19-12-2006 21:43:45 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Dan zou je onderweg een wadloper moeten tegenkomen, of zelf in de wadloper moeten zitten, en dan 3 gtw's tegen moeten komen. |
25-12-2006 21:33:08 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
De dienst op Leeuwarden-Harlingen haven wordt vanaf afgelopen zaterdag 23 december en de kerstdagen weer geheel met Wadlopers gereden. Vandaag (25 dec) pendelde het tweetje 3228 op de Harlingerlijn. Enkele GTW's stonden werkloos op empl Lw. groeten, Wim |
27-12-2006 16:44:22 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
Even een vraagje tussendoor: zijn, naast de 303, 304 en 305, al andere Spurts van een naam voorzien? |
27-12-2006 17:48:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Nog niet![]() |
![]() |
advertentie |
28-12-2006 21:56:51 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
28 december reden een GTW tweetje en drietje op Lw-Hlgh. |
28-12-2006 22:03:09 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Ik wilde 3 januari GTW's komen spotten in het noorden. Tussen Lw en Hlgh rijden er dus geen? Hoef ik daar ook niet extra voor naar toe. Laatst bewerkt door spotter op 28-12-2006 22:03 |
28-12-2006 22:04:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Volgens mij zouden ze daar wel moeten rijden (op Lw- Hlgh), maar ik heb gehoord dat er neit genoeg machinisten beschikbaar waren die de bevoegheid hadden om in een GTW te rijden. Je treft ze sowiso aan op Gn - Nsch/Leer![]() |
28-12-2006 22:07:19 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Maar in Gn ben ik al zo vaak geweest. Lw nog niet. Zou het wel leuk vinden GTW's spotten en daarbij vind ik Zl-Gn een zeer saai traject om de rijden. Maar ik zal er een keer moeten rijden wil ik GTW's spotten. Of ik moet naar Lw maar daar schijnen er dus geen te rijden. |
29-12-2006 12:00:00 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
De hele week rijden er spurtels tussen Lw en Hlg hoor, alleen in het weekend staan ze aan de kant.(afgelopen weekend: 231,233,235 en 236) Vrijdag bij Voith de 304 die de motorwagen schoon moest. Volgens mij heeft dit stel trouwens de naam 'Spurt' ook nog niet, dus alleen 303 en 305. |
29-12-2006 13:10:36 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Dus a.s. woensdag rijden ze wel? |
29-12-2006 19:51:34 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Gisteren ben ik even naar Hlgh geweest met de 10235. De tegentrein was de 10233. Dus ze rijden wel. Bij Voith stonden gister de 236 en een GTW 2/8. |
03-01-2007 17:48:00 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag reden er ook GTW's op Groningen-Leeuwarden. Even voor 11.00uur kwam uit de richting Leeuwarden 2 GTW's binnen met passagiers. Het waren de stellen 10301 en 10305. Ze kwamen op perron 6A binnen in Groningen en werd ook gelijk afgerangeerd. Beide stellen reden daarna naar spoor 1B waar de stellen uit elkaar werden gehaald en stel 10301 bleef achter op perron 1B om de trein van 11.25uur te rijden. GTW 10305 reed weer weg en ging naar het opstel terrein toe. Op perron 4A stond stel 10302 klaar om naar de stoptrein naar Leeuwarden te rijden om 11.01uur. Ik vond het al raar dat de drietjes deze week niet veel reden op het traject Groningen-Nieuweschans, daar reden de meeste tweetjes al de hele week. |
05-01-2007 11:03:15 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Damn, dan heb ik de eerste inzet op Gn-Lw al gemist %04% Laatst bewerkt door peterselie op 05-01-2007 11:03 |
05-01-2007 11:12:07 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Arriva toch ineens begonnen met de lijn Gn-Lw te voorzien met GTW's?%03% |
05-01-2007 11:20:03 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Vanochtend in ieder geval niet, maar misschien een dienst tussen de spitsuren om alvast proef te draaien op het traject en eventueel materieeloverbrenging? Laatst bewerkt door peterselie op 05-01-2007 11:20 |
05-01-2007 11:30:03 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Gn-Lw was volgens mij pas in september aan de beurt, Gn-Rd was als eerste aan de beurt in mei. |
