21-03-2007 22:57:14 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Allemaal tegelijk lijkt mij vele malen onhandiger. Dan rijdt er na een half jaar nog minstens een GTW zonder bestickering rond. |
21-03-2007 22:58:48 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Klopt, maar de namen hebben ook niet echt een toegevoegde waarde, het is alleen omdat het leuk is. Het is daarom ook geen ramp dat het nog een half jaar duurt, denk ik. |
21-03-2007 22:59:37 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 303, 304, en de 305 zijn wel al voorzien van een naam. |
21-03-2007 23:02:13 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Klopt, dat zijn toch ook de stellen die voor feestelijkheden enzo werden gebruikt, en die als eerste in Nederland binnenkwamen? Daarom hebben ze dat vast gedaan.. |
![]() |
advertentie |
21-03-2007 23:07:50 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De 303 is voor zover ik weet niet voor een feestelijkheid gebruikt. Ik hoop dat ze de namen stel voor stel gaan doen. Ik meende gehoord te hebben dat de prijswinnaars bericht zouden krijgen, wanneer hun stel van naam zou worden voorzien. Dan hoop ik op een ritje naar Franeker om dat even het planetarium te bezoeken. Het lijkt me wel leuk om dat met de Eise Eisinga te doen %08% |
22-03-2007 07:12:34 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDat zal dan wel een reden hebben gehad, dat deze daar stond ![]() |
22-03-2007 14:12:36 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote %01%Dit is idd technisch niet mogelijk beide kennen een afwijkende aandrijving + aansturing, maar mechanisch gaat het wel; GTW mag/kan volgens mij gekoppeld worden met ouder materieel als één van twee maar wordt gesleept door de ander; zie zo ook de rit met hondekop en NSM 41; die mogen ook zodanig gekoppeld worden; dan moet je eerst de elektronische koppeldozen vast-vergrendelen. Conclusie dezelfde koppeling (Scharfenberg) en "remaansluiting" (in de koppelingen) maar tegenstelde (elektronische) sytemen. %05% Als dus hier in het Noorden een dienst van een @rriva Buffel(s) vervangen of versterkt moet worden gebeurt dat -tenzij een GTW paar bereid is- nog gewoon met DH I of II. ![]() %06%Hoewel DM'90 + DH koppelen gewoon mogelijk is zijn er kanttekeningen; DM90 kent EletroDynamische-rem (rem-aansturing werkt elektrisch)Alleen als dat disfunctioneert of bij combinatie met DH wordt er gebruik gemaakt van de traditioneel werkende "noodremkraan" en of Buffels net als Wadlopers MaGneet- remmen hebben betwijfel ik. Ook accelereert DM sneller en anders en DH moet 't maar bijhouden (let maar eens op het motorgeluid bij optrekken. Tot de 100km/h grens van de wadloper bereikt is en waar dan het hele zaakje tot begrenst is. En bedenk dan dat de Buffels zelf makkelijk 140 halen. %08% Laatst bewerkt door teus-baars op 22-03-2007 14:16 |
22-03-2007 14:26:43 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
ik meende gezien te hebben dat de hoogte van de koppelingen van de GTW's verschilt met die van het oudere dieselmaterieel. |
22-03-2007 15:14:38 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dat is volgens mij ook het geval. Verschil is in Lw duidelijk te zien als GTW op spoor 2 staat en Wadloper op spoor 1. Voor slepen is toch echt een koppelwagen tussen beide stellen noodzakelijk. Vanmiddag de 3221 gesignaleerd op Lw-Gn ter vervanging van een Buffel. Vertrek Lw om 12.33. Laatst bewerkt door kbrandsma op 22-03-2007 15:15 |
22-03-2007 15:39:44 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
3221 ipv Buffel; altijd leuk%02% |
22-03-2007 16:35:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteJa, deze hebben magneetremmen. Bij de kopbakken zitten deze ![]() |
22-03-2007 19:48:01 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de arriva-logo´s op de GTW´s langzamerhand minder zichtbaar worden. Waardoor zou dit komen![]() Laatst bewerkt door goffe_bp op 22-03-2007 19:48 goffe_bp |
22-03-2007 19:52:34 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
