10-06-2014 17:39:27 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ben benieuwd welke er weg is/zijn. Alle stellen die in aanmerking komen voor verlenging waren zondag nog aanwezig op Gn. |
10-06-2014 20:43:33 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
De komende dagen kan ik dit helaas niet navragen bij het nfl i.v.m. zijn werk. Jammer dat ik dat niet doorgevraagd heb. Misschien is het alleen nog maar een tussenbak geweest. Jeanne Kok |
11-06-2014 11:22:10 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
@wiedijk: Je stapt in de trein op perron 5B gelegen naast spoor 5B ![]() Annywho: Wat ik begrepen heb is, dat er momenteel gesteggeld word over het wel of niet laten saneren van spoor 5B en perron 5 om te verbreden en om te nummeren in perron 6, dit gezien met het oog op de toekomst om treinen te kunnen laten doorrijden vanuit Hlgh of Sk naar Gn (-Dld). En inderdaad, bij Alddiel (Ouddeel) zou er een brug naast gelegd kunnen worden of de huidige vervangen voor een dubbelsporige nieuwe, het is maar net waar de meeste kosten inzitten. Mooi voorbeeld: Een dubbelsporige brug bij Zuidhorn bleef uit wegens een meerkosten plaatje van 5Mln (Eu), kosten die volgens beide Provincies als onnodig hoog werden geacht!! Gr:MV Laatst bewerkt door mv op 11-06-2014 11:23, reden: txt |
11-06-2014 17:08:23 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Arriva gaat de treinen in de Achterhoek voorzien van een camera voor op de trein, om zo sneller het treinverkeer te kunnen hervatten na aanrijdingen (minder onderzoek door politie nodig). http://www.tubantia.nl/regio/achterhoek/frontcamera-s-op-alle-treinen-van-arriva-1.4400126 |
![]() |
advertentie |
11-06-2014 18:09:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een goed idee, gezien het aantal stijgende dashcams die in auto's worden ingebouwd (met een simpel zuignapje) vraag ik me af waarom ze niet eerder op dit idee zijn gekomen in de treinenwereld van Nederland? Ik prijs het idee aan. Mogen ze ook wel in de VIRMm-1 bouwen. De apparatuur voor registratie zal dan al wel aanwezig zijn, dus niet echt veel extra moeite. Zoiets kan je prima in de neus inbouwen. Choo choo..... |
11-06-2014 21:08:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik weet niet of je de beelden wil terugzien bij een serieuze aanrijding maar aan de andere kant kunnen de beelden confronterender zijn dan het Belgisch spotje. |
11-06-2014 23:00:18 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als er een aanrijding met een persoon op een station is kun je hiermee natuurlijk ook makkelijker vaststellen of iemand geduwd is of uit zichzelf gesprongen. Ook een aanrijding met een voertuig op een overweg kun je zien of de auto misschien al vast stond op de overweg, of er met opzet kort voor de trein op gereden is... |
11-06-2014 23:23:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om die vaststelling gaat het precies. Arriva wil het urenlange verhoren en sporen zoeken (!) dat na elke aanrijding volgt, bekorten. |
12-06-2014 06:05:50 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Hier offtopic maar NS is/was om die redenen best lang geleden hier ook al mee aan het testen, zeker vorig jaar al. Of die proef nog loopt weet ik niet |
12-06-2014 08:13:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De vraag is dan waarom het bij testen gebleven is. Op hun bussen heeft Arriva bijvoorbeeld al jaren dergelijke camera´s zitten met gelijksoortige redenen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-06-2014 13:28:29 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Op welk materieel was dit? Choo choo..... |
12-06-2014 15:25:02 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Sowieso op een VIRM was het (nieuwe 9500 meen ik), verder weet ik niks van de omvang van die proef af. |
24-06-2014 19:33:07 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Na een jaar of 20 komt de sneltrein Ws-Gn weer terug. Stopt alleen in Hgz en Gerp. In Ws komt er een perron bij, vermoedelijk langs spoor 3. Verder heeft men het over seinverdichting en snelheidsverhoging. Men wil het in 2018 operationeel hebben. |
24-06-2014 19:47:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Even voor de duidelijkheid, het betreft vijf ritten in de ochtendspits, waarvan twee van/naar Leer. Details zijn nog enigszins wazig. Laatst bewerkt door timtrein op 24-06-2014 19:51 |