05-01-2007 12:11:31 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vreemd dat ze dan ineens nu wel passagiers meenemen in die GTW's![]() |
05-01-2007 13:11:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als je al een materieeltekort hebt is het handiger om een overbrenging te combineren met een reizigersrit. Shqiperise-lopers? |
05-01-2007 13:40:09 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Bovendien is de capaciteit op het baanvak Lw-Gn beperkt tot maximaal 7 treinen per uur. Door de week rijden er overdag in totaal 6 treinen per uur, 3 in beide richtingen, maar met wat kunst en vliegwerk kan er nog een 7e tussen gepropt worden, maar dan moet deze wel LM rijden en is er een kans op vertragingen. |
05-01-2007 20:05:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Daar heb goed gelijk in, want een extra trein inleggen gaat daar doordeweeks zowat niet. En als je hem er toch wil tussenwormen zijn andere treinen later dan gebruikelijk. |
06-01-2007 13:14:50 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
En wat troffen we vanmorgen op de lijn Gn-Rd bij Wsm: een GTW met passagiers. |
06-01-2007 16:39:27 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
En ook in Appingedam vandaag een GTW gezien naar Delfzijl, met veel personeel voorin én passagiers %03% |
06-01-2007 17:52:19 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 10234 kwan om 12.55 binnen op spoor 7a, deze kwam uit Delfzijl, en de 10231 kwam om 12.58 binnen ook op spoor 7a, en deze kmam uit Roodeschool. |
06-01-2007 18:31:04 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Kijken hoever dat ding inzakt voor de perrons. %02% Doet me goed dat hij vanuit Wsm om 12:58 aankwam, keurig op tijd dus. Is de laatste dagen wel eens anders. %08% Laatst bewerkt door bouwe op 06-01-2007 18:32 |
08-01-2007 12:06:23 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote De 236 zit immidels op Hlgh%05% De 305 stond tot mijn verbazing vanochtend op 8 (met 3449 erbij paste dat nog maar net%08%): hij zou naar Gn als sneltrein van 9:50 werd mij gezegd, hoop dat ni\dit alleen nog LM-/proefritten zijn...%07% de andere Hlg-er is de (10)235 op hetzelfde spoor stond v.v. ook stel 233, met onbekende bedoelingen, alleen de reizigers werden daardoor nog zenuwachtiger van de automatisch sluitende deuren van de 235...%08% Laatst bewerkt door teus-baars op 08-01-2007 19:01 |
09-01-2007 21:57:01 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Perron 8 in Lw is niet lang genoeg voor 2 GTW 2/8. Op OHIH las ik dat er mogelijk meer treinen gaan rijden op het traject Gn-Nsch of delen daarvan. Hiervoor zijn meer stellen nodig. Arriva zal dus misschien meer GTW'tjes bestellen. |
09-01-2007 22:07:21 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Ik heb de 236 vanmiddag nog gespot op de lijn GN/NSCH. |
10-01-2007 12:39:50 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
@peterselie; een buffel en een 2/8 past net wel%05% (Zie boven) %01%Die 236 zal wel weer vervangen zijn door een andere GTW, gebeurt regelmatig dat met die bedoelingen een tweede stel op spoor 2 staat afgesteld ![]() |
10-01-2007 12:51:01 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik heb het gelezen. Ik denk dat de sneldient tussen Lw en Gn gereden gaat worden met een GTW 2/8 + 2/6 in de spits. Zo is het aantal zitplaatsen maar iets minder dan wat het nu is en kom je niet in de problemen met de lengte van de perrons in zowel Lw als Gn, want perron 8 in Lw en perron 3a in Gn zijn aan de krappe kant voor langere stellen. Je komt namelijk bij mijn weten 1 of 2 meter te kort voor 2 maal GTW 2/8. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-01-2007 13:57:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En dat perron kan je weer niet verlengen, dat is wel jammer![]() |
10-01-2007 17:29:40 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
