14-12-2016 19:46:45 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Quote Vandaag gespot om 12.15 te Emmen, zoals is vermeld op het item Zwolle-Emmen. |
14-12-2016 19:51:45 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En dat bericht is verplaatst naar het topic opvallende dingen, graag spotmeldingen in het vervolg daar plaatsen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
15-12-2016 19:26:50 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
Quote vandaag nog eens in Rm gekeken. De 7.651 heeft toch echt het nummer 530 gekregen ! Dus de 651-653 zijn niet de 531-533, maar 530-532. |
15-12-2016 21:26:35 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Om het makkelijk te houden heeft de (7)204 het Arrivanummer (10)276 gekregen. Logica ten top.%09% |
![]() |
advertentie |
15-12-2016 22:15:59 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Op volgorde van fabrieksnummers? ![]() Shqiperise-lopers? |
16-12-2016 11:53:19 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Quote Je hebt toch goed gezien. Arriva heeft inmiddels de 533 verwijderd en de 530 toegevoegd in de systemen. Limburg heeft nu dus idd de 430 en de 530 rijden als het goed is. |
22-12-2016 19:19:52 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
De eerste treinstellen zijn nu voorzien van een UIC code van Arriva. Tevens staat dan in het zwart op de plek waar het grijze nummer van Veolia stond het nieuwe Arriva nummer. |
26-12-2016 00:23:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ten aanzien van de ex-Veolia-stellen 235 en 237 ben ik wel benieuwd wat Arriva ermee gaat doen. Ik begreep links en rechts dat de 237 met zijn nieuwe oude nummer 37 in ieder geval voor de kerst nog dienst heeft gedaan (met Veolia-logo's?), maar ook dat beide stellen toch echt terug zullen gaan naar het leasebedrijf. |
26-12-2016 01:59:02 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Videospam verwijderd. Hier gaarne ontwikkelingen met onderbouwing. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
26-12-2016 13:26:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Quote25 december 2016 hadden ze nog hun Veolia logo's en stonden ze beide in Vl. |
26-12-2016 14:51:21 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
En de 237 heeft inderdaad nog dienst gedaan, in combinatie met een Arrivalint, maar bestickerd als voorheen (Veolia, 237). De 235 heb ik steeds alleen in Vl zien staan. Wat betreft omstickeren van stellen: afgelopen vrijdag (23/12) zat ik in stel 7.357: buiten stond nog 357 en binnen inderdaad al 388. Wel heb ik toen ook een paar stellen al gezien die ook buiten al hun nieuwe nummer hadden. |
26-12-2016 15:11:40 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ik heb even de nummertjesdiscussie uitgeplozen en volgens mij is dit de conclusie (voor wie het ook niet meer helemaal kon volgen): 7.201-7.206 worden (10)276-(10)281; 7.351-7.360 worden (10)382-(10)391; 7.501-7.505 worden (10)426-(10)430; 7.651-7.653 worden (10)530-(10)532. Flirts zijn op dit moment (10)450-(10)464. Verder weet ik niet of het ergens duidelijk stond, maar ik kon het niet snel terugvinden: het lijkt er in ieder geval op dat de in de Limburgse Arrivakleuren gebrachte Linten (blauw met rode leeuw) de 24, 25, 26, 28, 30 en 32 zijn. Laatst bewerkt door umbusko op 26-12-2016 15:20 |
26-12-2016 15:16:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Ik dacht ook een (10)464 voorbij zien komen, kan misschien wel kloppen, want het zijn er 15 volgens mij. |
26-12-2016 15:20:29 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Je hebt gelijk denk ik, ik heb het aangepast. |
26-12-2016 15:42:50 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De Arriva Lint 29 is inmiddels ook terug uit Braunschweig en staat voor nawerk in wpl Zp. Laatst bewerkt door rob46 op 26-12-2016 15:43 57 jaar OV-fotografie. |
16-01-2017 13:00:58 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Arriva 35 en 37 zijn sinds dit weekend voorzien van Arriva bestickering (zoals oude GTW-D's) |
16-01-2017 15:49:17 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Krijgen deze 2 Linten nog een opknapbeurt zoals de andere Linten van Arriva? |
16-01-2017 17:06:01 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Is volgens mij wel de bedoeling ruud.h |
