25-09-2009 00:22:07
lucky
lucky
Quote
Joff-10242: Het ruimtegebrek in Lw eist z'n tol zo te zien, VOITH doet volgens mij ook niet zo gek veel


Wat is dat nou voor flauwekul opmerking? Heb je een dag meegelopen in de werkplaats en zaten de werknemers een groot deel van hun dag koffie te drinken/praten over niet werkzaamheden?

Hou kun jij nou vanaf je pc beoordelen hoeveel werk ze verrichten?

In het kader van het sfeer topic deze beschuldigingen graag eens achterwege laten..

Laatst bewerkt door lucky op 25-09-2009 01:23
 

25-09-2009 01:16:41
thom
thom
Quote
salieri: Had een paar dagen terug gemeld dat de 10304 met een motor reed. Vandaag werd hij gewoon nog ingezet. Met +5 te Gn als 30460 en met +5 vertrokken als 30455.

Is het niet handiger om dit soort meldingen in "Opvallende dingen" te posten en dit topic alleen te behouden voor nieuws omtrend de GTW´s van Arriva ?

Ik ga immers ook niet elke plan V met een mankementje in "Mat64 ontwikkelingen" plaatsen...

Nu denk ik dat er wat nieuws te melden is omtrend die GTW´s en lees ik dat er 1 rijdt op maar 1motor, dat vind ik nou zo spannend niet eigenlijk...

@ Lucky,
De beste Stuurlui staan aan wal blijkt maar weer.
Misschien kunnen ze Voith ook even bellen om te zeggen wat er aan dat stel mankeerd waardoor die motor niet werkt %08%

Laatst bewerkt door thom op 25-09-2009 01:18
 

25-09-2009 10:45:29
salieri
salieri
@Thom: Ik meld het voortaan wel in de opvallende dingen  

26-09-2009 11:38:09
manuel25
manuel25
10233 is weer eens in dienst, zit nu in de 30027, hoop dat hij nu voorlopig een tijdje blijft rijden.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-09-2009 22:02:53
Joff-10242
Joff-10242
via een ander forum werd er gemeld dat de 10229 nu ook bij Voith in Lw staat.  

28-09-2009 22:03:53
woepje
woepje
Dat lijkt mij gewoon onderhoud...  

29-09-2009 16:24:31
martijn24
martijn24
De 10229 was er donderdag heen gegaan en is maandag terug gekomen en reed vandaag al weer in de serie 8400/30400.  

29-09-2009 18:08:03
salieri
salieri
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat treinstel 10310 een kap over de typhoons heeft. Reden is nog onbekend.  

29-09-2009 19:26:09
mich
mich
Dat hebben de meeste Veolia GTW's ook gekregen in de afgelopen weken. Tegen de vliegjes denk ik.  

29-09-2009 21:23:55
peterselie
peterselie
De 10304 is vandaag na trein 30270-V +15 uitgelopen te Lw. Mogelijk gaat het stel nu het broodnodige onderhoud krijgen.  

29-09-2009 23:13:21
mark
mark
Mark: Niet elk regulier onderhoud hoeft in deze topic, daar zijn de Recente Spots voor.  

30-09-2009 00:09:43
manuel25
manuel25
Dat had jouw stel (10321) vandaag ook al. Waarschijnlijk vloog er vaak rotzooi in, waardoor de typnhoons snel defect raken en dat dit dan de oplossing is. Vraag me af of het geluid dan nog wel zo duidelijk te horen is met kap er voor:S.  

30-09-2009 05:58:30
salieri
salieri
Ik heb de kap zelf nog niet gezien, dus ik zou het niet weten  

30-09-2009 06:00:26
salieri
salieri
Quote
mark: Mark: Niet elk regulier onderhoud hoeft in deze topic, daar zijn de Recente Spots voor.
Als je dit topic een beetje gevolgd had, heeft de 10304 bij DM2 een groot koelwaterlekkage. Ik vind het persoonlijk dan wel fijn te weten dat dit treinstel eindelijk voor reparatie in Lw staat...

Ik snap wel dat niet elk regulier onderhoud hier in dit topic hoeft, maar de 10304 heeft dus iets bijzonders onder de leden...

