07-02-2018 09:32:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Voor het verkrijgen van goede antwoorden moet je eerst een goede vraag stellen. Dat is altijd beter dan zomaar afgaan op wat je ergens hoort. Iets geloven doe ik nooit. Ik ga liever op feiten af.%02% |
07-02-2018 09:49:29 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteWat ik lees, het is een aanhanger die een vermogen van 25kW kan opwekken. Met dit huidige weer schat ik net genoeg om die bus warm te houden. Bij een dieselbus krijg je dat warm houden er "gratis" bij. |
07-02-2018 12:25:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laten we maar afwachten wat arriva t.z.t. doet,voor t zelfde geld kloppen ze bij china aan voor een aangepaste railgun. Want de chinezen zijn daarmee de bouw van de Amerikanen voorbij gegaan zo bleek recent. Wie weet is er daarmee een techniek te maken voor een tram/trein aandrijving ? %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-02-2018 20:12:20 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die aanhanger is een range extender die moet voorkomen dat de elektrische bus gedurende de dag steeds moet gaan opladen. Met 25 kW zit je ook nog riant onder het vermogen van een motorblok in een auto. Alleen heb je dat niet vol continue nodig. Die brandstofcel kan wel constant vermogen leveren en daarmee de batterijen opladen waardoor opwekking en verbruik van elkaar worden losgekoppeld. Die aanhanger is ook voornamelijk bedoeld om ervaring op te doen hoe zo'n installatie zich gaat gedragen in de boze buitenwereld. Als je er ook werkelijk alle dieselbussen mee wilt gaan vervangen dan moet het nog wel even een slagje kleiner worden in omvang en groter qua vermogen. Maar zie het als een stap in het proces. Ik wil ook vooral niet beweren dat volgend jaar iedereen op mierenzuur rijdt maar termen als sprookje en scheikundig onmogelijk zijn heel erg misplaatst. |
![]() |
advertentie |
07-02-2018 20:26:56 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteDe huidige Gaswet staat niet toe dat er door een leiding die oorspronkelijk voor gas was bestemd voor iets anders wordt gebruikt. In Zeeuws-Vlaanderen willen ze waterstof (restproduct van de een, grondstof voor de ander) door een loze gasleiding heen jagen, maar dat mag niet omdat het een gasleiding is en ze lopen daar van het kasje naar de muur (NAM, ministerie EZ en Gasunie). Wat ook met waterstof belangrijk is dat het als pionier verschikkelijk duur wordt, het beste kan je de kat uit de boom kijken en dan pas beginnen met zo'n innovatie. In beginsel zal waterstof dan misschien nog afstammen van fossiele brandstoffen, als de techniek zover is dan kan het van algen worden gemaakt (nu nog niet kostendekkend). Zonnepanelen en Tesla's waren in de pioniers fase ook niet te betalen, nu zijn ze voor veel mensen wel te betalen (die Tesla misschien nog niet %02%) |
07-02-2018 23:33:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Henk1619: ik probeer je te volgen maar dat lukt me vaak niet omdat je de argumenten van anderen hier, niet betrekt in je reacties. Zo heb ik nergens gesteld dat het scheikundig onmogelijk is, maar heb gemeld dat ik graag hoor hoe het kan om waterstof vrij te maken uit mierenzuur. Op die vraag (want dat was het) kwam een prima antwoord van een chemicus. Ik ben geen chemicus maar weet voldoende van scheikunde om de problemen en oplossingen te begrijpen en daarom was ik blij met dat antwoord. De problemen zijn echter verre van opgelost. Gelukkig, en daar ben ik ook blij mee, leg je prima uit wat die aanhanger kan en zie ik dat we het eigenlijk eens zijn over de onopgeloste problemen. En daarmee zijn we terug bij de feiten, niet bij geloofskwesties. ![]() |
08-02-2018 08:19:53 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Om 1kW Waterstof te produceren, is ruim 3kW elektriciteit nodig. Wow, wat een nut! ???????? Gr. Fryslan Foar Ut! |
08-02-2018 08:23:09 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Maar je hoeft geen bvl aan te leggen/onderhouden.%02% |
