31-05-2017 19:21:52 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Arriva 387 heet Wilhelm Tell en heeft dus nieuwe kleuren |
31-05-2017 19:33:42 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Zullen ze zeker rond de Nijmeegse vierdaagse klaar zijn met het omstickeren En de namen er op te zetten zouwel leuk zijn ruud.h |
31-05-2017 22:23:52 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Goed nieuws wat betreft het internet op de Maaslijn (op de laptop): het werkt.![]() |
31-05-2017 23:06:55 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
en hoe moet je dan inloggen kom je dan op de site van arriva terrecht en werkt het in alle treien op de Maaslijn ruud.h |
![]() |
advertentie |
01-06-2017 10:36:15 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ik zat in stel 382 en heb ingelogd via "Arriva 382" (bij de kruising met stel 389 kwam ook "Arriva 389" even in mijn lijst voor, ieder stel heeft dus zijn eigen WiFi). Je komt dan inderdaad op een schermpje van "Internet Arriva", moet daar even aanvinken dat je akkoord bent en verbinding wilt maken, net zoals bij NS eigenlijk. |
02-06-2017 20:44:08 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ook de 390 heeft een nieuw jasje en een nieuwe naam: Bart Brentjens. |
03-06-2017 01:23:50 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Ik ben het even helemaal kwijt welke treinen moeten nu nog worden omgestikert worden kan iemand dit zeggen ruud.h |
03-06-2017 08:13:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Er zijn vast wel mensen die willen zeggen welke omgestickerd moeten worden (ik ook wel: 383, 385, 386, 388-390), maar dan klopt het volgende week al niet meer. Denk dat je het beste gewoon dit forum en de Railwiki regelmatig in de gaten moet houden voor het overzicht: http://railwiki.nl/index.php/GTW_(Maaslijn) |
03-06-2017 13:29:11 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
390 klopt inderdaad niet meer, zie twee berichten boven je. ![]() |
03-06-2017 21:26:19 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha het is ook niet meer bij te houden![]() |
11-06-2017 23:18:51 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Nieuw omgestickerd: stel 385 (Titus Brandsma). |
14-06-2017 09:30:52 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Weet iemand of de CXX5037 toen deze naar Arriva ging als 525 een nieuw NVR-nummer heeft gekregen, of zijn de letters alleen vervangen door NL-AN? Heeft iemand die NVR-nummering van het hele treinstel voor me? |
14-06-2017 09:33:41 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Van de foto's: 94 84 4 811 007-2 NL-AN, 94 84 4 812 007-1 NL-AN, 94 84 4 813 001-3 NL-AN, 94 84 4 810 001-6 NL-AN. |
14-06-2017 14:59:15 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Dank! |
22-06-2017 22:55:30 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Arriva 388 ' jan linders' is de nieuwste omgestickerde |
22-06-2017 23:37:32 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Welke nummers moeten nu nog worden omgestickert worden ben de tel weer even kwijt ruud.h |
23-06-2017 07:39:44 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En de Railwiki of terugscrollen is nog steeds geen optie? |
23-06-2017 07:40:45 | ||
---|---|---|
rene-rail
![]() |
Nog te doen op dit moment zijn de 382 en de 386. Had per abuis de 385 nog erbij gezet ![]() Laatst bewerkt door rene-rail op 23-06-2017 10:56 |
23-06-2017 10:31:55 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
385 is al gedaan, lees een aantal berichten terug. |
23-06-2017 12:10:58 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Nee nee, dat klopt niet: 383, 386, 389 nog. |
23-06-2017 15:53:02 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
De 386 zag ik vanochtend ook al in de nieuwe kleurstelling. De naam heb ik niet kunnen lezen. |
23-06-2017 16:23:56 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Denk rond de Nijmeegse Zomerfeesten alles is omgestickert dan? Zou wel mooi zijn denk ik dan ruud.h |
