11-02-2007 16:53:43 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De reizigers worden op die lijn nu nog meer verwend. ![]() ![]() |
11-02-2007 18:57:32 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Waarom staan die extra diensten als NSR stoptrein vermeld? |
11-02-2007 19:41:44 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Vandaag werden trein 30272 en 30257 ook al gereden met een GTW%05% Ik hoop dat dit planmatig gaat worden.%02% Laatst bewerkt door goffe_bp op 11-02-2007 19:42 goffe_bp |
11-02-2007 20:15:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik verwacht inderdaad dat er in de avondspits ook meer gtw's tussen lw-gn en andersom gaan rijden... Dit omdat er meer beschikbaar komen. Alhoewel arriva lw-gn als laatste zou laten rijden met gtw's, maar goed. |
![]() |
advertentie |
11-02-2007 20:18:56 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Met het huidige materieeltekort kunnen ze ook niet anders![]() |
11-02-2007 20:21:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ze kunnen toch de gtw's al volledig op gn - rd inzetten en dan die wadlopers die daar vrijkomen toevoegen aan lw-gn? Volgens mij komt dat redelijk op hetzelfde neer. Niet dat het mij wat uitmaakt. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 11-02-2007 20:22 |
11-02-2007 20:33:50 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Op Lw-Gn is het met de GTW wel degelijk mogelijk om een stuk sneller te rijden. Laatst was ik even met een GTW'tje van Lw naar Gn gegaan. Bij vertrek was het +5, maar in Zh was de trein er met -2. Dit voordeel wordt puur op de rijsnelheden gehaald. Ik denk dat misschien in de toekomst de ATB wel aangepast gaat worden op het sneller optrekken en afremmen van de GTW, omdat daar nog wel wat tijdwinst te behalen is. |
11-02-2007 20:58:25 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Bij de bijsturing in Heerenveen zit een groep mensen die nog steeds denken dat 1 + 1 = 3....... |
12-02-2007 07:08:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteHier maak je een vergissing... Zoveel GTW stellen zijn er ook nou weer niet momenteel ![]() Vooral voor de spits kan het niet, omdat Gn-Nsch ook veel stellen eist, vooral in de spits |
12-02-2007 07:14:27 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Om precies te zijn, zijn er al 13 tweetjes binnen, en 6 drietjes, totaal 19 treinstellen. |
12-02-2007 09:54:27 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Vanochtend weer een verrassing op Lw-Gn. Niet alleen treinen 30213 en 30232 werden gereden met GTW 2/6, maar ook de treinen 30228 en 30217. In deze laatste treinen zaten 2 GTW 2/6. |
12-02-2007 11:00:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
2x 2/6 volstaat redelijk voor 2 DE-II. In de spits zet arriva zo'n 6 tweetjes in, dus ik denk dat die complete overname van wadlopers wel moet lukken toch? Ik heb totaal geen verstand van hoeveel keer per uur er daar een trein rijdt, maar goed. |
12-02-2007 11:27:56 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
DE2 is iets anders dan de wadloper DH1/2 ![]() Welk traject heb je het over? Op alle trajecten van Arriva rijden er in de spits 2 treinen per uur in beide richtingen. De uitzonderingen hierop zijn de treinen naar Stv die op Sk-Stv 1x per uur rijden. De spitstrein uit Bf en Zb. En de sneltreinen tussen Lw en Gn, waardoor er daar overdag 3x per uur een trein rijdt. Voor de complete overname van het DH materieel op Lw-Gn moeten nog wel wat meer GTW'tjes geleverd worden, want het kan natuurlijk niet ten koste gaan van de andere trajecten. Ook is de volledige inzet op dit traject pas vanaf september. |