08-02-2018 09:46:11 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Er zijn periodes dat wind en/of zon meer energie opwekken dan er nodig is en electriciteit is tamelijk lastig op te slaan. Dat zou je hiervoor kunnen benutten (net als pompen stuwmeren bij waterkrachtcentrales laten vullen om eens wst te noemen). |
08-02-2018 12:32:16 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
In hoeverre praten we nu nog specifiek over Arriva ipv over wellicht toekomstige algemene ontwikkelingen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
08-02-2018 20:04:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteEn je hoeft waterstof natuurlijk niet door elektrolyse te produceren (wat veel stroom kost), want er zijn ook nog andere methoden voor. Elektrolyse is wel de meest mileuvriendelijke wijze als je het zoals mren noemt gebruikt om een overschot een groene stroom op te slaan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-02-2018 23:57:28 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Een overschot een groene stroom %08% Misschien twee keer per jaar, daar kan je een waterstof fabriek niet op laten draaien. |
09-02-2018 06:55:10 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Voordat het in Nederland voorkomt dat we een overschot aan groene stroom hebben gaat er nog veel water door de Rijn. Vooral omdat veel groene stroom nou niet bepaald groen is (voor de regeltjes wel, maar als je het objectief bekijkt niet). |
10-02-2018 13:56:44 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
@phantom: Arriva heeft inmiddels een traject uitgewerkt en uitgezet, maar dit wordt ondermijnt door een aantal Groninger politieke kopstukken, die de keuze tot het rijden met Waterstof treinstellen kosten wat kost erdoor willen drukken, omdat ze er heilig van overtuigd zijn, er een ware economie erop te bouwen. Dit zou als "vervanging" van de gaswinning moeten zijn, echter wil het feit, dat uit gas ook Waterstof onttrokken kan worden. Een beetje dubbelzinnig met wat er zich nu in Groningen afspeelt. Oké, het is niet alleen uit GAS, maar uiteraard ook op grote schaal uit andere fossiele brandstoffen. Met windmolens en zonnepanelen red je een hoge vraag naar, immers niet. Een keuze zal tzt gemaakt moeten worden. Arriva weet het wel, ze worden daar alleen onzettend tegengewerkt door de Provincie Groningen. Online is daar genoeg over te vinden ???????? Gr. Laatst bewerkt door mv op 10-02-2018 14:00 Fryslan Foar Ut! |
10-02-2018 15:57:53 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Quote Op Gerp heeft Arriva inmiddels nieuwe incheckpalen geplaatst. Kan niet wachten tot ze overal staan, de display van de oude is in veel gevallen niet of nauwelijks meer te lezen. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/187043/Stations-krijgen-nieuwe-Arriva-incheckpaal |
10-02-2018 21:41:05 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Op station Gn staan inmiddels ook allemaal nieuwe in- uitcheckpalen van Arriva. |
19-04-2018 21:09:05 | ||
---|---|---|
albertjan9
![]() |
In regio Achterhoek - Rivierenland is ook begonnen met de uitrol van de nieuwe palen, iig op de stations tussen Tiel - Elst zijn de nieuwe cico's geplaatst. In concessie Limburg is er nu een GTW 2/6 stel minder beschikbaar vanwege een uitgebrande powerpack, er zal volgens 1limburg geschoven worden met de samenstellingen om een bepaalde omloop op lengte te houden. Als gevolg hiervan zal een andere omloop juist weer korter worden. https://www.1limburg.nl/arriva-past-treinsamenstelling-aan-na-brand Laatst bewerkt door albertjan9 op 19-04-2018 21:09 |
19-04-2018 21:33:54 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Op de stations tussen Tbg en Ahp staan ook de nieuwe palen, een grote verbetering. |
19-04-2018 22:51:17 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Is dat hetzelfde type als Blauwnet gebruikt? |
19-04-2018 22:58:37 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het paaltje rechts op de foto is het: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/189955/Dit-zijn-ze-dan-de-nieuwe-Arriva-incheckpalen Werken iig erg fijn volgens de reizigers |
19-04-2018 23:13:18 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Dat is dezelfde als Blauwnet gebruikt inderdaad |