23-06-2017 19:48:42 | ||
---|---|---|
jg64
![]() |
386= Mat Vestjens |
30-06-2017 07:42:44 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Vandaag ook de 389 in het blauw zien rijden. Dit stel draagt nu de naam: Willem Nijholt. |
10-07-2017 13:16:43 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
En tot slot, vandaag gezien: 383 Chriet Titulaer. Daarmee is het omstickeren van de diesel-GTW's klaar. |
10-07-2017 14:27:06 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Kunnen ze nu aan de binnen kant worden omgebout of laten ze dit zo in de opstelling van Veolia ruud.h |
10-07-2017 16:36:18 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Ombouwen van de diesels is gezien de korte inzetperiode (tot 2021, als de Maaslijn onder de draad is.) niet lonend. Bij de elektrische GTW's gaat het wel gebeuren, maar die rijden tot einde concessie mee. Laatst bewerkt door BasSNG2001 op 10-07-2017 16:36 #DiscoverEU |
10-07-2017 19:51:33 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Vraag naar dienstregeling verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
07-08-2017 09:36:02 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Treinstel 10525 was afgelopen woensdag op eigen kracht naar Hrl gegaan. Vandaag wordt het treinstel als het goed is overgebracht naar Aken voor een metamorfose. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-08-2017 20:54:24 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Per 20 augustus is er één tarief voor de treinen van Arriva in Limburg: https://www.arriva.nl/limburg/acties-nieuws/nieuws/een-eenvoudige-tariefmethodiek-voor-treinreizen-in-limburg.htm (18,6 cent/km, 89 cent opstaptarief wat je niet opnieuw hoeft te betalen als je tussen trein/bus van Arriva overstapt). |
21-08-2017 21:49:16 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Hoe zit dat als je korting hebt van Arriva 40% ruud.h |
21-08-2017 21:54:04 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Lijkt me dan 40% korting op basis van het nieuwe tarief. Mvg. Bart |
22-08-2017 14:56:13 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
De eerste klacht heb ik al gehoord: Echt - Maastricht was eerst 6,50 maar is nu 7,03. |
22-08-2017 15:58:25 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
De melk was vroeger ook nog een kwartje per fles. |
22-08-2017 19:58:47 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En Schinnen-Spaubeek is van €2,30 naar €1,26 gegaan. Niet alles is duurder dus, de korte trajecten zijn juist goedkoper. En zeker als je ook nog van/naar de bus overstapt, omdat je dan niet opnieuw het basistarief van €0,89 betaalt. |
22-08-2017 20:13:28 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De NS-app geeft nog gewoon de oude tarieven aan. Echt-Maastricht geeft ie €6.50 2e klasse vol tarief. |
23-08-2017 07:17:42 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Wat ik mij in dit verhaal vooral afvraag. Is het fijt dat je nu dus op 1 traject voorbeeld roermond maastricht dus 2 tarieven hebt waarbij ns dus goedkoper is. Is dit überhaupt wenselijk. |
23-08-2017 08:04:01 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote De website in eerste instantie ook. Roermond-Maastricht geeft als prijs € 8,70 voor zowel de IC als de stoptrein. Maar als je een online kaartje wil kopen via de NS website krijg je de keuze: Route A van Roermond naar Maastricht met NS Route B + € 0,73 p.p. van Roermond naar Maastricht met Arriva Route C + € 0,73 p.p. Vrije routekeuze. U kunt zelf kiezen met welke vervoerder u reist. Dus net als in Duitsland met IC-tarieven krijg je nu in Nederland ook een opsplitsing met de bijbehorende keuze wat je wil doen. Het is in dit geval wel typisch dat de snellere trein goedkoper is. Dat is tegendraads van wat gebruikelijk is bij de spoorwegen. |
23-08-2017 08:58:20 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Het verschil zit m natuurlijk in het feit dat arriva per km rekent en de NS per 10 km. Het arriva tarief vind ik zelf persoonlijk eerlijker. |