12-02-2007 11:41:11 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Sorry, ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest. Ik bedoel ten eerste natuurlijk DH-II, werkt niet echt goed als je net uit bed bent. Ik heb het over Gn-Rd, dit is het volgende traject dat met gtw's zou moeten worden voorzien. Momenteel rijden er zo'n 6-8 gtw's op gn-lw, zouden deze niet genoeg zijn om gn-rd al te vervangen? Misschien lukt dit alleen in de spits nog niet daar, maar overdag kan daar volgens mij wel continu gtw's rijden, en dan in de spits de helft gtw helft wadlopers. Maar arriva wil waarschijnlijk in 1x compleet de lijn vervangen met gtw's, in plaats van half of half, al doen ze dit nu wel met gn-lw. |
12-02-2007 14:28:47 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
3 soorten treinen op één traject is wel leuk.![]() goffe_bp |
12-02-2007 22:49:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, lijkt mij ook. Die buffels zijn nog maar 10 jaar oud, en rijden nog prima. Wat zou ns met deze gaan doen? Ze hebben er zelf al genoeg toch? |
13-02-2007 09:06:17 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Somda kende maandag een speciale GTW-omloop op Gn-Lwd maar vandaag zijn zaten ze gewoon weer in DH-diensten en vandaag zette (*#$%07%) @rriva maar twee 2/6 in omstreeks 8h %05%![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 13-02-2007 09:15 |
13-02-2007 13:17:51 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
trein van 7:33 Lw>Gn bestond uit 3x 2/6 en begon onderweg redelijk vol te stromen. wat mij opviel was dat bij de stops in zwaagwesteinde en grijpskerk niet door de omroep en op de lichtbalk gemeld werd dat er een halte aankwam. |
13-02-2007 13:21:17 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dit komt waarschijnlijk omdat deze overdag worden overgeslagen, en alleen in de spits 2x per uur worden aangedaan. Al is het dan nog niet logisch, maar goed. |
13-02-2007 13:57:25 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Het derde stel ging naar Rd. |
13-02-2007 13:57:30 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Volgens mij gaat die aankondiging vol-automatisch op basis van GPS, waarbij de machinist middels een code aangeeft op welke plaatsen gestopt wordt. Als de machinist de code van een semi-sneltrein heeft ingetikt dan worden Zwaagwesteinde en Grijpskerk automatisch niet aangekondigd. Lijkt dus op een bedieningsfoutje van de machinist. Laatst bewerkt door fabrierban op 13-02-2007 14:00 |
13-02-2007 14:36:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Had de 7.33 trein van lw naar gn trouwens weer vertraging? Ik moet morgen namelijk beslist de bus naar zernike halen in zuidhorn, en dus kan ik niet veel vertragingen hebben. |
13-02-2007 14:46:44 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ik denk dat je dan beter een trein eerder kunt nemen (als dat te doen valt). Als je hiervoor al om 5.00 uur op het station moet staan, dan wordt het nogal overdreven![]() Dat er vandaag bijvoorbeeld geen vertraging is (hoe het werkelijk gegaan is vandaag weet ik niet), wil niet zeggen dat dat morgen ook zo is. Wellicht ligt Gn - Lw eruit vanwege een aanrijding, weet jij veel ![]() |
13-02-2007 14:49:19 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Probleem is dat ik vanaf ijt kom, en dat met de nieuwe dienstregeling de 6.50 trein de allereerste is. Het enige dat ik kan doen is smorgens om 6 uur naar sk te fietsen (3km ofzo) en vandaar de 6.29 trein te nemen. Je hebt wel gelijk, daar niet van, maar met de gtw's smorgens kan die vertraging toch ook ingelopen worden? Laatst bewerkt door lucky op 13-02-2007 14:50 |
13-02-2007 14:54:15 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Met een vaardige mcn kan er op het gedeelte Lw-Zh 7 minuten gewonnen worden ten opzichte van het schema. Als er in de spits vaker gestopt wordt en er meer passagiers zijn, dan zal dit afnemen naar een minuut of 3 denk ik. Het probleem in de ochtend op Gn-Lw is dat trein 30226 structureel te laat is. |
13-02-2007 15:10:31 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Dit begint meer op een reisplanning te lijken. Jullie mogen daar de discussie voortzetten. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
13-02-2007 20:26:58 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 10240 stond 13 februari in Leeuwarden Groetjes Hielkeb |
