08-06-2006 21:54:11 | ||
---|---|---|
train85
|
Zo komen ze eruit te zien: http://img312.imageshack.us/my.php?image=arrivagtw8jh.jpg Laatst bewerkt door admin op 02-01-2014 22:11, reden: Titel aangepast |
08-06-2006 22:02:13 | ||
---|---|---|
bloober
|
Niet erg verrassend, maar wel een coole livery. Groetjes, Bloober |
08-06-2006 22:04:41 | ||
---|---|---|
mikos
|
Beter dan de DH'tjes die er nu rijden... Overzichtelijk, ruimer opgezet (neem ik aan), minder stoffig én minder warm in de zomer... www.ov-ervaringen.nl |
08-06-2006 22:22:42 | ||
---|---|---|
ryan
|
En hoe moeten we die gaan invoeren op somda? |
08-06-2006 22:23:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ehm, met treinstelnummer en treinnummer? |
08-06-2006 22:30:47 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
QuoteEn ik hoop dat ze wél een WC aan boord hebben, en ik hoop ook dat de airco meer standen kent dan 'aan' (dus heel erg aan) en 'uit' (dus ook helemaal uit), dat rijcomfort goed is en dat het goede stoelen zijn. Hé, ik noem hier een aantal nadelen van de Linten op, zou ik misschien zo mijn twijfels hebben bij Lightrail-materieel (en dan vooral hoe het ingericht wordt)? |
08-06-2006 23:19:03 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
Quote In ieder geval toilet: http://www.reissweb.net/RW_EndGal.php?gal=c2 (onderste foto's) Groeten, kayh Laatst bewerkt door TreinOFiel op 08-06-2006 23:19 |
09-06-2006 05:14:36 | ||
---|---|---|
salieri
|
Sorry, maar ik vind ze spuuglelijk... En mij lijken ze hartstikke kort, om veel mensen te vervoeren... Nee, geef mij het DH materieel maar%04% |
09-06-2006 07:25:13 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Van deze lengte komen er 16; van de vierdelige komen er 27. Dick van den Hoven |
09-06-2006 14:36:18 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik vind ze er mooi strak uitzien! Vooral met die rode kleur. Daarmee is het eigenlijk een soort moderne Rode Engel %02% |
09-06-2006 15:57:24 | ||
---|---|---|
tsov
|
Het was een Rode Duivel of een Blauwe Engel |
09-06-2006 16:53:50 | ||
---|---|---|
ryan
|
Wanneer is de bedoeling dat de 1e in dienst komt? |
09-06-2006 17:27:30 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
Quote20 oktober 2006 ( zie: http://www.stadlerrail.com/default.asp?n=68&ms=2&h=1&id=57&s=2&news_id=149&ListMode= ) Groet, kayh Laatst bewerkt door TreinOFiel op 09-06-2006 17:28 |
09-06-2006 19:42:04 | ||
---|---|---|
jmt
|
En welke nummerserie krijgen ze eigenlijk? Heb dat nog nergens gezien, of heb er overheen gelezen...:x |
09-06-2006 19:58:40 | ||
---|---|---|
mikos
|
Er is vast iemand van Arriva die deze site kent en heeft gezegd: Kom, laten we ze nummeren in de 4000-serie, dan overlappen ze lekker met de ICM's van NSR, en moeten ze op Somda elke keer ARRIVA4090 invoeren %08% www.ov-ervaringen.nl |
09-06-2006 20:02:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
de stoelen vind ik niet slecht hoor En iets als ARV4000 lijkt me handiger dan ARRIVA4000. Laatst bewerkt door ruysdael op 09-06-2006 20:03 |
09-06-2006 20:08:28 | ||
---|---|---|
jmt
|
Euh, die "4000" serie ging toch om de Randstadrailtrams of hoe die ook mogen heten, iig zouden die op apn rijden dacht ik¿ Of doet Arriva precies 't zelfde, zodat er strax 3 soorten 4000-ers zijn ?? |
09-06-2006 21:07:36 | ||
---|---|---|
ryan
|
Je kunt het ook zo doen: GTW4001 Rand4001 4011 |
09-06-2006 21:09:50 | ||
---|---|---|
mikos
|
Mensen... t was maar een voorbeeld.. niet zo diep op ingaan.. www.ov-ervaringen.nl |
