01-05-2022 22:33:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dit is zoveel duidelijker... |
02-05-2022 00:20:00 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Waarom onoverzichtelijk? |
02-05-2022 06:19:00 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Op een pc krijg ik de mobiele webpagina zonder filters of zoekfunctie. Dat zoekt lastig in een lange lijst... |
02-05-2022 11:51:09 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Dankjewel voor je input! |
![]() |
advertentie |
02-05-2022 12:52:03 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Waarbij inzet van de Linten altijd onder voorbehoud is. |
07-06-2022 17:04:31 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Hoewel het sommige mensen al niet ontgaan zal zijn, toch de moeite om te vermelden; Arriva Flirt 550, 556 en 557 zijn op dit moment in België voor testritten. |
07-06-2022 17:36:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Getuige deze foto |
07-06-2022 21:11:51 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Quote 't Zijn de 550, 554 en 555 π |
08-06-2022 12:41:18 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Je hebt inderdaad gelijk, typfoutje :/ |
10-06-2022 12:26:19 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Door Arriva is bevestigd dat de RS11 Nijmegen-Venray pendel weer op 5 september terug komt |
10-06-2022 13:16:39 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Gewaagde belofte in tijden van personeelstekort en steeds meer uitvallende treinen als gevolg daarvan... |
10-06-2022 14:15:03 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dubbel zo gewaagd,als je dit leest: |
10-06-2022 15:35:17 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En volgens Arriva op Twitter vanaf maandag ook een beperkte dienstregeling in de Achterhoek: "Trein Achterhoek: door beperkte inzetbaarheid van personeel vervallen vanaf komende maandag 13 juni ritten op de trajecten Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Apeldoorn en Arnhem-Winterswijk. Er rijdt altijd één trein p/u. Check de reisplanner voor vertrek" |
01-07-2022 13:11:27 | ||
---|---|---|
LePeletier
![]() |
Hi, Wellicht is het als een besproken, maar ik kan het helaas niet terugvinden. Is er een reden dat de WINK treinstellen van Arriva in het noorden nog niet richting Veendam/Winschoten gaan? Ik heb ze er nog nooit gezien. |
01-07-2022 23:01:43 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
De WINK rijden alleen op de trajecten in Friesland en een deel op Groningen-Leeuwarden. Op de Groningse lijnen worden ze niet ingezet. |
02-07-2022 11:00:27 1 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat had LePeletier al geconstateerd. De vraag was of daar een reden voor is. |
02-07-2022 13:29:53 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Iets met een andere concessieverlener en dat de WINKs uit een potje van de Provinsje Fryslan betaald worden? |
03-07-2022 23:15:14 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Vandaag 2x in de "twee landen" trein een stuk gereden. In de tweede was in plaats van de dames stem die de stations meldde, een heren stem te horen. Is dat een proef , of was er een verveelde Arriva medewerker met een slok op te horen? ( zo kwam het ten minste op mij over) Laatst bewerkt door cuneo56 op 03-07-2022 23:15 |
04-07-2022 13:27:52 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Bedoel je dat uitstappen rechts? Dat werd gisteren in de 553 heel langzaam verveeld uitgesproken. |
04-07-2022 14:55:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote In de Limburgse Arriva treinen worden de stations namen door een vrouwen stem uitgesproken. Als dit niet automatisch is kan de machinist dit doen. Lijkt me eerder dat de machinist verveeld was, dan met een slok op. In de tweelanden trein lijkt me ook de vrouwenstem te zijn die de stationsnamen omroept, heb ik nog niet lijfelijk meegemaakt. Trouwens de vrouwenstem is een vroegere L1 nieuws lezeres, Kristel Paulissen. Als ik de naam goed heb. Laatst bewerkt door john2 op 04-07-2022 17:05, reden: Typfout hersteld |
