27-02-2007 23:10:04 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
die schooljeugd die vanuit buitenpost naar veenwouden en zwaagwesteinde reist is trouwens vaak erg vervelend. laatste voorbeeld:halverwege werden de deuren ff via de noodknop opengezet trein stil machinist naar achteren lui op t eerste station eruit (dit was ook hun bestemming) verder geen consequenties![]() |
27-02-2007 23:51:55 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ben ik het helemaal mee eens, ze hebben altijd veel geluidsoverlast, en ook wordt er af en toe wel eens wat gerookt dat geen normale sigaret is.. En dan stinkt de hele trein erna (ze doen dat dan in zo'n halletje van de wadloper) |
28-02-2007 07:22:48 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Die figuren zijn uit op aandacht (te weinig moederliefde gehad vrees ik). Die gaan ze in deze discussie verder niet krijgen. Kortom: onderwerp afgerond. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
28-02-2007 17:24:08 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Ook geen nieuwe stellen gezien vandaag. Ik was er tussen 10.45 en 11.40 op het station van Groningen. |
![]() |
advertentie |
28-02-2007 17:27:08 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Oef, eindelijk weer eens in staat om op Somda actief te zijn, idd op Lw wordt weinig gespot...Quote Schat van wel; gister 27-02 zowel 241 als de 307 op Hlgh ![]() %01%Wat mij de laatste tijd nogal opvalt is dat die omroepsystemen in de GTW's nauwelijks goed functioneren, alles komt voor; van helemaal geen informatie ![]() %01%Daarnaast; blij dat naar Veendam doorgaat%05% Bedenk wel ff dat letterlijk Vdm-Skn v/d STAR is en dat ze immidels mbv EUropeesche subsidie eindelijk de financien hebben om wat meer aan het baanvak te doen... Zelf zie ik er wel wat in maar als de treindienst doorgetrokken zou worden naar Skn betekent/vereist dat naast optimaal overleg met de STAR/@rriva Bus (denk aan paralle buslijnen/ oneerlijke concurrentie enz.) een enrome aanpassing aan de infrastructuur, die nu v/d STAR is en ingericht is als museum-lokaal-lijn (dwz 30km/h gemiddeld, nauwelijks bewaakte overwegen, er moet dan een hele hoop aangepast worden)%03% ![]() Of compenseer de STAR door de lijn Stadskanaal-Musselkanaal door te trekken ri. Ter Apel%05% %02% |
28-02-2007 17:37:42 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Ik denk dat er misschien volgende week nog wat komt, omdat er op de 12e wadlopers naar veolivla gaan. |
28-02-2007 17:44:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hoe weet je dat zo zeker dat de 12e weer wadlopers weggaan? Heb je daar ook een bron van? |
28-02-2007 18:13:17 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat wordt hier alom gezegd. Bovendien moeten er nog wadlopers geleverd worden aan Veolivla. Zelf denk ik dat ze al op de 10e of 11e naar het zuiden gaan. Vanaf de 12e zouden de spitstreinen op de maaslijn weer moeten gaan rijden.![]() Daarom is het te hopen dat er volgende week nog wat GTW'tjes bij komen. |
28-02-2007 19:00:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
/offtopic/ Waarom zeg je steeds Veolivla? ![]() ![]() Edit: Email ontvangen en het is duidelijk. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 28-02-2007 20:16 |
01-03-2007 06:11:45 | ||
---|---|---|
christrein
![]() |
Er schijnt wat misverstand te zijn ontstaan over inkomsten van de STAR. Als de GTW's op Veendam gaan rijden, betekent dat in principe geen inkomstenderving voor STAR, maar gaan ze zoals de plannen oorspronkelijk waren doorrijden naar Wildervank dan wordt het STAR-traject wel benut en krijgt de STAR dus wél extra inkomsten. Alleen dat heb ik in deze discussie nog niet begrepen. Mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat graag. Ook zou ik graag nadere info willen hebben over: - ingaande zou die dienstregeling dan worden opgestart?' - komt er een noodperron in Veendam of gelijk vast perron?' - wat gebeurt er met het huidige busstation en op welke termijn? - wat is de frequentie van de treindienst en vervangt die de Q-liner 301 Groningen-Veendam? - wanneer worden de 3 extra stellen geleverd? - is doortrekken naar Wildervank nog steeds een optie? en zo ja hoe is (de dienstregeling bij) de STAR daarbij betrokken? - evt. verdere info. Bij voorbaat dank! |
