31-01-2024 07:28:48 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Geen intercities tussen Utrecht en Amersfoort door defect spoor.. Sprinters blijven wel rijden. Prognose gehele dag. Bron RTV Utrecht Bijgesteld tot halverwege de middag !
Laatst bewerkt door ErikvR op 31-01-2024 07:34 |
31-01-2024 07:32:58 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Gescheurd puntstuk in wissel 11 bij Amfva, Bij de weg, subjectkop wijzigen in 31 januari! |
31-01-2024 07:34:38 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
We beginnen met diverse infrastoringen heden ochtend: Defect spoor Amfs/Amf - Ut, prognose is 15:30. Wat is er zo erg defect dat alleen de 5600 kan rijden tussen Ut en Amf ? |
31-01-2024 07:35:32 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Quote Meestal start ik niets en zijn anderen mij voor. Graag ff handleiding deze aan te passen :-) |
![]() |
advertentie |
31-01-2024 07:47:53 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Nog meer Prorailstoringen Gdg: TOBS in spoor 702 Ztww: wissel 303 gestoord Ha, overweg 53.7 (Benoordenweg) gestoord. |
31-01-2024 07:49:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote Zie een paar berichten boven je en voor de andere, zie een paar berichten onder je 😃 |
31-01-2024 08:22:23 2 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Nou de vraag is waarschijnlijk vooral: waarom gelijk zo'n stevige ingreep door één defect wissel. Welnu, dit is wat er allemaal steeds beter wordt door het saneren van alternatieven. In plaats van twee potentiële storingen waar je nog omheen kunt heb je er nu één waar je helemaal niet meer langs komt. Dat is echt beter, want minder storingen! (Niet voor de reiziger natuurlijk, en ook niet voor de groene mobiliteit, maar daar gaat het dan ook niet om) Het werd trouwens ook wel weer tijd, de vorige storing op dit traject was al even geleden. Ik heb zelfs twee dagen achtereenvolgend geen vertraging gehad tussen Zl en Ut. Dat is natuurlijk te gek voor woorden. |
31-01-2024 08:23:15 4 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mijn indruk is dat het onderhoud aan het spoor inmiddels een kritische ondergrens aan het passeren is. Onderhoud is straks vooral wachten tot er wat stuk gaat, en dan krankzinnig lange hersteltijden claimen met een beroep op "de veiligheid". |
31-01-2024 08:33:55 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tuussen Dld en Amf wordt enkelspoor gereden (het noordelijk spoor dus) en wss past IC`s daar niet tussen waarbij dus opvallend genoeg Sprinters wel mogen rijden...we zien zat situaties waarbij juist Sprinters het onderspit moeten delven. |
31-01-2024 08:34:52 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote De grap is nu net dat hier helemaal geen wissels weggehaald zijn..... Volgens mij is de situatie te Dld en de westzijde van Amf sinds ongeveer 1995 niet veranderd |
31-01-2024 08:45:05 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Op dat stuk valt ook nagenoieg niets meer te saneren wil je de volledige dienstregeling niet helemaal bij het grof vuil zetten. Enige vraag die nu nu in mij opkomt is hoe groot het vervoersvolume is is vanaf de Vlasakkers die deze aansluiting nog rendabel maakt, tenzij de Defensie de kosten van onderhoud etc betaald.
|
31-01-2024 08:49:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
vervoersvolume is aanwezig! |
31-01-2024 08:53:03 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote In plaats van dat ze bij de omroep op Utrecht Centraal zeggen dat men ook de sprinter naar Amersfoort kan pakken, zegt de omroep dat men maar moet gaan omreizen via Hilversum.. |
31-01-2024 09:01:53 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Strategisch belang en dat wordt met de huidige ontwikkelingen in Europa alleen maar belangrijker Dat er niks meer te saneren is ben ik niet met je eens, ik zie nog twee wissels in Dld en een middenspoor tussen Bhv en Dld waarvan ik eigenlijk verrast ben dat ze er nog liggen Laatst bewerkt door geert op 31-01-2024 09:03 |
31-01-2024 09:14:33 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Er zijn nog steeds treindienstleiders die dat middenspoor gebruiken om een vetraagde sprinter even opzij te zetten anders. |
31-01-2024 09:21:09 1 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Er waren ook treindienstleiders die de wachtsporen in Odw gebruikte... |
31-01-2024 09:23:34 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Ja en daar was de organisatie Prorail niet gelukkig mee en saneerde de hele zaak weg ondanks vele protesten van vervoerders etc. De macht van Prorail is dus te groot aan het worden, maar wakker worden in de Residentie door alle storingen die er nu zijn worden ze niet
|
31-01-2024 09:45:04 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
DB Cargo-trein 48738 staat sedert 7:15 defect te Zevenaar Oost. Dankzij het derde spoor en voldoende wissels aldaar kan het overige treinverkeer in beide richtingen met minimale vertraging worden afgehandeld. |
31-01-2024 09:53:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Geweldig! Gelukkig kan ik ook nog steeds op vier manieren door mijn huis van voor naar achter, omdat het duidelijk was dat het dichtmetselen van een deur een halvering zou betekenen.😉 |
31-01-2024 10:41:12 2 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Als het niet in de 5600 past, dan is het toch juist goed dat er een advies via Hvs wordt gegeven? |
31-01-2024 10:51:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Quote 48740 maar er is een hulplok uit Em gekomen en trein zal zodra zijn weg kunnen vervolgen. |