23-08-2017 09:43:37 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
NS rekent niet per 10 km. NS rekent ook per kilometer maar heeft een degressief tarief. Bij langere afstanden kost een km erbij minder extra dan bij kortere afstanden. Laatst bewerkt door mdeen op 23-08-2017 09:55 |
23-08-2017 16:35:42 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Twee tarieven helpt natuurlijk niet echt mee in het plan om in- en uitchecken per vervoerder (ooit) op te heffen. En dat zou toch wel echt heel erg prettig zijn, zeg ik uit ervaring. En dit vind ik ook nog wel interessant (via de NS-site onder online kaartje kopen): Roermond-Maastricht Route A van Roermond naar Maastricht met NS Route B + € 0,73 p.p. van Roermond naar Maastricht met Arriva Route C + € 0,73 p.p. Vrije routekeuze. U kunt zelf kiezen met welke vervoerder u reist. Venlo-Maastricht Route A van Venlo naar Roermond met Arriva van Roermond naar Maastricht met NS Route B + € 0,80 p.p. van Venlo naar Maastricht met Arriva Route C + € 0,80 p.p. Vrije routekeuze. U kunt zelf kiezen met welke vervoerder u reist. Waar komt dat verschil van 7 cent hier vandaan? |
23-08-2017 16:39:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
waarschijnlijk ligt dat aan het verschil in instaptarief dat je bij overstap niet betaalt. |
23-08-2017 16:55:35 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Maar doe ik Bmr-Mt, dan krijg ik +€0,78; Rv-Mt geeft +€0,82, Vry-Mt +€0,87, Nmh-Mt geeft zelfs maar +€0,62 en Mmlh-Mt geeft "netjes" +€0,73. En Sm-Mt is zelfs +€1,34! Dat kan toch zeker niet allemaal aan het instaptarief liggen? Wat is dit voor wazig gedoe? |
23-08-2017 17:26:56 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik vermoed dat het degressieve tarief van NS een rol speelt. NS neemt het aantal km dat is gereden bij Arriva op de Maaslijn en neemt alleen de kilometers die "hoger" zijn dan het aantal dat bij Arriva al is gereisd, in ieder geval, dat was wat men een aantal jaar terug voor de OV-chip introduceerde omdat overstappen op een andere vervoerder de prijs van reizen per chipkaart onterecht verhoogden. Het resultaat was toen dat de prijs iets verschilde per richting omdat de rekenmethode van (destijds) Veolia en NS net anders waren. Ik ben benieuwd wat er dan in de noordelijke richting gaat gebeuren sinds Arriva niet meer degressief rekent. Laatst bewerkt door AlbertP op 23-08-2017 17:30 |
23-08-2017 18:06:38 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ik denk dat je gelijk hebt: andersom zie ik inderdaad steeds +€0,73 staan. Wel volstrekt belachelijk dat Mt-Nmh dus €21,30 kost en Nmh-Mt €21,41 (om maar een voorbeeld te noemen, via route A). Alsof je voor een andere dienst betaalt... |
23-08-2017 19:42:34 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat zijn nog maar kleine verschillen. Reis je van Mmlh naar Nml dan betaal je €2,85 (€2,75 Arriva en €0,10 NS). Reis je van Nml naar Mmlh dan betaal je €4,16 (€2,30 NS en €1,86 Arriva). Dat komt omdat je naar Nml bij Arriva al 10 tariefeenheden reist, waarvoor je €0,89 + 10x €0,186 betaalt. NS rekent dan alleen het verschil tussen 11 (€2,80) en 10 (€2,70) TE voor die ene TE tussen Nm en Nml, wat neerkomt op die €0,10. Andersom betaal je voor die ene TE aan NS al €2,30. Arriva heeft daar geen boodschap aan en rekent 10x €0,186 oftewel €1,86. Het enige dat je niet betaalt is het opstaptarief van €0,89. |
30-08-2017 18:52:14 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Nadat op 11/8 de kop van 263 is beschadigd agv aanrijding is nu 256 buiten gevecht vanwege uitgebrande powerpack. Wordt de materieelsituatie (vnl. GTW 2/6'n) bij Arriva nu niet precair? |
30-08-2017 19:01:22 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Gok van niet. Las een bericht dat in het noorden de brug naar Duitsland nog vele jaren gaat duren. Kunnen ze vast wel een paar treinen naar beneden sturen die ze daar nu niet gebruiken. |
