30-09-2011 22:16:54 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Ik moet elke ochtend om 7.25 met de trein van Ws naar Gn. In Sda moeten al de eerste mensen staan en dan moeten er nog 6 stations komen. Trein verlengen kan niet heb ik begrepen omdat de perrons te kort zijn. Maar als je dan bij vertrek uit Ws naar buiten kijkt, zie je aan de rechterkant van het spoor dus ri Gn de hele tijd de spoordijk lopen waar makkelijk dubbelspoor over kan tot Zb (zoals het vroeger ook was). Als Gn/Vdm en Ws/Gn nou een kwartiersdienst zou worden waarvan elk half uur een trein doorgaat naar Leer, is volgens mij het probleem voor deze spoorlijnen opgelost. Of zie ik dat verkeert![]() |
30-09-2011 22:19:40 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Nou,dat zit er dus nog een gebruiker standaard in me trein![]() |
30-09-2011 22:41:46 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Quote Haha, vorige week konden de eerste mensen al in Sda staan maar idd meestal begint het in Hgz. En ik zit meestal in de 1e stel%02% |
30-09-2011 22:47:27 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ik denk dat het goedkoper is een paar perrons te verlengen dan om dubbelspoor aan te leggen ![]() Andere optie zou nog kunnen zijn een soort van zonetrein: 2x/uur Gn-Zb non-stop en dan stopperend door tot Ws / Nsch 2x/uur Gn-Zb stoptrein 2x/uur Gn-Vdm stoptrein (als dat tussen Gn en Gerp tenminste kan) |
![]() |
advertentie |
30-09-2011 22:55:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Denk niet dat het lukt, je zit tussen Gn en Gerp al flink krap qua ruimte. Je volgt elkaar daar namelijk steeds op. Meer treinen passen niet. Al juich ik het natuurlijk wel toe, 6 treinen per uur ![]() Laatst bewerkt door salieri op 30-09-2011 23:00 |
30-09-2011 22:57:32 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
daniel81: Dat is ook best wel een goed idee, Maar kan de 2x/uur Gn-Zb niet beter 4x/uur Gn-Vdm worden? Dan waren er toch ook nog plannen voor een sneltrein leer/Gn? Hoe ver zijn die plannen? |
30-09-2011 23:04:26 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Wordt Zb-Vdm dubbelsporig gebruikt of als 2 enkele sporen (1 voor CARGO en 1 voor rezigers?) Met dubbelspoor zou dat moeten kunnen. Maar laten we wel even bij het probleem blijven: namelijk iedereen op een menswaardige manier meenemen. Een kwartierdienst Vdm is natuurlijk erg leuk voor die mensen, maar we zijn toch zeker sinterklaas niet? ![]() |
30-09-2011 23:06:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteAls je niet afhankelijk van Gerp bent dan zou je via het naastgelegen spoor richting Zb kunnen rijden ingeval van een non-stop rit. |
30-09-2011 23:17:20 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Als er een trein komt die vanaf Zb niet meer stopt dan denk ik dat er wel gestopt moet worden in Gerp. Een heleboel reizigers stappen al uit in Gerp. |
01-10-2011 19:19:35 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Zb-Vdm is enkelspoor, alleen in Veendam ligt een wacht- en aansluitspoor voor goederentreinen. |
01-10-2011 19:56:09 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Maar dat stukje van Zb naar Vdm is zo kort dat volgens mij een kwartiersverbinding wel mogelijk is. |
01-10-2011 21:06:59 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volgens de reisplanner doet de trein er 7 minuten over van Zb naar Vdm, met snelle in- en uitstappers moet het lukken%08% |
01-10-2011 22:02:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja dat wordt 'm dus niet![]() ![]() |
01-10-2011 22:10:50 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Je kan wel treinen combineren en splitsen te Zb![]() ![]() Niet dat het gaat gebeuren, maar die mogelijkheid is er. Laatst bewerkt door salieri op 01-10-2011 22:11 |