24-06-2014 20:53:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het klinkt als het plan waarin in Winschoten spoor 1 kopspoor wordt en spoor 2 aan een verlengd perron in fasen te gebruiken wordt. Als het dat plan is, dan zit er ook snelheidsverhoging tussen Winschoten en Zuidbroek in en een blokindeling op hetzelfde baanvak, omdat de snel- en de stoptrein daar vlak achter elkaar zitten. |
24-06-2014 23:04:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat klopt, dat is enige tijd eerder al eens langsgekomen. Ik meende dat daarin ook genoemd werd dat de sneltrein gevormd werd door van een trein (welke richting weet ik niet meer) een stel af te trappen, maar daar ben ik niet zeker van. |
25-06-2014 09:38:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDie proef was niet met specifiek materieel maar een klein aantal machinisten van standplaats Hgl (als ik het goed onthouden heb) had een koffer mee met apparatuur die ze konden opstellen in de cabine. |
25-06-2014 16:31:53 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De Noordelijke GTW's krijgen een heuse stiltezone. De B-kopbak (met allen tweede klas) is hiervoor aangewezen. Diverse stellen hebben al stickers gekregen. |
25-06-2014 17:22:48 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Stiltezone bestond al. Aleen het was aan de binnenkant te herkennen aan een soort van stikker achtig iedee op het glaswerk aan de binnenkant. Laatst bewerkt door j.jager op 25-06-2014 17:24 |
25-06-2014 19:49:37 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Deze stikkers zijn nu aangebracht https://www.flickr.com/photos/hielkeoud/14434804184/ Hielkeb |
30-06-2014 21:49:16 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De stiltezone's in de GTW's bestaan al sinds het begin in 2006. De stiltezone was alleen herkenbaar met een blauwe stikker van ongeveerd 6x6 cm, aangebracht op de cabinewand als ik mij niet vergis. Deze stickers maken het wel herkenbaarder! Laatst bewerkt door kbrandsma op 30-06-2014 21:49 |
30-06-2014 21:53:03 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Klopt was standplaats hengelo, heb eens een ex collega gesproken, die er bij betrokken was. Koffer was groot en onhandig. |
30-06-2014 22:39:44 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteNiet op de cabinewand maar op het glas in de hal. Aannemelijk deze: http://i59.tinypic.com/qp1ilj.jpg Laatst bewerkt door j.jager op 30-06-2014 22:40 |
30-06-2014 22:48:39 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Juistem. En daarbij kan ik mij voorstellen dat deze door de nietsvermoedende reiziger wordt gemist. Met de nieuwe bestickering is dat niet meer mogelijk. |
01-07-2014 11:22:07 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dat denk jij. De praktijk bewijst anders, groot formaat letters heeft geen gegarandeerd effect. |
01-07-2014 11:35:45 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik heb net doorgekregen dat de 347, 348 en 349 samen met de 244 op weg zijn naar Polen voor de verlenging %05% |
01-07-2014 11:51:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Inderdaad. Gisteren nog twee dames die uitgebreid zaten te keuvelen en één van de twee nam vervolgens de telefoon op met 'ik zit in de stiltecoupé' en ging toen alsnog een kwartier luid zitten telefoneren... |
01-07-2014 12:11:14 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteBen benieuwd wat er van klopt. Pasgeleden is hier gemeld dat er bij Stadler in Bussnang iets omtrent Arriva stond. |
01-07-2014 12:23:56 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Mijn bron heeft het weer van een andere collega. Daarbij, men kan die bakken ook overgebracht hebben naar de andere werkplaats in Polen![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-08-2014 12:59:38 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Zondag kwamen drie GTW's (2x 2/8 + 1x 2/6 terug uit Aachen naar Leer. Maandag is schadestel 372 opgehaald in Bh voor herstel. Foto's daarvan op Drehscheibe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7067916 |
19-08-2014 13:54:29 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteWat heeft een stiltezone daar in GTW´s überhaupt voor nut trouwens, immers zit er nog nieteens een deur tussen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-08-2014 16:11:17 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
QuoteEn daarmee kwam er een einde aan de folie behandeling in Aken. Alle stellen zijn nu behandeld. |
20-08-2014 07:58:19 | ||
---|---|---|
alfred
![]() |
QuoteIn de vechtdal GTW's zit die er wel degelijk! |
