07-03-2024 20:20:25 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
ProRail meldt dat er morgen rond Schiphol wordt roestgereden, en dat dit hinder zal opleveren voor de treindienst:
Dit verbaast me wel een beetje, worden zulke ritten niet vooraf ingepland? |
07-03-2024 20:47:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Raar bericht inderdaad, men schrijft het alsof dit gebruikelijk is maar normaliter wordt het ontroesten binnen de geplande treinvrijeperiode gedaan. Mogelijk dat er onverwacht zwaarder geschut ingezet moet worden voor het ontroesten en daardoor het nevenspoor buiten dienst moet? |
07-03-2024 23:30:18 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
NOS heeft het over roestrijden van 05.20-15.15u. Is dat niet een beetje lang om met voldoende assen ieder spoor een keer gehad te hebben? Laatst bewerkt door mren op 07-03-2024 23:30 |
08-03-2024 01:59:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Op Treinposities is het resultaat inmiddels te zien: heel veel treinen rijden niet.
|
![]() |
advertentie |
08-03-2024 02:02:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Na werkzaamheden word er veelal ontroest door de aannemer zelf dmv een krol met een borstelbak erop die de spoorstaven blank schuurt. Doorgaans is die krol toch al ter plaatse en gaat dat in 1x berijden en daarmee juist sneller dan met een trein op en neer gaan rijden. |
08-03-2024 07:14:10 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
ICM 4221 als trein 3719 naar Venlo, gezien te Geldermalsen. |
08-03-2024 07:37:11 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Het zijn 5 werkplekken verspreid over de dag; 2 op Hoofddorp, 1 bij Asra, 1 bij Asdz en een bij Dvaw; met elk verschillende duur en tijden achtereenvolgens. In communicatie is dat snel 'van en naar Schiphol'. Laatst bewerkt door mdj op 08-03-2024 07:38 |
08-03-2024 08:14:26 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Zowel de serie 1600 (stel 2728) als 11600 (stel 2425) wordt met sprintermaterieel gereden. |
08-03-2024 08:28:31 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
In de 11600 omvat het omloop treinposities.nl en in de 1600 treinposities.nl zie alleen even niet zo snel waarom de 1600 van/naar Amfs rijdt en de 11700 door Es rijdt vandaag. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 08-03-2024 08:34 |
08-03-2024 08:35:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Niet als beide treinseries vanwege de werkzaamheden bij Shl ingekort zijn, dan hebben beide series een omloop van een uur en volstaan twee stellen. |
08-03-2024 08:39:35 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ze pendelen idd slechts tussen Hilversum en Schothorst. Bij 'werkzaamheden' op Schiphol of elders in die hoek rijdt de 11700 doorgaans van en naar Es. |
08-03-2024 09:11:58 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Rijdende treinen app meld: SLT 2662 in de 9024, rijd nu de 9027 2404 en 2446 reden de 8115, Rijden de 9128 nu |
08-03-2024 09:14:30 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
|
08-03-2024 09:14:58 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Laat ze dat in Es niet horen.... |
08-03-2024 09:16:40 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Flirt 2210 is in de 5000/5100 terecht gekomen. Om 9u13 vertrokken uit Gvc als trein 5033 naar Ddr. |
08-03-2024 11:13:22 | ||
---|---|---|
Hoivince
|
Mat 54 766 kwam om 11:10 voorbij trein 3035. Trein rijdt tussen driebergen-zeist en ede-wageningen. In de richting van Utrecht. Heeft iemand een idee wat dit treinstel gaat doen? Laatst bewerkt door Hoivince op 08-03-2024 11:13 |
08-03-2024 11:14:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Gaat naar Ldd voor onderhoud. |
08-03-2024 11:22:47 | ||
---|---|---|
pvduin
![]() |
Nkk 11.05 uur ATO 3002 testtrein Caf ri Zl.
