizigers in de koude achterlatend, waaronder ikzelf (bron). |
17-01-2024 10:45:25 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Om 10.43 uur door Pt ri Utctw |
17-01-2024 10:54:45 | ||
---|---|---|
NS1252
![]() |
Zojuist een flow ICNG door Gdm ging richting Ht Laatst bewerkt door NS1252 op 17-01-2024 10:58 |
17-01-2024 11:01:19 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote Naar Ehv als 837 te Ut. |
17-01-2024 11:09:55 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Quote En om 10:58 door Amf direct ri Ut. Om 11:11 op het wachtspoor te Dld gezet ri Ut. Laatst bewerkt door RX7567 op 17-01-2024 11:11 |
17-01-2024 11:18:46 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Zojuist is geen tijdstip. Nfl meldt de 3311 om 10.43 langs Schalkwijk en een andere Nfl zegt 10:58 Ozbm ri Ht. Gaat naar Bd. |
17-01-2024 11:27:09 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
TCS met het eerste konvooi Keolis Lintjes is om 11:25 te Ut binnen gerold. Kon vanaf kantoor niet zien welke sporen, maar de compositie bestond in rijrichting naar Utoz uit TCS ex NS 1700/1800-3x LINT-TCS ex 1700/1800-TCS ex NS 700. Ze hebben dit convooi dus omkadert door twee Elocs en één Dloc. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 17-01-2024 11:28, reden: correctheid informatie |
17-01-2024 11:31:40 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Compositie reed na een stop&go op spoor 9 door ri Utoz. Om 11:42 via spoor 15 ri Utc in grotendeels dezelfde compositie. De 101001 is achtergebleven te Utoz. Aannemelijk als LLT terug ri Zl? Laatst bewerkt door RX7567 op 17-01-2024 11:44 |
17-01-2024 11:34:52 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Quote Nou je zat er niet erg ver naast hoor - de NS 709 is een Vossloh G400B - zeg maar het kleine zusje van de G1206 😉 Laatst bewerkt door snowie op 17-01-2024 11:35 |
17-01-2024 11:44:14 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote Om 11:41 ging het convooi van Utoz vermoedelijk naar Utctw en is de voorste eloc van mijn bericht zat niet meer aan het convooi. Heb niet gezien door wat het convooi getrokken werd. |
17-01-2024 11:49:27 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote En in de praktijk is de 7300 toch gewoon gewijzigd naar spoor 14 ri Rhn en wacht de 7300 ri Bkl een paar minuten voor de inrijder. Jammer alleen dat de stop van de 7300 ri Rhn op Utvr niet teruggekeerd is in de dienstregeling |
17-01-2024 11:56:03 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote De TCS 101001 om 11.55 uur LLT door Ut ri Amf |
17-01-2024 11:56:18 | ||
---|---|---|
BramTrein
![]() |
Ah 11:47 Strukton 1736 met 2 ICM stellen op sleep (voorste stel is de 4032, andere nummer niet gezien) vertrokken achter de 3138 aan ri Ut als trein 51770 Edit: andere stel zou de 4035 moeten zijn Laatst bewerkt door BramTrein op 17-01-2024 12:03 |
17-01-2024 12:15:15 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
En waar gaat trein 51770 heen? |
17-01-2024 12:23:55 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Check om 12:23 door Db ri Ut, inderdaad de 4032 en 4035. |
17-01-2024 12:44:06 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Naar Amf, 12.34 uur door Ut |
17-01-2024 12:49:17 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
En door naar Dv. En verder? |
17-01-2024 12:54:35 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote MetG400 + 101002 voorop naar Utctw sp 95. Andere twee slepen gaan geduwd naar sp 96. |
17-01-2024 13:30:43 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Quote Zojuist om 13:28 is de G400 met 101002 van Utctw naar Utoz gekomen. Gaan deze ook nog terug naar Zl of blijven deze wachten tot de volgende tranche komt? |
17-01-2024 13:32:04 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Quote om 13:25 door Apd richting Dv. |
17-01-2024 14:16:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote De wandelgangen zeggen naar Hgl. |
17-01-2024 14:17:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Die blijven wachten op het 2e en 3e transport en gaan pas daarna weg met de pendelende 1700. Laatst bewerkt door rolandrail op 17-01-2024 14:18 |