20-04-2018 11:07:19 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Een beetje curieus bericht over de gevolgen van de brand in de GTW 2/6 bij Venray, maar ja, zo is de journalistiek https://www.1limburg.nl/arriva-past-treinsamenstelling-aan-na-brand Quote Ik weet niet precies wat ik daar uit moet halen. Waarschijnlijk dat een omloop die met 3 stellen gereden wordt nu met 2 stellen gaat rijden. De motorbak ziet er aardig gehavend uit, dit zal wel een total-loss betekeken. Heeft Arriva in Groningen materieel over wat naar Limburg zou kunnen komen? |
20-04-2018 11:14:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien moeten ze eens met Breng gaan praten? Die zou weer twee stellen over moeten hebben sinds Connexxion ze heeft ingeleverd. Laatst bewerkt door broek53 op 20-04-2018 11:14 |
20-04-2018 12:04:44 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote De komende anderhalve week iig niet. De reparatieafdeling in het noorden heeft het momenteel druk, want vandaag en gisteren zijn veel noordelijke stellen defect geraakt en dat op het moment dat Koningsdag eraan komt. Zoals broek terecht zegt is een betere oplossing om eens bij Breng te informeren, mocht dat nodig zijn. |
20-04-2018 13:45:56 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Kunnen de breng stellen wel combineren met de limburgstellen? Zit een flink aantal jaar tussen die 2 series. |
20-04-2018 14:27:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Combineren weet ik niet, maar in ieder geval hebben twee Breng-stellen in de Veolia-tijd een jaar of meer in een aparte omloop op de Maaslijn gereden. Laatst bewerkt door broek53 op 20-04-2018 14:27 |
20-04-2018 15:58:33 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote Te combineren zijn ze niet. Dus indien het mogelijk is om ze te huren eigen omloop en dan waarschijnlijk ook weer twee |
20-04-2018 16:06:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor zover ik weet kunnen alleen de Limburgse E-GTW'tjes met de D-GTW'tjes gekoppeld worden. Maar niet actief met GTW'tjes uit andere concessies. Ik ben trouwens benieuwd of dit een nieuwe gebouwde powerpack gaat betekenen of een flink herstel. Bij Dodewaard is vorig jaar ook een powerpack uitgebrand. Ik heb geen idee hoe het er met die trein nu voorstaat. Choo choo..... |
20-04-2018 18:25:15 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Die laatste staat nog steeds buiten met een groot doek over de motorwagen bij de Arriva werkplaats in Zp. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-04-2018 18:41:31 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Oorzaak brand is bekend https://www.1limburg.nl/kapot-motorblok-en-olielek-oorzaak-van-treinbrand?context=section-1 |
20-04-2018 19:19:49 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Zet dan ook meteen de tekst erbij hier... Quote |
20-04-2018 19:24:38 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Om precies te zijn, zijn er 2 zuigers door het motorblok geschoten. Iets wat nou gelukkig zoals gemeld niet vaak voor komt |
20-04-2018 21:48:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik begreep dat in het noorden momenteel 20 stellen defect cq niet inzetbaar zijn, dat leidde vandaag tot een soort kleine chaos in de treindienst... https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193076/Arriva-treinen-rijden-weer-volgens-dienstregeling-update Laatst bewerkt door timtrein op 20-04-2018 21:49 |
14-05-2018 21:11:09 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Inmiddels is ook bekend waarom veel stellen defect zijn geraakt. Door de warmte hebben een aantal stroomrichters het begeven. Deze worden nu allemaal vervangen. Bron: https://www.omropfryslan.nl/nieuws/810357-extra-treinuitval-komt-door-het-warme-weer |
14-05-2018 21:23:27 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
(Heel) wat kleur op de Vechtdallijnen sinds vandaag. Stel 525 (ja, die) rijdt met totaalreclame voor Wildlands Emmen https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1476259915833275&set=a.194313650694581.40267.100003478410414&type=3&theater |