01-10-2011 23:14:46 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Splitsen gaat bij GTW's heel simpel. De mcn doet iets in de voorste cabine en het achterste treinstel blijft staan na vertrek van het voorste stel. Niets van deuren dicht en een stukje achteruit rijden met het achterste treinstel. Tenminste zo zie ik het bij Veolia, is dat bij Arriva ook zo? |
01-10-2011 23:20:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het idee was toch dat je de perrons niet hoefde te verlengen?![]() Deuren dicht en achteruitrijden is geen technische eis, alleen handig ter controle (en voor de reizigers om te zien waar de trein gesplitst is...) Laatst bewerkt door timtrein op 01-10-2011 23:20 |
01-10-2011 23:20:42 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Het splitsen gebeurd ook bij arriva vanuit de voorste cabine. Een vergelijkbare situatie heb je nu met treinserie 20300 dat met 2 stellen naar Nsch rijd en daar gespitst word in een deel dat doorrijd naar Leer en een deel terug gaat naar Gn. |
01-10-2011 23:35:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Quote In theorie moet dat wel lukken, de kruisingen in Gn even buiten beschouwing gelaten. Gn-Gerp is twee minuten (al haal je dat nooit), Gn-Gnl zou makkelijk in 4,5 minuut moeten kunnen, en 2x 4,5 = 9. Vraag is dan natuurlijk wel of je op de enkelsporige baanvakken na Zb nog een beetje fatsoenlijk uitkomt... |
02-10-2011 19:55:36 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
Quotede trein stellen woren ontkoppeld door 1 simpel knopje in de voorste cabine in te drukken. er zitten bij de arriva gtw's 3 knoppen voor het ontkoppelen, neem aan dat het bij veolia net zo is. De eerste knop ontkopel je treinstel 1 met 2, de 2e knopt is voor treinstel 2 met 3 en de 3e knop is voor treinstel 3 met 4. |
03-10-2011 20:50:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In het kader van het deel van de discussie die over Europapark ging: starthandeling van de bouw van het echte station morgen: http://www.gic.nl/nieuws/groningen-krijgt-fonkelnieuw-station-voor-47-miljoen Maar dubbelspoor naar Groningen hoofdstation zit daar niet bij... |
03-10-2011 22:49:10 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Wat er wel in staat is dat de trein naar Schiphol er niet gaat stoppen. Waarschijnlijk klok en klepel verhaal (of politieke uitspraak, maar dat is vaak hetzelfde). |
03-10-2011 22:53:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hoezo? Dat is ook zo. al moeten we het daarover in het Arriva-topic maar niet hebben, dunkt mij. Laatst bewerkt door broek53 op 03-10-2011 22:54 |
07-10-2011 08:02:28 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 10311 had een bestickering, maar die is er nu af. |
07-10-2011 22:18:48 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
QuoteEn de stewards spraken studenten er ook op aan en bij een ingangscontrole kwam je als niet ingecheckte student de trein niet in. Echter staat er nu op de website dat pas vanaf 3 november, bij afschaffing van de strippenkaart in o.a. Groningen, inchecken voor studenten verplicht is bij Arriva.. Bron: http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/nieuws/nieuwsdetail/ook-in-en-uitchecken-met-studentenreisproduct-maak-er-alvast-een-gewoonte-van/ |
08-10-2011 00:10:10 | ||
---|---|---|
Masjinist
![]() |
Quote Tjoekdjg: De eerste knop ontkopel je treinstel 1 met 2, de 2e knopt is voor treinstel 2 met 3 en de 3e knop is voor treinstel 3 met 4. Alleen als je 4 stellen op jou manier wilt ontkoppelen moet je bij knop 3 beginnen dan 2 en dan 1 dit i.v.m. de stuurstroom Laatst bewerkt door Masjinist op 08-10-2011 00:13 |
09-10-2011 00:34:01 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
precies, Ik nemen aan dat de rest op dit forum het ook snapt hoe ik het heb neer gezet. als je met 4 stellen op de de eerst knop drukt ben je niet meer in verbinding met de andere 3 stellen. |
11-10-2011 18:02:33 | ||
---|---|---|
AlexEverts
![]() |
