Opvallende dingen 27 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
27-02-2024 07:38:45
gvttreinen
gvttreinen

Tussen Hdl en Ht een TOBS in spoor BG, weinig IC`s tussen Ut en Ht, zal volgens NS.nl tot 9:30 uur duren

 

27-02-2024 07:43:50
treinhobby
treinhobby

De NS Reisplanner spreekt over koperdiefstal.

 

27-02-2024 07:48:35
gvttreinen
gvttreinen

Als gevolg daarvan een TOBS (en overweg 45.8, Orthen gestoord)

Alleen 3500 en 6000 rijden, 800 niet tussen Ht en Ut en 3900 niet tussen Asd en Ehv (!)

 

27-02-2024 07:48:50
treinhobby
treinhobby

Het valt me op dat de GPS posities van treinen een paar minuten achter loopt.

In iedergeval bij de treinen die ik heb kunnen controleren.

Zowel in de NS App als op treinposities.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

27-02-2024 09:20:17
anton_
anton_

Ik had een paar weken geleden had ik het omgekeerde. Ik zat in een sprinter in Weesp die door de IC richting Amersfoort werd ingehaald. Op dat moment was volgens de digitale informatie de IC al bij Keverdijk. Ik weet niet meer welke website ik bekeek, misschien spoorkaart, misschien treinposities.



Laatst bewerkt door anton_ op 27-02-2024 09:21
 

27-02-2024 09:27:35
Anoniem9
Anoniem9

Trein 5517 zou vanmorgen origineel met een SNG-4 rijden, maar stel 2321 was ingepland (en voor de ochtendspits echt te krap) en viel ook gelijk met de eerste rit uit waardoor die alsnog later (met trein 5523) is vervangen door SLT 2447 (gelukkig maar), aldus treinposities.nl

 

27-02-2024 09:30:49
gvttreinen
gvttreinen

Quote
gvttreinen (27-02-2024 07:48:35):


Als gevolg daarvan een TOBS (en overweg 45.8, Orthen gestoord)

Alleen 3500 en 6000 rijden, 800 niet tussen Ht en Ut en 3900 niet tussen Asd en Ehv (!)


Nieuwe prognose....12:30!

 

27-02-2024 11:03:23
diesels
diesels

www.rtvoost.nl

Oepsie te Zwolle, en om weer even met de neus op de feiten gedrukt te worden dat we in 2024 leven, het duurt minstens acht uur om de boel een meter te verplaatsen.... ;)

 

27-02-2024 11:09:22
JakeBlack
JakeBlack

Ik las in de Stentor dat er ook een overweg boom beschadigd is en op de foto lijkt er genoeg te liggen om even bezig te blijven. Maar ze zullen minder haast hebben omdat het een minder druk traject is, ben ik bang 😅

 

27-02-2024 11:10:44
marvinkok
marvinkok

Mwoa, zo te zien is de overweg beschadigd en het portaal geraakt. Dan is het niet heel gek dat het even gaat duren.
Je kan wel met EI8 gaan rijden vanwege de overweg, maar dan wordt het ook maximaal een uursdienst ivm de tijd die het kost om te schrijven en uit te voeren met bijbehorende vertraging...

 

27-02-2024 11:11:06
mat64Hidde
mat64Hidde

11:02 ICR stam door Zuilen richting Utrecht. Tractie gemist. BDs achteraan en daarachter GEEN locomotief.

 

27-02-2024 11:11:22
thom
thom

Quote
JakeBlack (27-02-2024 11:09:22):


Ik las in de Stentor dat er ook een overweg boom beschadigd is en op de foto lijkt er genoeg te liggen om even bezig te blijven. Maar ze zullen minder haast hebben omdat het een minder druk traject is, ben ik bang 😅



Daar word niet direct onderscheid in gemaakt hoor, daar word gewoon de verantwoordelijk aannemer voor ingeschakeld om het op te lossen.