%08%Kwestie van OV-weg daar (schrans) tweesporig maken met wissel erachter evt i.c.m. uithaalspoor zoals vroeger%05% Laatst bewerkt door teus-baars op 10-01-2007 17:30 |
10-01-2007 18:27:59 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Voor Lw is het makkelijker. Gewoon het stootblok enkele meters naar achteren. De ruimte is er wel voor. Voor Gn is het een ander verhaal, zeg maar gerust dat het niet gaat lukken, tenzij de trein structureel op andere perrons binnenkomt. |
10-01-2007 19:40:15 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Zou niet erg klantvriendelijk zijn om zelfs maar met iets minder zitplaatsen de sneltreinen te gaan rijden. De drukste zitten nu al bommetjevol en het aantal reizigers is weer eens in opmars. Heb laatst eens voor de grap het aantal zitplaatsen Arriva aan wadloper/buffel-mat. vergeleken met het totaal bestelde GTW-mat. Met mijn rekensommetje blijkt dat er aan 'Spurtels' slechts 2,5 DH2 extra aan zitplaatsen is bestelt, terwijl er nu ook op Leer gereden moet worden! Ben nu al benieuwd hoe dat gaat uitpakken als alles is afgeleverd. EDIT (door Rudolfph): iets minder op enter drukken is fijner %02%. |
11-01-2007 20:17:49 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Vandaag reed/reden 's ochtends wadloper(s)i.p.v. (een GTW) op Harlingen(-haven; 's middags werd constant de ~:33'ers opgeheven en reden volgensmij de stellen uit de standaard halfuursdienst nu gekoppeld een uurdienst![]() ![]() ![]() %01% Ook voorspelden ze dat er volgende week drie van die nieuwe treinen komen, de week daarop twee, de week daarna weer drie, en vervolgens weer twee per week; so, be warned; they come%05% ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 11-01-2007 20:23 |
11-01-2007 20:30:03 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Wow. Als dat waar is dan komen ze wel in een heel erg hoog tempo. Dan zou ik graag willen dat ze alvast wat diensten rijden op Lw-Gn, maar dat zal voorlopig wel niet zo zijn. Even afwachten dus. En Veolivla krijgt dan wat meer wadjes ter beschikking. |
11-01-2007 21:22:20 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Het idee achter de Spurtels is dat er in de spits ook staanplaatsen worden gebruikt. Bij de Buffels is dat alleen bedoeling met die discocoupe. Als je dat bedenkt dan is er met de bestelling niks mis. |
11-01-2007 21:25:30 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Hoho, ze beginnen eerst op 'mijn' lijn Gn-Rd. Op je beurt wachten. %08% ![]() |
11-01-2007 21:55:40 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het probleem is dat ik niet tot september wil wachten ![]() Anders maar wat vaker de andere trajecten nemen om toch te wennen aan de GTW'tjes |
11-01-2007 22:12:26 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
![]() ![]() |
12-01-2007 00:31:17 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
dagblad van het noorden heeft het antwoord al gegeven. Op OHIH staat namelijk dat de provincie Groningen de duimschroeven heeft aangedraaid. Hierdoor hebben Arriva en Stadler besloten tot een versnelde levering van de stellen. Hierdoor kunnen de treinen in een langere samenstelling rijden op Gn-Nsch. Ook mogen van Musschenga, zolang de problemen op dat traject niet opgelost zijn, geen GTW's op de andere trajecten rijden in Groningen. Bovendien kan de wadloper hier in het noorden nog wel eens wat langer dan gepland rijden. Snelle eigen conlusie: Er gaan sneller GTW's rijden op Lw-Stv %08% Laatst bewerkt door peterselie op 12-01-2007 00:31 |
12-01-2007 09:09:59 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Een ware GTW-invasie vanmorgen in Gn. De stoptrein naar Lw werd gereden door drie GTW-stellen. De trein naar Ws was overigens gewoon een wadje. %08% Laatst bewerkt door bouwe op 12-01-2007 09:13 |
12-01-2007 09:13:37 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@peterselie De wadlopers alsnog langer aanhouden is voorlopig geen optie. Ze zijn gehuurd van NSFS en die heeft ze inmiddels al aan Veolia toegezegd. Overigens heeft iedereen het steeds over "de problemen", maar kan iemand eens duidelijk vertellen wat nu precies al die problemen zijn. Ik neem aan dat er toch meer aan de hand is dan een uitstaptrede die niet lekker schuift. |
