15-05-2010 23:16:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Op elk Arriva-station vind je die wel. In Gn heb ik begin dit jaar zelfs al een in-uit-check zuil gevonden, die overigens nog uit stond. Daar waar de zuiltjes nog niet zijn, zie je nog gaten in de grond waar een oranje pilon op vastgeschroefd is (of inmiddels al gejat is) en een bosje kabels. Choo choo..... |
16-05-2010 04:13:24 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
Quote een beetje off topic maar toch over de gtw's, wat houd 2/8 en 2/6 in? ik denk iets met assen of lengte, maar heb geen idee twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
16-05-2010 06:32:43 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
2/8 en 2/6 is de Zwitserse manier van aanduiden. 2 is het aantal aangedreven assen, 6 of 8 het totaal aantal assen. Dus voor de schrap het aantal aangedreven assen, na de schrap het totaal aantal assen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 16-05-2010 06:33 Dick van den Hoven |
16-05-2010 10:36:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus als een treinstel twee powerpacks heeeft wordt het 4/? lijkt me![]() Choo choo..... |
![]() |
advertentie |
16-05-2010 11:11:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
klopt, de variant 4/12 of 4/8 is ook mogelijk (geen idee of ze ook bestaan..) Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-05-2010 11:12 |
16-05-2010 12:37:48 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De GTW 4/12 bestaat in ieder geval wel: http://www.flickr.com/photos/ricky84/4394557374/ Shqiperise-lopers? |
16-05-2010 13:21:53 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Oftewel, twee 2/6jes aanelkaar en beide 2/6jes hebben aan één kant geen cabine en Schaku![]() Laatst bewerkt door manuel25 op 16-05-2010 13:22 |
16-05-2010 13:57:23 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
ok, bedankt voor de uitleg![]() twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
16-05-2010 14:41:52 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteWat mij betreft voert men het snel in. Ik vind het jammer dat elke vervoerder er qua invoering zijn eigen planning op nahoudt, terwijl de kaart gepresenteerd wordt als één vervoerbewijs voor alle OV in Nederland. |
16-05-2010 19:54:02 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Precies. Nu kan men in Fryslân bij Connexxion (met de bus) al wel de OV-chipkaart gebruiken, maar bij Qbuzz daarentegen weer niet. En bij Arriva dus ook niet.Quote Ach, wer sa'n stugge Fries sal'k mar sizze... ![]() Had 't eerst ook niet zo hoog met die kaart, maar als je in A'dam verplicht met OV-chip moet dan kom je er al snel achter dat het toch erg gemakkelijk went. Overigens zij die sparingen in het perron al 2/2,5 jaar geleden op de overige perrons in het Noorden aangebracht, en dan nu dus eindelijk op spoor 2 te Leeuwarden. |
02-06-2010 14:22:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Klopt het inderdaad dat er in Friesland bij de GTW door Ruf alle plaatsnamen ook in het Fries omgeroepen worden? Of heb ik me dit nou verbeeld? Choo choo..... |
02-06-2010 17:14:20 | ||
---|---|---|
jorwerd_f1
![]() |
In principe worden alle stations in het Nederlands omgeroepen. De stations die twee talig omgeroepen worden zijn Zwaagwesteinde en Veenwouden. Het station van Hardegarijp is veranderd in Hurdegaryp, in wens van de gemeente. Deze wordt dus standaard in het Fries omgeroepen. |
02-06-2010 22:18:14 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Een aantal Friese gemeentes hebben besloten om de Friese plaatsnaam te voeren. De plaatsnaam Mantgum is al 25 jaar Fries, al moet hierbij wel worden vermeld dat de Friese plaatsnaam gelijk is aan de Nederlandse. Hurdegaryp wordt eveneens al sinds aanvang van de concessie (2006) in het Fries omgeroepen. De gemeente Dantumadeel (Dantumadiel) is 2 a 3 jaar geleden overgegaan op het gebruik van Friese plaatnamen. Hierbij is Zwaagwesteinde veranderd naar de eigen naam "De Westereen", terwijl het officiële Friesche "De Westerein" luidt. Veenwouden is gewijzigd in "Feanwâlden". Overigens heeft ook de gemeente Wymbritseradeel plannen gehad om Friestalige plaatsnamen te voeren. IJlst zou dan Drylts worden. Deze plannen zijn niet doorgevoerd en zullen naar verwachting na de (nog goed te keuren) gemeentelijke herindeling voorlopig in de ijskast staan. |