10-02-2017 16:30:57 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Als je dit zo leest http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/de-diesel-tussen-hardenberg-en-almelo-kraakt-en-piept-maar-redt-het-niet-1.6893577 dan vraag ik me elke keer weer af waarom er destijds voor is gekozen om specifiek voor Aml-Mrb de twee lintjes te behouden en niet in vredesnaam extra GTW bij te bestellen bij de concessie Achterhoek zodat er sprake is van 1 (semi)uniforme vloot en je makkelijker kan uitwisselen indien nodig. Dit klinkt alsof het aldaar een onnodige lijdensweg is. Natuurlijk zal iedereen zeggen dat het economisch voordeliger is en Arriva gebruikt nu/straks natuurlijk ook nog Lintjes voor de Maaslijn (maar die gunning was geloof ik een stuk later) dus een gedeelde vloot is er toch wel. Maar ik vraag me af of het op de lange termijn nou zo handig is geweest... |
10-02-2017 17:04:07 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Het rijden met lint zal niet zozeer erg zijn, een trein is een trein. Alleen goed onderhoud en investeren in bijvoorbeeld nieuwe motortoren (dit begrijp ik uit de verhalen hier op somda), zou al een oplossing zijn. Maar Arriva probeert met zo min mogelijk investering, ten koste van de reizigers, zo veel mogelijk winst te behalen. Terwijl bij NS een onderdeel dat meerdere keren problemen veroorzaakt wordt vervangen door een ander exemplaar, en het defecte onderdeel (of treinstel/loc) voor onderzoek apart gaat. |
10-02-2017 17:45:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, de reserve die NS aanhoudt, is andere maatschappijen dan weer een gruwel. Alleen kostentechnisch dan. Maar bij een geïsoleerd deelparkje van twee stellen voor twee diensten is dan wel weer een ander extreem. Zeker als die twee stellen de hele werkdag volledig afgejakkerd worden. Je vraagt je inderdaad af of het niet mogelijk is twee GTW2/6 uit Limburg te ruilen met de twee Linten van Almaha. |
10-02-2017 19:17:49 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Wat ik me trouwens afvraag: volgens mij hebben de Syntus-stellen nieuwe motoren gekregen bij hun revisie in 2013. Geldt dat ook voor de Arriva Vechtdal-Lintjes, of hebben die nog hun oorspronkelijke motoren? |
10-02-2017 20:10:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Bij mijn weten hebben de motoren van de Arrivastelletjes alleen maar een revisie gekregen. Ikzelf denk dat het probleem op Aml-Mrb-Hdb pas in 2018 opgelost kan gaan worden wanneer de GTW's van cxx beschikbaar komen en er na een ruilactie stellen uit de Achterhoek naar dat lijntje kunnen. Zeker nu de D-GTW solo mag rijden tussen Mrb en Hdb. |
10-02-2017 20:14:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En dan de CXX stellen in Arriva-diensten? |
10-02-2017 20:21:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat worden dan Arrivastellen, maar goed, dat is voorlopig speculaas. |
13-02-2017 10:31:10 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Heeft iemand informatie waar het stel 10327 (Betrokken ongeval Winsum) nu staat? Word het stel nog hersteld? |
13-02-2017 13:06:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb begrepen dat beide schadestellen (zowel de 10327 als de 10520 (Dalfsen)) administratief geschrapt zijn uit de administratie van Arriva. Herstel zal wel niet gebeuren gezien het aluminium frame, waarmee de bak is opgebouwd, flinke klappen heeft gehad. Die van Dalfsen staat bij Stadler in Polen, en die van Winsum staat bij Mammoet in Zuidbroek, tenzij deze inmiddels ook afgevoerd is naar Stadler. Choo choo..... |
13-02-2017 13:13:29 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotenee, die staat nog steeds in Zuidbroek. |
15-02-2017 18:38:08 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Arriva heeft een gelikt promofilmpje gemaakt over het bedrijf (https://www.youtube.com/watch?v=rT70ZYWFGAU) met als leus 'Onze bestemming: een tevreden klant.' Misschien een semi-imitatie van Bestemming Klant?%08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-02-2017 22:02:44 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Bij mijn weten staat een deel van de 10520 nog steeds in de loods in Meppel en zijn er 'maar' twee bakken op transport naar Polen gezet. |
03-03-2017 19:11:21 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Arriva gaat vanaf volgende week in Limburg met een échte stem omroepen in plaats van met de computer. Zijn we ook weer van de Wilhelminasingel af. %08% Bij de eerste link onderaan is ook een voorproefje te horen. https://www.1limburg.nl/kirsten-paulus-vervangt-arriva-robotstem http://www.nu.nl/opmerkelijk/4511289/arriva-gaat-reisinformatie-ov-limburg-inspreken-met-zachte-g.html |
