23-02-2024 06:42:25 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:20 LNS 186 292 met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, vijf rijtuigen en de WLAB30 als vierde. Laatst bewerkt door BVisser op 23-02-2024 06:42 |
23-02-2024 07:56:09 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
We beginnen de dag met een sein-/wisselstoring tussen Ass en Asd. Resultaat geen 7400 Asd - Utg en 1000 Asd - Rtd prognose is tot 10:15. De 2900 rijdt van/naar Hdr en rijdt tussen Hdr en Ass in de patroontijden van de 3000, tussen Ass en Ut is deze zeer creatief uitgebogen in het pad van de ma-do 800 en vanaf Ut volgt deze serie weer zijn originele pad. Deze serie komt voor de 3100 aan te Ut. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 23-02-2024 08:01 |
23-02-2024 08:12:12 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Htnc 08.10 uur: 1600/1700 achtig lok met achterop een verblijfswagen van 2454 Crew ri Gdm. Zag hetis een flits, dus meer info niet bekend. |
23-02-2024 08:31:34 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De omkeringen en uitbuigingen rond de as Ut - Ass zorgen dat i.p.v. de rechtstreeks 3021 ik vandaag de 2923 i.c.m. de 7323 zou moeten nemen. De 2923/3923 reed met twee stellen, want deze zou in Ehv gesplitst worden, op de TPB stond echter al dat het deel voor Hrl slechts tot Ehv zou rijden. Na een minuut of 2 stilgestaan te hebben te Zd kwam de mededeling dat iedereen het achterste stel (9593) in moest, want van het voorste stel (9518) waren de deuren defect. Ook nadat de mensen weg waren uit dit stel duurde het nog een tijd. Toen de 7423 binnenkwam adviseerde de HC ons om die maar te nemen, want die zou eerder vertrekken, ondanks de stop van 5 minuten. Het geluk voor mij was daardoor dat de 3023 er niet langs kon en dus achter ons aan naar Ass moest en ik 'm daar alsnog kon halen. Die kwam met +6 op Ass en moest bij Obpa nog een minuutje stilstaan. Op Asd was inmiddels de 4025 gewijzigd naar spoor 4 en mocht ook nog voor ons uit. Door de extreem uitgebogen paden was het echter geen enkel probleem dit in te halen, aankomst bij Asa +12, vertrek in Ut op tijd. Totale schade t.o.v. geplande reis: +5. Wat nou de reden van deze uitbuiging en omwisseling van de 2900 en 3000 is weet ik ook niet, want de normale paden lijken gewoon haalbaar. |
![]() |
advertentie |
23-02-2024 08:47:09 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Er wordt enkelspoor gereden tussen Asdm en Asd. |
23-02-2024 09:19:08 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Om 9.15 de 725 met ICM10 vanuit Zl ri Gn |
23-02-2024 09:54:39 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Defensie is bezig om een trein vol militaire voertuigen te beladen op Steenwijk. DB6430 zorgt voor de trekkracht |
23-02-2024 10:31:48 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
23-02-2024 10:32:37 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
10.31 vanuit ri Asn door Zl de lege Nedmag met de rode G2000 als 2e lok |
23-02-2024 10:52:56 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En de eerste loc? |
23-02-2024 11:02:11 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
LNS 186 182. |
23-02-2024 12:00:22 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
RXP 9902 en 9903(Railadventure) kwamen om 11:50 aan op de Wgm vanuit Asd. 12:06: het lijkt er op dat er een NS 186 opgehaald wordt. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 23-02-2024 12:07 |
23-02-2024 15:16:12 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
15:14 Main trail logistics HLD 62 met containertrein bij Tb industrie eindbestemming weet ik niet maar ik denk richting bad Bentheim omdat het een China shuttle is. Laatst bewerkt door TijnTrein op 23-02-2024 15:16 |
23-02-2024 15:21:51 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdmw 15:19 TCS 101001 + 6 Dinnertrainrijtuigen + 102001 richting Asd. |