Laatst bewerkt door salieri op 30-09-2009 06:00
 

30-09-2009 12:21:04
thom
thom
Ik denk nog steeds, en dat bedoeld Mark volgen mij ook, dat het makkelijker is om hier het NIEUWS omtrend de GTW's te plaatsen, en de opvallende dingen aan die stelletjes gewoon in de opvallende dingen topics te plaatsen.

Als ik in de mat64 topic kijk, zie ik dit soort berichten ook niet.
(muv defecten waardoor een stel terzijde gaat oid)....
 

30-09-2009 12:32:46
manuel25
manuel25
Defecten waardoor een stel (dan wel niet tijdelijk) terzijde gaat kan ook met onderhoud te maken hebben. Zo heeft de 10233 maandenlang terzijde gestaan omdat VOITH hem niet kon repareren, ze hadden de tijd en/of onderdelen er niet voor. Mogelijk overkomt dit de 10304 ook. Dit vind ik wel degelijk noemenswaardig in het Arriva GTW topic. Kleine defecten horen er inderdaad niet echt thuis, maar dit van de 10304 is niet zomaar een klein defect. Dit was mijn mening, laten we maar even kijken wat het beheer er van zegt, voor dit een discussie wordt over wat wel en niet noemenswaardig is  

30-09-2009 13:16:30
lucky
lucky
Quote
thom: Ik denk nog steeds, en dat bedoeld Mark volgen mij ook, dat het makkelijker is om hier het NIEUWS omtrend de GTW's te plaatsen, en de opvallende dingen aan die stelletjes gewoon in de opvallende dingen topics te plaatsen.

Als ik in de mat64 topic kijk, zie ik dit soort berichten ook niet.
(muv defecten waardoor een stel terzijde gaat oid)....


Als een stel na 3 maanden buiten dienst weer eens gaat rijden dan wil ik dat nog wel lezen, hier of in de opvallende dingen. Maar als een willekeurig stel een defecte motor of koelstoflekkage heeft is op zich helemaal niet bijzonder. Alle treinen, auto's vrachtwagens en vliegtuigen hebben wel eens een defect. Als we alle defecten bij de NS ook zo uitgebreid gaan behandelen kunnen we wel een nieuwe site oprichten die daarover gaat..
Met andere woorden: Wat mij betreft hoeven die opmerkingen dus niet hier, maar ook niet in de opvallende dingen. Zoals Mark zegt kun je gewoon in de recente spots eventueel een extra opmerking plaatsen dat het stel in onderhoud is.

Laatst bewerkt door lucky op 30-09-2009 13:17
 

02-10-2009 10:39:51
admin
Moderator
admin
admin: Exact, daarom blijven we bij dit standpunt.
Nu on-topic aub!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-10-2009 23:57:35
manuel25
manuel25
Tip: Ik had het vorig jaar eens over stopcontacten op het balkon bij de GTW's vandaag in trein 30067 even getest, er staat spanning op tijdens het rijden
Dus kan je lekker op of dichtbij het balkon gaan zitten met je laptop/mobiel aan de gratis stroom. Op elk balkon van de GTW zit er een, deze zit vlak boven de vloer om de hoek van de deur, achter een klepje. Zo hoef je in de provincie Groningen, Bratant en Limburg niet een eersteklas kaartje te kopen als je stroom nodig hebt.
Ohja, als ik het goed onthouden heb kan je er maar liefst 16 A uit trekken, DEUVM!!!

Laatst bewerkt door manuel25 op 02-10-2009 23:59
 

03-10-2009 14:48:15
klaass16
klaass16
een niet somda gebruiker zag gister de Foppe inne Brouwer..iemand een nummertje?

Laatst bewerkt door klaass16 op 03-10-2009 18:51
 

03-10-2009 15:52:07
manuel25
manuel25
Foppe Inne Brouwer is niet nieuw, dit is de 10238.  

03-10-2009 17:33:26
j.jager
j.jager
Quote
salieri: Zal kijken of ik een dezer dagen de KM stand van de 10233 kan opvragen. Ben benieuwd hoever deze achterloopt%02%
De km stand van de 10233 was vanmorgen om 10.00: 309.499.
 

03-10-2009 17:46:58
salieri
salieri
Valt me nog mee eigenlijk!  

03-10-2009 18:05:36
peterselie
peterselie
Quote
j.jager:
Quote
salieri: Zal kijken of ik een dezer dagen de KM stand van de 10233 kan opvragen. Ben benieuwd hoever deze achterloopt%02%
De km stand van de 10233 was vanmorgen om 10.00: 309.499.