04-07-2022 15:14:12 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Quote Ik vermoed dat dit inderdaad is wat cuneo56 bedoelt. Mijn partner liet me eergisteren een opname hiervan horen. Het klinkt inderdaad een beetje als een verveelde mannenstem, maar de intonatie is exact hetzelfde als die vrouwenstem die al jaren in de treinen van Arriva te horen is. Daarom vermoed ik dat er iets mis is met de instellingen van het systeem. Een bugje ergens in de laatste update, waardoor die omroep verkeerd afgespeeld wordt. |
04-07-2022 17:14:21 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Geen verdere veslechtering dienstregeling ov van Arriva treinen in Limburg. Bron 1Limburg. |
04-07-2022 17:21:37 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ja dat zijn altijd de beste moties, die alleen maar om 'maximale inspanning' vragen maar die verder niet meetbaar zijn en de provincie zelf geen cent mogen kosten kortom een motie die geen enkele garantie geeft dat de dienstverlening op pijl blijft / komt. Limburg, gefeliciteerd...! |
04-07-2022 17:38:46 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Muizeneus, namens alle Limburgers, dank je wel voor je felicitaties. π Laatst bewerkt door john2 op 04-07-2022 17:39 |
04-07-2022 19:25:24 1 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Ik denk dat je het om moet draaien: er is maar een kleine serie Wink (18 stuks tegenover plusminus 50 GTW) dus die kun je nooit efficiënt op alle lijnen tegelijk inzetten. Ik weet ook niet of alle machinisten erop bevoegd zijn. Ik ken de omlopen van Arriva niet precies maar ze kunnen sowieso niet in de omloop naar Duitsland rijden want er zit geen Duitse beveiliging op. Dus dan ligt standplaats Leeuwarden al snel voor de hand, op de omlopen die ze daar hebben. Heel veel meer zou ik er niet achter zoeken. |
05-07-2022 19:23:46 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Ik dacht dat er een topic 'materieelnamen' was maar kan het niet vinden Arriva 525 van de Vechtdallijnen, ex Wildlands, ex Connexxion 5037, draagt vanaf vandaag de naam 'Reinier Paping'. Dit stel was in de Wildlands-tijd al aan één kant abusievelijk voorzien van de naam Thorbecke, de naam die hoort op de 514. Nu hebben alle Vechtdallijnen-stellen dus een naam. |
05-07-2022 19:44:13 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Was om 18:56 al hier in het materieelnamen topic gemeld. Gevonden π |
06-07-2022 08:24:23 1 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Even een vraagje over de Noordelijke Arriva GTW's. De 10306 is nog in Zwitserland voor reparatie, meen ik. Wat is de status van de 239 (aanrijding melkpoederauto Lw)? Die zag ik volgens mij recent ook niet in Lw. Staat die in opslag, ergens in reparatie of afgevoerd/gesloopt? |
06-07-2022 11:41:45 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
239 is afgevoerd per truck naar Zwitserland |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-07-2022 18:38:25 | ||
---|---|---|
ovtje
![]() |
Niet helemaal, want 1 kopbak en 1 motorbak van de 10239 staan in de Arriva-loods in Mp. De andere kopbak wordt niet meer gerepareerd en is/wordt verschoot. https://www.youtube.com/watch?v=UY9ql_CcXU8 Overigens is nog één noordelijke GTW rood, want stel 10303 verblijft al langere tijd in Duitsland voor testritten en is op 1 juli nog in Wiederline-outfit in Braunschweig gespot. |
06-07-2022 19:17:03 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Best wel opmerkelijk dat voor deze binnenlandse klus een Zwitsers transportbedrijf gecontacteerd werd? |
06-07-2022 19:42:17 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Het gaat om een rit naar Zwitserland voor herstel van de bak. Dan maakt het qua kilometers niet uit of je met lading daar heen rijdt en leeg terug, of leeg heen om een trein op te halen. Mogelijk dat Stadler dit transport heeft geregeld en een contract heeft met dit transportbedrijf. Maar mag er nog wel een nieuwe kopbak gebouwd worden, omdat die andere gesloopt wordt? Dacht vanwege de nieuwe bots norm er alleen hersteld mag worden en geen nieuwbouw. |
06-07-2022 19:57:20 | ||
---|---|---|
ovtje
![]() |
De 10239 zal niet meer op de baan verschijnen. Er wordt geen nieuwe kopbak gebouwd. Arriva heeft met 18 WINKs en 50 GTW's ruim voldoende stellen om alle diensten uit te voeren. |