03-03-2017 19:26:22 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteAlleen het motorpack staat nog in Meppel. 57 jaar OV-fotografie. |
04-03-2017 00:18:09 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
op de Maaslijn is dit al in diversen treinen gebeurd vandaag in de 10387 al gehoord klonk goed en duidelijk Laatst bewerkt door ruud.h op 04-03-2017 00:19 ruud.h |
10-03-2017 12:34:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Afgelopen dinsdag is de 10327 van het terrein bij Mammoet Zuidbroek gehaald en naar elders overgebracht, bestemming is mij onbekend. |
10-03-2017 15:23:27 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Wat ik hoorde staat hij nu binnen bij Mammoet Zuidbroek. |
10-03-2017 16:03:50 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Is dit een treinstel van Arriva uit Limburg hebben we het daar over of is dit een treinstel van Groningen zelf ruud.h |
10-03-2017 17:13:15 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
Treinstel uit Groningen |
10-03-2017 17:35:37 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Gaat om het treinstel dat betrokken was bij het ongeluk bij Wsm op 18 november j.l. |
10-03-2017 20:01:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja Choo choo..... |
12-03-2017 13:32:04 | ||
---|---|---|
k.h.nauta
![]() |
Heb even gekeken in Zuidbroek. Het treinstel staat nog steeds buiten op dezelfde plaats. Alleen nu geheel ingepakt in witte folie. Wat men van plan is met het treinstel is bij mij vooralsnog onduidelijk. |
12-03-2017 14:22:17 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Hij heeft binnengestaan. Ben er vorigeweek geweest toen stond hij binnen. Op buitenterrein stond toen niets meer. Heb van Arriva begrepen dat hij aar binnen is gezet. Blijkbaar daarbinnen ingepakt in folie. |
24-03-2017 17:33:37 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
In ieder geval in Noord-Nederland wordt in stel 10231 iets met de wifi getest. Ben er nog niet erg enthousiast over, omdat de verbinding traag tot stand kwam en ook traag was. In veel andere treinstellen in het noorden krijg ik regelmatig helemaal geen verbinding, terwijl het bij de NS wel prima is. Oh ja, er is ook nog een website met enkele vragen: https://www.arriva.nl/formulier/test-trein.htm |
24-03-2017 17:49:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe weet je dat het een test is? Stond dat ergens vermeld? Voor hetzelfde geldt is het een defecte antenne waardoor je minder bereik hebt. Choo choo..... |
24-03-2017 17:59:28 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
In het stel waren grote stickers aangebracht dat er met de wifi getest werd en ook de wifinaam van het treinstel was anders dan de gewone naam. Op de stickers werd ook verwezen naar de website waarvan ik hierboven de link gaf. |
25-03-2017 12:39:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het lijkt wel alsof ze een soort samenwerking met de NS aangaan door ook: 'Wifi in de trein' te gebruiken als naam. Ideaal voor de mensen die snel willen inloggen. Choo choo..... |
25-03-2017 14:13:50 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Welnee. Gewoon een uniforme naam. |
25-03-2017 14:16:24 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Samenwerken met NS?![]() |
25-03-2017 16:59:47 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Niet dat ik weet. De normale naam is Arriva en die van stel 10231 was gisteren iig Arriva231 Dat je in bijvoorbeeld Gn of Lw Wifi in de trein ziet als je in een Arrivatrein zit kan kloppen. De Wifi van de NS is redelijk krachtig, waardoor je er ook buiten de trein gebruik van kunt maken %08% |
25-03-2017 21:43:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Hoe het netwerk ook heet, je moet ook de voorwaarden accepteren dus een handeling heb je altijd en dus geen voordeel aan een zelfde SSID. |
26-03-2017 14:21:08 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Maar als de trein weg is heb je meteen geen WiFi meer alleen KPN Hotspot ruud.h |
26-03-2017 14:29:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ja, da's vrij logisch. KPN Hotspots heb je op de stations, niet in de trein. |
26-03-2017 17:26:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Maar het scheelt wel het apart zoeken voor mensen die nog niet eerder wifi bij Arriva hebben gebruikt. Dus toch een voordeel. Je komt direct op de portal uit. Of onthoudt jouw telefoon geen SSID's? Laatst bewerkt door aarclay op 26-03-2017 17:28 Choo choo..... |
