21-02-2024 08:23:57 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
08:17 Ehv: NJ 402 passeert richting Ut, geen DB IC rijtuigen gezien maar wel stuk of 8 SBB rijtuigen aan het eind van de trein |
21-02-2024 08:29:07 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Die rijdt al sinds de nieuwe dienstregeling niet meer met DB-rijtuigen. |
21-02-2024 08:32:37 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
|
21-02-2024 08:34:42 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Laatst bewerkt door stefanvw14 op 21-02-2024 08:35 |
![]() |
advertentie |
21-02-2024 09:31:38 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Kan iemand mij vertellen waarom de ICE's en NJ niet gewoon via de BR worden omgeleid ipv via Ht en Vl? Ik zie dat de RE 19 gewoon rijdt, daarmee gok ik dat grens met Emmerich gewoon open is of ligt het heel ergens anders aan waarom de ICE's en NJ niet via de BR en normale route(vanaf Ah) kan rijden? |
21-02-2024 09:31:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
|
21-02-2024 10:06:20 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
In Ed is een tvp t/m vrijdag 200 uur |
21-02-2024 10:11:44 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dat is geen antwoord op mijn vraag, want ik weet dat er een TVP van/naar/via Ed is, maar voorheen werden de Internationale treinen dan via de BR(BetuweRoute) omgeleid en nu is ervoor gekozen om via Ht en Vl om te leiden. Dit terwijl de spoorlijn Zevenaar-Oberhausen gewoon open is naar mijn weten. Dus nogmaals de vraag waarom is er deze keer voor gekozen om niet via de BR om te leiden? |
21-02-2024 11:40:04 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Amf 11:33/11:37 NS 193 xxx + IC Berlijnstam 7707 LM gehalteerd op spoor 9 ri Hvs vanaf Ama. |
21-02-2024 13:32:29 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Van de ICNG Facebookpagina, ritten van de 3314 91340 11:27 v Utrecht 11:47 a Amersfoort 11:52 v Amersfoort 12:08 d Putten 12:46 a Zwolle 91341 12:56 v Zwolle 13:16 a Dronten 13:19 v Dronten 13:31 a Lelystad 91342 14:29 v Lelystad 15:00 d Zwolle 15:29 a Steenwijk 91343 15:36 v Steenwijk 16:01 d Zwolle 16:24 a Swifterbant 16:42 v Swifterbant 16:48 d Lelystad 17:07 a Almere 17:14 v Almere 17:37 a Amsterdam Arena 17:39 v Amsterdam Arena 18:07 a Utrecht |
21-02-2024 14:06:57 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Onbekende ICMm 40xx LM door Ah ri Ahp om 13:57 |
21-02-2024 14:16:30 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Werkzaamheden in Duitsland. Er wordt tussen Em en Oberhausen stukken enkelspoor gereden. Goederentreinen en RE 19 krijgen daar voorrang en daarom ICE en NJ via Vl |
21-02-2024 14:26:07 | ||
---|---|---|
joukevn
![]() |
14:22 ICE 4604 staat gehalteerd op spoor 2 te Uto met frontseinen richting Ut |
21-02-2024 15:58:38 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Het vreemde is dat er wel ruimte is voor de sptstoevoegers van de RE19, normaal rijden die niet bij enkelspoorbedrijf. |
21-02-2024 17:18:21 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
De CTA borden in Shl, Asdz, Rai en waarschijnlijk ook op andere stations rondom Asd zijn rond 16:00 vastgelopen. Op een aantal van deze stations zijn nu mensen in gele pakken de reisinfo aan het schreeuwen. Hadden we nu maar 1 of ander omroepsysteem gehad. Laatst bewerkt door mat64Hidde op 21-02-2024 17:23, reden: Tijd toegevoegd |
21-02-2024 17:20:56 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
De storing met reisinfo schijnt landelijk te zijn, hoorde ik op het nieuws van 17u. Rond 17:10 was ik te Db en daar liep de info ook achter. Laatst bewerkt door erwin_6610 op 21-02-2024 17:23 |
21-02-2024 17:30:16 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Ook de actuele vertrektijden in de NS App zijn leeg. |
21-02-2024 17:32:12 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik weet dat handmatige omroepen tegenwoordig niet meer gebruikelijk zijn, maar is de functionaliteit echt helemaal weggehaald dan? |
21-02-2024 17:34:40 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Rond 17:30 stonden te sp5 van Ut een Virm-4 en ICE achter elkaar geparkeerd. De ICE stak aan de Utvr-zijde een eind buiten het perron |
21-02-2024 17:42:06 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
En ook het systeem om van bijsturing dienstkaartjes bij hc’s en mcn te krijgen werkt niet. |