Even een vraagje, ik weet niet of het eerder is besproken maar hoe zit het met wifi in de trein? ![]() Voor zo ver ik weet is het beschikbaar op de spoorlijn Leeuwarden/Gn en de Merwede-Lingelijn. Zijn er plannen om dit op meer trajecten in te voeren? Het is natuurlijk een overbodige luxe maar is wel aantrekkelijker voor de reizigers. %02% |
11-10-2011 18:18:42 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Dacht dat het ook de bedoeling was dat het in de Achterhoek in de nieuwe treinen komt, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. |
11-10-2011 18:34:36 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
QuoteTussen Lw en Gn ging het om een proef, die is al een hele tijd geleden gestopt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-12-2011 13:04:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tot nu toe niets van gelezen op Somda (hebben we daar geen spotters meer?): Op de Merwede-Lingelijn gaat het niet goed sinds de nieuwe dienstregeling. Twee nieuwe stations en erg krappe rijtijden, zo vinden ProRail en Arriva zelf. Lees verder op http://www.destadgorinchem.nl/lokaal/prorail_en_arriva_nemen_maatregelen_op_merwedelingelijn_20951994.html . |
29-12-2011 13:29:11 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Kijken ze niet naar technische oplossingen? Baanvaksnelheid verhogen bijvoorbeeld? Volgens de netverklaring nu tussen 81 en 125, dat zal wel 100 zijn? Me dunkt dat het wel uitmaakt als dat naar 140 zou kunnen. |
29-12-2011 13:34:16 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Als je snelheid gaat verhogen komen ook zaken als geluidsschermen plaatsen, overwegsecties aanpassen enz. om de hoek kijken. Het drillen van de reizigers is veel goedkoper %08% |
29-12-2011 14:13:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Quote130 op 't krapste stuk (Ddr-Sdt), de rest is 100. Waarbij de vraag is of je dat ooit haalt met de korte afstanden tussen Sdt, Bzm, Gnd en Bhdv. Grootste probleem zal 'm zitten in de korte kering te Gr: bij vertraging van een trein Ddr-Gr kan je wel de hinder voor de tegentrein verkleinen door op Gnd i.p.v. Bhdv te kruisen, maar dan haalt die trein vervolgens z'n kering in Gr nooit meer en vertraagd daardoor op z'n terugweg weer de in Bhdv kruisende trein naar Gdm waardoor de kruising in Gr daarvan weer misloopt. Gevolg zijn dingen die ik al eens heb zien langskomen: treinen die op Bsd - Gdm worden opgeheven om de vertraging er weer uit te kunnen krijgen. (of een 36800 opgeheven Gnd - Gr om dezelfde reden) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 29-12-2011 14:15 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-12-2011 14:38:18 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Grootste probleem is dat je op spoor 31A of 32A te Ddr geel krijgt, en je het volgende sein niet waar kan nemen. je mag dan dus tot Ddrs 40 rijden, tenzij de uitrijder aldaar (sein 1096) groen toont. gevolg is dus dat je daar gewoon met +2 of +3 aan komt. En dat geef je dus weer door aan je tegentreinen, die daardoor minder keertijd hebben. Er zijn al plannen voor het verhogen van de baanvaksnelheid naar 120 km/h, en een aantal overwegen kan dat makkelijk hebben. Een aantal anderen moeten nog aangepast worden. En wat de snelheidsverhoging betreft, tussen Sdt en en Bzm haal je de 120 wel. Bzm - Gnd niet, omdat je voor Gnd terug moet naar de 80, Gnd - Bhdv red je het net, maar voor Bhdv moet je weer terug naar 60. Sowieso inzin bij Bhdv, want je mag na het wissel nog een flink stuk 60 blijven tuffen... scheelde weer geld denk ik. Overigens, personeel gaf al in september aan dat het te krap was. Helemaal als Trdl je seinen niet groen zet, en je daardoor tussen Ddr en Ddrs v.v. gewoon niet harder mag dan 40. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-12-2011 14:39:43 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Heeft dat te maken met een stop-doorschakeling of is er een andere reden? |