01-03-2007 08:33:39 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Voor busnieuws moet je elders zijn. bijvoorbeeld op OHIH. Shqiperise-lopers? |
01-03-2007 09:10:24 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@christrein Het is vrij simpel. Er is alleen een heropening van Zuidbroek-Veendam gepland. Verdere doortrekking is niet aan de orde en lijkt gezien het reizigersaanbod ook geldverspilling. Verder betekent het uiteraard exit voor de Q-liner. Voor de geplande halfuurdienst zijn slecht drie GTW-stellen extra nodig omdat door de dubbele frekwentie op Groningen-Zuidbroek de treinen richting Winschoten wat ingekort kunnen worden. Qua infrastructuur moet op het station in Veendam het perron worden verhoogd en verder moet de beveiliging tussen Zuidbroek en Veendam worden verbeterd. Planning is om de zaak in december 2008 in dienst te hebben. Laatst bewerkt door lamote_ban op 01-03-2007 09:11 |
01-03-2007 09:37:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het probleem met het stuk Veendam - Stadskanaal is natuurlijk ook dat het een lokaalspoorlijn is met alle beperkingen van dien (beperkte maximum snelheid is wel de grootste). Natuurlijk kun je het upgraden naar hoofdspoor, maar dat brengt uiteraard kosten met zich mee waarvan ik denk dat de STAR die niet zomaar even kan ophoesten, ook al staan er dan inkomsten tegenover. |
01-03-2007 09:39:39 | ||
---|---|---|
trein-elf
![]() |
Deze mag van mij vanwege de lengte ook wel dicht. Laatst bewerkt door trein-elf op 01-03-2007 09:39 |
01-03-2007 10:10:29 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteDecember 2009 toch pas? |
01-03-2007 10:32:28 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Nee, dienstregeling 2009. Dat is dus eind volgend jaar (als het gehaald wordt). |
02-03-2007 09:12:50 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Het busstation in Veendam wordt verplaatst naar de Lloyd'sweg en dat schijnt in de buurt te zijn van het station zodat er een goede overstap van bus op trein komt. Laatst bewerkt door lamote_ban op 02-03-2007 09:15 |
02-03-2007 12:55:49 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Zojuist 3 berichten verwijderd. Lees aub de forumregels. Berichten met alleen maar buszaken zijn hier niet toegestaan. |
03-03-2007 19:48:11 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Edit mvd: Onderwerp heeft niets met GTW te maken Laatst bewerkt door martijn24 op 03-03-2007 19:51 |
04-03-2007 14:51:06 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Vandaag reden 10232(V) en 10234(A) om 14:30 als LM naar Gn. goffe_bp |
04-03-2007 17:32:07 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@goffe_bp. Deze trein ben ik ook in Groningen tegen gekomen, deze kwam om 14.57 binnen in gn, en ging na binnenkomst naar de wasstraat om gewassen te worden, en om 15.30 ging deze trein(als lm) weer terug naar Leeuwarden. |
04-03-2007 19:19:01 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
als ie alleen even door de wasstraat hoeft warom dan niet even tussen de dienst door? nu 2x een LM rit voor een wasbeurtje%03% Virm is verrekte fijn spul |
04-03-2007 19:47:33 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja... de arriva logica.![]() |
04-03-2007 20:36:51 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteAha dat waren dus die stellen die ik gezien heb in Zuidhorn %08% GTW 10235 werd trouwens om 19.33 ingezet als stopper naar Lw. |
04-03-2007 20:49:40 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Er was vandaag een GTW en een Wadloper in de dienst van de semi-sneltrein.%02% goffe_bp |
05-03-2007 10:16:33 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De problemen met de GTW op Lw-Gn zijn nog niet voorbij. Vanochtend is er weer een setje van 3 GTW 2/6 uitgevallen. Meer hierover in het opvallende dingen topic. |
