18-11-2014 22:24:20 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Misschien ook handig te overwegen de servicebalie eruit te halen en stoel/banken te plaatsen. De balie wordt toch niet gebruikt. |
18-11-2014 23:06:49 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
Ddr - Gdm heeft 10 stellen, waarvan er op een normale doordeweekse dag 9 gebruikt worden op het hoogtepunt. FR1908 |
19-11-2014 07:05:33 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Wat is dat toch met nieuwe vervoerders en reizigersaantallen. Zet Arriva evenveel zitplaatsen in als NS en is het aantal reizigers echt zo hard gestegen of is het meer een kwestie van te weinig zitplaatsen gepland? |
19-11-2014 09:21:05 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Denk dat laatste Arriva kennende... |
![]() |
advertentie |
19-11-2014 10:29:08 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het probleem lijkt dieper te zitten: reizigersaantallen wordt gezien als 'bedrijfsgevoelige informatie'. Zie de rechtszaak van Veolia tegen de provincie tav het meedingen van Abellio vanwege de 'voorkennis' die NS heeft over de 6800/6900 (ja ik weet ook wel dat het een onzinargument was aangezien NS hetzelfde kan tegenwerpen over de Maas- en Heuvellandlijn maar dit even terzijde). Eigenlijk zou de opdrachtgever deze informatie moeten hebben, in het belang van de reiziger. 'Hetzelfde aantal zitplaatsen inzetten als NS voorheen' is appels met peren vergelijken aangezien NS alleen veelvouden van Plan V kon inzetten, terwijl een 2/6 een andere capaciteit heeft. |
19-11-2014 10:45:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Veranderde reizigersaantallen door een ander treinen aanbod zal ook aardig mee spelen en da's best lastig te verspellen. Punt blijft dat kleine vervoerders vaak uit financieel oogpunt een kleine reserve hebben, en een partij als NS meer materieel heeft En daar makkelijker mee kan schuiven. |
19-11-2014 11:03:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat niet alleen. Reizigers gaan zich ook verplaatsen naar andere treinen zodra aansluitingen ontstaan of vervallen. Dus dat is voor een deel toch koffie-dik kijken. |
19-11-2014 11:20:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Punt is dat in een mat64 of een dm90 gewoon meer reizigers passen dan 3 bakken GTW, laat staan 2 bakken GTW. Een bak GTW is eigenlijk maar een halve bak, met 1 balkon. Bij de berekeningen op voorhand zijn bij GTW gewoon meer reizigers per vierkante meter vloeroppervlak genomen dan bij het NS mat. Daardoor kom je al snel tot materieeltekort. Laatst bewerkt door mich op 19-11-2014 11:21 |
19-11-2014 15:39:38 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Een GTW 2/8 is 3 meter langer dan een plan V en er zitten een stuk of 20 zitplaatsen meer in. Daarentegen zijn er wel minder balkons die echter weer ruimer qua opzet zijn. Ik denk dat het onder de streep niet heel veel scheelt. |
19-11-2014 16:26:30 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Alleen om nu te stellen dat drie extra bakken het probleem van ruimtetekort in sommige treinen op gaat lossen...? De planning blijft hier en daar toch wat gebrekkig bij onze vrienden van Arriva. |
19-11-2014 16:30:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Kleine vervoerders, kleine probleempjes, grote vervoerders grote problemen. Er is geen verschil, wat de planning betreft. De reservevoorraad materieel staat nog steeds achter de schutting. |
19-11-2014 16:42:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Daar kan ik een heel precies antwoord op geven, aangezien in de tekeningen heb van GTW en Dm'90. Vloerlengte reizigersdeel Dm'90 van cabinewand tot cabinewand, zonder bakovergang: 47 meter. Vloerlengte reizigersdeel GTW 2/8 zelfde manier: 42 meter. Die 5 meter extra scheelt temeer, omdat daar een balkon in zit. Mat 64 heb ik te interieurtekening met maten niet van, maar zal ongeveer hetzelfde zijn als Dm'90. |
