01-07-2009 07:47:32 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Soms zet men ook het spoornummer op de displays zodat de rangeerder weet naar welk spoor het treintje gerangeerd moet worden. Het komt echter amper voor, maar heel af en toe heeft men daar zin in en tijd voor. Waarom ze spoor 22 op een vertrekkende trein naar Rd zetten weet ik ook niet, maar zal wel voor de lol erop gezet zijn (net als teksten als TE KOOP en DROPLUL ![]() |
01-07-2009 22:43:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarschijnlijk dus gewoon vergeten om de nieuwe bestemming in te voeren nadat ie uit de tuin gekomen is.... ![]() Laatst bewerkt door thom op 01-07-2009 22:43 |
02-07-2009 21:19:31 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De trein naar Rd van 15:59 vertrekt ook regelmatig met sneltrein Leeuwarden op de koersdisplays. Komt omdat er een koppeling tussen de 30300 en de 30500 zit De stellen die deze 2/8 vervangen rijden 's middags de 30362 om daarna weer als 30251 naar Gn te gaan. Genoeg uitwisseling dus %08% |
02-07-2009 21:49:16 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De treinen naar Rd van -.59 komen overingens van het opstel. Het stel dat net na 15.30 uit Lw binnen komt, gaat overigens terug als sneltrein van 15.53 samen met een stel dat om 15.24 uit Dz komt. |
![]() |
advertentie |
02-07-2009 21:59:31 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Behalve de stoptrein van 14.59 uur naar Rd komt niet van opstel want die komt juist uit de sneltrein die om 14.34 aankomt uit Lw. En zo zijn er nog genoeg wisselingen met de GTW's in Arriva-land. |
04-07-2009 17:20:24 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik was even een uurtje in de war ja. Die bedoelde ik ook, want die vertrekt regelmatig met Leeuwarden op de koersdisplays. De trein van 15.59 naar Rd komt wel van opstel en die is regelmatig laat, waardoor deze soms maar een minuut op 6a stilstaat voordat deze vertrekt. |
06-07-2009 21:41:57 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Hoe is de bezetting op dit moment in de provincie Groningen (nouja, voor de zomervakantie in het noorden begonnen is)? Op Lw-Hlg zie ik de laatste tijd veel 2/6-en (o.a. 7.29 te Lw, 16.59 uit Lw). Zijn die extra bestelde treinstellen nou nog echt nodig om de voorheen (najaar 2007/voorjaar 2008) overvolle treinen te versterken, of heeft het probleem zichzelf opgelost? Niet alle extra stellen zijn nodig voor uitbreiding van de dienstregeling. |
06-07-2009 23:26:54 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Het gaat vooral om de nieuwe en uitgebreide lijnen. Ook worden er drie indusi stellen geleverd. dit voor een betrouwbaardere omloop en misschien voor het evt. doortrekken van de Leer-trein naar Bremen en/of de Leertrein een hogere frequentie te geven. |
07-07-2009 00:13:54 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het laatste rapport van de provincie Fryslân geeft aan dat er minder mensen met de trein reizen. Dit bedroeg een daling van 5%. Zie http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=29582 Dit zou kortere treinen rechtvaardigen op de Friese lijnen. |
04-08-2009 17:50:04 | ||
---|---|---|
booij1990
![]() |
Ik zag vandaag dat alle E-GTW's voorzien zijn van fel gele stickers bij de afstapjes, om mensen te waarschuwen voor het afstapje... Ongelukken gebeurd omdat men nu deze stickers heeft opgeplakt? |
04-08-2009 19:09:20 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
Ook in de D-GTW's zijn deze stickers in het meerendeel van de stellen aanwezig. Je kunt niet zeggen dat het niet opvalt, dat verkeersbord geel. |
05-08-2009 07:24:55 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Quote Foto op http://www.flickr.com/photos/spurt Hielkeb |
21-08-2009 20:13:24 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
GTW'tje 10321 leek het vandaag met één motor te moeten doen. Stel vond ik niet echt lekker doortrekken namelijk en qua geluid leek het ook alsof er maar één motor meedeed. Desondanks kon het stel in de 30300 wel op tijd rijden. |
21-08-2009 20:33:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Voith heeft blijkbaar ook een deal gesloten met Nedtrain wat betreft het gebruik van de werkplaats te Gn (waar voorheen de DH's in behandeld werden). Ik heb nu al regelmatig een GTW stel binnen zien staan. Ik zeg: een goede zaak!%02% |