09-06-2006 21:13:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDe nieuwe RegioCitadissen van HTM voor RandstadRail zijn inderdaad in de 4000 genummerd, alleen heb ik zo'n vermoeden dat HTM de verschillende ritten geen treinnummer gaat geven. En omlopen van langer als één dag hebben ze daar al helemaal niet van gehoord, dus daar valt niet veel aan in te voeren. |
09-06-2006 22:05:57 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Sterker nog, de hele Hofplein- en Zoetermeerlijn verdwijnen uit het NS/Prorail systeem, en er is dus bij NS/Prorail geen omloop meer van bekend, en voor ons dus ook niks om te volgen, want in de bestanden zullen ze ook niet meer zitten. Binnenkort zullen de dienstregelingspunten van deze lijnen overgezet worden naar de groep van vervallen dienstregelingspunten (spotlocaties). |
10-06-2006 11:23:20 | ||
---|---|---|
mikos
|
We moeten eens zien of we voor de Homepage de GTW's toe kunnen voegen als plaatje bovenaan... Als we dan meteen de Buffels erbij zetten, is het plaatje weer compleet ^___^ www.ov-ervaringen.nl |
10-06-2006 11:49:30 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote RR4001 Ik denk trouwens dat de GTW's hetzelfde genummerd worden als het materieel van Syntus, met tweecijferige nummers. |
10-06-2006 12:24:52 | ||
---|---|---|
salieri
|
Ik citeer uit het Dagblad van het Noorden: "De bittere noodzaak van een grote investering kon nauwelijks treffender worden weergegeven. Terwijl donderdag in het Zwitserse Bussnang de eerste nieuwe trein van Arriva naar buiten rolde, gaven in Groningen op één dag tijd zeventien oude wadlopers de geest." |
10-06-2006 17:19:14 | ||
---|---|---|
bloober
|
17! Dat is wel heel erg veel! %03% Groetjes, Bloober |
11-06-2006 08:50:47 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Net zoals de 1200-serie erg polulair is bij goederenvervoerders (ERS 1201, R4C 1201, SL 1201, ....) is de 4000-serie blijkbaar populair bij reizigersvervoerders. Wat dachten we van 3300 en 3500 voor de GTW's? %02% |
12-06-2006 14:40:52 | ||
---|---|---|
lint27
|
Wadlopers werden gek van de hitte |
12-06-2006 20:20:40 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Net vanmiddag gehoord dat de wadloper in de dienst 30545 vanmiddag tussen Gn en Gnn (waar het wat omhoog loopt) 40 minuten stil stond omdat hij niet meer vooruit kwam. Treinnummertjes e.d. heb ik niet. Laatst bewerkt door bouwe op 12-06-2006 20:21 |
12-06-2006 20:28:26 | ||
---|---|---|
mikos
|
Die dingen geven stuk voor stuk de geest.. Ik kan het me ook wel voorstellen, als je elke dag alleen maar heen en weer rijdt en nergens een hond tegenkomt... Ik vind t maar triest voor ze.. ^__^ www.ov-ervaringen.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-06-2006 20:29:46 | ||
---|---|---|
salieri
|
Wadloper 3217 had ook al problemen met vertrekken 's middags. Hij ging heel klein stukje vooruit, en stopte weer, weer vooruit weer stoppen, en toen kon hij wel goed weg |
12-06-2006 20:34:17 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Het verbaasd mij eerlijk gezegd niets dat die dingen het loodje leggen nu. Als je ziet hoe er mee omgesprongen wordt, dan is het nog een wonder dat ze allemaal rijden. Ik hoop woensdag wel een aantal rijvaardige stellen te zien en te fotograferen |
12-06-2006 22:16:16 | ||
---|---|---|
salieri
|
Ze worden echt tot het laatst een beetje onderhouden, toch wel jammer... Maar als ze verkocht worden naar het buitenland, zullen ze toch wel 'gerenoveerd' moeten worden of niet? |
12-06-2006 22:17:34 | ||
---|---|---|
mikos
|
Mja, wie wil die krengen nou nog hebben? Aan de andere kant, stel je voor dat er IEMAND is die die Plan U's wil hebben.. als ze 10 jaar wachten, kunnen ze de Buffels krijgen... www.ov-ervaringen.nl |