19-11-2014 16:45:26 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Quote De aanpak lijkt een beetje op die van een angstige middenstander. Drie bakjes in 2016. Tegen die tijd moeten de overige drie ook verlengd worden omdat er alweer een tekort is..... |
19-11-2014 17:02:19 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Volgens mij gaat het niet alleen om daadwerkelijk materieelgebrek in de spits, maar ook om te kort geplande treinen in de daluren, als er massa's GTW's GDST staan in Zl. Daaraan kan een goede planning een hoop verbeteren. |
19-11-2014 18:39:15 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Tsja, het is een beetje lastig. Ik reis omdat ik niet meer studeer weinig meer doordeweeks maar vooral in de (overigens érg brede) middagspits (14-18) altijd vol bij vertrek uit Zwolle, en dan stonden er mensen. Is Arriva dan ook van het 'het is acceptabel dat mensen 15 minuten staan' zoals NS dat ook heeft met sprinters? Op zondag wordt er normaliter gereden met losse tweetjes, dat is echt veel te weinig. Volgens een steward gebeurde dat omdat de drietjes al veel meer kilometers maken dan de tweetjes. Maar punt is wel dat op zondagavond de treinen bij vertrek uit Zwolle wel stampvol zijn. Zet dan twee tweetjes in.. maar zo werkt het dan blijkbaar ook weer niet. |
19-11-2014 19:39:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vergeet niet dat dat ook allemaal nog in een onderhoudsplanning moet passen, en da's best een uitdaging met een krappe vloot... |
20-11-2014 10:15:12 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tip: maak eens een ritje in een willekeurig daluur vanaf Zl in noordelijke richting en je ziet dat die onderhoudsplanning niet heel erg indrukwekkend is.... (er staan zonder overdrijven minstens 10 stellen GDST) |
20-11-2014 12:43:34 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Minstens 10 is een beetje overdreven. Er zijn 14 stellen beschikbaar voor de lijn Zl-Emn waarvan er 5 nodig zijn voor de omlopen indien je alles met losse stellen rijdt. Verder is er vaak een stel richting Zutphen voor onderhoud. Meer dan 8 zul je er zelden zien. Het laatste stel dat na de ochtendspits afgetrapt wordt komt om 10.40u in Zl aan. Vanaf 13.50 rijden er al weer gekoppelde stellen richting Emn. Blijft een feit dat met name in de daluren -terwijl er veel stellen stil staan- de treinen op met name Hdb-Zl erg vol zijn (hoe dichter bij Zl hoe voller). Wat betreft de inzet van de aantal beschikbare zitplaatsen: In de aanbesteding staat dat reizigers maximaal een kwartier mogen staan. Dus eigenlijk allen de reizigers vanaf Dl naar Zl. Omn-Zl is 17 minuten, dus te lang. Verder heb ik eens uit zitten te rekenen wat de capaciteit is die Arriva biedt t.o.v. van wat de N.S. deed in de laatste maanden van 2012. Uitgangspunt is station Hdb op werkdagen tussen 07.00u en 08.00u richting Zl, dus de spitsrichting: Eind 2012 bood NS: trein 3824: 3 x plan V, en trein 8026: 2 x plan V. Dat zijn samen 720 zitplaatsen exclusief klapzittingen. (trein 8026 reed jaren met 6 bakken, maar schijnbaar waren de laatste periode dat NS reed 4 bakken genoeg) Arriva rijdt nu: Trein 8026 bestaande uit een GTW 2/8 en een GTW 2/8, trein 13828 bestaande uit een GTW 2/6 en GTW 2/6, trein 3828 bestaande uit een GTW 2/6, GTW 2/8 en een GTW 2/8 en trein 13830 bestaande uit een GTW 2/6. Dit zijn samen 1036 zitplaatsen exclusief klapzittingen. We kunnen dus concluderen dat of het aantal reizigers enorm gestegen is, of dat in de NS tijd de treinen nog veel voller waren. Laatst bewerkt door robert001 op 20-11-2014 12:44 |
20-11-2014 16:40:10 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Vooruit, iets minder dan 10 dan, ik heb ze nooit nageteld vanuit de trein. Hoe dan ook zie ik geen inhoudelijk argument om in de daluren met te korte treinen te rijden. Tenzij dat vanuit de directie zo bevolen wordt natuurlijk (evenals indertijd Veolia op de Maaslijn). Maar dan is het gewoon aan de Provincie om streng te handhaven. |