13-02-2007 20:48:24 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Aanrijding Harlingen Tussen Franeker en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Franeker en Harlingen Haven geen treinen maar bussen. Daar is de eerste gtw die betrokken is bij een ongeluk, iemand enig idee welk nummer dit is, en hoe erg de schade is? |
13-02-2007 21:59:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Even voor de duidelijkheid, het afremmen met ATB NG werkt met remcurves. Je kan dus niks afstellen aan de ATB, omdat het treinstel echt in de toekomst niet beter gaat afremmen of optrekken, want zover ik weet heeft Stadler de stellen al volledig functioneel afgeleverd![]() Bij ATB NG hoef je pas te remmen als het daadwerkelijk nodig is. Er valt dus zeker winst te halen t.o.v. zo'n dweil van een Wadloper, maar %05% dan moet je wel een goede machinist hebben die daar ook goed mee om kan gaan... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-02-2007 08:23:52 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteDat is niet helemaal waar, want tijdens de testritten is ook al eens een keer iets gebeurd... Het eerste ongeluk in reizigersdienst zou kunnen, dat weet ik verder niet. |
14-02-2007 10:34:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik meende dat er tijdens de overbrening van de 303 naar Nederland een aanrijding in Duitsland geweest was met een persoon. Het stel het direct na aankomst in Groningen een wasbeurt gekregen. Laatst bewerkt door peterselie op 14-02-2007 10:34 |
14-02-2007 14:17:48 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Gister viel ten eerste om 16.30 trein 30249 Lw-Gn uit als gevolg van een defecte trein; dit defect moet eerder hebben opgetreden want uit Gn reed deze trein ook al niet![]() ![]() Quote %01%Betrokken is naar alle waarschijnlijkheid is de 233, die al gedurende lange tijd, en ook al enigzins geskanseerd, op Hlgh rijd, deze was 's avonds v.v. vervangen door de 237, terwijl de 306 nog steeds op z'n oude positie zat ![]() %06%@Hielkeb; idd 240 dinsdagavond op depot te Leeuwatrden met 's avonds nog twee 2/6 bij de put. Immidels heeft @rriva een poging gedaan GTW's mechanisch te wassen, maarja... die kopvorm leent zich daar niet echt voor%08% |
14-02-2007 14:59:44 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Dit betrof inderdaad een aanrijding met persoon, trein 30159 vlak voor station Hlg. Volgens omloop zou dat een GTW moeten zijn geweest. |
14-02-2007 15:33:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Lw - Hlg rijdt met alleen maar GTW (met uitzonderingen in het weekend daargelaten)![]() QuoteDaar zag ik trouwens gister de oplossing voor: Gewoon de tuinslang!%08% |
14-02-2007 15:35:31 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
hoe is het eigenlijk met de electrische GTW's voor ddr-gdm? kleur al bekend? |
14-02-2007 18:35:32 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Vanmorgen ging de 233 de Voith-werkplaats in. Geen opvallende schade gezien. Wel opvallend was 1 spik&span schoongemaakte kop. |
18-02-2007 13:54:24 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Vandaag de 10305 en 10229 op Gn-Lw.%02% 10305 werd later vervangen door 3448. goffe_bp |
18-02-2007 17:46:40 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@goffe_bp. Dan hebben ze de 10229 zeker ook vervangen? Want ik heb aleen de 3448 ende 3449 maar zien rijden. |
18-02-2007 19:32:01 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Ik heb eerst de 10305 en 10229 gespot. En daarna heb ik enkel nog de 3448 gespot, maar omdat ik iets te laat aankwam heb ik de andere trein gemist.%09% In de avond heb ik 3447 ook weer gezien. goffe_bp |
18-02-2007 20:59:33 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
10229 reed eerst nog op Gn-Nsch vanochtend, zat daar zelf nog in namelijk toen ik naar Gn ging |
18-02-2007 21:22:36 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Waarschijnlijk heeft de 10229 na dat jij in gn bent aangekomen, nog een slagje naar Leer gedaan(8407/8408), en daarna ingezet naar lw(30246). De 10228 is de vervanger voor de 10229, want ik zat vanmiddag in de 10228. |
