Opvallende dingen 27 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
27-01-2024 08:26:40
Kamehameha
Kamehameha

De 618 en 629 met IRM ipv DDZ te Rtd.

 

27-01-2024 13:31:40
ToH
ToH

DDZ 7609 als 3749 naar Venlo te Leiden (13:30)

 

27-01-2024 13:52:39
sigma
sigma

NS is creatief vandaag, vanwege werkzaamheden rijdt er een IC Gvc - Gd - Wd - Asb - Dvd- Asd. Die ook nog eens aansluit in Gd op de IC 500/600. Slim!

vermoedelijk om die reden rijdt de 3100 Ah - Ut met doorkoppeling op de 2800.

 

27-01-2024 14:51:43
Xander140
Xander140

14:50 Door een aanrijding rijden er geen treinen tot ongeveer 18:00 tussen Shl Asdz/Asd.

Reizen van Rtd naar Asd vv. is nu wel erg ingewikkeld geworden....

Edit 15:02 het lijkt te gaan om een aanrijding op Shl zelf

15:10 er wordt op sociale media gemeld dat er iemand onder de trein is gekomen en mogelijk een ongeluk. Nou is mijn vaststelling al eerder dat het oncontroleerbaar druk is met toeristen die niet snappen wat de gevaren zijn. Het is moeilijk doorkomen en dan is 1 duw helaas mogelijk dit resultaat. Ik was er gisteren en was ook erg voorzichtig en op me hoede voor dit risico.



Laatst bewerkt door Xander140 op 27-01-2024 15:12
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

27-01-2024 15:22:01
Rolffiej19
Rolffiej19

De details van die aanrijding mag je wel weglaten hoor ;)

 

27-01-2024 15:47:31
Kamehameha
Kamehameha

Ik heb in elk geval wel geluk want kon Shl vanochtend in elk geval nog wel bereiken en ben onderhand al veilig geland in Rome 😉

Maar Shl dus opnieuw plat deze week. Zit niet echt mee. Laatst ook al door een defecte bovenleiding en een defecte trein een puinzooi.

 

27-01-2024 15:49:36
Xander140
Xander140
Quote
Rolffiej19 (27-01-2024 15:22:01):

De details van die aanrijding mag je wel weglaten hoor ;)


Hoezo? Is niet bedoeld als sensatie maar als punt dat shl een veiligheids issue heeft en een serieuze ook. Deze situatie is onhoudbaar en dit is dus waarschijnlijk het trieste resultaat.

 

27-01-2024 16:22:48
treinfan
treinfan

Roepen dat de put gedempt had moeten worden, moet je niet doen op het moment dat het kalf verdronken is.



Laatst bewerkt door treinfan op 27-01-2024 16:23
 

27-01-2024 17:16:53
Mat'54
Mat'54
Quote
treinfan (27-01-2024 16:22:48):

Roepen dat de put gedempt had moeten worden, moet je niet doen op het moment dat het kalf verdronken is.


Ik lees de reacties hier en het is niet aan mij de oordelen of er sprake is van een onaanvaardbaar veiligheidsrisico op dit moment op Shl. Ook ken ik geen details van de aaanrijding van hedenmiddag dus daar laat ik me niet mee in maar de brug is wel snel gemaakt om als dagelijks reiziger naar/van Shl mijn ervaring te delen en dan verbaas ik me dagelijks over de aanhoudende situatie daar, het is inderdaad zo druk dat er nauwelijks ruimte is om elkaar nog te kunnen passeren. Of een rustiger plek op te zoeken. Er is doorgaans sprake van duw en trekwerk.

Wat niet meehelpt is dat omroep en CTA's ook vaak in de war zijn. En het prorail personeel meldt waar de trein halteert en dit in realiteit regelmatig op een heel andere plek is waardoor ook ongewenste persoonsbewegingen plaatsvinden. Tot zover mijn ervaring van de situatie daar.



Laatst bewerkt door Mat'54 op 27-01-2024 17:17
 

27-01-2024 17:42:29
Xander140
Xander140
Quote
Mat'54 (27-01-2024 17:16:53):
Quote
treinfan (27-01-2024 16:22:48):

Roepen dat de put gedempt had moeten worden, moet je niet doen op het moment dat het kalf verdronken is.