20-11-2014 17:56:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Het is natuurlijk niet verwonderlijk dat ook een commercieel bedrijf als Arriva zo efficiënt mogelijk met zijn spullen om gaat om een maximale winst te behalen. |
20-11-2014 18:00:18 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Quote Nou dat is voor mij wel helder. In de laatste NS jaren bleef ik regelmatig op het perron achter omdat de drie V's afgeladen waren. Nu heb ik soms zelfs nog een zitplaats. ![]() |
20-11-2014 19:48:12 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Klein detail is dat de 8026 en de 3824 in het NS-tijdperk een uur later reden dan ze nu doen. Maar het doet aan je verdere argumentatie niet af; voornamelijk de spitstreinen doen natuurlijk een hoop goed. |
20-11-2014 20:38:50 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Daarom noemde ik ook de tijdstippen erbij. De nummering is bij Arriva iets anders dan in NS-tijd. De huidige 3828 rijdt in bijna het zelfde tijdspad als in NS-tijd de 3824, en de huidige 8026 rijdt in het pad van de toenmalige 8022. Ik had inderdaad beter de 8022 als voorbeeld kunnen pakken i.p.v. de 8026.(beide de nummers in NS-tijd) Maar ook deze trein reed met 2 plan V's dus veranderd er niets aan het voorbeeld. |
20-11-2014 20:44:19 | ||
---|---|---|
robert001
![]() |
Quote Vanaf welk station bleef je dan achter? Zal waarschijnlijk Omn of Dl zijn. Dat gebeurde, en gebeurd inderdaad regelmatig. Maar schijnbaar wordt er over de zaanlijn meer geklaagd %03% NS reed de 3824 ook nog wel eens met een VIRM-VI. Maar ook zo'n ding zat en stond altijd helemaal vol. |
20-11-2014 21:46:59 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Even wat anders dan al het "Vechtdallijn geweld": Kwartiersdienst Leeuwarden-Sneek stap dichterbij, zie: http://www.fryslan.nl/13044/kwartiersdienst-leeuwarden-sneek-stap-dichterbij/ Men is er inmiddels achter gekomen dat een 20 minuten dienst Leeuwarden - Sneek tussen de spitsen wat overdone is. Door de wissels aan de westzijde van station Leeuwarden aan te passen kan hier met treinen worden gekruist. In combinatie met een hogere baansnelheid moet het allemaal net passen. Tussendoor kan dan nog net de Hrmk worden bediend. Hopelijk komt de wachttijd te Sneek op doorreis naar Stavoren hierdoor ook te vervallen. |
21-11-2014 10:20:41 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Nog even terug naar Zl-Emn. Waar ik mij over verbaas is dat de overheid met 6 miljoen over de brug komt voor een particuliere vervoerder. Ik dacht altijd, dat reizigers vervoerd dienden te worden door- en de materiële consequenties voor rekening van de vervoerder waren. Ik heb nergens gelezen, dat het treinverlengingsprogramma in Friesland en Groningen wordt gesubsidieerd door de overheid. |
21-11-2014 10:40:23 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Het *kan* natuurlijk zo zijn dat in de concessie er een extra subsidie komt bij een bepaald reizigersgroei percentage. Maar dan nog is het een, laten we zeggen, interessante ontwikkeling. Ik zou wel eens een sommetje willen zien met daarin de vergelijking van pak em beet 1990 en 2014 waarin duidelijk uiteen wordt gezet wat de *Totale kosten* en *totale baten* van het openbare vervoer zijn. Dus inclusief alle werkelijke landelijke, provinciale en gemeentelijke subsidies inclusief alle extra kosten voor die aanbestedingen,(kosten van de ambtenaren, juridische medewerkers etc) splistingen van NS, Prorail, aannemerij spooronderhoud etc en dat afgezet tegen een ijkbaar getal bijvoorbeeld per afgelegde reizigerskilometer en gecorrigeerd voor inflatie. Ik ben heel benieuwd wat daar uit zal komen. Mijn gevoel zegt namelijk dat iedereen achterover zal slaan van de toegenomen kosten. Maar... dat kan ik niet hard maken. Is er wellicht ergens al zo'n studie uitgevoerd ? Laatst bewerkt door nougo op 21-11-2014 10:41 |