18-02-2007 22:46:31 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Volgens mij is dit niet helemaal waar. Uitgesteld remmen is alleen toegestaan met de trams tussen Apn en Gd en verder nergens. De remcurve geeft wel aan hoe hard er geremd moet worden (dus het remcriterium), maar remmen moet altijd en direct! |
19-02-2007 20:11:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik keek even bij de materieelvoorspellingen, en zag dat vandaag 11 van de 14 gtw's op gn-nieuweschans/leer reden. Dit is wel een beetje heel overdreven.![]() Het leek er ook op dat ze een avondspits trein van gn-lw weg hebben gehaald(de 15.33 uit gn) |
19-02-2007 20:21:50 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De stellen worden soms meerdere keren per dag uitgewisseld op de trajecten. Dat komt omdat de ritten tussen Lw en Gn overbrengingsritten zijn. Zodra er meer GTW is ingestroomd zullen de overbrengingsritten geleidelijk afnemen of in ieder geval minder duidelijk zichtbaar worden. Bovendien zijn er momenteel geen 14 GTW'tjes in Nederland, maar 19 ![]() Laatst bewerkt door peterselie op 19-02-2007 20:25 |
19-02-2007 20:24:17 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De ritten tussen gn-lw zijn toch niet echt overbrengingsritten? Ze doen 2x heen en terug, dus als ze om 15.33 in gn beginnen, dan eindigen ze daar 4 uur later ook weer? |
19-02-2007 20:30:53 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Arriva heeft het mij zo wel medegedeeld. 's nachts worden er zeker denk ik enige LM ritten gereden tussen Lw en Gn. De stellen rijden dan de gehele dag op Lw-Hlgh of spitsdiensten Lw-Gn. Tussentijds kunnen de stellen dan naar Voith toe of ze verdwijnen 's nachts even in de loods. |
19-02-2007 20:34:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Helemaal duidelijk. ![]() |
19-02-2007 20:36:56 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Er zijn er echt 19. 10228-10240, dat is 13. 10301-10306, dat is 6. Dat maakt samen 19. De stellen worden niet iedere dag gespot, daarom kun je ze niet altijd terugvinden. P.S. Morgen is er een gerede kans dat er weer nieuwe stellen komen. |
19-02-2007 21:31:01 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Stel 28, 30-35, 38-40 en stel 1 4-6 zijn dus gespot in de afgelopen dagen Maar ik vind het zo raar, de tussenliggende stellen zijn dus voor een geringe tijd helemaal niet gespot? Er zijn maar 2 plaatsen waar ze kunnen staan, en dat is lw en gn, en daar wordt redelijk vaak alle stellen gespot die geen dienst hebben neem ik aan. Iemand die het helder kan krijgen voor mij? Nieuwe stellen zou wel lekker zijn, er komen dus elke week enkele nieuwe stellen? Dan kan het schema heel wat sneller dan gepland ingevoerd worden toch? Laatst bewerkt door lucky op 19-02-2007 21:31 |
19-02-2007 21:55:00 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Niet op ieder ogenblik van de dag is er een spotter in Lw of Gn aanwezig. Daarom kan een spotter een stel zo maar mislopen. In Lw wordt zowieso veel minder gespot dan in Gn. In Gn kun je vanaf perron 6/7 behoorlijk het emplacement zien. In Lw is het allemaal iets lastiger. De stellen die meer achteraan staan, kun je alleen spotten als je een eindje om gaat fietsen. Verder kun je niet zo maar zien of er iets staat bij Voith, omdat de ICM stellen er vanaf de stationskant voor staan. Niet iedere week komen nieuwe stellen, maar wel regelmatig. Het bouwtempo is wat opgevoerd, waardoor de stellen eerder in gebruik worden genomen dan eerst gepland. Hoe het met het schema komt, weet ik niet. Dat zal de nabije toekomst uit gaan wijzen. |
19-02-2007 21:58:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik reis regelmatig ijt-lw, en er staat eigenlijk maar zelden een stel voor de voith garage, en ook niet erg regelmatig ergens anders. Ik merk wel dat het grootste deel van de stellen in groningen staat. Maar het is duidelijk. ![]() |