het wassen van de treinen ofzo of het licht anders zou ik het ook niet weten. Laatst bewerkt door micky op 22-03-2007 19:53 |
22-03-2007 20:10:16 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vanmiddag de 16.59 trein naar Rd werd gereden door een GTW 2/6, de 10240. Lekker knus. %03% |
22-03-2007 22:17:35 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Deze reed om 19.29 ook naar Rd en ging om 21.03 naar Dz![]() |
22-03-2007 23:22:27 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De 240 kwam vanmiddag overigens aan op Gnn met alleen het bovenste frontsein aan. Na de machinist te hebben ingelicht daarover (met als reactie "oh, ja, zal wel") maar ingestapt. |
22-03-2007 23:48:03 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik vind het trouwens maar een aparte constructie hoe ze dat doen.. Een paar minuten voor de stoptrein uit lw aangereden komt, gaat er 1 gtw'tje alvast zeg maar richting lw, en gaat daar dan op het zijspoor staan, dan vertrekt de sneltrein richting lw, daarna rijdt direct die trein op de plaats van de sneltrein, en dan moet die stoptrein dus nog weer vertrekken voordat de stoptrein naar lw weg moet. Dit is allemaal super krap en vertragingsgevoelig naar mijn idee. Ik weet niet of dit elk uur zo is, maar ik zag het vandaag en gister beide om 3 uur (even voor 3 dus) |
23-03-2007 11:00:46 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Kun je dit even beter uitleggen? Welke stoptrein bedoel je? Naar Roodeschool? In Leeuwarden wordt de stoptrein om 15.20 binnengenomen op spoor 8. Vervolgens wordt op hetzelfde tijdstip de GTW voorgereden op spoor 5. De sneltrein wordt vervolgens tien minuten later bij aankomst op spoor 8 aangekoppeld. |
23-03-2007 11:06:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nee nee, ik heb het ten eerste over Groningen En ten tweede, de extra stoptrein die op de plaats van de sneltrein wordt neergezet is de 14.59 naar roodeschool. Dit betekent dus in het kort: 14.50: trein naar zijspoor (in de richting lw) 14.52: Sneltrein naar lw moet vertrekken (deze heeft meestal 1 - 3 minuten vertraging, dus maakt het verhaal nog moeilijker) 14.54: Stoptrein naar roodeschool rijdt op spoor 3 binnen 14.59: Stoptrein van spoor 3 vertrekt naar roodeschool 15.01: Stoptrein naar lw moet vertrekken. Zoals gister ook, de sneltrein naar lw vertrekt 3 minuten te laat, en dan past dit dus al niet helemaal meer. Het lijkt mij veel slimmer om de stoptrein naar roodeschool standaard van spoor 6 of 7 te laten vertrekken, heb je dit soort problemen ook niet. |
23-03-2007 11:38:16 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Ter informatie: de stoptrein naar Rd van .59 vertrok vroeger *altijd* van spoor 3A, de sneltrein naar Lw vertrok altijd van 6A. Vanwege commerciele belangen hebben ze de sneltrein echter sinds een aantal jaren op 3A gezet. Sindsdien vertrok de .59 trein naar Rd vanaf 4A, een setje wadlopers werd vanaf het rangeerterrein geplukt en voorgereden. In de nieuwe dienstregeling was het de bedoeling dat zowel de .59 als .31 vanaf 1A zouden vertrekken. De aankomende trein vanuit de richting Dz zou dan keren op 1A. De keringstijd zou dan echter vier minuten bedragen, en dat werd achteraf toch gezien als zeer vertragingsgevoelig, maar dat had ik ze van te voren ook al kunnen vertellen. Nu hebben ze dus deze oplossing bedacht, die inderdaad ook niet echt super is. Laatst bewerkt door bouwe op 23-03-2007 11:39 |
24-03-2007 10:37:07 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Vandaag is de 239 naar Staveren gezien.. |
24-03-2007 12:00:08 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
%03%onschuldig proefritje of wisselfoutje hopen we dan maar... Gisteren weer een zooitje op Lw-Gn; waarschijnlijk vanwege kinderziektes met GTW. 16.01 vetrokt al te laat; 16.33 stoptrein vertrekt met onervaren of nogal bruuske Mc terwijl normaliter om 16.26 binnenkomende sneltrein er nog niet is. Op Hdg geen reguliere kruising, stoptrein naar Gn moet wel ergens op wachten. Komt daar die bewuste sneltrein aanzetten%05% Met Wadloper-II voorop is deze over het zijspoor, met als gevolg een enorme stofwolk van bladeren, in het pad van de stopper naar Lw gestoven; stoptrein Lw was waarschijnlijk gewoon opgeheven%05% Laatst bewerkt door teus-baars op 24-03-2007 12:00 |