Ik denk dat het wel leuk is om ter vergelijk een km-stand van een ander treinstel te posten. Dan weten we hoeveel de stellen al gedraaid hebben.
 

03-10-2009 18:51:54
klaass16
klaass16
hoeveel km hebben die andere stellen dan? behalve de nieuwe  

03-10-2009 18:52:48
remon1995
remon1995
De 10308 Had op 19.09.09 om 16.28.43 374004km gereden


10229 The best :D Rémon Remmers
 

06-10-2009 02:06:59
booij1990
booij1990
Iemand enig idee of er al nieuwe E-GTW stellen zijn besteld voor de MerwedeLingelijn, met het oog op de kwartiersverbinding tussen Ddr en Gr. En zo ja, wanneer worden deze geleverd?  

06-10-2009 10:09:27
aarclay
aarclay
Quote
manuel25: Tip: Ik had het vorig jaar eens over stopcontacten op het balkon bij de GTW's vandaag in trein 30067 even getest, er staat spanning op tijdens het rijden...

Ik geloof dat dit wisselspanning is en dat dit erg kan 'schommelen' tijdens het rijden. Die stopcontacten zijn bedoeld voor de schoonmaak in het treinstel als deze geparkeerd staat. Dus mocht je trafo/oplader/laptop/gsm overlijden, verwacht van Arriva zeker geen garantie.


Choo choo.....
 

06-10-2009 10:33:28
manuel25
manuel25
Ik denk dat het op hetzelfde circuit zit als de stopcontacten in de 1e klas. Die zijn er wel voor bedoeld, dus lijkt mij dat er wel een goede omzetter van gelijk naar wisselstroom, die 50Hz netjes handhaaft.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-10-2009 16:55:41
remon1995
remon1995
Hallo,

Ik ben vamiddag aan het spotten geweest in winschoten lijkt mischien raar zoveel spots maar was bij me oom en tante en die wonen recht tegenover het station. daar heb ik ook even de kilometer standen genoteert van de 10325 en de 10304

10304: 465285 Km 15.20 uur
10325: 322680 Km 14.55 uur

Groetjes Rémon Remmers


10229 The best :D Rémon Remmers
 

06-10-2009 17:10:08
aarclay
aarclay
En hoe komen we aan die kilometerstanden?
Vragen aan de mcn? Bij de DH's die er eerst reden kon je die op het balkon zo door het ruitje kijken waarachter wat technische knopjes zaten.


Choo choo.....
 

06-10-2009 17:27:55
salieri
salieri
Vragen aan de machinist inderdaad  

06-10-2009 18:05:52
salieri
salieri
Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat op het spoartje, dank u Sinterkloasje!

5 december komen er 2x 2/6 het land binnen

Laatst bewerkt door salieri op 06-10-2009 18:06
 

06-10-2009 18:53:22
thom
thom
Quote
aarclay: Ik geloof dat dit wisselspanning is en dat dit erg kan 'schommelen' tijdens het rijden. Die stopcontacten zijn bedoeld voor de schoonmaak in het treinstel als deze geparkeerd staat. Dus mocht je trafo/oplader/laptop/gsm overlijden, verwacht van Arriva zeker geen garantie.

Dat schommelen is geen eigenschap van wisselspanning als je dat soms bedoeld hoor...
En als het geen wisselspanning was (en dus gelijkstroom) dan had Manuel de tip nooit gegeven, maar was ie nu op zoek naar een nieuwe adapter voor zijn laptop...
 

06-10-2009 19:09:02
mv
mv
Reeds nieuw binnen:
Spurt (10)345 (Ruurt Hanzewinkel)
Spurt (10)346 (Pieter Jelles Troelstra)
(Beiden op 12-9-2009 binnen gekomen.)
Greetz:MV

Laatst bewerkt door mv op 06-10-2009 19:10
 

08-10-2009 15:27:11
gertjan
gertjan
Quote
manuel25: Tip: Ik had het vorig jaar eens over stopcontacten op het balkon bij de GTW's vandaag in trein 30067 even getest, er staat spanning op tijdens het rijden
Dus kan je lekker op of dichtbij het balkon gaan zitten met je laptop/mobiel aan de gratis stroom. Op elk balkon van de GTW zit er een, deze zit vlak boven de vloer om de hoek van de deur, achter een klepje. Zo hoef je in de provincie Groningen, Bratant en Limburg niet een eersteklas kaartje te kopen als je stroom nodig hebt.
Ohja, als ik het goed onthouden heb kan je er maar liefst 16 A uit trekken, DEUVM!!!
En daar zijn die stopcontacten dus niet voor. deze zijn alleen voor schoonmakers en mensen van Nedtrain/Voith/Stadler. Stopcontacten voor reizigers zijn alleen te vinden in de business klas. (De 1e klas, en op de Merwede linge lijn de 4 vierzitters achter de cabine in de A-Bak.