05-03-2007 10:24:48 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ja, want de 10240 werd vanaf het emplacement gehaald voor de 08.33 trein |
05-03-2007 12:52:31 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vanmorgen twee setjes 2x 2/6 richting Rd. |
05-03-2007 16:24:58 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Morgen hopelijk weer wat nieuwe gtw's... We mogen toch wel nieuwe verwachten na 2 weken hoop ik, en als er binnenkort weer wadjes naar veolia gaan is het ook wel nodig. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-03-2007 17:29:42 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Diverse offtopic berichten verwijderd, dringend verzoek om ontopic te blijven! Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
05-03-2007 19:55:13 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
zelf 240 gespot te Hdg om 9:12 drukte viel nog mee ook%03%; wat mij opvalt is dat voor de vakantie weer regelmatig 2 maal 2/6 werd ingezet in de spitslag Gn-Lw (v.v.) (vooral 's ochtends in de laatste slag naar Leeuwarden) en dat nu toch weer de drielingen voorkomen![]() Quote Waarom gebeurde dat niet te Lw Voith; of was dat één van de te Gn gestrande stellen en/of de oorzaak van opgeheven trein ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 05-03-2007 20:11 |
05-03-2007 20:53:34 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 230 zat vanmorgen(samen met de 305 en de 303) in de 30428(trein uit Nieuweschans), en deze kwam op tijd aan in Groningen. |
05-03-2007 20:56:03 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteHet werd wel door Voith monteurs gedaan (dat onderhoud), misschien dat het stel een defect had ofzo, dat reparatie dringend was. Ik weet het ook niet, maar heb wel gezien dat ze olie uit de motor haalden |
05-03-2007 23:43:44 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
ik denk dat er morgen of later deze week een 2/8 en mogelijk de laatste 2/6 komen. Ze waren namelijk afgelopen donderdag alweer aan het testen met een 2/8 in het zuiden van Duitsland. http://img221.imageshack.us/img221/8232/zuguf9.jpg getuige dit plaatje op het forum van drehscheibe |
06-03-2007 09:43:15 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Was de 10243 niet al in Nederland? Shqiperise-lopers? |
06-03-2007 09:44:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ik heb dat ding nog niet gezien en hij is nochtans niet gespot. |
06-03-2007 10:29:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteNee |
06-03-2007 13:04:46 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Vanmorgen heb ik om 11.47 te hgz de 10308, en de 10243 gespot. |
06-03-2007 13:09:12 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dan ben je de eerste die de eer heeft om de 10243/10308 in te voeren. Er zijn nl nog geen recente spots van ![]() Laatst bewerkt door woepje op 06-03-2007 13:09 |
06-03-2007 13:37:55 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ik heb ze ook gezien vanmiddag om 12.45 te Gn |
06-03-2007 13:38:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Mooi, weer 2 nieuwe gtw's in Nederland.![]() Ik ben benieuwd als arriva nu vanaf volgende week de gtw's gaat verplaatsen naar gr - rd. Ik denk het eigenlijk niet, arriva zal in ieder geval de spitsslagen wel op gn - lw willen blijven rijden. Tenminste dat verwacht ik. |
06-03-2007 13:41:54 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ze moeten volgens mij wel weer een paar wadjes naar veolivla sturen. Dus Gn - Rd zal ongetwijfeld aan de beurt komen lijkt mij? Dat moet niet lang meer duren volgens mij. |
06-03-2007 13:44:15 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ja, lijkt mij ook... En arriva heeft nu genoeg stellen om en de spitsslagen gn - lw te rijden, en daarnaast ook nog gn - rd? of gaat dat niet lukken? Ik heb namelijk niet zo'n kijk op het reizigersaanbod gn-rd |