24-03-2007 12:32:38 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het lag dit keer niet aan de gtw's, maar aan de 3221, lees opvallende dingen van gister.![]() |
24-03-2007 12:55:06 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Vandaag even de GTW geplaat die naar Sneek/Stavoren ging. Greetz:MV Laatst bewerkt door mv op 24-03-2007 12:55 |
24-03-2007 14:09:02 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Rijdt die momenteel heen en weer? Dan zou ik hem ook kunnen zien. |
24-03-2007 18:00:03 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
vandaag kreeg ik in de bus een brief van Arriva voor ritten in de Arriva treinen overal waar maar Arriva treinen rijden, ik ga naar het noorden dat is dichterbij en kan ik meteen de Spurt's uitprobeeren.%08% Micky |
24-03-2007 18:03:01 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
Vandaag twee keer in een GTW gezeten tussen Mg en Sk. Ik denk dat ze aan het proefdraaien zijn dit weekend? |
24-03-2007 18:26:13 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
De gehele dag volop in dienst mee!! Zoals ik begrepen heb en 't loopt goed morgen nog een keer!!(dus dan ja t gehele weekend!!) %08% Greet":MV Laatst bewerkt door mv op 24-03-2007 18:26 |
24-03-2007 18:28:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is mooi!![]() ![]() Edit, ik zag hem net voorbij komen, hij zat dus juist in de andere dienst, ik had hem om 18.20 in ijt verwacht (voorspelling, maar hij kwam om 18.29 richting stv) Laatst bewerkt door lucky op 24-03-2007 18:31 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-03-2007 19:48:21 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
Afgelopen zaterdag reden de Arriva-"Spurts" voor het eerst in de reizigersdienst naar Sneek en Stavoren. In mijn webalbum http://picasaweb.google.com/wimhoekema kunnen jullie enkele opnamen zien van deze storingsvrij verlopen eerste ritten. Met vriendelijke groet, Wim |
24-03-2007 19:55:16 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dat zou dus betekenen dat de GTW's nu op alle lijnen van Arriva in Nood-Nederland zijn geweest ![]() |
24-03-2007 20:01:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Inderdaad mark.![]() Het valt me op dat er geen leeuwarden of sneek/stavoren op staat, dus misschien zijn de bandjes nog niet aangepast. |
24-03-2007 20:03:57 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Die hele planning qua inzet kan dus vanaf heden definitief de prullenbak in. Arriva. %07% Laatst bewerkt door bouwe op 24-03-2007 20:06 |
24-03-2007 20:06:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hoezo bouwe? Alleen omdat ze een aantal test ritten doen? Ik denk niet dat ze de stellen binnenkort echt hier gaan inzetten, denk nu dat het de laatste route wordt waarop ze komen.. Laatst bewerkt door lucky op 24-03-2007 20:06 |
24-03-2007 20:07:16 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Had even foto's gemaakt maar ze rijden echt met zwarte naam rollboard naar Sk/Stv. Greetz:MV Laatst bewerkt door mv op 24-03-2007 20:07 |
24-03-2007 20:26:22 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Staat er wel sneek/stavoren op de voorkant? Op de foto's van wim viel dat totaal niet op dan.. |
24-03-2007 20:44:38 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
Er stond vanmiddag geen bestemming op de voorkant(koersdisplays?). De automatische omroepstem deed ook niet haar werk, de mcn moest namelijk nog steeds de stations omroepen, dan flikkerden de displays in de trein aan met: 'Let op het omroepbericht'. Laatst bewerkt door jorwerd_f1 op 24-03-2007 20:45 |
24-03-2007 20:48:47 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Misschien een domme vraag, maar zit er ook aico in de treinen? Ik heb het namelijk nog nergens gelezen. Laatst bewerkt door goffe_bp op 24-03-2007 20:55 goffe_bp |
