18-01-2024 14:20:27 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Deze dag zullen er door het defecte spoor tot 12.00 uur geen treinen tussen Rm-Std v.v. Het defecte spoor wordt tussen 01.00-12.00 uur hersteld. |
19-01-2024 10:03:27 1 | ||
---|---|---|
Slt09
![]() |
Rit 6629 (Arnhem Centraal - Dordrecht) zal door een te grote vertraging niet stoppen op Tilburg Universiteit (verrassing). Om vervolgens te stoppen op Tilburg Universiteit... Gelukkig voor de reizigers naar Tilburg Universiteit vertrok de sprinter naar Tilburg Universiteit (eindbestemming) op hetzelfde moment. Komt dit vaker voor of was dit gewoon een miscommunicatie. Laatst bewerkt door Slt09 op 19-01-2024 10:04 |
19-01-2024 13:03:07 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Mijn 3643 loopt vertraging op tussen Nijmegen en Oss vanwege 'een persoon langs het spoor'. We hebben een paar keer stilgestaan en op langzame snelheid gereden, nu rijden we weer harder. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 19-01-2024 13:25 |
19-01-2024 13:03:59 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Aangename verrassing op station Zwolle; trein 8139 rijdt met icm 4052 + 4062. Is er een tekort aan sng? |
![]() |
advertentie |
19-01-2024 13:48:49 3 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ik denk dat deze hier rijden omdat er vanochtend uit voorzorg op sommige plekken ICM i.p.v. SNG is ingezet met het oog op ijsafzetting aan de bovenleiding. |
19-01-2024 14:01:40 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Te Ah trof ik om 13:40 RRF 4402 aan. Na een flink aantal keer lucht blazen en een paar keer van pantograaf wisselen kreeg hij om 13:48 veilig en vertrok hij om 13:50 waarbij hij de Breng stopper naar Dtc ophield. |
19-01-2024 14:38:35 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Richting Zv neem ik aan?? Laatst bewerkt door klaass16 op 19-01-2024 14:38 |
19-01-2024 14:40:32 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Eerder richting Zutphen, me dunkt. In Zevenaar is voor een 1800 Voltsloc weinig om handen. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 19-01-2024 14:41 |
19-01-2024 15:02:10 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Hoe gaat dit dan na 2030? Is de aarde dan zover opgewarmd dat we ICM kunnen missen voor deze doeleinden of worden de sprinters dan domweg opgeheven? |
19-01-2024 15:59:39 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Pfoe. Ten eerste: er zijn manieren om ook moderne tractie-omvormers resistenter te krijgen tegen ijzel. Maar heel makkelijk is het niet. Je zit namelijk ook met de stoorstroomdetector, die tegenwoordig gevoeliger moet dan vroeger bij bijvoorbeeld ICM. Nu mag je die volgens mij overbruggen bij ijzel, maar ik weet niet precies hoe dat zit. De ICNG heeft een ijzelmodus, waarbij de voorste stroomafnemer opstaat maar niet elektrisch is ingeschakeld. Die kan dan ijzel schrapen. Rijp is ook gewoon lastig te testen. Je kan op Wildenrath of Velim geen knop omzetten om de bovenleiding te laten rijpen. Zoiets moet over de jaren, en met de ervaringen, verbeterd worden. Ik denk dat Nederland ook vrij uniek is met de combinatie van relatief veel rijpdagen, een lage bovenleidingsspanning wat zorgt voor hoge stromen en daarmee relatief grote stroomtransienten, en misschien ook wat strenge stoorstroomeisen. Laatst bewerkt door Marco op 19-01-2024 16:02 |
19-01-2024 16:14:25 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Onbekende tractie met containers & tankcontainers door Wd ri Bkl om 16.13 |
19-01-2024 16:31:55 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
12:45 tussen Ddzd en Wld ri Bd 2 maal RFO vectron met een containertrein. Laatst bewerkt door phantom op 19-01-2024 16:33 |
19-01-2024 16:36:04 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Trein 645 lijkt Rta bijna volledig voorbij gereden te zijn vanmiddag. Ik zag de trein staan met 6 van de 7 bakken buiten het perron terwijl de reizigers op het perron naar de achterste deuren liepen in de hoop dat deze nog ontgrendeld werden. Of dat ook gebeurde heb ik niet kunnen zien, trein heeft wel bijna 10 minuten zo gestaan waarna deze is doorgereden naar Cps (om reizigers uit het voorste stel eruit te laten vermoed ik?) en daarna verder naar Gd en Ut waar de trein uiteindelijk met +11 opgeheven is vanwege te grote vertraging. |
19-01-2024 17:37:31 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 17:36 TUI Ski Express richting Ut - Vl. Tractie gemist. |
19-01-2024 18:14:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 1824 van Strukton Rail is vanmorgen defect geraakt ten noorden van Alkmaar onderweg naar Den Helder. Van de baan gesleept door de 189 092 (uit Beverwijk?) en naar Amersfoort gebracht door de 303008. Aldus een infobericht van de NVBS Noordholland Noord. |
19-01-2024 18:17:40 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Trein had een defect aan het achterste stel. Geen idee wat voor defect, maar desbetreffende stel moest in elk geval aan de kant. De 540 is hier op te Ut gekeerd op een 300645, en de 645 andersom, te sp. 20 en met vertraging, gekeerd op de 300540. Het defecte stel is naar Utctw gegaan (Utoz was buiten dienst, dus vandaar deze creatieve oplossing). Echter was de 300540 dermate vertraagd dat dat de kerende 551 tussen Rtd & Zl werd opgeheven.. |
19-01-2024 19:04:42 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Iemand op Tweakers had gemeld dat de trein 155 reed, vermoedelijk omdat die nieuwe wielen heeft gekregen zonder dat de snelheidsmeter ingeregeld was. Een machinist die daar meeleest heeft het bij NS gemeld. Eigenlijk net als de VIRM hier een poosje terug. |
19-01-2024 19:09:29 | ||
---|---|---|
DDZtje
![]() |
Zojuist (18.55) in de 3667 tussen Nm en O, langzaam rijden door een dassenburcht (volgens de omroep in de trein). Laatst bewerkt door DDZtje op 19-01-2024 19:10 |
19-01-2024 19:13:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Quote Toch wel een erg lang poosje 😉, dat was namelijk december 2021. Hier is het topic voor wie het nog niet kende. In de GPS-historie op treinposities kan je inderdaad zien dat de snelheid hoger piekte op de momenten dat de 4230 (het afgekoppelde stel) voorop reed. 621, 634 Laatst bewerkt door Dionysusnu op 19-01-2024 19:19 |