12-01-2007 11:23:29 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Toch wel, omdat Veolia niet alle stellen nodig heeft voor de Maaslijn. Het gaat als ik op het artikel af mag gaan, maar om een beperkt aantal stellen. Maar vreemd vind ik het wel dat het genoemd wordt als optie. |
12-01-2007 14:01:38 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
vanochtend werd de stoptrein van 7:33 Lw-Gn en 8:33 Gn-Lw al gereden door 3 gecombineerde GTW's waarbij op Gn-Lw de trein meteen stopte toen 1 stel buiten het perron stond. na enkele minuten stilstaan reed deze weer verder. en over die ruitenwisser van 1 van deze 3 stellen hing de ruitenwisser naast de voorruit |
12-01-2007 14:36:31 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Wat zijn dit toch allemaal voor rare problemen ![]() ![]() ![]() |
12-01-2007 15:08:54 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Klopt! Ik stond vanaf spoor 6 toe te kijken, opeens een remactie van die trein. Heb er een filmpje van, thuis maar even op Youtube zetten ofzo. |
12-01-2007 19:50:55 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Hierbij het filmpje van de drie vertrekkende GTW's richting Leeuwarden met een wat rare remactie: http://www.youtube.com/watch?v=gyX7AaOFcOY Laatst bewerkt door bouwe op 12-01-2007 20:00 |
12-01-2007 20:55:07 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
%03%één v/d vele GTW-pericelen? Ik zag vandaag idd ook twee GTW's tot mijn verbazing op Lw-Gn wel vreemd was dat v.v. de sneltrein uit DM+DHII bestond![]() Ik hoop zelf dat het nog ff duurt voordat GTW's alle wadlopers hebben vervangen, wil van 't voorjaar nog wat fotograveren...%09% Laatst bewerkt door teus-baars op 12-01-2007 20:55 |
12-01-2007 21:41:04 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
DM90+DHII kan misschien komen doordat de 3447 rare geluiden maakte en schokkerig remde misschien met defect afgerangeerd? |
13-01-2007 09:04:59 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Zag ook gister dat de sneltrein om 10.52uur werd gereden met 2x een DH-II'tjes. |
13-01-2007 13:26:50 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@martijn Ik dacht dat DH de dienstregeling van de sneltreinen niet kan halen? |
13-01-2007 15:06:18 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Dacht het ook maar toch reden er twee DH'tjes als sneltrein. DM'90 werd afgerangeerd, heb begrepen dat die defect was, en er geen ander materieel voor handen was dan alleen DH'tjes. De andere DM'90 was in de stoptrein dienst tussen Groningen-Leeuwarden ingezet. Laatst bewerkt door martijn24 op 13-01-2007 15:08 |
15-01-2007 10:04:42 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Vrijdag reed het stel in de 30347 de positie A. Idd vrijdagmiddag een setje van 2 GTW 2/6 gespot te Hdg en vanochtend weer een setje van 3 GTW 2/6 in Gn om de 30232 te rijden. Bij mijn weten waren dat de 229, 231 en 233. Laatst bewerkt door peterselie op 15-01-2007 10:07 |
15-01-2007 12:21:09 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote %06%Combinatie DHII+DM'90 mag waarschijnlijk ook niet harder dan 100 met 2 DHII mis je alleen de extra power v/d buffel, dus met een paar minuten in de plus moet het wel lukken denk ik ![]() ![]() @peterselie: %08%Al die drie GTW's zaten afgelopen tijd nog op Hlgh als ik mijn spots goed herinner ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 15-01-2007 12:25 |
![]() |
advertentie |
15-01-2007 12:56:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De sneldienst is met een wadloper zonder plus net aan te halen. Met een buffel kan het in 32 minuten als het moet. Ik ben benieuwd in hoeveel minuten het met een GTW kan, zeker nu die om voor mij onduidelijke redenen begrensd is op 120 km/h. Ik ben ook benieuwd welke stellen ze deze week naar Nederland sturen. |
15-01-2007 12:58:56 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDit is vanwege de slechte staat van het spoor in het Noorden ![]() |