24-03-2007 20:56:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Jep, er zit airco in de treinen.![]() |
24-03-2007 20:58:24 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Mooi, want het was zomers in de wadjes een sauna%05% goffe_bp |
24-03-2007 21:30:51 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is ook wel logisch, want er zijn geen ramen die open kunnen, en de gtw's houden de warmte zowiezo al goed vast, dus het is zeker nodig. |
24-03-2007 21:53:32 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Sorry. ![]() |
24-03-2007 21:59:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Tijdens de avond spits staan er inderdaad nog wel stellen niks te doen volgens mij.. |
24-03-2007 22:02:35 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
En dat enkel de 2/8 voor Leer zijn zint mij ook totaal niet. Zou betekenen dat je in de spits op de diverse noordelijke lijnen (boven Groningen) constant met 3x 2/6 moet gaan rijden, willen ze aan de huidige capaciteit van de wadlopers gaan voldoen. Een Arriva-machinist zei het laatst wat dat betreft uitstekend, wees blij dat er nog DH rijdt, die hebben tenminste meer zitplaatsen. |
24-03-2007 22:11:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 2/8 zijn niet enkel voor leer De 301 t/m 305 en de 228 tot en met 230 zijn duitsland proof, de rest niet. Er rijden dus ook regelmatig 2/8 op lw - gn v.v, het is vaak een 2/6 gekoppeld met een 2/8 en deze combinatie levert over het algemeen genoeg zitplaatsen op. Alleen in de ochtend spits is het dan staan voor een aantal mensen. |
24-03-2007 22:26:12 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Soms heel vreemd, 2 x 2/6 in de spits en soms ook 2 x 2/8 in de daluren. Vrijdag reed trein 30266 nog met 237(V) 306(M) en 234(A). goffe_bp |
24-03-2007 22:26:30 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Dan kunnen ze deze zomer bij Veolia genieten van onze sauna's. |
24-03-2007 22:32:45 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Hmm, mij is destijds wat anders gemeld. Ok. |
24-03-2007 23:03:01 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vind je 27 stellen voor leer niet een klein beetje overdreven?![]() |
24-03-2007 23:34:02 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Niet allen uiteraard, maar als een groot deel 2/8 voor Leer bestemd waren, dan zouden ze niet zomaar ergens anders te zien zijn geweest. |
24-03-2007 23:58:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Klopt, maar zoveel stellen zijn er per dag echt niet nodig voor leer, daarom zijn er ook maar 8 stellen duitsland proof, omdat dat ruim voldoende is, en het gewoon kan blijven rijden als er 1 stel kapot gaat. |
25-03-2007 10:04:09 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Op de vraag aan een machinist waar de naam Sk/Stv bleef op de koersbord antwoorde hij: Het word wel omgeroepen. Dan weet je waar je er uit moet %08% Greetz:MV _______________________________________________________ (Ik ging niet met de trein mee maar dat wist hij niet) |
25-03-2007 16:24:19 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ik zal zo ook even langs de lijn gaan staan. Misschien worden de testen zo vroeg uitgevoerd om tijdens Stoom in Friesland op 21 en 22 april de Spurt in te kunnen zetten. Er staan in Leeuwarden nog 12 bakken DH voor Leeuwarden - Stavoren, en misschien is dat dan wel te krap? |
25-03-2007 16:35:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Als ze aan 12 bakken DH niet genoeg hebben voor stoom in friesland, dan halen ze er toch een paar uit groningen? Er staan daar in het weekend toch genoeg stil.. En ze kunnen ook de DM'90's inzetten, en dan dh's op gn - lw. |
![]() |
advertentie |
25-03-2007 17:39:14 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
> ik meende gezien te hebben dat de hoogte van de koppelingen van de GTW's verschilt met die van het oudere dieselmaterieel. Dat lijkt mij zeer sterk, ik weet vrijwel zeker dat zowel koppelingen als 'buffers' gewoon op UIC-hoogte zitten. Het kan wel een aantal centimeter zijn, maar veel meer niet. |