07-07-2022 13:53:45 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat klinkt stellig,maar als dat i.d.d. zo is,waarom zou een transport bedrijf dan een stuk treinstel komen ophalen in opdracht van een treinen bouwer, om het helemaal naar zwitserland te brengen ? |
07-07-2022 15:28:20 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Quote De ambitie was om het treinstel nog te herstellen, daarvoor gingen de twee (zwaar)beschadigde bakken naar Zwitserland, daar bleek de schade waarschijnlijk toch groter, wat in combinatie met het ruime aanbod aan treinstellen in het noorden alsnog tot sloop heeft geleid. |
11-07-2022 15:20:49 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Contract verlenging dieseltreinen op de Maaslijn van Arriva. Bron: 1Limburg. https://www.1limburg.nl/nieuws/1800108/arriva-mag-in-gesprek-over-contractverlenging-dieseltreinen Laatst bewerkt door john2 op 11-07-2022 15:21 |
11-07-2022 15:48:59 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik dacht eerst aan iets anders, omdat er van een woord er twee gemaakt zijn. Maar de treinen zelf worden dus niet verlengd.π |
11-07-2022 15:54:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha die verrekte Engelse ziekte ook. Ben trouwens benieuwd wat de optie is als dat contract niet verlengd wordt. |
11-07-2022 17:18:28 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Er staan nog wat DM'90 daar in de buurt. π |
11-07-2022 20:09:07 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
In treinstel 324 van Arriva Noord hoorde ik vanavond voor het eerst een nieuwe omroepstem. Deze was te horen meteen na vertrek vanuit Groningen en riep alle stations om waar de trein zou gaan stoppen. Deze vrouwelijke stem had duidelijk een ander accent dan de dame die al jaren te horen is in de Arriva GTW's en de stations werden best grappig omgeroepen. Bij de aankondiging van het eerst volgende station was nog wel de oude stem te horen. |
11-07-2022 21:16:36 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Bij de 309 viel mij ook al op dat 2 minuten voor vertrek de hele riedel zoals ook voor de ombouw werd gedaan. Was trouwens de rit van Gn naar Vdm. Aan de stem idd te horen dat die anders was dan de stem die de rest doet. |
12-07-2022 08:02:04 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Wat wordt onder het contract verstaan? Zijn de treinen eigendom van Stadler of gaat dit om het onderhoudscontract? |
12-07-2022 08:31:42 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik begrijp dat de stellen geleased zijn bij Railpool. |
12-07-2022 18:19:10 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Bij Arriva in de Achterhoek is al een tijdje een andere stem. Klinkt meer als tekst naar spraak per lettergreep in plaats van dat plaatsnamen allemaal apart zijn ingesproken. |
12-07-2022 18:45:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik heb een vermoeden dat er bij die "stem" helemaal niets is ingesproken, maar dat deze, gehoord aan de doodse intonatie, rechtstreeks uit de computer is gerold. Laatst bewerkt door martijn op 12-07-2022 18:45 |
12-07-2022 19:01:01 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Het is dan ook dezelfde stem als de nieuwe van de NS, maar dan de goedkope versie die niet speciaal ingesproken woorden heeft voor het OV zoals stations namen |
14-07-2022 11:36:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Arriva rijdt met de vierdaagse van de 16e t/m de 22e extra (nacht) treinen tussen Vry en Nm in het pad van de spitstreinen, hiervoor worden zondag 2 extra stellen uit Groningen opgehaald en er gaat Lint rijden. |
14-07-2022 12:29:46 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, dit aangezien er komend weekend werkzaamheden zijn tussen Meppel en Zwolle. |
14-07-2022 13:20:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zo is er toch nog behoefte aan de stoomspoorponten Enkhuizen - Stavoren! π |
14-07-2022 15:39:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Quote Extra stellen uit Groningen kan in theorie zelfs Wink betekenen ;-) |
14-07-2022 15:54:52 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Túúrlijk, machinisten van Arriva Oost zijn uiteraard opgeleid om een trein te besturen die daar nooit rijdt... |