Quote
booij1990: Iemand enig idee of er al nieuwe E-GTW stellen zijn besteld voor de MerwedeLingelijn, met het oog op de kwartiersverbinding tussen Ddr en Gr. En zo ja, wanneer worden deze geleverd?
Als het goed is zijn deze al besteld, maar op de site van stadler Rail kan ik daar nog niets over vinden.

In eerste instantie zouden we op de MLL Flirts krijgen, maar een aantal weken terug is de beslissing genomen dat het gewoon GTW's worden.
Meer informatie zal wel komen als er meer bekend is.

Laatst bewerkt door gertjan op 08-10-2009 15:29
 

08-10-2009 17:26:19
remon1995
remon1995
Heey,

Das mooi nieuws heb je ook enig idee hoelaat ze in winschoten zijn,

Groetjes Rémon


10229 The best :D Rémon Remmers
 

08-10-2009 17:27:22
salieri
salieri
Quote
mv: Reeds nieuw binnen:
Spurt (10)345 (Ruurt Hanzewinkel)
Spurt (10)346 (Pieter Jelles Troelstra)
(Beiden op 12-9-2009 binnen gekomen.)
Greetz:MV
Dat was al bekend mv
 

08-10-2009 17:30:45
salieri
salieri
Quote
gertjan: En daar zijn die stopcontacten dus niet voor.
Sorry dat ik het zeg, maar alsof je er aan dood gaat (of dat treinstel) als je wat stroom aftapt...
Lijkt me geen probleem, ook al 'is het er niet voor bedoeld'...
 

08-10-2009 21:28:33
Lionking
Lionking
Ik heb laatst geloof ik Pieter Jelles Troelstra al in reizigersdienst gezien, is dat mogelijk? Zag gister overigens toen ik om 10.30 aankwam dat er twee 2'tjes en één 3'tje werd afgerangeerd en dat er vervolgens een ander 3'tje kwam aanrijden. Doen ze dat vaker om dat tijdstip als soortevan spitswissel?

En nog iets anders, komen er meer TFT schermen in de treinen?
 

08-10-2009 22:30:27
peterselie
peterselie
Quote
remon1995: Hallo,

Ik ben vamiddag aan het spotten geweest in winschoten lijkt mischien raar zoveel spots maar was bij me oom en tante en die wonen recht tegenover het station. daar heb ik ook even de kilometer standen genoteert van de 10325 en de 10304

10304: 465285 Km 15.20 uur
10325: 322680 Km 14.55 uur

Groetjes Rémon Remmers

Komt beiden overeen met ongeveer 150.000 km per jaar. De 10325 is bijna een jaar jonger dan de 10304

@Lionking: volgens mij vindt er idd aan het eind van de spitsen uitwisselingen plaas. Zo ook vlak voor de spitsen.
 

08-10-2009 22:42:29
j.jager
j.jager
Dan komt de 10233 met de stand van afgelopen zaterdag(309.499) dus lager uit, terwijl de 2/6jes eerder afgeleverd zijn dan de 2/8jes.

Laatst bewerkt door j.jager op 08-10-2009 22:43
 

08-10-2009 23:27:51
manuel25
manuel25
Kan wel ongeveer kloppen. De tweetjes worden in Gronigen meer als spitstoevoegers gebruikt en de 10233 heeft bijna ene halfjaar niet gereden.  

09-10-2009 06:14:17
salieri
salieri
Quote
Lionking: Ik heb laatst geloof ik Pieter Jelles Troelstra al in reizigersdienst gezien, is dat mogelijk?
Nee.
 

09-10-2009 11:10:53
mren
mren
Quote
salieri:
Quote
gertjan: En daar zijn die stopcontacten dus niet voor.
Sorry dat ik het zeg, maar alsof je er aan dood gaat (of dat treinstel) als je wat stroom aftapt...
Lijkt me geen probleem, ook al 'is het er niet voor bedoeld'...