21-11-2014 12:33:01 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Als ik zie dat Arriva net zoveel GTW's heeft incl. reserve dan dat NSR plan V's had excl reserve (namelijk 14), dan lijkt dit gewoon een gevalletje 'te weinig reservematerieel aangeschaft'. Daarbij moet een Arriva als geen ander weten dat een nieuwe concessie met nieuw materieel doorgaans leidt tot een reizigersgroei. Kortom ogenschijnlijk wordt Arriva hier beloond voor z'n te zuinige inschrijving. |
21-11-2014 13:04:55 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Quote Ik heb wel gelezen dat de overheid betaalt. 6 miljoen. Wel bijzonder dat in Groningen Arriva de knip trekt voor 3 miljoen, maar bij de Vechtdallijnen kennelijk niet. Zie http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=138189 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-11-2014 15:10:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteZuinige inschrijving is het grote nadeel van de marktwerking veroorzaakt door aanbesteding. Provincies zijn hardleers want bij elke aanbesteding herhaalt de geschiedenis zich: succesvol, groei reizigers, te kort aan materieel. Er is geen een enkele vervoerder die bij voorbaat gaat investeren in extra materieel als dat in de aanbesteding niet wordt afgedwongen. Overvol = extra inkomsten en bij elk schraapcontract na aanbesteding zijn die extra inkomsten mooi meegenomen en financieren tegelijk de noodzakelijke materieeluitbreiding. Marktwerking, de reiziger heeft er zelf voor gestemd. |
21-11-2014 22:16:45 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Quote Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Ik in ieder geval niet. Maar - gelukkig - is dit een politiek vrij forum. Hoewel...... |
21-11-2014 22:27:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat rolandrail het helemaal met je eens is en in de ironie-modus sprak. Laatst bewerkt door broek53 op 21-11-2014 22:27 |
22-11-2014 16:33:34 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Hè, waar is mijn gevoel voor humor gebleven. ![]() |
15-12-2014 15:51:18 | ||
---|---|---|
martinc
![]() |
Let wel: Arriva is op de Vechtdallijnen niet opbrengstverantwoordelijk.... extra opbrengsten gaan dus naar de opdrachtgevers: de provincies. Die kunnen dit weer investeren in de Vechtdallijnen. Anders zou het naar Berlijn overgemaakt worden.... Laatst bewerkt door martinc op 15-12-2014 15:53 |
05-01-2015 15:42:41 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
In de Achterhoek zijn de UIC nummers oo de treinstellen aangepast, waar er eerder NL-ARR op stond nu NL-AN |
05-01-2015 15:53:59 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
En wat is daar de reden voor? |
05-01-2015 18:05:27 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Arriva Nederland? Wel behoorlijk dubbelop dan. Hoe staat het eigenlijk met de frontcamera's, die vorig jaar werden geintroduceerd (http://www.treinenweb.nl/news/4152)? Zijn die al lang ingebouwd? Ik heb niemand er over gehoord namelijk. Laatst bewerkt door aarclay op 05-01-2015 18:07 Choo choo..... |
05-01-2015 20:08:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nouja, dat hoeft niet, waarschijnlijk is het '(Arriva-)Nederland' gewoon onderdeel van de bedrijfsnaam en het 'NL-' onderdeel van het nummer is alleen het land van inschrijving en dat hoeft niet persé overeen te komen![]() De wijziging zal wel iets te maken hebben met een verandering van naam van de BV, of overhevelen van het materieel naar een andere BV oid. Laatst bewerkt door thom op 05-01-2015 20:09 |
05-01-2015 20:28:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Volgens mij was de code ARR al vergeven en moest deze daarom gewijzigd worden. Ik heb de lijst zo niet bij de hand. |
05-01-2015 20:41:25 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
@aarclay die frontcamera's zijn inderdaad al een tijdje ingebouwd, kan wel even kijken of ik er een foto van kan maken deze week... |
