Opvallende dingen 21 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
21-01-2024 07:24:14
klaass16
klaass16

Trein 141 volgens digitale bronnen met stam 7701,

Deze stam heeft een apmmz ipv avmmz in de trein

Tevens rijden de IC Berlijn treinen via de Hanzelijn, non stop tussen Asd en Dv. Dit ivm werkzaamheden elders



Laatst bewerkt door klaass16 op 21-01-2024 07:25
 

21-01-2024 10:00:55
henri1972
henri1972

ICE 220 rijdt vandag niet, reden onbekend.

 

21-01-2024 12:23:41
klaass16
klaass16
Quote
henri1972 (21-01-2024 10:00:55):

ICE 220 rijdt vandag niet, reden onbekend.


Kerende 125 ook niet.

Bij de 125 staat de melding: rijd niet door spoor problemen in het buitenland

 

21-01-2024 12:39:45
stefanvw14
stefanvw14

Achja in de zomer hebben de 406 stellen het warm, in de winter nu weer koud?. Naja VIAS met de RE 19 maakt er ook nog steeds een VIASco, zo noemt het personeel het iig. Mijn RE 19, de 20012 werd gesplitst in een RE Düsseldorf - Emmerich en een RE Emmerich-Arnhem. VIAS heeft nog steeds te weinig materieel waarvan de ATB is goed gekeurd om NL in te mogen, aldus het personeel. Schijnt op ongeveer 50% van de ritten te gebeuren.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

21-01-2024 12:48:15
john2
john2

De reactie van stefanvw14, brengt me op de gedachten of nieuwe treinstellen, zowel locs, diesels, E - locs en rijtuigen in een klimaatruimte op warmte en koude worden gestest? Enventueel met een x windkracht. Een kantel test staat me wel bij, dat treinmaterieel tot een bepaalde schuinte, graden, worden gekanteld of ze niet omkiepen.

 

21-01-2024 14:21:29
mattie2
mattie2

Dat gebeurt zeker John, in Wenen is een speciale loods waar treinen aan allerlei weersomstandigheden blootgesteld kunnen worden, heel veel Nederlanders materieel is daar (vroeger nog op eigen kracht!) geweest.

 

21-01-2024 14:30:36
Anoniem9
Anoniem9

Trein 5549 rijdt vandaag blijkbaar met een SNG-4 ipv SLT-6
Overigens reed er op de 5100 een SLT-6 rond (2618) ipv een SNG-4, maar de SLT is inmiddels al weer verruild en verhuist met de 4000, aldus treinposities.nl

 

21-01-2024 16:40:46
Marco
Marco
Quote
mattie2 (21-01-2024 14:21:29):

Dat gebeurt zeker John, in Wenen is een speciale loods waar treinen aan allerlei weersomstandigheden blootgesteld kunnen worden, heel veel Nederlanders materieel is daar (vroeger nog op eigen kracht!) geweest.


Welk Nederlands materieel kan onder 15kV rijden dan? Op het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx/Vectron na, dan?



Laatst bewerkt door Marco op 21-01-2024 16:41
 

21-01-2024 16:47:41 1
treinfan
treinfan

Dieselmaterieel heeft geen last van 15 kV, onder andere DM'90 is daar op eigen kracht geweest (aldus de Railwiki).

 

21-01-2024 16:57:10
Marco
Marco
Quote
treinfan (21-01-2024 16:47:41):

Dieselmaterieel heeft geen last van 15 kV, onder andere DM'90 is daar op eigen kracht geweest (aldus de Railwiki).


Goeie, helemaal vergeten dat dat bestond.

 

21-01-2024 17:03:45
Jorn
Jorn

Maar DM'90 heeft geen PZB, hoe kom je dan Duitsland en Oostenrijk door?

 

21-01-2024 17:05:32
DDZ7504
DDZ7504

Destijds werden er daar nog ontheffingen voor gegeven.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 21-01-2024 17:06
 

21-01-2024 17:17:28
TijnTrein
TijnTrein

17:14 Tb Bij de railport Brabant RFO G2000 klaar voor vertrek richting Utrecht. (De trein rijdt nog niet)

 

21-01-2024 17:31:43 1
broek53
broek53

Er is de "beroemde" rit van een DE3 naar Wenen en zelf ben ik ooit achter de 6401 aan geweest toen die (met meetrijtuig en een plan E !) via allerlei omwegen naar Wenen ging.