29-12-2011 14:40:36 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Instelvoorschrift van ARI - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-12-2011 14:49:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hier wordt dan ook al wat gedaan (handmatig instellen / instelvoorschrift wijzigen), als ik het bericht verder lees. Dat soort dingen zet overigens meer zoden aan de dijk dan de in het algemeen schromelijk overschatte snelheidsverhogingen op dit soort korte trajecten. |
29-12-2011 16:08:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Los dat ARI wel op meer plekken een fatsoenlijke loop van de dienstregeling verstoort (daar zijn voorbeelden zat van), is het natuurlijk al heel kritisch om Ddrs-Sdt met negatieve speling te plannen zoals hier ook richting Gr is gebeurd. |
29-12-2011 16:18:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ARI verstoort in dit geval niets, denk ik. Het is een kwestie van de ARI-Trigger op de goeie plek programmeren. Tenzij de treinen een stationnement van een minuut in Ddrs hebben - dan kun je doen wat je wilt, maar gaat ARI niet aan de gang voordat de trein in Ddrs binnenkomt. |
29-12-2011 16:27:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Te Ddrs aankomst/vertrek van 1 minuut. |
29-12-2011 16:34:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kijk, dan kun je met ARI doen wat je wilt, maar een aankomst- en een vertrekbeweging stelt-ie nooit doorgaand in. Dan moet je de bij NSR wijd verbreide truc toepassen en er in de dienstregeling een korte stop van maken; dan wil ARI een beweging als doorgaand behandelen. Overigens & andersom: als de rijtijden niet gehaald worden van Ddr naar Ddrs met een extreme +2 of +3, deugt de dienstregeling (of de rijtijd in de dienstregeling) helemaal niet. De planning hoort er namelijk vanuit te gaan dat er bij een bediend sein op rood binnen gekomen wordt. |
29-12-2011 16:46:27 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Normaal kan je het zonder vertraging rijden (Lees, vertrek op laag groen in 1166, groen knipper 8 in 1120 of groen in 1122, en geel in 1106). Alleen het probleem is dat de sein 1106 pas uit de stand stop komt op het moment dat de trein sein 1120 of 1122 passeert. En of je hem ziet of niet, het is geen beter seinbeeld dus je mag je snelheid niet hernemen. (en ik weet dat er genoeg zijn die na de ATB-codewisseling toch gelijk tractie geven) - - - Hierlangs afscheuren - - - |
29-12-2011 17:47:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aan het uit de stand stop komen van sein 1106 moet wat te doen zijn; dat is zo te lezen een kwestie van een te late ARI-trigger. |
29-12-2011 18:31:52 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Jep, en dat zit er al in vanaf begin september 2011. Zijn al meerdere gesprekken met ProRail over geweest en het zou aangepast worden in procesleiding. Alleen wanneer weet niemand. Tijdelijke oplossing voor de korte keertijden is er doordeweeks in de vorm van extra machinisten die de trein bij binnenkomst gelijk opbouwen en remmen. Als de machinist omgelopen is (helemaal met 2 stellen), is de remproef gedaan en kan er gelijk vertrokken worden. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
25-02-2012 02:54:50 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Vandaag 25 februari gaat er weer een stammetje GTW's naar de Zaanstraat voor calamiteiten-reiniging van de 10232, onder begeleiding van de 10317 en de 10318. Vertrek uit Lw is om 6:00 onder treinnummer 89555. Aankomst Aswplz is om 8:32. Enige passagetijden zijn: Zl - 7:00, Amf - 7:46, Hvs - 7:56 en Asd - 8:25. Fotografen doe er je voordeel mee. Veel plezier. Terugreis zal ergens aan het begin van de middag zijn, is nog niet aangevraagd. Laatst bewerkt door 3222 op 25-02-2012 02:57 |
25-02-2012 08:21:48 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Spiketrain: spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Laatst bewerkt door spiketrain op 25-02-2012 09:04 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
