25-06-2007 15:03:36 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, normaal snap ik het, maar met de vakantie is het echt veel rustiger in de treinen hier, dus vandaar mijn vraag. Zoals laatst was 1x 2/6 net te weinig (enkele staanplaatsen), terwijl normaal 4 bakken dh bijna vol zitten. |
25-06-2007 15:26:44 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote 309 als oneven.01 naar Stavoren en de 237 in de Sneek pendel. 3213 reed de even.01 naar Stavoren. Tot 13.25 ging dit allemaal goed. Voor de rest zie opvallende dingen topic. |
25-06-2007 15:41:23 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Ik zie hier nog niets over de zomeruitvoering van het interieur in de GTW; die trof ik laatst aan in 241(?); in de toiletbak was de rij klapbanken zodanig vegroot dat er aan die zijde nog maar twee normale banken pasten![]() |
25-06-2007 15:56:40 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Klopt dat is de zomeruitvoering. onder andere de 240 heeft dat. |
![]() |
advertentie |
25-06-2007 17:07:20 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Ik heb al meer stellen zo gezien, weet niet meer welke stellen dat zijn geweest. Ik heb de nummers niet opgeschreven. |
25-06-2007 17:29:16 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Ook de 305 heeft nu een zomeruitvoering Hielkeb |
25-06-2007 23:58:43 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
10237 ook. goffe_bp |
26-06-2007 00:26:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vanvond door het voorraam zag ik in beide stv treinen een gtw zitten. De ene DH die de vertraging veroorzaakte is dus ook vervangen door een gtw. |
26-06-2007 07:52:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Mijn voorraam meldt:![]() 2x gtw in de 7.50 trein in ijt, 7.59 uit sk. (ri lw) Dit is de eerste keer dat er gtw in de ochtend spits zit zeker? Laatst bewerkt door lucky op 26-06-2007 07:53 |
26-06-2007 14:54:21 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die 2 stellen waren ook de enige echte spitstreinen. De stopper naar sk heeft voor de rest van de dag met GTW gereden, de andere 2 treinen rijden met DH. Er stonden maar liefst 7 stellen gtw in lw gdst om 14.00, en in gn stonden maar zeer weinig gtw stellen gdst. Ik heb de nieuwe stellen rond 12.15 in gn gespot, ben ik de eerste? ![]() Gdst stellen 235 237 312 238 (achter hek) 229 313 306? (weet niet zeker of de 6 klopt ik herkende wel 30x) Laatst bewerkt door lucky op 26-06-2007 14:55 |
26-06-2007 14:57:30 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Arriva was vandaag erg toeschietelijk met materieel, vanmorgen tegen 12 uur een setje GTW (2/8+2/6) gezien bij Swd richting Rd. Die lengte is helemaal niet nodig rond dat tijdstip. Quote 315 en 319? |
26-06-2007 15:05:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat klopt het waren de 315 en 319.![]() |
26-06-2007 17:30:02 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Vanmiddag reed de 8415 met de 303, en het viel me op, dat de trein op 1 motor reed, de andere motor stond zo te horen niet aan. Zo aan de spots te zien, zijn de 315, en de 319 binnen, maar ik heb ze tijdens het spotten niet gezien, aangezien dat ze meestal op de dag van binnenkomst, meestal gaan testrijden. Laatst bewerkt door j.jager op 26-06-2007 17:31 |
26-06-2007 18:37:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik zag ze om 12.10 voor het eerst en rond 12.40 zijn ze als testrit vertrokken jouw kant op. |
26-06-2007 18:48:42 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik stond van 14.40 tot 15.25 op hgz, en van 16.25 tot 16.45 op spm, en heb ze toen niet gezien. |
26-06-2007 18:51:38 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik gok erop dat ze toen al klaar waren met testen en dat de stellen misschien zelfs zijn ingezet in reizigersdienst. Dit omdat er uitzonderlijk weinig gtw's in gn stonden om 12.00. Dus in de spits zijn die stellen waarschijnlijk hard nodig geweest. |
26-06-2007 18:54:36 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
We zullen het wel zien, wie ze als eerste in de reizigersdient spot. |
26-06-2007 19:23:13 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