14-05-2018 21:34:18 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Ik word, ondanks een Facebookaccount geweigerd door de link. #DiscoverEU |
14-05-2018 21:37:29 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Oh ja vast iets met nieuwe privacy instellingen Heb hem even op flickr gezet: https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/40305234890/ |
14-05-2018 23:17:50 | ||
---|---|---|
alle46
![]() |
En nu het land door met het stel. Tussen Zwolle en Emmen weten de mensen wel waar ze moeten zijn. |
23-05-2018 16:44:28 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Opvallend: de 525 hebben ze ergens de afgelopen dagen voorzien van een naam.... Thorbecke. Deze naam staat echter ook al op de 514. Het ZOU de bedoeling zijn om dit stel te vernoemen naar de omgekomen machinist van het ongeluk met de 520. Heel vreemd. |
23-05-2018 17:49:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik weet niet van wanneer die plannen er waren, maar misschien waren de nabestaanden er op tegen? Wel opmerkelijk vind ik dat er nu twee treinstellen rijden met een dubbele naam. En waarom ze niet weer opnieuw voor Ilse DeLange gaan, vraag ik me ook af? Choo choo..... |
23-05-2018 18:18:38 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de 514 een andere naam krijgt en dat daar een bepaalde reden voor is. Een fout lijkt me uitgesloten, dat zou erg vreemd zijn. |
28-05-2018 20:16:34 | ||
---|---|---|
railhopper
![]() |
Quote Ik heb de 525 net als trein 8078 zien rijden, maar er staat geen naam op het stel. En het lijkt mij wel heel vreemd als de naam maar op 1 zijde van het stel staat. |
28-05-2018 20:59:53 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
De foto's met leesbaar bewijs staan op het wereldwijde web, dan kunt u het zelf aanschouwen. |
28-05-2018 21:03:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Linkje kan geen kwaad, als je het toch weet![]() Choo choo..... |
28-05-2018 22:23:09 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/27455401217/in/photolist-HQ97fv-KcrNYN-24GxX4Y-23DNP3f-YyBnGw-XQ7Yzh-YQC1ah-YULypc-XuSSGi-W8qkTP-W61nd3-WZqkss-X7yrPF-WycnP5-We62Fh-WGqfsT-Wu8T52-VhcXzt-Vewefu-WjL81S-GgkhTt-Y5LqrQ-ZgMMBs-241oskK-Xytns4-V5N9S2-UV4EVA-VE2wFR-Uf99GM-UcLrQw-UJ8bCJ-TtyTWe-Ten9hX-TWg2DG-R6B19i-PEWvGB-MqQJtt-JefTiG-UPK6SC-UyRPcj-UsPDUo-T66QLj-SF2QBf-StDbyp-RwcT7a-RGJSYH-RdDDiV-QcUKRt-PYWt7h-Z6juM3 Alstublieft ![]() MCN ASD |
31-05-2018 15:05:23 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Al een paar dagen staat er in de werkplaats van Transit Oost in Winterswijk een GTW-treinstel. Aan de voorkant is het stel helemaal gestript (zelfs de crashbuffers zijn verwijderd!). Weet iemand toevallig welk treinstel dit is? Ik heb zelf namelijk het idee dat deze uit het noorden komt. |
31-05-2018 18:08:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Geen idee welk stel, maar ik kan wel vertellen dat ze er een extra balk in gaan lassen om het stel wat meer crash-bestendiger te maken. Volgens mij is het ook een actie van Stadler zelf, omdat er een aantal GTW's zouden zijn afgeleverd waar enkele dingen niet goed gelast zouden zijn. Laatst bewerkt door aarclay op 31-05-2018 18:10 Choo choo..... |
31-05-2018 18:10:36 | ||
---|---|---|
Mcn_Arriva
![]() |
Quote EMU 2/8 van vechtdal, stel 519. Staat er sinds dinsdagavond j.l. |
08-06-2018 19:04:35 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Bij het zien van de foto's bij deze tweet https://twitter.com/HenkBrinkDr/status/1005061782539526144 verbaasde ik me over het feit dat ik op foto 3 onderaan de bak "15525D" zie staan. Ik dacht dat Arriva altijd "10×××" gebruikte... Laatst bewerkt door FLIRT2525 op 08-06-2018 19:05 |
08-06-2018 19:21:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Slaat het tweede getal niet op welke bak het betreft? |
08-06-2018 22:00:29 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Volgens mij staat er in de Achterhoek op alle bakken gewoon "10×××". |
08-06-2018 23:36:41 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteDaar is de letter achteraan al voor bedoeld. |
