29-02-2024 06:50:34 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Er gaat zometeen 3x ICNG 5 van Bd via Tb/Ht/Ut naar Wgm rijden. Vertrek rond 7u, Tb 7:20, Ht 7:40, Ut 8:25 |
29-02-2024 09:16:36 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Aanrijding bij Klp, tot 10.15 uur geen treinen. Wat opvalt: NJ 402, NJ 420, ICE 222 en ICE 105 via de Betuweroute. Keurig. Maar de 3100 is opgeheven Asdz - Ah en de 3000 tussen Ut en Ah. Dat betekent dus ook veel minder treinen tussen Ut en Db en tussen Ed en Ah. Keren in Db (Mrg) of Ed behoort niet meer tot de mogelijkheden? |
29-02-2024 09:21:20 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
9.20 uur: setje van 3 ICNG's (dus wschl 5-jes) loopt voor de rooie te Ut, vanuit de ri Utvr (niet zijnde vanuit Utoz) En toen ik om 8.45 uur door de stationshal van Ut liep, werd gemeld dat er minder treinen Ut-Asdz reden. Gevolg van de aanrijding bij Klp? Laatst bewerkt door bacr op 29-02-2024 09:23 |
29-02-2024 09:53:50 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Door de aanrijding bij Klp werd de 3021 te Ut opgeheven en op spoor 15 gezet, de 7421 ging naar spoor 14 zodat daar ruimte voor was. Het materieel van de 3021 moest vervolgens naar Utoz om te kunnen keren op de 303018, deze rijweg was al gelijk ingelegd, maar er was geen machinist aanwezig. Tegelijkertijd blokkeerde deze rijweg de 7421 voor vertrekken, pas ruim 10 minuten na de vertrektijd van de 7421 werd het materieel afgerangeerd. Daarmee liep de 7421 +15 (en daarmee de daarop kerende 7420 ook +10) en de 7418 +7. Ik zie het vaker gebeuren dat de TRDL te optimistisch is over hoe snel een opgeheven trein weggerangeerd wordt, dat duurt toch echt een stuk langer dan een reguliere stop. |
![]() |
advertentie |
29-02-2024 10:05:44 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
ICE 123 zal het stel van de opgeheven ICE 121 in opzending meenemen en aldus met twee ICE-3´en rijden: 4604 en 4684. |
29-02-2024 10:40:43 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Er is een aanrijding bij Klp, maar opvallend genoeg rijdt de 3000 en 3100 Nm-Ah en niet Nm-Ed. |
29-02-2024 11:22:32 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Blijkbaar duurt de stremming bij Klp langer dan oorspronkelijk gecommuniceerd, want ik zie nu (11.21 uur) en daarvoor steeds VIRMs op UtOZ 102-103 kopmaken. Overigens viel me bij het omroepbericht in de stationshal van Utrecht (zie mijn bijdrage hierboven) op dat er gemeld werd dat er geen treinverkeer was tussen Mrn en Ed. Dat doet veronderstellen dat er treinen tot aan Mrn zouden rijden en daar zouden keren. Maar.... kan dat wel? Laatst bewerkt door bacr op 29-02-2024 11:24 |
29-02-2024 11:30:35 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Vannacht is 50 0073 van Eindhoven naar Sittard gebracht. Filmpje uit Maarheze en Weert: www.youtube.com Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
29-02-2024 11:33:42 | ||
---|---|---|
Tommieboy
![]() |
Mooi filmpje. Als het goed is vanavond/vannacht de laatste etappe van Sittard naar Schin op Geul en Simpelveld. |
29-02-2024 11:49:32 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Dankje! Ja klopt, vertrek zal waarschijnlijk iets na de laatste reizigerstrein zijn zoals gisteren denk ik |
29-02-2024 12:08:44 | ||
---|---|---|
joukevn
![]() |
Hoe komt dat? |
29-02-2024 13:23:05 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Personeel inlichten dat de trein leeg gemaakt moet worden, controleren dat er geen passagiers meer inzitten en vervolgens een machninist die de trein weg rijdt Laatst bewerkt door jacokran op 29-02-2024 13:23 |
29-02-2024 13:37:37 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als mijn gedachten goed zijn dan moet het konvooi met stoom loc nu te Sittard op het emplacement staan. |
29-02-2024 14:00:59 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De sleep staat in Sittard nu. Er zijn mensen mee die alles in de stoomlok in de gaten houden. Er zijn 2 remwagens mee. De stoomlok doet zelf niks. |
29-02-2024 14:12:49 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Aanvulling op bericht van train85; Er zitten inderdaad mensen in de 50 0073, tussendoor wordt soms gestopt om de loc te controleren. Voornamelijk de lagers, welke worden bijgesmeerd en gecontroleerd op warmlopen |
29-02-2024 14:50:46 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Door een seinstoring tussen Amf en Bnz, zal de 149 omgeleid worden via Zl en Dv. Omleiding via Hanzelijn Laatst bewerkt door klaass16 op 29-02-2024 16:43 |
29-02-2024 15:26:21 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Sectiestoring op spoor CS. P-sein 722 Bnva > Amf blijft rood. Ongeveer +5 voor alles wat er langs gaat. Hierdoor ook 31339 en 31340 gecombineerd Amf-Ed. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
29-02-2024 15:50:20 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Niet erg logisch om dan een trein in de andere richting om te leiden 🤔 |
29-02-2024 15:57:17 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
15:56 Onbekende ICMm Wh > Zl |
29-02-2024 16:57:57 | ||
---|---|---|
Meneerh2o
![]() |
Sprinter Rhenen hoeft niet te keren. |
29-02-2024 17:05:13 | ||
---|---|---|
Tommieboy
![]() |