ik zag de 313 in de stoptrein Lw - Gn vertrek uit Lw om 18:01 |
26-06-2007 20:16:05 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
De nieuwe 315+319 stonden vanmiddag in elk geval tussen 15:30 en 16:00 uur op het emplacement van Groningen te niksen. |
26-06-2007 21:25:21 | ||
---|---|---|
boorsmah
![]() |
De 315 en 319 kwamen om 21.15 door Buitenpost richting Leeuwarden Boorsma.H. |
26-06-2007 23:10:53 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Even beetje offtopic voor het gtw topic, maar dit gaat toch vooral over gn en lw. Wat zijn dat voor rijtuigen die al maanden en maanden achteraan het rangeerterrein van gn staan? Is dat ICK/ICRm? |
26-06-2007 23:22:16 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Zijn dat niet de Df'en van de SHD? Shqiperise-lopers? |
26-06-2007 23:32:12 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Klopt. De serie bestaat uit loc 2200 locomotieven, Plan E rijtuigen en een Plan L rijtuig. http://www.historischdieselmaterieel.nl/ |
26-06-2007 23:32:17 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Yep. |
26-06-2007 23:38:52 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Tussen 18.00 en 19.00 hebben de stellen 235(jan de Roos) en 237(Marrianne Timmer met pech voor het station van Bp stilgestaan Hielkeb |
27-06-2007 00:26:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
DH en peterselie, dank voor jullie antwoord.![]() |
27-06-2007 15:00:26 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De GTW 238 werd vanmorgen met schade aan de zijkant,de werkplaats van Voith ingereden Een foto staat op http://flickr.com/photos/spurt en een filmpje op http://www.youtube.com/mijntreintje Laatst bewerkt door hielkeb op 27-06-2007 19:34 Hielkeb |
27-06-2007 15:49:53 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De eerste met zulke schade![]() |
27-06-2007 21:03:40 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
de 232 heeft vanochtend enige uren met panne op spoor 5b in Lw gestaan, wat wel weer een aardige line-up gaf met een buffel op spoor 8 en de 3212 die nu van spoor 5a moest vertrekken. De 3206 richting Sk trof de vernieuwde 4011 op het emplacement. Ook weer 2x GTW 2/6 op die lijn gezien. 3448+3446 leeg naar Gn rond 9.40 u. Laatstgenoemde met 1 defecte motor en dus is er weer DH2 in de sneldienst. 19.30: GTW 319 heeft Voith verlaten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-06-2007 23:11:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vond die gtw 232 al op zo'n vreemde plek staan maar dat was dus de reden. De treinen reden rond 9.00 ook met 10 minuten vertraging. (voor de 2de dag achter elkaar trouwens. ) |
27-06-2007 23:25:19 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
De 238 heeft afgelopen maandag een aanrijding gehad op het traject Gn-Nsch. |
28-06-2007 20:55:29 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
...en stond vandaag voor de Voith loods met Foppe Inne Brouwer op de zijkant (nieuw). Laatst bewerkt door kbrandsma op 01-07-2007 16:52 |
29-06-2007 00:06:30 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Dat is de 238,die heeft bij het herstelwerk,dus ook een naam gekregen Hielkeb |
02-07-2007 13:50:41 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Sneltrein 30323 reed met 307(V) en 237(A). goffe_bp |
02-07-2007 17:12:39 | ||
---|---|---|
boorsmah
![]() |
De 301 heeft de naam van Riemer en Annie gekregen Boorsma.H. |
02-07-2007 17:30:37 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 307 kwam rond 16.00 voorbij Bp,leek net een stoomtrein http://flickr.com/photos/spurt Hielkeb |
02-07-2007 17:33:58 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hebben wel meer GTW stellen last van%03% |
02-07-2007 18:46:53 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Ik heb ook weleens gezien, maar misschien geeft mcn meer gas geeft dacht ik ![]() Maar ik vraag ook eens af waarom doen ze dat???, misschien weet iemand hier over van?? Johan de Lange ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 02-07-2007 21:35 |