19-02-2007 23:31:41 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Spurt,bij Voith kun je gemakelijk vanaf het parkeerterein achter de C1000 zien,die zit achter Voith De Spurt rijd meestal vanaf de eerste rit tot 9.30 en na 15.30 tot einde dienst tussen Lw en Gn Hielkeb |
19-02-2007 23:35:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Einde dienst? Volgens mij houden de gtw's het weer voor gezien rond half 8 s'savonds hoor. Laatst bewerkt door lucky op 19-02-2007 23:35 |
19-02-2007 23:37:06 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat is einde dienst ![]() Maar goed, het is even afwachten welke stellen er de komende tijd naar Nederland komen. Sturen ze eerst de resterende GTW 2/6 of bouwen ze eerst een partij 2/8? |
![]() |
advertentie |
19-02-2007 23:38:43 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Er reed om 23.30 nog een langs ons huis bij Bp richting Gr Hielkeb |
20-02-2007 11:15:57 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vandaag dus 3 nieuwe stellen binnengekomen. ![]() |
20-02-2007 11:36:38 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@lucky Die nieuwe stellen zijn ook hard nodig, want per 12 maart moet Arriva weer DH-tjes inleveren voor de Maaslijn. Laatst bewerkt door lamote_ban op 20-02-2007 11:36 |
20-02-2007 11:46:27 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Arriva is daarom ook raar bezig, het is dat ze de gtw's nu sneller leveren, maar anders hadden ze volgens mij een groot probleem gehad.. |
20-02-2007 11:50:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteHee, de eerste GTW naar Ddr-Gdm ![]() ![]() |
20-02-2007 16:37:50 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Quote Alle 2/6 zijn binnen. Ik heb vanmorgen ook de drie nieuwe treinen gezien. Het waren de stellen 10241, 10242 en de 10243, het ging maar tot de 10243, dus alle tweetjes zijn nu binnen. |
20-02-2007 16:39:42 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Salieri meldt de 10307 wel en geen 10243 ![]() |
20-02-2007 16:40:47 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
salieri heeft in het topic opvallende dingen gezegd dat de 307 binnenkwam, wie heeft gelijk? Edit: Ik was te traag met posten... Laatst bewerkt door lucky op 20-02-2007 16:41 |
20-02-2007 16:44:14 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Het waren duidelijk drie GTW 2/6. Ik heb de nummers goed gezien het waren duidelijk de 241, 242 en de 243, en geen 10307 niet gezien. Laatst bewerkt door martijn24 op 20-02-2007 16:44 |
20-02-2007 17:28:18 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 241 en de 242 heb ik vanmiddag ook gezien, als lm te hgz. Het andere stel heb ik niet gezien, dus dat laat ik even voor wat het is. M.V.G. Jeroen Jager. |
20-02-2007 17:47:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan heb je niet goed gekeken, want ik heb de 307 wel gezien ipv de 243. En op het kopspoortje stonden deze 3 treinen: 241 - 242 - 307![]() Laatst bewerkt door salieri op 20-02-2007 17:48 |
20-02-2007 18:08:33 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Dan heb ik het verkeerd gezien. Ik dacht drie GTW 2/6 gezien te hebben vanmorgen in Groningen. Ze reden een paar keer op en neer tussen Groningen-Zuidbroek. |
20-02-2007 18:14:42 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat ze rijden tussen Gn-Zb is vanwege testritten enzo, kijken of het materieel wel functioneerd![]() Zal je maar gebeuren, dat je trein kapot gaat tijdens reizigersdienst%08% |
21-02-2007 19:38:44 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
10241 is in dienst.%02% Gister gekomen en al vrij snel in dienst. goffe_bp |
22-02-2007 15:48:39 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat hebben ze al lang door, maar als je geen treinen over hebt, kun je ze moeilijk inzetten he? *mompelt nog iets van stuurlui en een wal* |
22-02-2007 15:52:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Verhuren aan Syntus, bijvoorbeeld voor Aml-Mrb, wat treinen in de 7900 verlengen. Keus genoeg. |