14-07-2022 16:27:59 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Misschien vertrekken deze treinen na de buitendienststelling uit Meppel? |
14-07-2022 16:59:47 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Diezelfde stem heb ik onlangs ook gehoord in de RE13, waarbij in enigszins mechanisch klinkend Nederlands werd verteld dat in Duitsland het dragen van een mondneusmasker nog altijd verplicht is. |
14-07-2022 19:19:49 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Nou gewoon, voor die tijd? |
![]() |
advertentie |
14-07-2022 22:12:57 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De GTW's komen maandag. Mcn uit oost rijden ook niet op de Maaslijn want die valt onder afdeling zuid/Limburg. Wink heeft al eens gereden op de Maaslijn. Overzicht dienstregeling: www.arrivapdf.nl Laatst bewerkt door mich op 15-07-2022 14:11 |
24-08-2022 12:28:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Provincie Limburg legt Arriva sancties op om uitvallen trein en bus. Bron 1Limburg Laatst bewerkt door john2 op 24-08-2022 12:28, reden: Meer tekst er bij gezet. |
24-08-2022 16:11:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Formeel hebben ze daar recht op, maar wie wordt daar nu beter van.... ik zou het logisch vinden als niet-gemaakte DRU's niet vergoed worden, maar 'sancties' vind ik gezien de algehele situatie niet gepast |
24-08-2022 16:51:15 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Waarom? Arriva heeft een leveringsverplichting en die komen ze niet na door het eigen handelen. Personeel aannemen hadden ze ook eerder mee kunnen beginnen. |
24-08-2022 17:28:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Moet er wel iemand solliciteren. De arbeidsmarkt is krap; iedereen met scholing kan kiezen waar hij/zij aan de gang gaat. |
24-08-2022 21:38:33 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Groningen en Friesland doen leggen ook sancties op. |
24-08-2022 22:03:52 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Alsof de proviciale overheden hun zaakjes wel op orde hebben, nu zij worstelen met dezelfde arbeidskrapte. Ik zou zeggen: kijk in de spiegel. Laatst bewerkt door sjoerd op 24-08-2022 22:09 |
24-08-2022 22:39:49 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Is het niet gewoon de logica van: Arriva rijdt minder treinen en hoeft minder salarissen uit te betalen, heeft dus minder kosten, nu, dan hoeft de provincie - en uiteindelijk wij als belastingbetaler - ook minder bij te leggen? |
24-08-2022 22:50:55 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee het zijn gewoon contractuele verplichtingen, zie de aanbesteding. En die moet je nakomen, lijkt me ook logisch en als je dat niet doet staan er straffen beschreven en die worden nu geactiveerd |
25-08-2022 00:58:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op de stellen met Duitse toelating na loopt de revisie van de Noordelijke GTW treinen ten einde. Een mooi kijkje achter de schermen in Blerick kan je hier zien:
|
25-08-2022 09:27:00 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Dat is dus precies wat ik hierboven al beschreef: formeel mogen ze dit doen, maar wie wordt hier nu beter van? En inderdaad, personeelskrapte is overal, ook bij de overheidsdiensten die de sancties opleggen.... een reden temeer om dat níet te doen, sceelt ook de overheid een hele hoop tijd en (negatieve) energie... |
25-08-2022 09:42:24 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote De belastingbetaler wordt hier beter van en Arriva wordt er niet slechter van; ze hebben door het rijden van minder treinen immers minder kosten aan personeel, infra, materieel en dergelijke. De personeelskrapte is macro misschien 'een op ons afkomend onheil' en op bedrijfsniveau is het gewoon een gevolg van te optimistische aannames en het niet snel genoeg invullen van vacatures. Die vacatures moet je dan vooral aantrekkelijker maken en het zittend personeel ook op die manier gaan belonen. Arriva is in wezen een commercieel bedrijf, dus hoezo zou de belastingbetaler de contractueel overeengekomen bedragen maar in dat bedrijf moeten achterlaten? Laatst bewerkt door bacr op 25-08-2022 09:43 |