09-06-2010 15:00:10 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Vanaf heden zijn de Arriva D-GTW's ook weer te zien in Harlingen Haven, de lijn is al in gebruik. Een DRGL kaartje met treinnummers: http://www.arriva.nl/fileadmin/user_upload/Folders_Trein/2010/Lijnfolder_Oerol__2_.pdf |
11-06-2010 02:48:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
En meteen weer wat over dat stukje lijn: (Van de Website: Nieuws.nl geciteerd na een hoop gecorrigeerd te hebben...) Arriva-treinen zomerproof en speciale Oerol dienstregeling Vijf treinstellen van Arriva zijn 'zomerproof' gemaakt. Er zijn acht rijen met in totaal 16 stoelen verwijderd, waardoor er tenminste twaalf extra fietsen geparkeerd kunnen worden en er extra ruimte ontstaat voor bagage. De 'zomerproof'-treinen rijden vanaf vandaag op het traject Leeuwarden – Harlingen Haven, waar in verband met het Oerol Festival een aangepastedienstregeling geldt. Op Terschelling start 11 juni het Oerol Festival. Veel bezoekers van dit 10-daagse festijn reizen met detrein naar Harlingen Haven en profiteren zo gelijk van de extra bagageruimte. Er wordt speciaal voor hetOerol Festival ook een aangepaste dienstregeling gereden, zodat er meer overstaptijd is. Dezedienstregeling, die geldt tot en met 21 juni, kunnen reizigers raadplegen op de website arriva.nl. Harlingen Haven is weer bereikbaar Vanochtend vond op station Harlingen Haven een officiële openingshandeling plaats. Het station is na een buitendienststelling van 15 maanden weer bereikbaar met de trein. De opening van het station viert Arriva op een bijzondere manier. Na afloop van het festival Muziek aan Zee op zaterdag 12 juni, rijdt er een speciale festivaltrein 's nachts terug vanuit Harlingen Haven naar Leeuwarden. De trein vertrekt om 00.45 uur en komt om 01.11 uur aan. Datum: Donderdag, 10 Juni 2010 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-06-2010 08:59:33 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Verder gaat de NS huisstijl verdwijnen op de stations van Arriva. Station Harlingen Haven heeft de aftrap. Dus rode bordjes in plaats van blauwe bordjes: http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=92347 |
11-06-2010 10:58:04 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Het bovenste gedeelte van de geplaatste link staat op de kop. |
11-06-2010 11:04:05 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Dit kan ook het beste zo blijven. Het grootste gedeelte van nederland verstaat geen Fries. Mag van mij rustig tweetalig worden omgeroepen, in het Fries en in het Nederlands. Als iedere streek in Nederland de plaatsnamen in het eigen dialect gaan omroepen wordt het ook een janboel. Laatst bewerkt door john2 op 11-06-2010 11:04, reden: type fout hersteld. |
11-06-2010 11:19:37 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
... Maar het grootste deel van de reizigers op de lijn Gn-Lw naar Hardegarijp/Hurdegaryp zal zeker wel Fries verstaan. En het verschil tussen Hardegarijp en Hurdegaryp hoor bijna geen verschil. Daarnaast is Fries een officiele taal, dan zou in de lijn dat alles Nederlands moet zijn, Amsterdam Science Park ook veranderd moeten worden... Bij twijfel: gebruik beton. |
11-06-2010 11:35:48 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Nog wat ontwikkelingen in het materieel: Een aantal stellen hebben net als de 10 228 zachte zittingen, deze zien er ook nog als nieuw uit. Een aantal stellen hebben opvallende gele traanplaten bij de opstapjes en drempels. |
11-06-2010 12:26:23 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Klopt, waarschijnlijk waren de stickers niet genoeg en zijn er breek-je-nek-voorzichtig-platen geplaatst (de breek-je-nek-voorzichtig-platen heb ik van een bekende mcn![]() |
12-06-2010 15:56:56 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Het perron is dan wel af, de rest van het station is dat nog niet. De oostelijke toegang is nog niet klaar en ook de 2 betonnen loopbruggen over het spoor zijn nog niet geopend. |