12-06-2006 22:24:46 | ||
---|---|---|
edegroot
|
Die iemand is er toch ? In de vorm van een spoorwegbedrijf in het oosten... |
12-06-2006 22:26:51 | ||
---|---|---|
mikos
|
Ja, daarom.... juist daarom... kun je het je voorstellen? Dan komen we dus ook wel van die DH'tjes af.. ^__^ www.ov-ervaringen.nl |
12-06-2006 22:42:34 | ||
---|---|---|
salieri
|
Maar ik blijf erbij dat het erg veel geld gaat kosten om ze opnieuw helemaal rijvaardig te krijgen etc, zonder dat ze snel weer defecten krijgen |
12-06-2006 22:44:36 | ||
---|---|---|
luc
|
Zij het dat enige onderbouwing voor die opvatting blijkbaar ontbreekt. Ook "kleine" defecten als storing in de deurvergrendeling, ATB-storing e.d., dus niet in de orde van motorschade, zorgen ervoor dat een stel aan de kant gaat en dat hoeft niet per definitie duur te zijn om te laten herstellen. |
12-06-2006 22:49:05 | ||
---|---|---|
salieri
|
Natuurlijk, dat is ook niet zo duur, maar als je de motor nakijkt, en je komt tot de ontdekking dat die ook niet meer zo goed is, wordt het wel een duur grapje Maar goed, ik ga me er verder niet over uitlaten, het is verder niet mijn probleem |
12-06-2006 23:01:37 | ||
---|---|---|
luc
|
Jij spreekt over "opnieuw helemaal rijvaardig krijgen, zonder dat ze snel weer defecten krijgen.", maar of dáár mist dus de onderbouwing van. Niet meer dan "áls..., dán...". |
29-06-2006 10:24:03 | ||
---|---|---|
ryan
|
Zo, een site voor slecht ziende, die letters zijn bijna net zo groot als modeltreinen in H0.%03%En als je ergens op klikt werkt het niet. |
29-06-2006 11:46:08 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Quote Vind ik juist voordelig, anders zit je met grote drukte zo op elkaar 4 aan 4, en zitje lange tijd tegen ander mans gezicht te loeren. Hou ik zelf niet zo van, geef mij maar wat privacy in de vorm van in een rijtje achterelkaar Laatst bewerkt door zugchef op 29-06-2006 11:46 |
29-06-2006 15:14:51 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
Quote Hé, een beetje respect voor ouwe trouwe wadlopers, het is wel HET materieel wat samen met de DE'en de noordelijke lijnen heeft doen behouden%05% Quote%01% Bedenk wel ff dat hier op Sneek Stavoren in de daluren, elke dag één DHI pendelt met hoogstens een paar passagiers... bij inzet van een 3-delige GTW is dan zeker sprake van overcapiciteit...%05% %05% Daarnaast ze hebben een koppeling hoor, alleen is het de vraag of ie te koppelen is met een DH Ik vind de nieuwe stellen wel een stoer front hebben, alleen van binnen vind ik ze wat saai%09%. Zelf prefereer ik de "friese" DH indeling/opstelling meer, afgezien van de doorzakkende klapzitjes, vooral vanwege het betere zicht naar buiten aan de kant van de grote balkons. Laatst bewerkt door teus-baars op 29-06-2006 15:43 |
29-06-2006 15:37:09 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
Ze hebben kuren ja, het werken van de intercom is regelmatig niet echt formidabel, (te zacht, veel gekraak, alleen een piep of "klik/plop", of veel te hard!!!) en soms met een schakeling die de motor op volle touren laat draaien tijdens opstarten, (maar nu ook in "dienst"%09%) en ook heb je heel soms een bak waarbij verwarming op "sauna" staat%08%. %01%Dat de DH's wat storingsgevoel worden ook omdat ze gewoon "op"gereden worden wist ik maar dat het zo erg was wist ik niet%03% Trouwens, hoe zat dat met de DE-I'en in Limburg, vielen die ook niet uit door de warmte...%08% Daarnaast, als materieel in dienst komt heet dit een kinderziekte, later een storing of defect en op het laatst is er ineens gegeneraliseerd sprake van een ouderdomskwaal...%05%%06% Dan nog één ding; @rriva rijdt nog met deze stellen omdat ze eerst nog niet de zekerheid had wel profeit te hebben van de aankoop van nieuwe%05% En bedenk ook dat ze alles zo goedkoop moegelijk doen om alles rendabel te houden ook vanwege de concessie%05% |