31-01-2024 11:27:25 3 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je geeft eigenlijk antwoord op de vraag die je zelf stelt hier ;) |
31-01-2024 11:47:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Snelheidsbeperkingen Ht-Nm wegens sporen van dassen. |
31-01-2024 11:57:16 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Quote De prognose van de storing tussen Ledn-Wd was 9:15 en is inmiddels bijgesteld tot 19:30 en vanaf 16:30 minder treinen. Dat zal waarschijnlijk betekenen dat in de (avond)spits de 8900 niet rijdt tussen Ledn-Wd |
31-01-2024 13:14:04 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote ...en bevers. Wel bijzonder dat ze het nu pas melden want die snelheidsbeperking bij Ravenstein is er al minimaal anderhalve week (toen kreeg ik er althans voor het eerst mee te maken). Laatst bewerkt door martijn op 31-01-2024 13:18 |
31-01-2024 13:25:50 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Dacht ik achteraf zelf ook van idd. Het kan natuurlijk nooit allemaal in de 5600 passen die buiten de spits met 6 bakken SNG of SLT rijdt, dan is het wel logisch als het advies is via Hilversum te reizen idd. |
31-01-2024 13:28:43 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Klopt, vertraging krijg je daar al snel als er een vertraagde goederentrein of een intercity rijd. Zelf regelmatig met de 5500 gehad dat we op het middenspoor reden tussen Den Dolder en Bilthoven zodat er een vertraagde intercity op het gewone rechterspoor langs kan hoewel het de laatste tijd gelukkig wel meevalt, maar voor alsnog.. |
31-01-2024 13:38:04 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het is zeker wel een optie, maar laten liggen zou handiger zijn. |
31-01-2024 15:08:05 | ||
---|---|---|
NS1252
![]() |
Zojuist (15:07) twee ICNG's door Gdm richting Ut. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-01-2024 16:35:16 2 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Nou, iets te kort door de bocht deze, want ook op de VL-post zijn we echt niet blij met deze sanering, evenals de aanstaande sanering van bv. Ozbm. Maar die discussie is wellicht verder voor een ander draadje binnen dit forum. |
31-01-2024 17:06:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Quote Laat prorail het in beide gevallen maar niet lezen,anders word e.e.a. zo op de delete agenda gezet. Quote Ook bijzonder dat men bij een spoorweg bedrijf ook al kan onderscheiden ,wat van een bever is en wat van een das. Laatst bewerkt door phantom op 31-01-2024 17:12 |
31-01-2024 17:31:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nu ben ik ook geen bever- en dassenkenner, en ik kan me dus indenken dat een willekeurige speurder het verschil tussen elks graafsporen niet kan zien. En dan laat je het maar even in het midden of die modderkras van een bever of een das was. Bevers EN dassen lijkt me niet zo waarschijnlijk, althans niet op dezelfde plek. Dat is weer wat de pers ervan maakt. |
31-01-2024 17:51:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Nou ja dezelfde plek. De beperking geldt van de brug tot voorbij het station. Toch al snel ruim 2,5 km. Kan me voorstellen dat die bevers in de buurt van de Maas rondscharrelen en de dassen ergens in de spoordijk ten westen van de Maasdijk. Verder hoef je toch geen echte kenner te zijn om het verschil (van werkzaamheden van beide dieren) te zien? De ingang van een beverhol zit bijvoorbeeld onder water, dus ter hoogte van oevers en vaak afgedekt met takken etc. De das gaat natuurlijk niet onder water en houdt juist van zand (daarom zitten ze ook zo vaak in spoordijken). |
31-01-2024 18:07:26 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
ProRail zou voor Dassen konijnengaas op de spoor taluds aan kunnen leggen. Doot het gaas kan nog gras groeien. Hoe het met de Bevers onder de spoor taluds moet? |
31-01-2024 20:13:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Daar bestaan herkenningskaarten voor, een inspecteur baan kan gewoon zo'n kaart raadplegen om vast te stellen wat hij zoal aantreft rond het spoor. Herkenningskaart Pootafdrukken - Veldshop.nl
Wat heeft ProRail eraan om over zoiets te liegen? |
31-01-2024 20:33:12 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
20:25 Na dbc 6400 ri Emn.
op Co om 20:30 wordt de binnenkomende trein gesplitst vanuit Zwolle , achterste treinste blijft achter en rijd verder als trein 8082. I.v.m defecte trein, de voorste rijd door naar Emn Laatst bewerkt door GerritJan op 01-02-2024 12:26 |
31-01-2024 20:33:13 3 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Je verbeeld je zaken is nogal diplomatiek uitgedrukt. Ongezonde achterdocht. PR is al jaren bezig met dassen en bevers, hebben er hele monitoringsteams op zitten. Monitoring omdat als ze er zijn, je gewoon niets meer mag. Daarom wordt de spoorwegveiligheid (stabiliteit van de baan) goed in de gaten gehouden. Wordt het te gortig dan gaan er snelheidsbeperkingen op. Dáárna gaat de maatschappelijke druk ineens flink opgeschroeft worden en kan er wel een oplossing komen zoals ontgraven en keerwanden plaatsen i.c.m. kunstburchten buiten het spoor. Zonder de beperkingen voor de maatschappij krijgt PR geen vergunningen om er iets aan te doen. Daarmee spelen ze niet op het sentiment, maar geven vanaf een IW (interventie waarde) gewoon de snelheidsbeperking aan. Je kan van alles veronderstellen van ProRail wat je wil, maar hier zijn ze al jaren heel correct mee bezig. |
31-01-2024 21:38:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote DBC 2400? |
01-02-2024 01:06:57 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Zal wel 6400 moeten zijn |
01-02-2024 12:26:13 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Haha ja, moet 6400 zijn. |