22-08-2009 19:17:40 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag stonden er ook twee stellen erin namelijk eerst de 10303 en later de 10302. |
22-08-2009 20:24:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In E-GTW 10.503 was vandaag iets flink mis met de TFT-schermen met informatie over de komende stations: ze stonden grotendeels vol met rode kruisjes waar normaal de stationsnamen staan. Alleen de aankomsttijd op het eerstvolgende station en de lijn met haltebolletjes aan de linkerkant werden getoond, de rest niet. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-08-2009 23:36:19 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Het lijkt me voor klein onderhoud idd erg handig om dat ook in Gn te kunnen doen. Je kunt zo meer stellen per dag behandelen en het spaart ook kosten uit, omdat er dan minder stellen naar Lw hoeven. Overigens vond een deel van het kleine onderhoud al in Gn plaats, maar het is handiger om dat binnen te kunnen doen. |
22-08-2009 23:40:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vooral in de winter inderdaad![]() Nedtrain gebruikt namelijk deze werkplaats als er een klein defect bij een DM'90 stel is. Alleen dat is zo sporadisch dat Voith, als het nodig is, wel even plaats kan maken voor Nedtrain. Maar het fijne van het contract of afspraken weet ik niet ![]() Laatst bewerkt door salieri op 22-08-2009 23:40 |
23-08-2009 17:58:34 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag stonden er weer twee DM'90 erin namelijk de 3413 en de 3435 die later in de middag in trein 9162 zijn vertrokken. Laatst bewerkt door martijn24 op 23-08-2009 17:58 |
23-08-2009 20:37:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Gisteren had ik het al over kleine probleempjes met de 10.503, maar vanmiddag ving ik op dat'ie nu echt vanwege defecten naar Leidschendam is. O.a. een defecte cabine-airco (waardoor het daar 32 graden was) en een probleem met de remmen scheen 'ie te hebben. Vanmiddag reed het tweetje hierdoor los rond, hopelijk morgen (op de eerste werkdag na de schoolvakanties) niet... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-08-2009 08:26:47 | ||
---|---|---|
booij1990
![]() |
Het was te merken dat de 10503 iets met zijn remmen mis had, wat een enorme stank kwam er vanaf wanneer er geremd werd... En inderdaad, het is wel vaker dat die 10503 storingen vertoond op die schermen met die rode kruizen, viel me pas geleden ook al een keer op. Laatst bewerkt door admin op 25-08-2009 12:47, reden: Onnodige quote verwijderd |
26-08-2009 19:50:44 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
10503 en 10505 in Ldd. 10407 defect op spoor 16 te Ddr. 10314, 10317, 10322 bij Voith te Lw. Laatst bewerkt door salieri op 26-08-2009 19:51 |
26-08-2009 20:33:29 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zeker weten dat de 10407 defect op spoor 16 stond? Zeker overdag horen er gewoon stellen op spoor 16 te staan aangezien allevier de omlopen buiten de spits met een los stel rijden![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-08-2009 20:44:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wat ik uit mijn betrouwbare bron vernomen heb stond ie op een spoor te Ddr defect te wezen. Het kan ook dat ik een verkeerd spoor verstaan heb, daar bied ik dan mijn excuses voor aan. Hij stond in ieder geval op een spoor daar. Vandaag werd er dan ook dus niets bijgeplaatst in de spits, alles reed los. Laatst bewerkt door salieri op 26-08-2009 20:45 |
26-08-2009 20:53:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Neuj, het spoor twijfelde ik niet aan... als er iets van Arriva niet rijdt, om wat voor reden dan ook, staat het altijd op spoor 16. Tenzij het nog niet is afgerangeerd dan. Pas als de extra GTW's voor de kwartiersdienst Ddr-Gr er zijn krijgt Arriva er een tweede opstelspoor (dat wordt dan 21) bij. Maar als er niks bijgeplaatst werd dan zal 'ie wel defect geweest zijn ja. Of in ieder geval defect geraakt want vanmorgen vroeg was spoor 16 nog leeg, vandaar m'n twijfel ![]() Laatst bewerkt door daniel_ddr op 26-08-2009 20:54 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-08-2009 20:55:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik heb het pas vanmiddag gehoord, dus het zou inderdaad best kunnen dat hij ergens in de morgen defect is gegaan. Ik heb trouwens ook de nieuwe nummers voor de D-GTW's (de eerste vier): 244 en 247 345 en 346 Waarom er nou zo'n splitsing in de nummers zit, is niet bekend. Laatst bewerkt door salieri op 26-08-2009 20:56 |