|
08-03-2024 11:42:03 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Momenteel, rond 11.30, is de overlast het grootst rind Asdz. Daar rijdt alleen de 4300 nog, verder niets. Rijdt in Asdz richting Lls via spoor 3. Dat is wel heel karig |
08-03-2024 12:05:26 1 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
In de pers is te lezen dat Prorail dit had vergeten in te plannen en dat ze dat twee weken geleden al wisten maar nu pas communiceerden. Diep triest. |
08-03-2024 12:20:42 | ||
---|---|---|
rogierdegr
![]() |
Inderdaad zeer diep triest. Hopelijk dat men hier van gaat leren, maar ik heb mijn twijfels, want dit is niet het eerste incident m.b.t. dit soort zaken bij Prorail!
|
08-03-2024 14:26:21 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Dat ze het pas 2 weken van te voren besefden is inderdaad een beetje slordig maar in principe worden de werkzaamheden toch pas 10 dagen van te voren online gegooid. Dus als ze het toen wel hadden gecommuniceerd, was er nu helemaal geen nieuws geweest. |
08-03-2024 14:39:33 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Is het gebruikelijk bij zo'n project dat je 10 uur bezig bent met roestrijden? Hoe vaak moet je alles 'geraakt' hebben? |
08-03-2024 16:18:59 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
dbc 189 093 met staaltrein tussen Odw & Wd > Wd om 16:12 |
08-03-2024 16:59:15 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
2x NS ICMm 40xx LM door Rtd ri Rtb om 16.57 |
08-03-2024 18:39:37 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
ICNG 3111 staat ingepland op de 972 voor vanavond; de eerste reizigersrit. |
08-03-2024 18:49:23 2 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Nee het is zeker niet gebruikelijk zoveel tijd nodig te hebben. Het is zelfs het omgekeerde van wat Prorail met onderhoud hoort te voorkomen: onnodige onveiligheid en onnodige uitval. Hoe slechter het onderhoud, hoe onveiliger het spoor en hoe langer de uitval. Dat is wat we nu merken. Prorail heeft niet slechts vergeten roestverwijdring in te plannen en het op tijd toe te geven, ze zijn daarmee 'vergeten' dat ze onderhoud doen om het spoor veilig en bruikbaar te houden. Dit is geen vergeten, dit is onbekwaamheid of onwil om veiligheid en bruikbaarheid serieus te nemen. Ze hebben de voorkeur andere belangen voorop te stellen. Het is ook onacceptabel dat ze er niet vooruit blijken te komen dit soort fouten gemaakt te hebben tot men het niet meer kan achterhouden. Het onnodige onderhoud werd pas bekend gemaakt toen ze het wel moesten bekennen en toen nog probeerden ze het nog te verbloemen. Het erkennen van hun fout maakte ze daarna pas bekend toen er op doorgevraagd werd hoe dit kwam. Dit is niet hoe je een spoor veilig en bruikbaar maakt, dit is hoe je het onveiliger en onbruikbaar maakt. Laatst bewerkt door zigzag op 08-03-2024 18:51 |
08-03-2024 19:55:18 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Dinnertrain door Heerenveen naar Leeuwarden om 19:554 |
08-03-2024 21:26:05 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-03-2024 22:17:22 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ennnn staat defect bij Roelofarendsveen |
08-03-2024 22:21:25 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Er is hier toch eens gemeld dat meer dan 80% van de ICNG stellen tijdens de eerste rit defect zijn gegaan?? Dus zo verwonderlijk is dit (helaas) niet... |
08-03-2024 23:18:20 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als dit zo is, wat is dan de oorzaak hiervan? |
09-03-2024 00:16:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Momenteel onderweg als 971 t.h.v. Ass (bron treinposities.nl) en rijdt op tijd, geen ernstig defect dus. |
09-03-2024 08:46:26 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Heeft door dit defect slechts 18 minuten vertraging opgelopen en was dus op tijd in Bd om te keren op 971. Die 971 was overigens wel de enige 900 van de dag die nergens op de hele route een minuut vertraging had, aldus de machinist. |
09-03-2024 11:38:44 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Die ritten werden trouwens samen met de 3137 gereden, die al twee maanden niet meer ingezet was. Totaal zijn er 14 ICNG-stellen ingezet, tien ICNG-V en vier ICNG-VIII. Alleen de 3142, 3223 en 3225 zijn gister niet gezien. |