20-08-2014 08:34:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Mja, oke. Maar in de MerwedeLingeLijn-GTWs zit dus ook een stiltezone (op de plek van de voormalige business-seats, oftewel de 2e klas met stopcontact) alleen dan zonder deur. Nou scheelt het allicht dat er daar maar de helft aan niet-stilte-zitplaatsen achter zit omdat het de fietsenbak betreft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-08-2014 17:01:51 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
En vandaag gezien dat treinstel 10235 de 10335 is geworden. In de planning zou treinstel 10236 verlengd gaan worden maar nu wordt het de 10235. Alleen het is nu nog wel een tweetje. De te verlengen stellen zijn de 10235, 10247-10251. Waarvan de 10247-10249 nog te Polen zijn voor verlenging. |
24-08-2014 11:27:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Toch ben ik benieuwd tot hoever de extra bakken gelijk zullen zijn als de andere die al bestaan..![]() Je praat wel over een trein die al 7 jaar oud is. In al die jaren zal de constructie van zo'n bak ook verbeterd zijn op sommige punten, lijkt me, waarop er toch misschien enkele afwijkingen te zien zullen zijn ![]() Choo choo..... |
24-08-2014 22:03:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De constructie van de bak is onderdeel van de toelating dus daar zal niets aan gewijzigd zijn. Je hebt het dan écht over details als een ventilatieroostertje van dezelfde afmetingen dat door firma A niet meer leverbaar is en nu door firma B wordt geleverd, of een andere leverancier van de stof van de banken waardoor ze anders aanvoelen. Dat soort gefrutsel. |
24-08-2014 22:06:40 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Precies dat lijkt mij ook. Kan me ook voorstellen dat zo'n treinstel maar tot op zekere hoogte compatibel is met onderdelen van een nieuwere generatie, dat heeft niet alleen met software te maken. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-08-2014 18:19:19 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ik zag vanmiddag in Ltv een rood/witte 10260, die is dus weer ontdaan van z'n Ellen ten Damme bestickering. Garantie tot aan de voordeur. |
25-08-2014 19:02:18 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
QuoteRond 17.00 uur vanmiddag in Lw op het opstelterrein de verlengde 348. Goed herkenbaar door witte deuren. Stel staat 'verkeerd' om. Benieuwd of daarmee ook de 347 en 349 weerom gekeerd zijn...? |
27-08-2014 19:28:09 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik meld geen nieuwtjes meer... Laatst bewerkt door salieri op 10-09-2014 11:58 |
27-08-2014 19:40:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat lijkt me toch een vreemd argument, DDZ is ook niet met witte deuren afgeleverd en het ICR wat nu Hlm uit komt rollen evenmin... |
27-08-2014 19:44:35 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Toelating voor 2/6 en 2/8 is er toch al? Of moet ik zo'n verlengde anders zien? Lijkt mij niet dat il&t elk individueel treinstel keurt maar dat Arriva daar zelf procedures voor heeft? Laatst bewerkt door sfj op 27-08-2014 19:46, reden: Individueel belangrijk extra woordje Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
27-08-2014 19:47:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is het niet zo dat er een wit vlak op de deuren aanwezig moet zijn, en dat Arriva maar vindt dat ze hun deuren maar volledig wit maken? DDZ heeft ook twee witte pijlen op de deuren, en ik had vernomen dat er al een paar ICR's uit de werkplaats zouden zijn gerold (nog niet in dienst) die ook hetzelfde zouden hebben? Gezien ze nog niet in dienst zijn, kunnen we spreken van: "Wat nog niet is, zal nog wel komen". Laatst bewerkt door aarclay op 27-08-2014 19:48 Choo choo..... |
28-08-2014 10:54:53 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Quote In dat kader toch vreemd dat dan Wieder line stel 303 ook witte deuren heeft gekregen? De verlengde 347-349 stonden gister inderdaad nog steeds onaangeroerd in de dieselhoek Leeuwarden. |
28-08-2014 11:54:14 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Even voor de duidelijkheid: de achterliggende gedachte is dat deuren van buitenaf goed zichtbaar moeten zijn. Dit vanwege slechtzienden en wellicht hulpverleners e.d. Een kleur eisen is dan nogal merkwaardig, immers op een compleet wit treinstel (wat niet verboden is) zou de maatregel averechts werken. Op het sprintermaterieel, buffels en plan V's zijn de deuren juist goed herkenbaar doordat ze NIET wit zijn, en dat lijkt mij dik in orde. Het IC materieel scoort wat dit betreft echter slecht, evenals dus de Arriva-GTW's in de 'oude' uitvoering. |