26-02-2012 17:08:22 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Was de 232 misschien betrokken bij de aanrijding tussen Sauwerd en Groningen Noord die plaats vond in de avond van 5 februari of heeft zich na dit voorval nog ergens een aanrijding voorgedaan in Friesland of Groningen? Als dit het stel was van 5 februari dan heeft het toch wel vrij lang geduurt voordat het stel naar Amsterdam kon voor reiniging. |
27-02-2012 14:50:39 | ||
---|---|---|
greyhound
![]() |
Quote Tussen Bzm en Gr 120 of 130 zou toch ook wel helpen. Is volgens mij het langste stuk. |
19-06-2012 13:21:20 | ||
---|---|---|
stefanb
![]() |
wanneer komt de eerste nieuwe GTW in Nederland |
19-06-2012 15:57:08 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zodra ze er in Zwitserland mee klaar zijn denk ik,daar worden die dingen toch afgebouwd als ik het goed begrepen heb. Het heeft dus weinig zin om er naar te vragen,dat men theoretisch een datum heeft vastgesteld om de 1ste afleveringen te doen zegt niet dat dat in de praktijk ook gehaald zal worden. Gewoon afwachten en alles in de gaten houden is de beste remedie ![]() Laatst bewerkt door phantom op 19-06-2012 16:01 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-06-2012 16:41:27 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Augustus of begin September, komen de eerste treinen richting Zutphen tbv instructie voor trein en onderhoudspersoneel. |
19-06-2012 16:44:08 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zijn ze precies hetzelfde als wat er nu al in het noorden rijdt? (zal vast al eens ergens in dit draadje aan de orde geweest zijn, maar 'k heb niet zoveel zin tientallen pagina's terug te gaan lezen ![]() Laatst bewerkt door daniel81 op 19-06-2012 16:45 |
19-06-2012 17:14:27 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nee ze zijn toch wel op een aantal punten anders, zo komen er in de achtershoekse diesels een Deutz Dieselmotor in terwijl in de groningse/friese een MAN diesel in zit. En daarbij zit natuurlijk ook een verandering in in de aansturing. |
19-06-2012 17:53:37 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Maar kunnen ze wel gezamenlijk rijden? (Zodat er bij een hoge defectenstand in de Achterhoek een stel uit het noorden bij kan springen en andersom) Laatst bewerkt door dennistd op 19-06-2012 17:53 |
![]() |
advertentie |
19-06-2012 19:55:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Het feit dat er een andere motor in ligt, hoeft niet per definitie in te houden dat de treinen niet gekoppeld kunnen rijden. Dat zal meer door de electronica bepaald worden. Je bent alleen wel optimistisch. Er rijdt nog geen trein en je maakt je al druk over de defectstand!?!! ![]() ![]() |
19-06-2012 19:57:28 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik neem aan van wel. de MAN motoren voldoen niet helemaal aan de verwachtingen vandaar een andere motor. |
20-06-2012 07:46:44 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik denk ook dat het verschil tussen een 2/6 en een 2/8 groter is dan een GTW met MAN of een GTW met een Deutz motor. Ik kan me ook niet indenken dat het een beperking zou zijn bij het gekoppeld rijden. |
20-06-2012 12:26:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, zeker ook omdat die motoren de trein niet aandrijven, maar alleen stroom opwekken. |
20-06-2012 19:44:41 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote De Fa.Stadler zegt in een mededeling in het blad "Eisenbahn" (Osterreich) van deze maand juni dat het om een nieuw ontwikkelde, milieuvriendeijkere motor gaat. |
20-06-2012 22:45:13 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik denk dat Arriva het vooral belangrijk vindt dat ze wat minder schade en storing hebben dan bij de MAN-motoren![]() |
21-06-2012 09:30:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
MAN motor: http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/7412713276/in/photostream je kunt inderdaad zeggen dat je een milieuvriendelijkere motor wilt ![]() Laatst bewerkt door mich op 21-06-2012 09:35 |