06-03-2007 13:57:18 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Met de 10308 en de 10243 kom je doordeweeks niet ver mee. Op zondag heb je de hele dag elk uur een trein naar Rd. Dan zijn 2 bakken of 3 bakken meer dan zat. Doordeweeks heb je tijdens de spits elk half uur een trein, welke ook regelmatig uit 4 bakken bestaat. Met de 10308 en de 10243 heb je dan toch echt een tekort. Of je moet als extra spitstreinen gewoon een wadloper inzetten. Nee, als Arriva wil rijden op Gn - Rd dan moeten ze met meer GTW's aankomen dan alleen de 10308 en de 10243. |
06-03-2007 14:02:24 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Ja het is zover; de Gn-Nws pericelen zijn nu aan de orde op Gn-Lw alwaar vanochtend welgemeend 3 spitslagen door spruten gereden werden%04%; en dat op de dag dit ik besloten had een trein eerder te nemen om ze te vermijden%09% -trein 30213 Lw 7.33 Gn 8.22 is normale GTW slag keurig 3 keer 2/6 236+240+235 - in tegenstelling tot Gn 7.01 (30226) Lw 7.55/8.01 (30215) Gn 8.52 daar waren de 4 bakken DH die altijd wel toereikend waren vervangen door 2 GTW 2/6 (241+23). Deze zaten ri Lw zo vol dat ik geen eens ingestap ben ![]() - dat was nog niets bij trein 30228 Gn 7.33 Lw 8.23; alleen GTW 2/8 304 Hans Alders; hier paste gelukkig nog een hoop staand in; alleen deur 6 wou hier eerst niet dicht want er stonden teveel mensen te dicht in de buurt van het geval gestouwd. ![]() %01%En dan te bedenken dat op Lw zowel een GTW 2/6 op depot als bij Voith stond%05%%07% |
06-03-2007 14:09:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Met Nws bedoel je Nsch neem ik aan? En dat er in Lw een GTW uit zijn neus stond te vreten kan ook een reden hebben. Wellicht een defect o.i.d. Het lijkt mij dat Arriva hem anders wel ingezet heeft. |
06-03-2007 14:24:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Duidelijk... Dat betekent dat er nog een paar 3tjes moeten komen voordat arriva op gn-rd in de spits gaat rijden. Ik verwacht dus dat ze daar mee gaan wachten. |
06-03-2007 14:29:02 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De spitstreinen Gn-Rd zijn de laatste dagen wel op volle sterkte. Het aantal bakken kloppen de laatste dagen keurig volgens de omloop. |
06-03-2007 14:29:32 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Moah het kan zijn dat de 10308 en de 10243 als spitstreinen worden ingezet. Of dat ze gewoon de hele dag worden ingezet en dat deze worden aangevuld op momenten dat het druk is (spits). En ik denk dat er naast de 10308 en de 10243 ook nog andere GTW's beschikbaar zullen zijn. En er zal uiteindelijk vanzelf weer nieuwe GTW's komen. Maargoed, we zullen zien wat Arriva voor ons in petto heeft. |
06-03-2007 14:47:56 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Overigens bestond de stopper Gn-Rd van 7:29 (vertrek Groningen) vanmorgen uit vier bakken DH, in plaats van de laatste dagen gebruikelijke 2x 2/6. |
06-03-2007 15:03:54 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wees maar blij dat je nog even met de wadloper kan reizen, ik zat afgelopen zondag nog in een wadloper (3206), héérlijk om er nog eens in te zitten!%02% |
06-03-2007 15:05:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik ben ook nog steeds blij met de wadjes.. ze rijden tenminste ALTIJD op tijd tussen stv en lw (tenminste, ze komen altijd op tijd daar aan) Ik ben daar zeer tevreden over, hoop dat dat met de gtw's ook zo blijft |
06-03-2007 15:09:01 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
[ot]Och ik heb afgelopen zondag naar Dz en Rd en Stv geweest met zo'n ding. Nou das dan meteen genoeg en meteen mijn afscheid van die dingen.![]() |
06-03-2007 15:10:43 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het zou best wel eens kunnen zijn dat de 10233 gisterochtend defect is geraakt. De overige 2 stellen van de spitsslag die gister uitviel, reden namelijk gistermiddag al weer. |
![]() |
advertentie |
06-03-2007 16:29:28 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Ik heb de 10308 en de 10243 om 11.15uur in Groningen gespot en ging na 5min. weer richting Zuidbroek. |