26-03-2017 18:46:12 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Hier op de maaslijn heb je de WiFi van Veolia dus nog gewoon mayway ruud.h |
26-03-2017 22:46:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dat zal er wel uitgaan, Arriva kennende. Choo choo..... |
![]() |
advertentie |
27-03-2017 10:55:29 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
En dat is maar goed ook, want dat myway heb ik nog nooit aan de praat gekregen. |
27-03-2017 13:56:19 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote Onveilige rommel, al die openbare wifi's in treinen... Voor je het week zit een of andere gek met je mee te kijken vanaf zijn of haar telefoon. #isblijmetallesonbeperktabo Laatst bewerkt door Chrisdb op 27-03-2017 13:57 |
27-03-2017 13:57:46 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is ook zo beperkt tot enkele websites en een eigen portal met informatie, dat het gewoon nutteloos in gebruik is. Je zou met meer met Noord-Korea kunnen vergelijken, als je naar de opbouw kijkt.Daar kan je ook niet zomaar alles bekijken. Los daarvan betwijfel ik zelfs of niet niet tegen de 'netneutraliteit' indruist. Maar het zal er toch wel uit gaan dat dat geen zorg meer zal zijn![]() Quote Als menig site nu over gaat op SSL, dan heb je er meer controle over. Een tussenstaander kan dan niet je dataverkeer sniffen ('man-in-the-middle'-attack), tenzij hij een apart certificaat meegeeft. En dat moet wel opvallen als deze van een hele andere organisatie komt, dan je verwacht. Laatst bewerkt door aarclay op 27-03-2017 14:01 Choo choo..... |
27-03-2017 15:17:29 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Arriva GTW 279 rijdt volgens Op de Rails rond in de nieuwe Limburg-kleurstelling. |
27-03-2017 18:40:25 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
En heet 'Jack Poels' net zo als een oude drietje. De kleur die om het raam heen zit loopt door over de powerpack. (persoonlijk vind ik het niet geslaagd) https://www.facebook.com/OpdeRails/photos/a.265725840194724.44993.252094568224518/1131618430272123/?type=3&theater |
31-03-2017 08:35:38 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Treinstel 10280 ook in Arriva Limburg kleurstelling gebracht. Laatst bewerkt door treinlim op 31-03-2017 08:36 |
31-03-2017 15:29:36 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Welke naam staat hier op deze trein ruud.h |
31-03-2017 15:48:18 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Dit is de Jan Klaassens Laatst bewerkt door treinlim op 02-04-2017 13:13 |
31-03-2017 15:54:57 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Waar rijdt deze trein Laatst bewerkt door ruud.h op 31-03-2017 15:55 ruud.h |
31-03-2017 15:57:31 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Tussen Nm en Rm denk ik zo![]() |
31-03-2017 16:52:52 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Kwam deze donderdag avond tegen in reuver onderweg naar Rm tijdens de spits. |
31-03-2017 23:27:33 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteVan binnen heet het stel nog gewoon 204. En de stoelopstelling is nog 3+2. |
01-04-2017 00:21:49 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Heb er helaas nog niet mee kunnen reizen maar is en blijft inderdaad de oude 205 (meen toch echt dat dit de veolia 205 was) diesel stellen worden misschien wel niet omgebouwd ivm kort gebruik. Of men kan ze nog niet missen en dit in de relatief rustige vakantieperiode alsnog te doen |
01-04-2017 00:27:47 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ja maar wordt de capiciteit dan ook niet te krap naar de omzetting van de stoelen Lijkt mij van wel het is drukker geworden op de Maaslijn als voor heen ruud.h |
01-04-2017 02:34:01 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ze hebben nu wel veel meer Linten dan Veolia had. |
01-04-2017 03:01:33 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Klopt maar in een lint kunnen volgens mij minder mensen in dan in een GTW ruud.h |
01-04-2017 10:48:32 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
De Lint rijd alleen in de spitstrein tussen Vry en Nm aangevuld met 2 delige GTW's Verder is het zo dat tijdens de spits het zo druk is op het noordelijk deel dat ik betwijfel of er wel genoeg materieel is (of goed verdeeld is). Laatst bewerkt door treinlim op 01-04-2017 10:50 |