21-06-2012 12:28:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En warom is ie op de foto niet mileuvriendelijk, omdat ie een koelwaterlekkage heeft? Dat kan met een mileuvriendeljkere motor net zo goed... |
21-06-2012 16:31:06 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Koelwater is een vloeistof die vrij agressief is. Rubbers en pakkingen drogen uit en gaan na een tijdje lekken, is normaal. En is bij normaal onderhoud te voorkomen. En wat betreft Milieu en vervoer Soms denkt men de het mileu te helpen, maar schuif je het probleem alleen maar op. Kijk maar naar de electrische auto, die is nu schoon, maar straks bij afvoer, hou je toch een behoorlijk groot pakket Accu's over wat nog veel schadelijker is voor het mileu. |
22-06-2012 02:00:14 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Tja. Dat is altijd zo. Wel is het dat elektrische energie deels duurzaam opgewekt kan worden. Ook kun je veel besparen door zoveel mogelijk mensen per voertuig te vervoeren. Dus in die zin is de trein vrijwel altijd beter voor het milieu. Ook een dieseltrein. |
22-06-2012 08:42:59 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Groene stroom is ook minder groen dan energie maatschappijen ons willen laten geloven, hetzelfde geld voor biobrandstof. Een trein of bus is in de regel wel zuiniger dan een auto. Alleen zal je in de bereking ook de rustige ritten moeten meenemen. Maar we dwalen af. Heeft iemand enig idee of de bestelde GTW's ook echte GTW's of als FLIRT-II gebouwd zijn? |
22-06-2012 09:05:46 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Op de foto van de Vechtdallijn-GTW (Zl-Emn topic) zie je dat het een 'gewone' GTW is. De Flirt II heeft een heel andere kopvorm. |
22-06-2012 11:06:53 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volgens mij is de kopvorm niet relevant. De GTW heeft een aparte wagen waar de aandrijfunit in zit. Op deze wagen rusten de aanliggende bakken. |
22-06-2012 11:21:15 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Niet relevant? Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het uiterlijk van de trein ook best interessant vinden hoor. |
22-06-2012 11:49:54 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Volgens mij bedoelt waalkade aan te geven dat de kopvorm niet relevant is voor het onderscheid tussen Flirt en GTW. Het specifieke en bepalende van een GTW is de aparte motormodule. Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-06-2012 11:50 Dick van den Hoven |
22-06-2012 16:08:03 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het ging in de vraag niet om het verschil tussen Flirt en GTW, maar tussen Flirt II en GTW. Dat verschil kun je duidelijk zien in de kopvorm. Hoewel ik vermoed dat GTW-II ook ongeveer de kopvorm van de Flirt-II krijgt, is dat voor de nu aankomende Arrivastellen dus niet aan de orde. Zou men gaan kiezen voor iets Flirtachtigs, zeker als het de Flirt-II is, dan moet je het hele toelatingscircus opnieuw gaan doorlopen. Nu het de 'oude' GTW is zal dat voor het overgrote deel achterwege kunnen blijven. |
22-06-2012 16:36:44 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
De Nederlandse GTW’s waren de eerste Stadler producten met een cabine volgens de nieuwe Euro crashnorm gebouwt werden, nog voor dat de norm officieel van kracht was. In eerste instantie werd er in de fabriek een beetje schamper en gekscherend over die eigenzinnige Hollanders gesproken. Dat hielt snel op toen de SBB Elsass Flirt geen toelating voor Frankrijk kreeg. Daarna werden de cabines van normaalspoor materieel bij Stadler volgens de Euro crashnorm ontworpen en gebouwd. De enige uitzondering vormen de SBB en Westbahn Kiss (dubbeldekker) stellen. Deze zijn nog niet volgens de nieuwe Euro crashnorm gebouwd. Laatst bewerkt door jeanne op 22-06-2012 20:30 |
22-06-2012 16:49:44 | ||
---|---|---|
david_meye
![]() |