07-03-2007 17:20:04 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Weer tweemaal twee GTW 2/6 op Gn-Lw om 15.43 te Hdg 236 en 232 naar Gn en naar Lw 241+239. (waarbij de auto passg-info van 232 defect was en de "lasergun" te Lw uit de buffel gehaald werd door een grijze Mc in origineel NoordNed-pak...%08%) Volgens Somda om 15.12 3112+3113 naar Gn; kijk daar had ik nu in willen zitten ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 07-03-2007 17:21 |
07-03-2007 17:35:25 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik hoorde toen ik in de 8.33 lw - gn stapte dat de 8.01 stoptrein door een technische storing was uitgevallen. Iemand die hier meer van weet? Er stonden 2 stellen op het spoor, waar deze normaal vertrekt, dus ik neem aan dat het 1 van die 2 was, maar ik heb zo snel niet een nummertje kunnen vinden. Het viel met de drukte nog wel mee, vanaf grypskerk moesten enkele mensen staan, dat was in de 302 A, misschien dat de V veel drukker was, dat weet ik niet (het spreiden dus, iedereen ging in de voorste, omdat dat minder lopen was) |
07-03-2007 18:51:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
En wat voor soort meuk reed er vandaag naar Rd? Meer GTW's of staan de nieuwe stellen die gister zijn binnengekomen nog uit te zakken op het emplacement?![]() |
07-03-2007 19:08:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik heb 1 trein gespot (9.29) en het waren 2 1tjes, dus stelde niks voor |
07-03-2007 19:17:12 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Ik denk dat de stellen die gister zijn binnengekomen eerst even nagekeken moeten worden en even 300 km moeten rijden om toegelaten te worden ![]() |
07-03-2007 19:36:10 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote #$&#%^&^#$% Maak me nog niet bozer dan ik dat al ben. In de spits vanmiddag constant om het hele uur een DH2. %07% Zeg ik tegen die kerel vanmiddag: "Nounou, we worden wel ontzettend verwend niet met twee bakken?" Krijg je als antwoord "tsjatsja". |
07-03-2007 20:12:06 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Nounou,kalmte tot u hoor, misschien moet je 'ns bedenken dat personeel ook bijna niets in te brengen heeft en eigenlijk meot berusten in haar lot%05% Er stonden vandaag minstens 3maal GTW 2/6 te Lw waarvan twee gebroederlijk op het "buitenspoor" van Voith. |
08-03-2007 14:17:05 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De 308 en 243 stonden vanochtend om 10.15 voor de Voith werkplaats te Leeuwarden. Nieuw materiaal wordt veelal eerst hier geïnspecteerd. Bij mooi weer vindt deze inspectie ook wel eens buiten plaats. |
08-03-2007 19:13:54 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 308 en 243 reden vanmiddag tussen Lw en Gn Hielkeb |
08-03-2007 20:03:11 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
In welke dienst zat 243 dan? goffe_bp |
08-03-2007 20:08:57 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Stond om 16.58 in Bp Hielkeb |
08-03-2007 21:27:31 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
En de GTW 2/8 10308 stond vanmiddag spik en span even na 16h van het zonnetje te genieten op Spoor 56b te Lw (spoor naast (5)5b ri. Gn) |
09-03-2007 01:01:15 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Vanavond reed de 23.01 trein lw - gn door een gtw, ik zat in de 23.01 gn - lw, en kwam hem tegen in BP.![]() |
09-03-2007 11:11:44 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
GTW 2/8 308 stond om 15.35 nog op het emplacement. GTW 2/6 243 stond toen voor de Voith werkplaats. Waarschijnlijk is de 308 op spoor 56b gezet om later de 243 aan te kunnen koppellen (voor testritten). |
09-03-2007 18:11:38 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Bedankt; vandaag trouwens 233 's ochtends te Lw opstel en 2/6 rangerend te Voith %01%Trein 30232; Gn 8.33 - Lw 9.23 zou volgens doorlomststaat 3 GTW 2/6 moeten kennen maar reed vandaag ook weer met 2; 236+234 gelukkig is dat op Vrijdag rond die tijd ruim voldoende maar 's ochtends ri. Gn![]() %05% Daarnaast zowel Gn 15.33 (30247) Lw 16.23 als Lw 16.01 (30260) Gn 16.5X standaard DHII diensten werden gereden door 2/6+2/8 en 2x2/6 Laatst bewerkt door teus-baars op 09-03-2007 18:23 |