05-01-2015 21:02:03 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Omstickeren is eerder dit jaar al gedaan bij de Linten van Arriva:Quote Quote Best wel een opmerkelijk slordigheidje, als dit op elke trein van Arriva Nederland zo moet gebeuren... EDIT: De link in het bericht van @timtrein werkt zo te zien niet meer, maar voor de belangstellenden is de lijst hier te vinden: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-VKM-publiclist-57.pdf Laatst bewerkt door albertjan9 op 05-01-2015 21:04 |
05-01-2015 22:34:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, da's niet zo gek dat ze het allemaal hebben, die zijn natuurlijk volgens 1 en dezelfde tekening bestickerd... |
05-01-2015 22:41:22 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Dat niet, er zitten wel enige verschillen in de GTW's op de verschillende concessies. Het zou kunnen zijn dat Arriva voorheen een UIC-code gebruikte die niet in het Vehicle Keeper Marking Register voorkwam. In een uittreksel uit 2010 van dit register komt "ARR" nog niet voor. "AN" trouwens wel. Ik denk dat ze nu in Tsjechië deze afkorting geregistreerd hebben, waardoor in Nederland nu een andere afkorting op het treinmaterieel gestickerd moet worden. Laatst bewerkt door albertjan9 op 05-01-2015 22:58, reden: Stuk over VKM toegevoegd |
05-01-2015 22:55:41 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Op de 51 noordelijke stellen staat ARR-NL. Zal misschien ook wel veranderd worden naar AR-NL? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
05-01-2015 23:00:20 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Waarschijnlijk wel, maar dan wel AN-NL. Het gaat nu trouwens puur om de eerste twee letters. Laatst bewerkt door albertjan9 op 05-01-2015 23:03 |
05-01-2015 23:07:53 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wordt het dan niet NL-AN, of is die volgorde niet belangrijk? |
05-01-2015 23:11:32 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Dat zou goed kunnen, waarschijnlijk wordt dat dan ook aangepast. Maar dat weet ik niet zeker. Laatst bewerkt door albertjan9 op 05-01-2015 23:34 |
06-01-2015 07:55:37 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Wat maakt het dan uit dan in Tsjechië ARR geregistreerd staat? NL-ARR en CD-ARR maken toch al verschil? |
06-01-2015 08:04:30 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Dat maakt wel degelijk een verschil, ARR staat nu voor Arriva Vlaky s.r.o. en dat is een totaal andere maatschappij dan Arriva Personenvervoer Nederland. De landafkorting heeft daar weinig mee te maken |
06-01-2015 08:34:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Precies, en als Arriva Vlaky met ARR in Nederland of Arriva Nederland met ARR in Tsjechië gaat rijden krijg je dus conflicten in die naamgeving. |
06-01-2015 11:39:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De verkortingen van het land en de verkortingen van de houder hebben geen relatie tot elkaar. Een houder kan in elk land zijn materieel laten registreren. Dat betekent dat elke onderneming een ander kenmerk moet hebben. Het betekent dus ook dat materieel dat in Nederland rijdt niet per se NL als landskenmerk moet hebben, bijvoorbeeld een vervoerder die zijn kantoor in Polen heeft en daar ook het materieel laat registreren. Mogelijkheden te over. |
06-01-2015 11:51:48 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het is heel eenvoudig; zo uniek als de landcode is, moet ook de houdercode zijn. Het is overigens niet de eerste keer dat dit in ons land speelt. De houdercode ACTS kwam behalve hier ten lande ook in Zwitserland voor en is destijds bij de Zwitsers gewijzigd. Laatst bewerkt door jeanne op 06-01-2015 14:26 Jeanne Kok |
06-01-2015 19:19:47 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat is wat ik dus bedoelde met conflicten.![]() |
07-01-2015 09:56:20 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
QuoteRailMotion later, toch? |
![]() |
advertentie |
14-01-2015 13:04:12 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Vandaag is de 372 weer gearriveerd in Zp na een tijd in Duitsland te zijn geweest voor herstel van een aanrijding |
14-01-2015 13:34:36 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
De 372 was maandag (12/1) al in de werkplaats in Zutphen aanwezig. |
