20-02-2024 08:01:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De 1500 en 3600 zijn doorgekoppeld in Dv. Als je bij een reis van Asd naar Rsd in de intercity naar Rsd stapt, zie je eerst half Nederland. Gelukkig staat er in de AV bij dat de IC naar Vs eerder in Rsd is. |
20-02-2024 08:20:25 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Wel een handige oplossing voor de reizigers tussen Ah/Nm en Asd, die kunnen daarmee zowel de werkzaamheden bij Ed als bij Dgr ontwijken. |
20-02-2024 08:28:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Daarom staat het ook als advies in de Reisplanner. Nette oplossing! |
20-02-2024 08:52:04 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
|
![]() |
advertentie |
20-02-2024 09:23:16 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
|
20-02-2024 09:52:32 | ||
---|---|---|
Lars190999
![]() |
9.50 te Bd: Protos 5034 vanuit Tb in westelijke richting door het station Laatst bewerkt door Lars190999 op 20-02-2024 09:53, reden: Typefoutje aangepast |
20-02-2024 10:16:54 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
VSFT G2000 met goed gevulde en lange goederentrein door Ndb ri Amf om 10.13 |
20-02-2024 10:30:12 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
AmRoshuttle richting Hvs - Ut - Bd - Mvtw. |
20-02-2024 10:39:08 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Om 10.37 door Ut ri Utvr |
20-02-2024 11:55:17 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Lange lege kolentrein uit de richting Utvr met een rode (V) en zwarte (A) 189-er voorop komen om 11.50 uur vlak voor begin van perron spoor 7 van Ut redelijk abrupt tot stilstand. Staat er na 5 minuten nog. Edit: trekt om 11:57 uur weer op Laatst bewerkt door bacr op 20-02-2024 11:58 |
20-02-2024 12:02:09 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Klinkt als een ATB-remming. Edit: Asdm 12:33 richting Awhvg of Hrp. Laatst bewerkt door BVisser op 20-02-2024 12:36 |
20-02-2024 12:19:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
|
20-02-2024 13:26:40 1 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Zo creatief als men met omleiden is bij werkzaamheden, zo bedroevend lijkt het busvervoer rondom Ed. Ik kan me niets anders herinneren dat er altijd wel een bus was die van Klp naar Db reed. Maar nu lijkt het daar niet op; wil je van Klp naar Ed dan zul je of een lijnbus naar Vndc moeten pakken en dan met de 7300, of eerst met de NS-stopbus naar Ed om dan met de stopbus (die nergens stopt) naar Db te gaan.. |
20-02-2024 14:56:07 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Inderdaad wel erg bijzonder hoe ze dat gedaan hebben. Vind het ook erg raar dat je mensen eventueel op extra kosten gaat jagen om ze een gewone lijnbus in te laten gaan. Hopelijk zijn het niet al teveel mensen, anders raken de gewone lijnbussen te vol. |
20-02-2024 15:53:28 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
|
20-02-2024 16:06:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Overwegstoring tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht; dat werd tenminste omgeroepen. Intercity naar/van Roosendaal reed wel, maar geen Sprinters naar/van Breda en Roosendaal te Dordrecht. Bij station Lage Zwaluwe stond 1 touringcar. Duur: onbekend. |
20-02-2024 17:00:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Vanaf 16:45 snijden in treindienst tussen Ut en Gdm, speelde al vanaf 15:45 wegens 'technisch onderzoek' ...toen al flink gesneden en vertragingen. |
20-02-2024 17:20:29 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
T blijft wel jammer dat het bij ongeplande verstoringen niet mogelijk is, waarschijnlijk vanwege het verbod op onaangekondigde roodseinnaderingen. Maar misschien komt dat ooit, als we overal ERTMS hebben. |
20-02-2024 17:58:19 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Tussen Ah en Nm rijden Intercity's met treinserie 28700 omdat serie 8700 een Sprinterdienst betreft, worden alle Intercity's als Sprinter aangeduid. |
20-02-2024 18:03:30 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Die conclusie is wel erg kort door de bocht. |
20-02-2024 18:04:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 28700 en 8700 hebben niets met elkaar te maken, de 28700 is een speciale treinserie voor dagplantreinen en wordt meestal voor sprinters gebruikt terwijl de 28500 en 28600 meestal voor intercity's gebruikt worden. |
20-02-2024 18:26:58 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat heb je eraan om op de dag zelf bij een storing (bijv. Olst ligt plat) een 3600 door te laten rijden als een 1500, als dat betekent dat je vervolgens in de 3600 een stel mist en de machinist van standplaats Arnhem ineens in Amersfoort staat? |
20-02-2024 19:21:25 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De (1)1700 maakt dan gebruik van de Binckhorstboog en stopt in Gv ipv. Gvc. |
20-02-2024 19:25:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nog steeds geen Sprinters tussen Dordrecht en lage Zwaluwe. Kennelijk kan de Intercity Roosendaal - Dordrecht er wel door. Wordt dit ook als omreisroute aangegeven? Vanmiddag nog niet. |
20-02-2024 19:50:29 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Nieuwe ICNG 3314 heeft vandaag zijn Grinding In rit gedaan naar Akkrum. Aan het eind van de dag naar Utrecht via Amf in plaats van Llls |
20-02-2024 23:26:48 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
1986 opgeheven ivm storing Breda-Dordrecht. 29601 ingelegd van Eindhoven naar Rotterdam met stops op Den Bosch , Utrecht en Rotterdam Alexander. |
21-02-2024 05:58:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Tsja, een pendelbus Klp - Vndc was al een oplossing geweest. Liefst icm het doortrekken van de 3100 naar Vndc. |
21-02-2024 07:08:20 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Gokje: Spaart weer wat bussen uit (ten koste van de reiziger, inderdaad). Gewoon de 7300 verlengen i.c.m. een pendelbus Ed-Klp-Vndc/Vndw zou ook al klantvriendelijker zijn geweest denk ik. Als doorgaande reiziger Ed-Db profiteer ik er natuurlijk wel van (scheelt weer reistijd) maar als ik nog in Veenendaal had gewoond had ik er ook zo mijn twijfels bij. Vraag me af of je dan de kosten voor de bus nog kan declareren bij de NS als je een (flex) vrij abonnement hebt. |
21-02-2024 11:22:01 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Gisteravond 20-2-2024 is EMU 10517 van Arriva achter een DMU weer teruggebracht uit Winterswijk naar Zutphen. Deze stond daar ter vervanging van een voorruit. |