01-04-2017 12:23:26 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Hebben maar 16 treinstellen i's wel krap aan vindt ik was ook al toen het Veolia was ruud.h |
01-04-2017 12:47:42 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
16 GTW's en 7 Lint treinstellen. 23 totaal waarbij de linten nooit verder komen dan Venlo voor stalling. |
01-04-2017 16:26:23 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Staan ook regelmatig op de Rep in Nijmegen heb ze daar ook vaak zien staan Ja standaard staan ze in Venlo wat daar de reden van is weetik ook niet precies ruud.h |
01-04-2017 17:34:57 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De reden daarvan is ongetwijfeld dat de ritten Nijmegen-Venray 's ochtends vanuit Venlo opstarten als toegevoegde trein naar Nijmegen, en 's avonds als extra weer teruggaan naar Venlo. Op die manier hoef je niet Nm-Vry in de tegenspitsrichting te rijden, terwijl je nu juist op Vl-Vry extra capaciteit biedt. |
02-04-2017 11:55:47 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Jan Klaassens, met dubbel s. ![]() |
02-04-2017 12:27:08 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Ik heb het gevoel dat Arriva soms de lengte van de treinen niet afstemt op de druktes. Ik zag een keer tussen Nijmegen Heyendaal en Heilig Landstichting rond 14:30 ofzo dat de trein naar Venray met 1x Lint reed en de trein uit Venray naar Nijmegen met 2x Lint (dus in de tegenrichting). Dat match niet met de reizigersaantallen. En 's ochtends de trein van 7:23 en 8:23 met 3x Lint en die van 7:53 met 1x GTW-3. Wat is daarvan de logica? |
02-04-2017 13:15:46 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Het zal naar ik aanneem wel een logica hebben. We moeten ook niet denken dat Arriva express de tegen treinen versterkt...... Daarnaast mag ook gezegd worden dat S2 nu na een vervelend begin al een aantal weken met veel betere (lees grotere) lengten rijdt waarbij een aantal combinaties met drie keer Flirt. |
05-04-2017 17:42:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De dienstuitvoering op de Maaslijn schijnt wat te wensen over te laten: http://www.gelderlander.nl/cuijk/gelderland-vervoer-op-maaslijn-bijna-dramatisch~aa4e4483/ |
05-04-2017 18:08:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Oei, laat ze het bij BeterOV maar niet horen![]() |
05-04-2017 18:15:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Waarom niet? Het is zowat opvallend dat ze wel continu over de minste of geringste tekortkomingen van NS roepen, maar nu een derde vervoerder er een puinhoop van maakt blijft het angstvallig stil... |
05-04-2017 18:25:03 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha daarom dus![]() |
05-04-2017 18:28:30 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Verbaast me eerlijk gezegd, had het idee dat Arriva beter op de reizigers aantallen inspeelt dan wijlen Veolia qua materieelinzet. Hoewel de echte vuurproef bij de start van het nieuwe schooljaar nog moet komen voor Arriva in september natuurlijk, maar tot nu toe eigenlijk niet de vetgedrukte krantenkoppen nog voorbij zien komen. Vraag is ook in hoeverre Arriva de zaak is aan te rekenen, aan infrastoringen kan een vervoerder ook niks doen. |
05-04-2017 18:32:52 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
De berichten gaan nou niet bepaalt om infrastoringen maar gewoon enorm uitpuilende treinen en dat kan je een vervoerder gewoon aanrekenen. |
05-04-2017 18:37:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteHet zal wel liggen aan de fraude tijdens de aanbesteding, dat item komt in zo ongeveer elk artikel terug. Daardoor moest 2e keus Arriva de klus klaren en dan kan je natuurlijk niet het beste verwachten. |
05-04-2017 18:40:27 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tsja, dat krijg je dan als men dus bewust niet kiest voor het beste voor de reizigers te gaan![]() Maar blijft vreemd, er gaat werkelijk vanalles mis daar en de media zwijgt in alle talen en ook de provincie hoor je er niet over. Die kunnen Arriva natuurlijk gewoon prima eens herinneren aan de afspraken gemaakt in de concessie... Laatst bewerkt door thom op 05-04-2017 18:41 |