14-01-2015 15:00:50 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Arriva d-gtw 322 is ook weer in dienst. Nadat deze in augustus aan de kant in Lw stond met aanrijding schade. Opgelopen te Wsm vorig jaar. Stel is maandag gespot in de 37411 v en 37430 a http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
14-01-2015 17:55:18 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Arriva GTW 10322 heeft nieuwe deuren gekregen in de A-bak waarbij de oude compleet zijn weggeslagen door een aanrijding van auto met kar waarbij de persoon in auto is overleden te Wsm. Verder nieuwe bufferplaten en nieuwe cabine ruiten aan de zijkant. Laatst bewerkt door martijn24 op 14-01-2015 17:55 |
21-01-2015 16:56:39 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Een nfl meld net, dat hij mogelijk de (10)311 *hans wiegel* met witte deuren zag rijden. Kan iemand dit bevestigen, of dat alle arriva treinstellen witte deuren krijgt? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
21-01-2015 17:35:26 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 10311 rijd nog met rode deuren aldus een andere gebruiker. Bij mij is tot nu toe niet bekend of er iets gaat veranderen. |
21-01-2015 17:46:11 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
De 10311 vanmorgen gezien en had gewoon rode deuren. Het stel reed op Dz vanmorgen gezien als 37724/37713. |
21-01-2015 17:50:42 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wat is eigenlijk het idee achter die witte deuren? Veiligheid ofzo? Laatst bewerkt door moderator op 21-01-2015 18:35, reden: onnodige discussie uitlokkende regel verwijderd |
21-01-2015 17:53:58 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Zichtbaarheid voor visueel gehandicapten. Zelfde idee als de witte rand om verkeersborden. Dick van den Hoven |
21-01-2015 18:34:31 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Een aantal berichten verwijderd. Wij zijn niet het nationale spellingsforum en we blijven vriendelijk tegen elkaar. |
24-01-2015 23:25:45 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik heb me vanmorgen in Mrb laten vertellen dat lint 34 weer defect stond, in Mrb zou vanmiddag een storingsmonteur komen. Ze hebben helaas niks kunnen vinden/doen, want de arriva gtw 242 is opgetrommeld uit Gn om op Mrb - Alm te rijden. Wat morgen waarschijnlijk nog zo is. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
25-01-2015 07:14:05 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Alm = Almere Centrum. Almelo = Aml. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
25-01-2015 11:07:47 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
En de 33 is blijkbaar voor onderhoud naar zutphen gegaan, dus Almelo Marienberg heeft inderdaad een luxe GTW dit weekend op de dienst%02%. (Half uurdienst is er nl niet in het daluur; s avonds en op zondag; dus op dit moment rijdt alleen de GTW) Laatst bewerkt door stel172 op 25-01-2015 11:10 |
04-02-2015 15:31:10 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
De 372 rijd ook weer rond, kwam hem vandaag voor het eerst weer tegen, geen idee of dit weer de 1e (inzet)dag is naar de aanrijding van vorig jaar |
04-02-2015 15:59:34 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
Als je in de recente spots kijkt (https://somda.nl/spots/m10372/0/30_04-02-2015/m0/) zie je dat de 372 in januari ook al weer gespot is. |
23-03-2015 16:37:32 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
QuoteZe zijn nu ook begonnen met de noordelijke stellen te veranderen. Treinstel 10310 en 10322 hebben nu NL-AN erop staan ipv ARR-NL. Laatst bewerkt door martijn24 op 23-03-2015 16:38 |
23-03-2015 19:02:35 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Check van de (10)310 met het nieuwe letters 310 is de eerste die ik gezien heb met de nieuwe letters http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