28-08-2014 12:28:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat klinkt een stuk logischer![]() Dat zal ook de reden van het verschijnen van de pijlen op de DDZ en ICR rijtuigen dus zijn. |
28-08-2014 12:58:07 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Quote Dus zou het logisch zijn, in tegenstelling wat saleri schrijft, dat ook de andere Noordelijke GTW's nu witte deuren zouden krijgen. |
28-08-2014 13:09:21 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Quote Worden pas na een officieel persmoment op 2 september om 16.00 uur ingezet. |
28-08-2014 14:57:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Niet als die eis alleen geldt voor nieuw of gerenoveerd materieel zoals vaker is bij de invoering van dit soort regels. |
28-08-2014 15:31:48 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Ook al geldt die eis niet is het nog steeds een logische gedachte de deuren van alle stellen wit te maken. Vanwege de achterliggende gedachte, en voor eenheid in het materieelpark. |
28-08-2014 15:40:52 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Quote Ik begrijp wat je bedoeld, maar aangezien dat wieder-line stel niet nieuw of gerenoveerd is, zou je daaraan kunnen afleiden dat Arriva zelf ook graag zou zien dat alle stellen dat zouden krijgen. zal wel van de kosten afhangen of ze allemaal nog eens zo worden... |
28-08-2014 16:31:17 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Edit: nutteloze reactie Laatst bewerkt door jorgo op 28-08-2014 16:32 |
28-08-2014 21:05:10 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
QuoteQuote Inmiddels is de inzet van 3 verlengde stellen per a.s. maandag al in de Friese media onder de aandacht gebracht: http://www.lc.nl/friesland/langere-treinen-naar-groningen-17585293.html |
![]() |
advertentie |
28-08-2014 21:40:25 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteVolgens mij zijn de stellen van de Vechtdallijnen ook pas in Nederland voorzien van witte stickers over de deuren. |
29-08-2014 11:55:11 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Er staan 3 verlengde stellen in Leeuwarden, 347,348 en 349 foto's op https://www.flickr.com/photos/hielkeoud/ Laatst bewerkt door hielkeb op 30-08-2014 08:38 Hielkeb |
29-08-2014 12:13:49 | ||
---|---|---|
erikw
![]() |
Quote Klopt Laatst bewerkt door spiketrain op 30-08-2014 19:45, reden: Quoot ingekort. |
30-08-2014 14:45:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik geef ook alleen maar door wat mij verteld is![]() |
31-08-2014 15:11:27 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vanmiddag heeft treinstel 10349 zijn eerste rit naar zijn verlenging in de reizigersdienst gereden als 37437 v en daarna te Gn achtergelaten en staat daar nu GDST. Laatst bewerkt door martijn24 op 31-08-2014 15:11 |
10-09-2014 09:53:12 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Er viel mij gisteren nog wel iets op aan de verlengde stellen. In de A-bak is het aantal zitplaatsen in de eerste klasse nog steeds acht in plaats van zestien zoals in de overige 2/8. |
10-09-2014 17:23:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Kennelijk is de stoelopstelling niet mee gewijzicht ten opzichte van de andere stellen. Overigens is de tussendeur van de a bak er wel uitgehaald, dit wat bij de veolia stellen niet gebeurt is. |
10-09-2014 17:48:14 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Gewijzigd.![]() |
12-09-2014 11:09:40 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Een aantal berichten verplaatst naar de discussie over Heerlen-Aken, omdat ze hier toch niet zo goed pasten: https://somda.nl/forum/15336/Concessie+Heerlen+-+Aken+%28D%29/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-09-2014 22:54:03 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ik kan het niet herinneren of het hier eerder is gemeld. Ook met de zoekfunctie kan ik niets in dit onderwerp terugvinden over dat de Voith letters zijn verdwenen op de werkplaats te Leeuwarden en dat er Stadler plakkaten voor in de plaats zijn gekomen. Een kleine zoektocht stuit op een nieuwsbericht van eind 2013: http://www.spoorpro.nl/materieel/2013/12/02/stadler-rail-neemt-onderhoudsbedrijf-voith-over/ Laatst bewerkt door kbrandsma op 18-09-2014 22:54 |
18-09-2014 22:56:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is in Blerick ookal een ruime tijd weer dat de borden vervangen zijn![]() |