16-01-2007 17:26:23 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag en gisteren was de trein weer te laat in Groningen. De trein van gisteren was 10min te laat in Groningen. De trein moest tegen 10.56uur binnen moeten komen in Groningen maar kwam tegen 11.04uur binnen in Groningen, maar deze trein moet ook weer tegen 11.01uur vertrekken naar Winschoten. Deze ging pas tegen 11.10uur weg. Het zelfde was vanmorgen ook de zelfde tijd en precies de zelfde vertraging als gisteren. |
16-01-2007 18:01:08 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Op het gedeelte tussen Grijpskerk en Veenwouden is 140 km/h toegestaan. Het zou jammer zijn dat de gtw dat niet mag, terwijl de buffel dat wel mag. Laatst bewerkt door j.jager op 16-01-2007 18:36 |
16-01-2007 18:37:44 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
En toch mag het niet als de GTW daar gaat rijden, want de GTW mag maar maximaal 120![]() Vraag me ook niet waarom ![]() |
16-01-2007 19:02:43 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Vreemd. Het stuk tussen Gka en Bp is bijna kaarsrecht en bij mijn weten wel in een redelijke staat. Bij Bp in de richting van Zww ligt nog een flauwe bocht die op lage snelheid genomen wordt. Bij Zww wordt nog een bocht met 100 km/h genomen. Echte knelpunten zie ik er niet in. Maar zouden de mcn niet gewoon 140 rijden met de stellen? Zeker als er vertragingen zijn, dan is dat wenselijk. |
16-01-2007 20:13:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij hebben die GTW's een max snelheid van 120 dat ik begreep, maargoed op dat te twijfelen na, als zo is, kan Mcn 140 willen, maar zal de ATB-NG hem dat afleren, dus dat zal wel meevallen. |
16-01-2007 21:20:14 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Er staat naast de voorruit in de cabine Max. 140 km/u? Tussen Gnn en Swd is ongeveer 5 km 120 km/u toegestaan. Johan ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 16-01-2007 21:22 |
16-01-2007 21:23:43 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Nee, in de cabine staat V-Max 120 km/h. |
16-01-2007 21:38:55 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Ok dan weet jij iets meer dan ik. |
16-01-2007 21:45:57 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@johnsoft,en @treinOfiel. Dat hebben ze in het begin wel gehad, heb er een foto van. |
16-01-2007 22:22:23 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Maar ik kijk van de week wel door het deur raam van de cabine. meestal na 3 uur op Gn. ![]() Johan |
16-01-2007 23:03:22 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Quote Dat kan wel kloppen inderdaad: ze zijn ontworpen voor 140 km/h en ik kan me dat ook nog wel herinneren van de allereerste kennismaking met de Spurt in Nsch in augustus vorig jaar. Maar door de slechte staat van het spoor hier, volgens een mcn, is de snelheid daarna helaas gereduceerd naar 120 km/h %04%. |
16-01-2007 23:10:47 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Volgens het Datenblatt van Stadler (ook te downloaden vanaf de site van Arriva) staat een Vmax van 140 km/h. Maar ik begrijp dat niet de Vmax van de GTW's 120 km/h is geworden, maar de baanvaksnelheid tussen Gk en Vwd. Shqiperise-lopers? |
16-01-2007 23:37:19 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Bij mijn weten staan daar nog steeds de groene borden met de 14 erop langs de kanten. Ik zal er vrijdag eens op letten. De GTW heeft op dit traject al gemakkelijk de 140 gehaald. Ik heb ondertussen weer zoveel GTW vragen dat ik Arriva er eens mee ga bestoken. Als ik er antwoord op heb, dan horen jullie meer. |
18-01-2007 09:32:27 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
