28-02-2024 09:47:22 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Na Hoogeveen en Zeeland is het nu de beurt aan Overijssel om te klagen als de direct trein naar Schiphol verdwijnt. Laatst bewerkt door anton_ op 28-02-2024 09:47 |
28-02-2024 09:54:45 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Calimerogedrag, niets anders.
|
28-02-2024 09:55:43 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Tja, het is de taak van de provincie om de belangen van de inwoners te behartigen. Hoe goed die overstap ook mag zijn, het is nogsteeds een overstap, waarvan ook bekend is dat die de ervaren reistijd disproportioneel beinvloeden. Ik zou het eerder gek vinden als de provincie niet moeilijk zou doen om een verandering die hun inwoners nadelig beinvloedt. |
28-02-2024 10:22:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ondertussen komt het bij de minste of geringste werkzaamheden nu ook al voor dat de 1600 naar Amfs gaat en de 11700 naar Es, en daar hoor je in het nieuws nooit wat over. |
![]() |
advertentie |
28-02-2024 10:53:06 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Enschede was het eerste wakker, en als een soort domino-effect zie je dan de andere gemeentes langs de lijn ook gaan protesteren en de provincies nemen dat dan over. Dit zijn altijd zeer dankbare onderwerpen voor lokale politici: ze komen weer met hun foto in de krant, niemand binnen de eigen gemeente is tegen en het kost ze geen cent. Ondertussen denk ik dat de reizigers het helemaal niet zo erg vinden. De 1700 wordt veel meer gebruikt dan de 1600 simpelweg omdat Twente /Dv /Apd veel meer op Utrecht (e.v.) gericht is dan op Amsterdam zuid en Schiphol. Daarbij ook de vraag: is er überhaupt een andere oplossing mogelijk? Bv de trein Bd-Shl in Shl laten keren en de 1600 ook? Wat straks trouwens ongetwijfeld het grootste probleem gaat worden is niet de overstap ansich, maar de onbetrouwbaarheid van ICNG waardoor je vanaf Amf Shl te regelmatig niet of te laat bereikt....
|
28-02-2024 10:57:26 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik snap ook niet waar het beeld vandaan komt dat "we" in Overijssel elk uur rechtstreeks naar Schiphol moeten kunnen reizen. De 1700 is ogenschijnlijk inderdaad populairder en anders wel de overstap van de 1600 in Amersfoort naar de eerste de beste trein richting Utrecht... |
28-02-2024 11:08:47 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik vind juist de treinen van en naar Shl de vervelendste met al die koffers. Voor mij liever aparte treinen van/naar Shl met veel ruimte voor bagage. |
28-02-2024 11:12:41 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En hoe vaak reist een mens naar Schiphol? Ik begrijp niet zo dat daar de nadruk op moet liggen. Ja het is makkelijk met de bagage die 1-2 keer per jaar... En uiteraard is er ook wel woon-werkverkeer, vooral naar de Zuidas, maar dat is er richting Utrecht, Den Haag en Rotterdam ook... Vind het wel handig dat daar elk halfuur een trein naartoe gaat. |
28-02-2024 14:33:02 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Grappig dat elke wethouder het hoogste woord heeft over groen, duurzaamheid enz, maar vliegschaamte is er plotseling niet meer als dat beter uitkomt.... |
01-03-2024 13:50:36 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Op NS Nieuws wordt een verklaring gegeven waarom geen rechtstreekse verbinding Schiphol - Enschede is. Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is. Hoeveel reizigers gaan echt rechtstreeks tussen Schiphol - Enschede? Het is vooral de provincie die er onno ige drukte van maakt. Enig begrip zou op zijn plaats zijn. |
01-03-2024 15:12:07 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Hier het originele bericht. |
02-03-2024 11:50:45 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
En dan te begrijpen, dat er elke 30 minuten in Amf een cross platform aansluiting (van ca 2 minuten) is tussen de 1700 Es-Gvc vv en de 1800 van Amfs-Shl-Bd vv. Stuivertje-wissel van route zou dus simpel kunnen; het corridor-dogma zal dit wel verhinderen |
02-03-2024 12:08:59 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Nee, dat kan dus niet, want er is niet genoeg ICNG om die extra omlopen tot Enschede te vullen. De huidige lijnvoering behouden kan ook niet, want Asd heeft bij de volgende stappen werkzaamheden geen plek meer voor alle ICDs. Dan zou je de ICD nog ergens anders heen kunnen sturen via Asdz, maar dan kom je uit op Alm zoals NS noemt en dat dupeert nog meer reizigers. |
02-03-2024 12:23:04 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Maar volgens de NS komen er elke maand 3 ICNG's bij, dus zou men met het wijzigingsblad van 3 februari 2025 voldoende nieuwe ICNG's moeten hebben om de boel weer 1x per uur te verlengen tot Es. |
02-03-2024 13:49:32 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De overstap in Amersfoort is nu 2 of 3 minuten. Maar met 2 minuten vertraging gaat de aansluiting al verloren. Even een minuutje wachten is er niet meer bij. Dat is de reden dat ik nu al eigenlijk nooit voor die verbinding kies als ik de overstap heb. Zodra de 1800 vanaf de HSL doorgaat naar Amersfoort, weet je zeker dat, vanwege de betrouwbaarheid van het traject en treinen vanaf Breda, de aansluiting in 99,9% van de gevallen de mist in zal gaan. Ze geven wel aan dat de monitoren, maar of ze vervolgens ook daadwerkelijk wat met die cijfers gaan doen is een tweede... |
02-03-2024 13:53:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die betrouwbaarheid zal wel meevallen, die trein gaat juist rijden zodat er 3 minuten extra rijtijd is op de HSL en ook de stop in Rtd wordt 3 minuten langer. |
04-03-2024 18:06:10 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/ |
04-03-2024 18:09:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 1600 stopt nog steeds in Dvd, alleen bij werkzaamheden bij Shl en/of Asdz wordt deze nu vaak geschrapt. |
06-03-2024 14:51:59 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/ |