Klopt. Staan vandaag de hele dag bij station Sittard. Vannacht laatste stuk via Maastricht naar Simpelveld. |
29-02-2024 17:53:42 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Owja, best dom van me....🤭 |
29-02-2024 18:10:12 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
29-02-2024 19:04:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is het mooie van de basis van de éénleiding rem, daar is in al die jaren nooit wat aan veranderd dus dat werkt gewoon altijd samen :) |
29-02-2024 19:21:35 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Alleen remt deze stoomlok nu in het transport niet mee, want de remmen staan buiten dienst. |
29-02-2024 19:48:08 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Jawel, want die zat precies in het halve uurtje dat Amf-Bnva BD is geweest voor onderzoek. 😄 Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
29-02-2024 23:25:39 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Keren te Db wordt in de spits erg lastig omdat je ook de 7400 dan nog hebt, en je hebt op Db sp. 804 natuurlijk de lengtebeperking van max. 6 IC-bakken. Keren op Dbo of Mrg zou ook wel kunnen maar met meerdere stellen worden daar tegenwoordig, als het planmatig gebeurt, ook 2 machinisten opgezet. Die heb je in een versperring waarschijnlijk niet voor handen. |
01-03-2024 12:58:07 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Komt er nu niet juist te veel druk te liggen op de 7500..? Laatst bewerkt door MaxBB op 01-03-2024 13:00 |
01-03-2024 13:22:33 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Overigens kan ik me van vrij recent nog herinneren dat (bij werkzaamheden, maar toch) de 3000 Ed-Nm reed. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-03-2024 14:26:53 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Dat is gepland. Dat is iets anders dan een ongeplande verstoring. |
01-03-2024 14:36:47 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Bestaat de mogelijkheid dat er een tweede Euro9000 van Stadler in het land is? Ik meende gisteren (donderdag 29 februari dus) ergens in de middag van Ut naar Utvr een gesleepte wit-met-groene Euro9000 te spotten achter de zwart-grijze 1600 van RFO; met mogelijk daarachter nog iets containerachtigs, maar dat weet ik niet meer. Laatst bewerkt door bacr op 01-03-2024 14:37 |
01-03-2024 15:30:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat zou kunnen,al vraag ik me dan af van wie die zou zijn. |
01-03-2024 17:08:47 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Ik denk dat jij eerder de 1829 + 193 783 (gehuurd van Captrain) met de Katy-shuttle hebt gezien. Deze combinatie reed gisteren in de vroege middag door Ut ri Utvr. Dit is de 193 783, lijkt deze op wat jij hebt gezien? |
01-03-2024 17:50:53 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
RTBC gebruikt ook al Euro 9000's in Nederland. Die van HSL zijn hier voor zover ik weet nog niet gezien. |
01-03-2024 21:57:47 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
|
02-03-2024 10:16:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
In Nederland zijn geweest; 2019 301 (testen), 2019 302, 303 en 304 (RFO), 2019 305, 306 en 311 (RTB). |
04-03-2024 18:26:23 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
Hoe kan dat zomaar? Ik bedoel, is dat geen probleem qua bovenleidingspanning? De Betuweroute is daarin weer anders dan de normale route in NL of Duitsland. En hoe zit het met de wegbekendheid van de machinisten? |
04-03-2024 18:37:17 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Bij Zevenaar grens staat ook 25kV op de bovenleiding en wordt ETCS gebruikt dus treinen via die route hebben al die systemen al, en wegbekendheid zal aanwezig zijn omdat deze omleidingsroute vaker gebruikt wordt. Reizigerstreinen zijn alleen niet toegelaten in tunnels op de BetuweRoute maar als je via Est en Gdm rijdt kom je die niet tegen. Laatst bewerkt door michaben op 04-03-2024 18:43 |
04-03-2024 18:47:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Al sinds eind 2017 is dit de standaard omleidingsroute voor ICE bij problemen tussen Ut en Ah. En zoals michaben al zegt, tussen Brmet en Brvalo zijn geen tunnels dus ook geen restricties voor reizigerstreinen. ICE's en ook Vectrons zijn al sinds de bouw geschikt voor 25kV en voorzien van ERTMS dus ook dat is geen issue. Zelfs de GreenCityTrip is eens over de Betuweroute gereden. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 04-03-2024 18:48 |
05-03-2024 09:46:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Heeft dit met veiligheidsregels te maken? |
05-03-2024 09:48:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Klopt, te weinig vluchtmogelijkheden. |
05-03-2024 15:53:08 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik heb zelfs wel is ergens online gelezen dat er iets met het PVR zou zijn van die tunnels(of enkele ervan) wat o.a. zorgde voor een verbod op reizigers treinen in die tunnels. |
05-03-2024 17:35:24 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Daar zal wel mee bedoeld zijn dat het dwarsprofiel van de tunnel niet berekend is op een meute die naast een trein loopt. Dat is iets anders dan dat er met het PVR iets mis zou zijn. De vluchtmogelijkheden in die tunnels zijn maar berekend op een paar mensen uit de cabine van een trein. |