21-02-2024 17:43:00 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
De omroep kan momenteel niet worden bediend. Bovendien kan nergens op de website of in de app worden getoond dat er een storing in de reisinformatie is. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 21-02-2024 17:44 |
21-02-2024 18:05:07 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik kan gewoon op de computer een reis van Nm naar Ehv opvragen. De 3963 heeft +17 in Ht. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 21-02-2024 18:06 |
21-02-2024 18:07:23 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
edit: AV werkt via Rijdende treinen ook Laatst bewerkt door klaass16 op 21-02-2024 18:09 |
21-02-2024 18:12:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Die doet t bij mij wel. Ik zie ook treinen met live locatie. Storing opgelost? |
21-02-2024 18:19:19 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Op station Amf deed zover ik kon zien om 18:04 alles weer, aannemelijk dus inderdaad storing opgelost. Laatst bewerkt door RX7567 op 21-02-2024 18:19 |
21-02-2024 18:48:52 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Yup, sinds even voor 18:00 functieherstel |
21-02-2024 20:13:00 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Er is vanmiddag een ÖBB 1293 192 gespot op Nederlandse bodem! Op een besloten groep op Facebook is er een foto van te zien. Volgens mij is dat voor het eerst ooit?! Komend vanuit de richting Emmerich ri Ah/Nm/Betuweroute. Tijdstip ontbreekt maar in de middag. Hoop dat deze link werkt: Laatst bewerkt door Xander140 op 21-02-2024 20:18 |
21-02-2024 21:36:43 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Kwam om 18.53 uur weer langs de webcam in Hmh ri Vl. |
22-02-2024 00:24:57 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Loc kwam rond 14:20 bij Zvo de grens over, is via Ah en Brcup naar een mij onbekende locatie gereden voordat 'ie richting Venlo ging. Dit aldus meldingen elders. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-02-2024 05:55:48 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
En dat allemaal als losse loc. De 1293 173 t/m 200 zijn geschikt voor Nederland. |
22-02-2024 12:08:03 | ||
---|---|---|
Jmsz
![]() |
|
22-02-2024 14:22:28 2 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Ja het was uiteindelijk een landelijke IT storing vergelijkbaar met vorig jaar waar het hele land plat gelegen heeft. Dit begon als een reisinformatiestoring mbt CTA's en omroep op stations. Even later bleek ook de app niet meer up to date te zijn. Plan informatie zat nog wel in de app, maar of een trein daadwerkelijk reed of vertraagd was werd niet meer geupdate. Ook Intern bij NS was er storing aan IT stystemen; niet overal kon nog worden ingelogd. Ook bijsturing kon geen nieuwe dienstkaartjes meer versturen; net als vorig jaar. Het grote verschil met vorig jaar was dat er toen gelijkertijd een grote storing ontstond rondom schiphol en dat veel personeel en materieel moest worden bijgestuurd; iets wat toen en gister niet meer mogelijk was. Er is gister met prorail afgesproken om zo min mogelijk aanpassingen op het plan te doen; alle treinen zoveel mogelijk te laten rijden zoals volgens plan en zo dus de noodzaak om materieel en personeel bij te sturen even te minimaliseren. De treindienst werd omschreven als 'fragiel'. Mocht er gister een grote storing ontstaan zijn (zoals vorig jaar rondom schiphol) tijdens de downtime was het treinverkeer zeer waarschijnlijk ernstig ontregeld. Gelukkig hebben ze geleerd van vorig jaar het waren de IT systemen na ca. 1,5 uur weer opperationeel. |
22-02-2024 14:32:30 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Maak van 1,5 uur maar ruim 2 uur... |
22-02-2024 19:10:48 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of denk ik nu te negatief?? Laatst bewerkt door treinhobby op 22-02-2024 19:12 |
22-02-2024 22:36:04 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ik neem aan dat je bedoeld redunant? Backups heb je in dit soort situaties weinig aan. Vraag is hoe dit georganiseerd is. Dat zal ongetwijfeld een samenspel van diverse applicaties zijn met interfaces er tussen naar ik aanneem via een van de grote cloudplatforms (AWS, Azure, Google). Issue zit vaak in die interfacing. Wel goed dat er kennelijk vanuit het plan weer actueel geschakeld kon worden, dat is dan technisch wel goed geregeld |