09-06-2018 08:00:09 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Voor zover ik Arriva stellen gezien heb hebben alle 3 delige stellen op de B-bak 015 staan. Zowel de diesel als elektrische stellen. Hoe het op de nieuwe stellen van de Limburg concessie zit weet ik niet. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
09-06-2018 09:59:01 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
10xxxC op de C-bak(motorbak), 11xxxA op de A-bak(kopbak 1), 12xxxB op de B-bak(kopbak 2) en 15xxxD op de D-bak(tussenbak). Matnummer wordt gebaseerd op de C-bak... Laatst bewerkt door selivio op 09-06-2018 10:03 |
![]() |
advertentie |
06-07-2018 18:14:50 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Vandaag van een treinspotter uit België gehoord dat de Arriva LIMAX Flirts proefritten gaan doen op lijn 94 in België dat is tussen Halle en Froyennes v.v. LIMAX moet uiteindelijk gaan Rijden tussen Luik - Maastricht - Heerlen - Aken v.v. wanneer die proefritten werkelijk rijden is niet bekend. |
17-08-2018 15:18:08 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Inzet van Arriva Limburg stellen is geen ontwikkeling. Meldingen hierover horen in het OD. Mvg. Bart |
17-08-2018 17:12:31 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Spotmeldingen horen inderdaad in de OD thuis, maar ontwikkelingen omtrent de proefritten en het feit dat ze proefrijden, waar en wanneer lijkt me een zeer relevant onderwerp voor dit topic. |
17-08-2018 18:03:44 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Klopt, echter heb ik al twee maal een melding van Limburgs materieel in Friesland verplaatst naar het OD. Melding over LIMAX staat hier correct. Mvg. Bart |
17-08-2018 20:57:21 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Perfect, dan zijn we 't met elkaar eens. %02% |
31-10-2018 17:11:36 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De DB zet Arriva in de etalage: https://www.treinreiziger.nl/db-wil-arriva-vier-miljard-verkopen/ En nu maar hopen dat er ergens nog een kapitaalkrachtige investeerder is. Dick van den Hoven |
31-10-2018 17:41:19 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
De N.V. Nederlandse spoorwegen wilde toch weer meedoen met Regionale lijnen in NL. Zie hier een mooie kans. |
31-10-2018 19:28:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het probleem zal wel zitten in die 4 miljard, denk ik zo 😉 |
31-10-2018 19:41:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
De helft is al binnen met de terugdraaiing van de dividendbelasting voor buitenlandse aandeelhouders %08% |
31-10-2018 19:52:41 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteDe NMA zal ook wel niet te vrolijk worden |
31-10-2018 22:35:10 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
De aandeelhouder is kapitaalkrachtig genoeg om een lening te verstrekken hiervoor.![]() |
01-11-2018 17:07:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Volgens mij mag NS niet meer mee doen op regionaal niveau,althans zoiets kwam pas geleden nog in het nieuws toen NS wilde mee bieden bij een regionale concessie. Verbeter me gerust als ik t mis heb/verkeerd heb begrepen ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
01-11-2018 17:19:56 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Bij de volgende mag het zeker weer. Was een klein tijdje dat ze het niet mochten. |
01-11-2018 17:20:03 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ach, dat was onder het vorige Kabinet/ Minister van Financiën%02% |
01-11-2018 19:22:26 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Laten we hopen dat Arriva in hemelsnaam niet in handen van de NS komt zeg. Terug naar de jaren 80 in het Noorden. Noordned en later Arriva hebben het regionale vervoer in het noorden laten opbloeien. |
01-11-2018 19:26:52 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat ligt niet aan de vervoerder, dat ligt aan de concessie-eisen. |
01-11-2018 19:28:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je weet dat Noordnet voor 49,9% van NS Reizigers was toendertijd ![]() |
01-11-2018 19:31:01 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