Laatst bewerkt door thom op 27-02-2024 11:14
 

27-02-2024 11:18:54
selivio
selivio

Quote
mat64Hidde (27-02-2024 11:11:06):


11:02 ICR stam door Zuilen richting Utrecht. Tractie gemist. BDs achteraan en daarachter GEEN locomotief.


Strukton 1736 onderweg met stam 16125 naar Ahgons

 

27-02-2024 12:09:50
gvttreinen
gvttreinen

Quote
gvttreinen (27-02-2024 09:30:49):


Quote
gvttreinen (27-02-2024 07:48:35):


Als gevolg daarvan een TOBS (en overweg 45.8, Orthen gestoord)

Alleen 3500 en 6000 rijden, 800 niet tussen Ht en Ut en 3900 niet tussen Asd en Ehv (!)


Nieuwe prognose....12:30!



13:00 geworden

 

27-02-2024 12:11:10
klaass16
klaass16

Ik hoorde vanmorgen dat de gestrande stoomloc uit Nm is, en is gezien in Ht.

Verder heb ik geen info, maar aannemelijk is ie alsnog onderweg naar de ZLSM

 

27-02-2024 12:13:11
cuneo56
cuneo56

Blijkens een foto op Facebook is de een tijd terug in Nijmegen gestrande lok 50 0073 een stukje opgeschoven en staat nu op een laadspoor van de vroegere Autoslaaptreinen met wat Crew 2454 spul in Den Bosch. www.facebook.com Edit: link veranderd



Laatst bewerkt door cuneo56 op 27-02-2024 13:04
 

27-02-2024 12:59:24
snowie
snowie

De Facebook link in het bericht van cuneo56 werkt helaas niet voor mensen die geen lid van de groep op Facebook zijn....



Laatst bewerkt door snowie op 27-02-2024 13:05, reden: Info toegevoegd
 

27-02-2024 14:33:10
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Quote
klaass16 (27-02-2024 12:11:10):


Ik hoorde vanmorgen dat de gestrande stoomloc uit Nm is, en is gezien in Ht.

Verder heb ik geen info, maar aannemelijk is ie alsnog onderweg naar de ZLSM



De stoomloc op spoor 150 in Nm is inderdaad weg, ca 13.30 stonden er 3 Arriva stellen op dat spoor.

 

27-02-2024 14:43:21
RX7567
RX7567

Aldus berichten op Sion-rail is het plan om vannacht verder te rijden tot aan Ehv. Interessant trouwens dat de route niet via de Maaslijn was zoals volgens mij het oorspronkelijke plan was.

 

27-02-2024 15:50:51
thom
thom

Dat zal wel zijn doordat de slepende lok geen ATB-NG heeft :)

 

27-02-2024 15:51:14
gvttreinen
gvttreinen

ICNG 3144 te Ut om 15.46 van spoor 19 ri Utctw vertrokken.

Opvallend, op display stond Venezia Santa Lucia!



Laatst bewerkt door gvttreinen op 27-02-2024 15:55
 

27-02-2024 15:53:41
snowie
snowie

Wordt er weer eens het gewone traject via de Hanzelijn gereden.... rijden ze -120 🙃

 

27-02-2024 15:56:03
Kopspoor
Kopspoor

Quote
thom (27-02-2024 15:50:51):


Dat zal wel zijn doordat de slepende lok geen ATB-NG heeft :)


En ook omdat de slepende lok vannacht een e-lok was, dat gaat helemaal wat lastig via de maaslijn.

 

27-02-2024 20:07:11
Loco_Locon
Loco_Locon

Quote
thom (27-02-2024 15:50:51):


Dat zal wel zijn doordat de slepende lok geen ATB-NG heeft :)


Dat had de SHD-locomotief die de stomer over de Maaslijn naar Limburg had moeten brengen ook niet.

 

27-02-2024 21:45:01
DDZ7504
DDZ7504

Quote
thom (27-02-2024 15:50:51):


Dat zal wel zijn doordat de slepende lok geen ATB-NG heeft :)



Op 29 november 2022 meldde de 2454 Crew op Facebook dat de ATB van de 2454 in werking is gesteld. www.facebook.com

 

27-02-2024 21:50:52
Rolffiej19
Rolffiej19

2454 Heeft geen ATB-NG he ;)

 

27-02-2024 22:34:33
train85
train85

Geen van de voertuigen van de 2454crew heeft ATB-NG.