13-06-2010 09:05:01 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Gister even in Harlingen Haven geweest, de twee betonnen loopbruggen over het spoor waren toen wél open, misschien nog maar net. De dijk is geasfalteerd maar mag nog niet betreden worden door voetgangers. Het looppad is afgezet met twee-meter hoge hekken. |
13-06-2010 20:53:24 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
vanmiddag heeft GTW 327 met pech gestaan te Vwd, hij heeft er 2uur gestaan. machinist kreeg bijde motoren niet meer aan de praat, en is de 345 het stel tehulp geschoten, om 15:58 de combi zien rijden door Gn , mogelijk een defect in de brandstoftoevoer |
13-06-2010 22:41:12 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Zo gek is dat niet met die treinen helaas. |
14-06-2010 19:44:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De vraag is dan hoe GTW zich gedraagt in relatie tot ander modern mat (LINT, Talent, Desiro, RS1 etc.) en in vergelijking met ander mat (bv. DM'90) |
14-06-2010 23:51:09 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteVandaag las ik in de Leeuwarder Courant dat de trein een lege tank had, de vlotter functioneerde niet goed waardoor mcn dacht dat de tank nog vol zat. |
15-06-2010 18:45:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat zoiets nog met een vlotter gaat joh ![]() Een digitale brandstofmeter was denk toch wat handiger geweest, aangezien dit niet meer zo vlot ging %08% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 20:06:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hoe moet die digitale meter dan aan zijn info komen? Sensor ofzo? En dan klagen dat de sensor vuil is en geen juiste waarde aangeeft![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-06-2010 20:20:32 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Tsjah, zoiets noem je onderhoud %08% ik heb gestudeerd voor Vliegtuigonderhoudsmonteur en daar krijg je gewoon hele nette digitale meters voor je neus, en ja, dat gaat met sensoren tegenwoordig ![]() (is ook al is eens fout gegaan hoor, keertje kortsluiting geweest in een 747, die knalde vervolgens midden in de lucht uit elkaar ![]() ![]() Maar on-topic: Zit er geen backup systeem in? Zo niet is het aardig slordig, helemaal omdat het een diesel is, welke altijd moet ontlucht worden na zoiets ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 20:35:09 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Nouja, ligt er aan. Ik heb zelf wel eens met de trekker een lege tank gehad. Hij ging minder toeren maken en reageerde amper op het gas, viel niet veel later vanzelf uit. Ik keek even in de tank en die was leeg (meter werkt al 8 jaar niet meer). Natuurlijk niet geprobeerd te starten maar naar huis gelopen, kruikje met 5 liter diesel gehaald, duurde wel wat langer dan normaal, maar hij startte! Die dieselmotor dateert uit de jaren '70. Bij een auto is ontluchten niet zo moeilijk, bij onze Vectra met CDTI (common rail diesel) motor is dat gewoon een kwestie van doorstarten. Denk dat dat bij de GTW met zijn moderne MAN motoren ook slechts een koud kunstje is. Laatst bewerkt door manuel25 op 15-06-2010 20:36 |
15-06-2010 20:39:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat is het hem juist: ontluchten moet juist bij nieuwere motoren, die oude willen wel, bij de nieuwe krijg je een hoop ander gezeur (en waarschijnlijk zal het Motormanagement-Systeem ook wel roet in het eten gooien met zoiets) ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 20:41:58 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Dat motormanagementsysteem helpt, als het er voor ingericht is, juist met ontluchten![]() |
15-06-2010 20:46:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Tsjah, als er genoeg centjes in besteed zijn dan kan dat wel zo zijn ja, maar de vraag is: zijn die centjes er wel aan uitgegeven? ![]() Het ligt trouwens ook aan het type motor, maargoed, ik ben geen GTW-expert, maar 1 ding is zeker: Ook een trein heeft brandstof nodig ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-06-2010 22:14:38 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