29-06-2006 16:25:32 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
QuoteNee, het is niet HET materieel dat de Noordelijke Nevenlijnen heeft doen behouden. Dat geldt ook voor de Blauwe Engelen destijds omdat de exploitatie met stoomtreinen daarvoor ook véél te duur was, en als de Blauwe Engelen destijds niet waren gekomen, was de exploitatie toen al stop gezet. QuoteDaar zou ik niet vanuit gaan, de nieuwe stellen zullen veel gebruik maken van softwaren en DH komt nog uit het computer-stenen-tijdperk, bovendien heeft het weinig nut omdat de DH-stellen toch worden afgevoerd na aflevering van de nieuwe stellen. QuoteArriva heeft al enige tijd de zekerheid het spoorvervoer de komende tijd te mogen verzorgen in het Noorden, het heeft in ieder geval niets te maken met de busaanbestedingen dit voorjaar in Friesland waar zoveel gedonder over (geweest) is. Verder hoeft het als gevolg van de aanbesteding niet allemaal zo goedkoop mogelijk, als Arriva een verstandig bedrijf is, schrijven ze op een aanbesteding niet in onder de kostprijs en kunnen ze dus prima materieel aanschaffen. Als ze inderdaad onder de kostprijs gaan zitten met hun aanbieding, dan zullen ze inderdaad hun best doen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Daarom vind ik het ook verstandig dat de provincie Brabant BBA (Veolia) heeft afgewezen op grond van een te lage inschrijfprijs bij de busaanbesteding in Brabant. Op de Veluwe heeft BBA de busaanbesteding een paar jaar geleden wel gewonnen, en daar is op een groot aantal buitenlijnen een flink aantal bushaltes (tot wel 2/3 van het totaal) verdwenen om de kosten te drukken. Aanbestedingen zijn zeker niet alleen maar gunstig voor het openbaar vervoer. Laatst bewerkt door rudolfph op 29-06-2006 16:27 |
29-06-2006 17:06:01 | ||
---|---|---|
weardguy
|
Als dat nieuwe spul van Arriva net zo'n kl*te omroepsysteem heeft als de bussen hier, en de stoelen verder net zo idioot geplaatst zijn als in de bussen, nee, dan hoeft het van mij niet. Maar ja... ik ben bevooroordeeld, sinds de komst van Arriva is het busvervoer hier in waterland een puinhoop geworden... |
01-07-2006 20:05:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De oude engeltjes hadden ook nogweleens last van de warmte hoor... Gebeurde nogweleens dat de koelwatertank ineens leeg was. Meestal werd die dan gewoon weer gevuld met sloot water en de kachel juist vol aan en dan reed het gewoon wéér Dat soort actie's hoef je tegenwoordig niet zo snel meer te proberen met al die nieuwe meuk... |
01-07-2006 20:52:23 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Dat de verwarming vol open stond dan, was omdat de verwarming was aangesloten op het koelwater. Door de verwarming vol aan te zetten, werd het koelend oppervlak dus groter en kon een DE1'tje dus verder rijden. De keuze was dus "smelten of stilstaan". Uiteraard waren reizigers en personeel niet altijd helemaal tevreden met dit koelsysteem. |
02-07-2006 08:50:05 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Is wel aardig prehistorisch... |
02-07-2006 22:04:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteGoh, wat had ik toen een mazzel 3 weken geleden, dat er alleen maar DH-II'tjes reden op woensdag in heel Friesland. Zelfs de trein van 12.40 uit Sneek naar Staveren was redelijk goed gevuld. |