30-08-2017 19:30:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn ze eindelijk blij in Gelderland. Een toilet in de trein![]() Choo choo..... |
30-08-2017 19:56:13 | ||
---|---|---|
edwin82
![]() |
Is het in zo'n geval niet mogelijk, als de schade aan de overige bakken van de 256 beperkt is, om de powerpack van de 263 uit te wisselen? |
30-08-2017 22:37:52 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
263 staat momenteel in loods in Winterswijk, alwaar men met herstellen bezig is. |
31-08-2017 07:00:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
"Een paar"? Hoeveel treinen denk je dat er vrij gemaakt worden nu ze niet naar Weener kunnen rijden? Er is een uursdienst naar Nieuweschans en in Weener wordt in een kwartier gekeerd. Volgens mij geen enkele. |
31-08-2017 08:15:11 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
1 stel minder nodig. In de volledige drgl werd er net voor Leer gekruist en stond het stel vervolgens 50min te keren. Dat spaar je uit door al in Weener te keren. |
31-08-2017 08:31:21 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Wat gaat er gebeuren met de 327 (Ongeluk Winsum)? Wordt die nog hersteld, hier en daar hoor ik dat het stel gebruikt gaat worden als onderdelen leverancier. |
![]() |
advertentie |
14-09-2017 22:01:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 10525 is in Arriva-kleuren gebracht: https://www.facebook.com/406851822742533/photos/a.408390579255324.98410.406851822742533/1451273998300305/?type=3&theater |
15-09-2017 04:35:35 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Krijgt deze op den duur, net als zijn soortgenoten, ook een naam? |
15-09-2017 12:56:21 | ||
---|---|---|
limbotrein
![]() |
de 530 is deze week vanuit Heerlen naar Aken gebracht voor ombouw en omdat ze omgestickerd worden |
15-09-2017 21:40:58 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Nog niet voorbij zien komen hier, maar het blijkt dat Arriva al langere tijd een aantal sneltreinen tussen Lw en Gn met zeven of acht bakken GTW rijdt. Het gaat bij mijn weten sowieso om de treinnummers: 37328 37345 37364 De 37309 denk ik niet, maar die valt wel in het afwijkende patroon van vertrek van 5b in Lw en aankomst op 7a in Gn. Laatst bewerkt door peterselie op 15-09-2017 22:15 |
15-09-2017 22:07:09 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Setje 37309/37328 reed voor de zomer zelfs met 8 bak en keerde in Gn op 7a. Vanaf maandag check ik de 37328 wel of het nog 8 is of zoals je aangeeft 7 bak rijd. |
15-09-2017 22:15:19 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik denk dat dat er nog gewoon acht zijn. Ik baseerde mij alleen op de 37345 die ik vanmiddag zag ![]() |
17-09-2017 10:05:22 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
In de ochtendspits rijd er een sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen met 8 bakken. Vertrek uit Leeuwarden 06.43 en Groningen 07.41 Hielkeb |
17-09-2017 10:51:35 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Het viel mij op dat hij nog wel net een half conexxion interieur en een half Arriva interieur rondrijden. |
21-09-2017 08:24:52 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Ondergrond tussen Bad Nieuweschans - Winschoten is te zwak om met 140 km p/u te kunnen rijden: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiX4bjV0LXWAhUELVAKHVt9BkkQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2Fgroningen%2FBodem-te-slecht-voor-snel-spoor-tussen-Winschoten-en-Bad-Nieuweschans-22511988.html&usg=AFQjCNGRHGSY-qvRhvIHhd2DmA1yQUQZHg Gezien de kleine investering zal er niet veel nodig zijn om de ondergrond te verstevigen. Ze hoeven geen betonnen (Rheda) spoor aan te leggen. Dat de HSL op een betonnen ondergrond moest worden aangelegd was logisch. Zijn er meer plekken waar de ondergrond steviger moet worden gemaakt vanwege snelheidsverhoging of onderhoud? |