02-07-2007 20:23:55 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Dan zal dat ook de reden zijn dat ik half uur vertraging had. :@ Op gn: -ping dong - de stoptrein van 17.33 rijdt vandaag niet - ping dong - En natuurlijk stonden er op het rangeerterrein nog zat stellen om de complete dienst lw - gn mee uit te voeren, maar nee. Die konden niet binnen een half uur klaar worden gezet. (misschien hadden ze zelfs nog wel meer tijd. ) Ik heb namelijk de 307 + 237 in de stoptreindienst gespot. |
02-07-2007 20:52:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Mischien staan er wel zat stellen, maar mischien zijn die voor later op de dag al ingeplanned en dan moet ie voor die tijd wel terug kunnen zijn. Daarnaast kan er ook nogwelens een defect stelletje tussen staan, stelletje voor onderhoud ed... Soms lijkt er een hoop te staan, maar kun je idd niets aan hebben. |
02-07-2007 21:46:08 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Onderhoud vindt plaats in Leeuwarden, dus dat kan niet van toepassing zijn. De 3115 braakte ook ongeveer eenzelfde pluim uit, alleen dan blauw van de olie. |
02-07-2007 22:29:39 | ||
---|---|---|
stadlergtw
![]() |
Quote Groot onderhoud wel maar inspecties voor dat een spurt de dienst in kan vinden wel plaats te Groningen. Laatst bewerkt door stadlergtw op 02-07-2007 22:30 |
02-07-2007 23:03:43 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Thom, allemaal leuk en aardig.![]() Maar 1. Er zijn genoeg stellen die het heus wel doen trust me. Dit omdat: Kapotte stellen sowieso naar lw gaan (er kan er heus 1 staan maar geen 6+ stellen) 2. Arriva heeft meer stellen nodig voor de ochtendspits dus zijn er voor de avondspits altijd stellen over. ![]() |
03-07-2007 00:21:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kans dat je gelijk hebt is groot, maar het is niet pér definitie zo dat als er genoeg treinen op een empl staan ze allemaal op reserve staan en beschikbaar zijn. En dat bedoelde ik... En daarnaast kunnen er nog veel redenen zijn waarvan we helemaal geen weet hebben waarom hoe of wat... |
03-07-2007 00:27:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De meest simpele reden is het waarschijnlijk.![]() En op 1 of andere manier was het een uur later wel mogelijk om mat in lw te hebben, dus ik snap het ook niet helemaal. (toen ik daar aankwam stonden er 4 bakken DH gereed. ) |
03-07-2007 17:55:15 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Arriva gaat de bromtoon bij de GTW'tjes te lijf door de motor in stationaire toestand een hoger toerental te laten draaien. De problemen schijnen daarmee behoorlijk af te nemen. Nu nog iets verzinnen tegen het lawaai van een optrekkend GTW'tje %08% |
03-07-2007 18:20:47 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Zonet 2/6 + 2/8 in de stopper naar sk. |
03-07-2007 19:25:31 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Bij welke plaats heeft de 238 een aanrijding gehad?![]() ![]() ![]() |
03-07-2007 19:51:49 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Tussen Groningen en Kropswolde![]() |
03-07-2007 21:07:56 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
En wat voor voertuigen waren erbij betrokken? Auto's of vrachtwagens etc.?![]() ![]() |
03-07-2007 21:25:39 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat was een auto. Auto is total loss. Het treinstel had vrij weinig schade. |
03-07-2007 21:42:09 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Ook gewonden?![]() ![]() |
03-07-2007 21:49:53 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Ja, hallo... Wadloper32, als je nu eens zelf kijkt op www.google.nl dan kun je zelf ook wat dingen opzoeken. Zoals eerder al gezegd: we zijn geen openbare bibliotheek. Tevens het verzoek, als je wat wilt vragen (wat absoluut niet verboden is!), al je vragen meteen in 1 post te plaatsen, zodat ze allemaal in 1 keer beantwoord kunnen worden. Dankjewel%05% www.ov-ervaringen.nl |
03-07-2007 22:48:26 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Die blauwe pluimen lijken me toch niet gezond voor een nieuwe dieselmotor. De 207 had er tijdens het Veendam-weekend laatst (23/24 jun) ook al last van, na zo'n 20 min. stationair draaien. Als er meerdere stellen zijn die hier last van hebben dan zou ik er dringend naar gaan kijken, als ik Arriva was... |