02-07-2006 22:10:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zaterdag 14.22 uur Lw valt ook onder de daluren neem ik aan, maar d'r gingen toch echt twee DH-I'tjes naar Stv gister om die tijd (en die waren aardig gevuld). |
06-07-2006 13:30:15 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote... als de GTW's bij dezelfde fabrikant gebouwd zouden zijn als de bussen... |
06-07-2006 18:35:04 | ||
---|---|---|
salieri
|
Quote Huh? Ik had de 3208 op de lijn Groningen Nieuweschans gespot, is hij dan vervangen voor een andere? (En dat was om 05:42) Want om die tijd rijd de 3208 nog altijd in de trein die om kwart over 8 in Zuidbroek is... Laatst bewerkt door salieri op 06-07-2006 18:35 |
06-07-2006 19:33:40 | ||
---|---|---|
Somda
|
Dat was toch de 3213 |
06-07-2006 19:43:27 | ||
---|---|---|
salieri
|
De 3213 had ik gister gespot, de 3222 was om 05:37 in Zuidbroek, die ging naar Groningen, en vanuit Groningen kwam de 3208 Donderdag 06 juli 2006 | 3208 | 30403 | Zb Zie maar Laatst bewerkt door salieri op 06-07-2006 19:44 |
06-07-2006 22:53:10 | ||
---|---|---|
Somda
|
Maar ik had het over dinsdag 4 juli en daar staat: Dindag 04 juli 2006 I 3213 I 30403 I Zb Dus 3208 reed vandaag trein 30403 en reed dinsdag 30213. |
07-07-2006 17:06:18 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
Quote Er zijn inderdaad tijden dat er een wel een II'tje rijdt en/of dat er veel passagiers zijn, een reden kan zijn dat het om een "boot-trein gaat aanlsuitend op de dienst naar Enkhuizen. Verder weet ik er ook niet zoveel van. Quote 7 bakken ik dacht gelezen te hebben dat er maximaal 6 bakken wadloper gekoppeld mochten worden.%05%%03% Teus |
07-07-2006 18:55:32 | ||
---|---|---|
Somda
|
één bak is 22 meter lang. 22 x 7 = 154. Perron 1 van station Buitenpost is 170 meter lang. Maar de andere stations weet ik niet. |
07-07-2006 19:56:17 | ||
---|---|---|
mark
|
Het maximum voor Bp is 6 bakken DH |
07-07-2006 20:22:02 | ||
---|---|---|
Somda
|
Dat is inderdaad heel lang... Mijn trein heeft altijd 12 bakken VIRM %08% |
06-10-2006 22:33:59 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Dit zijn de 43 namen die op de treinen komen te staan. En Kunst & Cultuur: Nienke van Hichtum Gerrit Krol Jopie Huisman M.C. Escher M. Vasalis Marte Röling Piet Paaltjens Sport: Jan Uitham Abe Lenstra Hotze Schuil J.J. Nooitgedagt Marianne Timmer Riemer en Annie Foppe de Haan Sjoukje Dijkstra Tonny van Leeuwen Muziek: Jan de Roos Cees Bijlstra Ede Staal Liesbeth List Media: Ger Vaders Fedde Schurer Natuur & Milieu: Foppe Inne Brouwer Politiek & Bestuur: Hans Wiegel Willem Albert Scholten Jelle Zijlstra Samuel van Houten Sicco Mansholt Wim Duisenberg Hans Alders Vervoer: Egbert Wagenborg Abel Tasman Willem Barentsz Verzet: Tiny Mulder Bastiaan Jan Ader Hendrik Nicolaas Werkman Piet Oberman Titus Brandsma Wetenschap: Aletta H. Jacobs Eise Eisinga Frits Zernike Heike Kamerlingh Onnes Ubbo Emmius |
06-10-2006 22:46:49 | ||
---|---|---|
sander11
|
Het eerste tweetje kwam vandaag aan, of had aan moeten komen... |
06-10-2006 22:51:43 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Als het goed is had ik hem in Groningen gezien vanmiddag. |
06-10-2006 23:13:37 | ||
---|---|---|
woepje
|
ja ik zag hem ook... |
07-10-2006 06:34:20 | ||
---|---|---|
salieri
|
Hopelijk staat ie er morgen ook nog in Gn |
08-10-2006 09:04:48 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Er staan geen een stel meer in Groningen. |
08-10-2006 12:41:28 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Wie iemand hoeveel stellen er inmiddels zijn afgeleverd? |
09-10-2006 00:02:22 | ||
---|---|---|
mren
|
volgens mij drie stuks, waarvan een terug naar Duitsland is |