23-02-2024 16:04:30 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Onbekende tractie met containers en tankcontainers door Ut ri Utvr om 16.02 |
23-02-2024 16:24:36 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Zijn er vanmorgen nu 2 stammen icr incl 2 x Bs verkast vanuit Amsterdam ? zag in Lage Weijde in ider geval deze stammen in een flits tractie gemist ro. Demkabruggen dys Ut. |
23-02-2024 16:37:51 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
Om 16:32 zag ik een G1206 van Strukton met een stam ICRmh bij Ahb. |
23-02-2024 17:04:38 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
17:01 Rfo 9901 met een captrain vectron en containers langs Tb industrie richting Breda. Laatst bewerkt door TijnTrein op 23-02-2024 17:04 |
23-02-2024 17:24:31 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NS sng 2329 en 2706 LM door Sdm ri Rtd om 17.23 |
23-02-2024 17:41:50 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
RFO heeft geen 9901, dit was de 1837 |
23-02-2024 17:51:43 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
17.34 Eml SNG 3002 ri. Amf |
23-02-2024 19:14:43 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Neehoor, het was de 1831; www.flickr.com |
23-02-2024 19:17:52 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
Inderdaad was een foutje van mij. |
23-02-2024 19:46:40 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Jah. Strukton 303001 (Carin) met stammen 126 en 507 van wgm naar Ahgons |
23-02-2024 21:59:28 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Dus vandaag zijn er dus cf. de meldingen 3 stammen afgevoerd van WGM naar AHGONS ?
|
23-02-2024 22:12:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Er zijn volgens een filmpje op Face Book 6 rijtuigen van Ahgons ri Wgm(?) gegaan achter lok Carin |
23-02-2024 22:13:47 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Nee, 2 stammen van Wgm naar Ahgons en 1 retour van Ahgons naar Wgm. |
23-02-2024 22:30:40 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
Dat is opmerkelijk. Hoezo zouden ze die ene stam terughalen? Ik dacht dat Ahgons alleen bestemd was voor terzijdegesteld materieel (als koude reserve voor ‘noodgevallen’). |
23-02-2024 22:56:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Elk rijtuig wat nog in 'goede staat is en nog door kan' gaat weer gebruikt worden van de stammen die op Ahgons staan, 9 baks stammen worden waarschijnlijk ingekort naar 7 delige stammen, om zo meer inzetbare stammen te krijgen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-02-2024 06:48:06 | ||
---|---|---|
ErikvR
![]() |
Dus na eerst stammen in een grijs verleden te hebben verlengd gaan we nu inkorten met als doel om meer stammen op de baan te brengen ? Zijn er dan ook voldoende locs beschikbaar voor die extra stammen of wordt het uitwisselen van stammen op de WGM om zo genoeg operationele zekerheden te hebben ? |
24-02-2024 20:35:57 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik dacht dat de beperking vooral zat in de hoeveelheid loks, maar kennelijk is dus nu juist de hoeveelheid beschikbare rijtuigen de bottleneck? |
24-02-2024 21:52:31 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Kan ook zijn dat er wel genoeg rijtuigen zijn, maar dat ze ze daarom dus moeten omwisselen. |
24-02-2024 23:53:12 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De enige rode G2000 die ooit in Nederland heeft gereden is de Neusser Eisenbahn 9. De IRP G2000'n zijn roze/grijs. |
25-02-2024 08:09:18 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En inmiddels ook ex-IRP want IRP bestaat niet meer en is opgegaan in Lineas. Van (de meeste) locs zijn de IRP logo’s inmiddels ook verwijderd Laatst bewerkt door geert op 25-02-2024 08:09 |
26-02-2024 10:36:06 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Dan had ik me de kleur verkeerd herinnerd 😐 |
27-02-2024 09:44:15 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
|