GTW kun je starten zonder te ontluchten, moet wel een hele tijd tornen.(2 of 3 x de startknop indrukken en wachten). Heb het een tijdje dagelijks moeten doen ivm een lek brandstofsysteem. |
15-06-2010 22:21:45 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
GTW 2/8 10321 is na een lange tijd in Lw geweest te zijn, weer terug in dienst. Is afgelopen zaterdag weer voor het eerst ingezet in reizigersdienst. Reden: Zeer groot motorprobleem ![]() |
15-06-2010 22:36:08 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die met gaten?![]() |
15-06-2010 22:55:34 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Dus bij Veolia zit er ook een vloergoedkope plaat in de C-bak? ![]() Zeer groot motorprobleem ... Dat was toch *plof*? - - - Hierlangs afscheuren - - - |
15-06-2010 23:32:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Peilstok, 100% betrouwbaar, geen electronica en geen afbrekende dingen etc... %08% |
16-06-2010 08:46:37 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuotePlof als in: Aandrijfas compleet door de motor geslagen, ja ![]() ![]() |
16-06-2010 08:52:46 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Gewoon een peilglas zoals DM'90 en 6400. Met een rood balletje erin. Goed, je moet bij een GTW wat verder bukken om het te bekijken. %08% Of nog beter: hou bij hoeveel km je gereden hebt en tank na zoveel km. En het motormanagementsysteem zal toch ook wel een verbruiksindicator hebben? Kom op, je hebt een kuub diesel aan boord, dan ga je toch niet als een zuinig Hollander op die laatste 10 liter rijden. Maar goed, het kan overal gebeuren. Heb eens een keer in Pinzberg een uur op een bus mogen wachten omdat de diesel van de 218 op was. ![]() |
16-06-2010 15:09:40 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Opnieuw een Gtw met problemen, net buiten Buitenpost bleef de stoptrein naar Leeuwarden treinstel 327 van 12.59 staan, deze werd later door de sneltrein van 13.12,treinstel 321,naar Leeuwarden geduwd Door deze vertraging reed de volgende stoptrein over het andere spoor http://www.flickr.com/photos/hielkeoud Hielkeb |
18-06-2010 16:49:05 | ||
---|---|---|
Ar66
![]() |
stel 10305 is de rechter middelste deur van defect;) groeten |
18-06-2010 16:55:15 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
welke kant?? vanaf de rijrichting? |
18-06-2010 18:07:42 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Deur 5 of 6 dus ... kant/rijrichting is niet echt handig, hou je nogsteeds 50% kans. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
18-06-2010 18:37:44 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
@Klaas: Als de trein naar Nsch rijdt, de rechterkant. Vandaag had een mcn al gekeken of de storing verholpen kon worden bij die deur, maar het is hem helaas niet gelukt ![]() Laatst bewerkt door salieri op 18-06-2010 18:38 |
19-06-2010 21:02:05 | ||
---|---|---|
Ar66
![]() |
ja volgens mij deur 4 |
19-06-2010 22:12:45 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Overigens werkte bij stel 10305 bij deur 3 de schuiftrede niet. Daarbij kan de betreffende deur in Duitsland dan niet gebruikt worden. Laatst bewerkt door j.jager op 19-06-2010 22:13 |
20-06-2010 11:26:00 | ||
---|---|---|
Ar66
![]() |
Ik hoorde van J.Jager dat er gister wat aan de hand was met 10303 en 10233 heb ik het zo goed jeroen??? vertel maar;) |
20-06-2010 17:22:52 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Er waren met de stellen niks aan de hand, aleen de 8414 waar ze mee binnen kwamen hoort normaal gesplitst worden en dat is niet gebeurd, en daardoor reed de 37845 en 37860 met 2 stellen, en reed de 8423 daardoor met 1 stel uit Gn. |
20-06-2010 21:45:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
10229 ging ook RICHTING Leer met de deur links-voor zonder schuiftrede. |
20-06-2010 23:06:23 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Lekker handig. Dan kunnen ze aan die kant in Weener en Leer maar 1 deur gebruiken. Laatst bewerkt door j.jager op 20-06-2010 23:07 |
20-06-2010 23:21:36 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Wordt die deur dan ook echt afgesloten? De meeste mensen kunnen die stap toch wel maken? Zelf sla ik die gammele plank altijd over als in Leer in- of uitstap. |