 

21-01-2024 18:02:23
mren
mren
Quote
Jorn (21-01-2024 17:03:45):

Maar DM'90 heeft geen PZB, hoe kom je dan Duitsland en Oostenrijk door?


Het grotere probleem met DM'90 was het bredere profiel. Moesten wat tredes afgetroefd worden.

 

21-01-2024 18:06:17
ToH
ToH

> 01/21/24, 1:23 p.m [HMI] Misburg, RADVE 111 210 with NS railcar and protection car HMI > HWAM Nose , January 21, 2024, 1:23 P.m

Er komt weer een ICNG naar NL



Laatst bewerkt door ToH op 21-01-2024 18:06
 

21-01-2024 18:35:25
gvttreinen
gvttreinen
Quote
broek53 (21-01-2024 17:31:43):

Er is de "beroemde" rit van een DE3 naar Wenen.


Was dat niet de 115?

Kan nu mooi herhaald worden want stel is bij Crew 2454 😉



Laatst bewerkt door gvttreinen op 21-01-2024 18:37
 

21-01-2024 18:48:54
BVisser
BVisser
Quote
mren (21-01-2024 18:02:23):
Quote
Jorn (21-01-2024 17:03:45):

Maar DM'90 heeft geen PZB, hoe kom je dan Duitsland en Oostenrijk door?


Het grotere probleem met DM'90 was het bredere profiel. Moesten wat tredes afgetroefd worden.


Of toch afgeschroefd?

Edit: er is ook een keer een DH-2 op eigen kracht naar Wenen gereden. Maar ik heb zo niet paraat welke dat was en wanneer. Op railwiki staat een gruwelijke hoeveelheid tekst maar die rit naar Wenen wordt niet genoemd.



Laatst bewerkt door BVisser op 21-01-2024 19:11
 

21-01-2024 19:07:08
icened200
icened200
Quote
ToH (21-01-2024 18:06:17):

> 01/21/24, 1:23 p.m [HMI] Misburg, RADVE 111 210 with NS railcar and protection car HMI > HWAM Nose , January 21, 2024, 1:23 P.m

Er komt weer een ICNG naar NL


ICNG 3115. Zien of het tussen 20:00 - 21:00 op rangeerterrein Zwolle staat.

 

21-01-2024 20:07:30
rick
rick
Quote
BVisser (21-01-2024 18:48:54):
Quote
mren (21-01-2024 18:02:23):
Quote
Jorn (21-01-2024 17:03:45):

Maar DM'90 heeft geen PZB, hoe kom je dan Duitsland en Oostenrijk door?


Het grotere probleem met DM'90 was het bredere profiel. Moesten wat tredes afgetroefd worden.


Of toch afgeschroefd?

Edit: er is ook een keer een DH-2 op eigen kracht naar Wenen gereden. Maar ik heb zo niet paraat welke dat was en wanneer. Op railwiki staat een gruwelijke hoeveelheid tekst maar die rit naar Wenen wordt niet genoemd.


Jawel hoor, de 3201 op 30 januari 1992, staat onder het kopje dakventilatie.

 

21-01-2024 21:23:22 1
BVisser
BVisser

Vandaar dat het niet te vinden is.

 

21-01-2024 22:12:32
train85
train85
Quote
gvttreinen (21-01-2024 18:35:25):
Quote
broek53 (21-01-2024 17:31:43):

Er is de "beroemde" rit van een DE3 naar Wenen.


Was dat niet de 115?

Kan nu mooi herhaald worden want stel is bij Crew 2454 😉


Dat was de 115 ja en helemaal zelfstandig.
Ik denk dat dat niet meer zal gebeuren door overal de strengere regelgeving.
Eerst de 115 maar even opknappen dit jaar.



Laatst bewerkt door train85 op 21-01-2024 22:13
 

22-01-2024 00:36:38
thom
thom

Tegenwoordig kun je dat op eigen kracht resoluut vergeten zonder dat de beveiligingssystemen gebruikt in die landen daadwerkelijk aan boord zijn.

Zelfs gesleept kan het nog de nodige moeite en problemen opleveren, zie de stellen DM90 die destijds niet op transport gegaan zijn naar Roemenië omdat daar vragen waren over de breedte van de stellen.



Laatst bewerkt door thom op 22-01-2024 00:38
 

22-01-2024 01:00:51 2
broek53
broek53

Ja, de milde staat van totale krankzinnigheid waarin het spoorsysteem terecht is gekomen is zeker niet exclusief Nederlands.