25-08-2022 10:16:17 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Bij Arriva speelt ook nog mee dat er grote vertragingen zijn opgelopen bij het uitreiken van de machinisten vergunningen, volgens Arriva baas. En ook zijn er teleurstellend lage aantallen sollicitanten die reageren op openstaande vacatures. |
25-08-2022 10:24:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Da's wat kort door de bocht, personeel wat met ziekteverzuim thuis zit kost nog steeds geld, materieel wat stilstaat moet ook gewoon onderhouden worden en kost geld, en zomaar reeds verstrekte paden annuleren kost ook geld. |
25-08-2022 10:38:53 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Dat klopt natuurlijk en dat valt allemaal onder het ondernemersrisico van het commerciele bedrijf Arriva. |
25-08-2022 11:00:34 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Of het bij Arriva ook zo is weet ik niet maar bij NS nemen ze alleen mensen aan die al hun bevoegdheden al hebben. Ze proberen dus puur en alleen mensen bij andere vervoerders weg te lokken. |
25-08-2022 11:35:52 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat helpt geweldig tegen de instroom van nieuw personeel wat het vak wil leren. |
25-08-2022 11:42:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Verbouwing Arriva-treinen loopt op z'n einde: rode trein is verleden tijd. |
25-08-2022 12:54:52 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Ow, dan hoeven er ook geen mentoren meer geworven te worden onder de reeds bevoegde en ervaren machinisten. En zal straks eens navragen of wat jij zegt daadwerkelijk klopt. Kunnen de 3 leerling machinisten ook meteen weer stoppen, net als de ROC leerlingen. |
25-08-2022 15:19:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je gaat weer vol in op een vermoeden van iemand waarvan je dus nog niet eens zeker weet of het waar is.
Uiteraard is dat natuurlijk niet waar, want je komt genoeg advertenties tegen van NS om bij hun te komen solliciteren waarin gewoon een complete opleiding aangeboden word.
Bij Arriva is dat trouwens niet anders, want anders zouden zij niet tegen het probleem aan lopen dat ze mensen opgeleid hebben maar nog niet in kunnen zetten omdat ILeT traag is met het verstrekken van de vergunningen aan die machinisten. |
25-08-2022 15:23:59 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Het klopt dat NS personeel van concurrenten aan neemt.
Maar NS neemt ook extern personeel en ROC scholieren aan. |
25-08-2022 22:12:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
NS neemt geen personeel aan van concurenten, NS neemt gewoon personeel aan wat reeds hun bevoegdheid heeft, zowel als personeel wat ze nog daartoe gaan opleiden. Laatst bewerkt door thom op 25-08-2022 22:13 |
25-08-2022 22:27:09 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Waarom krijg ik dan als reactie dat het niet doorgaat omdat ik geen twee jaar ervaring heb? |
26-08-2022 07:50:06 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik zou zo'n vraag stellen aan het bedrijf waar je gesolliciteerd hebt. Lijkt me nogal persoonlijk. |
26-08-2022 14:26:06 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat is waar,daar maak ik een verkeerde fout mee. |
29-08-2022 15:28:21 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Arriva gaat per 5 september het mes zetten in de dinstregeling in het noorden op zaterdagen In de reisplanner is ook te zien dat op werkdagen ook diverse willekeurige treinen zijn verdwenen. |
29-08-2022 17:32:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Op zich geen drama, heb me er daar wel vaker over verbaasd dat er de hele zaterdag elk half uur bijna lege treinen door Groningen rijden... Echter ook hier geldt dan dat er extra aandacht moet zijn voor het wachten op vertraagde treinen. Gratis tip: de treinen naar Rd en Dz een half uur versprongen laten rijden en dan symmetrisch inleggen. (v Gn 20/50, a. 40/10). Geeft al weer 2 minuten extra speling bij de krapste overstappen Laatst bewerkt door Muizeneus op 29-08-2022 17:32 |
30-08-2022 22:02:44 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