![]() |
advertentie |
03-07-2007 23:08:20 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@timtrein. De 207 bestaat niet. Volgens mij heeft de 305 op zaterdag, en de 302 op zondag in dat weekend tussen Zb, en Vdm gereden. Laatst bewerkt door j.jager op 03-07-2007 23:09 |
04-07-2007 06:32:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Maar de 307 kan wel de ritten naar Nsch gereden hebben natuurlijk![]() |
04-07-2007 08:54:46 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Iedere dieselmotor die 20 minuten stationair heeft gedraaid zal zo'n blauwe pluim produceren als je weer gas geeft. Is vrij normaal. Minder normaal is het al die het ook doet wanneer hij maar een paar minuten stationair gelopen heeft. Dan is misschien de afstelling niet helemaal in orde. |
04-07-2007 16:53:43 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ik heb afgelopen jaar ergens gelezen dat die motoren afkomstig zijn van M.A.N. In vrachtwagens draaien die blokken zo een miljoen km, maar daar draaien ze redelijk constant en met zo'n 1000 - 1500 tpm. Bij de meeste treinen (Lint niet) is dat anders. Bij optrekken worden veel meer toeren gemaakt en op snelheid pas geminderd. Vooral bij ineens gas los vanuit vol gas stand worden bij een GTW de dynamo's ineens onbelast (er hoeft geen tractie meer geleverd te worden door de elektromotoren), zodat het toerental nog even omhoog schiet. Bij Wadlopers wordt de aandrijving gestuurd door middel van de dieselmotor, en had hier geen last van (al braken die vanwege andere redenen geen schone uitlaatgassen meer uit). Uiteraard kunnen die motoren wel wat hebben, maar het is wel een andere toepassing dan in vrachtwagens. Daarentegen is Arriva niet de eerste die Diesel-GTW's afneemt van Stadler. Laatst bewerkt door kbrandsma op 04-07-2007 16:54 |
04-07-2007 17:27:29 | ||
---|---|---|
Railo
![]() |
Over het vermeende 'kabaal' van de GTW's gesproken, ligt 't aan mij of zijn een aantal stellen (307 bijvoorbeeld) de laatste tijd wat stiller? Ik zat overigens vanmiddag in de 307, die tussen Buitenpost en Grijpskerk ineens op de rem ging, stil kwam te staan, en vervolgens voorzichtig weer optrok, en na 100 meter ofzo weer gewoon verder reed. Ik heb dit een keer eerder gehad met de 306, maar die bleef toen nog een half uurtje stil staan, alvorens ze weer vooruit te krijgen was... Zou dit dezelfde fout zijn, met het verschil dat de 307 daarna wél weer wil rijden? Of zal het eerder een actie van de ATB of iets dergelijks zijn? |
04-07-2007 17:44:00 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
ATB doet het als het goed is pas bij 120 km/h op Lw - Gn. Ik neem aan dat ze een dergelijke snelheid als stoptrein niet bereiken. |
04-07-2007 17:54:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Het kán een ATB remming zijn geweest, heb dat wel vaker gehad met de GTW![]() |
04-07-2007 18:14:36 | ||
---|---|---|
Railo
![]() |
Tussen Zwaagwesteinde en Grijpskerk en vice versa wordt met regelmaat 120 gereden door de stoppers. In de begindagen van de GTW's haalden ze zelfs af en toe 140... Ik mag om de een of andere reden als ik achterin de GTW zit graag op de snelheidsmeter kijken... %08% Heb zelfs wel bij een machinist bijna 't idee gehad dat ie bewust 't eerste stuk rustig reed, om de rest wat meer aan te kunnen 'scheuren'... hoewel die orders natuurlijk ook om voor mij ondoorgrondelijke redenen van de verkeersleiding afkomstig konden zijn... |
04-07-2007 18:22:17 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Kan ook wel iets met toch wel op tijd rijden en het besparen van brandstof te maken gehad hebben. Onder Arrivapersoneel staan de stellen bekend als Slurp ![]() |
04-07-2007 21:02:35 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 301 heeft de naam rinnie en annie (of iets dergelijks gekregen) Weet niet of dat al op wiki staat.![]() In dezelfde 301 in de trein van 18.33 vanuit gn zat de machinist rustig te roken. Dat is toch niet toegestaan lijkt mij zo? (rookvrije werkplek) En in diezelfde 301 had de mcn ook geen behoefte eraan om zijn hoofd naar buiten te steken. Hij keek op zijn scherm of alle deuren dicht waren en drukte dan op het knopje. Edit: Nog een vraag voor de sk mensen. De 19.31 trein reed vandaag niet. Dit leek mij volgens planning (zoals ik op het gele bord zag) Maar een aantal mensen in deze trein beweerde wekelijks om 19.31 met de trein naar sk te gaan. (op woensdag, vrijdag kan het sowieso) Bestaat deze trein nu wel of niet? Laatst bewerkt door lucky op 04-07-2007 21:06 |