Ik lees de reacties hier en het is niet aan mij de oordelen of er sprake is van een onaanvaardbaar veiligheidsrisico op dit moment op Shl. Ook ken ik geen details van de aaanrijding van hedenmiddag dus daar laat ik me niet mee in maar de brug is wel snel gemaakt om als dagelijks reiziger naar/van Shl mijn ervaring te delen en dan verbaas ik me dagelijks over de aanhoudende situatie daar, het is inderdaad zo druk dat er nauwelijks ruimte is om elkaar nog te kunnen passeren. Of een rustiger plek op te zoeken. Er is doorgaans sprake van duw en trekwerk.

Wat niet meehelpt is dat omroep en CTA's ook vaak in de war zijn. En het prorail personeel meldt waar de trein halteert en dit in realiteit regelmatig op een heel andere plek is waardoor ook ongewenste persoonsbewegingen plaatsvinden. Tot zover mijn ervaring van de situatie daar.


Dat is dus het gehele punt! Je hebt helemaal gelijk. Mensen die niet dat snappen zijn daar al een tijdje niet geweest. Het is gevaarlijk druk zeker op spoor 1/2. En 5/6 is dit weekend ook nog buiten dienst



Laatst bewerkt door Xander140 op 27-01-2024 17:42
 

27-01-2024 17:44:16
john2
john2
Quote
Rolffiej19 (27-01-2024 15:22:01):

De details van die aanrijding mag je wel weglaten hoor ;)


Xander140, had over de oorzaak, in dit geval mogelijk een duw,



Laatst bewerkt door john2 op 27-01-2024 17:46, reden: Meer tekst er bij gezet
 

27-01-2024 19:14:13
ToH
ToH

Wat zou betekenen dat het geen ongeval is maar doodslag waar dan weer een eventueel politieonderzoek aan vast zit.

 

27-01-2024 19:30:52
michaben
michaben

Laten we nou niet gaan speculeren, het woord 'duw' heeft een brede betekenis en betekent echt niet altijd een bewuste (poging) doodslag, dus ik ga er vanuit dat dat ook niet zo bedoelt is hier.

 

27-01-2024 22:37:58
Xander140
Xander140

Ik spreek hier over het punt in een breder perspectief... Het is niet 100% de oorzaak maar iets wat een gevolg kan zijn van de situatie. Het is zoals al benoemd een situatie die zelfs voor de ProRail medewerkers die de crowd control uitvoeren vreselijk ingewikkeld. Heel veel toeristen en weinig plek om te staan.

 

27-01-2024 23:09:36
mat64Hidde
mat64Hidde

Bij Ht was ProRail aan het testen met opvouwbare hekjes. Hoewel ik deze nooit in actie heb gezien, hoop ik dat het een succes wordt en deze de uitweg kunnen zijn voor dit soort gevaarlijke situaties.

 

27-01-2024 23:20:53
Xander140
Xander140

In Japan voor de HSL is dat heel normaal... Alleen in Nederland zijn de deuren niet overal op de zelfde plek

 

28-01-2024 06:41:47
henri1972
henri1972

Probleem op Shl is naar mijn idee ook het wisselende spoor gebruik. Mensen blijven bij de CTA's staan om te kijken op welk spoor hun trein vertrekt. Dus rond die punten is het druk tot heel druk.

 

28-01-2024 10:29:01
phantom
phantom

JA maar dan zijn de meeste mensen in elk geval wel statisch en "op hun plek" tot er dus schijnbaar medewerkers omroepen dat die bewuste trein elders zal aankomen en vertrekken,dan krijg je weer een krioelende massa bewegende mensen deze keer geergerd omdat ze door valse info op de verkeerde plek stonden.
Lijkt me dat dat de situatie niet verbeterd.
Maar als die CTA's toch enkel foute info aangeven,is daar dan niks aan te doen ?
En indien niet,kan je ze dan niet beter uitzetten ?

 

28-01-2024 10:35:28
mvanuden
mvanuden
Quote
phantom (28-01-2024 10:29:01):

JA maar dan zijn de meeste mensen in elk geval wel statisch en "op hun plek" tot er dus schijnbaar medewerkers omroepen dat die bewuste trein elders zal aankomen en vertrekken,dan krijg je weer een krioelende massa bewegende mensen deze keer geergerd omdat ze door valse info op de verkeerde plek stonden.
Lijkt me dat dat de situatie niet verbeterd.
Maar als die CTA's toch enkel foute info aangeven,is daar dan niks aan te doen ?
En indien niet,kan je ze dan niet beter uitzetten ?


Wie zegt en waar staat dat de CTA's "enkel foute info aangeven"? Ik kom regelmatig op Schiphol en heb nog nooit foute informatie gezien. Wel afwisselend spoorgebruik (dan weer 5, dan weer 6) en pas redelijk "op het laatste moment". Maar zodra een trein aan het perron staat nooit fout.