09-03-2007 18:56:41 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Er komen steeds meer GTW's op Gn-Lw. Er rijden nu (in de spits) van de zes treinen: 3 x GTW, 2 x DM en 1 x DH. Binnenkort is die andere dienst misschien ook een GTW en dan rijdt er dus helemaal geen DH meer op Gn-Lw%05% goffe_bp |
09-03-2007 18:58:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Heeft de ene Gtw weer de hele dag gn - lw gereden vandaag? Edit, spots bekeken, en dit blijkt inderdaad het geval te zijn Laatst bewerkt door lucky op 09-03-2007 18:59 |
09-03-2007 19:03:10 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 234 mist al een paar weken een stuk van de witte streep,dit komt mogelijk na dat die is schoongemaakt,omdat er grote teksten opstonden een foto daarvan vind je hier http://www.flickr.com/photos/boorsmah/ Laatst bewerkt door hielkeb op 09-03-2007 19:14 Hielkeb |
10-03-2007 12:50:05 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
10243 is in dienst, deze heb ik in trein 30229(A) gespot. goffe_bp |
10-03-2007 17:16:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 308 is ook al in dienst. Ik heb hem gespot in de 30248(V). De 243(A),en de 304(V) is na binnenkomst(op spoor 6b) afgerangeerd. De 308(V), en de 240 zijn toen weer vertrokken. |
10-03-2007 17:39:21 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Blijkbaar zijn de nieuwe GTW's hard nodig, aangezien er vanaf maandag 12 maart extra DH-materiaal in Limburg ingezet gaat worden. Is er iemand die deze overbrengingsrit gespot heeft? Of wordt deze rit morgen uitgevoerd? Dit is vooralsnog de laatste geplande overbrengingsrit. |
10-03-2007 18:03:20 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 3229 is vandaag nog gespot in groningen, en dit was 1 van de verwachte stellen die overgebracht zou worden. Dit betekent waarschijnlijk dat ze nog niet overgebrackt zijn |
10-03-2007 18:04:02 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik heb trouwens ook nog een vraag.. Waarom staan de gtw's als 10302 enz in somda, en niet als 302 ect? zijn er andere stellen met dit nummer? |
10-03-2007 18:09:18 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Ja, zie tweede foto van http://www.nicospilt.com/langstetrein/verloop_19_02_1989_5.htm ![]() |
10-03-2007 18:16:23 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Aha oke, bedankt! Dat zijn nog eens oude dingen haha.![]() |
10-03-2007 21:49:35 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Helmaal grappig is dat Somda "302" nog steeds herkent als "sik" en dus ook niet snapt wat ie daar doet; hoewel met die kinderziektes...%08% %01%En het is ook niet bedoeling dat je 'm typeert als 1302 want dat is/was een elektrische NS-loc. ![]() Vandaag door NVBS te Gn geweest; jeetje wat veel materieel "stond daar over" het leek wel een complete DH GTW reunie%05% ![]() Laatst bewerkt door teus-baars op 10-03-2007 21:51 |
10-03-2007 22:32:12 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Op de powerpack staat wel altijd 10302 goffe_bp |
10-03-2007 22:43:46 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De baknummers zijn 10228 cq 10301 gevolgd door een letter. De kopbakken zijn 10228A en 10228B cq 10301A en 10301B De powerpacks zijn 10228C en 10301C De tussenrijtuigen zijn 10301D Verder waren de stellen in de brochure van Stadler al aangeduidt als 10301-10327 en 10228-10243. Shqiperise-lopers? |
11-03-2007 16:43:29 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Quote Weet wel dat OV-railnieuws fotospot melde; Veolia 3223 + 3107 reden voorbij te Heukelom (Tilburg-Boxtel) maar dat zal wel onderhoud zijn geweest. EDIT: 3229 gister (zelf) gespot in dienst op Delfzijl%05% Daarnaast zaterdag te Zuidhorn 0m 12:43 ri Lw 10308+10240 en trein ri Gn bestond uit 3205+3446 Laatst bewerkt door teus-baars op 11-03-2007 17:08 |