26-03-2015 13:33:14 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Ondanks de verlenging van (een aantal) treinstellen bij Arriva, staat de druk nog goed op de ketel bij de vervoerder. Zie hier: http://www.frieslandrail.nl/nieuws (Berichten 8-3 & 20-3-20015) Gr:MV |
26-03-2015 18:56:38 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik heb gelezen dat er geen plaats te kort is op Lw Sk/Stv.. gaat voornamelijk om de spreiding van de mensen Voorbeeld: 37424 is in Zww voorin rustig. Achterin is het drukker. kortom een solo stel is voor de 37424 prima. en smorgens staan er 2 of 3 GTW's gdst in Lw. Dus combineren is bij mij de oplossing. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
27-03-2015 00:40:45 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik wist nog niet dat Zwaagwesteinde aan de lijn Leeuwarden-Sneek lag... waarschijnlijk bedoel je Lw-Gn of een ander station, of ik heb je bericht niet goed begrepen. |
27-03-2015 06:14:04 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik bedoel, Gn Lw is de spreiding op een aantal stations beter dan op Lw Sk/Stv Als ze op Lw Sk/Stv nou eens 1 week met dubbele stellen gaat rijden, zal Arriva zien dat het bij een bepaalde rot toch echt wel nodig is! http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
27-03-2015 16:21:09 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Verlenging van de treinstellen van 2/6 naar 2/8 jl. was ook geen goede oplossing in deze situatie. De druk blijft bij Arriva op de ketel staan. Naast dit veel voorkomende euvel word de lijn ook veelvoudig geplaagd door storingen door de bezettingsgraad. Verdubbeling tussen Lw-Sk zou een oplossing bieden, en zeker als men een kwartierdienst wil gaan invoeren per dienstregeling 2017. Gr:MV Laatst bewerkt door mv op 27-03-2015 16:22, reden: txt |
25-04-2015 22:17:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Update aan de omroep: er klinkt nu voor de ritten van en naar Duitsland een echte menselijke Duitse omroep in plaats van een Truus die de plaatsnamen in het Nederlands omroept en de rest eromheen in het Duits met een Nederlands accent. De Nederlandse omroep wordt nog steeds door Truus gedaan. Laatst bewerkt door aarclay op 25-04-2015 22:17 Choo choo..... |
09-06-2015 21:02:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Opnieuw komen er 2 Noordelijke GTW stellen in aanmerking voor verlenging. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=150096 |
09-06-2015 21:04:34 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
"Treintoestellen", wat een sterk staaltje journalistiek weer. |
09-06-2015 21:12:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
8,2 mln voor twee extra tussenbakken oogt mij ook wat aan de dure kant? |
09-06-2015 21:18:51 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nogal ja, een heel treinstel is iets van 3 miljoen dacht ik.. 8,2 ton is waarschijnlijker. |
09-06-2015 21:22:09 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
zoiets ja. Had trouwens verwacht dat de verlenging deze zomer al plaats zou vinden, maar kennelijk wacht men nog een jaartje |
09-06-2015 21:23:48 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De Noordelijke stellen 10319, 10321 en 10243 zijn in de afgelopen weken omgebouwd in zomerconfiguratie, dus met veel meer ruimte voor de fietsen. Laatst bewerkt door peterselie op 09-06-2015 21:24 |
09-06-2015 21:27:06 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Klopt niet helemaal zijn treinstellen 321, 323 en 327. |
09-06-2015 21:40:12 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
En wederom wordt de verlenging betaald door het rijk en de regio... Aanbesteden was toch zo goedkoop? |
09-06-2015 21:57:42 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dit heeft niets te maken met aanbesteden, maar eerder met de inhoud van de concessie-overeenkomst over wie welke kosten zal gaan dragen. |
09-06-2015 21:58:22 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote En pony's: https://www.youtube.com/watch?v=D3Z_GGiedGk %08% |