21-09-2017 08:33:48 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik vermoed het traject tussen Leiden en Woerden. %08% Maar of dat zo on-topic is, valt nog te bezien ![]() |
21-09-2017 09:34:45 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Kon geen goede topic voor vinden. |
21-09-2017 10:16:33 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Het verstevigen van baanlichamen is een bekend fenomeen uit de historie, veroorzaakt door de slappe bodem en een op termijn niet afdoende antwoord hierop. Een paar (niet alle!) voorbeelden zijn delen van Amsterdam - Breukelen - Utrecht en Utrecht - Rotterdam ten tijde van de elektrificatie en ook Zaandam - Hoorn is om die reden en voor de spoorverdubbeling versterkt. Dat gebeurde met verschillende technieken zoals bekistingen naast de baan of grintpijlers in het midden van de baan. Nu wordt hier en daar piepschuim gebruikt omdat zand storten het talud verzwaart, waarna de ellende gegarandeerd terugkomt. Waar het wel kan, wordt puingranulaat gebruikt. Ook tussen Breda en Dordrecht zijn flinke gedeelten na WOII versterkt of opnieuw aangelegd. Maar er zijn meer voorbeelden. Laatst bewerkt door sjoerd op 21-09-2017 10:18 |
21-09-2017 10:53:37 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Voor de Flevolijn is zelfs een kanaal gegraven waar men vervolgens zand in gekieperd heeft. Het voordeel is daar wel dat de stabiele zandlaag ongeveer 6 meter diep zit. Dan is dat goed te doen. |
21-09-2017 12:36:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Wat Winschoten - Nieuweschans betreft: het is het enige stuk van Groningen - grens (D) dat nooit dubbelspoor heeft gekend. Voor WOII was Zuidbroek - Scheemda - Winschoten dubbelsporig. Het tweede spoor is op last van de bezetter door NS opgebroken en nooit herlegd. Het baanlichaam voorbij Winschoten was op zich breed genoeg ontworpen voor dubbelspoor en ook de bruggenhoofden zijn dubbelsporig, maar het spoortalud is altijd smal gebleven. Bij Ulsda is de baan breder; hier lag vroeger een station met een kruisspoor. Laatst bewerkt door sjoerd op 21-09-2017 12:39 |
21-09-2017 15:54:40 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Voor 2x/uur een stoptrein en 2x/uur een sneltrein in de spitsrichting (waarbij in de tegenspitsrichting) een treinstel van de stoptrein van/naar Nieuweschans in Winschoten wordt afgetrapt/bijgeplaatst, om vervolgens dienst te doen als sneltrein van/naar Groningen is geen dubbelspoor nodig op Zuidbroek-Winschoten. Op Leeuwarden-Veenwouden, Grijpskerk-Groningen en Groningen-Groningen Noord is dubbelspoor harder nodig. |
21-09-2017 16:04:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In het project sneltrein Winschoten is dan ook geen dubbelspoor Zuidbroek - Winschoten voorzien. Wel een beveiliging met tussenseinen (blokindeling). De snelheudsverhoging van Winschoten - Nieuweschans is binnen dat drgl-model voornamelijk nodig om snel heen en weer te kunnen, zodat er een korte kering gemaakt kan worden in Nieuweschans. Laatst bewerkt door broek53 op 21-09-2017 17:27 |
21-09-2017 17:30:03 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Overigens wel opvallend dat in de media gesproken wordt over een snelheidsverhoging van 120 km/u naar 140 km/u, terwijl nu op het hele traject nog maximaal 100 km/u mag worden gereden. Of is de verhoging naar 120 al een bekeken zaak en wordt het binnenkort uitgevoerd? |
21-09-2017 21:33:39 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Ik reageerde op de plannen voor baanverzwaring en legde een relatie tussen het dubbelspoor Zuidbroek - Winschoten van voor WOII en het feit dat de baanverzwaring alleen voorbij Winschoten nodig was. Meer niet. Nergens staat dat ik graag zou zien dat er dubbelspoor moet komen tussen Zuidbroek en Winschoten.%03% Laatst bewerkt door sjoerd op 21-09-2017 21:39 |
09-10-2017 22:38:24 | ||
---|---|---|
Mike_77
![]() |
Ik zag vandaag de eerste keer een E-GTW in Arriva huisstijl op Std - Krd rijden. |