https://www.ad.nl/dordrecht/personeel-arriva-bijna-dagelijks-storingen-maar-er-wordt-niks-mee-gedaan~adda565d/ en https://www.ad.nl/dordrecht/arriva-onderhoudt-bussen-en-treinen-bijna-niet-meer-reparaties-worden-uitgesteld~ac3d6861/ Arriva zit duidelijk zijn contract uit, en dat heeft gevolgen voor alle verkeer in de concessie DAV, dus ook de MerwedeLingeLijn. #DiscoverEU |
01-11-2018 19:58:55 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote En je weet ook dat NS toen de zowat de hele infra heeft geautomatiseerd, zodat de kosten van het personeel langs de lijn kwamen te vervallen? En dat NS de Wadlopers heeft besteld die toen een flinke modernisering betekenden? Nee, als NS zich ermee gaat bemoeien wordt het niks. ![]() |
01-11-2018 21:52:35 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
@Sjoerd. @Edje z'n diepgewortelde aversie jegens NS was je toch wel bekent? Niks van aan trekken joh %08% |
01-11-2018 21:53:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteTsja, je krijgt niet alleen maar voordelen als je iets door een commercieel bedrijf laat uitvoeren. De nadelen horen daar net zo goed bij. |
02-11-2018 00:43:36 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Zou best eens leuk kunnen zijn als het weer in handen van NS kwam. Want ook Arriva krijgt langzaam maar zeker knap wat klant onvriendelijke trekjes is mijn ervaring in het Noorden. Zit mij te vaak in sterk slingerende GTW's met flinke platvoeten bijvoorbeeld. |
02-11-2018 11:35:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het spoor tussen Groningen en Winschoten is ook niet super stabiel. Maar dat ligt aan de ondergrond. Geen idee of je dat bedoelt. https://www.dvhn.nl/groningen/Geluidsoverlast-wordt-uitdaging-voor-sneltrein-Groningen-Winschoten-23075519.html Choo choo..... |
02-11-2018 11:51:04 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Zeker is om sommige plekken de ondergrond niet sterk. Maar als sommige GTWs er prima mee overweg kunnen en andere met flinke vlakke kanten naar alle kanten slingeren, dan lijkt me dat er wat grote ruimte zit in wat Arriva toelaat. Ook het veelvuldig afgesloten stellen plaatsen op kopsoren aan perrons, de reizigers mogen er steeds langs lopen, vind ik niet zo klantvriendelijk. Een stel met een defect toilet wordt niet snel uitgewisseld is mijn evaring. Niet zo fijn als je Groningen-Bad Nieuweschans rijdt. Want alternatieven zijn er daar niet zo veel. Meestal stellen genoeg in de tuin. Maar ja, even voorbrengen, dat lijkt te veel van het normale voor de reiziger... enz |
02-11-2018 15:27:12 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Afgesloten stellen plaatsen heeft regelmatig met het rangeerproces te maken. Vaak brengen ze meerdere stellen tegelijk voor, die stuk voor stuk ontkoppeld worden om gecombineerd te worden met binnenkomende stellen. |
02-11-2018 17:15:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wat het die 2 artikelen in het AD vraag ik me af,wat er gebeurt als personeel weigert een dienst te beginnen met defect materiaal ? Als je die voorzitter moet geloven dan gebeurt hun niks als ze dat doen,maar in hoeverre zou hij garant staan voor personeel als die idd weigeren op pad te gaan met bus of treinstel ?? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
02-11-2018 18:01:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dan trekken de reizigers aan het kortste eind en hebben ze geen vervoer, en vaak is dat een reden om dat dus niet te doen. |
03-12-2018 18:16:59 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Drielandentrein voorlopig alleen door Nederland De geplande drielandentrein van Maastricht via Heerlen naar Aken en Luik wordt voorlopig een éénlandentrein. De verbinding naar Aken loopt namelijk ook vertraging op, meldt Arriva. Eerder was het doorrijden van de trein naar Luik al uitgesteld, omdat er nog geen akkoord is met België. Nog geen goedkeuring Het was de bedoeling dat de trein vanaf volgende week zondag naar Aken zou gaan rijden zodra de nieuwe dienstregeling van vervoerder Arriva ingaat. Maar de officiële goedkeuring van Duitse kant laat langer op zich wachten dan gedacht, laat Arriva weten. Maandag is duidelijk geworden dat het doorlopen van de hele toelatingsprocedure voor Duitsland niet voor 9 december is afgerond. Daarom kan de trein niet op Duits spoor tot Aken rijden. Tijdelijk met de bus Als alternatief worden treinreizigers op een deel van het traject tijdelijk met bussen vervoerd. Wanneer er wel goedkeuring komt van Duitse kant, is nog niet exact duidelijk. 