25-01-2024 00:55:43 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Geen nachtnet van/naar Shl door herstelwerkzaamheden.
Geen treinen van NS international/DB Fernverkehr/ÖBB in Nederland naar Duitsland vanwege staking.
29601, 29603, 29607, 29609, 29604 en 29608 rijden Asd Amf vv.
18900 RE18 rijdt niet. 7100 rijdt niet door een defect spoor (uitzondering laatste ritten) Laatst bewerkt door seinhuis op 25-01-2024 00:59 |
25-01-2024 06:46:24 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Het lijkt bijna planmatig te zijn Trein 8120 met ICM 4067 en 4078 ipv SNG Kerende 8117 gaat ook rijden met genoemde stellen |
25-01-2024 08:50:51 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
De 4426 kwam keurig op tijd met een (helaas) losse Flirt-III aan in Best. Er is echter een technisch probleem opgetreden, dus er wordt nu een reset uitgevoerd. Edit: Na een succesvolle reset met 10 minuten vertraging weer vertrokken. Laatst bewerkt door Trainplaza op 25-01-2024 08:56 |
25-01-2024 09:11:33 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Voor trein 1723 kwam in Ut wel 1 hele ICM-3 voor rijden. Dat is niet een klein beetje te krap. Staanplaatsen door de hele trein en meerdere achterblijvers. |
![]() |
advertentie |
25-01-2024 12:16:15 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
ICNG 3142 om 12:15 door Db ri Ut. |
25-01-2024 16:03:10 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
15:26 te Bv RFO Euro9000 ri. Bv goederen keerspoor. met lange fraaie staaltrein met paarse Rail Release wagens. 15:59 zelfde trein door Sptn ri. Sptz. |
25-01-2024 17:44:19 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
In de reisplanner staat nog altijd de overstap 3900 > 3600 in Ht aangegeven in de reisplanner. Deze overstap was al erg krap door een TSB bij Culemborg, maar sinds kort zit er óók een TSB voor de Lekbrug waardoor deze overstap nu al helemaal onmogelijk is. De NS weigert structureel te wachten. Ik zit nu in de 3961 uit Ut naar Ht, en we zijn op tijd vertrokken. Aankomst in Ht met drie minuten vertraging. Het is ronduit misleidend om deze overstap nog aan te bieden in de reisplanner. |
25-01-2024 17:49:07 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ach... voor iedereen die Ut-Etn/Rsd reist is het wel mooi meegenomen, die GTBV. |
25-01-2024 17:53:42 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Het zou handig zijn als er in de reisinfo zo'n voorspellende vertraging aangegeven wordt. Dan geeft de reisplanner vantevoren al alternatieven. |
25-01-2024 18:00:02 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tja, bij een 10 minutendienst neem je toch een trein 10 minuten eerder 😉 Da's het voordeel...mits Ut dan je opstapunt is..... |
25-01-2024 18:09:53 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat kan niet, want van NS moet je altijd de reisplanner raadplegen 😉 |
25-01-2024 18:24:23 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Heb je dat ook bij NS gemeld? Daar heb je vaak meer aan dan op somda. Ze zien daar op kantoor ook niet alles. En aangezien dit voorlopig realiteit is, willen ze het nog weleens aanpassen wanneer ze geïnformeerd zijn. |
25-01-2024 18:52:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Meerdere snelheidsbeperkingen op de HSL tussen Rtd en Hfd. Meerder viaducten vertonen gebreken waardoor er TSR's van 120 en 80 km/h zijn ingevoerd.