%06%Die 140 km/h baanvaksnelheid is volgensmij ook bedoeld om de buffelsneltrein mogelijk te maken z.s.m. (vertragingen eruit) te rijden. De GTW mag misschien niet zo hard omdat die twee asjes onder het motorwagentje zoveel gewicht dragen. Een buffel staat hoog en zeer stabiel geveerd op z,n 4 draaistellen, de GTW ligt veel directer op z'n draaistellen, ze hebben er maar 1-per bak, plus die set wielen die het complete motorgewicht moeten dragen%08% Ik denk dat je daar de reden moet zoeken voor zo'n "slijtagebesparende" maatregel. Daarnaast het lijkt erop dat de hele week de GTW's 288, 231 en 233 ingezet worden in de 30213 e.v. dwz de diensten NZP-1,-7& -9 maar en ze blijven vervolgens de gehele dag met z'n drieën gekoppeld; dat zal wel weer de nodige moeilijkheden voorkomen ![]() ![]() |
19-01-2007 15:32:34 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Wat Veolia kan, kunnen wij ook, moeten ze bij Arriva hebben gedacht http://www.reformatorischdagblad.nl/artikel/1288647/Arriva+zet+bussen+in+om+drukke+treinen+te+ontlasten.html |
19-01-2007 15:42:36 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
borden staan er inderdaad nog |
19-01-2007 15:55:41 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Las laatst hier een bericht dat GTW alleen op Gn-Lw rijdt vanwege overplaatsing wegens onderhoud. De laatste dagen lijkt het mij toch zo te zijn dat het structureel wordt ingezet op Gn-Lw. Bij onderhoud zouden de GTW-stellen te Gn toch afgerangeerd moeten worden, terwijl ik ze nu steeds zie heen en weer pendelen. Slaan ze Gn-Rd weer eens over zeker. ![]() |
19-01-2007 16:27:11 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag reed de hele dag een wadloper op Groningen-Nieuweschans. Dit was de 3204. |
19-01-2007 17:48:49 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@martijn24. Dat klopt, deze heb ik om 7.43 gespot in Sappemeer oost. Even later kwam er nog een wadloper langs, deze hadden ze gebruikt om de extra ritten te rijden. Hier weet ik het nummer niet van. M.V.G. Jeroen Jager. |
19-01-2007 19:38:17 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote %01%EDIT%05%; er wordt WEL gewisseld/gecombineerd met de set op Lw-Gn%05% Zo spotte ik vanochtend 9:14 te Hdg < Lwd; 233+230 en 's middags om 17:15 eveneens Hdg < Lwd; 230 nu alleen, daarnaast ook aardig wat DH op de plaat gezet; al met al het was het ondanks "fietsdag" vruchtbaar spotdagje%02% %01%@Bouwe ik denk dat die GTW inzet op Lw-Gn naast alreeds aangepaste infra, te danken is aan tekort aan DHII'en i.c.m. de mogelijkheid wel 3 GTW's vrij te kunnen maken voor spitsdienst alhier plus de het briesende provinciebestuur van Groningen%08% Laatst bewerkt door teus-baars op 19-01-2007 19:40 |
19-01-2007 21:11:49 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Die provincie klaagt volgens mij over Gn-Ws en niet over Gn-Lw. |
19-01-2007 23:44:33 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Gn-Ws(-Nsch) valt onder de provincie Groningen. Lw-Gn valt onder de provincie Friesland (ook al ligt een deel in Groningen) Shqiperise-lopers? |
22-01-2007 12:19:25 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Toch zat er vanochtend weer een drietal in de bovengenoemde dienst op Gn-Lw om 9:13 te Hdg; Te weten ri Lwd Laatst bewerkt door teus-baars op 22-01-2007 12:21 |
22-01-2007 12:22:49 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Dit draadje vraagt om deel 5; mijn bericht wordt afgekapt |
22-01-2007 12:29:51 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote @Teus: Ben ze tegengekomen te Vvl. Ik heb Arriva er al over gemaild. Hopelijk krijg ik spoedig antwoord. Je moet je spot van de 288 nog even aanpassen ![]() |
22-01-2007 15:53:19 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
![]() en 304 op Hlgh; wie weet de ander ![]() |
22-01-2007 16:01:03 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Oja, de toename van het aantal reizigers, dát is de reden van de problemen! Wat zijn ze bij Arriva toch slim! Zijn die smoesjes nou nog niet op? Nu die GTW's nog een beetje aan de praat krijgen, misschien dat dat meer helpt... En wat minder snel de Wadlopers richting Veolia dirigeren had wellicht ook geholpen... |
22-01-2007 16:10:43 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Vorige week zouden er al nieuwe GTW'tjes komen, maar waarschijnlijk door de storm zijn ze nog niet gearriveerd. En ja het materieeltekort wordt zeker op Lw-Gn te duidelijk merkbaar. |