20-09-2014 15:39:05 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Er staan momenteel weer een aantal verlengde Spurtjes klaar op Lw rangeer zz Gr:MV P.s:Hek zit vaak dicht bij entree terrein van NedTrain / Strukton Laatst bewerkt door mv op 20-09-2014 15:39 |
18-10-2014 18:32:34 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Uit betrouwbare bron komt morgen de 10350 als verlengde stel terug uit de Poolse fabriek. Tijden was niet bekend. |
30-10-2014 17:49:45 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De harde piep in de GTW's van het Vechtdal wordt aangepast. Arriva heeft ontheffing gekregen: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/geen-hard-gepiep-meer-treinen-vechtdallijn Dick van den Hoven |
30-10-2014 17:53:49 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Heel fijn! Nu de dieselstellen voor de Achterhoek en de Betuwe nog! Edit: zie hieronder! ![]() Laatst bewerkt door martijn op 30-10-2014 17:55 |
30-10-2014 17:54:07 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Ook in Achterhoek Rivierenland gaat Arriva de pieptoon aanpassen... Eindelijk!! (www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2073700/minder-lawaai-in-treinen-arriva.htm) |
30-10-2014 18:21:42 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ik heb horen zeggen dat Arriva de busconcesie heeft gewonnen klopt dit ruud.h |
30-10-2014 18:39:51 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Welke busconcessie? In dit topic wordt eigenlijk alleen maar gediscussieerd over de treinen van Arriva... |
30-10-2014 19:27:08 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Ze hebben in Brabant de concessie gewonnen, maar dat is hier niet van belang![]() |
30-10-2014 19:45:15 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Bovendien bestaat 'de' concessie in Brabant niet omdat Brabant qua bus drie concessiegebieden kent: Oost, West en SRE. |
30-10-2014 19:59:25 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Oost en West zijn samengevoegd, dus wel een vrij grote concessie inmiddels, maar we dwalen af![]() |
30-10-2014 20:06:51 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Volgens mij is dat niet waar. Persbericht Arriva april 2014: "Vandaag, woensdag 9 april 2014, heeft de provincie Noord-Brabant bekend gemaakt ook de concessie West-Brabant te gunnen aan Arriva. De eerdere gunning van Oost-Brabant blijft gehandhaafd. Beide concessies gaan vanaf 14 december 2014 in. De looptijd van de concessie Oost-Brabant is 10 jaar en de concessie West-Brabant heeft een looptijd van 8 jaar." |
30-10-2014 20:12:03 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Graag weer terug on-topic naar het spoorvervoer van Arriva. Groet, Spiketrain |
30-10-2014 20:18:17 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Het volume van de 'piep' is toch al eens bijgesteld in 2013? Hoe gaan ze dat nu doen dan? Hetzelfde als Breng dat nu doet? |
30-10-2014 22:44:38 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik vind het nog steeds te hard en daar zijn meerdere mensen hier en vele reizigers het mee eens. En daarom gaan ze het aanpassen en wordt het zachter. |
31-10-2014 01:15:32 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ik vind meer dat de piep bij het openen van de deuren puur overbodig is en dat de piepen an sich een veel te irritant geluid hebben. Vergelijk maar met SLT, die heeft veel minder irritante geluiden. |
31-10-2014 11:23:07 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Beste nieuws van de week! Na het indrukken van de deurknop doe ik altijd een flinke stap achteruit omdat het geluid werkelijk niet te harden is. Spijtig dat er bijna twee jaar over geklaagd, vergaderd, etc. moet worden voordat zoiets mogelijk is. Maar dat terzijde... |
31-10-2014 12:26:17 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Het ligt eerder aan de Europese Wetgeving dan aan Arriva. |
31-10-2014 12:31:56 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat het probleem bij Arriva lag maar inderdaad 'ergens hogerop'. |
03-11-2014 14:37:59 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
De piep of het gepiep zal de dB krijgen van de Arriva Spurt van Lw-Gn. Acceptabel irritant ![]() Gr:MV |
03-11-2014 19:05:20 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik merk die piep al niet eens meer op, als ik eerlijk ben![]() |
03-11-2014 20:28:34 | ||
---|---|---|
dan2tem
![]() |
Ach, Heb weleens ritje gemaakt van Gn-Rtd op het balkon van een Virm 1/2. Als je de trein uitstapt vind je het bijna vreemd dat je geen piep meer hoord![]() |