10-10-2017 17:27:55 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De 10429 is vorige week naar Aken gegaan voor bestickering. Grote kans dat het deze was. |
10-10-2017 17:59:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Is het stel alleen bestickerd of is ook het interieur aangepakt? |
10-10-2017 21:08:22 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik vermoed dat de 429 nog niet terug is uit Aken. Zou de 10530 niet gezien zijn? Die was de eerste in Arriva-Limburg-kleuren. Zie: https://www.flickr.com/photos/marcelhdt/37462164162/in/photolist-Z5pof7 |
10-10-2017 22:10:26 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
QuoteIk had ooit ergens gelezen dat Arriva ook het interieur wilde verbouwen. Of dat zo is, kan ik niet uit de foto uit het bericht van @sik214 opmaken. #DiscoverEU |
10-10-2017 22:33:55 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Interieur heeft een opfrisbeurt gekregen, de opstelling is niet gewijzigd (2+3), dit omdat voor een 2+2 opstelling een nieuwe toelatingsprocedure vereist was. Laatst bewerkt door nickeyboy op 10-10-2017 22:34 |
10-10-2017 22:43:08 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus er zijn nog steeds krappe drie-zits waar je geen fluit aan hebt? Toch wel frappant dat ook dit in een toelatingsprocedure zit? Waarom? Of slaat de inspectie nou gewoond oor? Choo choo..... |
10-10-2017 22:50:58 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Dat ook. Maar de gewichtsverdeling zal toch wel aardig anders zijn, om eens een antwoord in thom-stijl te geven. |
10-10-2017 22:51:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Omdat er ook eisen zijn over stevigheid van stoelen, tafeltjes etc en over indelingen icm vluchtwegen etc... Lol, ik ging een andere hoek in %08% Laatst bewerkt door thom op 10-10-2017 22:52 |
10-10-2017 23:18:41 | ||
---|---|---|
Mike_77
![]() |
Quote Ja, vermoedelijk wel. Het was een driedelig stel. |
10-10-2017 23:24:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ja, maar Arriva in het noorden, en op de Merwedelijn heeft gewoon tweezits. Waarom dan opnieuw toelaten? Of ligt het dus aan de verdeling van de stoelen over het treinstel, die vast iets anders ingedeeld zijn qua afstand en plekken? Laatst bewerkt door aarclay op 10-10-2017 23:25 Choo choo..... |
11-10-2017 07:00:07 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Voor vernieuwd meubilair moet er het een en ander gewijzigd worden in de zijwand. Ik gok dat ze door constructiewijzigingen opnieuw toegelaten moeten worden, al is hij dan nagenoeg gelijk aan de andere GTW's. #DiscoverEU |
11-10-2017 16:43:52 | ||
---|---|---|
rene-rail
![]() |
De EMU's worden opnieuw gespoten in tegenstelling tot de DMU's die wel bestickerd zijn. |
16-10-2017 10:55:01 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
Quote Opvallend is het zwarte voorhoofd van het stel in afwijking tot de overige stellen.https://www.flickr.com/photos/albertus46/37591016692/in/dateposted-public/ |
16-10-2017 15:21:42 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat hebben ze dan niet aangepast, want dat had ie bij CXX ook al. |
17-10-2017 10:45:41 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In de hoge vloer gedeelten zitten nog de stoelen met Valleilijnbekleding. In de lage vloer gedeelten zitten de stoelen met Vechtdalbekleding. Shqiperise-lopers? |
13-11-2017 09:12:34 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote De 10429 is inmiddels terug (weet niet zeker of dit al gemeld was). |
21-11-2017 21:33:04 | ||
---|---|---|
k.h.nauta
![]() |
Quote Het treinstel staat niet meer bij Mammoet te Zuidbroek. Weet iemand wat er met de GTW is gebeurd? |
21-11-2017 22:08:30 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Dat treinstel is vorige week opgehaald uit Zuidbroek. Wat ik begreep is dat de 10327 voor herstel naar een vestiging van Stadler gaat en waarschijnlijk ook in de nieuwe concept zal komen. Laatst bewerkt door j.jager op 21-11-2017 22:14 |