11-03-2007 16:48:58 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
3107 is hersteld van botsschade in Tb, heeft dus niets te maken met een overbrenging vanuit Gn of Lw. |
11-03-2007 17:10:45 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
3230+3228 zijn vammiddag vertrokken naar Veolia. Zag de treinstellen vertrekken uit Groningen vanmiddag. |
11-03-2007 17:15:05 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Stonden zaterdag nog rustig van hun weekend te genieten op Gn%04% Wordt het geen tijd voor een DH-topic trouwens![]() |
11-03-2007 17:56:35 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Dat klopt. Deze stellen heb ik ook zien vertrekken, en zijn om 16.07 vertokken naar Veolia. Om 12.20 zijn de 3218, en de 3202 naar veolia vertrokken. |
11-03-2007 18:09:43 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Graag on-topic blijven, dit topic gaat over de GTW's. |
12-03-2007 11:07:19 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Volgens mij is Lw-Gn helemaal voorzien van GTW's en DM'90 vandaag. Tenminste als niet een van de spitsdiensten voorzien was van wadjes. De .01 diensten bestaan vandaag uit GTW 2/8 + GTW 2/6 in beide treinen. Vanochtend zat ik zelf in de 303 en van dat stel is volgens mij een van de motoren nog steeds niet geheel in orde. Uit het motorbakje kwamen soms niet helemaal de goede geluiden %08% Ook opvallend was de grote hoeveelheid GTW'tjes om 9.50 uur op opstel in Gn Laatst bewerkt door peterselie op 12-03-2007 11:07 |
12-03-2007 11:21:30 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De meeste stellen staan sowieso in groningen, er zijn nu in leeuwarden maar een beperkte hoeveelheid gtw's nodig, 2 voor lw - hlh, en dan nog een paar om de spitsslag mee te beginnen. |
12-03-2007 11:36:45 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Nog vergeten te melden. Onder de categorie wat er gebeurd als de mcn op het verkeerde knopje drukt: In de stopper naar Gn vanochtend, trein 30219, net voor Vwd kwam er de medeling: Welkom in de trein naar Winschoten, deze trein zal stoppen te ... (riedeltje stations). Te Vwd heeft de mcn denk ik alles weer goed gezet, want toen was de omroep weer in orde. Wat ik mij afvraag, wie heeft alles eigenlijk ingesproken voor de automatische omroep in de GTW? Zou het Tuffy zijn? |
12-03-2007 12:41:29 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
@ peterselie dat klopt inderdaad ik zat in de 30315 en heb geen enkel wadje als tegentrein/wachtende trein gezien sneltreinen waren alle 4 de DM90's en de rest gtw Virm is verrekte fijn spul |
12-03-2007 16:55:58 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Aanrijding Franeker - Dronrijp Tussen Dronrijp en Franeker moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Dronrijp en Franeker geen treinen. Zijn het nog steeds de 307 en 235 die daar rijden? |
12-03-2007 17:48:26 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Nee, vandaag reden beide slagen met GTW 2/6. Waarschijnlijk is de 307 ergens anders \ |
12-03-2007 21:17:13 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Ik heb de 235 in Bp gespot, dus die is het niet. goffe_bp |
12-03-2007 23:05:20 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
307 zat ook op lw-gn vandaag Virm is verrekte fijn spul |
12-03-2007 23:35:02 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Alleen 231 en 232 zijn dan nog niet gespot, het is dus 1 van die 2 stellen. |
12-03-2007 23:35:51 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is morgen weer dinsdag, ik hoop dat er weer 2 of meer gtw's naar groningen komen.![]() |
12-03-2007 23:40:22 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Wacht nog maar een drietal weken. Ik denk dat pas over 3 weken de volgende stellen komen. Misschien heb ik het mis en komen ze over een week, maar morgen zeker niet. Het kost wat moeite om de Arriva logica te begrijpen, maar ik denk dat ik het ondertussen aardig door heb. |