18-11-2014 15:22:56 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Als ik het artikel goed begrijp, worden 3 Vechtdal 2/6'en, 2/8'en: http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/ruim-baan-voor-treinreizigers-zwolle-emmen-1.4632698 Of komen er 3 2/6'en bij? Het is me niet geheel duidelijk. ![]() Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-11-2014 15:25 Dick van den Hoven |
18-11-2014 15:33:09 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat eerste. Het zal net zoals in het noorden gaan dat er stellen naar Polen gaan voor verlenging met een extra bak. |
18-11-2014 16:23:48 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
De pers zal waarschijnlijk nooit begrijpen wat de verschillen zijn tussen een locomotief, een wagon , een treinstel of een tussenbak. Het spoorjargon zal te moeilijk voor ze zijn. Een tussentreinstel is ook wel een erg merkwaardige benaming, maar het zullen vast en zeker tussenbakken worden. |
18-11-2014 19:42:30 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
En niet te vergeten is dat wanneer we het over reizigerstreinen hebben de term rijtuig i.p.v. wagon gehanteerd mag worden. Daarmee kun je gelijk tussenbak vervangen voor tussenrijtuig wat de spoorjargon voor de pers al weer wat makkelijker maakt. ![]() Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
18-11-2014 20:18:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb die gasten maar eens gemaild, misschien levert het nog wat op. Anyway, verder ben ik benieuwd hoe ze het materieeltekort t.b.v. de verlenging willen gaan oppakken. Alle stellen op het lijntje zullen ze in de spits wel nodig hebben, lijkt me? Laatst bewerkt door aarclay op 18-11-2014 20:18 Choo choo..... |
18-11-2014 21:13:58 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
In de vakantieperiode, net als met de Noordelijke stellen? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-11-2014 21:36:12 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
In de vakantieperiode is het nauwelijks rustiger. De scholieren worden ingeruild voor toeristen; vaak nog met fietsen en grote bagage. De Vechtdallijn loopt geheel door een zeer toeristische regio. Dick van den Hoven |
18-11-2014 21:40:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Over spoorjargon gesproken: een echte spoorman heeft het niet over wagons maar over wagens, bijvoorbeeld in de woorden wagenwerkplaats, wagenladingvervoer, wagenverdeling, wagenkenmerken, enz. enz. Maar ja, sommigen hebben het ook over een rangeerterrein wanneer zij opstelterrein bedoelen en ga zo maar door. En je mag er niks van zeggen... Overigens: we dwalen weer af. Back on topic. Laatst bewerkt door sjoerd op 18-11-2014 21:41 |
18-11-2014 21:41:23 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Ik vraag me af welke route gevolgd gaat worden naar West-Duitsland. Nu het elektrieke stellen betreft is het denk ik minder waarschijnlijk dat ze bij Nsch de grens over gaan, of ze moeten er een dieselloc voor zetten. |
18-11-2014 21:52:49 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Het hangt er ook maar net vanaf in welke werkplaats van Stadler de tussenbak erin wordt geplaatst...![]() |
18-11-2014 21:54:57 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteHoeft niet. Van de 6 die hier verlengd worden zijn er al 4 terug en de laatste 2 nog bij de fabriek. We moeten dus nog 2 stellen missen terwijl het geen vakantie is. |
18-11-2014 21:56:29 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Quote Op werkdagen rijden er 13 stellen in de ochtendspits (alle 8 beschikbare 2/8-en en 5 van de 6 beschikbare 2/6-en). In de middagspits gebruikt men er 12 of 13. Op zaterdagen rijden er normaal gesproken maximaal 7 stellen en op zondag 5. Misschien heeft dit ook al te maken met de toekomstige verlenging van de spitsdienst Zl - Co naar Emn zodat op de gehele lijn een kwartierdienst ontstaat in de spits. Hiervoor zal eerst nog wel wat aan de infrastructuur moeten gebeuren, zoals een passeer mogelijkheid bij Emmen Zuid en/of Dalen. |
18-11-2014 22:01:16 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Quote Als er een stel weg is op de Vechtdallijn is er dus een reserve van nul. Dit lijkt mij niet handig. In de zomerperiode is er wel ruimte. Trein 3828 die normaliter met 8 bakken rijdt kan het in de schoolvakantie best wel met een stelletje minder doen. |
18-11-2014 22:16:41 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Wat is de reserve bij Ddr-Gdm? Misschien daar een stel weghalen en inzetten op de Emmerlijn. |