20-06-2010 23:37:09 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik heb van een MCN begrepen dat als de schuiftrede niet werkt dat in Duitsland ook de deur niet werkt. In Nederland kan de betreffende deur dan wel gewoon open zonder dat de schuiftrede naar buiten komt. |
![]() |
advertentie |
21-06-2010 00:16:23 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In Landgraaf was het ontbreken van een extra trede ook geen probleem: http://www.flickr.com/photos/dh3201/4718504722/ %08% Ja ik weet dat dit een foto van Veolia is en dit topic over Arriva gaat. Shqiperise-lopers? |
21-06-2010 01:22:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En dan als vaste reiziger een trede verwachten die er niet is ? Dat kan knap gevaarlijk zijn als je die wel verwacht hoor... Laatst bewerkt door thom op 21-06-2010 01:23 |
21-06-2010 02:16:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat jij nou zulke lange benen hebt hoeft niet te zeggen dat kinderen dat ook kunnen ![]() Ik bedoel, ik maar ook liever een extra stapje met me slechte knie, het is niet de eerste keer dat ik volledig, door een wat grotere afstap, er doorheen zak ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-06-2010 03:16:50 | ||
---|---|---|
Duitje
![]() |
Die kunnen dan toch mooi gebruik maken van de andere deur ![]() Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
21-06-2010 09:58:09 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Nog even buiten het onderwerp om, ik weet ook dat dit over Arriva gaat. Het perron dat in de link op de foto te zien is. Is een verlengd perron voor de treinen van de ZLSM. Zodoende kunnen de extra treinen voor Pinkpop hier ook handig van gebruik maken. Laatst bewerkt door john2 op 21-06-2010 11:37 |
21-06-2010 15:16:18 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteDeur 4 is niet in de middenbak ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
21-06-2010 16:34:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dan moet het volgens mij deur 2 of 5 zijn. |
21-06-2010 16:58:40 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Nope, zoals ik in een eerdere post al aangaf, in de D-bak (de middenbak dus) heb je alleen de deuren 5 en 6 zitten. EDIT: Trouwens nog een melding van afgelopen weekend; Vrijdag zijn de 10506 en 10407 als 89925 naar Ldd gegaan. 10506: Reparatie van een voorruit (zat een mooie barst in) 10407: Software problemen RUF (nogsteeds/alweer) Beide stellen zijn maandagochtend als 89920 teruggekomen. Laatst bewerkt door gertjan op 21-06-2010 17:08 - - - Hierlangs afscheuren - - - |
21-06-2010 22:09:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zijn er dan überhaupt nog E-GTW's bij Arriva waarin RUF volledig werkt zoals het hoort?! De laatste tijd genoeg rode balken die er niet in thuishoren gezien enzo... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-06-2010 22:17:20 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
De storing die de 407 steeds heeft is dat het geluid steeds wegvalt. Is niet erg handig voor de reizigers natuurlijk, maar het is wel lekker rustig zo ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
22-06-2010 12:21:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En dan 1 keer vergeten om te roepen en er valt wél iemand tussen, dat moet je in dit land helemaal niet willen. Dat soort storingen dienen gewoon snel hersteld te worden... |
22-06-2010 12:25:54 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mensen die in willen stappen kun je niet waarschuwen als machinist. Echter is het gat niet dermate groot dat er meteen mensen tussendonderen. Op de maaslijn rijd al enkele weken een stel met afgesloten treeplank en het gaat tot nu toe goed. |
22-06-2010 13:10:42 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Inderdaad, niet te angstig doen. Als je in de oostbloklanden komt vraag je je af waar we ons in Nederland in hemelsnaam druk om maken mbt veiligheid. Daar gebeuren ook niet zoveel ongelukken. Toch zie ik die uitschuiftrede meer als comfort dan veiligheid. Als je in Rotterdam Centraal in wilt stappen moet je op sommige sporen ook wel een stap maken van een driekwart meter![]() |