![]() |
advertentie |
17-01-2024 14:17:45 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Geplande aankomst Hgl 14:26 uur |
17-01-2024 16:06:58 | ||
---|---|---|
Sander
![]() |
Om 16.05 uur weer drie lintjes door Utrecht Centraal richting Cartesiusweg, geduwd. Met achterop 2 maal 1700 en daar dus weer achter de G400. Laatst bewerkt door Sander op 17-01-2024 16:07 |
17-01-2024 16:08:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Spul van 2e transport stond 15.55 nog op Utoz met de 111001 en beide 101's aan de zuidzijde Laatst bewerkt door gvttreinen op 17-01-2024 16:08 |
17-01-2024 16:12:43 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Quote Wel erg stom dat deze doorrijden. Ik zit nu in de 7357. Deze is langs het perron van Zuilen gereden om vervolgens voor Ut te moeten wachten voor een rood sein. Als we nou over spoor 18/19 moesten of snel uit de weg moeten voor een andere trein snap ik nog dat je Zuilen en Vaartsche Rijn overslaat maar dit |
17-01-2024 16:24:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Hetzelfde met Utvr, 7300 ri Rhn stopt er niet terwijl ie vanaf Ut spoor 14 langs perron van Utvr rijdt! |
17-01-2024 17:21:28 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Van trein 9247 (stam 16475) is te Rtd het voorste rijtuig afgesloten. |
17-01-2024 18:32:09 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Strukton 1800 + g400 loc te Apd om 18.30. frontseinen ri amf |
17-01-2024 19:29:42 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
NJ 403 opgeheven ivm weersomstandigheden in het buitenland. NJ 421 heeft +45 op de borden in asd. in Nederland door de sneeuw , zowel geen trein verkeer tussen Roermond en Sittard als tussen Sittard en Maastricht. Bus vervoerders die willen rijden zijn er ook amper. |
17-01-2024 19:40:51 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Ik begreep die keuze ook niet. Want we hadden daar makkelijk kunnen stoppen. |
17-01-2024 19:42:28 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Loc met drie linten door Avat->Amf 19.42 |
17-01-2024 21:25:18 1 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote In principe hadden die treinen te Ut over sp. 19 gemoeten. Iets met conflictvrij, overkruisen, blabla. Zie ook begin van deze discussie. Dat een treindienstleider er voor kiest om het anders te doen, prima, maar inderdaad, dan hadden die stops terug gemogen. |
17-01-2024 22:29:25 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dank Noof dan weet ik de reden. |
18-01-2024 03:07:50 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Is het niet vreemd dat als een planner vooraf zich aan bepaalde regels moet houden dat die vervolgens niet gelden voor een treindienstleider? Hoe kan daar verschil in zitten? |
18-01-2024 06:28:59 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ja. Dat vind ik zelf ook niet netjes. |
18-01-2024 07:26:12 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Probleem is dat er op spoor 18/19 ook een conflict zou zijn geweest met de 3100 (spoor 19) en de 3500 (spoor 18). Dit scenario is dus niet conflict vrij te plannen, daarom worden er bij werkzaamheden ook bussen ingezet. |
18-01-2024 07:51:11 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Conflict met de 3100 was er niet geweest te Ut. Op de vertrektijd van de 3100 zou de 7300 dan binnen zijn gekomen om vervolgens. Tav de 3500 is al helemaal geen conflict te zien, want de 7300 is dan al even vetrokken uit Ut richting Utvr. |
18-01-2024 09:32:08 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Quote Daar zal de betreffende planner, lees de voorgaande poster, ook vast iets op gevonden. Het pastte op papier immers wel gewoon. |
18-01-2024 13:02:40 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Conflict mbt ic/spr zou er alleen zijn als de 7300 naar spoor 18/19 zou moeten.want dan moet ie net voorbij Maarssen al naar de IC sporen , ongeveer op de tijd dat 3900 daar ook rijdt. Als de 7300 na Zuilen ri spoor 14 gaat dan kan de 3900 conflict vrij naar spoor 15. Moet alleen de 7300 ri Bkl een minuutje langer op Utvr wachten.
|