Google voor de gein eens op 'Electriciteitsarrest' (23 mei 1921 (NJ 1922, 280))

Laatst bewerkt door mren op 09-10-2009 11:11
 

09-10-2009 16:32:34
dedominee
dedominee
En maar even de uitleg van dit juridisch arrest voor de niet juristen:

In dit arrest (= uitspraak van de Hoge Raad, = hoogste rechter) staat dat het aftappen van elektriciteit verboden is. Dit arrest ging over tandarts die een omleiding had gemaakt, buiten de meter om, stroom gebruikte.

De vraag was toen of stroom (een niet tastbaar goed, werd toen gedacht) een goed was, volgens de definitie het artikel dat diefstal verbied. Het artikel zegt dat enkel diefstal van een "goed" strafbaar is. (Tegenwoordig art. 310 Wetboek van Strafrecht)

De Hoge Raad heeft toen bepaald dat het wegnemen van elektriciteit ook diefstal is.

Sindsdien is dus ook het stroom gebruiken van een ander zonder toestemming strafbaar.

Laatst bewerkt door admin op 10-10-2009 21:52, reden: Onnodige quote verwijderd
 

09-10-2009 19:54:53
Lionking
Lionking
Quote
salieri:
Quote
Lionking: Ik heb laatst geloof ik Pieter Jelles Troelstra al in reizigersdienst gezien, is dat mogelijk?
Nee.


Ok dan zal ik mij wel vergist hebben.
 

09-10-2009 20:24:21
klaass16
klaass16
waarom heeft de 233 zolang niet gereden dan?  

09-10-2009 20:48:03
salieri
salieri
Ontsporingsschade.  

10-10-2009 00:23:11
thom
thom
Quote
mren:
Quote
salieri:
Quote
gertjan: En daar zijn die stopcontacten dus niet voor.
Sorry dat ik het zeg, maar alsof je er aan dood gaat (of dat treinstel) als je wat stroom aftapt...
Lijkt me geen probleem, ook al 'is het er niet voor bedoeld'...

Google voor de gein eens op 'Electriciteitsarrest' (23 mei 1921 (NJ 1922, 280))

Ach, het is ook gewoon een stukje "jezelf gedragen" in de trein...

Zo kun je ookwel gaan roken als je alleen bent, toch niemand die er last van heeft, einde zoek...

Laatst bewerkt door thom op 10-10-2009 00:24
 

10-10-2009 14:51:18
aarclay
aarclay
Ik vermoed van wel. De E-GTW's van Arriva hebben dit zowiezo. Enkele(n) van de D-GTW's heeft dit al als test.

Benieuwd naar de uitrol ervan.


Choo choo.....
 

10-10-2009 17:55:19
manuel25
manuel25
Op wie reageer je?

Wat heeft het electriciteitsarrest met de GTW's te maken? Het is toegestaan in de 1e klas energie af te tappen, Dat op de balkons komt toch echt uit dezelfde dieseltank, uiteindelijk.
 

10-10-2009 20:12:26
edegroot
edegroot
edegroot: Aantal berichten verwijderd. Graag gewoon weer ontopic over de GTW's aub. Discussie over de stopcontacten mag bij deze achterwege blijven.

Laatst bewerkt door edegroot op 10-10-2009 20:25
 

11-10-2009 17:28:55
peterselie
peterselie
Quote
manuel25: Kan wel ongeveer kloppen. De tweetjes worden in Gronigen meer als spitstoevoegers gebruikt en de 10233 heeft bijna ene halfjaar niet gereden.

Dat van de spitstoevoegers is niet helemaal waar. In de rustige uren wordt er in de 30600 vaak een 2/6 ingezet. In de avonduren rijden op vrijwel alle trajecten alleen maar 2/6. Daarnaast natuurlijk ook op zaterdag en zondag.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

11-10-2009 17:37:57
kbrandsma
kbrandsma
Quote
manuel25: Op wie reageer je?

Op lionking waarschijnlijk, met zijn vraag over de uitrol van de tft-schermen in de D-GTW's.
 