'Heel vervelend' Het vervoersbedrijf zegt het vervelend te vinden 'dat de reizigers nu langer moeten wachten op deze mooie verbinding'. De actie waarbij reizigers op 16 december gratis konden reizen tussen Maastricht en Aken vervalt en wordt later ingehaald. Bron: 1Limburg.nl - https://www.1limburg.nl/drielandentrein-voorlopig-alleen-door-nederland?context=topstory Personal note: Alle scenario's zijn weer mogelijk. Het zou mij niet verbazen als de Drielandentrein 'wishful thinking' zou blijven. Nu Duitsland de trein ook nog niet goedgekeurd heeft, hebben de Belgen extra munitie om de Drielandentrein vakkundig van tafel te schieten. Welkom bij het Drielandentreindebacle. Ach ja, zo eens in de zoveel jaar moet je een debacle hebben... ![]() Laatst bewerkt door Chrisdb op 03-12-2018 18:19 |
03-12-2018 18:46:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Arriva: was dat niet het bedrijf van ene Hettinga dat het allemaal veel beter een vooral sneller kan dan NS? En waren die stellen al niet in 2017 in Nederland? (Sorry, kan het ff niet laten) |
03-12-2018 18:50:39 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik krijg spontaan een DejaVu, waar kennen we dit geklungel eerder van? Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
03-12-2018 19:10:04 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ook proefritten in Duitsland zijn er al in ruime mate geweest o.a rond Bremen ik geloof al in januarii j.l. Is de toelating van het materieel wel het echte probleem? |
04-12-2018 08:31:23 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote Yup. Nu speelt het zich af in Limburg; als dit zich op de HSL afspeelde was het een nog groter feest geworden ![]() Vergeet het Fyradebacle, now on air: het DRIELANDENTREINDEBACLE (Kaartjes verkrijgbaar aan de kassa, inclusief gratis knuffeldrielandenFLIRT) %08% Laatst bewerkt door Chrisdb op 04-12-2018 08:32 |
04-12-2018 08:52:06 | ||
---|---|---|
hw1969
![]() |
De toelating van de treinstellen is een zaak van fabrikant Stadler. Wat ik er van hoor is dat de passage van de spanningssluis te Haanrade onderdeel van de toelatingsprocedure uitmaakt. Dat kon pas afgelopen weekend getest worden omdat DB Netz niet eerder klaar was. Blijkbaar is die samenhang niet eerder door betrokken partijen herkend (en daar was Arriva er een van). Het Eisenbahn Bundesambt mag drie maanden doorlooptijd nemen voor een typegoedkeuring. |
09-12-2018 14:50:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
We weten dat Arriva in Limburg de S-lijnen heeft, maar als ik op de Wiki van http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Concessie_Limburg_(2017-2031) kijk (haakje hoort achter de link), dan zie ik daar nieuwe lijnnummer staan, in de vorm van RS en RE. Gezien ze in Noord-Nederland nu met RS-nummers op de display's rijden, ga ik ervan uit dat ze dit ook in Limburg (gaan?) doen. En dat de S-nummers gaan vervallen? Een tot nu toe incompleet lijstje wat ik en met hulp van anderen heb opgezet: RS1 - Stoptrein Groningen - Leeuwarden RE1 - Sneltrein Groningen - Leeuwarden RS2 - Stoptrein Leeuwarden - Harlingen RS3 - Stoptrein Leeuwarden - Stavoren RS4 - Stoptrein Eemshaven - Groningen RS5 - Stoptrein Groningen - Delfzijl RS6 - Stoptrein Bad Nieuweschans - Groningen RE6 - Sneltrein Winschoten - Groningen RS7 - Stoptrein Veendam - Groningen ....... RS11 - Stoptrein Roermond - Reuver - Venlo - Venray - Boxmeer - Nijmegen RS11 - Stoptrein (Venlo -) Venray - Boxmeer - Nijmegen (Versterking ma-vr) RS12 - Stoptrein Roermond - Sittard - Maastricht - Maastricht Randwyck RS15 - Stoptrein Sittard - Hoensbroek - Heerlen - Landgraaf - Kerkrade RS18 - Stoptrein Maastricht Randwyck - Maastricht - Meerssen - Valkenburg - Schin op Geul - Voerendaal - Heerlen RE18 - Maastricht - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Herzogenrath - Aachen Laatste update: 27-1-2019 De vraag is of ook Arriva als Blauwnet en in Gelderland-Twente ook deze nieuwe nummers gaat hanteren. Iemand enig idee hierover? Laatst bewerkt door aarclay op 27-01-2019 14:31 Choo choo..... |