30-08-2009 14:14:08 | ||
---|---|---|
Gast
![]() |
Het viel me net pas op: Arriva D-GTW 2/8 10322 heeft dezelfde naam als Veolia D-GTW 2/8 354, Titus Brandsma. |
30-08-2009 17:10:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En dat had moeten zijn? (er is wel ergens een namenlijst toch??) |
30-08-2009 21:47:35 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Dat klopt. Hij heeft zowel in het noorden als in het zuiden van het land van zich laten horen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-09-2009 07:56:51 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
De 10233 is eindelijk weer in dienst![]() |
02-09-2009 16:09:29 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Stel vanmorgen ook gezien is vertrokken in de 30326a te Groningen. Laatst bewerkt door admin op 02-09-2009 17:36, reden: Onnodige quote verwijderd |
02-09-2009 17:04:39 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zal kijken of ik een dezer dagen de KM stand van de 10233 kan opvragen. Ben benieuwd hoever deze achterloopt%02% |
05-09-2009 23:31:29 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Treinstel 10240 is ontdaan van zijn zomerproef opstelling, en heeft in de betreffende deel de normale stoelen terug. |
05-09-2009 23:58:03 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Laat de rest maar snel volgen![]() |
06-09-2009 10:41:35 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Je bent scholier dus jong, kun je dus ook wel blijven staan. |
06-09-2009 10:59:44 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Dus Arriva hoeft geen rekening met jongeren te houden? Daarnaast zullen er ook wel oude vrouwtjes met rollator (u heeft het beeld?%02%) met die trein gaan... Bij twijfel: gebruik beton. |
06-09-2009 11:11:00 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteVan Lw naar Sknd is een kwartiertje, de tijd die een stoptreinreiziger volgens de norm moet kunnen staan. Je hebt dus geen recht van spreken... %08% ![]() |
06-09-2009 17:51:19 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ook de 10241 is ontdaan van de zomerproef opstelling, en heeft de normale opstelling terug. |
06-09-2009 17:51:48 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Mooi, mogen ze allen maar snel volgen... Waardeloze opstelling![]() |
06-09-2009 19:39:18 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Hahaha, een reiziger die moet kunnen staan. Laatst bewerkt door AlbertP op 06-09-2009 19:43 |
07-09-2009 17:04:46 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De 501 is defect ... de veerrem knalt er steeds op tijdens de rit. Waarom? Er is iets mis met het drukventiel. Onderdelen zijn beschikbaar bij Voith Lw ... Maar Nedtrain wacht zelf tot het onderdeel uit Zwitserland binnen is. |
07-09-2009 18:44:28 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
En er is geen helder licht bij NedTrain die met Voith kan bellen om dat onderdeel van Lw naar Ldd te krijgen....? Ik kan zo langzamerhand begrijpen waarom zowel Syntus, Arriva als Veolia ervoor kiezen om het onderhoud niet meer door NedTrain te laten uitvoeren, als ik deze verhalen zo lees. |
07-09-2009 18:56:34 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Misschien heeft het wel te maken dat er nog onderdelen in een garantie termijn zitten en dan recht streeks van de fabrikant komen.![]() Laatst bewerkt door 2296 op 07-09-2009 18:59 |
07-09-2009 19:03:28 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteVoith is dan ook de concurrent van Nedtrain he ![]() |
07-09-2009 21:12:14 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Voor een paar meier zouden ze niet moeilijk hoeven doen, het zijn tenslotte concullega's. En voor wat betreft die garantie: nieuw onderdeel is nieuw onderdeel. Zolang het te vervangen onderdeel maar retour gaat naar de fabrikant.Quote Tjonge, jonge, tijden veranderen zeg. Heb nog nooit meegemaakt dat de 12.03 geen zitplaatsen meer bood te Lw. Laatst bewerkt door kbrandsma op 07-09-2009 21:25 |
11-09-2009 11:07:50 | ||
---|---|---|