11-10-2009 23:51:17
manuel25
manuel25
Aha, duidelijk. Ik vind die TFT schermen trouwens niet echt ideaal geplaatst. Wie loopt er nu naar het balkon om te kijken hoelaat de trein arriveert? Net zoals bij Veolia in de reizigerscompartimenten lijkt me een betere plaats.  

12-10-2009 17:23:36
j.jager
j.jager
Quote
peterselie:Ik denk dat het wel leuk is om ter vergelijk een km-stand van een ander treinstel te posten. Dan weten we hoeveel de stellen al gedraaid hebben.
Vanmiddag heb ik de km stand van de 10236 gezien en die stond vanmiddag op bijna 440.000 km, t.o. de 309.499 van de 10233 van ruim een week geleden.
 

12-10-2009 20:17:55
Lionking
Lionking
Quote
manuel25: Aha, duidelijk. Ik vind die TFT schermen trouwens niet echt ideaal geplaatst. Wie loopt er nu naar het balkon om te kijken hoelaat de trein arriveert? Net zoals bij Veolia in de reizigerscompartimenten lijkt me een betere plaats.


Hier ben ik het wel mee eens, zo'n scherm zit ook voor de deur van de WC, hierdoor kunnen verrekte weinig mensen die zien vanwege de WC.
 

14-10-2009 13:03:49
spiketrain
Moderator
spiketrain
Vanmorgen zag ik dat E-GTW 407 van zijn naam, Frank Wels, is voorzien.


Groet, Spiketrain
 

14-10-2009 13:10:54
lucky
lucky
Eindelijk heb jij ook de eer om op een GTW stel te mogen pronken.  

14-10-2009 14:34:20
AlbertP
AlbertP
Ik ook, mijn naam staat (als tweede naam) op de 10323. Maar spiketrain heeft het geluk zijn naam in zijn thuisbasis te kunnen zien. En verder, wat is het nut van één enkele 2/6, de 10407, op de Merwede-Lingelijn, tussen zoveel 2/8 stellen?  

14-10-2009 16:21:28
daniel_ddr
daniel_ddr
De 10407 is 't reservestel is me ooit verteld. En verder wordt 'ie gebruikt ter optimalisatie van de treinsamenstellingen in de spits: vrijwel alles wat voor het GTW-tijdperk met 2x Plan V reed is nu 2x 2/8, maar enkele treinen die van 'n los V'tje naar twee GTW's gegaan zijn worden nu dus met 5 bakken gereden.

Maargoed, het is wellicht logischer als je bedenkt dat er nog vier (of waren het er nu drie?) 2/6'en bij komen als de kwartiersdiensten Ddr-Gr gereden gaan worden. Dan heb je dus voor elk van de zes diensten standaard 'n drietje de hele dag door wat in de spits met een tweetje versterkt kan worden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

21-10-2009 14:48:47
spurt2244
spurt2244
vanaf december 2009 ook sneltreinen tussen Leeuwarden-Groningen v.v.
(van ± 8:50 tot ± 19:35)
en op zondag om 17:34 Leeuwarden-Groningen een stoptrein. (rijdt nu namelijk niet)
 

21-10-2009 14:56:36
woepje
woepje
Oh, je bedoeld dat de sneltreinen ook op zaterdag gaan rijden. Dat was mij nog niet opgevallen!

Laatst bewerkt door woepje op 21-10-2009 15:01
 

21-10-2009 21:14:37
salieri
salieri
De mensen op Gn - Lw v.v. en Gn - Zb v.v. gaan er dus flink op vooruit vanaf 13 december
Goede actie, van Arriva%08%
 

23-10-2009 16:19:39
martijn24
martijn24
Een van de nieuwe stellen de 10345 is vandaag voor het eerst in de reizigersdienst begonnen in de LM rit 82541 naar winschoten en kwam terug in de 30414 en is weer vertrokken in de 30411 en kwam ook weer in de 30420. Stel is vrijgegeven.

Laatst bewerkt door martijn24 op 23-10-2009 17:28
 

23-10-2009 17:08:19
salieri
salieri
Treinstel 10346 is ook vrijgegeven voor dienst.  

23-10-2009 17:54:07
hielekie96
hielekie96
ik wil ze wel eens zien:P eindelijk rijden ze en kan je ze ook van dichtbij zien 5 december komen de 10245 en de 10246 gehoord van remon1995 vanuit de richting (D) naar gn


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

23-10-2009 17:56:38
j.jager
j.jager
Dat moeten de 10244 en de 10247 dan zijn.  