04-07-2007 21:18:10 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Die trein rijdt alleen op vrijdag![]() En ja de wiki is al bijgewerkt ![]() |
04-07-2007 21:25:03 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
- 301 is vorige week al gemeld, en staat al op Wikipedia. - Over dat roken: officieel mag het niet. Je wilt niet weten hoeveel er in de Wadloper opgerookt is! Vorige week meegereden (DH) en die machinist rookte ook gewoon. Tussen Oudega en Workum "Dit is altyd in moai stikje om ien te draaien"%02%. "Je kunt mooi de zijruitjes wat opendraaien en dan trekt het wel weg. Zolang de lucht er bij einde rit maar uit is". Bij de GTW hing hij zijn jas over de stoel en zette hij de zijruitjes op een kier. Op die manier trok de lucht wel weg. Bij de NS wordt ook wel gerookt: Zag laatst in Zwolle nog een machinist in een ICM een sigaret roken met het raampje half open. - De 19.31 trein (30061) rijd alleen op vrijdag en bestaat dus niet op woensdag. |
04-07-2007 21:27:26 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dank beide.![]() Ik dacht namelijk ook gewoon dat hij niet bestond. Dus het klopt wel. ![]() |
04-07-2007 21:29:26 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Een dieselmotor heeft in een trein een beter leven dan in een vrachtwagen hoor ![]() Zowieso schakelen treinen niet [muv die Lint weer ![]() Daarnaast heeft een vrachtwagen ook een directe overbrenging [versnellingsbak] tov een trein die een Electrische of Hydraulische overbrenging heeft... Elke hinder die een vrachtwagen ondervind bij optrekken krijgt de motor ook te voorduren, bij een trein krijgt een tractiemotor of hydrau bak op zijn klote maar zal dat niet zo snel door kunnen brengen op de dieselmotor. Hebben we het nog niet over in de stad of file rijden, gas.. remmen.. stoppen en weer gas.. En dat een tijdje in eea willekeurige volgorde %08% Over algemeen heeft een dieselmotor van een trein een geleidelijker leven, en zal ook véél meer km's afleggen dan diezelfde vrachtwagen motor. Die miljoen km gaat die trein wel overheen %08% En ach, laat die GTW's maar roken, lijken ze nog een beetje op een echte dieseltrein %08% Laatst bewerkt door thom op 04-07-2007 21:30 |
04-07-2007 21:40:11 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Ik hoef al niet te raden waar ze het as kwijt raken vrees ik...... |
05-07-2007 17:55:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteHij begon grote blauwe pluimen te maken *tijdens* het stationair draaien...! En met de stelnummers was ik even in de war; het was de 305 die ik bedoelde, en niet 307 (waarbij ik 207 typte, voutje) |
05-07-2007 18:40:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
ook dat valt te verklaren, dan doen er namelijk 1 cilinder niet mee en verbrand die diesel in de uitlaat ![]() |
06-07-2007 17:59:26 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Maar verbrandende diesel levert tot zwarte pluimen op? Blauwe pluimen duidt volgens mij op smeerolie die wordt meeverbrandt. |
06-07-2007 19:22:03 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat zou bij een auto helemaal kloppen, zei het niet dat bij de grote diesel in de uitlaat een deel van de diesel verdampt, en er een olieachtig iets overblijft waardoor je alsnog een blauwe pluim krijgt bij vol gas. Zwarte rook bij treinen duid op een onvolledige verbranding door slechte afstelling. |
06-07-2007 21:35:32 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Raar treintje vanmiddag bij Voith: 311+238+236 waarbij de beschadigde kop van de 238 helemaal was ingepakt in oranje plastic! De 236 werd afgekoppeld en vervolgens duwde de 311 de 238 naar binnen. Heeft iemand dit treintje nog elders gespot? Vond het vreemd dat de 238 zich in het midden van een trein bevond. Nu toch ook de datum 11 juli horen vallen vwb de eindstreep van de wadjes. Lijkt me realistieser inderdaad omdat er de 10de twee GTW's bij komen. |