 

28-01-2024 15:55:26
mren
mren
Quote
phantom (28-01-2024 10:29:01):

JA maar dan zijn de meeste mensen in elk geval wel statisch en "op hun plek" tot er dus schijnbaar medewerkers omroepen dat die bewuste trein elders zal aankomen en vertrekken,dan krijg je weer een krioelende massa bewegende mensen deze keer geergerd omdat ze door valse info op de verkeerde plek stonden.
Lijkt me dat dat de situatie niet verbeterd.
Maar als die CTA's toch enkel foute info aangeven,is daar dan niks aan te doen ?
En indien niet,kan je ze dan niet beter uitzetten ?


Je bent bekend met het dynamisch spoorgebruik dat Schiphol kent?

 

29-01-2024 17:16:04
phantom
phantom

Ik ben met de combinatie schiphol en treinen,geheel niet bekend.
Maar zoals het werd gesteld tonen cta's info die niet/vaak niet klopt waardoor mensen die naar een bepaald perron zijn gegaan er minuten voor tijd achterkomen dat die cta's ineens andere perron info gaan vertonen waardoor ze abrupt moeten gaan lopen om op het nieuwe/goede perron te komen voor hun trein er is.
Als dat bericht boven mijn 1ste reactie verkeerd is gesteld/hier neergemikt en niet klopt,dan heb ik niks gezegd.

 

29-01-2024 17:59:25
henri1972
henri1972

Ik heb nergens gezegd dat de CTA's niet kloppen, dat maak jij er zelf van.

Je bent blijkbaar niet op Shl bekend maar kijk even op de NS-site of app hoe de vertreksporen op Shl worden weergegeven. Dat is hetzelfde hoe de CTA's het tonen. Er staat bijv IC Asd spoor 1-2. Pas een paar minuten voor vertrek wordt duidelijk of het spoor 1 of 2 gaat worden.

Dan blijf je dus als reiziger bij de CTA staan totdat je weet aan welke kant van het perron jou trein vertrekt.



Laatst bewerkt door henri1972 op 29-01-2024 18:07
 

29-01-2024 18:09:04
Rinse92
Rinse92

Dat maakt phantom er niet zelf van, dat baseert hij op het bericht van Mat'54 eerder in dit topic:

Quote
Mat'54 (27-01-2024 17:16:53):

Ik lees de reacties hier en het is niet aan mij de oordelen of er sprake is van een onaanvaardbaar veiligheidsrisico op dit moment op Shl. Ook ken ik geen details van de aaanrijding van hedenmiddag dus daar laat ik me niet mee in maar de brug is wel snel gemaakt om als dagelijks reiziger naar/van Shl mijn ervaring te delen en dan verbaas ik me dagelijks over de aanhoudende situatie daar, het is inderdaad zo druk dat er nauwelijks ruimte is om elkaar nog te kunnen passeren. Of een rustiger plek op te zoeken. Er is doorgaans sprake van duw en trekwerk.

Wat niet meehelpt is dat omroep en CTA's ook vaak in de war zijn. En het prorail personeel meldt waar de trein halteert en dit in realiteit regelmatig op een heel andere plek is waardoor ook ongewenste persoonsbewegingen plaatsvinden. Tot zover mijn ervaring van de situatie daar.


 

29-01-2024 19:14:15
henri1972
henri1972
Quote
phantom

Als dat bericht boven mijn 1ste reactie verkeerd is gesteld/hier neergemikt en niet klopt,dan heb ik niks gezegd.


Ik lees hier uit dat hier mijn bericht bedoeld wordt. Mijn bericht staat namelijk letterlijk boven zijn reactie. Ik kan dit natuurlijk verkeerd hebben opgevat maar zo lees ik het.

Verder vind ik het wel bijzonder dat mensen regelmatig hier reageren voor anderen. Misschien dat phantom zelf een reactie kan geven?



Laatst bewerkt door henri1972 op 29-01-2024 19:18
 

30-01-2024 16:15:54
phantom
phantom

Ik had er wellicht de gebruiker bij moeten zetten waarop ik reageerde,dat is dan wellicht mijn fout te noemen.
Maar zoals Rinse92 benoemd,was dat i.d.d. het bericht waarnaar ik refereerde en op reageerde.
(ben door lange werkdagen soms even niet meer zo vlekkeloos dat ik onthoud het juiste bericht evt te quoten,of de gebruiker waarop ik reageer,sorry)

 

30-01-2024 22:35:05
henri1972
henri1972

Dan is de onduidelijkheid hierbij opgelost !