23-10-2009 18:05:03
salieri
salieri
Waarvan de 10244 volgens mij een Duits treinstel moet zijn en de 10247 niet  

23-10-2009 21:12:17
hielekie96
hielekie96
volgens mij 10244 en 10245(zei remon1995) srry typfout


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

23-10-2009 21:13:42
hielekie96
hielekie96
Quote
salieri: Waarvan de 10244 volgens mij een Duits treinstel moet zijn en de 10247 niet


we moeten al genoeg duistelingen vervoeren dus waarom nog meer:P

Laatst bewerkt door hielekie96 op 24-10-2009 13:54


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

23-10-2009 21:38:00
manuel25
manuel25
Hoelaat komt de overbrengingsrit van een GTW doorgaans aan en welke route neemt deze? Via Bremen - Oldenburg of via de Emslandstrecke. Lijkt mij leuk om de rit rond 5 december in Duitsland te spotten, het mooiste lijkt mij in de omgeving Porta Westfalica, maar betwijfel of ze daar langs komen.  

23-10-2009 21:48:12
j.jager
j.jager
De nieuwe stellen komen meestal in de ochtend binnen in Nl. De mcn die de stellen uit leer moet halen, gaat meestal met de eertste rit mee die naar Leer gaat. Op zaterdag is dat de 8405. Als het dan een beetje mee zit, moeten de stellen voor de 8404 aankomen in Gn.  

23-10-2009 22:00:08
manuel25
manuel25
Dat is wel erg vroeg dan, nouja, dan maar geen GTW in Duitsland op de plaat  

23-10-2009 22:48:12
salieri
salieri
Quote
hielekie96: we hebben al genoeg duitsers:P 10229 is al dom genoeg(is mijn irritante treinstel) als ik de 10229 zie is me dag verpest
Oh, maar dat is niet relevant voor dit topic...
 

27-10-2009 20:16:45
hielekie96
hielekie96
de 2 nieuwe treinstellen heb ook meteen wat in de storing


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

27-10-2009 20:19:07
woepje
woepje
Voor de 345 kan dat kloppen, want die is vanmiddag in de stoptrein naar Lw geknikkerd (aannemelijk om in Lw uit te lopen voor zijn eerste onderhoud).  

27-10-2009 20:28:42
janwal
janwal
Ik was vanmiddag in Lw en de 345 kwam binnen met de 30260 en ging samen met nog de 321 terug om 16.34 uur als stoptrein(30249)  

27-10-2009 20:55:59
hielekie96
hielekie96
10346 heeft lekker dieseltank is om 14:30 naar opstel gebracht
en heeft ook wc storing
en 10345 heeft/had kapotte frontseinen


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

27-10-2009 21:24:03
salieri
salieri
Wc storing lost zichzelf wel eens op ineens  

28-10-2009 16:11:39
martijn24
martijn24
10345 is vanmorgen weer om 6.04uur(30222) vertrokken naar Lw.

Laatst bewerkt door martijn24 op 28-10-2009 16:11
 

28-10-2009 16:28:40
Joff-10242
Joff-10242
Hoe lekker was die dieseltank?
Wel apart.....2 "nieuwe" treinstellen, en nu al kapotte dieseltank & Frontseinen, welke staat/staan er nu in Lw?

Laatst bewerkt door Joff-10242 op 28-10-2009 16:29
 

28-10-2009 16:30:17
salieri
salieri
Denk dat het wel mee viel. Want de 10346 (welke gister die lekke dieseltank zou hebben?), reed vandaag gewoon  

28-10-2009 16:52:38
remon1995
remon1995
O raar ik heb nog aan de machinist gevraagt vandaag en er bleken geen storingen zijn opgeslagen in de computer van de trein ik snap het nu ook niet maar de 10346 had 1 frontsein kapot dat klopt die van 10345B en dan de linker frontsein onder.
\
Groetjes

Laatst bewerkt door remon1995 op 28-10-2009 18:38


10229 The best :D Rémon Remmers
 

28-10-2009 17:09:26
hielekie96
hielekie96
10345 is als de 30211 weer naar gn gegaan vanmorgen


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

28-10-2009 19:37:50
WesselE
WesselE
Even een vraagje over de 10345 en 10346. Hebben deze een afwijkend interieur ten opzichte van de overige stellen, zoals bijvoorbeeld hoofdsteunen in plaats van de stoffen soort, net zoals bij "onze" stellen?