25-03-2007 19:09:41 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Gloeiende gloeiende. Aan het eind van de middag even naar Sneek gefietst. Daar aangekomen komt wadloper 3205 aanzetten ![]() |
25-03-2007 20:29:14 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Nou beter toch, ik moet nog een keer bij Mantgum de wadlopers platen, zolang ze daar nog rijden. GTW's komen er toch wel. Dus wees nog maar even blij met het oude![]() |
25-03-2007 20:37:34 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
De GTW'tjes waren inderdaad weer verdwenen vandaag. Nu is het weer all the way met de wadlopers.. |
25-03-2007 20:56:11 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Quote DM'90's naar Sk/Stv? NoordNed heeft dat wel eens gedaan, ik geloof in 2004, maar Arriva heeft ze tot nu toe naar mijn weten alleen op Gn-Lw ingezet. Vorig jaar met Stoom in Friesland waren alle treinen naar Sk/Stv 4 bakken DH. 3222 zat ook in die dienst. goffe_bp |
25-03-2007 21:17:05 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Aankomst Sinterklaas in 2005 in Sneek waren er ook enkele DM90's |
25-03-2007 22:55:34 | ||
---|---|---|
o_ernst
![]() |
Quote Deze inzet had niks met testritten te maken, gewoon uitzondering vanwege defecte Wadlopers. De testritten zijn in augustus 2006 al geweest. De planning van inzet van GTW is overigens niet veranderd.. de ritten op Gn-Lw zijn om omlooptechnische redenen (uitwisseling werkplaatst e.d.). Laatst bewerkt door o_ernst op 25-03-2007 22:57 |
25-03-2007 23:00:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Niks uitwisseling werkplaats, je gaat me niet vertellen als de stellen week in week uit de hele dag van smorgens vroeg tot 7 of 8 uur s'avonds heen en weer rijden, dat het uitwisseling is. Daar komt nog bij dat de stellen eindigen op dezelfde plaats als waar ze beginnen, zodat ze de volgende ochtend weer hun nieuwe ronde kunnen beginnen. |
25-03-2007 23:08:03 | ||
---|---|---|
o_ernst
![]() |
toch wel, De GTW's maken inderdaad hun vaste ritten, maar mocht het nodig zijn dat een stel van of naar bijv. de werkplaats moet, dan kan deze achter een GTW geplakt worden. Dit werkt sneller dan dat er meteen een hele trein vervangen moet worden. En een extra rit is door de drgl niet mogelijk en achter DH of DM kunnen ze niet. |
25-03-2007 23:08:10 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Gezien er genoeg dagen zijn geweest waarop er enkel alleen GTW'tjes reden (naast de DM90) denk ik daar het zijne van. |
25-03-2007 23:13:32 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Je kan net zo goed 1 rit dh's vervangen door gtw's, en ze zo overbrengen naar leeuwarden.. Ik geloof totaal niks van deze theorie, maar dat blijkt dus wel. |
25-03-2007 23:25:52 | ||
---|---|---|
o_ernst
![]() |
Gezien de relatief korte keertijd op Gn en Lw is dat niet efficiënt. En waarom moeilijk doen als makkelijk kan.. Die theorie is overigens niet door mij maar door arriva verzonnen ![]() ![]() Laatst bewerkt door o_ernst op 25-03-2007 23:26 |
25-03-2007 23:27:50 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hoezo is dat niet efficient, in groningen kan je het stel dat naar leeuwarden moet al 20 minuten van te voren klaar zetten, en de dh's die dan aankomen, laat je gewoon binnenkomen op spoor 6, en het probleem is opgelost. In leeuwarden kan je ook al stellen klaar zetten, en de andere stellen rijd je er dan voorbij, en na de wissel op spoor 4, zet je ze daar aan het perron.. Ik weet dat de theorie door arrvia is verzonnen, maar in de praktijk verplaatsen ze niet zo vaak stellen hoor. Ze rijden naar mijn idee gewoon omdat dat traject de meeste reizigers heeft, en ze hiermee de meeste mensen alvast de nieuwe stellen geven. Laatst bewerkt door lucky op 25-03-2007 23:29 |
25-03-2007 23:36:26 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Heeft die inzet van Spurts tussen Gn en Lw niet ook te maken met het vrijmaken van Wadlopers voor Veolia na een versnelde levering van een aantal Spurts? Shqiperise-lopers? |