22-02-2007 16:42:51 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Er mee onder de draad rijden. Lange keringen. Shqiperise-lopers? |
22-02-2007 18:53:45 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 17.01 trein van lw naar gn was een gtw. Het is toch nieuw dat deze treinen op het hele uur rijden tussen de 2 hoofdsteden? |
22-02-2007 19:05:03 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
is al een keer eerder gebeurd datum weet ik zo niet meer. de trein van 15:01 reed overigens ook al met GTW |
22-02-2007 19:33:07 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Arriva, provincie Groningen en de gemeente Veendam hebben plannen om de spoorweg naar Veendam voor reizigersvervoer in 2009 weer in gebruik te nemen. Mocht dit doorgaan dan komen er 3 nieuwe GTW'tjes. http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=63878 |
26-02-2007 17:57:11 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hoeveel gtw'tjes zouden er ongeveer nodig zijn voor gn-rd? Arriva zet ondertussen veel gtw's in op gn-lw, maar het moet toch nu echt wel kunnen. Zouden ze misschien hun hele schema hebben omgegooid en eerst alle treinen, behalve de sneltreinen tussen lw-gn willen vervangen, zodat er een grote hoeveelheid wadlopers vrijkomt? Trouwens, is het waarschijnlijk dat er morgen weer 2 of meer gtw's binnenkomen? |
26-02-2007 18:01:34 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het schema zal niet omgegooid zijn, omdat er in de media berichten zijn verschenen dat Gn-Rd versneld van GTW'tjes zouden worden voorzien. Ook is in vele, ook recente, mediaberichten gezegd dat Lw-Gn als laatste aan de beurt komt. Over de mogelijkheid dat er morgen GTW'tjes aankomen in Nederland. Ik denk het niet. Ik denk volgende week of de week erop. Er moeten natuurlijk wel stellen zijn om afgeleverd te worden ![]() |
26-02-2007 18:02:53 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Vandaag reed de 10235 op Gn - Rd vertrek 15.59 uut Gn. |
26-02-2007 18:06:09 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Alle stellen die er nu zijn zijn nu ook in dienst.%02% Dus het wachten is nu op de nieuwe. goffe_bp |
26-02-2007 18:06:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De afgelopen weken kwamen er toch elke week nieuwe stellen binnen? Ik weet niet hoelang ze over een stel doen.. en of ze al half klaar zijn of dat ze aan sommige stellen nog moeten beginnen. Welke mediaberichten? Arriva site meldt zoals gewoonlijk niks. |
26-02-2007 18:12:43 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Mediaberichten op regionale radio en tv-zenders en in regionale kranten. Uiteraard ook van de arrivadirectie toen die er naar gevraagd werd. |
26-02-2007 18:23:59 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Dat zal erg gezellig zijn geweest in die trein..... |
26-02-2007 18:35:03 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Inderdaad. Gn - Rd was vandaag sowiso bescheiden qua capaciteit. Regelmatig 1 stel ipv 2. |
26-02-2007 18:37:29 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
en wat gaat er gebeuren met de museumspoorlijn STAR ik las dat ze ook een treinverbinding naar Stadskanaal wouden. |
26-02-2007 21:25:38 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Dat klopt, ik heb zoiets ook op de media gehoord en gezien en gelezen te hebben. en ze gaan 3 GTW's 2/6 bestellen bij de Stadler. Johan de Lange ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 26-02-2007 22:40 |
26-02-2007 22:39:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteZag ik in Winsum voorbij komen ri. Rd om 16:14 uur. |
27-02-2007 11:01:12 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Die drie GTW's zijn alleen bedoeld voor Gn-Vdm, daar heb je drie treinen voor nodig. In de spits is uiteraard meer materieel nodig, maar de treinen Gn-Nws kunnen door de frekwentie verdubbeling op Gn-Zb dan wat worden ingekort. Alles bij elkaar een heel efficient idee. Verlenging naar Stadskanaal lijkt me gezien het vervoersaanbod overigens weinig zinvol. Daarnaast vergt dat stuk veel meer investeringen. |