22-01-2007 16:19:38 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
inderdaag vanmorgen sneltrein 7:57 sneltrein Lw-Gn met 1x DM90 vanaf buitenpost was het net veetransport. reed overigens met+12 |
22-01-2007 16:31:50 | ||
---|---|---|
tla
![]() |
QuoteSinds wanneer dirigeert Arriva wadjes naar Veolia? Je bedoelt te zeggen "... had wat minder snel de huur van NSFS-materieel moeten beëindigen"? |
22-01-2007 16:44:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteZonet? Dat kan niet, want die zat in de trein naar Nieuweschans ![]() |
22-01-2007 17:03:19 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
weet trouwens ook iemand waar de wadjes heen gaan als arriva en veolia alle GTW's afgeleverd hebben gekregen? ze zijn een beetje jong voor de sloop lijkt me. |
22-01-2007 17:23:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zijn zo afgeraggeld, ik kan me voorstellen dat ze de wadlopers wel gaan slopen![]() |
22-01-2007 17:25:31 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
NSR Polen? |
22-01-2007 17:37:12 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik heb de indruk dat straks gaat blijken dat Arriva veel te weinig GTW's heeft gekocht. Ik denk dat die DH's dus (gedeeltelijk) wel eens langer kunnen blijven dan menigeen denkt. |
22-01-2007 17:40:40 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik heb hetzelfde idee al tijden. Ik meende eens gehoord te hebben dat arriva een vervolgserie gaat bestellen. Verdere details heb ik niet gehoord toen. Maar het kan best zijn dat ze wat GTW 2/6 bijbestellen. |
22-01-2007 18:07:14 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Ik heb ook zoiets gehoort dat ze extra bijbestellen. Zolang huren ze nog oud materieel in. Vandaag ook weer vertraging op Groningen-Nieuweschans. De trein die om 10.56uur in Groningen moest arriveren was pas om 11.05uur binnen in Groningen. De trein van 11.01uur had weer een vertraging van 6min, want die ging pas om 11.07uur weg naar Winschoten. |
22-01-2007 18:33:44 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
236 = ook in de snel van 12.57 Lw-Gn gezien. De 17.33 Lw-Gn met 233+232 |
22-01-2007 18:45:27 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Veel dingen kunnen misschien in eerste instantie omloopmatig niet, maar omdat Arriva met materieeltekort kampt en vandaag het op Lw-Gn met minder stellen dan gebruikelijk moest doen, is zoiets wel degelijk mogelijk. En ja dan kan de 30343 op de 30447 aansluiten. |
22-01-2007 19:29:22 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
![]() ![]() ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 22-01-2007 20:00 |
22-01-2007 19:37:00 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vreemd, want hij zat s ochtends ook al in de 304xx/84xx![]() Maar dan zal het wel goed gezien zijn, en heb ik niets gezegd ![]() teus-baars: Had ik je nou teruggemaild, of nog niet? Kan het me even niet herrineren ![]() Laatst bewerkt door salieri op 22-01-2007 19:37 |
22-01-2007 20:15:49 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Salieri; je laatste mail is van 18-1 en daar heb ik op gereageerd![]() %01%Hoeveel GTW\'jes hebben we nu ![]() %01% Uit de recente spots blijkt tevens dat 2 stellen op enigzins onbekende positie verkeren; 10235 en 10301; maar daarvan weet ik dat 235 op Hlgh rijdt want dat is dus de 2/6 waarvan ik vandaag vergat op het nummer te letten tijdens het fotograveren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 22-01-2007 20:17 |
22-01-2007 20:17:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan stuur ik deze week nog een mailtje terug, zit morgen voor school in Utrecht, dus kan dan niet reageren, en ik duik zo mijn nest alweer in![]() [/offtopic] De stellen kloppen inderdaad, 228-236 en 301-305 ![]() |
22-01-2007 20:18:13 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 236 is niet geschikt voor de 8400 ritten, omdat dit stel niet voor duitsland is toegelaten. |