06-07-2007 22:04:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Als arriva het op haar website zet dan lijkt mij dit weekend wel definitief het einde. Want daarbij komt dat de zomer dienstregeling ingaat en een groot aantal treinen dus verkort zal worden en ik neem aan dat de spitstreinen niet rijden? (bf, zb) |
06-07-2007 22:24:59 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
Volgens het spoorboekje zouden de spitstreinen ook in het zomer seizoen rijden. Maar omdat de scholen dicht zijn kan er waarschijnlijk korter worden gereden, met één in plaats van met twee stellen. Maar hoeveel ruimte is er in de GTW positie van Arriva? Als je nét de DH's buitendienst hebt gesteld en je komt in materieelproblemen als er twee GTW's uitvallen komt ben je te optimistisch bezig geweest. Ik zou Arriva aan willen raden niet de oude schoenen weg te doen voordat ze voldoende nieuwe heeft... |
06-07-2007 22:26:37 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De spitstreinen zijn vaak maar 1 stel.![]() Maar de echt drukke treinen verkorten ze misschien wel van 3 stellen naar 1 stel? Dan heb je genoeg stellen. ![]() |
06-07-2007 23:23:50 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Misschien wel 8 juli planmatig laatste inzet 11 juli daadwerkelijk buiten dienst, zodat Onnen van 12 juli t/m 23 juli de tijd heeft om ze te klaar te maken voor trasport naar Amersfoort op 24 juli. Shqiperise-lopers? |
10-07-2007 17:34:13 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Iemand vandaag nieuwe stellen gesignaleerd? De 316 en 317 zouden binnen moeten zijn. |
10-07-2007 18:24:32 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Beiden GDST om 15.30 te Gn |
10-07-2007 19:02:51 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Even een vraagje voor de noordelijke Spurt-spotters: per welke datum werden de Spurts structureel ingezet op de volgende lijnen?: - Leeuwarden - Sneek - Leeuwarden - Groningen - Groningen - Roodeschool - Groningen - Delfzijl Shqiperise-lopers? |
10-07-2007 19:38:17 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Lw - Sk: Doordat de inzet van GTW voor de vele Oerol bezoekers met fiets op donderdag 14 juni niet echt geslaagd was (lees: balkonnen vol fietsen) werd na de ochtendspits van vrijdag 15 juni geruild met materiaal. De Wadlopers werden ingezet richting Hlgh, zodat de Spurts één slag richting Stv en de slag richting Sk op zich namen. Tot en met maandag 25 juni is dit zo geweest, waarna vanaf dinsdag 26 juni de slagen richting Stv weer met Wadlopers werden gereden. De slagen richting Sk bleven met Spurts rijden, totdat vanaf gisteravond 19.01 ook beide slagen richting Stv met Spurts worden gereden. Structurele inzet: Lw - Sk: Vanaf 15-06-2007 Lw - Stv: Vanaf 10-07-2007 Lw - Gn is een verhaal apart. Doordat Veolia een aantal Wadlopers van Arriva overnam, moesten de Spurts meteen vol aan de bak. Omdat op het begin nog te weinig stellen geleverd waren om een heel traject te vervangen, werden al sinds begin januari op enkele slagen Lw - Gn Spurts ingezet. Later zijn deze stellen weer (gedeeltelijk) vertrokken naar Gn - Rd en Gn - Dz zodat de Wadloper weer een aantal slagen op Lw - Gn reed. Structureel op Lw - Gn lijkt mij vanaf dit weekend. |
10-07-2007 20:00:10 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Gn - Lw eigenlijk sinds vandaag, er is bijna geen wadloper, of er is geen wadloper meer in het Noorden![]() Alleen de sneltreindiensten zijn DM'90 toch? Laatst bewerkt door salieri op 10-07-2007 20:00 |
10-07-2007 20:04:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, dus eigenlijk is die lijn nog geen gtw, en ik zou hem dan dus ook niet als zodanig noteren.![]() |
10-07-2007 20:04:20 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Vandaag in elk geval wel (DM'90 in de sneltrein). Laatst bewerkt door woepje op 10-07-2007 20:04 |
10-07-2007 20:17:37 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vandaag gtw op lw - stv. Opvallend was dat in de spits waarschijnlijk ook met 1x 2/6 is gereden. Zal wel gezellig zijn geweest.. |