22-06-2010 13:16:14 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
De uitrol van de Arriva stationsbordjes ipv NS bordjes gaat al in rap tempo. Vanmorgen viel mij op dat Workum hem al had. Helaas niet op Ijlst en Sneek gelet. |
22-06-2010 13:44:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Winschoten ook.. Ik geloof zelfs alle stations tussen Gn en Nsch. Ik vraag me af of ze de stationsborden ook aan gaan passen.. Maar zelf geloof ik eerder dat de discussie over welk station al aangepast is niet echt heel boeiend is ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 22-06-2010 13:46 Choo choo..... |
22-06-2010 14:56:36 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteIk heb het een keer met ingangscontrole gehad %08% Deur openen met je sleutel, dus ook geen werkende treeplank ... Moet je net een groep jongeren hebben die al aardig bezopen zijn. Ineens hoorde ik onder me "Meneer! ik ben gevallen!" Maarja, die gozer had ook meer alcohol dan bloed in z'n lichaam ![]() Of je nu eer werkende schuiftrede hebt of niet, het maakt niet uit. Zonder schuiftrede is de afstand net zo groot als bij een trein van NSR. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
22-06-2010 15:48:20 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
wij hebben het nieuwe Arriva bord ook al op Zww.. volgens mij nu de hele lijn gn-lw al |
22-06-2010 15:57:20 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Dronrijp heeft ook al de Arriva logo ipv het NS logo. |
22-06-2010 17:12:44 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteDat moet je niet op de Duitse perrons hebben. Daar zit dusdanig een hoogte verschil ten opzichte van de Nederlandse perrons. De discusie ging mede over een niet werkende schuiftrede in combinatie met de Duitse perrons. Als bij een Duitse aangepaste stel de trede niet werkt dan gaat in Duitsland de deur ook niet open als de MCN de deur ontgrendeld. In Nl gaat de deur wel open als de trede binnenblijft. Hier nog even een foto vanuit Duitsland van een trede dat in dit geval normaal werkt en de hoogte verschil. http://i47.tinypic.com/2ewh09h.jpg |
22-06-2010 17:20:16 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
En ook Grijpskerk had het vorige week vrijdag al.. nouja, het moge duidelijk zijn.![]() |
22-06-2010 17:21:05 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
@ Jeroen, je hoeft mij niet te vertellen hoe die GTW's werken. Ik heb er dagelijks mee te maken, en niet voor niets instructie op gehad ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
22-06-2010 17:22:53 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Die trede ziet er wel wat wankel uit.. Maar wel een handig systeem dat die deur dan gewoon niet open kan, als de mcn deuren ontgrendelt. Gebeurt het vaak, een defecte trede? |
22-06-2010 17:50:28 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Af en toe wel, ja. Maar dat wordt netjes aangegeven met een sticker: 'Schuiftrede werkt niet'. |
01-07-2010 22:03:18 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Nog eens 49 nieuwe GTW's. In het juli nummer van het Zwitserse tijdschrift "Eisenbahn Amateur" las ik de volgende mededeling: Tijdens de open dagen van 5 juni j.l. deed bij Stadler het bericht de ronde, dat Arriva/Nederland de intentie heeft om nog eens 49 GTW's na te bestellen. Een bericht zonder nadere specificaties. Het zal Peter Spuhler deugd doen, dat hij zonder al te veel moeite weer een order GTW's in de wacht sleept! Laatst bewerkt door jeanne op 01-07-2010 22:03 |
01-07-2010 22:06:07 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Als we die 49 nieuwe GTW's nou eens in het noorden laten rijden, dan rijdt er nooit meer een trein met een te krappe samenstelling![]() Zal wel voor de lijntjes zijn die ze gaan overnemen de komende jaren. Laatst bewerkt door woepje op 01-07-2010 22:07 |
01-07-2010 22:08:06 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de geplande inzet op Emmen-Zwolle en de Achterhoek-concessie.. *edit: Woep was eerder. Laatst bewerkt door noof op 01-07-2010 22:08 |