09-10-2006 12:55:26 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Als het tweetje er is, dan zijn er 4 stellen afgeleverd. Als er een stel terug is naar duitsland, dan moet dat de 301 zijn, omdat de 304 vrijdag bij Voith binnenstond, zie ook de foto's die er aankomen, en er een GTW buitenstond, de 303 volgens een medewerker van Voith. De typenaam voor de stellen wordt op 1 november bekend gemaakt. |
10-10-2006 11:04:54 | ||
---|---|---|
dh3201
|
10301 op 8-8-2006 in Nederland, op 28-8-2006 naar Duitsland of Zwitserland??? 10303 op 28-8-2006 in Nederland 10304 op 25 of 26-9-2006 in Nederland (wie weet welke datum?) 10305 op 10-10-2006 in Nederland 10228 (is dit zeker de 10228???) op 6-10-2006 in Nederland Wie weet waar de 10301 op dit moment is? Shqiperise-lopers? |
10-10-2006 11:16:48 | ||
---|---|---|
zugchef
|
hmm vandaag dus een nieuwe GTW die NL binnenkomt... Gaat deze meteen proefrijden of komt ie meteen naar Lw, is daar toevallig iets over bekend |
10-10-2006 12:19:53 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Volgens een iemand van Voith moeten ze 3000 km zonder storing rijden, willen ze op dienst mogen. 3000 lijkt me zelf wat veel, want om dat te halen, moet er veel proefgereden worden. |
10-10-2006 14:54:01 | ||
---|---|---|
salieri
|
300 km is het dacht ik, 3000 is wel erg veel |
10-10-2006 15:09:35 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Ik dacht zelf ook 300, maar iemand van Voith zei 3000. Nu kan hij zich ook vergissen natuurlijk. Iemand wel eens gelet op de 2 uitschuifbare treeplanken. De bovenste schuift automatisch uit, maar als het perron iets lager ligt dan kan de mcn met een druk op de knop de onderste uit laten schuiven. Verder zijn er meerdere knoppen om de deuren te openen. Minder validen kunnen op de knop met de rolstoel drukken, hierdoor blijft de deur langer open staan. Nog een opvallend detail aan de knoppen voor het openen van de deur is dat als 1 kant ontgrendeld is bij de andere kant de ledjes ook branden. Echter branden er dan naast de groene ledjes 2 rode die aangeven dat de deuren aan die kant vergrendeld zijn. Verder is mij verteld dat er maar liefst 6 verschillende draaistellen zijn voor de GTW's. Dit heeft mede te maken met het Duitsland pakket. |
10-10-2006 15:28:43 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
Quote Ben zeer benieuwd hoe je weet dat er vandaag weer een GTW komt (een site of een privébron). |
10-10-2006 15:33:20 | ||
---|---|---|
zugchef
|
@trein-o-fiel dat zegt dh3201 boven mijn post |
10-10-2006 15:36:05 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
@Zugchef Iets te snel gelezen |
10-10-2006 16:52:47 | ||
---|---|---|
johnsoft
|
De GTW 10'228 die staat in Leeuwarden, en begin november gaat de eerste trein rijden tussen Groningen - Leer. Kijk de foto's van de GTW trein van binnenkant en van buitenkant in de Voith werkplaats Leeuwarden http://www.mp-produktie.nl/railn/pic0922.html En andere site http://www.flickr.com/photos/boorsmah/263041061/in/pool-railways/ Groeten, Baldrick Laatst bewerkt door johnsoft op 10-10-2006 18:45 |
10-10-2006 17:55:51 | ||
---|---|---|
aestudent
|
QuoteVertelde die mcn ons toen niet dat het eerste stel 3000 km moest rijden en het tweede 300 km? Overigens is 3000 km veel minder dan je denkt. Als je 32 keer Gn-Nsch heen en weer rijdt dan heb je dat al gedaan... |
10-10-2006 18:17:18 | ||
---|---|---|
train85
|
Hij rijdt toch ook al het stuk van Stadler naar Nieuweschans aan kilometers of wordt dit niet meegerekend? |
10-10-2006 18:20:43 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Dat weet ik niet zeker, maar ik neem aan dat het IVW alleen de in Nederland gereden kilometers meetelt... Zo'n GTW rijdt immers toch allang in Duitsland, of niet? |