10-07-2007 20:37:26 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Bedankt voor de data voor Sneek, Stavoren en Harlingen. Met structureel bedoel ik dat er met vaste regelmaat Spurt rijdt, niet dat er perse alleen maar 100% Spurt rijdt. Van Gn-Lw weet ik dat hier een mengelmoes van Spurt, Wadloper en Buffel heeft gereden, en nu nog Buffel en Spurt. Maar wanneer kwamen de Spurts hier structureel ook mee te rijden? En verder Gn-Dz en Gn-Rd nog. Shqiperise-lopers? |
10-07-2007 22:55:27 | ||
---|---|---|
koen220902
![]() |
Gn-Dz en Gn-Rd reden tot begin april dit jaar nog (vrijwel) geheel met DH. Eind maart was op dit forum al duidelijk dat het de voorlaatste of laatste week was van de hegemonie van de Wadlopers, en dat de eerstvolgende aflevering van Spurts in de tweede aprilweek merkbaar zou zijn op deze twee lijnen. Rond 10 april was er op deze lijnen een gemengd bedrijf, waarbij de lijn naar Rd het eerst geheel is verspurt. |
10-07-2007 23:01:31 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
@dh3201: Eind september. Als de Buffels uitgerangeerd worden en alle GTW's beschikbaar zijn. Laatst bewerkt door bloober op 10-07-2007 23:01 Groetjes, Bloober |
11-07-2007 00:09:51 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
24 maart 2007 was de eerste dag dat de Spurt de volledige reizigersdienst Lw-Stv reed, ook al was het toen maar eenmalig... |
11-07-2007 00:24:37 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Wat mij nu opvalt is dat Arriva de stoptreinen die in de avond nu rijden met de zelfde stoptreinen (GTW's dus) van overdag rijdt. Eerst waren dit altijd de sneltreinen die dan omgewisseld werden voor de stoptreinen. Ze gebruiken de Buffels dus nu alleen maar voor de sneltreinen. Ben benieuwd hoe dat in het weekend gaat. goffe_bp |
12-07-2007 17:45:53 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Nieuwe namen op de GTW 308-Heike Kamerlingh Onnes,316 Wim Duisenberg en de 317 Willem Barendsz Laatst bewerkt door hielkeb op 12-07-2007 19:42 Hielkeb |
12-07-2007 17:55:26 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
waarmee de dinsdag j.l. aangekomen 316 en 317 de enige stellen zijn die nooit dienst hebben gedaan zonder naam. |
12-07-2007 17:58:32 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
De beschadigde 238 wordt bij Voith langzaam gecompleteerd. De kop heeft geen Arriva logo, dus zou je denken dat er een nieuwe kop op zit. |
12-07-2007 18:31:20 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zal alleen de beplating zijn die vervangen is. |
13-07-2007 00:19:37 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Vandaag ontdekt dat de GTW een stevige stoorzender is voor FM-radiozenders. Ik ben de afgelopen weken al op verschillende postities in de trein gaan zitten, maar steeds ontvang ik ruis als ik de trein binnenloop. Enkele radiozenders (waarschijnlijk met een sterk signaal zoals Omrop Fryslân) kan ik wel ontvangen. Vooral bij gehorige medereizigers komt een muziekje goed van pas... |
13-07-2007 14:13:59 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Gister maar een 2/6je in de trein die om 17.01 vertrek uit lw. :| Het zal wel heel gezellig zijn geweest. Het is dan wel vakantie.. Maar er gaan nog wel mensen naar hun werk. Ik zag hem op de terugweg in ijt, dus kan niet zeggen hoe druk het was. |
13-07-2007 15:26:33 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Alle stopreinen (GTW's) worden in de spits niet langer gemaakt. De Sneltreinen meestal wel. Dat was vorig jaar wel zo. Laatst bewerkt door goffe_bp op 13-07-2007 18:07 goffe_bp |
13-07-2007 21:57:53 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Trein 30530 Rd-Gn werd vanochtend gereden met de (10)305 en deze maakte een opvallende herrie bij het optrekken. Het leek net alsof er een "orkest" in de motor zat. Het geluid verdween iedere keer weer als de tractie werd uitgeschakeld, maar zodra er ook maar een beetje tractie bij werd gegeven kwam ook het "orkestgeluid" weer terug. |
15-07-2007 11:52:30 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDeze 315 en 319 heb ik ook gezien op 26 Juni te Winschoten, achter de gewone trein aan uit Nieuweschans. Was wel een erg lange trein met 4x300'tjes. |