05-04-2017 18:56:19 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Quote Zeker. Maar ik lees ook over vertraging en uitval van treinen en daar zijn infrastoringen mogelijk debet aan. De vraag is nu natuurlijk in hoeverre de uitvoering overeenkomt met de eisen in de concessie. Volgens mij geldt er geen zitplaatsgarantie en worden reizigers geacht genoegen te nemen met een staanplaats voor X-minuten. Als Arriva voldoet aan de concessie-eisen is het de opdrachtgever die boter op het hoofd heeft. Het blijkt in ieder geval maar weer dat aanbesteden niet per definitie zaligmakend is. |
05-04-2017 19:13:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Wat mij betreft mogen de media (mv) en de politiek erover zwijgen: daar komt zelden of nooit een bericht vandaan dat stoelt op de feiten. Als die er zich niet zo negatief mee zouden bemoeien, zouden de bedrijven zich vrijer voelen om met feiten te komen en dan kunnen we het oplossen. Als dat met de bestaande middelen niet kan, behoort men de Minister aan te spreken. |
05-04-2017 19:21:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
nouja, de politiek of overheid is de opdrachtgever, lijkt mij hun de taak om de concessie houder aan het afgesproken pakket te laten doen en hun daarop te monitoren... |
05-04-2017 19:41:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ja, dat is de taak van de overheid, maar de meeste politici kunnen dat niet. Het lukt zeker niet als de vervoerders zo erg als nu op hun tellen moeten passen om gezeur en geklets te vermijden. |
06-04-2017 06:55:39 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Inderdaad. Maar Arriva heeft toch meer zitplaatsen beschikbaar dan Veolia? Al die Linten die gehuurd zijn, wanneer worden die dan ingezet? |
06-04-2017 06:58:46 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Moet je nagaan hoe ernstig het tekort was ten tijde van Veolia![]() |
06-04-2017 07:49:59 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Quote Maar Arriva rijdt ook series die in het Veolia tijdperk door NS gereden werden. |
06-04-2017 07:57:29 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Het bericht gaat alleen over de Maaslijn en daar worden niet meer treinen gereden. Alleen de spitstreinen rijden nu de hele dag, maar daar heb je niet echt meer treinen voor nodig. |
06-04-2017 08:05:59 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Je kan zelfs stellen dat er minder treinen rijden, aangezien de spitstreinen Ck - Nm zijn vervallen. In de spits is er dus wel een achtergang te bemerken, en daar heb je juist de meeste reizigers. Laatst bewerkt door Jan-Mark op 06-04-2017 08:06 |
06-04-2017 08:33:33 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Arriva reed wel een extra trein uit Boxmeer, vertrek 8:03. Al die toegevoegde extra treinen zorgen er wel voor dat de dienstregeling op de Maaslijn totaal niet stabiel is. Ik had liever een paar versterkingsbussen gezien die in de spits Cuijk-Nijmegen (Heijendaal) reden. |
06-04-2017 08:41:16 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Inderdaad, maar die spitstreinen reden toch alleen aan het begin van het schooljaar? Maar dan nog: daar had Veolia minder Linten voor beschikbaar dan wat Arriva nu heeft. Je kunt dan IMHO ook beter de kwartiersdienst met langere treinen rijden, want wat Berk24 zegt: die extra treinen zorgen niet voor een stabiele dienstuitvoering. |
06-04-2017 08:44:08 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Dat is wel zo, maar juist Ck - Nm is het stabielste stuk volgens mij, omdat je op Mmlh - Nm nog dubbelspoor hebt. |
06-04-2017 12:16:29 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Poeh poeh, wat een gedoe om niks weer. Ik reis regelmatig over de Maaslijn en ik kan nou niet echt zeggen dat het er op achteruitgegaan is sinds Veolia vervangen is door Arriva. Ja, er wordt soms een te korte trein ingezet, maar Veolia was nou ook niet bepaald kampioen lange treinen. En de opstart is natuurlijk hartstikke veel beter dan die van Veolia destijds. In feite is het Arriva gelukt om de service van Veolia voort te zetten. Daar kun je over klagen, maar dat is dan natuurlijk niets nieuws. Wat betreft die Linten, die worden alleen ingezet in de 32300 (zelden allemaal) en vaak zit er dan ook nog wel een GTW tussen. En dat is op zich jammer, want daardoor houd je alsnog niet meer stellen over voor de 32200, en daar kun je ze zeker gebruiken. |
06-04-2017 13:26:10 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Hoeveel linten had Veolia destijds in gebruik? Er waren er volgens mij 2 met Veolia kleuren, Arriva heeft er nu 9, dat zouden 938 zitplaatsen extra zijn, bijna 1/3 meer. |