http://www.lc.nl/friesland/regio/article14995053.ece/Treinen-Arriva-te-volgen-met-mobieltje Op http://www.treinviewer.nl kan je de treinen volgen in het noorden van het land. Laatst bewerkt door david_meye op 22-06-2012 16:50 |
22-06-2012 18:23:41 | ||
---|---|---|
johnrail
![]() |
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ voor de duidelijkeheid treinenloop voor heel Nederland terug naar onderwerp Arriva ![]() Laatst bewerkt door johnrail op 22-06-2012 23:48 |
23-06-2012 09:23:52 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De spoorkaart van heel Nederland is een project van een hobbyist die z'n gegevens baseert op de Actuele Vertrektijden, leuk gemaakt, maar niet 100% nauwkeurig.Quote Dit initiatief is van Arriva en Prorail zelf en werkt op basis van de GPS-posities van de treinen, behoorlijk nauwkeurig dus. Leuk dat men zoiets introduceert. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
27-06-2012 12:02:59 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Kan het zijn dat deze onderweg is naar Nederland? http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5962423 |
27-06-2012 12:17:26 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Waarschijnlijk niet, zie ook Quoteen de reactie daaronder. De spotlocatie ligt onlogisch voor Polen- Nederland maar wel logisch voor Polen - Zwitserland |
03-07-2012 13:30:41 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://www.destadsregio.nl/nieuwsbrieven/e-nieuws/e-nieuws-nr.-5-2012/voorbereiding-op-stations-gestart-voor-nieuwe-treinen Gaat over de lijn(en) naar Winterswijk. |
03-07-2012 22:35:18 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Grappig, op de link ook een eerste foto van een GTW in BRENG-kleuren!![]() |
03-07-2012 22:42:33 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Uit dit artikel: "Arriva en Hermes gaan met de nieuwste Stadlertreinen rijden. Deze treinen hebben meer zitplaatsen. Bovendien hebben reizigers meer beenruimte, is de instap makkelijker en kunnen deze treinen hogere snelheden bereiken." Met een lintje haal je al 130, dus 'k ben erg benieuwd waar ze die hogere snelheden willen gaan rijden ![]() |
03-07-2012 22:45:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Lintjes zijn max 120 |
03-07-2012 23:22:21 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ze hebben het over "kunnen" hogere snelheden bereiken, dat werkelijk doen is iets heel anders...! |
03-07-2012 23:36:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En binnenkort hebben we ook op de noordelijke lijnen gratis WiFi internet: http://www.treinenweb.nl/news/2427 Thumbs up Arriva. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 03-07-2012 23:36 Choo choo..... |
04-07-2012 00:51:57 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Beelden van de aankomende levering en bijzondere ontmoetingen tijdens de beproefing. http://www.facebook.com/media/set/?set=a.396519510399388.104419.102721199779222&type=1 Laatst bewerkt door jeanne op 04-07-2012 00:52 |
04-07-2012 08:39:05 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Aan het UIC-nummer te zien gaat er dus gewoon doorgenummerd worden vanaf de stellen in het noorden. (eindigend op 252, waar de laatste in het noorden de 251 is. |
04-07-2012 10:06:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Deze gaan naar de lijn Zwolle-Emmen toe, toch? Of was het nou de achterhoek? Laatst bewerkt door aarclay op 04-07-2012 10:07 Choo choo..... |
04-07-2012 10:23:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote "In totaal gaat het om een bedrag van bijna 900.000 euro waarvan Groningen zo'n 6 ton voor haar rekening neemt" Da's nogal niet een subsidie, volgens mij heeft NS de inbouw ervan zelf bekostigd meen ik? |
04-07-2012 10:33:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDe rood/witte zijn voor de Achterhoek, de blauw/witte voor Zl-Emn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-07-2012 21:36:47 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De stellen voor Zl-Emn worden elektisch, de stellen voor de Achterhoek worden diesel. Overigens zien deze stellen er met rode dakrand beter uit dan de Noord Nederlandse met witte dakrand. Shqiperise-lopers? |