09-06-2015 21:59:40 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Ik vergiste me inderdaad met de 10319. Bedoelde daar de 10323. De 10327 wist ik nog niet, maar de 10243 heeft in de bak waar het toilet zit ook veel minder zitplaatsen dan normaal. Maandag nog in de 37700 gezien. Laatst bewerkt door peterselie op 09-06-2015 22:00 |
09-06-2015 22:10:44 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 10321, 10323 10327 hebben tijdelijk extra fietsenruimte in de B bak. Dat wat jij bedoeld is exta ruimte in de A bak, en dat heeft idd de 10243 en nog een paar hoge 2tjes. Ook de 10301 t/m 10305 hebben dat. |
11-07-2015 12:16:36 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Plannen sneltrein Leeuwarden - Groningen lopen vertraging op ProRail en de provincies Fryslân en Groningen hebben meer tijd nodig om de plannen rond te krijgen voor een extra sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen. De verwachting is dat er na de zomer van 2016 meer duidelijkheid komt over het ontwerp. Om de extra sneltrein te laten rijden, moeten er in ieder geval acht grote maatregelingen aan het spoor en perrons worden getroffen. Zo moet bijvoorbeeld het spoor tussen Hoogkerk en Zuidhorn over acht kilometer verdubbeld worden en moeten alle bruggen, tunnels en viaducten op dat deel worden aangepast. Omdat bij de aanpassing ook veel belangen van bewoners, bedrijven en gemeenten spelen, is besloten om meer tijd aan het ontwerpproces te besteden. Bron: http://www.omropfryslan.nl/nieuws/plannen-sneltrein-leeuwarden-groningen-lopen-vertraging-op |
11-07-2015 20:05:09 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag heeft de (10)301 ook een Wiederline uitvoering gekregen te Gn. Nu zijn het er 3. 301, 302 en 303 zijn nu beplakt. |
12-07-2015 00:22:30 | ||
---|---|---|
deMANAGER
![]() |
Gistermiddag kwam rond 13.15 uur EGP 221 136 met Arriva-stellen (10)416, (10)414 en (10)415 Stendal binnengerold. Na een stop van ruim een kwartier vertrok het geheel richting Rathenow e.v. Voor de bakverlenging? |
12-07-2015 00:27:38 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Ja, onderweg naar Polen voor een bakverlening. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
12-07-2015 01:08:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Toch even iets vroeger dan gepland was (2016)... http://www.treinenweb.nl/news/4517 Ik neem aan dat ze deze drie stellen in de spits kunnen missen, of wordt er geschoven met Arriva-materieel uit andere regio's? Het is immers nu wel vakantie, dus dan is het wel hét moment... Choo choo..... |
12-07-2015 04:53:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Even voor de duidelijkheid: het is geen bakverlenging (de bakken worden immers niet langer) maar een treinstelverlenging door de plaatsing van een extra bak. %08% |
12-07-2015 10:13:12 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Beeld zie: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/698108916962047 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
12-07-2015 19:08:00 | ||
---|---|---|
alfred
![]() |
Quote Dit kan toch niet waar zijn ![]() ![]() ![]() En ja hoor, uiteraard wordt de zooi er weer onder gekakt. Ongehoord %07% Edit: zie in de reacties ook nog iets vaags over dat het een gestolen pony zou zijn ![]() Mijn dag kan niet meer stuk nu ... werkelijk waar zeg ![]() Laatst bewerkt door alfred op 12-07-2015 19:13 |
12-07-2015 19:43:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Lees eerst dit maar even, http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/06/meisje-rijdt-met-poepende-pony-in-friese-trein , dan is wel duidelijk hoe het ermee zat. |
28-07-2015 18:28:02 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
De premièredatum van de verlengde treinen van de Vechtdallijnen is bekend:Quote Net niet optijd klaar voor het einde van de vakantie helaas. %03% |
01-09-2015 20:00:34 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Voor de statistieken: De eerste verlengde GTW Vechtdal is in dienst; 514 ex 414 reed vandaag in de reizigersdienst op Zwolle - Emmen. |