21-11-2017 22:58:45 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Weet iemand wanneer de 551 (het derde geleverde tricourante treinstel) in ons land aangekomen is? op 30 oktober zijn in ieder geval de 550-551-552 weer oostwaarts gegaan, waarschijnlijk naar de testbaan in Wildenrath, dus de 551 is voor die tijd in Amf aangekomen. |
22-11-2017 12:20:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik lees meer over de nieuwe Arriva treinen voor het noorden: http://railcolornews.com/2017/11/22/nl-stadler-launches-new-wink-product-line-arriva-becomes-first-client/ http://stadlerrail.com/en/meta/news-media/article/stadler-launches-new-wink-product-line-arriva-becomes-first-client/ Het wordt dus geen Flirt, maar een nieuw type die ervan afgeleid is en bedoeld voor regionale lijnen. Een tweetje is net zo lang als een GTW-2/8. In eerste instantie is het dus een 'simpele' hybride, upgrades waarbij de treinen op gedeeltelijke elektrificatie kunnen rijden komt later. |
22-11-2017 12:51:18 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Interessant, hoewel het bericht zichzelf een tikkeltje tegenspreekt (max snelheid, plaats van de aandrijving(cabine zoals FLIRT/powerpack zoals GTW), maar dat zal vanzelf wel duidelijker worden). https://www.telegraaf.nl/nieuws/1304950/duitse-aanval-op-ns Daarnaast meldt de telegraaf ook dat er 18 tot 24 WINK's komen. Is er een optie genomen op 6 extra treinstellen? |
22-11-2017 13:09:58 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Volgens mij bedoelen ze dat de aangedreven draaistellen onder de cabines zitten, maar de tractie-apparatuur in de powerpack. Het staat er wel heel gek inderdaad. Maar wat betreft de maximum snelheid: De Wink kan besteld worden tot 160, maar de varianten voor Arriva zijn geschikt voor maximum 140 km/h. Zo lees ik het tenminste. |
22-11-2017 13:22:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zou die maximale snelheid niet te maken hebben met de spoorligging? Ze zullen de treinen dan, lijkt mij, softwarematig gewoon beperken tot deze maximale snelheid (+ kleine marge). De TRAXX is officieel ook bedoeld voor 140 km/h, maar speciaal voor de NS, en omdat het kan, is deze opgevoerd naar 160 km/h. Hoewel ik niet weet of dit consequenties heeft, maar dat is weer interessant voor een ander topic. Laatst bewerkt door aarclay op 22-11-2017 13:23 Choo choo..... |
22-11-2017 13:51:13 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Nee hoor, misgeschoten. De TRAXX-en die voor personenvervoer zijn gebouwd, zijn grotendeels voor 160 kmh. De goederenvariant is 140 kmh. Edit: waar het mij omgaat, is dat het niet zo is dat 'de' TRAXX voor 140 kmh bedoeld is, want dat is niet zo. Ik dacht dat er zelfs eens over is nagedacht om sommige TRAXX-en met aanpassingen 200 kmh-geschikt te maken. Laatst bewerkt door bacr op 22-11-2017 14:34 |
22-11-2017 13:59:11 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
De TRAXX-en die voor NS zijn gebouwd zijn toch echt van het type F140 MS2, dat is een goederenvariant. Maar nu een beter voorbeeld in dit topic: de 1600 en 1700 met hun maximumsnelheid van 180, wat in de praktijk ook gewoon 140 is. De FLIRTS van Arriva in Limburg mogen ook niet harder dan 140, terwijl de maximumsnelheid 160 is. |
22-11-2017 14:05:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De CFL serie 4000 zijn van het type P140 AC1 (P = Passagiers, 140 = 140 km/h, AC = wisselstroom), dus er zijn ook Traxx'en bedoeld voor personenvervoer met een maximumsnelheid van 140 km/h. De NS-locs zijn van het type F140 MS en F160 MS, dus allemaal ontworpen voor het goederenverkeer. Laatst bewerkt door treinfan op 22-11-2017 14:06 |
22-11-2017 16:14:31 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Een diesel Flirt heeft ook een powerpack, maar dan wel met jacobsdraaistellen. De tractiedraaistellen hoeven niet per definitie onder die powerpack te zitten, dat kunnen ook best de kopdraaistellen zijn. Shqiperise-lopers? |