25-03-2007 23:39:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Arriva heeft gevraagd om versnelde aflevering van de gtw's, dat klopt. Maar ze hadden de dh's ook op andere lijnen kunnen vervangen om dh's voor veolia vrij te maken, dit hoeft niet speciaal door ze te vervangen op de lijn lw - gn. Laatst bewerkt door lucky op 25-03-2007 23:40 |
25-03-2007 23:42:05 | ||
---|---|---|
o_ernst
![]() |
Quote Spoor 6 in Groningen is volgensmij niet meer in gebruik... Voor Leeuwarden zul je spoor 5a bedoelen die overigens vaak bezet is door ICM. Blijft niet echt logisch Quote Ook dat zal er mee te maken hebben. |
25-03-2007 23:45:50 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Heel zelden ontsnapt er toch weleens een Buffel richting Stv of Hlg. Aantal jaren terug zelfs 2 buffels met een DH I erachter geknoopt tijdens de Sneekweek naar Stv.. Laatst bewerkt door plaid op 25-03-2007 23:48 |
25-03-2007 23:45:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Spoor 6 en 7 in groningen zijn zeker nog wel in gebruik, ze worden normaal niet gebruikt, maar als de sporen vol zijn, dan gaan de treinen zeker daar heen, ze worden nog dagelijks gebruikt. En in leeuwarden, je hebt gelijk dat spoor 5 door ICM wordt gebruikt, maar met wat pas en meet werk kan dit prima hoor, de icm blijft altijd helemaal achteraan staan. |
25-03-2007 23:46:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, en dan heb je dus geen tegentrein meer want die staat in de werkplaats... Als er standaard een GTW rijdt knoop je er zo 1 achter, als je een set DH's vervang moet er ook nog een GTW bij komen dis de terugrit weer rijdt... Niet handig, en er is echt wel over nagedacht... |
25-03-2007 23:50:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, het gaat vast zo.![]() |
26-03-2007 00:03:50 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
Laatste keer dat er DM'90 op de Staverse lijn kwam was tijdens de extra trein voor de Skutsjesilen-zeilwedstrijden in Stavoren op zaterdag 06-08-2005. Zie http://picasaweb.google.nl/wimhoekema/Allerhande/photo#5045984771235504370 mzzl, Wim Laatst bewerkt door wimhoekema op 26-03-2007 00:05 |
26-03-2007 08:51:24 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteKlopt helemaal! Vaak komt de trein uit Roodeschool tijdens de spits binnen op spoor 6 of 7. |
26-03-2007 09:24:11 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Zeker wel, vraag maar aan J. Jager. %08% |
26-03-2007 10:26:54 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Niet te vergeten de GTW'tjes uit de richting Zb. Die komen ook vrij vaak aan op perron 6. Over vreemde inzet bij de DM'90 gesproken: Op OHIH werd vorige week of de week ervoor een stel gemeld tussen Gnn en Gn. Dit moet een trein zijn geweest tussen Dz en Gn, gezien het tijdstip van de melding. |
26-03-2007 10:34:38 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Dat zou dan de eerste DM90 wezen op de twee noordelijke lijnen. |
26-03-2007 10:38:44 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Niet de eerste DM90 op de twee noordelijke lijnen. Wel de eerste DM90 op Delfzijl. In oktober 1997 is er al eens een DM90 naar Roodeschool ingezet geweest. Shqiperise-lopers? |
26-03-2007 10:39:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Er was er al eens eentje geweest op Gn-Rd. Maar goed, weer even terug naar de GTW %02% |
26-03-2007 10:40:35 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hoe zit het met de vertraging in de ochtenden op gn -lw v.v? Zijn die nog steeds regelmatig + 10? of niet? |
26-03-2007 10:55:29 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het verschilt van dag tot dag. Vrijdag was het +5 tot +10, maar vanochtend was er in het geheel geen vertraging. |
26-03-2007 11:21:00 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Durf het haast niet te vragen....... foto? Was dat in kader van een festiviteit of enkel materieeltekort? Laatst bewerkt door bouwe op 26-03-2007 11:21 |
26-03-2007 13:33:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Helaas geen foto en ook geen preciese datum. Zover ik weet was er toen geen festiviteit, dus ik denk dat het vervangend materieel voor een defecte Wadloper was. Groeten, Niels Shqiperise-lopers? |