10-10-2006 18:30:15 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Ik denk dat het in Nederland gereden kilometers moeten zijn. Dit omdat ze alle systemen moeten testen. Dit kan uiteraard alleen in Nederland. Voor de treinen met het duitslandpakket kunnen ze de rit door duitsland lijkt me wel gebruiken om het een en ander te testen. |
10-10-2006 18:41:41 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
|
Quote Als ik me het goed herinner klopt dat inderdaad. Laatst bewerkt door TreinOFiel op 10-10-2006 18:41 |
10-10-2006 19:19:58 | ||
---|---|---|
dikboom
|
10305 op 10-10-2006 in Nederland Dit stel stond vandaag in Gn en is om ongeveer 17.50 uur vertrokken ri. Ns. Groet, Meindert Dikboom. |
10-10-2006 19:37:23 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteKlopt, in Nederland moet hij 300 km, de eerste (vanwege alle toelatingen etc) 3000 km |
12-10-2006 01:34:48 | ||
---|---|---|
scooter
|
Zag vandaag(11oktober)in Lohne(tussen Minden en Osnabruck)een GTW van Arriva op volle snelheid passeren richting westen,de stoelen nog in het plastic.Die rijden nog best door zeg.Kon helaas zo snel geen nummer zien. |
13-10-2006 09:29:22 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Kon je nog wel zien hoeveel bakken die had? Was het een GTW 2/6 (2 rijtuigen) of GTW 2/8 (3 rijtuigen)? Shqiperise-lopers? |
13-10-2006 09:46:22 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Vanmorgen in Groningen stonden drie GTW's waarvan in ieder geval twee 2/8. |
13-10-2006 10:58:08 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Zou de 301 al weer teruggekeerd zijn? De 301 schijnt afgelopen zaterdag nog in Duitsland gespot te zijn, al kan het ook een van de andere GTW's zijn geweest. Laatst bewerkt door peterselie op 13-10-2006 13:27 |
13-10-2006 13:20:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteNieteens die ene van "de Kast" %08% |
13-10-2006 15:18:28 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteIk mis eveneens die twee van Twarres die, net als De Kast, een grote hit scoorden met een Friestalig nummer... Laatst bewerkt door spiketrain op 13-10-2006 15:18 Groet, Spiketrain |
13-10-2006 15:43:41 | ||
---|---|---|
sander11
|
QuoteDuidelijker: 6 assen of 8 assen? (2/6 betekent 6 assen waarvan 2 aangedreven, makkelijk die Zwitsers ) Laatst bewerkt door sander11 op 13-10-2006 15:44 |
13-10-2006 16:14:57 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Maar van een afstandje zijn de bakken makkelijker te tellen dan de assen Shqiperise-lopers? |
13-10-2006 16:21:55 | ||
---|---|---|
sander11
|
GTW onderweg naar Nieuweschans afgelopen maandag: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3108441 (en dan even scrollen). |
13-10-2006 16:35:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat zal de 10305 moeten zijn die dinsdag in Nederland aankwam. Shqiperise-lopers? |
13-10-2006 17:42:01 | ||
---|---|---|
raoul
|
Ik zou als ik die Stadler was mooi daar blijven. Want een mooie omgeving zo te zien vanaf die foto. Kan geen Fries en Gronings landschap tegenop! |
13-10-2006 17:53:02 | ||
---|---|---|
j.jager
|
ik heb er 4 gezien |
13-10-2006 18:11:51 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Vanmorgen 3 gezien in Groningen 1 tweetje en 2 drietjes. |
13-10-2006 19:43:00 | ||
---|---|---|
dikboom
|
Vanavond rolden de volgende stellen om 18.45 uur Gn binnen. 10305 v 10304 1 10303 2 10228 3 Waar het zaakje vandaan kwam is mij niet bekend. Groet, Meindert Dikboom Laatst bewerkt door dikboom op 13-10-2006 19:43 |