01-07-2010 22:20:45 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Ik denk dat die bedoeld zijn voor de Emmerlijn en de Achterhoek. Laatst bewerkt door nielsie600 op 01-07-2010 22:21 |
02-07-2010 10:03:22 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Volgens een bericht onder "Nieuws" heeft Arriva 24 stellen besteld voor de Achterhoek, Ah-Tl en Apd-Zp. Laatst bewerkt door bjornl op 02-07-2010 10:04 |
02-07-2010 10:12:44 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Het aantal bestelde stellen valt me nog mee. Als je alles solo rijdt heb je nodig: 3 stellen voor Ah-Tl, 5 stellen voor Ah-Ww, 3 stellen voor Ww-Zp en 2 stellen voor Zp-Apd. als je Apd-Zp en Ah-Ww hebt verdubbeld houdt je nog 4 stellen over voor onderhoud en reserve. |
02-07-2010 10:58:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kun je alles solo rijden, dan? |
02-07-2010 11:00:29 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ah-Tl en Zp-Ww wel. ![]() |
02-07-2010 11:23:27 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Missen we nu niet Zp-Hgl-Odz? |
02-07-2010 11:27:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nee da's een aparte "concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal" (trein en omliggende bussen), als ik me niet vergis van de regio Twente. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-07-2010 11:29:20 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Hoe gaat dat dan met de dienst Ah-Dtc? Blijft Syntus die vooralsnog wel rijden? |
02-07-2010 11:30:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Moest de grote concessie van het SAN, waar die deel van gaat uitmaken, niet tegelijk van start gaan met het spoordeel van de concessie Achterhoek-Rivierenland (in december 2012 dus ook)? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-07-2010 11:33:40 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Quote Zp-Ww rijdt nu vaak wel met dubbele Lint in de spits. Kan opzich ook wel zonder inderdaad. |
02-07-2010 11:39:51 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Sowieso heb je met een GTW 2/8 meer capaciteit dan een Lint 41 dus kunnen de rustige lijntjes makkelijker solo rijden. Echter is het de vraag of dat zo kan blijven. Toen Arriva in het noorden kwam kreeg je al gauw een reizigersgroei, misschien zal dat ook zo zijn in de achterhoek. Of juist een krimp omdat sommige mensen liever Syntus hielden? |
02-07-2010 11:47:21 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Eerlijk gezegd zal ik dat niet gaan verwachten met de komst van Arriva,deze lijnen zijn niet te vergelijken met het noorden omdat hier toen geen vrij nieuw materiaal reed en dit in de Achterhoek wel het geval is. Maarik denk wel dat je met een 2/8 en een 2/6 makkelijker combo`s zijn te maken en makkelijker op de vraag af te stemmen is. Laatst bewerkt door nielsie600 op 02-07-2010 11:47 |
02-07-2010 11:52:20 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
waar wordt het onderhoud van de Arriva's gedaan. Voith Leeuwarden voor de diesel neem ik aan maar die van de Lingelijn? Laatst bewerkt door spiketrain op 02-07-2010 12:53, reden: Taalcorrectie |
02-07-2010 11:53:26 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
De elektrische GTW'tjes gaan naar Ldd toe. |
02-07-2010 11:53:45 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Die gaan naar NedTrain Leidschendam. |
02-07-2010 12:54:33 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Bedankt. |
02-07-2010 13:14:14 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteJa, maar die aanbesteding zit pas in de voorfase. |
02-07-2010 13:15:43 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteSyntus blijft alles rijden tot december 2012. Daarna nemen Arriva en de winnaar van de SAN-concessie het over. |
02-07-2010 19:04:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat zijn allemaal anti-veranderingsonderbuikgevoelens. |
02-07-2010 19:58:03 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het worden er niet 49 maar 38 nieuwe GTW's. Volgens een persbericht van vandaag gaan Stadler Arriva nog eens 14 elektrische (zes 2/6 en acht 2/8) en 24 dieselelektrische (dertien 2/6 en elf 2/8) GTW's leveren. |