26-03-2007 17:34:49 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het was op 14 maart, trein 30642, met vermoedelijk de 3449. Dat heb ik aan de hand van de ietwat karige informatie kunnen achterhalen. |
26-03-2007 17:36:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik moet de 301, 303, 304 en 229 nog spotten, deze rijden toch allemaal vrij standaard op gn - nieuweschans? |
26-03-2007 17:59:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Een buffel op de lijn naar Delfzijl? |
26-03-2007 18:04:48 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteElke dag verschillend waar zij rijden ![]() 10229 reed vanmorgen eerst een spitstrein vanuit Zb, en is daarna naar Lw vertrokken ![]() |
26-03-2007 18:06:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat kan kloppen, maar ik heb de spots van 301, 303 en 304 bekeken, en die zijn allemaal in groningen of op de lijn naar nieuweschans, dus die rijden wel daar normaal gesproken. |
26-03-2007 18:34:46 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vanmiddag de 16:59u trein naar Rd door een enkele GTW 2/6. "Dames en heren, adem in adem uit, we zijn haast in Winsum". %07% Moet volgens de omloop een enkele DH2 zijn, dat is al krap, een GTW 2/6 is dan al helemaal krap. Laatst bewerkt door bouwe op 26-03-2007 18:36 |
26-03-2007 20:57:51 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag voor het eerst in Groningen en Friesland geweest. Een Arriva machinist vertelde me dat ze het vermogen van de GTWtjes hadden geknepen om brandstof te besparen, en de snelheid van 120km/h is tijdelijk totdat ze toelating krijgen voor 140 km/h. De stellen kunnen technisch gezien wel 160. Problemen kwamen volgens hem doordat Arriva een goedkope versie van de software had aangeschaft wat voor problemen zorgde. Laatst bewerkt door mich op 26-03-2007 20:58 |
26-03-2007 21:10:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ze halen nu al tijd in met 120km/h, dan liggen ze straks helemaal voor op schema als ze 140 kunnen... Wat heeft het voor nut? Ben toch wel weer benieuwd of er morgen nieuwe stellen aankomen. ![]() |
26-03-2007 21:28:34 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
als ze dan alle GTW's hebben kunnen ze de dienstregeling aanpassen en ben je sneller waar je zijn moet ![]() |
26-03-2007 21:56:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is ook een goede oplossing idd! In 40 minuten van gn - lw met de stoptrein, in plaats van 50 minuten.![]() |
26-03-2007 22:28:36 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
40 minuten is zeer krap, zeker als je je bedenkt dat dan ook nog alle stations aangedaan moeten worden. Aan de andere kant, met de wadloper lukt het buiten de spits in 45 minuten, met het overslaan van Zww en Gk. Dus ik denk dat het in een minuut of 44 moet kunnen, met in de spits 4 minuten extra rijtijd. De sneltrein kan het nu al in 32 minuten doen met een goede mcn, dat moet met de GTW'tjes zelfs nog iets makkelijker te halen zijn. |
26-03-2007 22:47:45 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het grootste tijdvoordeel is te halen op bp - gn v.v, dit omdat de afstanden tussen de stations hier groter is. |
27-03-2007 11:10:42 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Hallo, mag ik herinner dat in de nieuwe DRGL er altijd fikse vetragingen onstonden... als er veel reizigers waren; dus gebruik die extra tijd AUB voor wat langere stationementen en crisisbeheer, dank U%05% |
27-03-2007 11:27:39 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat is alleen in de ochtend zo.. op de rest van de dag, zelfs in de avond spits komen de treinen vaak te vroeg aan in bp, waarna ze daar gaan wachten, als ze dan nog sneller kunnen, dan moeten ze nog langer wachten in bp.. of de drgl aanpassen dus. |
27-03-2007 12:00:33 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik had begrepen dat de semi-sneltrein een tweede stoptrein wordt, maar dat daarmee de koek op zou zijn. |