 

28-02-2024 08:08:12
DDZ7504
DDZ7504

Oeps, inderdaad over NG heen gelezen, mijn fout.

 

28-02-2024 08:28:25
j.jager
j.jager

Was het ook niet dat er met beperkte snelheid gereden zou worden? In ditgeval zou je zonder NG tot 40km over de maaslijn kunnen dacht ik.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-02-2024 10:54:54
Muizeneus
Muizeneus

Het verschil tussen ATB-EG en NG is toch juist dat die 40 km/h ondergrens niet van toepassing is?

 

28-02-2024 10:55:23
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Bij mijn weten is er behalve 4 keer per week een ketelwagentreintje 's nachts geen verkeer op de noordelijke Maaslijn.

Met 15 km per uur doe je er dan ca 4 uur over van Nm tot Vl.

 

28-02-2024 11:02:27
Kopspoor
Kopspoor

Er is voornamelijk voor de route via Ht gekozen omdat er, als er in het slechtse geval toch nog iets mis zou gaan, in Oss uitgeweken kon worden naar een zijspoor. Op de Maaslijn zijn de uitwijk mogelijkheden nogal lastig.

 

28-02-2024 12:03:55
mich
mich

Op de Maaslijn heb je juist veel meer uitwijkmogelijkheden, waar je de treindienst ook niet in de weg staat.

 

28-02-2024 12:12:06
broek53
broek53

Quote
Muizeneus (28-02-2024 10:54:54):


Het verschil tussen ATB-EG en NG is toch juist dat die 40 km/h ondergrens niet van toepassing is?


Ja, sinds "Stavoren" mag je nooit een NG-baanvak op als je geen NG hebt.

 

28-02-2024 12:31:48
Kopspoor
Kopspoor

Quote
mich (28-02-2024 12:03:55):


Op de Maaslijn heb je juist veel meer uitwijkmogelijkheden, waar je de treindienst ook niet in de weg staat.


Toch is dat wat men als reden opgeeft voor de gekozen route...

 

28-02-2024 13:30:46
dennistd
dennistd

Quote
broek53 (28-02-2024 12:12:06):


Quote
Muizeneus (28-02-2024 10:54:54):


Het verschil tussen ATB-EG en NG is toch juist dat die 40 km/h ondergrens niet van toepassing is?


Ja, sinds 'Stavoren' mag je nooit een NG-baanvak op als je geen NG hebt.



Nou ja, 'nooit'.... In 2017 is de SSN nog met de 01 1075 (ATB-E) naar Stadskanaal geweest (www.flickr.com)

 

28-02-2024 17:25:06
marciekemp
marciekemp

Quote
dennistd (28-02-2024 13:30:46):


Quote
broek53 (28-02-2024 12:12:06):


Quote
Muizeneus (28-02-2024 10:54:54):


Het verschil tussen ATB-EG en NG is toch juist dat die 40 km/h ondergrens niet van toepassing is?


Ja, sinds 'Stavoren' mag je nooit een NG-baanvak op als je geen NG hebt.



Nou ja, 'nooit'.... In 2017 is de SSN nog met de 01 1075 (ATB-E) naar Stadskanaal geweest (www.flickr.com)


Het mag dan ook gewoon, alleen maar met max 40km/u omdat het niet meer is toegestaan om met de ATB blauw op een NG baanvak te rijden zoals vroeger wel mocht, en je nu dus wordt begrensd op 40

 

29-02-2024 01:53:32
thom
thom

En de kanttekening dat de eerder aanwezige uitschakel secties (die de ATB naar de bedrijfstoestand 'Buiten Dienst' schakelde) weggehaald zijn, waardoor de ATB nu automatisch 40 km/u afdwingt doordat er geen ATB-EG code in het spoor aanwezig is.



Laatst bewerkt door thom op 29-02-2024 01:53