27-02-2007 11:43:56 | ||
---|---|---|
wiedijk
![]() |
Ja, Lucky, sinds 10 december. Om een vergelijking te trekken met de vorige drgl moet je die tijden a.h.w. met 15 á 20 min 'terugkantelen'. De sneltrein van (vroeger) 17.13 gaat nu 16.55, de stoptrein daarachter van 17.20 gaat nu 17.01 en de semi-snelle van 17.50 gaat om 17.33. Dat een snellere rijtijd met de GTW's mogelijk is blijkt wel uit het feit dat Arriva van zins is Zwe een halfuursdienst te geven zodra de GTW's op Lw-Gn de dienst volledig hebben overgenomen. Overigens: vrijdag te Hdg de trein van 17.33 Lw-Gn gespot, bestond uit het koppel 241+237. Merkwaardig genoeg bestond de kruisende trein (v 17.01 Gn) uit alleen maar DH-II 3201! En dat op een spitstijd. Gistermorgen reed het koppel 236+240 de slag 9.01 v Gn - 10.01 v Lw - 11.01 v Gn (en waarsch nog wel meer). De kruisende trein (v 9.33 Lw) bestond uit het koppel 3447+3449, 2 u later alleen de 3447. |
27-02-2007 11:46:32 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
'Merkwaardig genoeg bestond de kruisende trein (v 17.01 Gn) uit alleen maar DH-II 3201! En dat op een spitstijd (vr23-02-07)' 3228 was er net voor vertrek in Groningen afgehaald omdat deze defect zou zijn. Er was ook geen vervangend stel meer over in Gn Laatst bewerkt door stel172 op 27-02-2007 11:49 |
27-02-2007 12:02:22 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
gebeurd de laatste tijd vaker zit regelmatig in de 15:01v (uit Gn) die uit 1 DH2 bestaat maar zal deze week rustiger zijn ivm voorjaarsvakantie |
27-02-2007 12:16:56 | ||
---|---|---|
mv
![]() |
Het valt mij op dat nou toch vaker de GTW's worden ingezet op de lijn in combie met....Wadlopers & Buffels die toch al zoveel en vaak de diensten reden. Greetz:MV |
27-02-2007 12:26:08 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Vraagje: rijdt Arriva in het Noorden in de schoolvakanties dezelfde materieelomloop als op schooldagen? Ik zou me kunnen voorstellen dat ze twee aparte omlopen hebben voor schooldagen en overige werkdagen. |
27-02-2007 12:56:52 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Arriva heeft daarvoor geen aparte materieelomlopen. heb namelijk in de kerstvakantie genoeg treinen op Lw-Gn gezien die gewoon 2x DH2 waren, ondanks dat het zeer rustig was in die treinen. |
27-02-2007 16:49:39 | ||
---|---|---|
gtw28
![]() |
Quote Voor Lw-Gn kan ik niet spreken, maar op Gn-Rd is er wel degelijk een aparte vakantie-omloop, aangezien dit een lijn is waar een belangrijk deel van de reizigers bestaat uit scholieren naar scholen in Gn, Gnn, Wsm, Wfm en Uhz. In de vakanties wordt de lengte van de treinen daarom door Arriva standaard beperkt tot 1xDH2 / 2xDH1 / 1xGTW2/6, ook al is dit soms aan de krappe kant. |
27-02-2007 16:56:01 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Sommige treinen op Gn-Nsch rijden ook maar met 1 3tje![]() |
27-02-2007 17:15:04 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Quote Dat is ook zo, vanwege slechte staat van het spoor tussen Vdm - Stadskanaal. Johan de Lange ![]() |
27-02-2007 18:56:41 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De trein van 1733 van Gn>Lw waren 2 GTW2/6 en, maar zaten echt barstend vol. |
27-02-2007 19:03:05 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Bij Gn-Lw zijn er altijd veel schooljeugd uit Veenwouden (en Noardburgum) die in Buitenpost naar school gaan. Deze week dus niet. goffe_bp |
27-02-2007 19:27:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
En ook nog tussen lwc en lw, klein stukje, maar redelijk veel schoolgangers. |
27-02-2007 21:19:56 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Iemand nog nieuwe stelletjes gespot in Gn vandaag? Had wel nieuwe verwacht. |
27-02-2007 21:44:53 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik was tussen pakweg 11.00 en 13.25 in gn, en heb geen nieuwe stellen gezien. |