https://www.prorail.nl/nieuws/minder-treinen-tussen-amsterdam-en-rotterdam |
25-01-2024 19:02:27 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Rond 18.00 zag ik een DDZ in de richting van Aml stil staan net na het perron van Dvc met een gevaarsein. Een paar minuten later verscheen op de verstoringen pagina van de NS dat er geen treinverkeer is tussen Dv en Aml als gevolg van een aanrijding. Geen idee of het 1 met het ander te maken heeft. |
25-01-2024 19:09:21 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Toen ik deed voor de overstap in Ede-Wageningen van de Valleilijn naar de 3000 heeft de NS gewoon de overstaptijd aangepast en opeens wat het geen aansluiting meer. Dus dat zullen ze hier ook wel doen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
25-01-2024 19:10:30 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Kan iemand mij uitleggen waarom er dan minder treinen kunnen rijden? Die logica snap ik namelijk nog niet helemaal. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
25-01-2024 19:25:53 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ten eerste er wordt gereden met een lagere sneheid, dat genereert vertraging op het verdere traject. Door minder treinen te laten rijden, vertraagd men niet al teveel treinen. Laat je alles rijden dan is het domino effect te groot met allerlei vertragingen. |
25-01-2024 19:28:55 | ||
---|---|---|
rogierdegr
![]() |
Waarschijnlijk, omdat men anders bij Schiphol volledig in de knoop komt. Misschien verstandig om het gehele treinverkeer op het noordelijk gedeelte van de HSL stil te leggen en de treinen vanuit Rotterdam te beginnen. Dan kunnen de aanpassingen ook meteen ingepland worden en aanbesteed worden. Misschien ook een moment om het ECTS op te waarderen naar de nieuwste specificaties.
|
25-01-2024 20:48:51 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Toevallig vandaag een familielid met de Intercity Direct via de HSL van Schiphol naar Antwerpen vv. Nou... de app van de NS kan het allemaal niet bijbenen. Treinen vertragen zoveel dat ze in het pad van de volgende worden gezet. In de app lijkt het of je trein op tijd rijdt maar feitelijk zit je ongemerkt opeens in de volgende. |
25-01-2024 21:20:32 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Om 21.19 te Zl 2x 189 loc met ketelwagens ri On |
25-01-2024 21:22:48 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
2x DBC 189xxx (rood) met kolen door Ut ri Bkl om 21u RRI 186 239 met VTG-kolentrein door Ut ri Utvr om 21.04 |
25-01-2024 22:23:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote Het zijn vertragingen als je krampachtig blijft vasthouden aan de tijden aan weerszijden van het TSB- gebied. Je zou de drgl moeten aanpassen aan die TSB, zeker als dat niet tijdelijk is. Pas je de drgl aan, dan hoeven er ook niet minder treinen te rijden. Komt neer op latere aankomst in Asd en eerder vertrek. |
25-01-2024 22:42:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Maar de dienstregeling is toch ook aangepast? De 9300 gaat in zuidelijke richting 4 minuten eerder uit Shl weg, de 900 in noordelijke richting 2 minuten eerder uit Rtd (momenteel zelfs 3 minuten maar dat is omdat er tijdelijk weer ICR ingezet wordt in de 900). |
25-01-2024 22:49:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Gaat het hele nieuwsbericht niet over dat er nóg meer TSB's bij zijn gekomen? Daar is de drgl dan nog niet op aangepast. |
25-01-2024 22:57:55 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Een NS Vectron bij Ihrhove (D): https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,10688904 |
25-01-2024 23:17:12 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote Tussen Asd-Hfd is zowat niet mogelijk om de drgl aan te passen. Dus als je van Asd naar Rtd gaat, dan krijgt je een kortere stop te Rtd. En andersom zou je iets eerder uit Rtd moeten vertrekken. |
26-01-2024 08:05:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Ook wel typisch dat 'ie niet eens het juiste nummer erbij zet. 193 751 is géén NS loc... |
26-01-2024 09:33:26 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het betrof loc 193 759. |
26-01-2024 10:22:29 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Diezelfde loc is met dezelfde ICB-stam op 24 januari van Hannover naar Nürnberg en terug gereden (spot ook van Drehscheibe). Het schijnen opleidingsritten te zijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-01-2024 12:04:55 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Ontsporing in Duitsland bij NordWestBahn (foto's op facebook). |
26-01-2024 13:41:40 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Je linkt naar foto's van vóór 25 januari. |
26-01-2024 23:40:12 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Zeg het dan daar ook even. Hier klagen is net zo zinvol als klagen over NS bij DB ;-) |
27-01-2024 07:54:08 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat had ik met alle liefde gedaan, maar mijn DSO account is na meer dan een jaar nog steeds niet geactiveerd. |
27-01-2024 08:41:38 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Ich habe es bereits gemacht. |