'Okeh'
 

28-10-2009 19:47:34
woepje
woepje
Het is hetzelfde interieur als de overige stellen hier, alleen de vloer is zwart (ook volgens Salieri).

Laatst bewerkt door woepje op 28-10-2009 19:48
 

28-10-2009 21:11:14
manuel25
manuel25
Volgens mij heeft de 10345 de hele dag in de 30200 gereden, ik kwam hem in Lw tegen als 30254 en 30243, ben er heel snel even doorheen gelopen, het enige dat anders was, is de vloer die inderdaad donkergrijs is. Toen ik ging zitten leken de zittingen een fractie zachter, maar niet net zo lekker zacht als de 10228.  

29-10-2009 07:22:02
hielkeb
hielkeb
Quote
woepje: Het is hetzelfde interieur als de overige stellen hier, alleen de vloer is zwart (ook volgens Salieri).


Foto van de zwarte vloer http://www.flickr.com/photos/hielkeoud


Hielkeb
 

30-10-2009 17:28:49
gertjan
gertjan
Ik kreeg gister te horen van een STMT van NedTrain dat de 506 een nieuwe elektrische koppeldoos heeft gekregen op de B-Bak, en een nieuwe zandstrooier onder de motorwagen.

Waarom? Deze zijn vorige week een beetje kapot gegaan na een aanrijding.

En voor de fans van de kilometerstanden ... de 503 is op de MLL het stel met de meeste kilometers, en dat was gisteravond na de 32586 iets meer dan 290600 km. Best veel voor 13 maanden.
 

30-10-2009 19:34:39
hielekie96
hielekie96
10345 rijd ook andere lijnen dan allen gn-nws-leer
wie weet wrm, en 10346 is vandaag als 8421 naar leer gegaan


Groeten uit de roos van provincie groningen= winschoten
 

30-10-2009 22:43:12
manuel25
manuel25
Ik denk omdat er momenteel meer dan genoeg Duitsland GTW's zijn. Met volgende DRGL gaat de 8400 op de schop, zijn er dan ook meer indusistellen nodig?  

31-10-2009 06:00:41
woepje
woepje
Nou ja, de 378xx serie (Gn - Zb) en 375xx serie (Gn - Zb - Ws/Nsch) zitten volgens mij ook aan elkaar geknoopt, dus dat zou betekenen dat er inderdaad meer stellen nodig zijn om naar Duitsland te kunnen. En als Vdm ook ooit eens in dienst gaat komen, dan wordt de omloop nog iets groter.  

02-11-2009 18:49:22
lint27
lint27
Quote
salieri: Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat op het spoartje, dank u Sinterkloasje!

5 december komen er 2x 2/6 het land binnen
Die grap was al gemaakt en de info was dus ook al bekend

EDIT: was een reactie op het bericht wat hierboven stond, en het bericht van salieri is aangehaald om te laten zien dat de info al bekend was. Nu het bericht hierboven weg is gehaald...

Laatst bewerkt door lint27 op 03-11-2009 08:25
 

02-11-2009 19:59:31
salieri
salieri
Waar dan? Want ik heb het topic teruggekeken en ik kan nergens zien waar het al eerder gepost moet zijn... Dus waar heb je het in hemelsnaam over?%03%  

02-11-2009 20:21:53
admin
Moderator
admin
admin: zullen we het gezellig houden? Vecht dit maar via mail of PB uit


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

02-11-2009 20:29:47
salieri
salieri
En dat was dus gewoon mijn tekst

Maar goed, laten we maar ontopic gaan...
 

03-11-2009 15:23:28
manuel25
manuel25
Omdat het over de GTW's gaat, plaats ik het hier even: Bij de recente spot hebben de 10345 en 10346 nog geen naamvermelding in het pop-up venstertje. De 10345 heet Ruurt Hazewinkel en de 10346 Pieter Jelles Troelstra. Ook de lijst met materieelnamen is hier nog niet op aangepast.  

03-11-2009 20:32:34
salieri
salieri
Wat doe je als het raam niet meer omhoog kan? Juist, je plakt er een vuilniszak op!%08%
http://i638.photobucket.com/albums/uu110/DH3206/IMG_4073.jpg
Treinstel 10228, 03 november 2009