21-01-2024 07:24:14 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Trein 141 volgens digitale bronnen met stam 7701, Deze stam heeft een apmmz ipv avmmz in de trein
Tevens rijden de IC Berlijn treinen via de Hanzelijn, non stop tussen Asd en Dv. Dit ivm werkzaamheden elders Laatst bewerkt door klaass16 op 21-01-2024 07:25 |
21-01-2024 10:00:55 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
ICE 220 rijdt vandag niet, reden onbekend.
|
21-01-2024 12:23:41 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Kerende 125 ook niet. Bij de 125 staat de melding: rijd niet door spoor problemen in het buitenland |
21-01-2024 12:39:45 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Achja in de zomer hebben de 406 stellen het warm, in de winter nu weer koud?. Naja VIAS met de RE 19 maakt er ook nog steeds een VIASco, zo noemt het personeel het iig. Mijn RE 19, de 20012 werd gesplitst in een RE Düsseldorf - Emmerich en een RE Emmerich-Arnhem. VIAS heeft nog steeds te weinig materieel waarvan de ATB is goed gekeurd om NL in te mogen, aldus het personeel. Schijnt op ongeveer 50% van de ritten te gebeuren. |
![]() |
advertentie |
21-01-2024 12:48:15 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De reactie van stefanvw14, brengt me op de gedachten of nieuwe treinstellen, zowel locs, diesels, E - locs en rijtuigen in een klimaatruimte op warmte en koude worden gestest? Enventueel met een x windkracht. Een kantel test staat me wel bij, dat treinmaterieel tot een bepaalde schuinte, graden, worden gekanteld of ze niet omkiepen. |
21-01-2024 14:21:29 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Dat gebeurt zeker John, in Wenen is een speciale loods waar treinen aan allerlei weersomstandigheden blootgesteld kunnen worden, heel veel Nederlanders materieel is daar (vroeger nog op eigen kracht!) geweest. |
21-01-2024 14:30:36 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Trein 5549 rijdt vandaag blijkbaar met een SNG-4 ipv SLT-6 |
21-01-2024 16:40:46 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Welk Nederlands materieel kan onder 15kV rijden dan? Op het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx/Vectron na, dan? Laatst bewerkt door Marco op 21-01-2024 16:41 |
21-01-2024 16:47:41 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dieselmaterieel heeft geen last van 15 kV, onder andere DM'90 is daar op eigen kracht geweest (aldus de Railwiki). |
21-01-2024 16:57:10 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Goeie, helemaal vergeten dat dat bestond. |
21-01-2024 17:03:45 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Maar DM'90 heeft geen PZB, hoe kom je dan Duitsland en Oostenrijk door? |
21-01-2024 17:05:32 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Destijds werden er daar nog ontheffingen voor gegeven. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 21-01-2024 17:06 |
21-01-2024 17:17:28 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
17:14 Tb Bij de railport Brabant RFO G2000 klaar voor vertrek richting Utrecht. (De trein rijdt nog niet) |
21-01-2024 17:31:43 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is de "beroemde" rit van een DE3 naar Wenen en zelf ben ik ooit achter de 6401 aan geweest toen die (met meetrijtuig en een plan E !) via allerlei omwegen naar Wenen ging. |
21-01-2024 18:02:23 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Het grotere probleem met DM'90 was het bredere profiel. Moesten wat tredes afgetroefd worden. |
21-01-2024 18:06:17 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
> 01/21/24, 1:23 p.m [HMI] Misburg, RADVE 111 210 with NS railcar and protection car HMI > HWAM Nose , January 21, 2024, 1:23 P.m
Er komt weer een ICNG naar NL Laatst bewerkt door ToH op 21-01-2024 18:06 |
21-01-2024 18:35:25 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Was dat niet de 115? Kan nu mooi herhaald worden want stel is bij Crew 2454 😉 Laatst bewerkt door gvttreinen op 21-01-2024 18:37 |
21-01-2024 18:48:54 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Of toch afgeschroefd?
Edit: er is ook een keer een DH-2 op eigen kracht naar Wenen gereden. Maar ik heb zo niet paraat welke dat was en wanneer. Op railwiki staat een gruwelijke hoeveelheid tekst maar die rit naar Wenen wordt niet genoemd. Laatst bewerkt door BVisser op 21-01-2024 19:11 |
21-01-2024 19:07:08 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote ICNG 3115. Zien of het tussen 20:00 - 21:00 op rangeerterrein Zwolle staat. |
21-01-2024 20:07:30 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Quote Jawel hoor, de 3201 op 30 januari 1992, staat onder het kopje dakventilatie. |
21-01-2024 21:23:22 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Vandaar dat het niet te vinden is. |
21-01-2024 22:12:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Dat was de 115 ja en helemaal zelfstandig. Laatst bewerkt door train85 op 21-01-2024 22:13 |
22-01-2024 00:36:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tegenwoordig kun je dat op eigen kracht resoluut vergeten zonder dat de beveiligingssystemen gebruikt in die landen daadwerkelijk aan boord zijn. Zelfs gesleept kan het nog de nodige moeite en problemen opleveren, zie de stellen DM90 die destijds niet op transport gegaan zijn naar Roemenië omdat daar vragen waren over de breedte van de stellen. Laatst bewerkt door thom op 22-01-2024 00:38 |
22-01-2024 01:00:51 2 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, de milde staat van totale krankzinnigheid waarin het spoorsysteem terecht is gekomen is zeker niet exclusief Nederlands. |