09-12-2018 15:55:28 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
In de Achterhoek wordt voor zover ik vandaag heb gezien niet met lijnnummers gereden. |
09-12-2018 16:06:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat nog niet is, kan altijd nog komen. Ik zie wel dat er een flinke ruimte aanwezig is tussen de nummers van Groningen en Limburg. Choo choo..... |
09-12-2018 16:08:59 | ||
---|---|---|
Pietert
![]() |
RS = Regio Sprinter. RE = Regio Express. De S was ingevoerd bij wijze als test en wordt nu inderdaad vervangen. Dit o.a. om beter aan te sluiten op de RE13, RE18 en RE19 (internationale gelijkheid) Deze nummering gaat op termijn ook ingevoerd worden op de overige Arriva concessies. Hoe dit genummerd zou worden weet ik zo niet meer. |
09-12-2018 16:34:24 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Yay, nog meer onduidelijkheid voor de reiziger omdat elke vervoerder zo nodig zijn eigen ding moet doen. We zitten nu geloof ik dus al op 7 namen voor treinen(intercity, sneltrein, spitstrein, sprinter, stoptrein, regio-expres en regio-sprinter). What's next%03% |
09-12-2018 16:52:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het ligt eraan hoe het gecommuniceerd wordt naar de reiziger. Als de reisplanner nou netjes stoptrein/sneltrein blijft aangeven is er niks aan het handje. De verouderde S-nummers lijken voor hen ook niet zo spectaculair te zijn geweest. Die stonden ook niet in de reisadviezen. Voor zover bekend is staan de nieuwe nummers ook niet in de datastromen (KV6). Laatst bewerkt door aarclay op 09-12-2018 16:52 Choo choo..... |
10-12-2018 00:49:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, dan krijgen mensen het reisadvies om met de stoptrein mee te gaan die vervolgens op het station nergens meer zo benoemd word, dat lijkt me dus iig niet handig ![]() |
10-12-2018 01:09:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Staan lijnnummers dan nu ook op de CTA's dan? Laatst bewerkt door aarclay op 10-12-2018 01:10 Choo choo..... |
10-12-2018 08:43:20 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote Het gaat er niet alleen om hoe de communicatie plaatsvindt (bijvoorbeeld slechts een summiere wijziging in de reisplanner), maar ook óf het plaatsvindt. Dat laatste is wat me het meeste boeit. Heb me - tijdens mijn eerste jaar hbo studie Communicatiemanagement een jaar of 11 geleden bijna dagelijks afgevraagd 'horen de reizigers wel wat ze willen en moeten horen'? Het antwoord is me na 11 jaar nog altijd onduidelijk... Op communicatieafdelingen zijn ze in voorkomende gevallen er erg goed in om het begrip 'need to know' zo summier mogelijk te houden ![]() |
10-12-2018 09:55:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat is niet wat ik bedoel; Mensen kijken thuis en vinden volgens jouw idee dan de 'stoptrein' naar lutjebroek, die vervolgens op het station niet meer gevonden word, omdat mensen de 'stoptrein' zoeken en niet beseffen dat de uiteindelijke vervoerder het ineens een 'regio sprinter' noemt op het station. Dus het is zeker geen goed idee om in de reisplanner andere namen te hanteren dan de vervoerders doen, dat schept juist verwarring. |
10-12-2018 18:12:07 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Voorheen gaf Arriva op de trein “S1 Nijmegen†aan en in de trein “Stoptrein Nijmegen†(om en om per woord). Zondag stond zowel op als in de trein “RS11 Nijmegenâ€. Automatische omroep aan het begin van de rit had en heeft het over “stoptrein†en noemt geen lijnnummer. |
10-12-2018 20:10:37 | ||
---|---|---|
hapsrail
![]() |
Op de display's aan de zijkant van de trein staat ''Stoptrein RS11 Nijmegen''. Laatst bewerkt door hapsrail op 10-12-2018 20:11 |
10-12-2018 21:47:19 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Oh ja, dat kan inderdaad, ik heb alleen op de displays aan de uiteinden van de trein gekeken. Eerder stond er alleen "Stoptrein Nijmegen" op de zijkant, zonder S1, toch? |