05-07-2012 01:13:40 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
Ik zie ook dat de 252 een andere raamindeling heeft net als op de piko modeltreintjes een klein raam bij de deuren. |
06-07-2012 22:57:53 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Zijn die brede ramen nu breder dan bij de Noordnederlandse Spurts? Of is de afstand tussen de ramen nu breder? Volgens de factsheet zijn de stellen voor Noordnederland en voor de Achterhoek toch even lang. Overigens is de zitplaatscapaciteit van de Achterhoekse stellen lager. Volgens de tekst is de steek groter. Shqiperise-lopers? |
06-07-2012 23:23:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Kijk maar eens goed naar de indeling: de Spurts voor de Achterhoek en Vechtdallijnen hebben allemaal vierzitjes wat dus de andere raamindeling verklaart. Bij het kleine raampje naast de deur zit nog een tweezit die de overgebleven ruimte opvult. Dit uiteraard in tegenstelling tot de Spurts van de Noordelijke lijnen en de MLL die vooral tweezits hebben, aan de ene kant vooruit en aan de andere kant achteruit. Waarbij het me op de MLL al geregeld opviel dat dan vervolgens iedereen aan de kant zit waar je "vooruit" gaat als het niet al te druk is, op zich is dus wel wat voor de keuze van vierzits te zeggen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-07-2012 09:12:54 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Of ze hadden van die kantelrugleuningen moeten gebruiken, zoals bij de Duitse railbussen. Dan kunnen de reizigers zelf beslissen of ze allemaal vooruit willen rijden of met z'n vieren tegenoverelkaar. Shqiperise-lopers? |
07-07-2012 09:55:45 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
In dit korte lontjesland moet je dat soort mogelijke keuzes vermijden. Bron van ruzie. Op zich een goed idee overigens. |
07-07-2012 11:57:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
In dit kortelontjesland hebben die dingen ook jarenlang bestaan, bijvoorbeeld in de tram. |
07-07-2012 12:07:59 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Sommige media en politieke partijen willen de mensen laten geloven dat Nederland een kortelontjesland is. Dat is puur bangmakerij voor het eigen gewin van deze media en partijen. Volgens de statistieken zijn Nederlanders buitengewoon gelukkig en welvarend, dat laten we ons niet door een kleine groep afpakken. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-07-2012 19:28:32 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Quote Daar heb je gelijk in, maar ik vind die witte deuren dan ook niet mooi, had die dan ook rood gemaakt!! Werkzaam bij Arriva |
07-07-2012 19:36:11 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Quote Volgens een nieuwsbericht uit 2009 heeft de NS 15 miljoen subsidie ontvangen, maar kreeg ook Arriva geld van de rijksoverheid voor wifi in alle treinen. http://webwereld.nl/nieuws/64418/t-mobile-levert-wifi-in-ns-treinen---update.html |
07-07-2012 20:32:05 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Was deze video al bekend bij iemand? De nieuwe treinen voor de Vechtdallijn. http://www.youtube.com/watch?v=LbObgjoDyf0 (hsl)-mcn Ehv |
07-07-2012 21:55:10 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Jazeker, deze ook http://www.youtube.com/watch?v=ilx96b0rIHc ? Daar is stel 517 te zien, dus ik ga er maar zo vanuit dat de Emmer-Stellen genummerd zijn als 411 t/m 416(2/6) en 517 t/m 524(2/8). Garantie tot aan de voordeur. |
25-08-2012 17:11:49 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Gisteren zijn er twee nieuwe? rode Arriva's D-GTW's gezien bij Hannover richting westen. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6041638 Laatst bewerkt door ehbk2006 op 25-08-2012 17:13 |