kan op zich wel,uitgaande van Gn :20 Delfzijl en :50 Roodeschool. Om dan geen problemen in Warffum te krijgen,wordt de aankomst in Gn :10 uit Roodeschool en :40 uit Delfzijl.Alleen de kruising in Uithuizermeeden wordt dan krap,daar kom je eigenlijk een minuut te kort.De aankomst in Gn om :11 en :41 zou dan volgens mij precies passen,veel later kan weer niet vanwege kruising in Sauwerd(als het vertrek in Gn op 20 en 50 blijft) |
31-08-2022 11:13:02 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Hoe kan het ineens krap worden bij kruisingen als je simpelweg de héle drgl 2 minuten opschuift? (aankomsttijden Gn had ik even ingeschat, kan zijn dat ik er een minuut naast zitπ) |
21-09-2022 17:47:43 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Al vierduizend ritten van Arriva uitgevallen dit jaar door personeelstekort
Arriva mag van ACM nachttrein van Groningen naar Schiphol rijden
|
21-09-2022 17:55:54 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Duidelijk waar de prioriteiten van deze "regionale" vervoerder liggen... |
21-09-2022 18:08:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Awel, ik snap het wel. Overdag is er personeelstekort, en 's nachts is dat er niet.π Laatst bewerkt door sjoerd op 21-09-2022 18:09 |
21-09-2022 18:28:32 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En dus onttrekken ze nog wat personeel uit de dagdienst om snachts een slagje Schiphol te rijden π |
21-09-2022 18:44:39 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Voor het zelfde geldt betrekken ze dat personeel extern vanwege bv de benodigde wegbekendheid, dus het is niet per definitie dat het ten koste gaat van de reguliere bezetting. |
21-09-2022 19:00:36 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Hetzelfde geld neem ik aan ;) Maar vandaar ook mijn punt. Als ze toch personeel gaan inhuren, zouden ze dat ook voor hun eigen trajecten kunnen doen. |
21-09-2022 21:29:38 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
In het bericht staat nergens dat de trein ook daadwerkelijk per drgl 2023 gaat rijden. Misschien wachten ze ook wel tot er genoeg personeel is ;) Deze nachttreinkwestie bij de ACM loopt immers al langer. Laatst bewerkt door Sietse op 21-09-2022 21:30 |
22-09-2022 09:29:14 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Precies, die aanvraag dateert al van ver voor de personeelstekorten.... |
22-09-2022 19:51:35 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Je kan ook overdrijven, het gaat om één machinistendienst in de week, dat is natuurlijk niet vreselijk substantieel. |
25-09-2022 18:06:43 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Haha. Ik sta er ook op π |
26-09-2022 18:36:59 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Enkele berichten verwijderd met betrekking tot Allrail. De discussie over (de brief van) Allrail wordt reeds gevoerd in het 'HRN na 2024' topic en is geen ontwikkeling van Arriva. |
03-10-2022 23:04:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Vandaag is Arriva GTW 2/6 258 ter reparatie achter RXP 9901 en 2 Centralbahn koppel/remrijtuigen overgebracht van Zp via Amf - Ehv naar Vl - Kn e.v. |
04-10-2022 09:48:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het stel van de botsing met het tuinhuisje dus. Laatst bewerkt door aarclay op 04-10-2022 09:53 |
08-10-2022 11:44:46 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Machinisten Arriva. Weinig aandacht voor Veiligheid. Bron 1Limburg. |
28-10-2022 13:45:46 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De nacht-Intercity's Gronigen - Schiphol en Maastricht - Schiphol van Arriva zijn inmiddels in de reisplanner terug te vinden (uiteraard wel een datum in de nieuwe dienstregeling gebruiken). Een enkele reis kost 10 euro. Reserveren in de Glimble-app is verplicht. Hoewel ze wel in de reisplanner staan, gaan de treinen Groningen - Schiphol pas in januari 2023 rijden omdat de machinisten nog geen wegbekendheid kunnen opdoen door de beperkingen op de Hanzelijn. Laatst bewerkt door martijn op 28-10-2022 17:34 |
28-10-2022 17:33:19 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
waarbij volgens de lokale nieuwszender in Asd de trein uit Gn pas in januari gaat rijden: |
28-10-2022 17:35:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat had ik net aan mn verhaaltje gewijzigd. π Hierbij de volledige melding op de website van Arriva Laatst bewerkt door martijn op 28-10-2022 19:12 |